Mazda CX-7

katumaasturi

Tämä Mazdan malli CX-7 tuli Suomen markkinoille syksyllä 2007. Tällä palstalla en ole huomannut mitään kirjoittelua tästä autosta. Olisi mielenkiintoista kuulla auton omistajilta jotain kommenttia?
Tyylikkään näköinen ja tilava maasturi, hevosia paljon bensakoneessa ja myös dieselissä. Montako
autoa on myyty Suomessa?

49

13762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mazda fani

      Olen omistanut Mazda cx7:n kaksi vuotta ja olen ollut autoon erittäin tyytyväinen. Mitään vikoja ei ole ollut, kuten ei tietenkään näin uudessa autossa tulekaan olla. Auton ulkonäkö on myös mielestäni tosi näyttävä ja erityisen tyytyväinen olen ollut auton ajo-ominaisuuksiin. Auto on suuntavakaa ja potkuakin löytyy riittävästi.
      Ainoa mitä hieman moitin on auton sisätilan "melu" ja varsinkin suuremmilla nopeuksilla sisätiloihin johtuvat rengasäänet. Onneksi niihin on ennakkotiedon mukaan kiinnitetty huomiota ja melua vähennetty vuoden 2010 malleissa. Mielenkiinnolla odotan minkälainen uusi diesel malli tulee olemaan. Koneen vääntö on ruhtinaalliset 400 Nm, mutta kiihtyvyys kuitenkin 0-100 km/h melko heikko eli yli 11 sek. Ei ole oikein suhteessa muuten urheilulliseen ilmeeseen ja bensaversioon, missä vastaava luku on 8 sek. No ehkä voiman jakautuminen kuitenkin laajemmalle kierrosalueelle ja parempana ohituskiihtyvyytenä korvaa tämän.
      Kaiken kaikkiaan nykyisestä autostani voin todeta, että olen saanut rahoilleni vastinetta.

      • Massamies_massaa

        Diesel on CX-7:ssä järkimoottori. Bensamallissa ei ole mitään järkeä etenkään nyt kun maastoautot eivät ole enää muodissa.


      • Mazda fani
        Massamies_massaa kirjoitti:

        Diesel on CX-7:ssä järkimoottori. Bensamallissa ei ole mitään järkeä etenkään nyt kun maastoautot eivät ole enää muodissa.

        No varmaan dieselmoottori on järkiratkaisu Mazda cx 7:ään näillä bensiinin hinnoilla ja varsinkin, kun kulutus on tosiasiallisesti melkoinen. Nyt, kun olen ajellut cx 7:llä parisen vuotta on keskikulutus hieman yli 11 litraa. Toki vähäisempäänkin kulutukseen olisin päässyt hieman tarkemmalla kaasun käytöllä välttäen turhia kiihdytyksiä. Autoani hankittaessa ei dieseliä vain ollut saatavilla ja siksi päädyin nykyiseen autooni. Uskonkin, että mallin myynti lisääntyy merkittävästi moottorivalikoiman laajetessa. Siksi hyvä menopeli Mazda cx 7 on ja nyt dieselinä hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.
        Siitä onko auton hankinta muotiasia vai ei, voi olla montaa mieltä. Olen kuullut tänään radiosta melkoista päivittelystä lumesta, tiellä olevista lumivalleista. liukkaudesta jne. Keli ei minua haittaa. Nyt olen tyytyväinen, kun lähden liikenteeseen cx 7:llä ja selviän matkasta kelistä riippumatta. Lumi ei haittaa, auto kulkee vakaasti ja vaivattomasti ja liikkeellelähtö liikennevaloista on vaivatonta kaupunkiolosuhteissa. Toki nelivetoon ei tule luottaa liiaksi ja vähätellä liikenneturvallisuutta.
        Milestäni katumaasturi ei ole missään tapauksessa mikään turhake, miksi sitä on aina joskus nimitetty. Se palvelee menopelinä sangen hyvin kaikessa liikenteessä ja tuskin meistä harva ostaa autoa vain sen vuoksi, että se olisi käyttökelpoinen maastossa. Mazda cx 7 tarjoaa hyvät ajo-ominaisuudet, runsaat tilat, näyttävyyttä, luotettavuutta jne..
        Olen edelleen tyytyväinen autooni ja seuraavaa autoa hankkiessani vastaava merkki ja malli ovat varteenotteva yhdistelmä.


      • hankittu
        Mazda fani kirjoitti:

        No varmaan dieselmoottori on järkiratkaisu Mazda cx 7:ään näillä bensiinin hinnoilla ja varsinkin, kun kulutus on tosiasiallisesti melkoinen. Nyt, kun olen ajellut cx 7:llä parisen vuotta on keskikulutus hieman yli 11 litraa. Toki vähäisempäänkin kulutukseen olisin päässyt hieman tarkemmalla kaasun käytöllä välttäen turhia kiihdytyksiä. Autoani hankittaessa ei dieseliä vain ollut saatavilla ja siksi päädyin nykyiseen autooni. Uskonkin, että mallin myynti lisääntyy merkittävästi moottorivalikoiman laajetessa. Siksi hyvä menopeli Mazda cx 7 on ja nyt dieselinä hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.
        Siitä onko auton hankinta muotiasia vai ei, voi olla montaa mieltä. Olen kuullut tänään radiosta melkoista päivittelystä lumesta, tiellä olevista lumivalleista. liukkaudesta jne. Keli ei minua haittaa. Nyt olen tyytyväinen, kun lähden liikenteeseen cx 7:llä ja selviän matkasta kelistä riippumatta. Lumi ei haittaa, auto kulkee vakaasti ja vaivattomasti ja liikkeellelähtö liikennevaloista on vaivatonta kaupunkiolosuhteissa. Toki nelivetoon ei tule luottaa liiaksi ja vähätellä liikenneturvallisuutta.
        Milestäni katumaasturi ei ole missään tapauksessa mikään turhake, miksi sitä on aina joskus nimitetty. Se palvelee menopelinä sangen hyvin kaikessa liikenteessä ja tuskin meistä harva ostaa autoa vain sen vuoksi, että se olisi käyttökelpoinen maastossa. Mazda cx 7 tarjoaa hyvät ajo-ominaisuudet, runsaat tilat, näyttävyyttä, luotettavuutta jne..
        Olen edelleen tyytyväinen autooni ja seuraavaa autoa hankkiessani vastaava merkki ja malli ovat varteenotteva yhdistelmä.

        Aloitin tämän kirjoittelun cx 7 :sta ja nyt olen sellaisen hankkinut. Ostin -08 mallisen 31 tkm ajetun.
        Lumikelin testi tuli heti todettua. Auto ei vedellyt puolelta toiselle vaan meni sinne minne ohjasi, vaikka teillä oli lunta 10 - 15 cm. Tilava ja hyvin tyylikäs. Koeajoin myös muut japanilaiset maasturit, mutta en kiinnostunut niistä, koska ne oli pienempiä kooltaan ja ulkomuodot hyvin kulmikkaita.


      • nipponisti

        tuo tarkittaa sitä että se 400 Nm vääntö tulee vain todella kapealla kierrosalueella, jossain 2000 r/min tietämillä, ja sen jälkeen putoaa jyrkästi molempiin suuntiin mentäessä, joten tuollaisen moottorin käyttöominaisuudet eivät ole aivan parhaasta päästä, kuten kiihtyvyys arvoista jokainen näkee. Markkinoilta löytyy varmasti paljon kehittyneempiökin dieselmoottoreita.


      • Massaajamies_massaa
        Mazda fani kirjoitti:

        No varmaan dieselmoottori on järkiratkaisu Mazda cx 7:ään näillä bensiinin hinnoilla ja varsinkin, kun kulutus on tosiasiallisesti melkoinen. Nyt, kun olen ajellut cx 7:llä parisen vuotta on keskikulutus hieman yli 11 litraa. Toki vähäisempäänkin kulutukseen olisin päässyt hieman tarkemmalla kaasun käytöllä välttäen turhia kiihdytyksiä. Autoani hankittaessa ei dieseliä vain ollut saatavilla ja siksi päädyin nykyiseen autooni. Uskonkin, että mallin myynti lisääntyy merkittävästi moottorivalikoiman laajetessa. Siksi hyvä menopeli Mazda cx 7 on ja nyt dieselinä hinnaltaan hyvinkin kilpailukykyinen.
        Siitä onko auton hankinta muotiasia vai ei, voi olla montaa mieltä. Olen kuullut tänään radiosta melkoista päivittelystä lumesta, tiellä olevista lumivalleista. liukkaudesta jne. Keli ei minua haittaa. Nyt olen tyytyväinen, kun lähden liikenteeseen cx 7:llä ja selviän matkasta kelistä riippumatta. Lumi ei haittaa, auto kulkee vakaasti ja vaivattomasti ja liikkeellelähtö liikennevaloista on vaivatonta kaupunkiolosuhteissa. Toki nelivetoon ei tule luottaa liiaksi ja vähätellä liikenneturvallisuutta.
        Milestäni katumaasturi ei ole missään tapauksessa mikään turhake, miksi sitä on aina joskus nimitetty. Se palvelee menopelinä sangen hyvin kaikessa liikenteessä ja tuskin meistä harva ostaa autoa vain sen vuoksi, että se olisi käyttökelpoinen maastossa. Mazda cx 7 tarjoaa hyvät ajo-ominaisuudet, runsaat tilat, näyttävyyttä, luotettavuutta jne..
        Olen edelleen tyytyväinen autooni ja seuraavaa autoa hankkiessani vastaava merkki ja malli ovat varteenotteva yhdistelmä.

        ... diesel siihen olisi pitänyt heti tuoda, niin ehkä minäkin olisin sen ostanut.


      • Mazda fani
        nipponisti kirjoitti:

        tuo tarkittaa sitä että se 400 Nm vääntö tulee vain todella kapealla kierrosalueella, jossain 2000 r/min tietämillä, ja sen jälkeen putoaa jyrkästi molempiin suuntiin mentäessä, joten tuollaisen moottorin käyttöominaisuudet eivät ole aivan parhaasta päästä, kuten kiihtyvyys arvoista jokainen näkee. Markkinoilta löytyy varmasti paljon kehittyneempiökin dieselmoottoreita.

        No kohtahan se saadan kokea, miten tuo diesel cx 7:ssä pelaa. Kyseiset versiothan tulevat maahan heti vuodenvaihteen jälkeen. Ainakin Mazda 6:ssa diesel toimii testaajien mukaan hyvin, on hiljainen, vääntävä, pieniruokainen ja dieseleistä nykyaikaisimmasta päästä. Vastaava moottori on sovitetu tulevaan cx 7:ään.
        Kyllä itsekin pidän siitä, että autossa on potkua ja vääntöä. Näin on nykyisessä cx 7:ssä, jossa vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy. Jostain pitää kuitenkin tinkiä, mikäli ei halua maksaa kohtalaisen suuria bensiinikuluja. Toisaalta ajokilometrimäärähän menoveden suhteen on merkityksellisiä.

        Sinulle, joka ostit -08 vuosimallin cx 7:n haluan sanoa, että päädyit hyvään merkkin ja malliin. Itselläni on autosta pelkkää hyvää sanottavaa. Kilometrimäärä on nyt suunnilleen sama, kuin hankkimassasi autossa. Ei pienintäkään vikaa ja muutoinkin autosta on pelkkää hyvää sanottavaa. Ja niinkuin totesit kirjoituksessasi, menevän näköinen ja omasta mielestäni katumaastureista näyttävin.

        Hyvä, kun keskustelu Mazda cx 7:stä on virinnyt. Kertokaa muutkin kuulumisia, kokemuksia ja ennenkaikkea näkemyksiänne, kun olette käyneet kokeilemassa dieselin.


      • nipponisti
        Mazda fani kirjoitti:

        No kohtahan se saadan kokea, miten tuo diesel cx 7:ssä pelaa. Kyseiset versiothan tulevat maahan heti vuodenvaihteen jälkeen. Ainakin Mazda 6:ssa diesel toimii testaajien mukaan hyvin, on hiljainen, vääntävä, pieniruokainen ja dieseleistä nykyaikaisimmasta päästä. Vastaava moottori on sovitetu tulevaan cx 7:ään.
        Kyllä itsekin pidän siitä, että autossa on potkua ja vääntöä. Näin on nykyisessä cx 7:ssä, jossa vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy. Jostain pitää kuitenkin tinkiä, mikäli ei halua maksaa kohtalaisen suuria bensiinikuluja. Toisaalta ajokilometrimäärähän menoveden suhteen on merkityksellisiä.

        Sinulle, joka ostit -08 vuosimallin cx 7:n haluan sanoa, että päädyit hyvään merkkin ja malliin. Itselläni on autosta pelkkää hyvää sanottavaa. Kilometrimäärä on nyt suunnilleen sama, kuin hankkimassasi autossa. Ei pienintäkään vikaa ja muutoinkin autosta on pelkkää hyvää sanottavaa. Ja niinkuin totesit kirjoituksessasi, menevän näköinen ja omasta mielestäni katumaastureista näyttävin.

        Hyvä, kun keskustelu Mazda cx 7:stä on virinnyt. Kertokaa muutkin kuulumisia, kokemuksia ja ennenkaikkea näkemyksiänne, kun olette käyneet kokeilemassa dieselin.

        Onko tuokin mazda hinnoiteltu siten että niitä ei montaa tulla koskaan myymään suomessa, siis dieseli?


      • Mazda fani
        nipponisti kirjoitti:

        Onko tuokin mazda hinnoiteltu siten että niitä ei montaa tulla koskaan myymään suomessa, siis dieseli?

        No eihän mazda cx 7 mikään halpa auto ole. Eleganse malli dieselinä n. 40000 euroa ja vastaava business malli 38500 euroa. Muutama tuhat euroa kalliimpi, kuin esimerkiksi Honda CRV. Hondaan verrattuna Mazda on kuitenkin selvästi tilavampi ja makuasia "kyllä näyttävämpikin". Toisaalta Volvon ja Audin katumaasturit ovat selvästi Mazdaa kalliimpia.

        Diesel Mazda on bensiiniversiota suunnilleen 5000 euroa halvempi.


      • nipponisti
        Mazda fani kirjoitti:

        No eihän mazda cx 7 mikään halpa auto ole. Eleganse malli dieselinä n. 40000 euroa ja vastaava business malli 38500 euroa. Muutama tuhat euroa kalliimpi, kuin esimerkiksi Honda CRV. Hondaan verrattuna Mazda on kuitenkin selvästi tilavampi ja makuasia "kyllä näyttävämpikin". Toisaalta Volvon ja Audin katumaasturit ovat selvästi Mazdaa kalliimpia.

        Diesel Mazda on bensiiniversiota suunnilleen 5000 euroa halvempi.

        täytyykin katsoa tuota varustepuolta, että mitä rahalla saa, vai onko sama linja kun kuutosessa, että xenon valoja ei saa kun johonkin gt-versioon, ja muissa joutuu tyytymään surkeisiin halogeeneihin. Noi mazdan nettisivut on vaan niin surkeat että siellä ei paljoa viitsi vierailla. Komeahan tuo seiska on!


      • maksa cx-7
        Mazda fani kirjoitti:

        No kohtahan se saadan kokea, miten tuo diesel cx 7:ssä pelaa. Kyseiset versiothan tulevat maahan heti vuodenvaihteen jälkeen. Ainakin Mazda 6:ssa diesel toimii testaajien mukaan hyvin, on hiljainen, vääntävä, pieniruokainen ja dieseleistä nykyaikaisimmasta päästä. Vastaava moottori on sovitetu tulevaan cx 7:ään.
        Kyllä itsekin pidän siitä, että autossa on potkua ja vääntöä. Näin on nykyisessä cx 7:ssä, jossa vääntöä ja kiihtyvyyttä löytyy. Jostain pitää kuitenkin tinkiä, mikäli ei halua maksaa kohtalaisen suuria bensiinikuluja. Toisaalta ajokilometrimäärähän menoveden suhteen on merkityksellisiä.

        Sinulle, joka ostit -08 vuosimallin cx 7:n haluan sanoa, että päädyit hyvään merkkin ja malliin. Itselläni on autosta pelkkää hyvää sanottavaa. Kilometrimäärä on nyt suunnilleen sama, kuin hankkimassasi autossa. Ei pienintäkään vikaa ja muutoinkin autosta on pelkkää hyvää sanottavaa. Ja niinkuin totesit kirjoituksessasi, menevän näköinen ja omasta mielestäni katumaastureista näyttävin.

        Hyvä, kun keskustelu Mazda cx 7:stä on virinnyt. Kertokaa muutkin kuulumisia, kokemuksia ja ennenkaikkea näkemyksiänne, kun olette käyneet kokeilemassa dieselin.

        Kävin kokeilemassa tuota diesel versiota ja kyllä itse kiinostuin autosta todella auto oli todella hyvä ajaa ja tilava...ainut mikä aluksi otti hermoon oli järkyttävän kokoinen taustapeili joka "hyppi" silmille. Mutta vähän aikaa kun oli autolla ajellut ei siihen enään kiinittänyt huomiota. Vaikka tuo 11s 0-100km/h epäilyttääkin joitakin niin ei sillä jalkoihin jäänyt helppo homma oli ohipäästä ja onhan se lompakollekkin mieluisempi. Kiva oli katsoa kulutusta kun se huiteli 6,5l/100km. Kyllä Mazda CX-7 on seuraava autoni en osaa viel päättää et onko auto diesel vai bensa kun ei välttämättä kilometrejä tule niin hirveästi mutta onko se sit bensa vehkeenkään kans sit sen halvempaa ku syö enemmän ja kalliimpaa 98 bensiiniä...


      • Mazda cx 7 fani
        maksa cx-7 kirjoitti:

        Kävin kokeilemassa tuota diesel versiota ja kyllä itse kiinostuin autosta todella auto oli todella hyvä ajaa ja tilava...ainut mikä aluksi otti hermoon oli järkyttävän kokoinen taustapeili joka "hyppi" silmille. Mutta vähän aikaa kun oli autolla ajellut ei siihen enään kiinittänyt huomiota. Vaikka tuo 11s 0-100km/h epäilyttääkin joitakin niin ei sillä jalkoihin jäänyt helppo homma oli ohipäästä ja onhan se lompakollekkin mieluisempi. Kiva oli katsoa kulutusta kun se huiteli 6,5l/100km. Kyllä Mazda CX-7 on seuraava autoni en osaa viel päättää et onko auto diesel vai bensa kun ei välttämättä kilometrejä tule niin hirveästi mutta onko se sit bensa vehkeenkään kans sit sen halvempaa ku syö enemmän ja kalliimpaa 98 bensiiniä...

        Tällä meillä päin Mazda CX 7:ää ei ole ollut vielä kokeiltavana. Odottelen malttamattomana tilaisuutta, mikä varmaan järjestynee muutaman viikon sisällä.

        Kun olet nyt päässyt kokeillut 2010 mallia, niin miten oli mielestäsi äänieristyksen laita. Ennakkomainonnassa tuovat esiin, että maantieääniä ja muutakin melutasoa sekä tuulen suhinoita olisi onnistuttu vähentämään aikaisemmista vuosimalleista melkoisesti. Onko näin, vai onko mainosmiesten juttuja? Kyseinen, suhteellisen häiritsevä seikka on ollut oikeastaan ainoa asia, mikä nykyisessä CX 7:ssäni on häirinnyt ja varsinkin alkuaikoina jopa hieman harmittanut. Ei poistunut edes Bridgestonen ensiasennusrenkaat vaihtamalla heti uudekseltaan.

        Tuo asia, hankkiiko bensiini vai dieselmallin on toki jokaisen itse punnittava. Uutena hankitun CX 7:n osalta päätöstä toki helpottaa se, että dieselmalli on hankintahinnaltaan bensiinimallia selkeästi edullisempi. Ja myös koeajajan kertoma kulutus, mikä oli huidellut 6,5 l /100 km paikkeilla. Tuo 98 ja 95 ero ei ole mielestäni merkityksellinen. Eri asia on sitten, mikäli päätyy hankkimaan muutaman vuoden ikäisen menopelin. Pari vuottahan on jo hintaa kohtalaisesti pudottanut.

        Kuten aikaisemmin olen jo kirjoitellut, niin itse olen ollut bensiiniversioon sangen tyytyväinen. Todella vääntävä ja ripeä menopeli.

        25.12. kirjoittaneen Nipponistin kanssa olen samaa mieltä noista Mazdan maahantuojan sivuista. Katsokaapa sieltä uuden Mazda CX 7:n esittelyvideota. Vaikka kuinka yritän videon sanomaa tulkita en pääse puusta pitemmälle. Mitähän silläkin videolla on pyritty viestimään? Onneksi netistä löytyy muitakin videopätkiä pilvin pimein. Mutta sentään maahantuojan sivut... Ei vakuuta.


      • maksa cx-7
        Mazda cx 7 fani kirjoitti:

        Tällä meillä päin Mazda CX 7:ää ei ole ollut vielä kokeiltavana. Odottelen malttamattomana tilaisuutta, mikä varmaan järjestynee muutaman viikon sisällä.

        Kun olet nyt päässyt kokeillut 2010 mallia, niin miten oli mielestäsi äänieristyksen laita. Ennakkomainonnassa tuovat esiin, että maantieääniä ja muutakin melutasoa sekä tuulen suhinoita olisi onnistuttu vähentämään aikaisemmista vuosimalleista melkoisesti. Onko näin, vai onko mainosmiesten juttuja? Kyseinen, suhteellisen häiritsevä seikka on ollut oikeastaan ainoa asia, mikä nykyisessä CX 7:ssäni on häirinnyt ja varsinkin alkuaikoina jopa hieman harmittanut. Ei poistunut edes Bridgestonen ensiasennusrenkaat vaihtamalla heti uudekseltaan.

        Tuo asia, hankkiiko bensiini vai dieselmallin on toki jokaisen itse punnittava. Uutena hankitun CX 7:n osalta päätöstä toki helpottaa se, että dieselmalli on hankintahinnaltaan bensiinimallia selkeästi edullisempi. Ja myös koeajajan kertoma kulutus, mikä oli huidellut 6,5 l /100 km paikkeilla. Tuo 98 ja 95 ero ei ole mielestäni merkityksellinen. Eri asia on sitten, mikäli päätyy hankkimaan muutaman vuoden ikäisen menopelin. Pari vuottahan on jo hintaa kohtalaisesti pudottanut.

        Kuten aikaisemmin olen jo kirjoitellut, niin itse olen ollut bensiiniversioon sangen tyytyväinen. Todella vääntävä ja ripeä menopeli.

        25.12. kirjoittaneen Nipponistin kanssa olen samaa mieltä noista Mazdan maahantuojan sivuista. Katsokaapa sieltä uuden Mazda CX 7:n esittelyvideota. Vaikka kuinka yritän videon sanomaa tulkita en pääse puusta pitemmälle. Mitähän silläkin videolla on pyritty viestimään? Onneksi netistä löytyy muitakin videopätkiä pilvin pimein. Mutta sentään maahantuojan sivut... Ei vakuuta.

        Niin en pysty bensa version kans vertaileen ääniä kun en ole ikuna autolla ajanut mutta tämä diesel malli ei kyllä ääntä/melua renkaista sisälle tuonut sen enempää kuin mikään muukaan auto että on ne varmaan jotakin parannuksia autoon saanut kyllä olisi mukava tätä bensamalliakin päästä koittaan kun kaikki siitä melusta niin vuohkaa...ja eikös tuo bosen audio systeemi jauha niin nätisti et ei siinä enää muista koko melua;)


      • Mazda fani
        maksa cx-7 kirjoitti:

        Niin en pysty bensa version kans vertaileen ääniä kun en ole ikuna autolla ajanut mutta tämä diesel malli ei kyllä ääntä/melua renkaista sisälle tuonut sen enempää kuin mikään muukaan auto että on ne varmaan jotakin parannuksia autoon saanut kyllä olisi mukava tätä bensamalliakin päästä koittaan kun kaikki siitä melusta niin vuohkaa...ja eikös tuo bosen audio systeemi jauha niin nätisti et ei siinä enää muista koko melua;)

        Kiitoksia havainnoistasi äänen/melun suhteen. Ymmärrettävää, että tarkempi kannanotto vaatii laajempaa vertailupohjaa. Kohtahan pääsen vertailemaan.

        Itselläni on Mazda CX 7:stä hieman "riisutumipi" malli, eli Eleganse. Siinä ei ole bosen audio systeemiä, vaikkakin ostaessani hieman parantelin äänentoistoa lisäkaiuttimilla. Lisäkaiuttimet voi hankkia lisävarusteena ja ne ovat suhteellisen edulliset. Nyt autossani radiovärkit kuuluvat riittävästi ja äänentoistoa voi pitää hyvänä. Mutta toki bose Touring mallissa on toista ja se antaa lisää värinää ja tunnetta.

        Nuo rengasäänet/ilman suhinat puhuttavat ehkä siksi, että nykyautot ovat tulleet muutoin niin hiljaisiksi ja siksi kyseiset äänet korostuvat. CX 7 ole kuitenkaan muihin merkkeihin missään tapauksessa poikkeava. Olen itse myös varmuudella liiankin tarkka asian suhteen ja ehkä yksi niistä mainitsemistasi vouhkaajista. Asia kiinnostaa kuitenkin eniten siksi, että 2010 mallia mainostetaan korostetusti hiljaisempana autona. Valmistajakin on asiaan kiinnittänyt huomiota ja mainostaa parantaneensa tilannetta näiltä osin. Kuitenkaan melun suhteen uudet mallit eivät varmaan erotu toisistaan riippumatta siitä, mitä ainetta tankkiin pistää.

        Auton valinta on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu, kuten olen aikaisemminkin maininnut. Mikäli päädyt hankkimaan uuden sijaan varhaisemman vuosimallin CX 7:n, saat varmasti hyvän ja laadukkaan auton. Luonnollisesti uusi on aina uusi ja on tiedostettava, että vuosien mittaan valmistaja pyrkii parantelemaan mallia ja poistamaan havaittuja epäkohtia.

        Kiitoksia Sinulle asiallisesta keskustelusta.


      • Mazda fani
        Mazda fani kirjoitti:

        Kiitoksia havainnoistasi äänen/melun suhteen. Ymmärrettävää, että tarkempi kannanotto vaatii laajempaa vertailupohjaa. Kohtahan pääsen vertailemaan.

        Itselläni on Mazda CX 7:stä hieman "riisutumipi" malli, eli Eleganse. Siinä ei ole bosen audio systeemiä, vaikkakin ostaessani hieman parantelin äänentoistoa lisäkaiuttimilla. Lisäkaiuttimet voi hankkia lisävarusteena ja ne ovat suhteellisen edulliset. Nyt autossani radiovärkit kuuluvat riittävästi ja äänentoistoa voi pitää hyvänä. Mutta toki bose Touring mallissa on toista ja se antaa lisää värinää ja tunnetta.

        Nuo rengasäänet/ilman suhinat puhuttavat ehkä siksi, että nykyautot ovat tulleet muutoin niin hiljaisiksi ja siksi kyseiset äänet korostuvat. CX 7 ole kuitenkaan muihin merkkeihin missään tapauksessa poikkeava. Olen itse myös varmuudella liiankin tarkka asian suhteen ja ehkä yksi niistä mainitsemistasi vouhkaajista. Asia kiinnostaa kuitenkin eniten siksi, että 2010 mallia mainostetaan korostetusti hiljaisempana autona. Valmistajakin on asiaan kiinnittänyt huomiota ja mainostaa parantaneensa tilannetta näiltä osin. Kuitenkaan melun suhteen uudet mallit eivät varmaan erotu toisistaan riippumatta siitä, mitä ainetta tankkiin pistää.

        Auton valinta on jokaisen henkilökohtainen ratkaisu, kuten olen aikaisemminkin maininnut. Mikäli päädyt hankkimaan uuden sijaan varhaisemman vuosimallin CX 7:n, saat varmasti hyvän ja laadukkaan auton. Luonnollisesti uusi on aina uusi ja on tiedostettava, että vuosien mittaan valmistaja pyrkii parantelemaan mallia ja poistamaan havaittuja epäkohtia.

        Kiitoksia Sinulle asiallisesta keskustelusta.

        En maltta olla verekseltään kertomasta Mazda CX 7:n ajo-ominaisuuksista vaikka kello onkin jo yöllä 02.50. Siksi innostunut ja mykistynytkin olen äskettäin kokemastani ajonautinnosta, jonka koin n. 100 kilometrin matkalta tasaisesti mutkittelevalla, osittain jääpintaisella sekä hieman urautunellakin sivutieksi luokitellulla ajoväylällä. Nopeusrajoitus vaihteli 80 - 100 kilometriä tunnissa, muutamissa risteyksissä laskien 50:iin.

        Pakkasta - 27 astetta, pito erinomainen, mitä lisäsi auton alla olleet Michelin nastarenkaat. Alkujaan uudekseltaan hankin autooni kitkat, mitä olin käyttänyt aikaisemmin omistamissani Mazda 6:ssa. Olin ollut vannoutunut kitkamies vuodesta 1990 lähtien. Yllätyksekseni kitkat katumaasturissa eivät toimineet odotetusti, sillä varsinkin mutkasilla tieosuuksilla auto pyrki hyvinkin herkästi sivuluisuun. Hyvin pian havaitsin, että CX 7:ssä, suhteellisen painavassa autossa toimi parhaiten perinteiset nastat ja hankinkin edellä mainitsemani nastoitetut Michelinit, joihin olen ollut erityisen tyytyväinen.

        Niin siitä ajonautinnosta, minkä äskettäin koin. Matkaa siivitti hyvä musiikki, lämpö riitti, auto käyttäytyi vakaasti. Vaihteisto pelasi erinomaisesti kovasta pakkasesta huolimatta, 6:s vaihdetta suorilla, mutkiin 5:lle ja itse mutkat sopivasti kohtuullista vetoa käyttäen. Auto eteni kuin juna, kallistelematta ja vakaasti. Moottorin 260 hv tulivat oikeuksiinsa mutkien jälkeen kiihdytettäessä. Ohitettavia ei matkalla ollut. Ajaessani ihmettelin vielä kuka puhuu maasturista turhakkeena, sillä siksi erinomaiset ajo-ominaisuudet auto tarjosi.

        Uskomatonta se turvallisuuden tunne, mitä matkan aikana koin. Tunne, että auto pysyi käsissäni ja matka taittui juohneasti ilman yllätyksiä. Ainoastaan kaasupolkimen käyttöön tuli keskittyä, koska nopeusrajoituksissa pysyminen vaati erityistä tarkkaavaisuutta.

        Monet muutkin katumaasturit yltävät uskoakseni vastaaviin suorituksiin, mutta ainakin Mazda CX 7 toimii erinomaisesti ja on hintansa väärti. Luulen, että vastaavaan mielipiteeseen yhtyy valtaosa CX 7:n omistajista.


      • masa cx 7
        Mazda fani kirjoitti:

        En maltta olla verekseltään kertomasta Mazda CX 7:n ajo-ominaisuuksista vaikka kello onkin jo yöllä 02.50. Siksi innostunut ja mykistynytkin olen äskettäin kokemastani ajonautinnosta, jonka koin n. 100 kilometrin matkalta tasaisesti mutkittelevalla, osittain jääpintaisella sekä hieman urautunellakin sivutieksi luokitellulla ajoväylällä. Nopeusrajoitus vaihteli 80 - 100 kilometriä tunnissa, muutamissa risteyksissä laskien 50:iin.

        Pakkasta - 27 astetta, pito erinomainen, mitä lisäsi auton alla olleet Michelin nastarenkaat. Alkujaan uudekseltaan hankin autooni kitkat, mitä olin käyttänyt aikaisemmin omistamissani Mazda 6:ssa. Olin ollut vannoutunut kitkamies vuodesta 1990 lähtien. Yllätyksekseni kitkat katumaasturissa eivät toimineet odotetusti, sillä varsinkin mutkasilla tieosuuksilla auto pyrki hyvinkin herkästi sivuluisuun. Hyvin pian havaitsin, että CX 7:ssä, suhteellisen painavassa autossa toimi parhaiten perinteiset nastat ja hankinkin edellä mainitsemani nastoitetut Michelinit, joihin olen ollut erityisen tyytyväinen.

        Niin siitä ajonautinnosta, minkä äskettäin koin. Matkaa siivitti hyvä musiikki, lämpö riitti, auto käyttäytyi vakaasti. Vaihteisto pelasi erinomaisesti kovasta pakkasesta huolimatta, 6:s vaihdetta suorilla, mutkiin 5:lle ja itse mutkat sopivasti kohtuullista vetoa käyttäen. Auto eteni kuin juna, kallistelematta ja vakaasti. Moottorin 260 hv tulivat oikeuksiinsa mutkien jälkeen kiihdytettäessä. Ohitettavia ei matkalla ollut. Ajaessani ihmettelin vielä kuka puhuu maasturista turhakkeena, sillä siksi erinomaiset ajo-ominaisuudet auto tarjosi.

        Uskomatonta se turvallisuuden tunne, mitä matkan aikana koin. Tunne, että auto pysyi käsissäni ja matka taittui juohneasti ilman yllätyksiä. Ainoastaan kaasupolkimen käyttöön tuli keskittyä, koska nopeusrajoituksissa pysyminen vaati erityistä tarkkaavaisuutta.

        Monet muutkin katumaasturit yltävät uskoakseni vastaaviin suorituksiin, mutta ainakin Mazda CX 7 toimii erinomaisesti ja on hintansa väärti. Luulen, että vastaavaan mielipiteeseen yhtyy valtaosa CX 7:n omistajista.

        Minä vaihdoin edellisen v 70 volvon cx 7 touringiin vuonna 2007 eli taisin olla ensimmäisiä kyseisen automallin omistajia.Masa on pelannut hienosti kaikkia oven aukaisu nappeja myöten myös kovilla pakkasilla.Ajo-ominaisuudet on muuten kohdallaan myös talvikelissä paitsi sohjossa jolloin leveä talvirengas meinaa vähän aiheuttaa ongelmia.Oikeastaan ainut moitittava asia on ollut alhainen alakierrosvääntö joka aiheuttaa ongelmia raskaan peräkärrin kanssa (on joskus ylämäkeen peruuttaessa kytkin savunnut oikein kunnolla).Alustasta sen verran että harvalla perheautolla voi ajaa mutkaisella tiellä samoja nopeuksia kurviin kuin cx 7 :lla.Ja kyllä ne boset soi ihan hyvin.


      • Mazda fani
        masa cx 7 kirjoitti:

        Minä vaihdoin edellisen v 70 volvon cx 7 touringiin vuonna 2007 eli taisin olla ensimmäisiä kyseisen automallin omistajia.Masa on pelannut hienosti kaikkia oven aukaisu nappeja myöten myös kovilla pakkasilla.Ajo-ominaisuudet on muuten kohdallaan myös talvikelissä paitsi sohjossa jolloin leveä talvirengas meinaa vähän aiheuttaa ongelmia.Oikeastaan ainut moitittava asia on ollut alhainen alakierrosvääntö joka aiheuttaa ongelmia raskaan peräkärrin kanssa (on joskus ylämäkeen peruuttaessa kytkin savunnut oikein kunnolla).Alustasta sen verran että harvalla perheautolla voi ajaa mutkaisella tiellä samoja nopeuksia kurviin kuin cx 7 :lla.Ja kyllä ne boset soi ihan hyvin.

        Viimeisimmässä Auto Bildissäon lyhyt koeajo Mazda cx 7 2,2 dieselistä malli Touring. Huippulokkaa olivat arviot ja kaikki ne muutokset, mitä tehdas oli ilmoittanut, olivat autolehden mukaan onnistuneita.
        Myös sisustuksen tyylikkyys ja viimesitely oli testajile iloinen yllätys.

        Ainoastaan moittivat alhaisilla kierroksilla väännön puutetta ja hitaasti lämpeneviä etuistuimia kovemmilla pakkasilla.

        Luoonollisesti automaattivaihteisto oli toivelistoilla, mikä toteutuneekin mallin vaihtuessa arviolta kolmen vuoden kuluttua.

        Tuskin maltan odottaa rattiin pääsyä. Tällä viikolla varusteltu ja sitten liikkeestä suoraan ruostesuojuksen lisäturvaan sekä maalipinnan käsittelyyn.

        Taas on sitten huoleton auto alla.


      • masa cx 7
        Mazda fani kirjoitti:

        Viimeisimmässä Auto Bildissäon lyhyt koeajo Mazda cx 7 2,2 dieselistä malli Touring. Huippulokkaa olivat arviot ja kaikki ne muutokset, mitä tehdas oli ilmoittanut, olivat autolehden mukaan onnistuneita.
        Myös sisustuksen tyylikkyys ja viimesitely oli testajile iloinen yllätys.

        Ainoastaan moittivat alhaisilla kierroksilla väännön puutetta ja hitaasti lämpeneviä etuistuimia kovemmilla pakkasilla.

        Luoonollisesti automaattivaihteisto oli toivelistoilla, mikä toteutuneekin mallin vaihtuessa arviolta kolmen vuoden kuluttua.

        Tuskin maltan odottaa rattiin pääsyä. Tällä viikolla varusteltu ja sitten liikkeestä suoraan ruostesuojuksen lisäturvaan sekä maalipinnan käsittelyyn.

        Taas on sitten huoleton auto alla.

        Ymmärsinkö oikein että Mazda fani on hommannut diesel cx 7. Onnea uudelle ja kerrothan kokemuksia kun sinulla on nyt vertailupohjaa molemmista malleista.
        Uudessa Moottori lehdessähän on koeajossa diesel cx 7. Pari juttua ihmetytti, ensinnäkin polttoaineen kulutus joka oli lehden koeajolenkillä yli 9 litraa satasella joka on vain n. 1,5 litraa vähemmän kuin oman bensa mallin ja toinen asia että mikä ihmeen 15,5 litran urea pönttö takakontin alla ? ? ? ( mitähän täyttö maksaa ).En tiedä mutta omalla kohdallani ajokilometrit autolla jäävät alle 15000 joten ehkä pitäydyn edelleen bensassa tai mistä sitä koskaan tietää.


      • Mazda fani
        masa cx 7 kirjoitti:

        Ymmärsinkö oikein että Mazda fani on hommannut diesel cx 7. Onnea uudelle ja kerrothan kokemuksia kun sinulla on nyt vertailupohjaa molemmista malleista.
        Uudessa Moottori lehdessähän on koeajossa diesel cx 7. Pari juttua ihmetytti, ensinnäkin polttoaineen kulutus joka oli lehden koeajolenkillä yli 9 litraa satasella joka on vain n. 1,5 litraa vähemmän kuin oman bensa mallin ja toinen asia että mikä ihmeen 15,5 litran urea pönttö takakontin alla ? ? ? ( mitähän täyttö maksaa ).En tiedä mutta omalla kohdallani ajokilometrit autolla jäävät alle 15000 joten ehkä pitäydyn edelleen bensassa tai mistä sitä koskaan tietää.

        No tähän päädyin, vaikka toisaalta nykyisestä bensiinimallista on hieman haikea luopua. Siksi jyhkeä moottori Cx 7:ssä 260 hevosvoimineen on. No varmaan tunteet on monella vastaavat kaupat tehtyään.

        Ensi viikolla kokemuksia alkaa karttua ja todella mielenkiintoista havainnoida kulutusta käytännössä. Nuo valmistajat kun pakkaavat vetämään lukemia aina myyntiä edistäviksi. Myös lehtien testit ovat erilaisia ja antavat ajosta riippuen hieman virheellisiä lukemia. Auto Bildin testissä koeajon kesksikulutus oli muistaakseni 7,8 l sataselle ja maantieajossa 80 km/h:ssa nopeudella 7,1. Ei huono, kun huomioi nykyiset pakkaskelit. Olen huomannut, että kyllä kovat pakkaset ovat vaikuttaneet myös bensamallinkin kulutukseen melkoisesti. Ja onhan normaali perhekäyttö erilaista, kuin autolehtien testaukset. Pyrin kuitenkin kertomaan myöhemmin totuudenmukaisia kokemuksia.

        Tuota ureahommaan en itsekkään osannut ottaa huomioon. Pitääpä kysyä, mitä lisäys huollon yhteydessä tulee kustantamaan.

        Palaan asiaan, kunhan kokemuksia karttuu.


      • pakkanen-
        Mazda fani kirjoitti:

        No tähän päädyin, vaikka toisaalta nykyisestä bensiinimallista on hieman haikea luopua. Siksi jyhkeä moottori Cx 7:ssä 260 hevosvoimineen on. No varmaan tunteet on monella vastaavat kaupat tehtyään.

        Ensi viikolla kokemuksia alkaa karttua ja todella mielenkiintoista havainnoida kulutusta käytännössä. Nuo valmistajat kun pakkaavat vetämään lukemia aina myyntiä edistäviksi. Myös lehtien testit ovat erilaisia ja antavat ajosta riippuen hieman virheellisiä lukemia. Auto Bildin testissä koeajon kesksikulutus oli muistaakseni 7,8 l sataselle ja maantieajossa 80 km/h:ssa nopeudella 7,1. Ei huono, kun huomioi nykyiset pakkaskelit. Olen huomannut, että kyllä kovat pakkaset ovat vaikuttaneet myös bensamallinkin kulutukseen melkoisesti. Ja onhan normaali perhekäyttö erilaista, kuin autolehtien testaukset. Pyrin kuitenkin kertomaan myöhemmin totuudenmukaisia kokemuksia.

        Tuota ureahommaan en itsekkään osannut ottaa huomioon. Pitääpä kysyä, mitä lisäys huollon yhteydessä tulee kustantamaan.

        Palaan asiaan, kunhan kokemuksia karttuu.

        juurikaan vaikuta kulutukseen muuta, kuin ensimmäisten kilometrien kohdalta. Kunnes kone on lämminnyt, niin kulutus on samaa tasoa, kuin lämpimällä ilmallakin.


      • Mazda fani
        pakkanen- kirjoitti:

        juurikaan vaikuta kulutukseen muuta, kuin ensimmäisten kilometrien kohdalta. Kunnes kone on lämminnyt, niin kulutus on samaa tasoa, kuin lämpimällä ilmallakin.

        Hyvä tietää tuo, ettei pakkanen vaikuta kulutusta lisäävästi muuta kuin ensimmäisten kilometrien aikana. Olen ollut tältä osin väärien tietojen ja ehkä paremminkin sanottuna tuntemusten varassa.

        Hyvä tietää.


      • maksalaatikko7
        Mazda fani kirjoitti:

        En maltta olla verekseltään kertomasta Mazda CX 7:n ajo-ominaisuuksista vaikka kello onkin jo yöllä 02.50. Siksi innostunut ja mykistynytkin olen äskettäin kokemastani ajonautinnosta, jonka koin n. 100 kilometrin matkalta tasaisesti mutkittelevalla, osittain jääpintaisella sekä hieman urautunellakin sivutieksi luokitellulla ajoväylällä. Nopeusrajoitus vaihteli 80 - 100 kilometriä tunnissa, muutamissa risteyksissä laskien 50:iin.

        Pakkasta - 27 astetta, pito erinomainen, mitä lisäsi auton alla olleet Michelin nastarenkaat. Alkujaan uudekseltaan hankin autooni kitkat, mitä olin käyttänyt aikaisemmin omistamissani Mazda 6:ssa. Olin ollut vannoutunut kitkamies vuodesta 1990 lähtien. Yllätyksekseni kitkat katumaasturissa eivät toimineet odotetusti, sillä varsinkin mutkasilla tieosuuksilla auto pyrki hyvinkin herkästi sivuluisuun. Hyvin pian havaitsin, että CX 7:ssä, suhteellisen painavassa autossa toimi parhaiten perinteiset nastat ja hankinkin edellä mainitsemani nastoitetut Michelinit, joihin olen ollut erityisen tyytyväinen.

        Niin siitä ajonautinnosta, minkä äskettäin koin. Matkaa siivitti hyvä musiikki, lämpö riitti, auto käyttäytyi vakaasti. Vaihteisto pelasi erinomaisesti kovasta pakkasesta huolimatta, 6:s vaihdetta suorilla, mutkiin 5:lle ja itse mutkat sopivasti kohtuullista vetoa käyttäen. Auto eteni kuin juna, kallistelematta ja vakaasti. Moottorin 260 hv tulivat oikeuksiinsa mutkien jälkeen kiihdytettäessä. Ohitettavia ei matkalla ollut. Ajaessani ihmettelin vielä kuka puhuu maasturista turhakkeena, sillä siksi erinomaiset ajo-ominaisuudet auto tarjosi.

        Uskomatonta se turvallisuuden tunne, mitä matkan aikana koin. Tunne, että auto pysyi käsissäni ja matka taittui juohneasti ilman yllätyksiä. Ainoastaan kaasupolkimen käyttöön tuli keskittyä, koska nopeusrajoituksissa pysyminen vaati erityistä tarkkaavaisuutta.

        Monet muutkin katumaasturit yltävät uskoakseni vastaaviin suorituksiin, mutta ainakin Mazda CX 7 toimii erinomaisesti ja on hintansa väärti. Luulen, että vastaavaan mielipiteeseen yhtyy valtaosa CX 7:n omistajista.

        Niin no.. ajo-ominaisuuksista voi olla montaa mieltä. Itselläni oli 3 bemaria ennen cx-7. Eihän tämän vehkeen ajo-ominaisuuksista voi puhua samana päivänä kuin bemareiden. Aivan eri tasolla. Kone on hyvä ja tehokas, mutta ajo-ominaisuuksiin tarvitaan muutakin. Tuo jalkuva puskeminen syö miestä rotan lailla. Vähänkin jos käy jalka kaasulla esim liikenneympyässä niin alkaa heti härkämäinen puskeminen. Toista on X3 ja X5 bemarit... niihin vaan ei ollut varaa joten on tyytyminen tähän. Paikaltaanhan tuo lossi ei lähde mihinkään, mutta ohotuskiihtyvyydet ovat maagisia: aivan järjettömiä. Tuntuu että auto repii ja repii vielä 160km/h jälkeenkin. Yksi iso iso miinus on se että ajonvakautusta ei saa kytkettyä pois päältä... tai saa mutta se kytkeytyy takaisin 30km/h. Mikä helvetin järki tuossa on? YLIVOIMAISESTI suurin miinus ceeäks seiskassa. Nelivedon hyvät ominaisuudet menee täysin hukkaan, esim lumisella mökkiteillä kun ajonvakautus jurnuttaa jatkuvasti vastaan. Ei mitään järkeä.


      • Mazdasaku
        maksa cx-7 kirjoitti:

        Niin en pysty bensa version kans vertaileen ääniä kun en ole ikuna autolla ajanut mutta tämä diesel malli ei kyllä ääntä/melua renkaista sisälle tuonut sen enempää kuin mikään muukaan auto että on ne varmaan jotakin parannuksia autoon saanut kyllä olisi mukava tätä bensamalliakin päästä koittaan kun kaikki siitä melusta niin vuohkaa...ja eikös tuo bosen audio systeemi jauha niin nätisti et ei siinä enää muista koko melua;)

        Olen hankkimassa cx7 2007, jossain oli maininta, että bokseissa on cd:n vaihtaja ? Ja sitten onko kone hihnalla vai ketjulla ? Kilometrejä on n 120000


      • Anonyymi
        Massamies_massaa kirjoitti:

        Diesel on CX-7:ssä järkimoottori. Bensamallissa ei ole mitään järkeä etenkään nyt kun maastoautot eivät ole enää muodissa.

        Bensakäyttöinen paljon huolettomampi. Ei tarvitse pelätä pakkasia, eikä suuttimien, "syöttöpumppujen" hajoamisia jne. Edullisempi ylläpitää....käyttäminenkin maksaa toki enemmän jos ajat enemmän.

        2.3 bensaturbo ja 260hv ja siitä saa varmasti paljon enemmän...kestääkö niin se on taas ?


    • Pukke1

      Minäkin luulin pitkään ettei pakkanen lisää kulutusta kun kone on lämmennyt. Taitaa vaan olla niin ettei tämä pidä paikkansa. Kylmä ilma on raskaampi kuin lämmin, joten ilmanvastus on pakkasella suurempi. Tämä vaikuttaa tietysti eniten suurissa nopeuksissa.

      • Vasta cx-7 hankkinut

        Dieselmoottorissa pakkanen vaikuttaa kokoajan johtuen polttoaineen erilaisuudesta suhteessa kesälaatuun. Bensiinimoottorissa kulutusero jää moottorin lämpenemisen jälkeen pienemmäksi. Lisäksi diesel tarvii usein lisälämmittimen joka sekin vie hiukan polttoainetta. Eli diesel vie suhteessa bensiiniin enemmän polttoainetta talvella, toki vähemmän silti kuin tässä tapauksessa Mazdan turbobensakone. Paljonko vero lienee diesel cx-7 on?


    • Minä itse :)

      Kiva lukea, kun kaikki kehuu Masaa. Itselläni on ollut kaksi vuotta 2,3 DISI Turbo Elegance M6 4WD T20 (2007). Auto on todella kähee peli ja näyttävä muutenkin. En olisi ostanut sitä muuten.

      Minulla on valitettavasti jokin maanantai kappale, kun auto syö minut vararikkoon. Autosta mennyt molemmat pallonivelet takaa kuin edestäkin. Kilometrejä autossa 147 000 ja moni kummastelee moista. Huollot sika kalliita ja osat vielä kalliimmat. Lisäksi muita pieniä vikoja, jotka on osittain kulumista. Autossa toimii sähköikkunat silloin, kun ikkunat itse tahtoo toimia. Sähkövikoja?

      Ajan työkseni paljon ja senkin vuoksi laitan auton pois. Sama kuin nätisti ajan kaupungilla tai maantiellä, niin kulutus aina sama 13l/100km.

      Onkos muilla vastaavia vikoja ollut?

      • mazdabmw

        EIIIIIIIII! Itse vaihdoin juurikin sähkövikojen takia bemarista Mazda CX-7:kaan. Eihän tuon cx ajo-ominaisuuksia voi verratkaan 5er bemariin. Onhan ne niin erinlaiset autotkin. Tuo japanilaisuus tuotta HIUKAN ongelmia. Rubikin kuutio viikset, hermo meinaa mennä oikeesti! Ajovalot AIVAN surkeat verrattuna bemariin. Penkit ihan jees muisti vaan puuttuu. Ratissa vaan tiltti (jenkki tyyliin). Jotenkin tuo japsien ohjaamon ergonomia ei vain aukea minulle. Nappeja tuhat ja yksi ja yksikään ei ole loogisessa paikassa ja varsinkaan toimi loogisesti, kuten germaanien laitteessa toimii. Kone on hyvä, löylyä piisaa. Vetelee kyllä vähän uriin kun kiihdyttää rajusti, johtuu vissiin etuveto painotteisuudesta. EN kyllä allekirjoita tuossa ylempänä olevaa hehkutusta auton mutkaominaisuuksista, noh verrokkina on BMW joka on tunnettu siitä että mutkat menee todellakin vauhdikkasti ja vaivattomasti. Jos tuohon vehkeeseen alkaa tulla sähkövikoja niin vaihtoon lähtee heti. Mutta kaiken kaikkiaan olen suht tyytyväinen (vielä) ostokseeni. Tiesin sen että ei tuo mikään bemari ole ja eron huomaa.


    • Nissani

      Millainen Cx-7 on vetoautona?

    • masa cx-7 2008

      cx-7:ssa disi turbo 2.3 on mazdan mps:n mylly. Suosittelen, että 110 000 km kohdalla koneeseen tehdään esim. Forte tms. aineella moottorin puhdistus. Itse tein huoltoliikkeessä forte puhdistuksen ja tämän jälkeen vielä uudestaan forte käsittely 1000km jälkeen jolloin laitoin myös moottoriöljyn sekaan bluechem moottori "nanoa". Tuo mootttori malli on herkkä karstottumaan(=bensan kulutus kasvaa ja turbo ei anna tehoja) kuten muut tehokoneet joten käytä kunnon öljyjä. Vaihdan öljyt n. 7500km välein. Mulla ei mitenkään mene 13l /100km ellen kunnolla revitä.. Talviaikaan olen päässy 8,5l/100km kun olen ajannut tasaisella 85km nopeudella ja saman reitin raskaalla kaasulla niin bensaa meni 9,6l.
      Samat pallonivel ongelmat on etupäässä ollut ja edessä on takapallonivelten vaihto edesssä kun kolisee.. Alla on ollut 19" 255 läskit. Sähkövikoja ei ole ollut. Mittarissa on nyt 115 000km. Auto on ollut käyttössä jo 3v. ja huoltokustannukset ovat olleet tänä aikana kokonaisuutena pienemät kun edelissessä murheen kryyni autossa Citikka c5:ssa. Vielä olen tyytyväinen...

      • cx-7 disi turbo

        cx-7 kalliit huolto hinnat..... Lopeta käyttämään merkkiliikkeen huoltoa jos autolla ei ole takuuta. Kysy huoltohinnat muista liikkeistä.. mm. itse kilpailutan aina kun tulee jotakin erikoista huolto eteen mm. en enään käytä öljyn vaihdossa merkkiliikettä kun ottivat öljyn vaihdosta lähes 190,00€ ja sama operaatio samoilla öljylaaduilla suodattimella sain ei merkkiliikkeestä 120€. Kuitit vain talteen.. Tosi asia on, että cx-7 ei aina tarvike osia saa, mutta silloin osta itse osat merkkiliikkeestä tai tilaa netistä ja teetä osa vaihdot ei merkkiliikkeessä.. Hinta ero on melkoinen ainakin työn hinnassa ja olen myös huomanut, että eipä siellä merkkiliikeessä muutenkaan tunneta cx-7 tekniikaa ellei ole incapen huolto.. Ps. kun soittelet useaan eri merkkiliikeeseen ja tinkaset cx-7 varasosahintoja niin tulet yllättymään hinta eroista.. Suurin hinta ero on ollut samassa varaosassa 1000 euroa... melko härskiä..... yrittävät varmaan rokkottaa kun on harvinanen automalli... mutta tälläinen ylihinnoittelu ei anna merkkilikkeestä oikein postiivista kuvaa ja siinä miettiin, että seuraavaa automallia ei osteta / huolleta ainakaan tässä paikassa...


      • Cexiseiska

        Tuosta karstoittumisesta. Nykyisissä EGR-vehkeissä imupuoli tulisi puhdistaa kautaaltaan 100tkmn:n välein. Tein moottoriremonttia 170tkm ajettuin mitsubishiin. Imusarja oli kautaaltaan 10mm tervakerroksen peittämä. EGR kierrättää pakopuolen paskaa imupuolelle ja lopulta tukkeuttaa sen.
        Jostain syystä huoltoliikkeillä se ei kuulu huolto-ohjelmaan.


    • Ostaskovaiei

      Moro. Tässä katsellu vaimolle kakkosautoa. CX-7 vaikuttaisi kiinnostavalta. Koitin katella tyyppivikoja reilun satatonnia ajetuilta CX-7:sta, mutta aika vähäistä pn kirjoittelu. Tietysti aika harvinainen automalli, joten varmaan vähän kirjoittelua sen tähen.
      Tuossa olikin alustan kulumista ja jollakin sähköhuolia.
      Kiinnostais lisäkokemukset kulkineesta. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostotilanteessa?

      • masa cx-7

        Tuosta karstasta.. Jenkeissä vähän joka peliin tehdään seafoam käsittelyä jolla poistetaan karstaa koneesta..

        Alla on cx-7 miten se tehdään.

        http://www.youtube.com/watch?v=ILjk8hxrDDE

        Myydäänköhän suomessa samaa litkua..?


      • Mazdafani

        103000 ajettu ilman huolen häivää. Ainoa "vika" on, että hälytys menee joskus itsekseen päälle, mutta niihinkin löytyi kaksi syytä: toinen avain oli auton sisällä samalla kun toinen ulkona taskussa, toinen syy: avaimesta patteri loppunut. Muuta syytä ei löytynyt, eikä muuta ole ollut.

        Edellinen auto oli vanhemman mallinen Honda CRV, koska alkoi tuntumaan pidemmän päälle hieman traktorimaiselta vaikka hieno ja luotettava peli olikin. Mazda oli minullekin nykyiseen CX7 vaihtaessani aika tuntematon ajopeli, mutta jo ekan kerran ajaessani huomasin, miten oiva peli ja hyvin kulki. En ole itse häiriintynyt rengasäänistä, joista joku mainitsi vaikka talvellakin on nastat alla. Bensankulutus on mittariston mukaan 10,4 ja ajan enimmäkseen kaupungissa ja kehäteillä. Moottoriteillä menee ihan hyvin alle kympin, kun ajelee tasaisesti ja isommilla vaihteilla. Ajomukavuus on huipputasoa ja neliveto toimii kun sitä tarvitaan, lisäksi perheelle on autossa hyvin tilaa.

        Autot on loppujen lopuksi makuasia ja ne vaan pitää kokeilla. Susikappaleita tulee (itsellänikin ollut niin opelissa kuin volvossa, faijalla aikanaan bemarissa) luotettavimpia ollut toyota, honda ja tämä mazda.

        Tsekkaa siis huoltokirja ja kokeile / kokeilkaa, miltä tuntuu. 100t on tämän kokoisissa autoissa vähän ajettu ja kelpo peli ostaa vaimolle.


    • Magic Mike

      TERVE

      Autoni on CX-7 bensa koneella Vm. 2008.

      - Takapyörän laakeri vaihtoon 120000 km kohdalla.
      - Raidetangot vaihtoon 120000 km kohdalla.
      - Kaikki jarrulevyt ja palat vaihdettu 70000 - 100000 km väillä.
      - Öljynvaihdot teetän n. 7500 km välein.
      - Määräaikaishuoltoväli 15000 km välein.
      - Keskikulutus n. 10.5 l, ajan pääsääntöisesti maantiellä.
      - Ainakin eteen kannattaa hommata kuraläpät, kyljet näyttää muuten kuin olisi
      haulikolla ruiskassut niihin.

      Tässä hieman minun arkea CX-7:ni kanssa.

      • cx72008disiT

        Kysymys Magic Mike:lle.. Onkos sulla kuraläpät cx-7 edessä jos on niin mistä löysit ?
        Kyseleepi cx-7 2008 omistaja..


    • Uusi DISITURBO

      Meillä 08-vuoden bensaDISI CX-7:ssä 160tkm mittarissa, auto ollut itselläni vasta vuoden.

      - Aikaisempi omistaja vaihtanut molemmat takapyörän laakerit 20tkm sitten. Tilasi itse osat netistä ja vaihtoi. Laakkosella olisi ollut reilu 600e per puoli. Myös toinen raidetangon pää vaihdettu samoihin aikoihin katsastukseen.
      - 130tkm huollossa oli maininta, että toisen takavetarin Stefa hieman märkä. Pyysin tarkistamaan kun käytin itse ensimmäistä kertaa huollossa, mutta eivät nähneet vaihdon tarvetta.
      - Pari kk sitten ihmettelin kun auto savutti lämpöisenä tyhjäkäynnillä vaaleaa pistävän hajuista savua. Turbo meni remonttiin, kuulemma turbon akseli karstoittunut ja tehnyt uran akseliin, jota kautta päästi öljyä palotilaan. Vedot olivat normaalit, eikä savuttanut koskaan kylmällä koneella. Turboon vaihdettiin sisuskalut ja kaikki pakosarjan pinnapultit, lasku oli n. 2000e. Nyt ei savuta kuin käynnistettäessä, mikä on normaalia, kunnes nykyaikaisen turbon tiivistys lämpenee ja laajenee. Onneksi puolet laskusta meni autoliikkeen piikkiin.

      Muuten kaiken kaikkiaan mukava ja näyttävä auto. Itsellänikin ollut bemareita aikaisemmin, nämä ovat melko erityyppisiä autoja. Mazdassa tuntui kuitenkin saavan käytettynä paljon vastinetta ja varusteita rahalle. Sormituntuma materiaaleissa mm. kojelaudan listoissa ja ovien saranoinnissa(naksuvat), eivät vastaa BMW:n tasoa. Muuten autoa on eri tavalla mukava viedä talvista mutkatietä.
      Kulutus pyörii meillä taajamapainotteisessä ajossa n. 11.5l tuntumilla. Välillä tosin tulee vähän pelleiltyä, ja annettua "happea", jotta se karsta pysyisi loitommalla.

      Kaupunkiajossa fiilis ja kuski ovat korkealla muuten, paitsi kytkin tuntuu melko kulmikkaalta, tai miten sen nyt sanoisi, ei niin huolettomalta kuin esim. perus "Civikissä". Nopeasti vaihdettaessa, tai huolimattomasti kytkintä nostaessa auto tuntuu hieman nytkähtävän. Tuntuu että kytkin alkaa ottamaan kiinni aika "lyhyeltä" alueelta polkimen liikkeestä.

      Tähän kaipaisin kokemuksia muilta, etenkin bensaturbo CexiSeiskan omistajilta. Onko oman autoni kytkin kulunut, vai onko uudesta asti tehty esim. nelivetoa "säästäen" kytkin, jota on vaikea luistattaa?

      • Disiturbo 2.3 2008

        Taisit maksaa tuon turbon korjauksen kokonaisuudesaan melkein itse.
        Olen tehnyt Mazdaani saman korjauksen kun mittarissa oli n. 120 000km. Tuolloin turbon sisukalut (650,00€) vaihdettiin Mazdan turbon orkkis tiivistesarja (350,00€) työt ym.. ja maksoin noin reilu tonnin... Töitä en teettänyt merkkiliikkeessä kun hintalappu oli melko suolainen.

        Noin nuo merkkilikkeen hyväsydämiset marmoritiskin sedät saavat hinnan kuulostamaan edulliselta kun vedetään hinta ihan ylös niin siitä on sitten kiva antaa aleja "tullaan vastaan good will jne. sloganeita" . Se on sitä win win periaatetta jossa olet itse loppupeleissä maksaja.

        Autoon olen ihan sika tyytväinen mutta en paikalliseen merkkihuoltoon.


    • Uusi DISITURBO

      Juu voihan se olla, että siinä joku otti siivun välistä. Työtunteja jostain syystä kertyi mahdottomasti, lähtivät tutkimaan vikaa tuttuun tapaan ensin muualta.
      Ei ollut merkkihuolto kyseessä, menetin merkkihuoltoon siinä vaiheessa omistushistoriaa uskoni, kun kysyivät sinne soittaessaan, millä koneella cx7 on. Kun sanoin että sillä ainolla bensakoneella, mitä ennen faceliftiä on myyty Suomessa, niin halusivat tietää vielä paljonko mahtaa olla kilowatteja. Sitten huolineuvojan lamppu kirkastui ja hän totesi että mahtaakohan tuossa olla sama moottori, kuin mps-malleissa.

      Tämän puhelun jälkeen ajattelin, että joku toinen paja saattaisi olla asiantuntevampi, vaikka tuntiveloitus oli kolmanneksen vähemmän. Ainahan nuo korjaamot toki tuppaavat viemään asiakasta laskun tullessa.

      Osaako kukaan sanoa, miten ajoavustimet saisi helpoiten kytkettyä pois, ilman että sulakkeisiin tarvitsisi koskea? Alkaa korpeemaan, kun metsäautoteitä ajellessa ei pysty kaasulla ohjaamaan, avustukset kun katkaisee menon mielestäni aika jyrkästi .

    • Uusi DISITURBO

      Juu ei toiminut itsellekään tuo ohje, ja ei oikein viitisi käydä tekemään mitään räpellyksiä tämän hintaiseen kulkineeseen.
      Mitenkäs se kytkintuntuma muilla, mitä aikasemmin utelin?

    • 2015

      Ompa keksintö tääkin tötterö?

    • matukka1

      Kuraläpät saa laakkoselta, auttaa paljon kyljen puhtaampana pysymiseen! Kaksi cx seiskaa ollut; veturina hyvä , jos kestää kulutuksen (1400kg vaunu, kulutus 14-15).. Normi matukan kytkin ottaa tosi ylhäältä, tottumuskysymys. Jarruja sai pumppaamalla herkistellä vähän väliä, ainoa ongelma oli itsellä perästefarin öljyvuoto.. Vetoautona vakaa oman painonsa takia ja ehkä raideleveys ja akselivälikin vaikuttaa positiivisesti.. Harmi kun enää ei myydä uusia cx-7ja, 9 mallista puhumattakaan, ulkomailla vieressä ihaillut kokoa ja näköä!!!

    • Anonyymi

      Ruostuu pohjasta.

    • Anonyymi

      Miten saa kosteuden pois ajovaloista
      Ainoa ongelma viikko aikaa katsastukseen???
      Muuten täydellinen auto 2008

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään alkanut jakopää raksuttamaan kuumana? Hinta teetetty luokkaa???

      • Anonyymi

        Ketjun aloitus 2009 ........ no onhan siinä jotain logiikkaa jos on muinaisuudesta kiinnostunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe