Varokaa pussikeittoja

hrdhshs

Varokaa noita pussikeittoja. Suolaa parsakeitossa vittu 10 grammaa pussissa, mitä ihmettä?!?!?!? Kanakeitossa 8 grammaa ja herkkusienikeitossa 9 grammaa suolaa. Aikooko valmistajat myrkyttää ihmiset hengiltä, ja keitoilla on vielä terveellinen maine. Olen shokeerattu. Suositukset on muuten 5-7 grammaa max päivässä. Suosittelen katsomaan myös muita arvoja. Niissä on vähän ravintoarvoja mutta ne mitä niissä on, on täyttä sontaa. Kovien rasvojen osuus on suuri yms. Loppui tässä perheessä noiden sontakeittojen osto!!!!

24

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.moilanen

      ...ymmärtänyt tuota suolahysteriaa. Luuletko, että perheesi kuolee siihen muutamaan suolagramman? Ihminen TARVITSEE suolaa.

      • hsfdfhs

        Ihmisen suolantarve tyydyttyy grammasta suolaa päivässä, joka tulee parista leipäviipaleesta, että sillai. 5-7 grammaa max. Ja suolaa on kaikki einesruuat pullollaan. Et ole vissiin perillä oikeen mistään jos et ymmärrä että suolaa ei kannata syödä liikaa...


    • suolattu

      Pussikeittohan on nopea hätäpoikkeus, ja luullakseni poikkeus, kieltämättä tosi suolaista en juuri katso pitoisuuksia mutta .... joskus harvoin.. huom.. harvoin syönyt mut ne on oikeasti suola vettä..ja se on totta.

      • diettiruokaa

        keittolitkuja, ei ne varmaan ihan suolattomia ole


    • ja muuta

      Ootkos pistänyt merkille että siinä on useampi annos kun 1.
      Ja toisekseen että niitä ei ole pakko ostaa, ei muuta kun itse vääntämään vaan
      suolatonta ja lisäaineetonta kana-nuudelikeittoa.
      varmasti perhekkin tykkää.
      Mitenkähän teillä jos suklaata syödään niin myrkytys iskee välittömästi.
      On meinaan kaikki mahdolliset lisäaineet, samoin kun muissakin karkeissa.

      • hashfhd

        Karkki ei ole mikään peruselintarvike :D Ja minä vedin kyllä koko pussin noita keittoja, ja varmaan moni muukin kuka ei ole perehtynyt terveysjuttuihin. Enää en noihin koske! Jos ei osaa tehdä kuule keittoa ilman tuollaisia suolapitoisuuksia niin on keittotaidoissa vikaa :D :D Ihme tyyppejä löytyy palstat pullollaan.En tajua miksi joku puolustaa 10 gramman suolamäärää peruselintarvikkeessa. Niin, kun kaikki muutkin einespaskat on täynnä piilosuolaa. Ja kyllä, teen ruokani nykyään itse. Halvempaa, parempaa ja terveellisempää.


      • d192
        hashfhd kirjoitti:

        Karkki ei ole mikään peruselintarvike :D Ja minä vedin kyllä koko pussin noita keittoja, ja varmaan moni muukin kuka ei ole perehtynyt terveysjuttuihin. Enää en noihin koske! Jos ei osaa tehdä kuule keittoa ilman tuollaisia suolapitoisuuksia niin on keittotaidoissa vikaa :D :D Ihme tyyppejä löytyy palstat pullollaan.En tajua miksi joku puolustaa 10 gramman suolamäärää peruselintarvikkeessa. Niin, kun kaikki muutkin einespaskat on täynnä piilosuolaa. Ja kyllä, teen ruokani nykyään itse. Halvempaa, parempaa ja terveellisempää.

        Sinähän se et osaa sitä keittoa tehdä, ihme vouhottaja. Älä vaan eksy kaupassa maustehyllyn lähellekkään, siellä saattaisit järkyttyä. Siellä kun löytyy paketteja, joissa on jopa KILO suolaa, siis 1000g!! Senkin sä pöljä varmaan söisit yhdeltä istumalta ja sitten valittaisit kun tuli saatua liikaa suolaa. Ei niissä pussikeitoissa mitään piilosuolaa ole, ne vain eivät ole tarkoitettuja yhden ihmisen kertasatsiksi, toisin kuin olet näköjään luullut.

        Ääliö.


      • kohtuus kaikessa
        hashfhd kirjoitti:

        Karkki ei ole mikään peruselintarvike :D Ja minä vedin kyllä koko pussin noita keittoja, ja varmaan moni muukin kuka ei ole perehtynyt terveysjuttuihin. Enää en noihin koske! Jos ei osaa tehdä kuule keittoa ilman tuollaisia suolapitoisuuksia niin on keittotaidoissa vikaa :D :D Ihme tyyppejä löytyy palstat pullollaan.En tajua miksi joku puolustaa 10 gramman suolamäärää peruselintarvikkeessa. Niin, kun kaikki muutkin einespaskat on täynnä piilosuolaa. Ja kyllä, teen ruokani nykyään itse. Halvempaa, parempaa ja terveellisempää.

        ei ole mielekästä tehdä itse, voi tulla jopa kalliimmaksi


      • terveysvaikutus
        hashfhd kirjoitti:

        Karkki ei ole mikään peruselintarvike :D Ja minä vedin kyllä koko pussin noita keittoja, ja varmaan moni muukin kuka ei ole perehtynyt terveysjuttuihin. Enää en noihin koske! Jos ei osaa tehdä kuule keittoa ilman tuollaisia suolapitoisuuksia niin on keittotaidoissa vikaa :D :D Ihme tyyppejä löytyy palstat pullollaan.En tajua miksi joku puolustaa 10 gramman suolamäärää peruselintarvikkeessa. Niin, kun kaikki muutkin einespaskat on täynnä piilosuolaa. Ja kyllä, teen ruokani nykyään itse. Halvempaa, parempaa ja terveellisempää.

        tekee tosi gutaa


      • nestehukka ...

        käytännössä kolme koko lautasellista piripintaan

        kuka tahansa vetää vähintään kaksi lautasellista, pääruokana ei yksi lautasellinen riitä mihinkään, vaikka sen kanssa söisi leipääkin


      • Aloittajaa
        d192 kirjoitti:

        Sinähän se et osaa sitä keittoa tehdä, ihme vouhottaja. Älä vaan eksy kaupassa maustehyllyn lähellekkään, siellä saattaisit järkyttyä. Siellä kun löytyy paketteja, joissa on jopa KILO suolaa, siis 1000g!! Senkin sä pöljä varmaan söisit yhdeltä istumalta ja sitten valittaisit kun tuli saatua liikaa suolaa. Ei niissä pussikeitoissa mitään piilosuolaa ole, ne vain eivät ole tarkoitettuja yhden ihmisen kertasatsiksi, toisin kuin olet näköjään luullut.

        Ääliö.

        Voi pientä vajakkia, kun sönkötät. En osaa tehdä keittoa? Ok.. :D Oli lisäksi ehkä typerin vertaus ikinä- kertoo älynlahjoistasi. Kuka tahansa saa tuota keittoa litran alas kerralla. Helposti menee leipää vielä päälle. 4 annosta on vähintään liioittelua. Neljällä jaettuna ne arvot on saatu näyttämään siltä että keitto sopisi elintarvikkeeksi. Jotkin ihmiset kun tekevät ruokaa ihan ruoaksi eikä miksikään silmänlumeeksi, toisin kuin sinä.


      • nälkä tuli
        terveysvaikutus kirjoitti:

        tekee tosi gutaa

        Mistä voi nykyään ostaa litrakeittoa? En oo sellaisesta koskaan kuullut? Mihin tekee gutaa?


    • Ja vielä höpö

      Vilkaisin yhden pussikeittovalmistajan nettisivuja:
      http://knorr.fi/#/tuotteet/valmiskeitot

      Viisi keittoa. Kahdessa suolaa 0,7 %, kahdessa 0,9 % ja yhdessä 1,4 % ohjeen mukaan valmistettuna.

      Ihmisen luontainen fysiologinen suolapitoisuus on tietääkseni 0,9 %. Samoissa lukemissa liikutaan, en näe noissa pitoisuuksissa minkäänlaista ongelmaa.

      Ei kai tuollaista keittoa sentään vedetä kerralla litraa per ruokailija, jolloin päästäisiin tuonne 8–10 gramman kokonaissuolamärään?

      Minulla on aivan toisenlainen syy karsastaa pussikeittoja – merkistä ja valmistajasta riippumatta: itse tekemällä saa niiiin paljon parempaa!

      • tocantis

        Siis pussikeitoissa ei enää ole mitään luonollista vaan suurin osa on kemiallisesti tuotettuja aineita, siksi myös nimi eines. Pussikeitoissa on myös vaarallisempaa ainetta, kuten glutamaattia, jonka on todettu olevan yhteydessä mm. Alzheimerin syntyyn ja muihin neurologisiin sairauksiin.

        Ja onhan se nyt jo normaalilla maalaisjärjellä niin että tuoreista aineista tehty on terveellisempää kuin pussikeitot...


      • d192
        tocantis kirjoitti:

        Siis pussikeitoissa ei enää ole mitään luonollista vaan suurin osa on kemiallisesti tuotettuja aineita, siksi myös nimi eines. Pussikeitoissa on myös vaarallisempaa ainetta, kuten glutamaattia, jonka on todettu olevan yhteydessä mm. Alzheimerin syntyyn ja muihin neurologisiin sairauksiin.

        Ja onhan se nyt jo normaalilla maalaisjärjellä niin että tuoreista aineista tehty on terveellisempää kuin pussikeitot...

        Glutamaatti on luonnollinen aminohappo, jota esiintyy mm. monissa kasviksissa, sienissä ja lihassa. Sen ei ole havaittu aiheuttavan MITÄÄN negatiivisia vaikutuksia ihmisille, siis muille kuin luulotautisille. Jos väität muuta, niin ei kun pistät tutkimusten tietoja peliin julkaisuineen ja julkaisuajankohtineen.


      • en ole tocantis
        d192 kirjoitti:

        Glutamaatti on luonnollinen aminohappo, jota esiintyy mm. monissa kasviksissa, sienissä ja lihassa. Sen ei ole havaittu aiheuttavan MITÄÄN negatiivisia vaikutuksia ihmisille, siis muille kuin luulotautisille. Jos väität muuta, niin ei kun pistät tutkimusten tietoja peliin julkaisuineen ja julkaisuajankohtineen.

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/yliherkk.html


      • d192
        en ole tocantis kirjoitti:

        http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/yliherkk.html

        Tämänkö nyt pitäisi minut vakuuttaa? Joku epämääräinen linkki jonkun yksityishenkilön kotisivulle, jossa on epämääräinen lainaus tekstistä, jonka alkuperää ei näytä edes sivujen omistaja tietävän?

        Minut on oikeasti helppo vakuuttaa glutamaatin haitallisuudesta, anna vain viittaus johonkin uskottavaan ja vertaisarvioituun tutkimukseen tai julkaisuun, jossa tuollaista tutkimusta on käsitelty. Tutkimukseen, jossa siis olisi todettu glutamaatin olevan haitallista millään tavalla.

        Glutamaattia löytyy lihasta, kalasta, juustosta ja muista maitotuotteista, monista proteiinipitoisista kasviksista, merilevästä jne. Tästä johtuen kaikilla glutamaatille muka-allergisilla pitäisi olla oireita melkein ruoasta kuin ruoasta. Todellisuudessa näille luulosairaille tulee oireita lähinnä tuoteselosteen lukemisesta ja sen tietyn koodin löytämisestä.

        Mutta toki, todista minun väitteeni vääriksi, todellisia lähteitä käyttäen.


      • huh huh mikä
        d192 kirjoitti:

        Tämänkö nyt pitäisi minut vakuuttaa? Joku epämääräinen linkki jonkun yksityishenkilön kotisivulle, jossa on epämääräinen lainaus tekstistä, jonka alkuperää ei näytä edes sivujen omistaja tietävän?

        Minut on oikeasti helppo vakuuttaa glutamaatin haitallisuudesta, anna vain viittaus johonkin uskottavaan ja vertaisarvioituun tutkimukseen tai julkaisuun, jossa tuollaista tutkimusta on käsitelty. Tutkimukseen, jossa siis olisi todettu glutamaatin olevan haitallista millään tavalla.

        Glutamaattia löytyy lihasta, kalasta, juustosta ja muista maitotuotteista, monista proteiinipitoisista kasviksista, merilevästä jne. Tästä johtuen kaikilla glutamaatille muka-allergisilla pitäisi olla oireita melkein ruoasta kuin ruoasta. Todellisuudessa näille luulosairaille tulee oireita lähinnä tuoteselosteen lukemisesta ja sen tietyn koodin löytämisestä.

        Mutta toki, todista minun väitteeni vääriksi, todellisia lähteitä käyttäen.

        katsomalla peiliin ja tutkimalla tuotoksiasi netissä.


      • d192
        huh huh mikä kirjoitti:

        katsomalla peiliin ja tutkimalla tuotoksiasi netissä.

        Voi voi, rupesiko pientä kiukuttamaan kun harhaluulojasi ei uskottukaan totuutena? Ei se mitään, mene kertomaan äidille niin ehkä saat tikkarin lohdutuksesi.


    • ostan toistekin

      (Knorr) nuudeleita yllättävän paljon

      miten ne saa kattilan pohjalta tasaisesti joka lautaselliselle? pitääkö keittoa sekottaa hullun laitta ja sitten kauhealla vauhdilla temmata lautaselle, kun kattilassa vielä on joku pyörre

    • onnistuu varmasti

      keksin juuri, että kun paistaa jauhelihan ja ripottelee vaan sekaan pussikastikkeen kuiva-aineet ja lisää ohjeessa mainittua vähemmän vettä, saa erinomaisen helposti makua jauhelihaan. Tietysti olisihan niitöä makukastikkeita niissä pienissä ruskeissa lasipulloissakin ym., mutta yksi tapa tuokin ja hyvää tuli.

    • pussikeitossa

      Ainakin rainbow-juureskeitossa on ihan liian vähän suolaa, joten keittoon pitää lisätä suolaa, öljyä, pippuria ja makkaroitakin ennen kuin siitä tulee syötävää.

      • itse hän

        Juuri Rainbow keitoissa on suolaa 7-11 grammaa pussi. Laita siihen tosiaan lisää suolaa...se


      • suolaa suolaa
        itse hän kirjoitti:

        Juuri Rainbow keitoissa on suolaa 7-11 grammaa pussi. Laita siihen tosiaan lisää suolaa...se

        Pussissa sanotaan että ohjeen mukaan valmistetun keiton suolapitoisuus 0,8%. Ihan minimaalinen, sairastuu vain vesipöhöön jos sitä syö. Parampi pyrkiä jotakuinkin meriveden suolapitoisuuteen, tai vähän alle että ruoka olisi terveellistä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe