Dvb-t pöytäantennilla dvb-t2:ta?

kusetustako?

Muutama päivä sitten meni rikki 4 vuotta vanha vhf/uhf pöytäantenni,
jolla olen katsonut sekä analogisia, että nykyisiä digitv-kanavia. Elikkäs
olisi aika ostaa uusi pöytäantenni. Minua kuitenkin vaivaavat oudot dvb-t antennit.
Voiko dvb-t antennilla katsoa dvb-t2 lähetyksiä tulevaisuusessa?
Olisi aikomus ostaa dvb-t2 teräväpiirtodigiboksi full hd taulutv:n kaveriksi,
kun niitä tulee myyntiin.

Onko dvb-t antennit valmistettu vastaanottamaan vain nykyisiä lähetyksiä?
Pitäisikö yrittää etsiä normaali vhf/uhf pöytäantenni, jolla voi katsoa kaikkia
lähetyksiä nyky-ja tulevaisuudessa. Niitä ei vain millään löydä nettikaupoista.

Katolle en osta antennia. Asun vain 10 kilomerin päästä Digitan lähetystornia.

9

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rajuti

      Tarvitset VHF antennin DVB-T2 HDTV lähetysten vastaanottoon.
      Yhdistelmäantenni VHF/UHF ei saada käydä, koska DVB-T2 lähetykset
      tulevat eri paikasta DNA:n omien mastojen kautta.

      • kusetustako?

        Olin lopultakin löytänyt tavallisen vhf/uhf pöytäantennin,
        samanlaisen mikä oli aiempikin. Dvb-t kanavat näkyvät
        hyvin.

        Seuraavan vuoden loppuun menneessä Dna:n pitäisi
        aloittaa ne hd-kanavaniput hd1 ja hd2. Toivottavasti
        edes jompi kumpi kanavanippu olisi ilmainen.

        On se kumma kun Dna ei kerro tukiasemiensa sijaintia.
        Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan erillisen
        pöytäantennin dvb-t2 digiboksiin ja pitää nykyinen
        pöytäantenni tv:n kanssa, eli katsoisin nykyisiä Digitan sd-kanavia
        television pöytäantennilla ja Dna:n hd-lähetyksiä dvb-t2 digiboksin
        pöytäantennilla, jos Dna-tukiasema on aivan eri ilmansuunnassa
        kuin Digitan masto. Mieluiten haluaisin katsoa samalla pöytäantennilla ja
        samalla laitteella kummankin yhtiön tv-lähetyksiä.

        Kuulemma Dna lähettäisi koelähetyksenä Vancouverin
        talviolympialaiset 12-28 helmikuuta dvb-t ja mpeg-4:nä.
        Jos joku luulee että näin on myös varsinaisissa lähetyksissä
        hän erehtyy. Tekniikaksi on jo valittu dvb-t2 mpeg-4 eli
        joku voi ostaa tonnin dvb-t mpeg 2 ja 4 tv:n tietämättä asian todellista laitaa.


      • kusetustako? kirjoitti:

        Olin lopultakin löytänyt tavallisen vhf/uhf pöytäantennin,
        samanlaisen mikä oli aiempikin. Dvb-t kanavat näkyvät
        hyvin.

        Seuraavan vuoden loppuun menneessä Dna:n pitäisi
        aloittaa ne hd-kanavaniput hd1 ja hd2. Toivottavasti
        edes jompi kumpi kanavanippu olisi ilmainen.

        On se kumma kun Dna ei kerro tukiasemiensa sijaintia.
        Pahimmassa tapauksessa joutuu ostamaan erillisen
        pöytäantennin dvb-t2 digiboksiin ja pitää nykyinen
        pöytäantenni tv:n kanssa, eli katsoisin nykyisiä Digitan sd-kanavia
        television pöytäantennilla ja Dna:n hd-lähetyksiä dvb-t2 digiboksin
        pöytäantennilla, jos Dna-tukiasema on aivan eri ilmansuunnassa
        kuin Digitan masto. Mieluiten haluaisin katsoa samalla pöytäantennilla ja
        samalla laitteella kummankin yhtiön tv-lähetyksiä.

        Kuulemma Dna lähettäisi koelähetyksenä Vancouverin
        talviolympialaiset 12-28 helmikuuta dvb-t ja mpeg-4:nä.
        Jos joku luulee että näin on myös varsinaisissa lähetyksissä
        hän erehtyy. Tekniikaksi on jo valittu dvb-t2 mpeg-4 eli
        joku voi ostaa tonnin dvb-t mpeg 2 ja 4 tv:n tietämättä asian todellista laitaa.

        Moni on jo kuvitellut panostavansa tulevasuuden HD-lähtysten katsomiseen, ostamalla MPEG-4 virittimellä varustetun television, mutta heitä on huijattu.


      • PW
        digikummi kirjoitti:

        Moni on jo kuvitellut panostavansa tulevasuuden HD-lähtysten katsomiseen, ostamalla MPEG-4 virittimellä varustetun television, mutta heitä on huijattu.

        on tämä kummallista toimintaa, "pakotetaan" ostamaan uudet laitteet ja kohta saa ostaa taas uudet laitteet? Todella kestävää kehitystä, ei ihme että maapallo räjähtää ja napajäätiköt sulaa...


      • .............

        Höpöhöpö, niitä HD-lähetyksiä tulee kahdesta suunnasta, sekä Digitan että Dnan mastoista! Eli jos HD-lähetyksiä katsoo, tarvitaan kaksi antennia, VHF antenni Dnan mastoon suunnattuna ja UHF-antenni Digitan mastoon suunnattuna. Virallisesti ne UHF-alueen HD-lähetykset on Anvian verkossa mutta käytännössä lähetetään Digitan mastosta. Anvia lieneekin vain jonkinlainen virtuaalioperaattori ja Digita sitten se tekninen operaattori.

        Ja vielä kysyjälle, antenni ei välitä siitä minkälaista signaalia vastaanotat eli ei ole antennin puolesta väliä onko lähetys normaalitarkkus vai HD, vain sillä on väliä että se antenni ylipäätään vastaanottaa lähetyksiä haluamaltasi alueelta.


    • ufojuttuko

      Onko kokemuksia Triaxin UFO 120 -antennista DVB-T2 lähetyksille pääkaupunkiseudulla. Tarve olisi samanaikaisesti DNA:n ja Anvia:n "teräväpiirto"-lähetteille eli tarvii erikseen vhf:n ja uhf:n

      Antenni:
      http://www.google.fi/#hl=fi&cp=6&gs_id=g&xhr=t&q=triax ufo&pf=p&sclient=psy-ab&source=hp&pbx=1&oq=triax &aq=0&aqi=g4&aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=7e76d3dd70075491&biw=1920&bih=856

      Tuo olisi niin pirskutin helppo asentaa, mutta toimiiko tuollanen ympärivastaanottava. Sen saisi jopa katolle tarvittaessa. Onkohan tuo mitenkään herkkä lumipeitteelle talvella.

      DNA:n masto on noin 5km päässä ja Anvian masto 15-16km.

      Speksit:
      Taajuusalue mhz
      FM 87.5-108
      VHF 174-230
      UHF 470-862
      Kanavat FM/5-12/21-69
      Vahvistus dB 28
      Kohinaluku dB 2.5
      Max. lähtötaso dBμV 108
      Käyttöjännite V 5-24 erillisellä virtalehteellä
      Virrankulutus mA 50

      Tuolle voisi ilmeisesti syöttää käyttöjännitteen suoraan hd-digiboksin 5v valinnalla.

      Onko kukaan testannut. Karavaanari youtubessa oli sen testannut, mutta eihän niillä ollut dvb-t2 mielessä lainkaan.

    • sevaannäkyysit

      Hae kaupasta UHF antenni ja VHF antenni ja lisäksi VHF/UHF sisäänmenolla oleva mastovahvistin ja asenna ne 2 metrin putkeen ja se talonpäätyyn kiinni. Kaikki yhteensä maksaa eräässä Aasialaisen kaupungin nimeä käyttävässä liikkeessä n. 70€. Kaupunki ei ole Manila eikä Tokio.

      • Heikkoa digi digiä

        Ja tuon "Ufon" saat samalla rahalla ja helpompi asennella.
        Mökkioloissa jo 2010 asti kestotestissä ja toimii.
        Haravia oli ja meni ja vinkistä tajusin tuon hommata.


      • ---
        Heikkoa digi digiä kirjoitti:

        Ja tuon "Ufon" saat samalla rahalla ja helpompi asennella.
        Mökkioloissa jo 2010 asti kestotestissä ja toimii.
        Haravia oli ja meni ja vinkistä tajusin tuon hommata.

        No eipä toimi täällä kun digitan mastoon on 35km ja dnalle 17km


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe