Päättämättömät ihmiset kaupanteossa

Tympääntynyt

Ei varmasti oo mikään ärsyttävämpää kuin jahkaajat, ja mietiskelijät ja sulattelijat. Todella rasittavaa odottaa onko tarjoamasi summa tarpeeksi vai ei. Kyllä ihmisen joka on asuntoaan myynyt monta kuukautta pitäisi tietää paljonko siitä pitää saada!!!!!!!!!!!!! Eilen aamulla tarjosin talosta 15% alle pyyntihinnan. samana päivänä ei osattu sanoa riittääkö, pitää sulatella ja maistella tarjousta, jopa miettiä. no välittäjä lupaa soittaa tänään iltapäivällä, niinku soittikin tosin nyt on minusta jo ilta. "siellä vielä mietitään, luultavasti se ei riitä, että haluanko nostaa tarjoustani?" - no en vitussa halua kun ei tarjota edes vastaan mitään. ihan niinku oisin tinkiny jonku 50 prossaa!!!!! Minua ei edes haittais jos sanottais ettei tarjous riitä, okei voin unohtaa kohteen ja siirtyä muualle, mutta sanotaan että ensi viikolla palataan asiaan, se tympäsee. eli perjantainako????? jos olisi pelkästään minusta kiinni olisin jo sanonu että minun puolesta voitte unohtaa, mutta kun emäntä on niin tykästyny asuntoon. Naurettavaa jahkaamista. toivon suuresti että maanantaina tulee myyntiin jotain yhtä kiinnostavaa, jolloin saan sanoa kohteelle hyvillä mielin bye bye.. maistelijat ja sulattelijat....AAARGH!!!!

9

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • orå'eeer

urputtaa, kauanko ajattelit siinä kämpässä asua kunnes vaihdat taas? Asuntokauppa ei ole mikään hampurilaisenosto. Jos ei pää kestä niin maksa se mitä pyydetään, saat luultavasti heti

• SeppoVaan55

Ei ole hampurilaisen osto, mutta kyllä myydessä olen tiennyt tasan tarkkaan paljonko asunnostani haluan. Aina kun on tarjottu haluamani summan alle, olen tehnyt heti vastatarjouksen. Silloin ostaja on vielä innoissaan ja monesti on nostanut tarjoustaan, jos ostajaa oikein kauan ootattaa, voi innostus laskea. Olen myynyt itse 12 asuntoani ja taloani elämäni aikana. Ymmärrän keskustelun aloittajan turhautuneisuuden, luultavasti kyseessä on kuitenkin nuori ensiasunnon ostaja. kyllä elämä ja lisääntyvä kokemus tasoittaa tunne kuohuja. Meitä on erilaisia?

T.Seppo 55v

• SeppoVaan55
        SeppoVaan55 kirjoitti:

Ei ole hampurilaisen osto, mutta kyllä myydessä olen tiennyt tasan tarkkaan paljonko asunnostani haluan. Aina kun on tarjottu haluamani summan alle, olen tehnyt heti vastatarjouksen. Silloin ostaja on vielä innoissaan ja monesti on nostanut tarjoustaan, jos ostajaa oikein kauan ootattaa, voi innostus laskea. Olen myynyt itse 12 asuntoani ja taloani elämäni aikana. Ymmärrän keskustelun aloittajan turhautuneisuuden, luultavasti kyseessä on kuitenkin nuori ensiasunnon ostaja. kyllä elämä ja lisääntyvä kokemus tasoittaa tunne kuohuja. Meitä on erilaisia?

T.Seppo 55v

15% on aika paljon, alennusta. monesti liian paljon. riippuu toki alueesta ja kohteesta...kysynnästä yms.

• Tympääntynyt

Ennen kuin vaihdan taas? Miten niin taas? olen ostamassa ensimmäistä asuntoani. Mistä sen tietää kauanko siinä asuu. Sehän riippuu elämäntilanteesta. toivottavasti en asu tuossa 5 vuoden päästä....kun siinä on 52 m2....PS. eivät ole päättäneet, ja olen tehnyt tarjouksen 2 muustakin asunnosta. eka joka sanoo kyllä niin kättelen...

• Jymppä

Ei oo niin vaikeeta miettiä miks kukaan ei halua heti antaa sitä 15% alennusta!

Jos laitat tänää myyntiin ja huomenna tulee ensimmäinen tinkaaja sisään ketä sanoo, etä 50% voin pyyntihinnasta maksaa, niin kannattaakohan jäädä hetkeksi "miettimään" (odottomaan) josko vaikka huomenna tulis joku kattoo ketä suostuis maksaa siitä vaikka 70% tarjoushinnasta?

Mikäli myyjä on myynyt asuntoa jo kauan ja huomannut, että mitään fiksuja tarjouksia ei tule, niin sitten kun se viimein tulee, niin sitten vasta kannattaa heti sanoa, että selvä, tehdään kaupat tuolla -15%

Myös sekin ratkaisee miten tuotteen on hinnoitellut. Jos on laittanut kauppahintaan kunnolla katetta, niin tuollaiseen -15% on helppo suostua. Mikäli on tuotteen hinnoitellut todella lähellä markkinahintoja, niin kannattaako se ilmaiseksi sitten jollekin antaa? Sitä voisi koittaa miettiä toisenkin näkökulmasta, niin saattaisi itsekin tajuta jotain uutta!

Jos noin koville ottaa se tarjoukseen vastauksen odottelu, niin mikset heti siinä kaupantekohetkellä sanonut, että 15% nyt tai ei tuu kauppoja nyt eikä koskaan?? Varmaan myyjiäkin ottaa päähän tollaiset elämäntapatinkaajat ketkä ei voi edes hetkeä odottaa kun kiire on niin kova. Ja usein tällaiset kovankiireen kaverit ei ole edes vielä kysynyt pankista saako edes lainaa.. Sattumoisin itsellekin on tällainen tapaus sattunut kohdille. Se siitä kiireestä.

• EiNiinTympääntynyt

1.On kysytty pankista laina, on myönnetty.
        2.Mainitsin että asunto on ollut myynnissä monta kuukautta, todellisuudessa 5kuukautta.
        3. en ole tarjonnut puoleen hintaan. Olen tarjonnut -15. (pyynti on 162, tarjoukseni 140)
        4.Aamulla soitti välittäjä, eivät myy sillä hinnalla. Saan nostaa tarjoustani. Sanoin, että en halua sitä nostaa koska olen kiinnostunut muistakin kohteista, ja tehnyt niistä tarjouksen. Soitti 15 minuutin päästä ja sanoi että tehdään kauppa 140.000, vastasin että pitää miettiä ja sulatella tätä asiaa...Eli tämä oli täysin välittäjän tekemää vedätystä(?)....
        5.Epäilen että myyjiä ei ota päähän, koska en ole vaatinut tekemään heti päätöstä vaa käyttäytynyt asiallisesti heitä kohtaan (tähän asti). Purin vain tunteitani tuohon 1. viestiin. Silloin oli kova hinku saada juuri tuo asunto, ei ole enää.

• myyjät luulevat.
        EiNiinTympääntynyt kirjoitti:

2.Mainitsin että asunto on ollut myynnissä monta kuukautta, todellisuudessa 5kuukautta.
        3. en ole tarjonnut puoleen hintaan. Olen tarjonnut -15. (pyynti on 162, tarjoukseni 140)
        4.Aamulla soitti välittäjä, eivät myy sillä hinnalla. Saan nostaa tarjoustani. Sanoin, että en halua sitä nostaa koska olen kiinnostunut muistakin kohteista, ja tehnyt niistä tarjouksen. Soitti 15 minuutin päästä ja sanoi että tehdään kauppa 140.000, vastasin että pitää miettiä ja sulatella tätä asiaa...Eli tämä oli täysin välittäjän tekemää vedätystä(?)....
        5.Epäilen että myyjiä ei ota päähän, koska en ole vaatinut tekemään heti päätöstä vaa käyttäytynyt asiallisesti heitä kohtaan (tähän asti). Purin vain tunteitani tuohon 1. viestiin. Silloin oli kova hinku saada juuri tuo asunto, ei ole enää.

olen täysin samaa mieltä älä osta asuntoa itse.pitäköön myyjät vedättäkööt näitä tyhmempiä.itse olen kanssa ollut kattelemassa ok-taloja myyjät ja välittäjät kattelee ostajan ulkoista olemusta.eivät tiedä että en tarvitse pankin rahoja.vaan kauppa tulisi nopeasti.itse jouduin näpäyttämään myyjää kyseessä oli perikunta.2kk meni jahkatessa kyllä siinä rupes monena iltana jyrppii.saatana välillä oli niin myyntimiestä ja välillä tuumas pitäsköhän kesämökkinä kyseessä oli täystiilitalo.helvetti että rupes tökkii.kattelin siinä sivu
        silmällä muitakin kohteita muten lähtenyt haapuilee kunnes olisin saanut tämän kohteen asiat selvitettyy.oli muuten melkovaikeita lähtökohtia esim:olisin heiltä ostanut traktorin lisä laitteineen se olisi heille käynyt mutta halusivat käyttö oikeuden kunnes olisivat saaneet tontin toiselta reunalta puu rangat tehtyä haloiksi.heillä oli lisä selvityksessä kirjoitus vuoteen 2012 mennessä huh huh.voidaanko tulla aina käymään heh.muutamia muita juttuja kuten he itse merkkailee tontin ja lohkovat ja minä maksaisin heille.tämäkin muutui koko ajan vaikka rajat oltiin jo yhdessä merkkailtu ja minun mitta nauhalla mitattu.kyllä tässä jo kirjoittaessa alkaa verisuonet pullistuu kun miettii koko palettii.on pakko käydä tupalla tässä vaiheessa.nyt jo vähän helpotti he eivät pää piirteitään ollet ahneita mutta se asioiden vatvonta.kun jälleen kerran sanoivat rauhoitetaan viikoksi hän soitaa viikon päästä .soittoo ei kuulunu,t seuraavana päivänä soitin itse,ilmoitin emme ole enää ostamassa kyseistä kiinteistöä.pieni hiljaisuus ja tuumas pitää varmaan laittaa välittäjälle kun ei jaksa enää tämmöistä ruljanssia.tai pitää miettiä mitä tekee asian kanssa.tiedän sen kohde on sellaisella aluella että mahdolliset tulevat ostajat miettivät kaksi kertaa.elikkäs asuntokaupassa joko on myymässä tai sitten se jää myymättä myyjistä riippuu paljon.väkisin kun kauppaa ei pidä lähteä tekemään.

• amatööri asialla
        EiNiinTympääntynyt kirjoitti:

Ensin palaa hihat, kun ei vastata. Sitten hyväksytään tekemäsi tarjous, mutta alat ite arpoa?
        Teet juuri samaa kuin moitteesi kohde ja kaupankäynnin aakkoset ei oo hallinnassa. Tarjousta tehdessä pitää olla mietittynä haluatko kohteen, paljonko olet siitä valmis maksamaan ja minkälaisilla ehdoilla kauppa tehdään. Ei ole järkeä tarjoilla sinne tänne lainarahat taskussa poltellen ja sitten vetää takapakkia tositilanteessa. Ne päättämättömät ja silleen...

• niin..

ei tartte sulatella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2196
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2085
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      30
      1989
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1396
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1336
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      883
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      812
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      751
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      733
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe