Kotirinki niminen franchisingyritys

uusi urako

Onko tietoa Kotirinki nimisestä franchisingyrityksestä?

Olen kiinnostunut kotisiivousalasta. Uskon sillä olevan tulevaisuutta. Otin selvää ko. yrityksestä. Päällisin puolin asiat tuntuu olevan hallinnassa. Ihmettelen vain suuresti yrittäjien suurta vaihtuvuutta. Yleensä se kertoo siitä, että sisällä muhii mätä.

Palveluiden hinnoittelu on kohdallaan. Joten kuvittelisi yritystoiminnan olevan kannattavaa. Miksi yrittäjät lopettavat kannattavan liiketoiminnan ? Osaako kukaan kertoa enemmän tästä franchisingyrityksestä ? Olen ollut Kotirinki Oy:hyn yhteydessä. Tuntuu hyvin ammattimaiselta toiminnalta. Miksi kuitenkin päässäni soi varoituskellot ? Yleensä vaistoon pitää luottaa ja nyt asiat "näyttävät" hyvältä. Olen useamman kuukauden miettinyt asiaa. Vaisto vain sanoo, että unohda koko juttu.

125

10670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ite

      ja unohda! Miksi alkasit toisen rengiksi, kun tmi:n perustamalla saat kaiken tulon itsellesi. Tietysti myös itse haalit asiakkaat. Ota yhteyttä työkkäriin, TE-keskukseen, kuntasi yrittäjiin tai muuhun asiantuntiaa, joka/jotka auttavat sinut alkuun. Usko pois kaikki asiantuntia-apu kannattaa ottaa vastaan.

      Tosi on, kun työn tekee hyvin ja hinta on kohdallaan, niin kotipalveluilla on kysyntää. Toki siihen on tuo verottajan antama kotitalousvähennys isona apuna. Saa nähä kuinka kauna verottaja sen antaa olla 60%.

      Tsemppia sinulle ja hyviä kotipalvelusopimuksia

      • uusi urako

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.


      • Tarkkana tarkkana
        uusi urako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.

        Ole tarkkana kuin porkkana kun on franghising kyseessä!


      • asas............
        uusi urako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.

        maksaa 7000 € ketjusta joka on suhteellisen tuntematon. En tunne tarkkaan mitä tuolla rahalla saa mutta yleensä ostat välineet, teippaukset, markkinointimateriaalin sekä työvaatteet vielä itse. Toki mainontaan saat laittaa enemmän kuin tuon 2% mutta jos ostat 7000 € joltain ammattilaiselta markkinointia niin pääset hyvin alkuun.

        Frankkaus on varmasti hyvä vaihtoehto jos ei halua tehdä itse paljoa mutta yrittämisestä en puhuisi muuten kuin riskien osalta.


      • ,.,,.,,.
        uusi urako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.

        Mietit vain mitä Kotirinki saa. Et missään vaiheessa puhunut mitä ketjun yrittäjä saa. Jatka vain työttömänä ja kadehdi muita.


      • työtönkö ikuisesti
        ,.,,.,,. kirjoitti:

        Mietit vain mitä Kotirinki saa. Et missään vaiheessa puhunut mitä ketjun yrittäjä saa. Jatka vain työttömänä ja kadehdi muita.

        Kirjoittajalle - olet väärillä jäljillä -.

        Sinulla on selvästi käsitys mitä ketjun yrittäjä saa. Tollaseen rahamäärään on pakko jotain todellista saadakin. Oletko nyt toimiva yrittäjä vai sieltä huipulta haamukirjoittaja?

        Voisitko kertoa tarkemmin mitä ketjun yrittäjä saa?

        Olisin mielelläni muutakin kuin työtön. Mut maksettava aloitusmaksu on ihan mahtava. Sekä vielä toiminnassakin pitää maksaa ihan mahtavia maksuja. Mahtaako se kaikki olla sen väärti.

        Siivous kiinnostaa kyllä, mutta rengin asema ei.


      • yrittäjäksikö

        Mietin itsekin tätä kotisiivous bisnestä. Eihän verottaja vielä puuttunut kotisiivouksien verotukseen???

        Onko sen muuttamisesta tehty mitään päätöstä?


      • velkataakka
        Tarkkana tarkkana kirjoitti:

        Ole tarkkana kuin porkkana kun on franghising kyseessä!

        Sopimukset on kalliita, monimutkaisia ja niistä ei niin vain eroon pääsekään.


      • totta/valetta
        Tarkkana tarkkana kirjoitti:

        Ole tarkkana kuin porkkana kun on franghising kyseessä!

        MUISTA AINA LUETUTTAA SOPIMUS ASIANAJAJALLA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Ymmärrä myös mistä on kyse. Vaikka sopimus sinänsä olisi tavanomainen kysyisellä alalla. Ei se siltikään ole "reilunpelin" sopimus. Kahden yrityksen välinen sopimus on sitova, vaikka se sinänsä olisi pätemätön kuluttaja-yritys -välisessä suhteessa. Sopimus voi olla vaikka kuinka pähkähullu, käsittämätön, vailla maalaisjärkeä, moraalia, yms.. Se sitoo silti yrityksien välisessä toiminnassa. Tämä on niin frankkari kuin muussakin yritystoiminnassa voimassa. Rahalla saa ja hevosella pääsee **** paljonko rahaa olet valmis polttamaan tässä leikissä. Siitähän tässä on kyse. Se ei pelaa joka pelkää. Voittaa voit - mutta hävitä myös. Eikä frankkari toiminnassa tulot ole keskipalkkaa kummoisempia. Mutta velat on asunnon veroisia. Jos joku sitten saisikin paremmin rahaa toiminnasta, laittaa ketjun omistaja siihen viereen uuden yrittäjän. Kyllä ne niin rahan päälle ymmärtää, että yksi ei saa menestyä kukkana lehdolla. Siihen tulee monta jakajaa viereen. Ja miksikö, no siksi että ketjun omistaja saa enemmän rahaa. Ei sillä ole niin väliä saako yksittäinen frankkari yrittäjä rahaa. Sen tarvitsee saada rahaa sen verran, että pysyy hengissä.

        Aina löytyy uusia lähtijöitä, jotka pelkäävät yrittämistä heti yksin. Ymmärrän sen. Frankkari on tapa aloittaa ns. turvallisemmin. Voit menettää kaiken, saada vähän rahaa - niin kuin normaalin palkan verran. Kaikki on mahdollista. Monella meni omat ja varastetut. Tai kuten sanotaan - tuhkatkin pesästä. Siinäpä kysymys. Rohkea rokan syö ja sitä rataa.

        tässäpä paljon sanontoja, jotka kuvaavat frankkari toimintaa

        vielä yksi

        JOS TUNTUU SILTÄ, ETTÄ JOKIN ON LIIAN HYVÄÄ OLLAKSEEN TOTTA. SE EI LUULTAVIMMIN OLE TOTTA !


      • asiaa funtsinut

        Jyuväskylän yliopisto on tutkinut paljon franchising-yrittäjyyttä. Tutkimuksen (jota tukee myös moni kansainvälinen tutkimus) mukaan (tutkija, tohtori Mika Tuunanen) franchising-yrityksistä Suomessa yli 90 % on toiminnassa viiden toimintavuoden jälkeen. Sama luku yksin toimivilla oli ainoastaan n. 35%. Yrittäjyyteen liittyy aina riski ja suurin riski on yrittäjä itse.


      • mäkkärimanta
        uusi urako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.

        Franchising yrittäjyyden muotona kasvaa maailmalla kaikkein nopeiten - myös Suomessa kasvu on ollut nopeaa ja lieveilmiöitäkin on syntynyt. Franchisingin menestykseen on kuitenkin yksinkertainen syy - ketjutoiminnassa syntyy enemmän hyötyjä kuin haittoja. Yrittäjyys on silti aina haastavaa ja tuskaistakin - palkansaaja ei kanna samanlailla vastuuta kotiinsa.


      • Matti vain
        yrittäjäksikö kirjoitti:

        Mietin itsekin tätä kotisiivous bisnestä. Eihän verottaja vielä puuttunut kotisiivouksien verotukseen???

        Onko sen muuttamisesta tehty mitään päätöstä?

        Mietippä mitä tapahtuisi, jos vähennys otettaisiin pois - aika paljon pimeäntyön teettäjiä, tekijöitä ja ostajia. Olisko poliittinen itsemurha?


      • Kotiringin vastaus
        työtönkö ikuisesti kirjoitti:

        Kirjoittajalle - olet väärillä jäljillä -.

        Sinulla on selvästi käsitys mitä ketjun yrittäjä saa. Tollaseen rahamäärään on pakko jotain todellista saadakin. Oletko nyt toimiva yrittäjä vai sieltä huipulta haamukirjoittaja?

        Voisitko kertoa tarkemmin mitä ketjun yrittäjä saa?

        Olisin mielelläni muutakin kuin työtön. Mut maksettava aloitusmaksu on ihan mahtava. Sekä vielä toiminnassakin pitää maksaa ihan mahtavia maksuja. Mahtaako se kaikki olla sen väärti.

        Siivous kiinnostaa kyllä, mutta rengin asema ei.

        Kotirinki-yrittäjien keskiansio käynnistysvaiheen jälkeen
        (n.0,5-2 vuotta riippuen paikkakunnasta) oli vuonna 2009 hiukan yli 3000 €.
        Ansiotaso syntyy mm. tehokkaan logistiikan, keskitettyjen tietojärjestelmien,
        konseptoitujen ja kannattavien palveluiden, hyvän johtamisen sekä toimivan asiakas-
        hankintajärjestelmän tuloksena.
        Asiakastyytyväisyys on Kotiringissä huippuluokkaa - 9 kymmenestä asiakkaasta on valmis suosittelemaan Kotiringin asiakkuutta tuttavalleen (asiakastyytyväisyystutkimus 9/2010).
        Suurin osa, lähes 40%, asiakkaista tuleekin Kotirinkiin ristiinvinkitysjärjestelmän avulla.
        Paikallismarkkinointi on yrittäjän vastuulla - niin kuin kaikissa ketjuissa ja yrityksissä. Paikallismarkkinointia yrittäjä toteuttaa tutkitun ja tehokkaan myyntikonseptin avulla. Markkinointiosuuskunta tuottaa lisäksi markkinoinnin materiaaleja sekä esim. jatkuvaa ja tehokasta myynninedistämistä jokaisella paikkakunnalla, jossa Kotirinki toimii. Suurin haaste Kotirinki-yrittäjyydessä ei ole asiakashankinta tai kannattavuus vaan henkilöstövaltaisella alalla yrittäjän johtamistaidot. Johtamistaidot ovat henkilökohtaisten ominaisuuksien, kokemuksen ja koulutuksen summa. Kotirinki painottaakin nykyisin yrittäjiä valitessaan esimiestaitojen merkitystä.

        Ketjussa yrittäminen vaatii molemminpuolista yhteistoimintaa. Kotirinki järjestää yrittäjille vuodessa kaksi valtakunnallista yrittäjäpäivää ja kaksi alueellista yrittäjäpäivää. Lisäksi järjestämme vapaaehtoisia erityiskoulutuksia esim. taloudesta, sosiaalisesta mediasta jne. Lisäksi yrittäjällä on tukenaan arkipäivisin 08.00-16.00 HelpDesk, Facebookin sisäpiiri ajatusten vaihtoa varten sekä yrittäjäneuvojien tuki niin henkilökohtaisten neuvontakäyntien kuin esim. sähköpostineuvonnan avulla.
        Kaikessa tekemisessä on varmasti parannettavaa - niin meilläkin. Teemme kuitenkin parhaamme ja uskoaksemme olemme onnistuneet luomaan erinomaisen konseptin niin Kotirinki-yrittäjälle kuin tyytyväisille asiakkaallemmekin.
        Lopettamiseen on usein monta syytä. Reilun pelin nimissä olemme luoneet järjestelmän, jolla yrittäjä voi lopettaa sopimuksen ennen sopimuskauden loppua ja ansaita vielä asiakkuuksien myynnillä usein huomattavasti enemmän, mitä hän on toimintaan sijoittanut. Palvelualoilla tulosvastuullisten esimiesten vaihtuvuus on yleensä suurta. Rekrytointiprosessimme kestää vähintään kuukauden, jona aikana molemmilla osapuolilla on mahdollisuus harkita tarkkaan yhteistyötä - yrittäjäehdokkaalla on prosessin aikana veloitksetta mahdollisuus luopua yrittäjyysvaihtoehdosta.
        Toivomme, että mikäli Kotirinki-yrittäjyys herättää keskustelua, se tapahtuisi avoimesti esimerkiksi Facebookissa reilusti omalla nimellä. Tällöin meillä on mahdollisuus perustella omat näkemyksemme ja samalla välttyä kilpaillulla alalla turhilta mustamaalauksilta.

        ystävällisin terveisin ja menestystä kaikille yrittäjille

        Kotirinki Oy


      • aföivk
        asiaa funtsinut kirjoitti:

        Jyuväskylän yliopisto on tutkinut paljon franchising-yrittäjyyttä. Tutkimuksen (jota tukee myös moni kansainvälinen tutkimus) mukaan (tutkija, tohtori Mika Tuunanen) franchising-yrityksistä Suomessa yli 90 % on toiminnassa viiden toimintavuoden jälkeen. Sama luku yksin toimivilla oli ainoastaan n. 35%. Yrittäjyyteen liittyy aina riski ja suurin riski on yrittäjä itse.

        Itse entisenä (sain VIHDOIN, luojan kiitos!, myytyä sopimukseni seuraavalle "orjalle") frankkari yrittäjänä sanon:

        syy, miksi nuo 90% frankkareista on vielä 5 v jälkeenkin pystyssä on se, että frankkareilla on niin kireät sopimukset ja kamalat velat, omat pääomat reilusti miinuksella, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin sinnitellä!
        Ei yksinkertaisesti voi lopettaa, vaan on pakko jatkaa, kunnes saa (ehkä) joskus lainoja pienimmiksi/ jonkun uuden onnettoman ostamaan sopimuksen, sillä muhkea sopimussakko tulee jos lopettaa kesken... :C


      • orja numero 2.
        aföivk kirjoitti:

        Itse entisenä (sain VIHDOIN, luojan kiitos!, myytyä sopimukseni seuraavalle "orjalle") frankkari yrittäjänä sanon:

        syy, miksi nuo 90% frankkareista on vielä 5 v jälkeenkin pystyssä on se, että frankkareilla on niin kireät sopimukset ja kamalat velat, omat pääomat reilusti miinuksella, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin sinnitellä!
        Ei yksinkertaisesti voi lopettaa, vaan on pakko jatkaa, kunnes saa (ehkä) joskus lainoja pienimmiksi/ jonkun uuden onnettoman ostamaan sopimuksen, sillä muhkea sopimussakko tulee jos lopettaa kesken... :C

        Helkkari, oletkos minun pääni sisällä. Ihan kuin oma todellisuuteni.
        Olen täällä palstalla seikkailemassa; ihan vaan lohdutuksen voimin. Onko täällä samoja kohtalon orjia?

        Toki eihän kaikki frankkarit ole orjatehtaita, mutta ikävän moni kuitenkin. Tämä frankkari kenen ketjussa kirjoitellaan on kyllä niiiiin utopistinen että. Ei tätä taida uskoa, vaikka lukee sen täältä. Tosin mitä suurempi kupla sitä suuremmin se tulee räjähtämään. Joskus se kupla kuitenkin räjähtää silmille! Niin siinä aina tulee käymään.


      • jtjjky
        mäkkärimanta kirjoitti:

        Franchising yrittäjyyden muotona kasvaa maailmalla kaikkein nopeiten - myös Suomessa kasvu on ollut nopeaa ja lieveilmiöitäkin on syntynyt. Franchisingin menestykseen on kuitenkin yksinkertainen syy - ketjutoiminnassa syntyy enemmän hyötyjä kuin haittoja. Yrittäjyys on silti aina haastavaa ja tuskaistakin - palkansaaja ei kanna samanlailla vastuuta kotiinsa.

        "Franchising kasvaa maailmalla
        Franchising yrittäjyyden muotona kasvaa maailmalla kaikkein nopeiten - myös Suomessa kasvu on ollut nopeaa "

        Onkohan yleinen älykkyysosamäärä laskenut maailmalla paljonkin? Olisi muuten hauska nähdä kun joku franchising ketjun myyntimies selittäisi mamupizserian pitäjälle miksi kannattaa maksaa jotain 50 000 liittymismaksua ketjuun ja sitten kuussa 5000 tonnia ketjumakasuja vain jotta saa myydä kebabeja.

        Franchising yritäjyydessa yrittäjä on täysin sidottu ketjuun ja kantaa liikeriskin emoyhtiön puolesta. Käytännössä sinulal ei ole muuta vapautta kuin tehdä töitä vaikka 24 tuntia vuorokaudessa.


      • Halpakopiovvvvvvvvvv
        jtjjky kirjoitti:

        "Franchising kasvaa maailmalla
        Franchising yrittäjyyden muotona kasvaa maailmalla kaikkein nopeiten - myös Suomessa kasvu on ollut nopeaa "

        Onkohan yleinen älykkyysosamäärä laskenut maailmalla paljonkin? Olisi muuten hauska nähdä kun joku franchising ketjun myyntimies selittäisi mamupizserian pitäjälle miksi kannattaa maksaa jotain 50 000 liittymismaksua ketjuun ja sitten kuussa 5000 tonnia ketjumakasuja vain jotta saa myydä kebabeja.

        Franchising yritäjyydessa yrittäjä on täysin sidottu ketjuun ja kantaa liikeriskin emoyhtiön puolesta. Käytännössä sinulal ei ole muuta vapautta kuin tehdä töitä vaikka 24 tuntia vuorokaudessa.

        On hieno konsepti antajalle, kun iso osa riskeistä ja kustannuksistakin laitetaan ottajille. Sitten vielä toiset tekevät itse duunin.


      • afafsfas
        orja numero 2. kirjoitti:

        Helkkari, oletkos minun pääni sisällä. Ihan kuin oma todellisuuteni.
        Olen täällä palstalla seikkailemassa; ihan vaan lohdutuksen voimin. Onko täällä samoja kohtalon orjia?

        Toki eihän kaikki frankkarit ole orjatehtaita, mutta ikävän moni kuitenkin. Tämä frankkari kenen ketjussa kirjoitellaan on kyllä niiiiin utopistinen että. Ei tätä taida uskoa, vaikka lukee sen täältä. Tosin mitä suurempi kupla sitä suuremmin se tulee räjähtämään. Joskus se kupla kuitenkin räjähtää silmille! Niin siinä aina tulee käymään.

        Ihan samassa pulkassa on moni.


      • Anonyymi
        uusi urako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa rengin asemasta. Jos liikevaihto kuukaudessa olisi 8.000 e. Maksaisin siitä 720 euroa toiselle. Isosta liikevaihdosta esim. 30.000e maksaisin jo 2.700 euroa. Alla tietoja franchisingliiton sivustolta. Siellä puhutaan kolmantena vuonna 150.000 e liikevaihdosta. Tästä siis Kotirinki saa vuodessa 13.500 euroa.

        Olen ottanut useammasta ketjusta selvää. Yleensä ne piilomaksut on olemassa. Niitä ei vain näin sivustolla esitellä. Onkohan Kotiringillä niitä? Tämän mukaan ei ole.

        http://www.franchising.fi/jasenesittely.php?p=2&catId=1&cid=67

        Liittymismaksu: € 7 000
        Yhteistyömaksu: 7 % liikevaihdosta
        Markkinointi-/mainontamaksu: 2 % liikevaihdosta
        Muut maksut: Ei ole

        Minua myös mietityttää yrittäjän itsenäisyys. Ketjussa yleensä kaikki on hyvin määrättyä. Jos otan yrittäjän riskin haluaisin myös pystyä vaikuttamaan yritykseni asioihin. Ketjussa se ei ole mahdollista.

        Vaakakuppi kallistuu aina vaan enemmän sen puolelle, etten ala ketjuyrittäjäksi.

        Ei kannata
        Huijari firma


    • slotsguld

      Onko kenelläkään tietoa sopimuksen pituudesta?

    • hieno homma

      kotirinki tuottaa maahan ulkomaalaisia ja vähentää suomalaisilta tunteja
      siinä yrittämisen arkea

      • otso12

        Minäkin mietin tässä, josko perustaisin kotityöpalveluyrityksen. Hirvittää vaan. Sinänsä olisi helppoa; alkupääomaa ei tarvitse ottaa ollenkaan, joten riski ei ole suuri.. Mutta miten muun elämän käy? Olen nuori, minulla ei ole vielä lapsia. Mitä jos nyt perustan yrityksen, ja tulenkin raskaaksi? Äitiyslomat, äitiyspäivärahat yms. mietityttää. Ja hirvittää, kun ei valmiiksi voi tietää, minkä verran töitä tulee saamaan.. Ja jos niitä saa, niin alkaako ahneeksi? Toisaalta kiinnostaa kovasti, ja uskon että markkinarakoa on.. Muttamutta. Hankalaa.


      • _/\_/\_
        otso12 kirjoitti:

        Minäkin mietin tässä, josko perustaisin kotityöpalveluyrityksen. Hirvittää vaan. Sinänsä olisi helppoa; alkupääomaa ei tarvitse ottaa ollenkaan, joten riski ei ole suuri.. Mutta miten muun elämän käy? Olen nuori, minulla ei ole vielä lapsia. Mitä jos nyt perustan yrityksen, ja tulenkin raskaaksi? Äitiyslomat, äitiyspäivärahat yms. mietityttää. Ja hirvittää, kun ei valmiiksi voi tietää, minkä verran töitä tulee saamaan.. Ja jos niitä saa, niin alkaako ahneeksi? Toisaalta kiinnostaa kovasti, ja uskon että markkinarakoa on.. Muttamutta. Hankalaa.

        "Äitiyslomat, äitiyspäivärahat yms. mietityttää."

        Siinä tapauksessa pysy köyhänä työläisenä. Olet selkeästi Suomlaisen peruskoulujärjestelmän onnistunut tuotos.


      • äiti ja yrittäjä
        _/\_/\_ kirjoitti:

        "Äitiyslomat, äitiyspäivärahat yms. mietityttää."

        Siinä tapauksessa pysy köyhänä työläisenä. Olet selkeästi Suomlaisen peruskoulujärjestelmän onnistunut tuotos.

        Näin naisena voin sanoa, että sitä pitää miettiä etukäteen - ei vasta jälkikäteen - millä sitä lapsensa elättää. Yrittäjä ei saa työttömyysturvaa. Kaikki muukin tuki, mikä tulee muille työläisille ja työtävieroksuville, ei tule yrittäjille.

        Hyvä, että ajattelet näitä etukäteen. Olen itsekin äiti ja yrittäjä. Kyllä sitä on ihmeissään, jos parilla sadalla yrittää perhettä elättää.

        Yrittäjä on lainsuojaton. Siis kaikkien tukien ulkopuolella.

        Kaipa tämä asia pitää ottaa huomioon etukäteen.


      • Kokemus puhuu
        äiti ja yrittäjä kirjoitti:

        Näin naisena voin sanoa, että sitä pitää miettiä etukäteen - ei vasta jälkikäteen - millä sitä lapsensa elättää. Yrittäjä ei saa työttömyysturvaa. Kaikki muukin tuki, mikä tulee muille työläisille ja työtävieroksuville, ei tule yrittäjille.

        Hyvä, että ajattelet näitä etukäteen. Olen itsekin äiti ja yrittäjä. Kyllä sitä on ihmeissään, jos parilla sadalla yrittää perhettä elättää.

        Yrittäjä on lainsuojaton. Siis kaikkien tukien ulkopuolella.

        Kaipa tämä asia pitää ottaa huomioon etukäteen.

        Tuota noin... kyllähän yrittäjä saa ihan samalla tavalla sosiaaliturvaa kuin palkansaajatkin. Pitää vain ihan itse huolehtia eläkemaksut ja työttymyysturvamaksut. Uskomatonta, jos joku yrittäjä koettaa näistä säästää! Saa sitä sitten " valistaa" muita, että yrittäjä ei saa mitään.

        Franchisingista: se sopii joillekin. Toki aina kannattaa miettiä mitä rahalla saa. Itse ostaisin osaamista, kokemusta ja valmiit järjestelmät. Yksin toimiva kotipalveluyrittäjä pystyy harvoin esimerkiksi hankkimaan softaa, joka helpottaisi kirjaamista, asiakashallintaa ym.. Franchising on yhdenlaista verkostoitumista, mutta voihan esimerkiksi useampi pieni yritys perustaa verkoston ja hankkia ohjelmistoja, tarvikkeita ym. jolla pärjätään vaikkapa kuntien kilpailutuksissa. Kouluttautuminen on myös tärkeää, kotipalvelualalla on liikaa onnenonkijoita, joilla ei ole siivous- tai hoiva-alan koulutusta.


    • yrittäjä2

      Entisenä Kotirinki yrittäjänä kehoitan unohtamaan koko asian. Olet aivan oikeilla jäljillä miettiessäsi, miksi yrittäjät vaihtuvat tiuhaan. Lopettaneita taitaa olla jo yhtä monta kuin nykyisiä yrittäjiä. Ryhdy ihmeessä itsenäisesti kotipalvelualalle, jos ko. bisnes kiinnostaa.

      • ?..?

        Saako udella.......
        miksi lopetit yrittäjänä Kotiringissä?


      • asiaa funtsinut

        Suomalaisissa franchisingyrityksissä vaihtuvuus on n. 10 % vuositasoa (Mika Tuunasen tutkimus)- luku on kansainvälistä keskitasoa. Syitä on monia, väärä toimiala, ikä, odotukset eivät täyttyneet, yrittäjän ja franchising antajan edustajan henkilökemiat, yrittäjän henkilökohtaiset ominaisuudet, henkinen ja fyysinen uupuminen, elämäntilanteissa tapahtuvat muutokset jne. On menestystarinoita - on myös menetystarinoita. Älä lähde yrittäjäksi hetken mielijohteesta - varsinkaan jos ei ole kokemusta talousasioista..


      • gsdgsd666
        asiaa funtsinut kirjoitti:

        Suomalaisissa franchisingyrityksissä vaihtuvuus on n. 10 % vuositasoa (Mika Tuunasen tutkimus)- luku on kansainvälistä keskitasoa. Syitä on monia, väärä toimiala, ikä, odotukset eivät täyttyneet, yrittäjän ja franchising antajan edustajan henkilökemiat, yrittäjän henkilökohtaiset ominaisuudet, henkinen ja fyysinen uupuminen, elämäntilanteissa tapahtuvat muutokset jne. On menestystarinoita - on myös menetystarinoita. Älä lähde yrittäjäksi hetken mielijohteesta - varsinkaan jos ei ole kokemusta talousasioista..

        Juu, ja kukaanhan ei lopeta heikon taloustilanteen vuoksi...


    • valmista helpommin

      Sen sanon luota vaistohisi ja käy paikallisessa te- keskuksessa, uusyritys tai vastaavassa keskuksessa.

      Kannataa miettiä jos perustaisit oman yrityksen joka ei olisi riippuvainen kotiringistä

      Miten ja kenelle markkinoit vähän asiakas segmentointia on netti, kortti, puhelinluettolo ja ne...

      Tämän päivän valveutuneet etsivät netistä palveluja pois lukien vanhukset...


      esimerkkejä.

      http://www.google.fi/#hl=fi&q=kotisiivous&start=20&sa=N&fp=e72acd8e150eb25c

      http://www.google.fi/#hl=fi&q=kotisiivous äänekoski&meta=&aq=&oq=kotisiivous äänekoski&fp=e72acd8e150eb25c

      http://www.bing.com/search?q=kotisiivous&filt=all&first=11&FORM=PORE

      http://www.bing.com/search?q=kotisiivous äänekoski&go=&form=QBRE&filt=all


      Ja eri tuloksilla


      Itse olen auttanut noin 5 kotisiivoojaa alkuun ja panostanut kylläkin web markkinointiin alueellisesti...

    • .......

      Maksaa toiselle tekemästäsi työstä!otin asiasta selvää koska olin kiinnostunut myös ks yrityksestä.
      Minulla jo toiminimi valmiina ja oletin heidän hoitavan minulle töitä/työkohteita mutta ei
      Eli miksi maksaa liittymismaksu yhteistyö ja markkinointimaksu 10%kk ja ostaa tarvikkeet ja työ vaatteet heiltä.
      Ja kuitenki itse joudun hakemaa/hoitamaan työkohteet,tekemään konttori työt ja laskutuksen yms
      normaaliin yritykseen työt.

      • utelias ukkeliini

        Mitä tapahtuu työkohteille, jos joskus päättääkin lopettaa yrittäjyyden kotiringissä?
        Kirjoituksestasi (EI kannata!!) sain sen käsityksen että kaikki asiakkaat hommataan itse. Kai ne asiakkaat saa sitten pitää myös siinä vaiheessa jos päättääkin lopettaa. Itsehän ne on hommannutkin. Kysyitkö tätä?

        Olen kuullut myös puhuttavan franchisingtoiminnassa kilpailukiellosta. Onkohan niillä vielä sellainen. Ensin maksat itsesi kipeäksi lähtiessäsi hommaan. Maksat sen aikana ton mainitsemasi 10% /kk. Teet itse kaikki asiakkaat. Jos lopussa vielä seisoo kilpailukielto, et voi edes jatkaa kaiken tämän jälkeen siivoushommia.


      • yrittaja...
        utelias ukkeliini kirjoitti:

        Mitä tapahtuu työkohteille, jos joskus päättääkin lopettaa yrittäjyyden kotiringissä?
        Kirjoituksestasi (EI kannata!!) sain sen käsityksen että kaikki asiakkaat hommataan itse. Kai ne asiakkaat saa sitten pitää myös siinä vaiheessa jos päättääkin lopettaa. Itsehän ne on hommannutkin. Kysyitkö tätä?

        Olen kuullut myös puhuttavan franchisingtoiminnassa kilpailukiellosta. Onkohan niillä vielä sellainen. Ensin maksat itsesi kipeäksi lähtiessäsi hommaan. Maksat sen aikana ton mainitsemasi 10% /kk. Teet itse kaikki asiakkaat. Jos lopussa vielä seisoo kilpailukielto, et voi edes jatkaa kaiken tämän jälkeen siivoushommia.

        yrittäjällä on ketjun ulkopuolella kilpailukielto ketjuaikana hankittuihin asiakkaisiin, tosin en tiedä mikä on kunkin ketjun käytäntö. Uskoisin että ketjuissa joissa ketjun markkinointi hakee pääsääntöisesti asiakkaat, ei poislähtevä yrittäjä saa pitää asiakkaitaan ilman rapeita sanktioita. Tämäkin on sopimuskysymys.


      • sitä luulisi
        yrittaja... kirjoitti:

        yrittäjällä on ketjun ulkopuolella kilpailukielto ketjuaikana hankittuihin asiakkaisiin, tosin en tiedä mikä on kunkin ketjun käytäntö. Uskoisin että ketjuissa joissa ketjun markkinointi hakee pääsääntöisesti asiakkaat, ei poislähtevä yrittäjä saa pitää asiakkaitaan ilman rapeita sanktioita. Tämäkin on sopimuskysymys.

        Entäs jos ketju ei hanki asiakkaita, vaan yrittäjä itse. Kuten olen ymmärtänyt näistä kirjoituksista.
        Saako sillon pitää hankkimansa asiakkaat ?

        Olisihan se surkuhupaisaa, jos ensin etsii itse asiakkaat. Sitten ei haluakaan enää olla ketjuyrittäjä. Tämän jälkeen jättää jälkeensä itse hankkimansa asiakkaat. Vain siksi, että on ketjuyrittäjä.

        Eihän tässä olisi mitään järkeä.

        Ymmärrän kyllä, jos ketju on ne asiakkaat etsinyt. Silloin se kuulostaa oikeutetulta. Mutta mitä sillon tapahtuu, jos ketju ei ole niitä asiakkaita etsinyt.

        Onko tämä vain se viimeinen riistotapahtuma sopimuksen aikana?


      • mnäää
        sitä luulisi kirjoitti:

        Entäs jos ketju ei hanki asiakkaita, vaan yrittäjä itse. Kuten olen ymmärtänyt näistä kirjoituksista.
        Saako sillon pitää hankkimansa asiakkaat ?

        Olisihan se surkuhupaisaa, jos ensin etsii itse asiakkaat. Sitten ei haluakaan enää olla ketjuyrittäjä. Tämän jälkeen jättää jälkeensä itse hankkimansa asiakkaat. Vain siksi, että on ketjuyrittäjä.

        Eihän tässä olisi mitään järkeä.

        Ymmärrän kyllä, jos ketju on ne asiakkaat etsinyt. Silloin se kuulostaa oikeutetulta. Mutta mitä sillon tapahtuu, jos ketju ei ole niitä asiakkaita etsinyt.

        Onko tämä vain se viimeinen riistotapahtuma sopimuksen aikana?

        riistoa just


      • Pillipiiparinen

        mihin niitä yrittäjiä sitten tarvittaisiin jos ko. yritys hoitaisi kaiken tuon yrittäjän puolesta ja yrittäjä korjaisi itselleen koko potin? Jos tavoitteena on helppo elämä, en suosittelisi yrittäjyyttä, franchisingilla tai ilman.


      • Utelias Vili

        Mitä sinä sitten tekisit?


      • meryliis
        Utelias Vili kirjoitti:

        Mitä sinä sitten tekisit?

        minä kyllä suosittelen yrittäjyyttä....kuitenkin on see kinni sun luonnesta....jos olet ahkerä ja valmis panostama ja oppiman sitten kyllä pärjät;)
        jos puutu pääoma on aika vaikea aloitta...samanlainen kun franchiising on verkkostomarkkinointi...muuta aloittusmaksu on paljon pienempi ja yrittys tarjoa valmis systemin .....
        olen ollut yrittäjä 20 vuotta mitä on tarkoitanut kova työttä...ja aikka hyvää elämä....
        tänäpäivänä olen aloittanut uuden yrittäjänjakson just verkostomarkinan yrityksessä kuka tarjo erinomaiset tuottet, valmis systemin ja koulutuksen....tuen avulla on hyvä pärjätä...


      • Leaderi
        sitä luulisi kirjoitti:

        Entäs jos ketju ei hanki asiakkaita, vaan yrittäjä itse. Kuten olen ymmärtänyt näistä kirjoituksista.
        Saako sillon pitää hankkimansa asiakkaat ?

        Olisihan se surkuhupaisaa, jos ensin etsii itse asiakkaat. Sitten ei haluakaan enää olla ketjuyrittäjä. Tämän jälkeen jättää jälkeensä itse hankkimansa asiakkaat. Vain siksi, että on ketjuyrittäjä.

        Eihän tässä olisi mitään järkeä.

        Ymmärrän kyllä, jos ketju on ne asiakkaat etsinyt. Silloin se kuulostaa oikeutetulta. Mutta mitä sillon tapahtuu, jos ketju ei ole niitä asiakkaita etsinyt.

        Onko tämä vain se viimeinen riistotapahtuma sopimuksen aikana?

        Kotiringillä on hyvän näköiset nettisivut ja taitaa olla aika iso ketju. Saattaapa auttaa jopa asiakashankinnassa. Olis aika erikoinen tilanne jos ensin hyödyntää ison firman näkyvyyden ja sitten veis asiakkaat mennessään tosta noin vaan, en ymmärrä en tätä logiikkaa...mutta en olekaan Mensan jäsen


    • työ opettaa

      Itse en sitoutuisi franchising yrittäjäksi. Lukemalla ehdot ja velvoitteet toteanet että et olisi itsenäinen yrittäjä vaan ketjuun sitoutunut tuloistaan maksamaan joutuva "renki".

      Lisäksi, siivous- ja kotipalvelualalla pärjännee ilman sitoutumista ennalta määrättyyn toimintakonseptiin.

      "Asiakkaat opettavat" ja tarvekartoittavat yrityksesi kehittymistä ilman suurta panosta, kuten franchising osuudet.

      Itse aloitimme palveluyrityksen 11 vuotta sitten ilman "hajuakaan" alastamme, ja kyllä työt oppi nopeasti, kun asiakkaiden palaututteisiin suhtautui nöyrästi. Olemme edelleen tyytyväisiä siitä, että emme sortuneet sitoutumaan franchise yrittäjiksi, sillä olemme pärjänneet tosi hyvin omillamme.

      • -70

        Sivusta seuranneena uskallan todeta -aivan äärimmäisen monimutkikkaat järjestelmät ja homma kyllä polttaa loppuun. Perhe-elämä kärsii jatkuvasta stressistä ja vaikka kuinka tahtoisi, auttaa ei voi. Itse en haluaisi ystävääni enää koskaan edes kotipalvelualalle jos nykyisestä joskus luopuu.
        Kannattauudesta en puhu mitään, mutta en usko että monikaan alkaa tienaamaan ennen hermoromahdusta.

        Muistan miten intoa täynnä ystäväni aloitti, mutta totuus on nyt toinen. Asioihin on vain vaikea ulkopuolisena puuttua.

        Puhutte täällä, että ketju hankkii asiakkaita -käsittääkseni yrittäjät tekevät asiakashankintaa itse?


      • on
        -70 kirjoitti:

        Sivusta seuranneena uskallan todeta -aivan äärimmäisen monimutkikkaat järjestelmät ja homma kyllä polttaa loppuun. Perhe-elämä kärsii jatkuvasta stressistä ja vaikka kuinka tahtoisi, auttaa ei voi. Itse en haluaisi ystävääni enää koskaan edes kotipalvelualalle jos nykyisestä joskus luopuu.
        Kannattauudesta en puhu mitään, mutta en usko että monikaan alkaa tienaamaan ennen hermoromahdusta.

        Muistan miten intoa täynnä ystäväni aloitti, mutta totuus on nyt toinen. Asioihin on vain vaikea ulkopuolisena puuttua.

        Puhutte täällä, että ketju hankkii asiakkaita -käsittääkseni yrittäjät tekevät asiakashankintaa itse?

        Yrittäjä tekee sopimukset itse asiakkaan kanssa.


      • Kemoterapeutti
        -70 kirjoitti:

        Sivusta seuranneena uskallan todeta -aivan äärimmäisen monimutkikkaat järjestelmät ja homma kyllä polttaa loppuun. Perhe-elämä kärsii jatkuvasta stressistä ja vaikka kuinka tahtoisi, auttaa ei voi. Itse en haluaisi ystävääni enää koskaan edes kotipalvelualalle jos nykyisestä joskus luopuu.
        Kannattauudesta en puhu mitään, mutta en usko että monikaan alkaa tienaamaan ennen hermoromahdusta.

        Muistan miten intoa täynnä ystäväni aloitti, mutta totuus on nyt toinen. Asioihin on vain vaikea ulkopuolisena puuttua.

        Puhutte täällä, että ketju hankkii asiakkaita -käsittääkseni yrittäjät tekevät asiakashankintaa itse?

        ei ole helppoa. Yrittäjyys vaatii älliä ja yrittäjämäistä asennetta. Käsittääkseni franchisingyrittäjyys ei takaa menestystä vaan yrittäjän täytyy olla valmis tekemään myös töitä oman yrityksensä eteen. Työn ja perhe-elämän yhteensovittaminen on tosi vaikeaa ja yrittäjyyden ja perhe-elämän yhteensovittaminen ei liene yhtään sen helpompaa. Mielestäni ei edes kannata harkita yrittäjyyttä jos oma elämä ei ole tasapainossa. Franchisingyrittäjän ja lähipiirin on helppo arvostella ketjua jos yrittäjyys ei onnistu, yksityisyrittäjällä riittää pelkkä peiliin vilkaisu syyllisen etsintään. Joskus taitoa yrittämiseen ei ole vaan tarpeeksi ja se on hyväksyttävä tosiasiana. Ulkopuolisena ei ehkä kannatakaan puuttua asioihin ja varsinkaan kirjoitella keskustelupalstoille. Näkemys kun voi olla yhden osapuolen kannalta katsottuna jokseenkin suppea.


      • Johanpompahti

        Franchisingtoiminnassa plussana ja ideana usein on, että alun opetteluun ei tarvitse laittaa aikaa ja rahaa vaan nopeammin pääsee tekemään itse bisnestä. Tietty kaikki uusi opetteluttaa alussa mutta luultavasti kaikkea tietoa ei tartte kaivaa itse. Asiakkaat kyllä opettavat mutta oppirahat on maksettava ja lopputulos voi olla monta entistä tyytymätöntä asiakasta ja tyhjä pankkitili. Puolensa kummassakin, mutta kaikki ei sovi kaikille.


    • Jälleen vapaa

      Vaistosi sanoo aivan oikein, luota aina siihen! Myös minä olen entinen KR-yrittäjä ja ikionnellinen kun olen päässyt ketjusta ulos (ei muuten ollut ihan helppoa). Yrittäjyys on minusta hienoa (eikä sitä kannata pelätä jos veri vaan yhtään vetää siihen suuntaan), jopa franchising-yrittäjyys voi toimia hyvin joissain paikoissa (ei ole kokemusta muista ketjuista), mutta siinä olet aivan oikeassa että tässä muhii sisällä mätä vaikka kakku onkin kaunis ulkoapäin. En mene yksityiskohtiin, mutta tosissani kehotan pysymään kaukana tästä ketjusta!
      Kotisiivous/kotipalvelualalla on sinänsä tulevaisuutta ja siinä voi pärjätä mainiosti ihan yksityisenäkin yrittäjänä. Avainsana on luotettavat ja pysyvät työntekijät. Asiakkaat arvostavat luotettavaa ja laadukasta palvelua, eikä ihan pikkurahalla saa työntekijöitä jotka siihen pystyvät.
      Onnea matkaan tulevaisuudensuunnitelmissasi! :)

      • hatuttaa vietävästi

        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        Vastaavia samalla alalla toimivia franchising yrityksiä on muitakin, kas kun niitä ei kukaan mollaa :)
        En tunne yhtiötä, en sen johtoa, en ole toiminut yrittäjänä ko. ketjussa enkä koko alalla, enkä ylipäätään muutenkaan franchising yrittäjänä. Mutta yritykseni on joutunut tälläisen nimimerkkien takaa tapahtuvan nettipalsta dissaamisen kohteeksi ja voin sillä kokemuksella kuvitella miten ko. yrityksen johdolla kiehuu kun näitä lukevat. Sillä lukevathan he. Ja niin tekee moni muukin. Ihminen on siten rakennettu kapine, että kun se netistä lukee jotain soopaa, se soopa jää takaraivoon muhimaan ja sitten ei viitsitä itse selvittää yhtään mitään vaan uskotaan jonkun kilpailijan kirjoittelemia dissauksia. "en nyt viitsi kertoa faktoja, mutta älkää ihmeessä olko missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa" Heh! :)
        Näihin nettikirjoitteluihin ei yrittäjän/yrityksen tietenkään kannata ottaa itse osaa, saattaa mennä asia vielä hankalammaksi. Todennäköisesti nämä dissaajat epäilevät tämänkin kirjoitukseni takana olevan henkilön jolla on jotain tekemistä tuon mainitun yhtiön kanssa, no ei ole. Mutta aika voimaton yritys / yrittäjä tälläisen kirjoittelun edessä on.
        Olisin sitä mieltä, että jos jotain todellista ongelmaa on, niin kovat faktat pöytään niiltä, joilla kokemusta on, eikä tuollaista perustelematonta puskasta huutelua. Ja selvästi esiin mitä yritystä mikäkin ongelma koskettaa, ei niin, että älä vaan lähde tämän yrityksen juttuihin mukaan, koska alalla on sitä ja sitä ongelmaa, tai tässä yritttäjyyden muodossa on sellaista ongelmaa. Mielipiteet, kuulopuheet ja omat kokemukset selvästi myös erilleen.


      • ei savua ilman tulta
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        Vastaavia samalla alalla toimivia franchising yrityksiä on muitakin, kas kun niitä ei kukaan mollaa :)
        En tunne yhtiötä, en sen johtoa, en ole toiminut yrittäjänä ko. ketjussa enkä koko alalla, enkä ylipäätään muutenkaan franchising yrittäjänä. Mutta yritykseni on joutunut tälläisen nimimerkkien takaa tapahtuvan nettipalsta dissaamisen kohteeksi ja voin sillä kokemuksella kuvitella miten ko. yrityksen johdolla kiehuu kun näitä lukevat. Sillä lukevathan he. Ja niin tekee moni muukin. Ihminen on siten rakennettu kapine, että kun se netistä lukee jotain soopaa, se soopa jää takaraivoon muhimaan ja sitten ei viitsitä itse selvittää yhtään mitään vaan uskotaan jonkun kilpailijan kirjoittelemia dissauksia. "en nyt viitsi kertoa faktoja, mutta älkää ihmeessä olko missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa" Heh! :)
        Näihin nettikirjoitteluihin ei yrittäjän/yrityksen tietenkään kannata ottaa itse osaa, saattaa mennä asia vielä hankalammaksi. Todennäköisesti nämä dissaajat epäilevät tämänkin kirjoitukseni takana olevan henkilön jolla on jotain tekemistä tuon mainitun yhtiön kanssa, no ei ole. Mutta aika voimaton yritys / yrittäjä tälläisen kirjoittelun edessä on.
        Olisin sitä mieltä, että jos jotain todellista ongelmaa on, niin kovat faktat pöytään niiltä, joilla kokemusta on, eikä tuollaista perustelematonta puskasta huutelua. Ja selvästi esiin mitä yritystä mikäkin ongelma koskettaa, ei niin, että älä vaan lähde tämän yrityksen juttuihin mukaan, koska alalla on sitä ja sitä ongelmaa, tai tässä yritttäjyyden muodossa on sellaista ongelmaa. Mielipiteet, kuulopuheet ja omat kokemukset selvästi myös erilleen.

        Nimimerkille "arvaa hatuttaako nämä huutelut".

        Olen kanssasi osaksi samaa mieltä. Todellakin nimimerkin takaa on helppo huudella ihan mitä vain. Oli siinä sitten perää tai ei ollut. Ei ole vastuussa mistään.

        Toisaalta, oletko ajatellut onko savua ilman tulta??? Olisiko näissä sittenkin perää??? Kuka voittaa mitään sillä, että puhuu ko. yrityksestä pahaa??? Ei markkkinoilla ole vastaavaa kilpailijaa??? No ehkä yksin yrittäjiä, mutta suoranaista samalla tavalla toimivaa ei mielestäni ole.

        Mitä jos kakku ei olekaan niin kaunis, kuin päälle päin näyttää. Olisiko vanhassa sanonnassa sittenkin perää???

        Mitäs jos sittenkin ......... ???


      • hullujussi puskista
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        Vastaavia samalla alalla toimivia franchising yrityksiä on muitakin, kas kun niitä ei kukaan mollaa :)
        En tunne yhtiötä, en sen johtoa, en ole toiminut yrittäjänä ko. ketjussa enkä koko alalla, enkä ylipäätään muutenkaan franchising yrittäjänä. Mutta yritykseni on joutunut tälläisen nimimerkkien takaa tapahtuvan nettipalsta dissaamisen kohteeksi ja voin sillä kokemuksella kuvitella miten ko. yrityksen johdolla kiehuu kun näitä lukevat. Sillä lukevathan he. Ja niin tekee moni muukin. Ihminen on siten rakennettu kapine, että kun se netistä lukee jotain soopaa, se soopa jää takaraivoon muhimaan ja sitten ei viitsitä itse selvittää yhtään mitään vaan uskotaan jonkun kilpailijan kirjoittelemia dissauksia. "en nyt viitsi kertoa faktoja, mutta älkää ihmeessä olko missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa" Heh! :)
        Näihin nettikirjoitteluihin ei yrittäjän/yrityksen tietenkään kannata ottaa itse osaa, saattaa mennä asia vielä hankalammaksi. Todennäköisesti nämä dissaajat epäilevät tämänkin kirjoitukseni takana olevan henkilön jolla on jotain tekemistä tuon mainitun yhtiön kanssa, no ei ole. Mutta aika voimaton yritys / yrittäjä tälläisen kirjoittelun edessä on.
        Olisin sitä mieltä, että jos jotain todellista ongelmaa on, niin kovat faktat pöytään niiltä, joilla kokemusta on, eikä tuollaista perustelematonta puskasta huutelua. Ja selvästi esiin mitä yritystä mikäkin ongelma koskettaa, ei niin, että älä vaan lähde tämän yrityksen juttuihin mukaan, koska alalla on sitä ja sitä ongelmaa, tai tässä yritttäjyyden muodossa on sellaista ongelmaa. Mielipiteet, kuulopuheet ja omat kokemukset selvästi myös erilleen.

        Kylläpäs on tämä puolustelija on tosi tietoinen kotiringin liikkeistä. Laittaa vähän miettimään kirjoituksen puoluettomuutta.( alla lainaus tekstistä) Ottaen huomioon, että "kuulemma" ei tiedä jutusta mitään.

        ""
        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        ""


      • hatuttaa vietävästi
        hullujussi puskista kirjoitti:

        Kylläpäs on tämä puolustelija on tosi tietoinen kotiringin liikkeistä. Laittaa vähän miettimään kirjoituksen puoluettomuutta.( alla lainaus tekstistä) Ottaen huomioon, että "kuulemma" ei tiedä jutusta mitään.

        ""
        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        ""

        sunnuntain hesarin työpaikkasivut ja mollin sivut luettuani tiedän tuon verran.
        puskistahuutelijoille tekis mieli pistää ....


      • Head Hunter
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        sunnuntain hesarin työpaikkasivut ja mollin sivut luettuani tiedän tuon verran.
        puskistahuutelijoille tekis mieli pistää ....

        Selkeästi hyvälle rekrytoijalle ois tarvetta. Tästä soopasta päätellen muutama huti rekrytointi on tullut tehtyä mutta niitähän tulee aina, varsinkin jos tääkin ketju on alkuvaiheessa. Taidanpa laittaa hakemuksen vetämään, suunta olis ainakin ylöspäin...totta on et tää on tulevaisuuden ala


      • ex-yrittäjä
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        Vastaavia samalla alalla toimivia franchising yrityksiä on muitakin, kas kun niitä ei kukaan mollaa :)
        En tunne yhtiötä, en sen johtoa, en ole toiminut yrittäjänä ko. ketjussa enkä koko alalla, enkä ylipäätään muutenkaan franchising yrittäjänä. Mutta yritykseni on joutunut tälläisen nimimerkkien takaa tapahtuvan nettipalsta dissaamisen kohteeksi ja voin sillä kokemuksella kuvitella miten ko. yrityksen johdolla kiehuu kun näitä lukevat. Sillä lukevathan he. Ja niin tekee moni muukin. Ihminen on siten rakennettu kapine, että kun se netistä lukee jotain soopaa, se soopa jää takaraivoon muhimaan ja sitten ei viitsitä itse selvittää yhtään mitään vaan uskotaan jonkun kilpailijan kirjoittelemia dissauksia. "en nyt viitsi kertoa faktoja, mutta älkää ihmeessä olko missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa" Heh! :)
        Näihin nettikirjoitteluihin ei yrittäjän/yrityksen tietenkään kannata ottaa itse osaa, saattaa mennä asia vielä hankalammaksi. Todennäköisesti nämä dissaajat epäilevät tämänkin kirjoitukseni takana olevan henkilön jolla on jotain tekemistä tuon mainitun yhtiön kanssa, no ei ole. Mutta aika voimaton yritys / yrittäjä tälläisen kirjoittelun edessä on.
        Olisin sitä mieltä, että jos jotain todellista ongelmaa on, niin kovat faktat pöytään niiltä, joilla kokemusta on, eikä tuollaista perustelematonta puskasta huutelua. Ja selvästi esiin mitä yritystä mikäkin ongelma koskettaa, ei niin, että älä vaan lähde tämän yrityksen juttuihin mukaan, koska alalla on sitä ja sitä ongelmaa, tai tässä yritttäjyyden muodossa on sellaista ongelmaa. Mielipiteet, kuulopuheet ja omat kokemukset selvästi myös erilleen.

        Kumma, että olet näin tuohtunut kirjoittelusta, vaikka asia ei kirjoituksesi mukaan kosketa sinua. Tosiasia on, että monet yritykset kommentoivat nettikirjoitteluja itse nimimerkin takaa....

        Et muuten itsekään laittanut omaa nimeasi kirjoitukseen. Miksi et?


      • -hatuttaa vietäväst
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        sunnuntain hesarin työpaikkasivut ja mollin sivut luettuani tiedän tuon verran.
        puskistahuutelijoille tekis mieli pistää ....

        Hei muistinero!

        Kyllä sinulla on upea muisti. Minäkin luen mollin sivustoja ja hesarin työpaikkasivustoja. Mutta työpaikat ja alat jotka eivät mitenkään kosketa minua - ei niitä kyllä oikein noteeraa. Sinähän sanoit, että et ole toiminut alalla. Kappas, että ihan vieras ala niin kiinnostaa.

        Saatikka sitten, että muistaisin ilmoitukset myöhemmin. Jos vielä yrityksen nimen muistaa, mutta että vielä muistaa mitä työpaikkaa siellä haetaan. Aivan upea muisti!

        Jos on noin hyvä muisti kannattaisi hakea jotain todella korkean tason paikkaa.


      • hatuttaa vietävästi
        ex-yrittäjä kirjoitti:

        Kumma, että olet näin tuohtunut kirjoittelusta, vaikka asia ei kirjoituksesi mukaan kosketa sinua. Tosiasia on, että monet yritykset kommentoivat nettikirjoitteluja itse nimimerkin takaa....

        Et muuten itsekään laittanut omaa nimeasi kirjoitukseen. Miksi et?

        heh :) no markku veijalainen tai esko uusinahka tässä hei, olisitko oikean nimeni uskonut? tuskin. Mutta luule sinä mitä luulet, samoin kuin nuo toisetkin puskahuutelijat. Minulla ei todellakaan ole mitään tekemistä tuon mainitun puskahuutelun kohteeksi joutuneen yrityksen kanssa, enkä sitä sen paremmin tunne, kuin mitä tuossa ylempänä esitin. Vituttaa vaan vietävästi kaikkien niiden yritysten ja yrittäjien puolesta, jotka joutuvat netin keskustelupalstoilla puskastahuutelun kohteeksi, anna siinä sitten nenille, kun et edes tiedä kuka siellä huutelee. Monestihan teksi mieli puolustautua tai kirjoittaa vastinetta jne. Parempi kait kuitenkin useimmin on oll ahiljaa ja toivoa että keskustelu laantuu aikanaan ja isompia vahinkoja ei pääse syntymään.
        Noin vuosi sitten oma yritykseni joutui perusteettoman ja herjaavan puskahuutelun kohteeksi netin keskustelupalstalla. Oletan että kirjoittaja oli kilpailijani, koska tavastaan kirjoittaa ja muutamista muka hyvin muotoilluista herjoista saattoi päätellä kuka ensimmäisen kirjoituksen (ja monien erinimimerkillä kirjoitukseen tulleiden vastausten) takana oli. Kirjoittelu netissä jatkui aikansa ja millään mittarilla arvioiden se ei perustunut faktoihin vaan oli silkkaa panettelua ja yritykseni dissaamista. Suomeksi sanottuna silkkaa paskaa. Kärvistelin aikani ja aikanaan kirjoittelu loppui ja keskusteluketju painui palstalla ns. alas. Googlettamalla yritykseni nimen tai tuotteen ensimmäiselle sivulle jo toiseksi tai kolmanneksi tulee tuo keskusteluketju. Yritykseni tarjoamaa tuotetta lähdetään usein etsimään ensin netistä, ja milläpä muulla kuin googlella. Viikoittain törmään siihen seikkaan, että tuo vuoden takainen perusteeton nettipanettelu vaikuttaa kaupankäyntiin firmassani. Tiedän, että olen menettänyt useita kauppoja tuon kirjoittelun takia. Yritykseni maine kärsi ison kolauksen tuon yhden nettikirjoittelun takia ja sen korjaamiseen on palanut euroja ja hermoja sekä ylimääräistä työtä valtava määrä. Arvatkaa syyhyttääkö tehdä samat kilpailijalle?
        Ja muistiani on kehuttu hyväksi ennenkin :) kiitos kehuista :) olen kiinnostunut liike-elämän ja työllisyyden asioista ja ilmiöistä, laajalti myös muuten kuin oman toimialani piirissä. Suosittelen sinullekin tutkiskelemaan ja olemaan kiinnostunut muistakin kuin oman toimialasi asioista. Sieltä voi vaikka oppia jotain uutta....


      • jotain vaihtelua

        Saako tällä hetkellä paremmin työntekijöitä?
        Lama / taantuma on, joten luulisi työntekijöitä riittävän. Asiakkaita varmaankin riittää ?

        Ala kiinnostaisi todella paljon. Nääs täs on tulevaisuus. Mutta ilman välistävetäjiä. Täytyy vissiin opetella ala muuten. Vaikka alku olisi hitaampaa, niin lopussa kiitos seisoo.


      • veteraaniska
        hatuttaa vietävästi kirjoitti:

        Näillä kirjotteluillahan ei tietenkään ole mitään tekemistä sen kanssa että ko. yritys hakee juuri parhaillaan yrittäjärekrytoijaa.... (ja monelle paikkakunnalle yrittäjiä, eli pyrkiikasvamaan ja laajenemaan)
        Vastaavia samalla alalla toimivia franchising yrityksiä on muitakin, kas kun niitä ei kukaan mollaa :)
        En tunne yhtiötä, en sen johtoa, en ole toiminut yrittäjänä ko. ketjussa enkä koko alalla, enkä ylipäätään muutenkaan franchising yrittäjänä. Mutta yritykseni on joutunut tälläisen nimimerkkien takaa tapahtuvan nettipalsta dissaamisen kohteeksi ja voin sillä kokemuksella kuvitella miten ko. yrityksen johdolla kiehuu kun näitä lukevat. Sillä lukevathan he. Ja niin tekee moni muukin. Ihminen on siten rakennettu kapine, että kun se netistä lukee jotain soopaa, se soopa jää takaraivoon muhimaan ja sitten ei viitsitä itse selvittää yhtään mitään vaan uskotaan jonkun kilpailijan kirjoittelemia dissauksia. "en nyt viitsi kertoa faktoja, mutta älkää ihmeessä olko missään tekemisissä tämän yrityksen kanssa" Heh! :)
        Näihin nettikirjoitteluihin ei yrittäjän/yrityksen tietenkään kannata ottaa itse osaa, saattaa mennä asia vielä hankalammaksi. Todennäköisesti nämä dissaajat epäilevät tämänkin kirjoitukseni takana olevan henkilön jolla on jotain tekemistä tuon mainitun yhtiön kanssa, no ei ole. Mutta aika voimaton yritys / yrittäjä tälläisen kirjoittelun edessä on.
        Olisin sitä mieltä, että jos jotain todellista ongelmaa on, niin kovat faktat pöytään niiltä, joilla kokemusta on, eikä tuollaista perustelematonta puskasta huutelua. Ja selvästi esiin mitä yritystä mikäkin ongelma koskettaa, ei niin, että älä vaan lähde tämän yrityksen juttuihin mukaan, koska alalla on sitä ja sitä ongelmaa, tai tässä yritttäjyyden muodossa on sellaista ongelmaa. Mielipiteet, kuulopuheet ja omat kokemukset selvästi myös erilleen.

        että asioista pitää puhua. Kaikki ulospäin näkyvä on hyvää ja pahako pitää sensuroida. Itse olin laatutakuun yrittäjä ja naurattaa ja vituttaa kun lukee niitä kauniita lauseita joita yrityksen sivut suoltaa. Paha sensuroidaan tiukoilla sopimuksilla. Omatkin nettisivut ohjattiin niin, että joku lukee ne ensin ja hyväksyy tai sitten ei. Arvaa oliko siellä vain positiivisia juttuja ja jos kirjoitit jotain arvostelua johan soitettiin perään kuinka negatiivinen olet ja arvaa julkaistiinko kirjoitus? Jos mainostaa paljon ja kohtelee yrittäjiään huonosti, pitää myös valmistautua siihen, että asioista kirjoitellaan. Moni on menettänyt omaisuutensa näillä siivousfrankkareilla. Kirjoittakaa vain huonoistakin asioista, etteivät ainakaan sinisilmäisesti pupea moisiin yrityksiin ja usko kaikkea. "Mainonnalla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa", sanoi näin eräs frankkari toimari.


    • omankodinsiivooja

      Kyllä sitä siivoustyötä löytyy ilman riskiä. Ainakin siivoojia haetaan koko ajan mollin sivuilla. Jos siivous kiinnostaa. Palkka voi kyllä olla eri kuin yrittäjällä...

      • ex-Kotirinkiläinen

        Kyllä itsenäinen kotipalveluyrittäjä pääsee hyviin tienesteihin melko pienellä työllä. Palkka on monikertainen siivoojaan verrattuna, samoin vastuu. Ketju vie kuitenkin ison osan palkasta, eikä rahalle mielestäni saanut kotiringissä vastinetta. En suosittele ketjuyrittämistä!!


      • syö paskas
        ex-Kotirinkiläinen kirjoitti:

        Kyllä itsenäinen kotipalveluyrittäjä pääsee hyviin tienesteihin melko pienellä työllä. Palkka on monikertainen siivoojaan verrattuna, samoin vastuu. Ketju vie kuitenkin ison osan palkasta, eikä rahalle mielestäni saanut kotiringissä vastinetta. En suosittele ketjuyrittämistä!!

        No anna faktoja, miten niin ei saanut vastinetta rahalle ketjussa? Oletko siis ollut ko. ketjun yrittäjä? Kauanko? Miksi lopetit? Paljonko tienasit ja paljonko ketju otti? Miten asiakkaille kävi kun lopetit? Mitä lopettaminen maksoi? Vai olisiko niin, että kunhan täällä nyt vaan soitat suutasi, etkä ole koskaan ollutkaan ko. ketjussa yrittäjänä......


      • ex-kotirinkiläinen
        syö paskas kirjoitti:

        No anna faktoja, miten niin ei saanut vastinetta rahalle ketjussa? Oletko siis ollut ko. ketjun yrittäjä? Kauanko? Miksi lopetit? Paljonko tienasit ja paljonko ketju otti? Miten asiakkaille kävi kun lopetit? Mitä lopettaminen maksoi? Vai olisiko niin, että kunhan täällä nyt vaan soitat suutasi, etkä ole koskaan ollutkaan ko. ketjussa yrittäjänä......

        Olin yrittäjänä useamman vuoden, tienasin ihan hyvin. Lopetin, koska en enää halunnut maksaa ketjulle olemattomasta palvelusta. Ketjulle menee 7 % liikevaihdosta 2 % liikevaihdosta markkinointiin. Tuolle rahalle en saanut vastinetta. Edellisten lisäksi on aloitusmaksu (useamman tonnin) sekä lisenssimaksu. Asiakkaat myin uudelle yrittäjälle. Lopettaminen ei oikeastaan maksanut mitään, päin vastoin nettosin.

        Kehoitan jokaista kotipalvelualalle haluavaa yrittämään omin voimin. Ketjulle menevällä rahalla ostaa kyllä aika paljon mainontaa ja muutakin asiantuntemusta tarvittaessa. Ketjussakin jokainen hoitaa käytännössä itse markkinoinnin, rekrytoinnin ja asiakashankinnan. Jos kuitenkin joku harkitsee Kotirinkiin liittymistä kannattaa soittaa muutamalle yrittäjälle ja kysellä erittäin tarkasti asioista.


      • Pekka Töpöhäntä
        ex-kotirinkiläinen kirjoitti:

        Olin yrittäjänä useamman vuoden, tienasin ihan hyvin. Lopetin, koska en enää halunnut maksaa ketjulle olemattomasta palvelusta. Ketjulle menee 7 % liikevaihdosta 2 % liikevaihdosta markkinointiin. Tuolle rahalle en saanut vastinetta. Edellisten lisäksi on aloitusmaksu (useamman tonnin) sekä lisenssimaksu. Asiakkaat myin uudelle yrittäjälle. Lopettaminen ei oikeastaan maksanut mitään, päin vastoin nettosin.

        Kehoitan jokaista kotipalvelualalle haluavaa yrittämään omin voimin. Ketjulle menevällä rahalla ostaa kyllä aika paljon mainontaa ja muutakin asiantuntemusta tarvittaessa. Ketjussakin jokainen hoitaa käytännössä itse markkinoinnin, rekrytoinnin ja asiakashankinnan. Jos kuitenkin joku harkitsee Kotirinkiin liittymistä kannattaa soittaa muutamalle yrittäjälle ja kysellä erittäin tarkasti asioista.

        Helppoahan se on lähteä itse yrittämään sen jälkeen kun käy ensin opettelemassa ketjulta toimintatavat. Myy samaa tavaraa eri paketissa ja polkee hintoja...siinäpä kotipalvelualan tulevaisuus...kysyn vaan että jääkö jossain vaiheessa luu kaikkien vetäjien käteen. Hyvää ja halpaa kun ei ole ja ketjussa tehot on ihan eri luokkaa, tämä on totuus joka pätee ketjuihin ihan millä tahansa alalla. Siksipä rahalleen saa varmasti vastinetta. Pikkufirmoja on maailma pullollaan, itse en ainakaan ostaisi joltain pieneltä, nimettömältä siivousfirmalta polkuhintaista siivouspalvelua tai puuhasteluksikin kait sitä voi joskus kutsua, mieluummin isolta ketjulta joka ei tee ainakaan pimeää työtä. Tarkastakaa hyvät ihmiset noiden pikkufirmojen taustat ennen kuin ostatte palvelua, taustalta kun voi löytyä vaikka mitä, joka ei kestä päivän valoa.


      • Hanne(iooo)
        Pekka Töpöhäntä kirjoitti:

        Helppoahan se on lähteä itse yrittämään sen jälkeen kun käy ensin opettelemassa ketjulta toimintatavat. Myy samaa tavaraa eri paketissa ja polkee hintoja...siinäpä kotipalvelualan tulevaisuus...kysyn vaan että jääkö jossain vaiheessa luu kaikkien vetäjien käteen. Hyvää ja halpaa kun ei ole ja ketjussa tehot on ihan eri luokkaa, tämä on totuus joka pätee ketjuihin ihan millä tahansa alalla. Siksipä rahalleen saa varmasti vastinetta. Pikkufirmoja on maailma pullollaan, itse en ainakaan ostaisi joltain pieneltä, nimettömältä siivousfirmalta polkuhintaista siivouspalvelua tai puuhasteluksikin kait sitä voi joskus kutsua, mieluummin isolta ketjulta joka ei tee ainakaan pimeää työtä. Tarkastakaa hyvät ihmiset noiden pikkufirmojen taustat ennen kuin ostatte palvelua, taustalta kun voi löytyä vaikka mitä, joka ei kestä päivän valoa.

        Kotirinki, en todellakaan suosittele liittymistä tuohon yritykseen. Niin paljon huonoja kokemuksia!


      • Maija Maitoparta
        Hanne(iooo) kirjoitti:

        Kotirinki, en todellakaan suosittele liittymistä tuohon yritykseen. Niin paljon huonoja kokemuksia!

        Paha saa aina palkkansa...


      • Tmi (olenko paha?)
        Maija Maitoparta kirjoitti:

        Paha saa aina palkkansa...

        Mitä tarkoittaa "Paha saa aina palkkansa..." ?

        Mitä pahaa on olla yksityinen siivousalanyrittäjä. Tarkoitatko, että yrittäjä joka ei kuuluu ketjuun on paha. Vai mikä oli tarkoitusperäsi kirjoituksella ?


      • ja isot velat
        Pekka Töpöhäntä kirjoitti:

        Helppoahan se on lähteä itse yrittämään sen jälkeen kun käy ensin opettelemassa ketjulta toimintatavat. Myy samaa tavaraa eri paketissa ja polkee hintoja...siinäpä kotipalvelualan tulevaisuus...kysyn vaan että jääkö jossain vaiheessa luu kaikkien vetäjien käteen. Hyvää ja halpaa kun ei ole ja ketjussa tehot on ihan eri luokkaa, tämä on totuus joka pätee ketjuihin ihan millä tahansa alalla. Siksipä rahalleen saa varmasti vastinetta. Pikkufirmoja on maailma pullollaan, itse en ainakaan ostaisi joltain pieneltä, nimettömältä siivousfirmalta polkuhintaista siivouspalvelua tai puuhasteluksikin kait sitä voi joskus kutsua, mieluummin isolta ketjulta joka ei tee ainakaan pimeää työtä. Tarkastakaa hyvät ihmiset noiden pikkufirmojen taustat ennen kuin ostatte palvelua, taustalta kun voi löytyä vaikka mitä, joka ei kestä päivän valoa.

        Ei kukaan ota kymmeniä tuhansia lainaa vain käydäkseen franchisingketjussa yrittäjänä.
        Jokaisella on tarkoitus jäädä ketjuun pidemmäksi ajaksi. Ikävä kyllä ne puheet ja kauniit sanat osoittautuvat usein pelkäksi sananhelinäksi matkan varrella. Pettymys on kova, kun sanat ja todellisuus ei kohtaa.

        Tilastojen mukaan HYVIN moni yrittäjä lopettaa ketjussa ja alkaa toimimaan yksinäisenä/itsenäisenä yrittäjänä. Puhe ajatuksesta, että kävi vain opettelemassa ketjun jutut on ihan löperiä. Opettelusta on maksettu isot rahat franchisingantajalle. Tämä on puolin ja toisin liiketoimintaa, ei hyväntekeväisyyttä.

        Olen tutustunut franchisingyrittäjyyteen. Mistä tunnistaa ketjun, mihin kannattaa rahojaan satsata ? Ei ainakaan kannata valita sitä ketjua missä vaihtuvuus on suuri. Ketju ei ole pystynyt tuottamaan yrittäjille sitä lisäarvoa mitä franchisingottaja odottaa saavansa.


      • Kotirinki
        ex-kotirinkiläinen kirjoitti:

        Olin yrittäjänä useamman vuoden, tienasin ihan hyvin. Lopetin, koska en enää halunnut maksaa ketjulle olemattomasta palvelusta. Ketjulle menee 7 % liikevaihdosta 2 % liikevaihdosta markkinointiin. Tuolle rahalle en saanut vastinetta. Edellisten lisäksi on aloitusmaksu (useamman tonnin) sekä lisenssimaksu. Asiakkaat myin uudelle yrittäjälle. Lopettaminen ei oikeastaan maksanut mitään, päin vastoin nettosin.

        Kehoitan jokaista kotipalvelualalle haluavaa yrittämään omin voimin. Ketjulle menevällä rahalla ostaa kyllä aika paljon mainontaa ja muutakin asiantuntemusta tarvittaessa. Ketjussakin jokainen hoitaa käytännössä itse markkinoinnin, rekrytoinnin ja asiakashankinnan. Jos kuitenkin joku harkitsee Kotirinkiin liittymistä kannattaa soittaa muutamalle yrittäjälle ja kysellä erittäin tarkasti asioista.

        Kotirinki-yrittäjien keskiansio käynnistysvaiheen jälkeen
        (n.0,5-2 vuotta riippuen paikkakunnasta) oli vuonna 2009 hiukan yli 3000 €.
        Ansiotaso syntyy mm. tehokkaan logistiikan, keskitettyjen tietojärjestelmien,
        konseptoitujen ja kannattavien palveluiden, hyvän johtamisen sekä toimivan asiakas-
        hankintajärjestelmän tuloksena.
        Asiakastyytyväisyys on Kotiringissä huippuluokkaa - 9 kymmenestä asiakkaasta on valmis suosittelemaan Kotiringin asiakkuutta tuttavalleen (asiakastyytyväisyystutkimus 9/2010).
        Suurin osa, lähes 40%, asiakkaista tuleekin Kotirinkiin ristiinvinkitysjärjestelmän avulla.
        Paikallismarkkinointi on yrittäjän vastuulla - niin kuin kaikissa ketjuissa ja yrityksissä. Paikallismarkkinointia yrittäjä toteuttaa tutkitun ja tehokkaan myyntikonseptin avulla. Markkinointiosuuskunta tuottaa lisäksi markkinoinnin materiaaleja sekä esim. jatkuvaa ja tehokasta myynninedistämistä jokaisella paikkakunnalla, jossa Kotirinki toimii. Suurin haaste Kotirinki-yrittäjyydessä ei ole asiakashankinta tai kannattavuus vaan henkilöstövaltaisella alalla yrittäjän johtamistaidot. Johtamistaidot ovat henkilökohtaisten ominaisuuksien, kokemuksen ja koulutuksen summa. Kotirinki painottaakin nykyisin yrittäjiä valitessaan esinmiestaitojen merkitystä.

        Ketjussa yrittäminen vaatii molemminpuolista yhteistoimintaa. Kotirinki järjestää yrittäjille vuodessa kaksi valtakunnallista yrittäjäpäivää ja kaksi alueellista yrittäjäpäivää. LIsäksi järjestämme vapaaehtoisia erityiskoulutuksia esim. taloudesta, sosiaalisesta mediasta jne. Lisäksi yrittäjällä on tukenaan arkipäivisin 08.00-16.00 HelpDesk, Facebookin sisäpiiri ajatusten vaihtoa varten sekä yrittäjäneuvojien tuki niin henkilökohtaisten neuvontakäyntien kuin esim. sähköpostineuvonnan avulla.
        Kaikessa tekemisessä on varmasti parannettavaa - niin meilläkin. Teemme kuitenkin parhaamme ja uskoaksemme olemme onnistuneet luomaan erinomaisen konseptin niin Kotirinki-yrittäjälle kuin tyytyväisille asiakkaallemmekin.
        Lopettamiseen on usein monta syytä. Reilun pelin nimissä olemme me luoneet järjestelmän, jolla yrittäjä voi lopettaa sopimuksen ennen sopimuskauden loppua ja ansaita vielä asiakkuuksien myynnillä usein huomattavasti enemmän, mitä hän on toimintaan sijoittanut.
        Toivomme, että mikäli Kotirinki-yrittäjyys herättää keskustelua, se tapahtuisi avoimesti esimerkiksi Facebookissa. Tällöin meillä on mahdollisuus perustella omat näkemyksemme ja samalla välttyä kilpaillulla alalla turhilta mustamaalauksilta.

        ystävällisin terveisin ja tervetuloa menestymään Kotirinki-yrittäjänä

        Kotirinki Oy


    • mietityttää

      Tämä ketju etsii näköjään uusia tiiminvetäjiä ja yrittäjiä. Soitin lähimmälle yrittäjälle ja kyselin vähän "miten menee" -kysymyksiä. Vastaukset oli erittäin asiallisia, mutta hyvin niukkasanaisia.

      Oikeastaan en saanut mitään kuvaa hommasta. En puoleen tai toiseen saanut itselleni käsitystä. Täytyy varmaankin soitella vielä lisää. Niinhän se on. Pitää varmaankin soittaa kaikki yrittäjät läpi, niin aiheesta saisi jonkin moisen käsityksen. Mikäli soitan värväyskeskukselle, niin siellä nyt on kaikki niin hyvin toimivaa ja ihanaa. Sehän nyt on selvä. Se on niiden työtä. Houkutella ihmisiä lisää toimintaan mukaan.

      Tälläisen ilmoituksen löysin netistä.
      http://www.uranus.fi/yrittajyys/haetaan/KOTIRINKI-yrittaja-tiiminjohtajaksi-kotipalvelualalle-119769.html?SESSID=80b

      • Ei-niin-avomielinen

        >Tämä ketju etsii näköjään uusia tiiminvetäjiä ja yrittäjiä. Soitin lähimmälle yrittäjälle ja
        >kyselin vähän "miten menee" -kysymyksiä. Vastaukset oli erittäin asiallisia, mutta hyvin niukkasanaisia.

        Jos tuo ei ollut henkilökohtainen tuttusi, niin ihmettelen että vastasivat yhtään mitään! Jos mulle joku soittaisi ja alkaisi kysellä firman liiketoimien menemisiä ja tulemisia, niin kertoisin vaan että "on se tosiaan ollut aika viileetä viime päivinä". Mutta en kertoisi tasan tarkkaan mitään talouslukuja utelijalle.

        .


      • Ole oma itsesi

        Vältä franghisingia!


      • mietityttää
        Ei-niin-avomielinen kirjoitti:

        >Tämä ketju etsii näköjään uusia tiiminvetäjiä ja yrittäjiä. Soitin lähimmälle yrittäjälle ja
        >kyselin vähän "miten menee" -kysymyksiä. Vastaukset oli erittäin asiallisia, mutta hyvin niukkasanaisia.

        Jos tuo ei ollut henkilökohtainen tuttusi, niin ihmettelen että vastasivat yhtään mitään! Jos mulle joku soittaisi ja alkaisi kysellä firman liiketoimien menemisiä ja tulemisia, niin kertoisin vaan että "on se tosiaan ollut aika viileetä viime päivinä". Mutta en kertoisi tasan tarkkaan mitään talouslukuja utelijalle.

        .

        En kysynyt mitään talouskysymyksiä. Vaan alasta yleensä. Vaikuttaako "lama" asiakkaiden saantiin. Siis ihan yleisellä tasolla.


    • Siittä vaan...
    • Kotirinki

      Kotirinki-yrittäjien keskiansio käynnistysvaiheen jälkeen
      (n.0,5-2 vuotta riippuen paikkakunnasta) oli vuonna 2009 hiukan yli 3000 €.
      Ansiotaso syntyy mm. tehokkaan logistiikan, keskitettyjen tietojärjestelmien,
      konseptoitujen ja kannattavien palveluiden, hyvän johtamisen sekä toimivan asiakas-
      hankintajärjestelmän tuloksena.
      Asiakastyytyväisyys on Kotiringissä huippuluokkaa - 9 kymmenestä asiakkaasta on valmis suosittelemaan Kotiringin asiakkuutta tuttavalleen (asiakastyytyväisyystutkimus 9/2010).
      Suurin osa, lähes 40%, asiakkaista tuleekin Kotirinkiin ristiinvinkitysjärjestelmän avulla.
      Paikallismarkkinointi on yrittäjän vastuulla - niin kuin kaikissa ketjuissa ja yrityksissä. Paikallismarkkinointia yrittäjä toteuttaa tutkitun ja tehokkaan myyntikonseptin avulla. Markkinointiosuuskunta tuottaa lisäksi markkinoinnin materiaaleja sekä esim. jatkuvaa ja tehokasta myynninedistämistä jokaisella paikkakunnalla, jossa Kotirinki toimii. Suurin haaste Kotirinki-yrittäjyydessä ei ole asiakashankinta tai kannattavuus vaan henkilöstövaltaisella alalla yrittäjän johtamistaidot. Johtamistaidot ovat henkilökohtaisten ominaisuuksien, kokemuksen ja koulutuksen summa. Kotirinki painottaakin nykyisin yrittäjiä valitessaan esimiestaitojen merkitystä.

      Ketjussa yrittäminen vaatii molemminpuolista yhteistoimintaa. Kotirinki järjestää yrittäjille vuodessa kaksi valtakunnallista yrittäjäpäivää ja kaksi alueellista yrittäjäpäivää. Lisäksi järjestämme vapaaehtoisia erityiskoulutuksia esim. taloudesta, sosiaalisesta mediasta jne. Lisäksi yrittäjällä on tukenaan arkipäivisin 08.00-16.00 HelpDesk, Facebookin sisäpiiri ajatusten vaihtoa varten sekä yrittäjäneuvojien tuki niin henkilökohtaisten neuvontakäyntien kuin esim. sähköpostineuvonnan avulla.
      Kaikessa tekemisessä on varmasti parannettavaa - niin meilläkin. Teemme kuitenkin parhaamme ja uskoaksemme olemme onnistuneet luomaan erinomaisen konseptin niin Kotirinki-yrittäjälle kuin tyytyväisille asiakkaallemmekin.
      Lopettamiseen on usein monta syytä. Reilun pelin nimissä olemme luoneet järjestelmän, jolla yrittäjä voi lopettaa sopimuksen ennen sopimuskauden loppua ja ansaita vielä asiakkuuksien myynnillä usein huomattavasti enemmän, mitä hän on toimintaan sijoittanut. Palvelualoilla tulosvastuullisten esimiesten vaihtuvuus on yleensä suurta. Rekrytointiprosessimme kestää vähintään kuukauden, jona aikana molemmilla osapuolilla on mahdollisuus harkita tarkkaan yhteistyötä - yrittäjäehdokkaalla on prosessin aikana veloitksetta mahdollisuus luopua yrittäjyysvaihtoehdosta.
      Toivomme, että mikäli Kotirinki-yrittäjyys herättää keskustelua, se tapahtuisi avoimesti esimerkiksi Facebookissa. Tällöin meillä on mahdollisuus perustella omat näkemyksemme ja samalla välttyä kilpaillulla alalla turhilta mustamaalauksilta.

      ystävällisin terveisin ja tervetuloa menestymään Kotirinki-yrittäjänä

      Kotirinki Oy

      • Hannelemmm72

        "Suurin osa, lähes 40%, asiakkaista tuleekin Kotirinkiin ristiinvinkitysjärjestelmän avulla."
        Ihmeellinen käsitys suurimmasta osasta! Toisin sanoen suurin osa asiakkaista täytyy itse hankkia, ja suurin osa uusista yrittäjistä ei ikinä pääse niin pitkälle että ehtii hommamaan tarpeeksi asiakkaita ennen kuin tajuaa lopettaa koko jutun. Tämä siksi koska suurin osa tuloista menee Kotirinkiin.

        Kyselynne mukaan 100 asiakasta 1000 nykyisestä asiakkaastanne ei ole valmis suosittelemaan palveluanne, eli heidän mielestään kodit eivät tule tarpeeksi säihkyviksi.

        Kannattaa perustaa oma firma tälle alalle niin tienaa vähintään 5000 euroa vuoden sisällä. Kotiringillä se on 2 vuoden sisällä korkeintaa 3000 euroa.

        t. entinen kotirinki-yrittäjä, nykyinen oikea itsenäinen YRITTÄJÄ


      • laskelmia

      • totuustuleesuusta
        laskelmia kirjoitti:

        http://www.kotirinki.fi/Content.asp?Page={06DB73D7-5D9D-4257-92E2-D79520A875F1}

        Jep jep, 11 500 eurolla uusi kotisiivousyrittäjä saa käynnistettyä OMAN yritystoiminnan todella kevyesti ilman mitään välikäsiä, jos on vähääkään aivoja päässä.

        Ei ne käyntikortit, mopit ja muut tarvikkeet maksa kuin pari sataa, lopuilla sitten hommataan asiakkaat tai ainakin suuri osa niistä.


      • kotihinkki
        totuustuleesuusta kirjoitti:

        Jep jep, 11 500 eurolla uusi kotisiivousyrittäjä saa käynnistettyä OMAN yritystoiminnan todella kevyesti ilman mitään välikäsiä, jos on vähääkään aivoja päässä.

        Ei ne käyntikortit, mopit ja muut tarvikkeet maksa kuin pari sataa, lopuilla sitten hommataan asiakkaat tai ainakin suuri osa niistä.

        älkää ihmeessä menkö kotirinki nimiseen yritykseen rengiksi! en koskaan menisi! täyttä riistoa siivousalalla tehdä toiselle rahaa kun katteet sillä alalla ovat niin pienet!


      • luotettava ketju?
        kotihinkki kirjoitti:

        älkää ihmeessä menkö kotirinki nimiseen yritykseen rengiksi! en koskaan menisi! täyttä riistoa siivousalalla tehdä toiselle rahaa kun katteet sillä alalla ovat niin pienet!

        lukekaa eettisen lautakunnan lausunto vuodelta 2010

        alla olevasta linkistä pääsee eettisen lautakunnan lausuntoihin

        www.franchising.fi


      • 8+3=11
        totuustuleesuusta kirjoitti:

        Jep jep, 11 500 eurolla uusi kotisiivousyrittäjä saa käynnistettyä OMAN yritystoiminnan todella kevyesti ilman mitään välikäsiä, jos on vähääkään aivoja päässä.

        Ei ne käyntikortit, mopit ja muut tarvikkeet maksa kuin pari sataa, lopuilla sitten hommataan asiakkaat tai ainakin suuri osa niistä.

        Kannattaa myös kysellä muilta yrittäjiltä ja Kotirinki Oy:stä moniko yrittäjä on tähän mennessä lopettanut Kotiringissä. Vastaus antaa jo itsessään varman vinkin siitä, kannattaako ko. ketjuun lähteä mukaan.


      • velkavankeus
        8+3=11 kirjoitti:

        Kannattaa myös kysellä muilta yrittäjiltä ja Kotirinki Oy:stä moniko yrittäjä on tähän mennessä lopettanut Kotiringissä. Vastaus antaa jo itsessään varman vinkin siitä, kannattaako ko. ketjuun lähteä mukaan.

        Kysy nämä

        Moniko on uusinut lisenssin ?
        Moniko on lopettanut kesken lisenssikauden?
        Moniko lopettaa velat niskassaan?


      • vai rahaa .. hah hah
        velkavankeus kirjoitti:

        Kysy nämä

        Moniko on uusinut lisenssin ?
        Moniko on lopettanut kesken lisenssikauden?
        Moniko lopettaa velat niskassaan?

        Kotirinki Oy:n teksti alla. Suora lainaus 8.10.2010 Kotirini Oy:n tekstistä joka on julkaistu tässä keskusteluketjussa.

        " Reilun pelin nimissä olemme luoneet järjestelmän, jolla yrittäjä voi lopettaa sopimuksen ennen sopimuskauden loppua ja ansaita vielä asiakkuuksien myynnillä usein huomattavasti enemmän, mitä hän on toimintaan sijoittanut. "

        Voi mikä vitsi. Jotkut ovat ansainneet hyvin myymällä asiakkaita. Silloin joskus vuosia sitten. Nyt lopetetaan saamatta yhtään mitään tai vain hyvin vähän. Mutta ko. lainaus ei todellakaan pidä paikkaansa.

        Vai mitä Kotirinki Oy ?

        Lopetuksia tulee yhä kiivaammassa tahdissa. Uusia yrittäjiä ei ehdi ottaa tilalle, kun uusi lopettava yrittäjä jo ilmaantuu poistuvien jonoon. Tämähän on tietenkin yrittäjien heikkoutta. Missään nimessä Kotirinki Oy ei koskaan myönnä edes pimeässä huoneessa yksin seisten, että vika voisikin olla jossain muussa kuin yrittäjissä.


      • hatuttaa edelleen

        Taas oiva esimerkki pelleistä, jotka eivät uskalla nimellään esiintyä, mutta toisen henkilön nimi kyllä mielellään mustamaalataan....


      • pöööööööööö
        hatuttaa edelleen kirjoitti:

        Taas oiva esimerkki pelleistä, jotka eivät uskalla nimellään esiintyä, mutta toisen henkilön nimi kyllä mielellään mustamaalataan....

        Onko sinun nimesi sitten Hatuttaa Edelleen?



        En löydä sinun nimeäsi mistään kohti kirjoitusta.
        Helppo syyttää toisia nimettömistä kirjoituksista, kun itse ei myöskään laita kirjoituksiin nimeään.


      • Juuri näin
        Hannelemmm72 kirjoitti:

        "Suurin osa, lähes 40%, asiakkaista tuleekin Kotirinkiin ristiinvinkitysjärjestelmän avulla."
        Ihmeellinen käsitys suurimmasta osasta! Toisin sanoen suurin osa asiakkaista täytyy itse hankkia, ja suurin osa uusista yrittäjistä ei ikinä pääse niin pitkälle että ehtii hommamaan tarpeeksi asiakkaita ennen kuin tajuaa lopettaa koko jutun. Tämä siksi koska suurin osa tuloista menee Kotirinkiin.

        Kyselynne mukaan 100 asiakasta 1000 nykyisestä asiakkaastanne ei ole valmis suosittelemaan palveluanne, eli heidän mielestään kodit eivät tule tarpeeksi säihkyviksi.

        Kannattaa perustaa oma firma tälle alalle niin tienaa vähintään 5000 euroa vuoden sisällä. Kotiringillä se on 2 vuoden sisällä korkeintaa 3000 euroa.

        t. entinen kotirinki-yrittäjä, nykyinen oikea itsenäinen YRITTÄJÄ

        Valtakunnallinen ristiinvinkitys on hyvä etu asiakkaiden hankintaan ja sen voi saada ainoastaan toimimalla osana ketjua


      • hys hys
        luotettava ketju? kirjoitti:

        lukekaa eettisen lautakunnan lausunto vuodelta 2010

        alla olevasta linkistä pääsee eettisen lautakunnan lausuntoihin

        www.franchising.fi

        täh?
        Eihän ko. paikassa ole ensimmäistäkään lausuntoa. Olen franchising sivustolla ennenkin vieraillut. Siellä oli vuosien takaiset lausunnot. Nyt siellä ei ole yhden yhtäkään.



        Mitäs jälkien peittelyä tämä on? Miksi lausuntoja ei ole siellä enää? On sellaista Berluscone meininkiä.

        Homma vaietaan vaikka väkisin - vai ?????????


    • ihan uuvatti

      Olempa minäkin kiinnostuniut tästä firmasta. Mikä on joku x puuker vuorafirma, (joku sisäinen työvoimavuokrausfirma).
      Tämän kautta kuulemma tulee työntekijät yrittäjille. Tietoa tuli kerralla niin paljon. En edes muista kaikkea. Joten saisko täältä lisätietoa/vahvistusta kuulluille jutuille?

      Tästä ei tällä palstalla ole puhuttu mitään. Voisiko joku yrittäjä kertoa tästä vähän lisää. Miten tämä systeemi oikein toimii.

    • taivaan tuuliin

      Vero vaikutus

      Mitä jos verotus muuttuu Suomessa. Onko tätä ketjua enää olemassa?

    • höynäytetty

      Tieto lisää tuskaa tämän ketjun kohdalla.

      Siinäpä kaikki mitä haluan tästä sanoa.

    • Minä vainen

      Haluan tuoda oman kantani esiin liittyen ko. keskusteluun ja yhtenä lauseena silmiin on hypännyt kommentti, jossa viitattiin epäonnistumisen sattuessa peiliin katsomiseen. No, tokihan se näin on elämän muillakin osa-alueilla, eri asia miten paljon itse pystyy asioihin vaikuttamaan.
      Mielestäni yrittäneitä, lopettaneita, ei pitäisi aliarvioida millään tavoin tai kyseenalaistaa heidän ominaisuuksiaan. "Epäonnistuneissa" on varmasti potentiaalia kuitenkin niin paljon muuhunkin -oli se sitten toisenlaista yrittäjyyttä tai täysin eri aluevaltaus muulla tavoin. Lopettaminen ei laske kenenkään ihmisarvoa tai kyseenalaista aivokapasiteettia.

      Tälle alalle sen mukana tulevat lupaukset ja vaatimukset tuovat haastetta nimenomaan hyvän työvoiman löytyminen. Tähän Kotirinki Oy on kommentoinutkin: "Suurin haaste Kotirinki-yrittäjyydessä ei ole asiakashankinta tai kannattavuus vaan henkilöstövaltaisella alalla yrittäjän johtamistaidot." Yrittäjä jää kuitenkin monesti henkilöstöasioiden kanssa liian yksin ja matalapalkka alalla valitettavan usein näkee heikon työmoraalin omaavia työntekijöitä. Kaikki energia mikä varsinkin alkuvaiheessa menee henkilöstöasioihin on suoraa pois kaikesta muusta äärimmäisen tärkeästä yrityksen kasvun ja kannattavuuden osalta ja mahdolliset vaikeudet saattavat venyä jopa liian pitkälle. Virherekryjä tulee varmasti eniten juuri silloin, kun väsyneenä kiireisellä aikataululla täytyy tekijöitä löytää.
      Nykyään puhutaan paljon hyvän johtajuuden merkityksestä henkilöstöasioissa, mutta huonoa tekijää ei pelasta hyväkään johtajuus, jos työntekijä ei sisäistä asioita tai ajattele omilla aivoilla -tästä seuraa omat ongelmat, joihin yrittäjä tarvitsee ehdottomasti ketjun tuen ja avun ehkä jopa jonkilaisena suorana asioihin puuttumisena. Yrittäjä kun on liian lähellä asioita ja ihmisiä.
      Ehkä hyvä ratkaisu tämän ehkäisyyn missä tahansa yrityksessä -saati sitten vaativalla kotipalvelualalla- olisi henkiöstökonsultti, joka hoitaisi esim. rekryprosessin alusta loppuun saakka yrittäjän apuna.
      Löytyyhän ko. ketjusta monta menestystarinaakin, joten ehkä ei pidä liian negatiivisestikkaan asiaan suhtautua. Jos nyt joillakin sitten on liian heikko "tausta" ollut tämän tyyppiseen yrittäjyyteen niin varmasti pitäisi muistaa myös se, että ammattialan tuntemuksesta huipulta alas asti olisi hyvä olla jo alun alkaen jonkunlainen käsitys ja kokemus, jottei aivan kaikkea opetella kantapään kautta siinä vaiheessa, kun homma jo pyörii. Näin vältytään myös tietyllä tapaa ristiriitaisuuksilta, asioiden heilahteluilta ja turhilta muutoksilta. Monihan lähtee ketjuyrittäjäksi luottaen juuri sen apuun ja tukeen asioissa, joissa ehkä itsellä on heikkoutta eikä siten tarvitsisi virheiden kautta kaikkea oppia. Kukaan ei ole vielä tähän päivään mennessä ollut seppä syntyessään eikä toinen toistaan eriarvoisesssa asemassa.
      Tällä alalla jonkun vahvuus yrittäjyydessä on taloushallinto, toisen markkinointi, kolmannen henkilöstöpuoli, neljännen siivousalan tuntemus...Mutta joka osa-alue on mahdollista saada haltuun oikeanlaisella tuella, joka on ketjuuntumisen yksi pääpiirre ja sen puolen siis tulee toteutua joka osa-alueella realistisesti.

      Ilta-Sanomien otsikko sopisi tähänkin aiheeseen "tappelin paikkani pakojunaan" Moraaliasiat nousevat tässäkin keskustelussa eli jokainen päättää haluaako tapella vai osoitettaa inhimillisyyttä, vaikka sitten hieman niistä omista periaatteista joustaen. Jokainen tuntee oman pesänsä parhaiten ja ihmiset, jotka siihen kuuluvat rakentavat sitä osaltaan -toivottavasti hyvään suuntaan. Toimii varmasti yritysmaailmassa kuin myös henk.koht. tasolla.
      Kaiken kaikkiaan uskon, että tälläinen ketju tulee menestymään, kunhan kaikki tietävät miten toimia ja mitä työkaluja tarvitaan jotta pääsee pisteestä a pisteeseen b.

      • sopimussitova

        Franchising yrittäjyys voi olla oikein johdettuna ja suunniteltuna todella hyvä juttu. Tämä ketju tuskin näitä määritelmiä täyttää.

        Vaikka kuinka asiaa yrittäisi esittää kauniisti, kierrellen ja kaarrellen; tähän ketjuun ei kannata kuulua.

        16.3.2011 oli Kauppalehdessä franchising yrittäjyydestä kirjoitus. Musti ja Mirri sekä Kotirinki oli siinä esimerkkitapauksina. Asiantuntija antoi tästä ketjusta seuraavan lausunnon.

        " Franchisingiin erikoistuneen FranConin toimitusjohtaja Henri Laakso pitää Kotiringin tapausta erittäin harvinaisena. Hänen mukaansa on poikkeuksellista, että yrittäjät ryhmänä lähtevät viemään asiaa eettiseen lautakuntaan. Yleensä yksittäinen yrittäjä hakee sieltä selvitystä omaan pulmatilanteeseensa. "

        Jos ryhmä yrittäjiä hakee ratkaisua ulkopuolelta, ei kaikki voi olla hyvin ketjun sisällä.

        Musti ja Mirri on myös huonossa maineessa. Siellä myös mennään ketjujohdossa rahankiilto silmissä. Eikä ensin ajatella yrittäjän parasta.
        Kummastakin ketjusta tulisi paljon lopetuksia HETI, jos ei olisi sitovaa sopimusta niskassa kymmenien tuhansien uhkasakkojen kera. Toinen on isot lainat. Ei haluta lopettaa lainojen kera.

        Olisi mielenkiintoista tietää, moniko jatkaisi yrittäjinä näissä ketjuissa - ellei olisi uhkasakkoa tai velkaa niskassa.


      • mitä ihmettä
        sopimussitova kirjoitti:

        Franchising yrittäjyys voi olla oikein johdettuna ja suunniteltuna todella hyvä juttu. Tämä ketju tuskin näitä määritelmiä täyttää.

        Vaikka kuinka asiaa yrittäisi esittää kauniisti, kierrellen ja kaarrellen; tähän ketjuun ei kannata kuulua.

        16.3.2011 oli Kauppalehdessä franchising yrittäjyydestä kirjoitus. Musti ja Mirri sekä Kotirinki oli siinä esimerkkitapauksina. Asiantuntija antoi tästä ketjusta seuraavan lausunnon.

        " Franchisingiin erikoistuneen FranConin toimitusjohtaja Henri Laakso pitää Kotiringin tapausta erittäin harvinaisena. Hänen mukaansa on poikkeuksellista, että yrittäjät ryhmänä lähtevät viemään asiaa eettiseen lautakuntaan. Yleensä yksittäinen yrittäjä hakee sieltä selvitystä omaan pulmatilanteeseensa. "

        Jos ryhmä yrittäjiä hakee ratkaisua ulkopuolelta, ei kaikki voi olla hyvin ketjun sisällä.

        Musti ja Mirri on myös huonossa maineessa. Siellä myös mennään ketjujohdossa rahankiilto silmissä. Eikä ensin ajatella yrittäjän parasta.
        Kummastakin ketjusta tulisi paljon lopetuksia HETI, jos ei olisi sitovaa sopimusta niskassa kymmenien tuhansien uhkasakkojen kera. Toinen on isot lainat. Ei haluta lopettaa lainojen kera.

        Olisi mielenkiintoista tietää, moniko jatkaisi yrittäjinä näissä ketjuissa - ellei olisi uhkasakkoa tai velkaa niskassa.

        Siis lähtivätkö kaikki yrittäjät yhdessä hakemaan oikeutta ketjua vastaan? Tämä viittaisi siihen, ettei kyse ole yhden yrittäjän kostokampanjasta vaan siitä, että ketjussa on jotain mätää.


      • media rules
        mitä ihmettä kirjoitti:

        Siis lähtivätkö kaikki yrittäjät yhdessä hakemaan oikeutta ketjua vastaan? Tämä viittaisi siihen, ettei kyse ole yhden yrittäjän kostokampanjasta vaan siitä, että ketjussa on jotain mätää.

        Olen itse ollut franchising yrittäjä. On ok ja vähemmän ok ketjuja.

        Odotan mielenkiinnolla jutulle jatkoa. Toivotaan, että asia puidaan loppuun asti mediassa. Siinä näkyy tämän homman todellisuus. Ihmetellä pitää, että franchisingliitto katsoo tälläistäkin hommaa läpi sormien.

        Toisaalta, jos itselläni olisi ketju joka toimii eettisesti. En tiedä mitä ajatella, jos tätä sivusta joutuisin katsomaan. Tämähän ryvettää koko franchisingalan. Itselläni on tuttuja franchisingketjussa yrittäjinä. Kyllä viitä vit... kun tätä soopaa täältä lukevat. On sitä olemassa toimiviakin ketjuja; vaikka tämä ko. ketju ei sitä nyt näytä olevankaan.

        Kotiringille sanoisin: ryhdistäydy tai katoa pois markkinoilta muiden mainetta pilaamasta.


      • Ei pelkkää kusetusta
        media rules kirjoitti:

        Olen itse ollut franchising yrittäjä. On ok ja vähemmän ok ketjuja.

        Odotan mielenkiinnolla jutulle jatkoa. Toivotaan, että asia puidaan loppuun asti mediassa. Siinä näkyy tämän homman todellisuus. Ihmetellä pitää, että franchisingliitto katsoo tälläistäkin hommaa läpi sormien.

        Toisaalta, jos itselläni olisi ketju joka toimii eettisesti. En tiedä mitä ajatella, jos tätä sivusta joutuisin katsomaan. Tämähän ryvettää koko franchisingalan. Itselläni on tuttuja franchisingketjussa yrittäjinä. Kyllä viitä vit... kun tätä soopaa täältä lukevat. On sitä olemassa toimiviakin ketjuja; vaikka tämä ko. ketju ei sitä nyt näytä olevankaan.

        Kotiringille sanoisin: ryhdistäydy tai katoa pois markkinoilta muiden mainetta pilaamasta.

        Tunnen muutamia franchisingyrittäjiä, ja kaikki ovat tyytyväisiä ja ainakin väittävät ansaitsevansa kohtuullisesti. Yksi on rikastunut oikein kunnolla. Olenkuitenkin kuullut, että näissä siivousalan ketjuissa ei juuri tyytyväisiä yrittäjiä löydy. Kotirinki ja Laatutakuu ovat ne, joista olen kuullut.


      • TUURILLA PERILLE
        Ei pelkkää kusetusta kirjoitti:

        Tunnen muutamia franchisingyrittäjiä, ja kaikki ovat tyytyväisiä ja ainakin väittävät ansaitsevansa kohtuullisesti. Yksi on rikastunut oikein kunnolla. Olenkuitenkin kuullut, että näissä siivousalan ketjuissa ei juuri tyytyväisiä yrittäjiä löydy. Kotirinki ja Laatutakuu ovat ne, joista olen kuullut.

        Sitä samaa. Joku saa tosi hyvin rahaa. Oisko arpapeliä minkä alueen saat?


    • **Kotisiivousmamma*

      Varmasti Kotirinki ketjussa ja monissa muissa franchise ketjuissa on ollut ongelmia. Niitä on myös ns."normaaleissa" työpaikoissa, aina tulee ristiriitoja joistain asioista sille ei vaan voi mitään.
      Itse uskon että franchise-yrittäjyys tulee kuitenkin kasvamaan Suomessa kaikista negatiivisista kirjoitteluista huolimatta. Ketjut varmasti ovat ottaneet oppia matkan varrella tapahtuneista virheistä. Esimerkkejä löytyy paljonki, kuinkahan moni vielä muistaa kaikki negatiiviset kirjoittelut Laatutakuu-ketjusta? Ilmeisesti sielläkin on asioita kehitetty koska kirjoittelu on hiipunut huomattavasti.
      Kotirinkiä koskevasta jutusta itselle jäi tunne että nyt ex-yrittäjä koittaa kaikin tavoin mustamaalata ketjua koska asiat joista hän ketjun johtoa syytti eivät johtaneet mihinkään toimenpiteisiin. Jutussahan mainittiin myös että ketju on ryhtynyt ex-yrittäjää vastaan toimenpiteisiin sopimusrikkomuksista. Käsittääkseni sopimusten kilpailukieltolauseke on voimassa vielä yrittäjyyden päättymisen jälkeenkin joiltain osin. Tällä ketjun pyrkivät turvaamaan asiakassuhteiden jatkumisen ja toimeentulon muille yrittäjille.
      Yrittäjyys (olkoon sitten itsenäinen tai ketjuyrittäjä) ei vaan kaikilta onnistu, franchise-yrittäjänä epäonnistumisista on helppo lähteä osoittamaan sormella ketjujohtoa ja sen toimintatapoja. Samoin on myös normaalissa työelämässä, aina on helppo syyttää johtoa ja esimiehiä kun tapahtuu epäonnistumisia.
      Toivottavasti tästä ei asiasta ei suurempaa numeroa enää tehdä, ajattelen lähinnä ketjussa toimivia yrittäjiä. Heidän syytään tämä ei ole ja heille pitää antaa työrauha.

      • Eri alalla, onneks

        >Varmasti Kotirinki ketjussa ja monissa muissa franchise ketjuissa on
        > ollut ongelmia.

        Täällähän tuota Kauppalehden Kotirinki riitajuttu löytyy selostettuna.
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset/yritysuutiset/?oid=20110365673

        >Itse uskon että franchise-yrittäjyys tulee kuitenkin kasvamaan Suomessa
        >kaikista negatiivisista kirjoitteluista huolimatta.

        Ehkä tulee, itse vaan en asiaperustetta ymmärrä että miksi. En ole ennen enkä nytkään ymmärtänyt, että jos pienellä palkkiolla luuttuaa toisten lattioita, niin miksi siitä maksaa jollekin Frankkariyritykselle vielä tällaisia maksuja päältä:

        -Jokainen franchising-yrittäjä maksa Kotiringille 7% myynnistä
        franchising-maksua
        -Ja kaksi prosenttia markkinointimaksua.
        -Jokaisesta asiakkaasta maksetaan kuukausittain 9,60 eu-
        roa tietojärjestelmämaksuna.

        >Kotirinkiä koskevasta jutusta itselle jäi tunne että nyt ex-yrittäjä koittaa
        >kaikin tavoin mustamaalata ketjua

        Kauppalehden jutusta perusteella itsekin arvelen että tällaisessa jamassa tilanne tosiaan tällä hetkellä on. Kirjoituksen Kotirinki-yrittäjä sanoi perustaneensa uuden toiminimen, ja tuli tällöin ilmeisesti rikkoneensa Frankkarisopimuksensa ehtoja. Tästä rikkomuksesta Kotirinki haluaa käräjille. Omaa asemaansa parantaakseen yrittäjä teki asiasta julkisen ja toi sen Kauppalehteen.

        >Yrittäjyys (olkoon sitten itsenäinen tai ketjuyrittäjä) ei vaan kaikilta onnistu,
        >franchise-yrittäjänä epäonnistumisista on helppo lähteä osoittamaan sormella
        >ketjujohtoa ja sen toimintatapoja.

        Tuossa on jotakin tottakin. Franchising-siivoojaksi lähtenyt ei ole ETUKÄTEEN ymmärtänyt että hän antaa huomattavan osan katemarkkojaan päältä Frankkariketjulle, aivan turhan vuoksi. Yhden ihmisen siivoojafirma saa laskutusta kasaan vaikka 4.000€, ja siitä pitää lähettää ketjulle 500€ päältä pois.
        Kun itsellä on tiukkaa, aletaan JÄLKIKÄTEEN kitistä ehtoja vastaan. Ja sitten mennään tekemään tuollaisia hätiköityjä ja itselle kalliiksi tulevia päätöksiä kuin tämä yrittäjä oli tehnyt.

        >Toivottavasti tästä ei asiasta ei suurempaa numeroa enää tehdä, ajattelen
        >lähinnä ketjussa toimivia yrittäjiä. Heidän syytään tämä ei ole ja heille pitää
        >antaa työrauha.

        Myös Rautaketjun R-frankkaritoiminta on nyt aikamoisen arvostelun alla. Kun on taloudessa vaikeaa, niin jotakin kautta ne paineet purkautuvat, kun raha ja leipä uhkaa loppua. Ei ole mitään syytä arvella että siivousalan franchising-asiat jäisivät tästä jonnekin unholaan. Kyllä ne jostakin taas ponnahtavat esille, kun jollakin pinna palaa.


    • realistic

      näin sanoo tietenkin kotirinki-ketjun omistaja.. Kiertäisin kyllä kaukaa noin huonoa mainosta saaneen yrityksen, sekä työntekijänä että asiakkaana.

      • mites se palkka

        Jäin työttömäksi viime kuussa. Oman alan duuneja ei tunnu löytyvän.
        Ajattelin tehdä sitten vaikka aikani siivousduuneja. Täällä vain puhutaan yrittäjien ongelmista.

        ONko työntekijät aina saaneet palkkansa?

        uskaltaako tähän firmaan mennä siivoamaan. Saako sieltä palkkansa pois. Toki palkkaturva hoitaa homman, mutta turha duuniin mennä jos tietää jo valmiiksi että palkan saanti ei ole 100% varmaa.


    • **Kotisiivousmamma*

      Itse olen sitä mieltä että joka asiassa on aina kaksi puolta. Toin vain oman näkemykseni julki sen enempää ketään puolustelematta tai syyttelemättä.
      Toki tiedämme kaikki sen että suomalainen on aina iloinen kun joku/jokin saa huonoa mainosta vai mitä?

    • puoli totuuttako

      Yrittäjä ja ketju haluaa kumpikin oikeuteen. Sehän tuntuu olevan kummankin todellinen halu. Saamansa pitää kumpikin. Siellä varmasti tulee kaikki asiat esille.

      Kotirinki pitää itse huolen siitä, että mustamaalaa ketjuaan. Ei siihen muita tunnuta tarvittavan.

      • typerykset

        Siinähän maksavat asianajolaskuja kumpikin. Jutun vieminen oikeuteen ei tänä päivänä kannata kummallekkaan osapuolelle. Asianajajat vievat viimeisetkin rahat.


    • OlenPertti

      Kaikenlaisia urpoja ketkä menee johonkin Kotirinkiin yrittäjäksi.

      On se nyt vaan niin paljon helpompaa ja tuottoisampaa perustaa ihan oma siivousyritys. Ellei nyt satu olemaan ihan täysi uuno.

      Vähän pitää likaa käsiään aluksi mutta siitä se homma lähtee sitten!

    • Miksei yrittäjät lyöttäydy yhteen, jos ko. logon alla ahdistaa? Ainahan oikeasti toimivalle franchising yritysmuodolle tilaa löytyy Suomen maasta.

    • Ketjuun mars

      > Miksei yrittäjät lyöttäydy yhteen, jos ko. logon alla ahdistaa?

      No ihan jatkuvastihan niitä erilaisia yritysten ketjuuntumisia ja yhteenliittymiä syntyy. Melkein alalle kuin alalle, huoltotoimintaan, IT-alalle, isännöintiin, pysäköinninvalvontaan jne. Aina joku alkaa kasata omalla seudulla muita saman alan firmoja jonkinlaisiksi ketjuiksi.

      Toiset alkaa toimia paremmin ja toiset huonommin. Ja kyllä noissa riidellään rahankäytöistä ja markkinoinneista ym. ihan samalla tavalla kuin muuallakin.

      • Koijjari HML

        Koijjari


    • asfafs

      Frankkarit sucks!

    • Juu ei

      Vähän on tuo Kotirinki homma outoa...tuntuu vaihtuvan yrittäjät aika nopeasti. Meilläkin pn ollut tämän ketjun kautta siivous vaan ei ole enää. Kallistakin oli verrattuna nykyiseen eikä jälkikään ollut yhtään parempaa

    • Xfefer

      Olen entinen Kotirinki-yrittäjä ja varoitan VAKAVASTI kaikkia - niin mahdollisia yrittäjiä kuin työntekijöitäkin - menemästä kyseiseen firmaan. En suosittele firmaa myöskään asiakkaille, koska Kotirinki on kallis. Myös työntekijät vaihtuvat jatkuvasti ja yrittäjät lähtevät toinen toisensa jälkeen.

      Kun aloitin Kotiringissä, jouduin ottamaan velkaa 45.000 euroa. Ostin itselleni muilta yrittäjiltä 23 kpl asiakkuuksia. Heti oston jälkeen osa asiakkaista irtisanoi siivoussopimuksia, koska olivat kyllästyneet jatkuvaan yrittäjien vaihtumiseen. Kylvin siis rahaa hukkaan siltä osin.

      Palkkaa pystyin nostamaan noin 1000 euroa kuukaudessa. Tein töitä kuin raivopäinen ja päätin erota kyseisestä franchising-yrityksestä. Olin firmassa noin 2 vuotta, jotka olivat elämäni raskaimmat. Pääsin Kotiringistä lopulta irti, koska sain onneksi myytyä asiakkaani ja loput tavarani eräälle naisyrittäjälle. Sääliksi käy naisparkaa! Ei tiennyt piruparka mihin soppaan lusikkansa pisti.

      Kotirinki Oy osaa tavattoman tehokkaasti lypsää yrittäjiltä rahaa. Mitään tukea ei saa vaikka pyytää. Kokemukseni Kotirinki Oy:stä ovat äärimmäisen negatiivisia. Yrityksen johdossa ei ole yhtään siivousalan ammattilaista ja suurin osa niin yrittäjistä kuin heidän työntekijöistäkään ei ole koskaan ollut siivouksen kanssa missään tekemisissä.

      • Sapienti sat

        Ei Kotirinki Oy:tä tarvitse kenenkään mustamaalata, koska kyseinen franchising-ketju tekee sen ihan itse.

        Kotiringissä on yrittäjiä tällä hetkellä alle 20 kpl ja varmasti saman verran on sieltä lähtenyt, jollei jopa enemmän. Tiedän tämän, koska olen itse entinen Kotirinki-yrittäjä ja olen ollut yhteydessä niin nykyisiin kuin entisiin yrittäjiin ko firmassa.

        Kehotan jokaista siivousalalle yrittäjäksi haaveilevaa karttamaan visusti Kotirinki Oy:tä. Vielä enemmän haluan varoittaa Kotirinkiin työntekijäksi aikovaa. Palkka on surkea ja yrittäjät vaativat oman auton käyttöä. Henkilö, joka hakeutuu Kotirinkiin töihin osa-aikaiseksi työntekijäksi ei taatusti ole elämässään saanut ostettua autoa itselleen, koska on mitä luultavimmin ollut jo aiemmin matalapalkka-alalla! Miten Kotiringin palkalla laitetaan auto, kun raha ei riitä edes ruokaan?! Huvittaa lukea Kotirinkiyrittäjien ilmoituksia mol-sivustolta, jossa siivoojalta edellytetään oman auton käyttöä ja tarjotaan JOPA 25-27 tuntia töitä viikossa palkan ollessa alle 8 €/h. Hohhoijjaa.

        Lopuksi haluan sanoa mahdollisille asiakkaille, että ostakaa ihmeessä siivouspalvelut yksityisiltä siivousfirmoilta. Hinta on huokeampi, sama tekijä - yrittäjä itse useimmiten - käy siivoamassa kotinne, eikä laatu heilahtele kuten Kotirinki Oy:ssä. Toivottavasti mahdollisimman moni asiakas käy lukemassa totuuden Kotiringistä tältä foorumilta.


      • Customer
        Sapienti sat kirjoitti:

        Ei Kotirinki Oy:tä tarvitse kenenkään mustamaalata, koska kyseinen franchising-ketju tekee sen ihan itse.

        Kotiringissä on yrittäjiä tällä hetkellä alle 20 kpl ja varmasti saman verran on sieltä lähtenyt, jollei jopa enemmän. Tiedän tämän, koska olen itse entinen Kotirinki-yrittäjä ja olen ollut yhteydessä niin nykyisiin kuin entisiin yrittäjiin ko firmassa.

        Kehotan jokaista siivousalalle yrittäjäksi haaveilevaa karttamaan visusti Kotirinki Oy:tä. Vielä enemmän haluan varoittaa Kotirinkiin työntekijäksi aikovaa. Palkka on surkea ja yrittäjät vaativat oman auton käyttöä. Henkilö, joka hakeutuu Kotirinkiin töihin osa-aikaiseksi työntekijäksi ei taatusti ole elämässään saanut ostettua autoa itselleen, koska on mitä luultavimmin ollut jo aiemmin matalapalkka-alalla! Miten Kotiringin palkalla laitetaan auto, kun raha ei riitä edes ruokaan?! Huvittaa lukea Kotirinkiyrittäjien ilmoituksia mol-sivustolta, jossa siivoojalta edellytetään oman auton käyttöä ja tarjotaan JOPA 25-27 tuntia töitä viikossa palkan ollessa alle 8 €/h. Hohhoijjaa.

        Lopuksi haluan sanoa mahdollisille asiakkaille, että ostakaa ihmeessä siivouspalvelut yksityisiltä siivousfirmoilta. Hinta on huokeampi, sama tekijä - yrittäjä itse useimmiten - käy siivoamassa kotinne, eikä laatu heilahtele kuten Kotirinki Oy:ssä. Toivottavasti mahdollisimman moni asiakas käy lukemassa totuuden Kotiringistä tältä foorumilta.

        Kiitos vinkistä Ex-Kotirinki yrittäjälle. Olemme juuri vaihtamassa siivousfirmaa ja arvostamme rehellisyyttäsi.

        Emme etsi mitään ihmettä, vaan työnsä osaavaa, mielellään alan ammattilaista. Se on myös tärkeää, että sama henkilö kävisi tekemässä työn. Kotirinki Oy:ssä sitä ei ilmeisesti voida luvata.


      • Ei asiakas...
        Customer kirjoitti:

        Kiitos vinkistä Ex-Kotirinki yrittäjälle. Olemme juuri vaihtamassa siivousfirmaa ja arvostamme rehellisyyttäsi.

        Emme etsi mitään ihmettä, vaan työnsä osaavaa, mielellään alan ammattilaista. Se on myös tärkeää, että sama henkilö kävisi tekemässä työn. Kotirinki Oy:ssä sitä ei ilmeisesti voida luvata.

        Ei voida luvata samaa henkilöä. Itse kysyimme tarjousta heiltä ja esitimme samalla kysymyksen että käykö meillä aina samat ihmiset, vastaus oli että ei voida luvata mutta työn jälki on aina laadukasta koska kaikki tekijät koulutetaan heidän systeemiinsä. Emme ihan tuota uskoneet koska meillä on ollut aiemminkin kotisiivous ja kyllä se vain on niin että vaikka kuinka on sama ohjeistus tai konsepti käytössä niin kyllä eron huomaa siivoojissakin, toisilla vain on "silmää" ja toisilla ei.
        Jäimme harkitsemaan asiaa ja pyydämme tarjousta myös muualta. Tänne eksyin sattumalta kun googlesta katselin Kotirinkiä, ehkä nämä kirjoittelut hiukan kallistavat meitä johonkin toiseen yritykseen...valitettavasti


      • Toinen ex-yr.

        Voin yhtyä tähän, ei kovin paljon hyvää sanottavaa löydy...


      • sta3
        Sapienti sat kirjoitti:

        Ei Kotirinki Oy:tä tarvitse kenenkään mustamaalata, koska kyseinen franchising-ketju tekee sen ihan itse.

        Kotiringissä on yrittäjiä tällä hetkellä alle 20 kpl ja varmasti saman verran on sieltä lähtenyt, jollei jopa enemmän. Tiedän tämän, koska olen itse entinen Kotirinki-yrittäjä ja olen ollut yhteydessä niin nykyisiin kuin entisiin yrittäjiin ko firmassa.

        Kehotan jokaista siivousalalle yrittäjäksi haaveilevaa karttamaan visusti Kotirinki Oy:tä. Vielä enemmän haluan varoittaa Kotirinkiin työntekijäksi aikovaa. Palkka on surkea ja yrittäjät vaativat oman auton käyttöä. Henkilö, joka hakeutuu Kotirinkiin töihin osa-aikaiseksi työntekijäksi ei taatusti ole elämässään saanut ostettua autoa itselleen, koska on mitä luultavimmin ollut jo aiemmin matalapalkka-alalla! Miten Kotiringin palkalla laitetaan auto, kun raha ei riitä edes ruokaan?! Huvittaa lukea Kotirinkiyrittäjien ilmoituksia mol-sivustolta, jossa siivoojalta edellytetään oman auton käyttöä ja tarjotaan JOPA 25-27 tuntia töitä viikossa palkan ollessa alle 8 €/h. Hohhoijjaa.

        Lopuksi haluan sanoa mahdollisille asiakkaille, että ostakaa ihmeessä siivouspalvelut yksityisiltä siivousfirmoilta. Hinta on huokeampi, sama tekijä - yrittäjä itse useimmiten - käy siivoamassa kotinne, eikä laatu heilahtele kuten Kotirinki Oy:ssä. Toivottavasti mahdollisimman moni asiakas käy lukemassa totuuden Kotiringistä tältä foorumilta.

        Yhdyn Sapienti sat:n kommenttiin täysin. Ketju osaa hoitaa todella ansiokkaasti itsensä mustamaalauksen.
        Yrittäjiä ei todellakaan enää paljoa ole kun kotisivuilta katsoo yhteystietoja. Taitaa olla kuoleva putiikki koko rinki.


    • se entinen yrittäjä

      Olen lopettanut Kotirinki-yrittäjä

      Ihmettelen alla olevaa kommettia. Ainakaan silloin aikanaan ei kenellekään maksettu kuin lakisääteisiä palkkoja. En tiedä onko ajat sitten muuttuneet.

      Sapienti sat
      5.11.2013 20:50
      Huvittaa lukea Kotirinkiyrittäjien ilmoituksia mol-sivustolta, jossa siivoojalta edellytetään oman auton käyttöä ja tarjotaan JOPA 25-27 tuntia töitä viikossa palkan ollessa alle 8 €/h. Hohhoijjaa.

    • Ex ringin asiakas

      Olemme entisiä Kotiringin asiakkaita mutta kun yrittäjä on vaihtunut turhan usein kokeilimme pientä yritystä. Olemme olleet oikein tyytyväisiä tähän ratkaisuun. Mielestämme siivousjälki on parempaa ja hintakin on pienempi. Ehkä tuolla ketjussa otetaan niin isoja siivuja yrittäjiltä että homma ei kannata. Tuon vaihtuvuuden takia en kyllä voi suositella Kotirinkiä meille ainakin jäi huono maku tästä. Tiedotus ei tuntunut toimivan näissä tilanteissa vaan tylyllä kirjeellä asiasta ilmoitetaan, tämä oli mielestämme myös melko erikoista.
      Suosittelen vaikka pyytämään tarjouksia muiltakin jos viitseliäisyyttä riittää. Joku tuttu tai työkaveri varmaan voi suositella jotakin huokeampaa vaihtoehtoa, meilläkin nykyään käyvä firma tuli tietoon työkaverin kautta.

      • Huokaus**

        Kotiringin kotisivut kyllä ovat ihan hyvät ja selkeät. Aina vain hieman alkaa mietityttämään kun lueskelee kommentteja...Meillä olisi syksystä tarvetta siivoojalle kerran/pari kuussa kun työtilanteet muuttuvat hieman. Tässä vain pohdimme vaihtoehtoja kun niitä tuntuu olevan tarjolla liikaakin ja "kilpailuttaminen" kymmenien toimijoiden välillä tuntisi hieman työläältä.
        Osaisiko joku kertoa vaikka muutaman ehdokkaan Pirkanmaan alueelta?


      • onnea etsintään
        Huokaus** kirjoitti:

        Kotiringin kotisivut kyllä ovat ihan hyvät ja selkeät. Aina vain hieman alkaa mietityttämään kun lueskelee kommentteja...Meillä olisi syksystä tarvetta siivoojalle kerran/pari kuussa kun työtilanteet muuttuvat hieman. Tässä vain pohdimme vaihtoehtoja kun niitä tuntuu olevan tarjolla liikaakin ja "kilpailuttaminen" kymmenien toimijoiden välillä tuntisi hieman työläältä.
        Osaisiko joku kertoa vaikka muutaman ehdokkaan Pirkanmaan alueelta?

        Käykö naapurissa siivousliikettä ? Tai osaisiko joku tuttu suositella hyväksi havaitsemaansa liikettä.

        Katso nyt, että on firma joka maksaa veronsa. Liikkeellä on pajon yrittäjiä, joilla ei ole mitään tarkoitustakaan maksaa verojaan yhteiskunnalle. Niin ja vastuuvakuutus - se pitää olla vahinkojen varalle.


    • minne raha virtaa
    • Hui hai frankkarit

      Kyllä nämä franchise emoyhtiöt tuntuvat kaikki olevan oikein rosvoja. Ikävää kaikille yrittäjille mutta itse boikotoin kaikkia ketjuja. Kotirinkikin tuntuu olevan kunnostautunut esim. MOT ohjelmassa jokunen vuosi sitten. Eipä taida montaa yrittäjää tuossakaan puljussa enää olla. Koskahan Kotiringin toimitusjohtaja keksii "lunastaa" vanhan mallin franchiseyritykset itselleen. Näinhän teki Vianor yrittäjille.

      • Ketjuko?

        Tuolla ketjulla taitaa nykyisin olla vain jonkin sortin alihankkijoita. Ei ole ilmeisesti enää mikään franchise ketju ollenkaan.


      • Ei ketju
        Ketjuko? kirjoitti:

        Tuolla ketjulla taitaa nykyisin olla vain jonkin sortin alihankkijoita. Ei ole ilmeisesti enää mikään franchise ketju ollenkaan.

        Ja siivoustaso senkuin laskee...


    • Kotirinkiin pettynyt

      Mekin haksahdimme käyttämään Kotirinki Oy:tä, mutta huomasimme aika pian, että sekä yrittäjän että hänen työntekijöittensä ammattitaito oli sitä sun tätä. Siivoojat eivät taatusti hallinneet siivousta siten kuin odotimme. Väitän, että itse siivoan paremmin kuin nämä "konseptin" mukaan siivoavat.

      Purimme Kotiringin sopimuksen muutaman käynnin jälkeen ja otimme yhteyttä pieneen siivousfirmaan, josta omistaja itse tuli siivoamaan kotimme. Työn hinta putosi, mutta laatu nousi huimasti. Sama yksityisyrittäjä tekee edelleen meille töitä ja olemme häneen erittäin tyytyväisiä. Kotiringin palvelukonsepti ei myöskään mielestämme joustanut kylliksi, eikä ottanut lainkaan huomioon omia toiveitamme. Ihmettelimme sitä suuresti, koska asiakkailla on erilaisia toiveita siivouksen suhteen ja kodit ovat niin neliöiltään kuin perussiisteydeltään erilaisia.

      Nykyinen siivousfirma on ottanut huomioon toiveemme ja homma hoituu kuin unelma. Kotirinki Oy lupasi paljon, mutta meille jäi paha maku kyseisestä firmasta.

    • Munarinki

      Meilläkin otettiin suoraan pieni siivousliike, jossa omistaja hoitaa hommat. Kotiringin jälkeen taulut oli sikin sokin ja lattia naarmutettu isoja kukkaruukkuja siirreltäessä. Liekö rinki enää pystyssä

      • Anonyymi

        Kilpailija täällä selkeästi yrittänyt haukkua


    • Puhtauspalvelualalla

      Millaista toimintaa ja palvelua kotiringillä nykyään on?

      • Puhtaana-käteen

        Näköjään siellä jotain toimintaakin kuitenkin on olemassa jatkuvasti.
        https://www.kotirinki.fi/
        Liikevaihtotiedot:
        https://www.is.fi/yritys/kotirinki-oy/hameenlinna/1784293-3/

        Kotirinki on frankkariketju. Yksi tällainen frankkarisiivoonarouva on 2018 tuoreeltaan laitettu Youtubeen kehumaan että kivaa on homma, ja tienestitkin on aika kivoja.
        https://youtu.be/ROXBwlrVgdA

        Toivottavasti joku noista uusista siivoojayrittäjistä tekee hiukan parempaa jälkeä kuin mitä edellä olleet aika nihkeät kommentit kertovat.


    • Anonyymi

      Jotta, ei aina kirjoitetais vaan niistä nega kokemuksista, niin kuin tällä tuntuu olevan tapana. Olen käytänyt asiakkaana Kotiringin siivouspalvelua jo reilut kolme vuotta säännöllisenä palveluna. Sama henkilö meillä käy siivoamassa. Lomaa kun hän pitää, niin joku toinen ketjusta tulee tuuraamaan. Siivousajankohdat tulee aina ajallaan ja suoraan asiakas- sivuille, jonne kertyy myös laskujen tiedot - helppo tulostaa verottajaa varten. Meillä tämä on toiminut hyvin ja ymmärrykseni mukaan ainakin meidän omalla siivoojalla on töitä juuri niin pajon kuin hän haluaa tehdä... Ilmeisesti Ketju on tehnyt jossakin vaiheessa muutoksia parempaan suuntaan arvojen ja yritäjien osalta. Tyytyväinen asiakas olen ja jos en väärin ole ymmärtäyt, niin kyllä on tyytyväinen tuo meillä käyvä yrittäjäkin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe