Olen kovasti miettinyt sitä, ymmärtääkö narsisti tekevänsä väärin, olevansa paha ja julma. Ensi alkuun yritin selitellä oman narsuni käytöstä "stressillä" ja milloin milläkin. Olin kertonut hänelle omasta menneisyydestäni juuri sen verran, että minusta tuli hyvä lähde. Narsu kertoi "myös" (*) olevansa "sellainen ihminen, jonka kaikki pettävät", mutta että hän on siitä päässyt yli, ja keksinyt lukuisia keinoja kostaa. Narsu kertoi minulle, miten ihminen tuhotaan: laitetaan joku huhu liikkeelle, mitä alempaa sitä parempi. Ja että pahinta mitä ihmiselle voi tehdä on se, että saa hänen alaisensa halveksumaan. Ihmettelin silloin itsekseni, että mitähän hiivatin väliä sillä on, mitä joku alemmassa asemassa oleva ajattelee - alemmassa asemassa olevilla on joka tapauksessa aina jotain narinaa. Narsu neuvoi keinoja jolla toteuttaa tällainen huhujen liikkellepano. Ihmettelin, ja ajattelin että jonkun on täytynyt satuttaa häntä tosi pahasti.
Vähän myöhemmin, kun onnistuin suututtamaan narsun yksinkertaisesti pitämällä omat rajani ja kertomalla hänelle ääneen oman arvoni, huomasin joutuneeni erinäisten toimenpiteiden kohteeksi... Narsu levittelee minusta itse keksimään juttuja sekä ystäväpiiriini (osittain yhteinen) että aivan tuntemattomille. Osassa tarinoista on sen verran totuuden jyvää, että hän kertoo minulle tekemistään asioista (mm. uhkailu) aivan kuin minä olisin ne tehnyt. Ensin ajattelin, että hänellä viiraa todella pahasti päässä, että hän tarvitsee apua, koska hänellä heittää todellisuudentaju, ja koska hän kuullostaa ihan siltä kuin itsekin uskoisi siihen mitä hän laukoo. Mutta ei se ole niin. Hänen todellisuudentajussaan ei ole mitään vikaa. Hän päättää tietoisesti tuhota kiittämättömän lähteen keinolla millä hyvänsä. Ne keinot hän oli minulle kuvaillut, enkä koskaan ymmärtänyt, että minäkin saattaisin joutua samojen keinojen kohteeksi, koska minulla ei ollut mitään halua tai tarvetta suututtaa narsua. Halusin vain, että narsu kunnioittaa minun rajoja ja ihmisarvoani. Vaadin sitä kohteliaasti, solvaamatta ja faktoissa pysyen. Mutta kun ei niin ei. Oletan, että narsu oli alun alkaenkin pitänyt minua itseään alempiarvoisena, mutta kuitenkin yksilönä josta olisi hänelle jotain hyötyä. Suhteen rikkouduttua, eräs yhteinen ystävä joka joutui siihen välikäteen sanoi: "minusta tuntuu, että hänellä on sinuun joku riippuvuussuhde". En ollut uskoa korviani, koska narsu oli jo diagnosoinut minut läheisriippuvaiseksi, mutta silti en tuntenut olevani riippuvainen ihmisestä joka sai minut aina tuntemaan oloni kurjaksi. Silloin kun päätin jättää narsun, minua suretti aika lailla, koska meillä oli ollut hyviäkin hetkiä.
Enkä muuten silloin pitänyt häntä narsuna. Pidin häntä ihmisenä, joka purkaa pahaa oloaan väärällä tavalla mm. ilkeydellä. Narsu reagoi hylkäämiseen uhkailulla. Minulla on tallessa uhkauskirjeet, mutten ole vienyt niitä poliisille koska ajattelin että hän vain purkaa pahaa oloaan, eikä oikeasti tarkoita mitään pahaa. Mutta siinä vaiheessa kun korviini alkoi kantautua huhuja, joiden mukaan minä olin uhkaillut narsistia, ja minä muka olin uhannut laittaa liikkeelle perättömiä huhuja ja tuhota narsistin elämän - siinä vaiheessa ymmärsin minkä kanssa olen tekemisissä. Narsisti tietää täsmälleen mitä hän tekee. Hän muistaa mitä hän on tehnyt uhreilleen, ja kun homma alkaa lähteä lapasesta, hän syyttää uhriaan siitä, mitä hän todellisuudessa tekee uhrilleen. Alkaen maineen pilaamisesta ja mustamaalauksesta uhkailuun saakka. Ja vielä pidemmälle, jos huonosti käy. Narsisti on läpeensä paha ja tietää täsmälleen mitä hän uhrilleen tekee - ja nauttii siitä, tai ainakin siitä miten kuvittelee uhrinsa reagoivan.
Päätellen siitä, mitä narsisti pitää "pahimpana mahdollisena asiana" tuhottaville ihmisille, niin sanoisin, että paras keino tuhota narsisti on kertoa hänen "alapuolellaan" olevien ihmisille, mikä hän oikeasti on. Normaaliin ihmiseen ei juurikaan sen kaltainen arvostelu vaikuta, mutta narsistille "alempiarvoisten" ihmisten tuomitseminen on todella hirveä paikka.
*)Narsu hankkiutui lähelleni, koska olin maininnut jossain yhteydessä, että minulla on "rankka menneisyys". Ensin hän kyseli siitä yksityiskohtia, ja kun kerroin mm. vanhempieni avioerosta, hän vain imi tietoonsa asioita, joita voisi käyttää hyväkseen jos minusta tulisi joskus hankala...
Narsistin ymmärrys
23
1594
Vastaukset
- Ota ero narskusta
Parasta, mitä Sinulle voisi olla, on hankkiutua tuosta kuvaamastasi ihmisestä täydellisesti eroon - kaikissa olosuhteissa ja kaikissa tilanteissa. Älä kerro itsestä, suunnitelmistasi ja menemisistäsi hänelle yhtään mitään. Nollaa hänet eämästäsi täydellisesti. Älä tunne, älä tervehdi, vaihda toiselle puolelle katua, jos
hän tulee vastaan. Hän pyrkii tartuttamaan oman elinikäisen pahan olonsa sinuun ja tavalla tai toisella tuhoamaan sinut: terveytesi, mielenterveytesi tai sosiaaliset suhteesi. Ota siis täydellinen ero hänestä.
Katso sivut www.narsistienuhrientuki.info, niin saat paljon arvokasta vertaistietoa esimerkiksi keskustelupalstalta. Sinun kannattaisi myös kysellä paikkakuntasi kirjastosta uusia suomenkielisiä narsku
(= narsisti) kirjoja. Niitä on ilmestynyt useita viimeisten 5 - 6 vuoden aikana. Kun luet kirjoja ja nettisivuja,
niin sinulle viimeistään valkenee, millaisten hirviöiden kanssa olemme tekemisissä, kun joudumme lähelle narskuja (perheessä, parisuhteessa, työpaikalla, harrastuksissa, kaverian). Tsemppiä Sinulle !- BöRjEsTina
Narsut ovat petoja keikelle ja kaikille eivät heti mutta puolenvuoden päästä tai silloin kun on sopiva hetki,tyrannit tuhoaa ensi ympäristönsä että on helpompi sitte hajoittaa lähimmäinen.
- ymmärrä
tekevänsä väärin, hänhän nauttii suunnattomasti siitä,että saa toisen ihmisen mielen murskattua. Narsistihan on aina oikeassa. Voi sitä vahingoniloa mitä narsisti tuntee, kun jollain menee huonosti, sitä naurua ja hihittelyä. Yhden narsistin suljin pois elämästäni, en vastaa hänen puheluihinsa, enkä pidä muutenkaan mitään yhteyttä. Kuinka ollakkaan, mutkan kautta sain kuulla,että minusta on tullut omituinen, ja vielä minulla on kuulemma mielenterveys ongelmakin. Täytyy myöntää, että en ole moneen vuoteen voinut näin hyvin, kun nyt, onneksi pääsin hänestä eroon. Olisi pitänyt riuhtasta itsensä irti aikaisemmin, mutta kun on liian kiltti.
- Narunkyykyttäjä
Teit aivan oikein kun suljit narsun elämästäsi niin minäkin tein tuosta jutusta saa sen ymmärryksen että narsulla on suunnaton ja sairas vahingonilo.
- asia on tärkeä
ja aivan mahtavaa, kuvaus oli napakymppi! myös minä olen katkaissut välit kokonaan narsistiin, tunsin siitä syyllisyttä, mutta muuta keinoa ei ollut.
- ap.
Kiitos kaikille vastaajille tuesta. Olen katkaissut välini narsuun, mutta hän yrittää kostaa minulle lähipiirini kautta. Tilanteeni on sellainen etten pysty niin sanotusti katoamaan häneltä koska joutuisin luopumaan käytännössä koko elämästäni ja se on liikaa uhrattavaksi narsistin takia. Minulla on sikäli hyvin asiat, etten ollut narsistin vaikutuspiirissä kuin puolisen vuotta niin ettei hän ehtinyt nujertaa minua ihmisenä. Vähän kolhia vain. No, aika paljonkin, koska syytän jonkin verran itseäni omasta sinisilmäisyydestäni. Vielä silloinkaan, kun ensimmäisen uhkauskirjeen jälkeen pyysin narsua jättämään minut rauhaan, en ymmärtänyt minkä kanssa olin tekemisissä. Mutta tosiaan, kun kuulin ensimmäisen kerran että minä olisin muka uhkaillut narsua, silmäni alkoivat avautua. Enkä siltikään halunnut uskoa häntä narsistiksi. Kaipa minä pidän itseäni sen verran älykkäänä, etten voi uskoa olleeni niin tyhmä. Mutta mitä enemmän narsu käyttää energiaansa kostamiseen - ja millä tavoin hän sen tekee - sitä enemmän hän todistaa ihan itse olevansa täysiverinen narsisti.
- Niin tuttua
Samoja asioita olen itsekin miettinyt, tuntuu uskomattomalta, että joku on tietoisesti niin julma, kuin narsistisesti luonnehäiriöinen.
"Hän muistaa mitä hän on tehnyt uhreilleen, ja kun homma alkaa lähteä lapasesta, hän syyttää uhriaan siitä, mitä hän todellisuudessa tekee uhrilleen. Alkaen maineen pilaamisesta ja mustamaalauksesta uhkailuun saakka. Ja vielä pidemmälle, jos huonosti käy."
Niin tuttua! Niin käsittämätöntä.
Nämä luonnehäiriöiset jaksavat jatkaa vuodesta toiseen väsymättä, sekin on käsittämätöntä.
Jos itsellä ei ole kokemusta ko. henkilön käytöksestä, sitä on mahdoton kuvitella/ymmärtää.
Mietin tässä, että mitenköhän narsistisesti luonnehäiriöinen kokee elämänsä, riittääkö hänelle elämäksi se, että kiusaa, riitelee, kostaa, miettii kostoa, suunnittelee ilkeyksiä, elää negatiivista elämää, joskus rikollistakin?
Rehellisesti sanoen, sääliksi käy tuollainen elämä. - Ilkikurimus
Jos seuraat eilen ja tänään käymääni keskustelua tällä palstalla huomaat, miten narsisti käyttäytyy, kun asetin hänelle rajat itseni ympärille. Täällä hän alkaa kirjoittaa monella eri nimimerkillä ja kääntää aina asian, jonka minä kirjoitan - minua vastaan. Kieltäytyy ymmärtämästä yhtään ajatustani ja syyttää....syyttää....syyttää....loputtomasti.
Jos minä sanon kyllä, hän lukee ei ja myöhemmin väittää, että minä kirjoitin ei. Jos kerron, että taivas on sininen, hän ei ole yhtä mieltä siitäkään, koska hänen mielestään se on punainen, ainakin joskus ollut, ainakin hänen mielestään ja hän saa pitää mielipiteensä, mutta minä en.- ap.
Seuraan ja en seuraa. Olen huomannut että sinulla on jotain vääntöä jonkun kanssa, mutta en ole perehtynyt siihen sen tarkemmin, koska keskustelu (näin ulkopuolisen silmin) ei näyttänyt edistyvän mihinkään. Molemmat olivat lakanneet kuulemasta ja/tai ymmärtämästä toisiaan.
Nuo mitä muuten sanoit: kieltäytyminen ymmärtämästä toisen näkökulmaa, asioiden kääntely ja vääntely jne ovat kaikki mielestäni - jos nyt ei narsistisia, niin ainakin epäterveitä, jääräpäisiä ominaisuuksia. - narinarivaa
ap. kirjoitti:
Seuraan ja en seuraa. Olen huomannut että sinulla on jotain vääntöä jonkun kanssa, mutta en ole perehtynyt siihen sen tarkemmin, koska keskustelu (näin ulkopuolisen silmin) ei näyttänyt edistyvän mihinkään. Molemmat olivat lakanneet kuulemasta ja/tai ymmärtämästä toisiaan.
Nuo mitä muuten sanoit: kieltäytyminen ymmärtämästä toisen näkökulmaa, asioiden kääntely ja vääntely jne ovat kaikki mielestäni - jos nyt ei narsistisia, niin ainakin epäterveitä, jääräpäisiä ominaisuuksia.oletko se myös sinä jolla on vääntöä narsistin kanssa vai vääntääkö se narsisti sun kanssa? Entä jos oma narskusikin on vain jääräpäinen ja epäterve koska sinä et kuuntele ja ymmärrä/yritä ymmärtää häntä?
- -tytär-
narinarivaa kirjoitti:
oletko se myös sinä jolla on vääntöä narsistin kanssa vai vääntääkö se narsisti sun kanssa? Entä jos oma narskusikin on vain jääräpäinen ja epäterve koska sinä et kuuntele ja ymmärrä/yritä ymmärtää häntä?
Narsistia ja hänen outoa käytöstään ei kykene ymmärtämään kukaan, vaikka haluaisikin. Se on niin käsittämätöntä. Siihen ei löydy selityksiä. Siksi on parempi pysyä pois hänen vaikutuspiiristään. Ja narsisti on todella se henkilö, jonka kanssa ei voi edes keskustella normaalisti mistään, koska hän on aina erimieltä kaikesta. Todellakin, taivaansinikin on jo vaarassa näissä keskusteluissa.
Itse olen seurannut koko ikäni, läheltä narsisti isääni, joka käy jo yhdeksää kymmentä. Hän jaksaa käyttääntyä n. 2-3 päivää siedettävästi, kun hyvästä käytöksestä on hänelle hyötyä. Mutta ikääntyessä hän on tullut vain pahemmaksi, vuosien mittaan. Hänen *uhmaikänsä* näyttää jatkuvan hautaan asti.
Omasta mielestä hän ei käyttäänny koskaan rumasti, tai loukkaavasti. Vaikka riiteleekin jatkuvasti ja välillä keskustelujen lopuksi, näyttääkin minulle paljasta takapuoltaan. Eli, kaikkea se aikuinenlapsi saa kestää vanhempien puolelta. - ap.
narinarivaa kirjoitti:
oletko se myös sinä jolla on vääntöä narsistin kanssa vai vääntääkö se narsisti sun kanssa? Entä jos oma narskusikin on vain jääräpäinen ja epäterve koska sinä et kuuntele ja ymmärrä/yritä ymmärtää häntä?
Ei minulla ole mitään vääntöä narsistin kanssa. Toivon vain että hän lopettaa kostoretkensä ja jättää minut rauhaan. Kuuntelun lakkasin siinä vaiheessa kun aloin kuulla pelkkiä solvauksia ja ihmeellistä syyttelyä. Kenenkään ei tarvitse sietää sellaista. Olen myös yrittänyt ymmärtää häntä, mutten ymmärrä miten kukaan voi olla niin läpeensä paha ja julma. Jos hän haluaa minut takaisin "lähteekseen", kostaminen on siihen todella tyhmä keino. Sehän vain vakuuttaa minut siitä että lähtöpäätökseni oli oikea.
Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa? Jokaisella on oikeus lähteä sellaisesta ihmissuhteesta missä heitä kohdellaan kaltoin. - zeph
ap. kirjoitti:
Ei minulla ole mitään vääntöä narsistin kanssa. Toivon vain että hän lopettaa kostoretkensä ja jättää minut rauhaan. Kuuntelun lakkasin siinä vaiheessa kun aloin kuulla pelkkiä solvauksia ja ihmeellistä syyttelyä. Kenenkään ei tarvitse sietää sellaista. Olen myös yrittänyt ymmärtää häntä, mutten ymmärrä miten kukaan voi olla niin läpeensä paha ja julma. Jos hän haluaa minut takaisin "lähteekseen", kostaminen on siihen todella tyhmä keino. Sehän vain vakuuttaa minut siitä että lähtöpäätökseni oli oikea.
Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa? Jokaisella on oikeus lähteä sellaisesta ihmissuhteesta missä heitä kohdellaan kaltoin.Narsisti toimii omien lakien mukaisesti, hän on aina oikeassa ja toinen väärässä. Normaalit perhe-elämän lait tai muiden etu eivät narsissia kiinnosta, on ainoastaan hänen oma etu ja tulkinta asioista joka on aina oikea. On oikeastaan turhaa miettiä miksi narsisti tekee kuten tekee, se on varmaan vain super-itsekkään ihmisen vaistomaista toimintaa jota ohjaavat omat tarpeet ja tavoitteet. Ymmärtäminen vain pahentaa ja siitä narsissi saa hyväksynnän toiminnalleen.
- Ilkikurimus
ap. kirjoitti:
Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa? Jokaisella on oikeus lähteä sellaisesta ihmissuhteesta missä heitä kohdellaan kaltoin."Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa?"
No sanopas se. Juurihan vaadit minua toimimaan niin. Miksi? - asia on tärkeä
Ilkikurimus kirjoitti:
"Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa?"
No sanopas se. Juurihan vaadit minua toimimaan niin. Miksi?ei kai tällä palstalla kukaan vaadi ketään toimimaan millään tavalla (??)
kissat muuten kuulemma ajattelevat niin että kaikki mikä ympärillä tapahtuu liittyy heihin itseensä. he ovat mielestään niin tärkeitä ja tärkeitähän ne omistajalleen tietysti ovatkin =)
asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta aika hauska ajatus että joku kuvittelee nettisivuilla anonyymisti asioidessaan saavansa vaatimuksia muilta ihmisiltä netin välityksellä. kuulostaa vainoharhaiselta (??) joo siltähän se kuulostaa kun kuulostelee, heh. - ap.
Ilkikurimus kirjoitti:
"Mutta miksi kenenkään ylipäätään pitäisi kuunnella ja ymmärtää ihmistä joka solvaa ja syyttelee kaikkia muita paitsi itseään kaikesta mahdollisesta mitä vain mieleen juolahtaa?"
No sanopas se. Juurihan vaadit minua toimimaan niin. Miksi?Vaadinko? No sovitaan vaikka niin, jos sinusta siltä tuntuu. Se on kuitenkin sinun oma valintasi teetkö sen mukaan mitä minä "vaadin" tai olen vaatimatta. Minun valintani on olla kuuntelematta ja olla ymmärtämättä ihmistä joka ei kuuntele tai halua ymmärtää minua, ja joka käyttää kaiken tarmonsa syyttelyyn ja solvaamiseen. Narsisti voi toki _vaatia_ minulta ehdotonta kuuliaisuutta ja kynnysmattona olemista, mutta on oma valintani suostunko siihen vai lähdenkö suhteesta.
Elämä on täynnä samanlaisia valintoja. Narsisti ei sitä ymmärrä. Silloinkin kun narsisti polttaa näppinsä ja häviää pelinsä, hän heittäytyy marttyyriksi mikä tarkoittaa sitä, ettei narsisti omasta mielestään ole missään vastuussa itselleen tapahtuneista asioista. Sen takia muiden syyttelykin sujuu narsistilta yhtä helposti kuin vaikka tv-ohjelman lukeminen tai kauppalistan tekeminen. Sinä päivänä kun narsisti uskaltaa ottaa itse vastuun omista valinnoistaan, hän on jo askelen lähempänä ihmisyyttä.
- voi,,
kuvailla yhdellä sanalla IHMISHIRVIÖ, niin paljon se saa pahaa aikaan. Tuhoaa ihmismielen, "myrkyttää" ilmapiirin, kaikki hänen ympärillään voi huonosti.
- Aito uhri
Olen samaa mieltä edellisen kanssa,narsisti IHMISHIRVIÖ.Tuhosi minut täysin ja nyt koetan päästä jotenkin hänen vaikutuspiiristään pois.Voimat loppuneet täysin,kuitenkin pakko olisi jaksaa edes senverran,että saisin muutettua.Tulen hulluksi,jos en pääse äkkiä pois.Pitkä taival narsistin kanssa takana.Todella kauan jaksoin häntä,mutta nyt niin lopen uupunut kaikkeen mitä on tehnyt minulle,että pakko päästä pois.
- esoues
Teksti oli kuin ite sen olisin kirjottanu. Ainut ongelma on se, että en millään pääse kyseisestä ihmisestä eroon. Monta kertaa oon yrittänyt, mutta jotenkin sitten tulee luovutettua ja aateltua että jos kuitenkin asiat muuttuis. Mut ei. Ja pelottaa, että lähes varmuudella tiedän, että loppujenlopuks itestäni kuitenkin tehtäis se "pahis", ja lähes kaikki ystävät ja tutut, paria poikkeusta lukuunottamatta, olis hänen "puolellaan". Tiedän että järkevintä olis ottaa riski, ja laittaa piste koko touhulle, mut en pysty sitä tekeen, ellen sit muuta koko elämääni samalla; muutan toiselle paikkakunnalle, ja samalla lopetan yhteydenpidon muihin, narsistin kans yhteisiin tuttuihin, jotka kuitenki enemmän on hänen kavereita.
Tosi masentava ajatus. Ja oon nyt niin umpikujassa ku voin vaan olla. :(- Aito uhri
Minäkin annoin narsulleni monta monituista kertaa anteeksi hänen pahat tekonsa minua kohtaan,muttei muuttunut vaikka kuinka vannotti.Varmasti minustakin tehdään "pahis",mutta katson oman terveyteni tärkeämmäksi kuin yhteiset ystävät.Onneksi minulla muutama ystävä,jotka vain minun ystäviäni,ei narsun.Kyllä narsu omaa niin hyvät puhelahjat,että saa yhteiset ystävät uskomaan häneen.Osaa valehdella todella vakuuttavasti,että toisessa aina vika.Hän taivaanlahja tälle maailmalle,omasta mielestään.Itse otan tuon kuvailemasi riskin,en jaksa muuten elää.Itse olin kanssa umpikujassa asian kanssa,mutta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa toiselle paikkakunnalle.Tietenkään alku toisella paikkakunnalla ei tule olemaan aluksi helppoa,mutta parempi sekin kuin olla narsun alistettuna.
- voima ja luottamus
Hei kaikille kohtalotovereille!!
Mulle kävi perkeles aika huonosti,kun synnyin perheeseen missä isä ja äiti kumpikin on narsisteja.mun tragedia alkoi kun mutsi huomasi mun musikaalisen lahjakkuuteni 4 vuotiaana ja alkoi tyrkyttään haitaria mulle ja sitä sitten soitettiin vasten omaa tahtoa ilman intohimoa 11 vuotta,en opetellut edes nuotteja sen takia kun ei napannut soittaa.mentiin musaleireille missä jengi osasi nuotit ja minä siellä nuottitaidottomana monena kesänä toisten seassa ja teoria tunneilla....alistamista ja vallan väärin käyttöä ja ei se välittänyt miltä minusta tuntu vaan siitä että sai hallita ja alistaa.näkihän se että en tykännyt,kyllä sillä näkö on tallessa.elikkä se puuttu mun mielenterveyden suurimpaan osaan aiheuttaen ison vaurion ja vihan jota juduin sisälläni kantamaan.
sitten isästä:henkistä väkivaltaa-alistamista-seksuaalista alistamista-mitätöi katseillaan mun penistä kun meillä oli tapana ristipissata.sitten se syytti mua asioista epärehellisesti,niinkun äitikin.äiti näytti ilmeillään että jokin on mun syytä,en vaan ymmärtänyt ikinä että mikä,alisti mua muskariopettajana laittamalla pianonpäälle istumaan vaikka en tehnyt väärin,nolas toisten edessä,kotona ei ollut mitään tollasta kuria.isä oli mun opettajana vielä koulussa.7-9 luokat.siihen päälle vielä sitten jouduin koulukiusauksen uhriksi 3-9 luokkaan asti.....no vintti pimeni sitten kun omille jaloille astuin elämään.kaljaa ja päihteitä ja sitten 10 vuoden masennus ja pakko-oire-psykoosi kausija vieläkin mennään aika hapoilla,jouduin bentso-koukkuun ja taistelin siitä kamalimmasta jaksosta irti.nyt olen sanonut isälle ja äidille että välit ovat poikki ja hautaan asti!!
äiti ei myönnä narsismia ja että olis tehnyt jotakin väärin-isän kanssa juteltiin mutta se pyysi anteeksi ja hallinta jatkui ns hyvänä sairaudenakaisena palvelijana ja narutti mut raha-ansaan.auttoi kaikessa rahallisesti niin perkaleesti.nyt on parempi olo.tänään sain tietää että se mun kirje oli mennyt perille ja se oli sen lukenut.se oli heti siskolle infonnut asiasta ja äiti kanssa.nyt ne ovat kolmestaa mua vastaan,pikkusisko ei lähe siihen onneksi mukaan viisas kun on!!kyllä on kauheeta että 33 vuotiaana huippulahjakkaana säveltäjänä ja soittajana(urut,pianoklassinen ja pop musiikki)ymmärtää että 33 vuotta on mennyt pilalle elämästä kahden narsistin takia ja koulukiusaamisen takia ja estyneen musikaalisuuteni takia.koitan saada asiat järjestykseen ja sitten minua ei estä kun kuolema tekemästä itseäni itsekseni!!voimia kaikille,voi että rakastan teitä kaikkia,tiedän mitä se on oikeesti,tiedän mustat luolat ja toivottomuudet ja luolat missä ei ole valoa,tiedän vankilat,tiedän pettymykset,vihat,neuroosit 24 h,tiedän pelon,voi tiedän pelon,ajatuksettomuudet,harhat,kivut,tiedän kuinka ihminen voidaan raiskata henkisesti ja seksuaalisesti mitätöidä!!silti ei vaivuta kukaan epätoivoon.mun helvetti on kestäyt nytten 10 vuotta siis todellinen tuska pimeydessä ja nyt minulla on valoa tunnelin päässä,joten kaikille:elkää lopettako taistelua!!!rukoilkaa jumalaa niin että pyydät että teette yhdessä muutoksen sillon tapahtuu,antautukaa!!minut pelasti echart tolle niminen täysin valaistunut todellisen itsen löytänyt kirjailija!!!!!kiitos kun sain kirjoittaa tänne!!!!!!rakkautta niin paljon!!!!! - säälittävää
Selkeä kertomus siitä, miten narsisti toimii.
Kertomus myös siitä, miten on narsistin tapaista syyttää uhriaan niistä asioista mitä itse tekee. Näkyy tällä palstallakin tosi selvästi. Itse asiassa jos lukee tämän palstan kirjoituksia niin useimmiten kaiken mitä narsistit kirjoittavat uhreista voi kääntää niin päin että todellisuudessa he kertovat itsestään, silloin ollaan lähellä totuutta. "Normaaliin ihmiseen ei juurikaan sen kaltainen arvostelu vaikuta, mutta narsistille "alempiarvoisten" ihmisten tuomitseminen on todella hirveä paikka."
Suorastaan ratkiriemukasta lukea näitä kommentteja toisinaan. :D
En todellakaan usko, että hän tarkoitti, että muiden "alempien" ihmisten arvostelu olisi jollekin kova paikka vaan se, ettei hänellä olisi enää valtaa näihin ihmisiin...
Ilman "hallittavia" ei ole "hallitsijaa". Yksinkertaista.
"Narsu kertoi minulle, miten ihminen tuhotaan: laitetaan joku huhu liikkeelle, mitä alempaa sitä parempi. "
Mitä ylempää ( tai tässä tapauksessa alempaa ) lumipallo laitetaan pyörimään sen varmempaa on, ettet joudu syyllisen rooliin ja sen massiivisemmaksi huhut ( ja sen myötä tuhot ) kasvavat, kun ne lopulta pääsevät perille...
( kaikki pitää vääntää ratakiskosta täällä... )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217910Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516638Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834755Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072256Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1501885
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa291710Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614