Olenko hyödytön ja turha

keidi_27

Olen 27v nainen ja sairastanut masennusta tiedostamattani jo vuosia ja viimeisen vuoden aikana lukuisten dramaattisten tapahtumien vuoksi olen ollut nyt yhteensä 3 kuukautta sairauslomalla. Kesällä 1kk ja nyt syyskuun alusta. Työpaikka olisi nyt vaihtumassa ja työt pitäisi aloittaa 2.11. Nyt on iskenyt hirveä ahdistus ja pelko miten pärjään. Työ on asiakaspalvelutyötä ja siksi pitää olla koko ajan skarppina. Olen nyt päättänyt mennä kokeilemaan mutta jos olo muuttuu taas sietämättömäksi, on varmaan pakko taas hakea sairauslomaa.

Minulla on psykiatrikontakti ja hän kirjoittaa minulle B-lausunnon jo tästä pätkästä, ja myös kerran viikossa käyn keskustelemassa psykologin kanssa. Lisäksi minulla on Efexor ja Ketipinor nukkumiseen. Minulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuus, yleinen ahdistuneisuushäiriö ja pitkittynyt masennus. Näistä epävakaa on syynä siihen, että minun on mm. vaikea ottaa vastaan negatiivista palautetta, toimia tiimissä, kestän stressiä huonosti ja itsetuntoni on alhainen. Muitakin epävakaan oireita on runsaasti. Pelkään sopeutumista uuteen työhön ja koitan lohduttaa itseäni, että mahdollisuus sairausloman uudelleenaloitukseen on mahdollinen.

Toisaalta tunnen itseni tämän vuoksi yhteiskunnalle hyödyttömäksi, turhaksi ja tarpeettomaksi. Itsetuhoiset ajatukset pyörivät mielessäni myös. Moni varmaan ajattelee, että olen Suomelle täysin turha kansalainen ja ansaitsen kuolla.

16

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-kofeinisti

      Ennen kuin otat ja kupsahdat, kerropa minulle, käytätkö kofeiinia, siis kahvia, energiajuomia, kolajuomia, teetä jne?

      • keidi_27

        Kahvia satunnaisesti ja silloinkin maksimissaan 2 pientä kuppia päivässä. En ole huomannut eroa olossani, kahvittomina tai kahvillisina päivinä.


      • ex-kofeinisti
        keidi_27 kirjoitti:

        Kahvia satunnaisesti ja silloinkin maksimissaan 2 pientä kuppia päivässä. En ole huomannut eroa olossani, kahvittomina tai kahvillisina päivinä.

        Ei sitä huomaakaan, koska kofeiini aiheuttaa tällaisia oireita hyvin hitaasti, jopa vasta vuosien käytön jälkeen. Itselläni meni käytön aloittamisesta havaittaviin oireisiin aikaa noin 4½ vuotta, eikä kofeiinin nauttiminen tai nauttimatta jättäminen vaikuttanut millään tavalla oloon. Vasta kun lopetin aivan täydellisesti suklaata myöten, alkoi tapahtua.

        Viikon kuluttua lopettamisesta sain jättää kävelykepin pois, olin ollut siitä täysin riippuvainen yli puoli vuotta, enkä pystynyt senkään avulla kävelemään kuin alle kilometrin lenkin ja senkin hyvin hissukseen. Samaan aikaan masennus ja ahdistuneisuus pahenivat voimakkaasti, mutta noin neljän kuukauden kuluttua molemmat poistuivat niin äkkinäisesti, että sen huomasi. Fyysiset oireet poistuivat hitaammin, niitä tulee ajoittain takaisin vielä nytkin, kun lopettamisesta on aikaa 20 kuukautta.

        Kofeiini aiheuttaa vaikeaa masennusta, ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötä osalle käyttäjistä, keille näitä oireita tulee ja millä annoksella, on mahdoton sanoa etukäteen, asiaan vaikuttaa liian moni tekijä, joita ei voida tutkia tai ennustaa. Oireita aiheutuu noin 10-20 prosentille käyttäjistä eli Suomessa noin ½ miljoonalle ihmiselle, jotka diagnosoidaan säännönmukaisesti väärin.

        Kofeiinin lisäksi muutkin tekijät voivat laukaista nämä tilat yhdessä yksilöllisten perinnöllisten tekijöiden kanssa, jotka myös määrittävät oirekuvan kokonaisuuden. Minulle on kehittynyt kofeiinimyrkytyksen seurauksena puriini-intoleranssi, eli kokovartalokihti. Olen tiukalla kihtidieetillä ja jos poikkean siitä, on seurauksena vuorokauden mittainen helvetti lihas- ja nivelkipujen kourissa. Mitään kihtitulehdusta minulla ei ole isossa varpaassa, ainoastaan kihdille tyypillisiä kipuja.

        “Long-term overuse of caffeine can elicit a number of psychiatric disturbances in adults. Two such disorders recognized by the American Psychiatric Association (APA) are caffeine-induced sleep disorder and caffeineinduced anxiety disorder. In some individuals, large (ingestion of 500 mg caffeine or more) amounts of caffeine can induce anxiety severe enough to necessitate clinical attention. This caffeine-induced anxiety disorder can take many forms, from generalised anxiety, to panic attacks, obsessive-compulsive symptoms, or even phobic symptoms. Because this condition can mimic organic mental disorders, such as panic disorder, generalised anxiety disorder, bipolar disorder, or even schizophrenia, a number of medical professionals believe caffeine-intoxicated people are routinely misdiagnosed and unnecessarily medicated when the treatment for caffeine-induced psychosis would simply be to withhold further caffeine. A study in the British Journal of Addiction concluded that caffeinism, although infrequently diagnosed, may afflict as many as one person in ten of the general population (Nehlig et al. 1992).” Tämä on Eviran kofeiinitutkimusraportista kopioitua tietoa ja vaikea masennus on kansainvälisessä tautiluokituksessa yksi kroonisen kofeiinimyrkytyksen oireista.

        Minun edesottamuksiini, vierotusprosessiini ja tutkimuksiini kofeiinin ja näiden oireiden yhteyksistä voit perehtyä blogissani, jossa on myös hoito-ohjeita.

        http://qmies.blogit.fi/


      • keidi_27
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Ei sitä huomaakaan, koska kofeiini aiheuttaa tällaisia oireita hyvin hitaasti, jopa vasta vuosien käytön jälkeen. Itselläni meni käytön aloittamisesta havaittaviin oireisiin aikaa noin 4½ vuotta, eikä kofeiinin nauttiminen tai nauttimatta jättäminen vaikuttanut millään tavalla oloon. Vasta kun lopetin aivan täydellisesti suklaata myöten, alkoi tapahtua.

        Viikon kuluttua lopettamisesta sain jättää kävelykepin pois, olin ollut siitä täysin riippuvainen yli puoli vuotta, enkä pystynyt senkään avulla kävelemään kuin alle kilometrin lenkin ja senkin hyvin hissukseen. Samaan aikaan masennus ja ahdistuneisuus pahenivat voimakkaasti, mutta noin neljän kuukauden kuluttua molemmat poistuivat niin äkkinäisesti, että sen huomasi. Fyysiset oireet poistuivat hitaammin, niitä tulee ajoittain takaisin vielä nytkin, kun lopettamisesta on aikaa 20 kuukautta.

        Kofeiini aiheuttaa vaikeaa masennusta, ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötä osalle käyttäjistä, keille näitä oireita tulee ja millä annoksella, on mahdoton sanoa etukäteen, asiaan vaikuttaa liian moni tekijä, joita ei voida tutkia tai ennustaa. Oireita aiheutuu noin 10-20 prosentille käyttäjistä eli Suomessa noin ½ miljoonalle ihmiselle, jotka diagnosoidaan säännönmukaisesti väärin.

        Kofeiinin lisäksi muutkin tekijät voivat laukaista nämä tilat yhdessä yksilöllisten perinnöllisten tekijöiden kanssa, jotka myös määrittävät oirekuvan kokonaisuuden. Minulle on kehittynyt kofeiinimyrkytyksen seurauksena puriini-intoleranssi, eli kokovartalokihti. Olen tiukalla kihtidieetillä ja jos poikkean siitä, on seurauksena vuorokauden mittainen helvetti lihas- ja nivelkipujen kourissa. Mitään kihtitulehdusta minulla ei ole isossa varpaassa, ainoastaan kihdille tyypillisiä kipuja.

        “Long-term overuse of caffeine can elicit a number of psychiatric disturbances in adults. Two such disorders recognized by the American Psychiatric Association (APA) are caffeine-induced sleep disorder and caffeineinduced anxiety disorder. In some individuals, large (ingestion of 500 mg caffeine or more) amounts of caffeine can induce anxiety severe enough to necessitate clinical attention. This caffeine-induced anxiety disorder can take many forms, from generalised anxiety, to panic attacks, obsessive-compulsive symptoms, or even phobic symptoms. Because this condition can mimic organic mental disorders, such as panic disorder, generalised anxiety disorder, bipolar disorder, or even schizophrenia, a number of medical professionals believe caffeine-intoxicated people are routinely misdiagnosed and unnecessarily medicated when the treatment for caffeine-induced psychosis would simply be to withhold further caffeine. A study in the British Journal of Addiction concluded that caffeinism, although infrequently diagnosed, may afflict as many as one person in ten of the general population (Nehlig et al. 1992).” Tämä on Eviran kofeiinitutkimusraportista kopioitua tietoa ja vaikea masennus on kansainvälisessä tautiluokituksessa yksi kroonisen kofeiinimyrkytyksen oireista.

        Minun edesottamuksiini, vierotusprosessiini ja tutkimuksiini kofeiinin ja näiden oireiden yhteyksistä voit perehtyä blogissani, jossa on myös hoito-ohjeita.

        http://qmies.blogit.fi/

        Kiitos mielenkiintoisista tiedoistasi! Mielelläni kuulisin myös muiden mielipiteitä tilanteestani.


      • ll....
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Ei sitä huomaakaan, koska kofeiini aiheuttaa tällaisia oireita hyvin hitaasti, jopa vasta vuosien käytön jälkeen. Itselläni meni käytön aloittamisesta havaittaviin oireisiin aikaa noin 4½ vuotta, eikä kofeiinin nauttiminen tai nauttimatta jättäminen vaikuttanut millään tavalla oloon. Vasta kun lopetin aivan täydellisesti suklaata myöten, alkoi tapahtua.

        Viikon kuluttua lopettamisesta sain jättää kävelykepin pois, olin ollut siitä täysin riippuvainen yli puoli vuotta, enkä pystynyt senkään avulla kävelemään kuin alle kilometrin lenkin ja senkin hyvin hissukseen. Samaan aikaan masennus ja ahdistuneisuus pahenivat voimakkaasti, mutta noin neljän kuukauden kuluttua molemmat poistuivat niin äkkinäisesti, että sen huomasi. Fyysiset oireet poistuivat hitaammin, niitä tulee ajoittain takaisin vielä nytkin, kun lopettamisesta on aikaa 20 kuukautta.

        Kofeiini aiheuttaa vaikeaa masennusta, ahdistuneisuutta ja paniikkihäiriötä osalle käyttäjistä, keille näitä oireita tulee ja millä annoksella, on mahdoton sanoa etukäteen, asiaan vaikuttaa liian moni tekijä, joita ei voida tutkia tai ennustaa. Oireita aiheutuu noin 10-20 prosentille käyttäjistä eli Suomessa noin ½ miljoonalle ihmiselle, jotka diagnosoidaan säännönmukaisesti väärin.

        Kofeiinin lisäksi muutkin tekijät voivat laukaista nämä tilat yhdessä yksilöllisten perinnöllisten tekijöiden kanssa, jotka myös määrittävät oirekuvan kokonaisuuden. Minulle on kehittynyt kofeiinimyrkytyksen seurauksena puriini-intoleranssi, eli kokovartalokihti. Olen tiukalla kihtidieetillä ja jos poikkean siitä, on seurauksena vuorokauden mittainen helvetti lihas- ja nivelkipujen kourissa. Mitään kihtitulehdusta minulla ei ole isossa varpaassa, ainoastaan kihdille tyypillisiä kipuja.

        “Long-term overuse of caffeine can elicit a number of psychiatric disturbances in adults. Two such disorders recognized by the American Psychiatric Association (APA) are caffeine-induced sleep disorder and caffeineinduced anxiety disorder. In some individuals, large (ingestion of 500 mg caffeine or more) amounts of caffeine can induce anxiety severe enough to necessitate clinical attention. This caffeine-induced anxiety disorder can take many forms, from generalised anxiety, to panic attacks, obsessive-compulsive symptoms, or even phobic symptoms. Because this condition can mimic organic mental disorders, such as panic disorder, generalised anxiety disorder, bipolar disorder, or even schizophrenia, a number of medical professionals believe caffeine-intoxicated people are routinely misdiagnosed and unnecessarily medicated when the treatment for caffeine-induced psychosis would simply be to withhold further caffeine. A study in the British Journal of Addiction concluded that caffeinism, although infrequently diagnosed, may afflict as many as one person in ten of the general population (Nehlig et al. 1992).” Tämä on Eviran kofeiinitutkimusraportista kopioitua tietoa ja vaikea masennus on kansainvälisessä tautiluokituksessa yksi kroonisen kofeiinimyrkytyksen oireista.

        Minun edesottamuksiini, vierotusprosessiini ja tutkimuksiini kofeiinin ja näiden oireiden yhteyksistä voit perehtyä blogissani, jossa on myös hoito-ohjeita.

        http://qmies.blogit.fi/

        olemassa sairautta jonka nimi olisi kokovartalokihti=)


      • ex-kofeinisti
        ll.... kirjoitti:

        olemassa sairautta jonka nimi olisi kokovartalokihti=)

        Nyt on =)

        Kihti on aina koko vartaloa koskeva, kaikille vain ei tule oireita muihin niveliin ja lihaksistoon. kihdin tiedetään keräävän uraattikasautumia myös ihon alle pitkin kehoa, ei pelkästään nivelien läheisyyteen.


      • :DDDDDDD
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        Nyt on =)

        Kihti on aina koko vartaloa koskeva, kaikille vain ei tule oireita muihin niveliin ja lihaksistoon. kihdin tiedetään keräävän uraattikasautumia myös ihon alle pitkin kehoa, ei pelkästään nivelien läheisyyteen.

        sitten kokovartalokihdiksi:)))) Ensin kerroit sairastaNEESI MS-tautia josta koit ihmeparantumisen jättämällä kofeiinin.

        Lääketiede ei tunne mitään kokovartalokihtiä.

        Uudeksi Z.Topeliukseksiko yrität Topeliuksen paikalle, sen verran lennokkaita ovat satusi.


      • ex-kofeinisti
        :DDDDDDD kirjoitti:

        sitten kokovartalokihdiksi:)))) Ensin kerroit sairastaNEESI MS-tautia josta koit ihmeparantumisen jättämällä kofeiinin.

        Lääketiede ei tunne mitään kokovartalokihtiä.

        Uudeksi Z.Topeliukseksiko yrität Topeliuksen paikalle, sen verran lennokkaita ovat satusi.

        En ole koskaan väittänyt sairastaneeni ms-tautia, koska sellaista tautia ei ole olemassa, se on oireyhtymä. Minulla oli remissoivan-remittoivan ms:n oireet ja lisäksi vaikea masennus, ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö, vaan eipä ole enää.

        Lääketiede kyllä tuntee kokovartalokihdin, mutta sinä et tunne lääketiedettä. Uraatit kertyvät elimistöön ja oireilevat aluksi noin 50 prosentissa tapauksista ensin isonvarpaan tyvessä ja myöhemmin kertymistä tapahtuu myös myös rustoihin ja jänteisiin sekä ihonalaisiksi paakuiksi ympäri kehoa.


      • yittf
        ex-kofeinisti kirjoitti:

        En ole koskaan väittänyt sairastaneeni ms-tautia, koska sellaista tautia ei ole olemassa, se on oireyhtymä. Minulla oli remissoivan-remittoivan ms:n oireet ja lisäksi vaikea masennus, ahdistuneisuus ja paniikkihäiriö, vaan eipä ole enää.

        Lääketiede kyllä tuntee kokovartalokihdin, mutta sinä et tunne lääketiedettä. Uraatit kertyvät elimistöön ja oireilevat aluksi noin 50 prosentissa tapauksista ensin isonvarpaan tyvessä ja myöhemmin kertymistä tapahtuu myös myös rustoihin ja jänteisiin sekä ihonalaisiksi paakuiksi ympäri kehoa.

        kannabista kipuihisi?


      • ex-kofeinisti
        yittf kirjoitti:

        kannabista kipuihisi?

        Olen yrittänyt saada reseptiä oikean jalan hermovauriokipuihin, jotka ovat vaivanneet vuodesta -87 tapahtuneesta työtapaturmasta asti. Aikaisemmin lääkärit selittivät, ettei minulla ole oikeasti kipuja, minusta vain tuntuu siltä. Nyt kun hermovaurio on todettu neurografiassa ja siitä on lisäksi neurologin ja kipupolin lääkirinkausunnot, se lakkasi olemasta somatisaatiota parin vuosikymmenen jälkeen ja muuttui hermovaurion aiheuttamaksi krooniseksi neuropaattiseksi kivuksi.

        No nyt minulla siis on todistetusti fyysinen vamma, joka aiheuttaa kroonista kipua. En voi käyttää synteettisiä, maksatoksisia lääkkeitä terveydellisistä syistä. Opiaatteja saisin vaikka heti, vaikka ne ovat huonoin vaihtoehto joka suhteessa. Kipupolin lääkäri ja neurologi totesivat, että kannabis olisi minulle todennäköisesti sopivin vaihtoehto, mutta se ei kuulu kipuolien lääkepolitiikkaan Suomessa ja kipupolit ovat ainoita, jotka saavat määrätä kannabista.

        Olen siis edelleen ilman mitään lääkitystä poliittisista syistä.

        Kannabis muuten tehostaa hippokampuksen alueen neurogeneesiä, uusien aivosolujen syntymistä, siksi sillä on ahdistusta ja masennusta lieventävä vaikutus.

        http://www.jci.org/articles/view/25509/version/1

        Hippokampuksen alueen aivovauriot ovat yleisiä masennuspotilailla ja kofeiinin taas tiedetään aiheuttavan niitä, sekä tuhoamalla aivosoluja, että estämällä neurogeneesiä. Kofeiinin tiedetään siis aiheuttavan masennusta ja dementiaa ja mekanismikin tunnetaan. Minä en käsitä miten tästä pitää inttää vastaan.

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17400186?ordinalpos=3&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultRe...

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19217915?ordinalpos=1&itool=EntrezSystem2.PEntrez.Pubmed.Pubmed_ResultsPanel.Pubmed_DefaultRe...


    • Kyllä..

      Useimmat ihmiset kaipaavat hymyä. Joten mieti kuinka monen ihmisen olo paranisi jos vaikka pakotat itsesi hymyilemään ihmisille asiakaskontaktissa. He hymyilevät takaisin, ja kas kummaa, jo hymyilet itsekin aidosti.

      :)

      Näin se hyvä olo ruokkii itseään, huomaat kuinka tarpeellinen olet kanssaihmisillesi, ja asiakas kuuntelee asiaasi kerran paransit hänen oloaan. :)

      Keskity parantamaan asiakkaasi oloa, niin bisnes hoitaa itsensä siinä sivussa. Mieti tarkkaan, tässä pieni helmi, luulen.

      :D

    • TietäjäMies

      vaan naisena nimenomaan muutoksen kantava voima. Nyt on aika murtaa miesten narsistiset luomukset: kapitalismi, sodat, industrialismi, ahneus ja hyväksikäyttö. Kyllä kapitalisti haluaa sinusta hyötyä, maksaa pientä palkkaa ja ajaa sinut henkisesti loppuun, jotta saisi edullisesti palveluja tai tavaroita itselleen. Miksi me suostumme tähän. Miehen ikeestä vapautunut nainen on muutoksen kantava voima. Kertokaa miehille mikä on ideaali yhteiskuntajärjestys. Ottaa syleilyynne vain miehiä joilla on terve arvomaailma. Arvomaailma missä raha ja työn taakka on tasapuolisesti jaettu niin, että kenelläkään ei ole pulaa työstä ja kenelläkään ei ole liikaa töitä. Nyt osa meistä tekee useamman ihmisen työt, jotta pysyisi kapitalismin oravanpyörässä mukana ja osa taas lojuu toimettomana.

    • ole turha ihminen tässä yhteiskunnassa.

      Lääkärit, psykologit ym. auttajat tarvitsevat työhönsä asiakkaita (potilaita), muutoin heitäkään ei tarvittaisi ja hekin olisivat turhia taakkoja.

      Sinä käytät yhteiskunnan muitakin palveluita ostaessasi erilaisia tuotteita ja ilman asiakkaita ei talous pyöri.

      Toiset ihmiset tarvitsevat muita ihmisiä ystävikseen, kavereikseen tai jos ei muuhun, niin vertaamaan omaa asemaansa elämässään vaikkapa sinun elämään ja saavat siitä ehkä itsetunnolleen kohennusta mikäli kokevat itsensä muka jotenkin paremmiksi...

      Kieltämättä asiakaspalvelu on ammattina haasteellinen, siinä kun pitäisi esittää sitä iloista, ahkeraa, osaavaa ja asiakkaista huolehtivaa palvelijaa. Uuden alku aina pelottaa tai ainakin jännittää jokaista, mutta kyllä sinun kannattaisi yrittää ottaa uusi haaste vastaan.
      Nykyisin kun kuulee usein lausuttavan, että hankaliinkin asioihin pitää suhtautua positiivisellä asenteella, niin varmaan siinä on perääkin. Asenne ratkaisee jo paljon.

      Mitä taas noihin lääkäreiden tai psykologien diagnooseihin tulee, niin tarviiko niitäkään aina ottaa niin vakavasti. Väitänpä, että suomessakin on valtaisan paljon ihmisiä työelämässä, joille oikeasti voisi kirjoittaa jonkun diagnoosin. He eivät vain koskaa tarvitse tai halua sitä tai tuskin edes itse tiedostavat olevansa sairaita. Lulenpa että itsekin saattaisin saada depressio diagnoosin jo ensimmäiseltä lääkäriltä jolle menisin, jos sellaisen paperin haluaisin.

      Tunnen joitakin jotka käyttävät mieliala lääkkeitä ja siten he jaksavat töissä paremmin. Eli niitäkin voi kokeilla.

      Toivon sinulle jaksamista ja positiivista asennetta, vaikka positiivisuus tuntuu itsestäkin usien aikas syvältä!

    • Rane-R

      Et ole hyödytön ja turha. Olet elävä ihminen ja tärkeä. Maailmassa ei ole koskaan ollutkaan hyödytöntä ja turhaa ihmistä, saati 27 vuotiasta naisihmistä . Meistä jo huomattavasti vanhemmista miehistä voitaneen olla eri mieltä , mutta mielestäni olemme mekin tahoillamme tärkeitä kaikki. ter. R.R.

    • S.Froid

      Kunnon seksiterapia.
      Voin antautua sulle villisti.
      Olen 20v viriili mies.
      Tehdään pari lasta ja siinähän sulle riittää elämänsisältöä loppuelämäksi.

      Yh-äipät voivat olla onnellisia.
      Tarvitset vauvaa. Uskon että sulla on vauvakuume, muttet pysty työpaineiden takia hoitaa hommaa.
      Sitten pelkäät että elämä menee ohitsesi.
      Muista, että maailma on täynnä himokkaita miehiä jotka haluavat sut.
      Tai hanki koira jos et halua mun munaa.
      Kyllä asiakaspalvelussa pärjäät hyvin kun vain teet hommasi hyvin.
      Miten maailmassa voisit edes epäonnistua?

      En ymmärrä masennustasi.

      • opettelija

        tuo mitä kirjoitat omasta tilanteestasi on tosi tutun kuullosta, itse olin aika samantapaisten tunteiden ja kokemusten parissa viime syksynä, ja vieläkin. Aloitin uudessa työssä viime talvena ja sitten sen mukanaan tuomat haasteet kävivät minulle ylipääsemättömiksi viime syksynä, jolloin jäin työuupumuksen takia sairaslomalle kolmeksi kuukaudeksi. Silloin itsekin aloin ajatella että olen aivan mitätön, minusta ei ole mihinkään. Olen epäonnistunut ja täysin surkea kaikilla elämän osa-alueilla. Sitten palasin työhön joksikin aikaa ja työsuhde päättyi.
        Olen ollut kotona kahdeksan kuukautta ja aloitin uuden työsuhteen viime viikolla tosi kauhuissani. Teen myös työtä ihmisten kanssa, sosiaalialalla. Pitkän harkinnan jälkeen otin kuitenkin työn vastaan vaikka pelkään epäonnistumista ihan kauhuna. Yritän takoa kallooni että TYÖ EI OLE KAIKKI KAIKESSA, JA MINÄ OLEN ARVOKAS TÄLLAISENA. MINÄ RIITÄN ITSELLENI VAIKKA EN OLE TÄYDELLINEN, EN OSAA KAIKKEA. JA SAAN EPÄONNISTUA(ELI JÄÄDÄ SAIRASLOMALLE, LOPETTAA TYÖN TAI PALAA LOPPUUN). mutta tällaisten ajatusten opettelu ei ole helppoa, kun sen oman arvonsa on aina oppinut ajattelemaan suoritteidensa kautta.
        muista sinäkin keidi 27 että me voimme olla armollisia itsellemme, ei tarvi vaatia niin paljon. jos vaatisi vaan sen mihin pystyy ja mitä jaksaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      110
      1961
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1417
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1265
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1177
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1168
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      82
      1002
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1000
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      778
    Aihe