Rakkausruno

Pekka*

Se joka kerran rakasti
se tahtoo aena rakastoo
mutta se joka kerran rakasti
mutta sitte unneutti
ee tiijjä mittee se rakkaus on

Kun taepuu onneen syvän pien
niin onni luonas sun
ja sillo suap kaeken kaevatun

Se hetki vuan suattaa häepyä poes
voe kumpa hän minu luona aena olla voes
Mutta uuvven rakkauven minä
suatan löötee ja hänen kanssaan
oesin onnekkain

10

512

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan vierähti kyynel Kapteenskan rinnuksille.
      Niin kieras sisältä.
      Pekka, toivon, että rakas löytyy:))

      • Pekka*

        vuan hirveesti Sinulle kapteenin rouvva
        kun tulit tätä lukasemmaan...
        Löötyy jos löötyy...


    • Tähtis98

      nyt tähän kohtaa laittaa? Koska en tiedä, niin laitanpa hyvinkin!

      Mä laatikon komerosta esiin kaivoin
      Tuoliin istahdin, laatikon avasin

      Sen varovasti avasin, koska tiesin
      mitä se sisälsi

      Päiväkirjani

      Kirjaa toisensa jälkeen
      selasin

      Joitakin vain lukaisin ja sitten
      havahduin

      Rakkausrunoni

      Niihin keskityin, niitä luin ja
      lähes oitis oivalsin

      Miksi rakkausrunon tuottaminen
      on mulle vaikeaa

      Tämän lukutuokion jälkeen
      toki huomattavasti helpompaa!

      Ps. Enkä malta olla lausumatta, että päiväkirjan pitäminen teini-ikäisenä on ollut upee juttu, kaikilta kanteilta tarkasteltuna. Tuntuu kuin aikuisiällä eletyt vuodet olisi mennyt ihan muissa sumuissa, koska niissä päiväkirjoissa se pieni tyttönen 'puhuu' tyystin samalla ajatusmallilla, kuin tämä hivenen varttuneempikin tyttönen (tosin vieläkin vähän syvällisemmin)!

      Olen häkeltynyt!

      • Pekka*

        että Sinäkii kirjottelet päeväkirjaan...
        Mitenkä niitä vanahoja asijoita muuten muistas?
        Kiitos käännistä Tähti yheksänkaheksan!


    • lindalinda1

      mie nii toivon, että Sie sen uuven rakkaaven
      vielä löyvät - pehemosen pyöriteltävän sinne
      lakanoihiis ja sen huikasevan tunteen, mittee
      naenen miehellen voep vuan antoo.

      Kaaheen kaanista ja koskettavvoo luettavvoo
      on Siun runos, et ou eilisen teeren poeka
      Sie, et näie runnoin mualimassa.

    • lindalinda1

      ei tainnut olla mieleen.

      Mutta hei, älä pelkää.
      En sorru toistamiseen jättämään palautetta,
      näin olen luvannut eräälle toisellekin
      täällä ja lupaus pitää.

      Rakkautta toivon silti elämääsi,
      linda

      • Pekka*

        ettei oes ollu mieleen?
        Näät Sinäkii hallihtevan tuon savon kielopin....
        Ja mukavoo tuo on lukasemassa kävit.


      • lindalinda1
        Pekka* kirjoitti:

        ettei oes ollu mieleen?
        Näät Sinäkii hallihtevan tuon savon kielopin....
        Ja mukavoo tuo on lukasemassa kävit.

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.


      • Pekka*
        lindalinda1 kirjoitti:

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.

        tarkkoo touhua....
        Tosasijassa minun netti on pätkinyt
        mutta nyt toemii.....Se oli yhistetty vastaus
        kumpaankii kommenttiin.
        Onko nyt kaekki ookoo?


      • Tähtis98
        lindalinda1 kirjoitti:

        että runossasi oli 3 kommenttia, yksi allekirjoittaneelta.
        Kahdelle muulle vastasit, minulle et.
        Koen ja näen tällaisen käytöksen siten, ettei komment-
        tini ole ollut tervetullut. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta,
        kun koin saman ja se on minulle varsin selvä viesti.
        Miksi sitten vastasit anteeksipyyntöviestiini, mutta
        et varsinaiseen kommenttiini ?

        Mie hallihen Savon murteen luultavasti siks, että mie
        olin kakarana kaekki suvet Savonmualla mummolassa ja
        kaeketi se sieltä lie tarttunna mukkaan eekä se tunnu
        aenakaa kokonaa tuolta sisimmästä kattoovan.

        Tuon minulle osoitetun kommentin puskistahuutelijalta
        ohitan, en näe mitään syytä vastata siihen.

        Hyvää syksyn jatkoa kuitenkin Sinulle, kaikesta huolimatta.

        Itse koen, että keskustelupalstat yleensä ovat tietynlaista irrottautumista päivän pärskeistä. Toisaalta ne palstat joille itse kirjoittelen (niitä on tosi vähän), niin kyllä niiltä aika usein jää vastakommentointi saamatta.

        Mutta ei tämä haittaa!

        Riittää kun saa sanansa sanottua, siitäkin huolimatta, etten ainakaan minä mikään runoilija sieltä parhaimmasta päästä olekaan! Siltikin joskus jotain heittelen, enkä sen erityisempiä kommentointeja odota.

        Ps. Ystävyydellä lausun tämän, minä kumma ja omituinen höpöttäjä! Ja kuulemma vielä omahyväinenkin. Toisaalta nämä tietyt 'vastenmieliset' lausahdukset ovat opettaneet, ainakin minua, vain ja ainoastaan pohtimaan tätä omahyväisyyttäni!

        Joten huumoria vaan peliin, koska työelämässä tätä niin harvoin kohtaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe