Pissapoika

joopasss

Onkos joku näppärä toyota autoilija tms. perehtynnyt tuulilasin pesulaitteeseen? Minulla ave 2003 farkku.
Tuulilasille ei tule vettä. Lampuille tulee. Sulake ehjä. Tuulilasin ja lamppujen pissiksellä eri pumput?
Missä tuulilasin pesimenPumppu/moottori on? Mahdolliseti rikki? Voiko vaihtaa itse? Ja mistä muuten saa halvalla osia toyotaan? Nojoo. Tunnustan. Poropeukaloyritänitsemies olen....

7

7443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - ex ave -

      Millainen keli sielläpäin on? Ajattelin vain, että jos on vähän laihat nesteet säiliössä, niin onpi suuttimet jäässä... Yleensä nuo kyllä toimii. Pissapojalla ja lyhdynlasin pesurilla muuten on kummallakin oma sulake ...

      • juuupasss

        joo. unohin mainita ettei jäässä mahda olla kun meni kesänkin yli... vaimo ei vaan ole korjannut kun sillä kerran ajeleekin. toi sulakeasi. ihan olin lukevinani ohjekirjasta, että olis saman sulakkeen takana. mutta pitää käskeä vaimon lukea itse. yleensä on toiminnut autossako autossa joo. että sulakkeen tarkastukseen mars....


    • takkeri___

      Minulla oli ennen Ave 2003 ja siitä meni tuulilasin pissapojan moottori vuonna 2006. Meni takuuseen. Oli jossain vaikeassa paikassa, jossain oikean eturenkaan takana (tai edessä).

      • Juk1

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J


      • takkeri___
        Juk1 kirjoitti:

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J

        Ainakin uudemman korimallin Avessa on ko. automatiikka.

        Mutta ei kantsis vedellä kuivana....


      • jepssss
        Juk1 kirjoitti:

        Oikean etupyörän edestä löytyy pytty ja moottorit/pumput siinä kupeessa. Tuulilasin pumppu on kaikkein alimmaisin, logiikka on se, että sille riittää vettä vaikka muut kuivuvat, mutta sille ajautuu myös kaikki se roju mitä säiliöön joutuu, ei olisi ihme vaikka siipipyörän välissä olisi joku muovinsuikale jumissa. Mulla oli joskus autoja, joiden säiliössä oli sihti ja siihen jäi vaikka mitä rojua. Pumppujen liittimet ovat joko konehuoneen puolella tai pumpun moottorissa, tuonnekin voi pukata vaikka hyppylangoilla akulta hönkää ja kuunnella, yrittääkö pumppu liikkua.

        Lokarissa on sen verran tilaa, että tuonne saa väsättyä minkä tahansa tarvikepumpun, jos intoa löytyy, 6-vuotiaisiin on jo aivan sallittua väsäillä ihmevirityksiä seuraavan omistajan riemuksi. Lähteekös muuten pyyhkijät liikkeelle viiksestä vedettäessä? Jos eivät, niin automatiikan rele on moks, kai tuossa mallissa on jo automatiikka? Toyota oli joskus vähän hitaahko tuomaan sähköherkkuja täkäläisiin malleihin...

        J

        kiitoksia valaisuista. yritämpäs perehtyä alakautta siihen vekottimeen.
        muistelisin että pyyhkiät lähtee toimimaan viiksestä. toi oli hyvä huomio,
        että siellä voi olla roskaakin.


      • pissapoika rikki
        jepssss kirjoitti:

        kiitoksia valaisuista. yritämpäs perehtyä alakautta siihen vekottimeen.
        muistelisin että pyyhkiät lähtee toimimaan viiksestä. toi oli hyvä huomio,
        että siellä voi olla roskaakin.

        Mitenkähän tämän kanssa on käynyt. Samaa vikaa pukkaa täälläkin vm. 2006 Avensiksen kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe