Oletetaan että haluan viettää perjantai-iltaa television ääressä.
Mitä on tarjolla?
Kello 18:
TV1: ruotsinkielistä nuortenohjelmaa
TV2: uutisia
MTV: amerikkalainen saippuasarja
Nelonen: amerikkalainen valmiiksi naurettu komediasarja
Kello 19:
TV1: poppia ja rockia nuorille
TV2: Pentti Linkolan haastattelu
MTV: uutisia
Nelonen: amerikkalainen paritusohjelma
Kello 20:
TV1: tosi hauska Simo Frangen -visailukisailu
TV2: Marjatta Leppäsen haastattelu
MTV: julkkishenkilö Hytönen seikkailee armeijassa
Nelonen: uutisia
Kello 21:
TV1: uutisia hieman laajemmin
TV2: järkyttävän tökerö talkshow
MTV: ilkeämielinen visailukisailu
Nelonen: pulssia mittaava visailukisailu
Miksi en hanki televisiota
8
472
Vastaukset
- Jäitä hattuun
YLE ei voi ostaa laatuohjelmia kun kaikki varat menevät digi-tv:n rakentamiseen.
MTV ja Nelonen eivät osta laatuohjelmia perjantaiksi(kaan), koska mainostajat uskovat ihmisten tekevän silloin jotakin muuta.
Onneksi on DVD. Onneksi sitä voi katsoa ilman TV-lupaa.- Zum Stein
Juu, DVD:tä voi katsella ilman televisiolupaa. Siis sitä laitetta. Mutta jos sen kytkee televisioon, niin sitten lupa tarvitaan. Ja tuolla luparahalla YLE sitten tuottaa "Harakanpesän" kaltaisia televisioviihteen jalokiviä. Plus maksaa hallintoneuvoston palkat. Plus rakentaa digi-tv:tä, jotta voimme jatkossa katsella samaa roskaa kymmeneltä kanavalta.
Historian harrastajana olen kyllä huomannut, että tv:stä tulee peräti 1 (yksi) tunti historiadokumenttejä viikossa. Mutta nekin ovat usein uusintoja. Tai käsittelevät jotain loppuun kaluttua aihetta tyyliin Egyptin pyramidit... - Jäitä hattuun
Zum Stein kirjoitti:
Juu, DVD:tä voi katsella ilman televisiolupaa. Siis sitä laitetta. Mutta jos sen kytkee televisioon, niin sitten lupa tarvitaan. Ja tuolla luparahalla YLE sitten tuottaa "Harakanpesän" kaltaisia televisioviihteen jalokiviä. Plus maksaa hallintoneuvoston palkat. Plus rakentaa digi-tv:tä, jotta voimme jatkossa katsella samaa roskaa kymmeneltä kanavalta.
Historian harrastajana olen kyllä huomannut, että tv:stä tulee peräti 1 (yksi) tunti historiadokumenttejä viikossa. Mutta nekin ovat usein uusintoja. Tai käsittelevät jotain loppuun kaluttua aihetta tyyliin Egyptin pyramidit.....Mutta jos sen kytkee VIRITTIMELLÄ VARUSTETTUUN televisioon, niin sitten lupa tarvitaan..
Historia kiinnostaa minuakin ja olen harmitellut samaa niukkuutta. Luulisi, että laadukasta dokumenttia jne. sentään löytyy vielä maailmalta, mutta ilmeisesti harakanpesät tulevat halvemmaksi.
Mistä me maksamme kovia tv-lupamaksuja? - free tv 4 ever
Jäitä hattuun kirjoitti:
..Mutta jos sen kytkee VIRITTIMELLÄ VARUSTETTUUN televisioon, niin sitten lupa tarvitaan..
Historia kiinnostaa minuakin ja olen harmitellut samaa niukkuutta. Luulisi, että laadukasta dokumenttia jne. sentään löytyy vielä maailmalta, mutta ilmeisesti harakanpesät tulevat halvemmaksi.
Mistä me maksamme kovia tv-lupamaksuja?Sehän on kunkin oma asia, jos ei televisiota halua hankkia huonon ohjelmistotarjonnan johdosta.
Tv onkin todellisessa vajaakäytössä ilman satelliittiantennia. Sat-tv kanavilta löytyy vaikkapa tuota historiaa, tiedettä, luontoa ym. todella paljon aivan omine lukuisine kanavineen.
Mikäli ei näistä viitsi ottaa selvää, on se aivan omaa tyhmyyttä, varsinkin kun se julistetaan muillekin tiedoksi. - Zum Stein
free tv 4 ever kirjoitti:
Sehän on kunkin oma asia, jos ei televisiota halua hankkia huonon ohjelmistotarjonnan johdosta.
Tv onkin todellisessa vajaakäytössä ilman satelliittiantennia. Sat-tv kanavilta löytyy vaikkapa tuota historiaa, tiedettä, luontoa ym. todella paljon aivan omine lukuisine kanavineen.
Mikäli ei näistä viitsi ottaa selvää, on se aivan omaa tyhmyyttä, varsinkin kun se julistetaan muillekin tiedoksi.Ja jos on rahaa millä mällätä, niin mitä sitä tv:tä katselemaan. Menee itse paikan päälle! Esim. Kairon egyptiläinen museo on sata kertaa antoisampi kokemus kuin joku onneton tv-dokumentti.
- Jack
Ei kiinnosta... Jollakin ei oo teeveetä jollakin on...
- Nokia
Miks sä sitten oot tällä sivulla... Ja miks te jotka haukutte tv ohjelmii niin ees sit omistatte teeveetä... Voi kai sen hävittää... Kyl mä ainakin tykkään kattoa teeveetä....
- S.S.M.T
Jos asut kaapelin päässä niin tilaa Discovery kanavapaketti. Ainakin täällä Turussa tuo maksaa 12 kanavan digipakettina 12,5 e/kk ja tarjoaa kyllä tuhatkertaisesti paremman dokumenttitarjonnan kuin mitä YLE:n pakkoruåtsi ja "puhutaan pölypalloista koko ilta vaikka väkisin" -teemaillat. Discoveryltä tulee yleisesti kaikkea tieteeseen ja tekniikkaan liittyvää dokua, Discovery Civilizationilta lähinnä historiaan ja tutkimusmatkailuun liittyvää matskua. Pakettiin kuuluu myös Animal Planet joka pyörittää kellon ympäri eläindokkareita ym. eläimiin liittyvää (mm. Elämäni Eläimet -sarjaa). Sitten siellä on vielä Adventure One ja Viasat Explorer joilta löytyy ihan mielenkiintoista katsottavaa. Vaatimuksena tässä on tietenkin telkkarin lisäksi kaapeli ja digiboksi kortinlukijalla (ja hyvä englanninkielen taito osalla kanavista), mutta ainakaan allekirjoittanut ei nykyisin enää viitsi katsoa mitään YLE:n pakkoruåtsia tai mainostelkkareiden hömppähumppaa koska televisiosta tosiaan TULEE jotain järkevääkin... Yhtään viihdettä vähättelemättä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281980Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52723
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32708