Olen harkitsemassa audin ostoa (a3 tai a4)mutta hiukan mietityttää vieläkö niissä on sähköjen kanssa ongelmia entäs miten talvella pelaa lukot ym? Ja joko muut ongelmat esim alustan on saatu setvittyä. Mitenkäs arvo säilyy ja ylläpito taitaa olla perkeleen kallista muutenkin?
5 vuotta ollut A6, ei tietoakaan mistään kirjoittamastasi ongelmista.
Arvo tippuu enemmän niinkuin aina kalliimmissa autoissa verrattuna perheautoihin. Myös huollot ovat kalliihkoja.
Niin että vinkkinä viikoksi: jos tuollaiset asiat kuin ylläpitokulut mietityttävät, ei "premium" (Audi, BMW, MB, Volvo, puhumattakaan Jaguareista) ole silloin oikea valinta!
Voi voi, "vieläkö sähköjen kanssa on ongelmia!?"
Ei niisä minun tietääkseni ole koskaan ollut mitään ongelmia, mistä sellaista olet kuullut?
Ja alusta, mitä ongelmia siellä on ollut? Audilla on ajettu esim rallia ja rataa jo 30 v. Kyllä sillä kokemuksella on saatu alusta toimimaan.
Sinulla taitaa olla niitä "kriitikkojen" tietoja.
Kuten tuossa ylempänä joku jo totesikin, kannattaa pysyä tutulla tavallisen merkin tiellä, ja tulla laatumerkkien pariin vasta kun on henkisesti siihen kypsä.
no kyllä minulla ainakin oli aikoinaan 80sen kanssa hiki otsassa kun sähkövehkeet pätkivät joka toinen päivä ja uudemmissakin kuulemma ikkunat avautuvat itsestään jne. Et sitten ole kuullut audin alusta ongelmista eikö niihin nyt kuitenkin joudu vaihtamaan urakalla niveliä,puslia ym. Taidankin jättää tämän laatumerkin harkinnan tähän kun vastauksetkin ovat näin asiallisia.
Audi on hieno auto, mutta valitettavasti tämä ei sovellu Suomen talveen. Lukot ja bensatankin luukku jäätyy, vaihteita vaikea saada kylmänä päälle, alusta pitää nitinää pakkasilla, sisällä ei tahdo lämpö riittää jne. Myös kojelaudan varoitusvalojen kanssa on ollut ongelmia. Välillä syttyy ja taas sammuu. Ikävä homma siinä mielessä, kun ei tiedä milloin oikeasti on jotain vikaa.
Kävin koeajamassa parisen viikkoa sitten A6:sta, ja myyjä sanoi, että itsestään aukeavista ikkunoista oltaisiin vähitellen pääsemässä eroon, tiedä sitten.
"kuullut" että tuollaisia onkelmia olisi ollut kaverin kummilla.
on ollut Audeja kymmenkunta vuotta eikä yhtään lukkoa ole jäätynyt eikä yhtään ikkunaa ole auennut ilman käsin katkaisijaan koskematta tai avaimella vedättämättä.
Yli 30 asteen pakkasella sisällä on sama lämpö kuin kesälläkin, eli 22 astetta lämmintä.
Yhtään nitinää ei ole kuulunut yhdestäkään Audista, joten en osaa ottaa kantaa laajemmin.
Sinunkin kannattaisi ensin ostaa Audi ja sitten alkaa "tietämään".
Mutta ajele nyt "koeajoja" muutama vuosi niin myyjä voi joskus rohkaistakin ostamaan.
Olen kyllä kuullut että joidenkin Audeja on ulosottomies takastellut kriittisestikin niiden natinoiden vuoksi.
Omistan tällä hetkellä A4 2,6 V6 Quattron, -95 -mallisen. Tässä kyseisessä yksilössä on ollut kaikki mainitsemani ongelmat, lukuunottamatta lämmön riittoa. Tämän poimein edellisen Audini (80 1,8 -87) 'harmilistasta'.
Viime joulukuussa ostin talvikulkineeksi eri merkkisen auton, A4 on tallissa. Harmillista, että kyseisessä autossa on ongelmansa. Mieluummin ajaisin nelivetoaudilla talvet, kuin 16 -vuotta vanhalla ranskalaisella, mutta minkäs teet.
Perheessäni ollut noin 15 audia, ei koskaan ikkunat auennut itsestään, ei ollut muutenkaan sähköongelmia koskaan, alustan osia joutunut uusimaan, niissä ehkä enemmän ongelmia
jos audin menaat ostaa niin sähkövikoja on edelleen tai sit mulla on maanantai yksilö
2001 ostettu a4 1.8t ikkunat aukes kerran itekseen. tietokoneen yksikkö hajos eikä mennyt edes takuuseen 300euroo kiitos autolla ajettu vasta 50t huollot maksaa aina 220 euroo pelkästä öljyn vaihdosta jos lompsa kestää osta audi
Tosiaankin, mikäli haluat nyrpeitä ilmeitä myyjiltä, huollosta, varaosatiskiltä ja maahantuojalta, osta ihmeessä Audi tämä kalliimpi versio Volkkarista. Saat samat viat ja tympeät palvelut kalliimpaan hintaan.
Ja jos sattuu niin huonosti käymään, että tyyppiviaksi luokiteltava vika sattuu juuri takuun loppumisen jälkeen, ja joka huollon pitäisi takuuseen kojata, on asioista otettava etukäteen selvää ettei joudu turhaa maksumieheksi. Voi olla, ettei auta sittenkään. Toisin on muilla kokokemillani merkeillä. Mutta tämä olikin viimeinen VW kokeiluni...
Minun VW ja Skoda on täynnä niitä neljän ympyrän logoja, joten mitäs ne semmoiset mylpyrät sitten mun autossani tekee? Ne on just niitä osia joita saa jatkuvasti vaihdella :):)
"Oman yhtymän Passatiinkin on tehty eroa: moottori, alusta, kori sekä testiautossa vielä vaihteisto ovat Audin omia. A4 osoittaa, että Audi pyrkii vetämään omaa linjaa. VW:n kanssa yhteinen tekniikka on jo aika vähissä, lukuun ottamatta etupään tuentaa. Auto erikoisine vaihteistoineen ja pitkälle vietyine sähköjärjestelmineen edustaa uutta, tulevaa aikaa. Samalla syntyy selvä pesäero yhtymän rinnakkaismalliin Passatiin, joka on selkeästi arkisempi. A4 on samalla sekä perinteinen Audi että moderni teknologiaihme, jossa käytetään monia autotekniikan viimeisimpiä uutuuksia. Perusmallinakin siinä on osittain hyvinkin runsas ja perusteellisesti mietitty varustelu"
Enkös minä sanonut, että eri kuorissa... mutta tekniikaltaan vielä pitkälti samoja vehkeitä.
Mutta täytyyhän Audin tosiaan tehdä jotain omaakin, jotta korkeammalle hinnalle olisi edes jotain perusteita. No seuraavaksi Audin kokeilemat osat löytyy taas noista allaolevista merkeistä. Toivottavasti ilman lastentauteja... :=)
tarkemmin yhteisistä osista? Luonnollista, että 1.8T moottoria käytetään konsernissa laajalti. Yhtenäiset toimivat ratkaisut (myös alusta jne.) konsernissa säästävät selvää rahaa, jota voidaan käyttää sitten esim. uusiin innovaatioihin. Tähän ei 'syyllisty' ainoastaan VAG vaan yleisesti autoyhtiöt, joille se vain on mahdollista.
Näyttää siltä, että h...jen kanssa on turha väitellä... Huudellaan, että puhutaan asiasta, mutta kun itse ei muuta keksitä, eikä omille perusteluilleen löydetä edes faktatietoa, niin pölistää jotain puutaheinää paskaa, että saadaan edes se viimeinen sana sanottua.
Tämä Audi palsta se näyttää olevan herkkähipiäisten, keskenkasvuisten lasten temmellyskenttä, jossa identiteettiään etsivät tötterölippaiset pikkupojat kinastelevat siitä kuka voi leikkiä kenenkin kanssa. No eihän tämä mikä asiafoorumi kyllä olekkkaan...
Minun itsetuntoni kyllä kestää ajaa autolla kuin autolla, ja myöntää siinä havaitsemani puutteet myös muiden kuullen, ja tuon ne mielelläni myös esille. Tapoihini ei kuulu, että jos 40-50ke:n AUDIni autoni hajoaa, niin se pitäisi pimeässä hinauttaa korjaamolle, ettei naapurit vain sattuisi näkemään! Ja korjaam ovielä vittuilee päälle ja antaa sitä kuuluisaa valohoitoa. Mutta minkäs sille tekee, kun kun itse ei osata tai sormet sotkeentuu :) :)
Ja mitä tekniikkaan tulee, niin useampi tuttuni jolla on AUDI, ei tekniikasta tiedä höykäsen pöläystä. Syy Audin ostoon on ollut vain se, että se on Audi. Tarkempia syitä kysellessä ollaankin jo siellä tunnetasolla, ei järkisyissä. Sanoisin, että tämä on sitä itsetunto-ongelmaa!
Mutta ottaahan se pattiin, jos naapuri ajelee halvemmalla, mutta samanlaisella autolla :) :)
-Audi, VW, Skoda ja Seat-
samaa paskaa eri paketissa
vaan taida haluta hyväksyä tosiasioita ja katkeruus on ruma sana joillekin.
Ongelma on että aina ei rahaa riitä Audiin, niin näistä keskusteluista saadaan "järjellä perusteltavia" väittämiä siitä, että ajetaan halvemmalla. Eikö?
Joo viimeinen niitti oli että kuuluisa saksalainen jätti talviselle baanalle varoitus valot vilkkuen - ajettu jopa 12tkm vm 03..NO GO.. paitsi baijerissa..sitä ennen ongelmia keskuslukituksessa, käynnistys probleemeja ja varikkokäyntejä liiaksi...onneksi oli lisari kärry...
Mulla on A6 ja pari kertaa on auennu lasit mutta oon myös samalla painellu kauko-ohjaimen avausnappia. Ja yllätys yllätys sitä kun painaa ja pitää hetken pohjassa niin lasit aukeaa!! Ihmeellistä tuo tekniikka. 80-luvun mersussakin sai jo avainta vääntämällä lasit auki ja kiinni ja siitä huolimatta ihmiset ihmettelee moista toimintoa vielä nykyäänkin...
Jokaisessa (kolmessa) omistamassani Audissa on ollut sama ongelma, eli ikkunat aukeavat itsestään. Ei uskaltanut mitään arvotavaraa jättää autoon. Viime vuonna, kaksi päivää ennen joulua olin vaimon kanssa ostoksilla, ja autolle päästyämme kaikki ikkunat täysin auki. Oli onni, että kaksi ensimmäistä kertaa tapahtui omassa autotallissa, niin osasin vastaisuudessa varautua tähän.
Jokaisen Audin kohdalla valitin jälleenmyyjälle tästä ongelmasta, mutta vastaukseksi sain aina, ettei asialle osata tehdä mitään. Audin ominaisuus, todella ikävä ominaisuus.
Muuten Audit olivat kaikin puolin hyviä, paitsi talviominaisuudet todella heikkoja, niin kuin joku edellä jo mainitsikin.
eihän kaikki osaa käyttää teknisiä vempaimia, luullaan ominaisuuksia vioiksi! Ja perkele autoon kun ilmaantuu pikkasen uutta tekniikkaa niin taas ollaan sormisuussa, mutta tietokoneella koodaillaan kummasti,mut eihän siinä niin kovin montaa nappia olekaan!
HAUSKAAA LOPPUVUOTTA TOIVOTTAEN PETSKU!
Mulla on tällä hetkellä Ford Focus 1.8 TDI vm.2000. Saan käyttää sitä huollossa 15 tkm välein ja yksi huolto maksaa n. 300 € ilman "ylimääräisiä vikoja". Ajan vuodessa 48 tkm eli saan käydä huollossa 3 krt/vuosi.
Siis n. 900 € perushuollot ja kaksi ylimääräistä laakerinvaihtoa vuoden sisällä eli 1200 €. Eli vaikka ne öljyt maksaakin sen 200 € niin jää vielä kivasti rahaa muihin tarkistuksiin!! Eli halvemmaksi se paljon ajavalle Audi tulee. :)
Isällä on A100 2.8 Quattro vm.92. Tasan 12 vuotta ja n.200tkm ollut nyt käytössä ja eipä ole juuri vikoja ollut. Pari vuotta sitten kuljettajan puoleinen sähköikkuna ei toiminut ja korjaus maksoi n.1000 mummon markkaa ("korjasivat" sen huollossa ja vika ilmeni parin viikon kuluttua uudestaan). Keskuslukitus tökkii hieman kun kuljetajan puolelta ovet avaa niin, että saa välillä 2-3 kertaa yrittää.
VAG huolto ei Suomenojalla kyllä pisteitä saa mutta auto on ollut pirun mukava.
Onneksi on joku edes vähän positiivinen.
Itselläni on A6 Quatro 2.8 V6, toistaiseksi kaikki ok, ei mitään tällä sivulla ilmenneitä murheita. Sattumaako?
Pitääkö taas muistuttaa asiallisesta keskustelusta?
Ottakaa nyt jo se hengitystauko.. Mitä sillä on väliä mitä joku tuikituntematon nojatuolikuski ajatattelee autostasi? Tuttujen mielipiteen merkityksen vielä juuri ja juuri ymmärrän, mutta ei sittenkään ole syytä alkaa hiiltymään niinkuin on tässäkin viestiketjussa taas nähty.
Keskustelun tulisi olla rakentavalla tavalla vapaata ja mielipiteet sallivaa, asiallisuuden rajoissa.
katsokaa kyseistä linkkiä ihmetelkää tosi asiaa. Audeissa on vähemmän vikoja kuin muissa VAG konsernin autoissa. Audi pesee myös Mersut, Bemut, Volvot jne...
Kiva lukea Teidän kokemuksianne, mutta voin ilolla kertoa Teille kaikille auton omistajille yhden jutun. Työskentelen eräässä Suomalaisessa yrityksessä, jonka päätuote on kulkuneuvo :)
Kun "kulkuneuvon" sarjavalmistus aloitetaan, lähetetään kymmenille eri maissa oleville "alihankkijoille/toimittajille " tarjouspyyntö osien valmistamisesta tai hankkimisesta. Vuosisopimuksen saa aina se, joka on halvin ja pystyy toimittamaan sovitun määrän tavaraa.
(kts. laatujärjestelmä)
Valmistajaa ei himppukaan kiinnosta mikä sopimuksen saanut maa on.
Miksi luulisit sen Audin tai VW:n tai Skodan osan olevan samanlaisia. Tai mistä johtuu, että Japanilaisen auton ajovaloumpiossa saattaa lukea Bulgaria.
Tai miksi MB:n elektroniikassa saattaa lukea China
Uskokaa pois, autonvalmistajaa kiinnostaa ainoastaan yrityksen tuotto, ei mikään muu.
Kumpi on parempi Venäjällä valmistettu BMW vaiko
Skoda ?
Minulla on Bora ja arvatkaas mikä on kokkonpano maa ;)
Mulla on audi a4, kävin täällä viikolla maksamassa laskun n.4000 euroo. Katkes toi nokkien välinen ketju ja sen myötä kansi uusiks ja kaikkee muuta sälää. Autolla on ajettu 150tkm.
Että oli vähän huonoo tuurii.
Auto on koko ajan merkkihuollettu, että se senkin kannattavuudesta. Sanottiin vielä, että ketjun pitäisi olla ikuinen!!!. Sitten on vielä kuulemmma sellaista sattunut, että nokka leikkaa kiinni, Oiskohan se seuraava vika?? En kyl enää ota audia!!!
kestääkö kantti
5 vuotta ollut A6, ei tietoakaan mistään kirjoittamastasi ongelmista.Arvo tippuu enemmän niinkuin aina kalliimmissa autoissa verrattuna perheautoihin. Myös huollot ovat kalliihkoja.
Niin että vinkkinä viikoksi: jos tuollaiset asiat kuin ylläpitokulut mietityttävät, ei "premium" (Audi, BMW, MB, Volvo, puhumattakaan Jaguareista) ole silloin oikea valinta!
kestää
Kestää,tämäkin yksilö mennyt jo toista miljoonaa km.http://www.mobile.de/SID9kpBK7WMNF15TK2ZF3hzjQ-t-vaNexlCsAsK%F3P%F3R~BmSB10LsearchPublicJ1080469060A1LsearchPublicCCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B21B20C155%81A-t-vMkMoPRSmTh_X_xsO~BSRA6D1900Ba3H70000000BA3La3%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5%7C%FF%A5A2A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&id=11111111134560995&top=22&
Audiako
Voi voi, "vieläkö sähköjen kanssa on ongelmia!?"Ei niisä minun tietääkseni ole koskaan ollut mitään ongelmia, mistä sellaista olet kuullut?
Ja alusta, mitä ongelmia siellä on ollut? Audilla on ajettu esim rallia ja rataa jo 30 v. Kyllä sillä kokemuksella on saatu alusta toimimaan.
Sinulla taitaa olla niitä "kriitikkojen" tietoja.
Kuten tuossa ylempänä joku jo totesikin, kannattaa pysyä tutulla tavallisen merkin tiellä, ja tulla laatumerkkien pariin vasta kun on henkisesti siihen kypsä.
Eiongelmia
Ei ole ongelmia ollut ongelmia. Kaikki on pelannut tähän asti luotettavasti. On voinut nauttia Audi A3 hyvistä ajo-ominaisuuksista.jaa
no kyllä minulla ainakin oli aikoinaan 80sen kanssa hiki otsassa kun sähkövehkeet pätkivät joka toinen päivä ja uudemmissakin kuulemma ikkunat avautuvat itsestään jne. Et sitten ole kuullut audin alusta ongelmista eikö niihin nyt kuitenkin joudu vaihtamaan urakalla niveliä,puslia ym. Taidankin jättää tämän laatumerkin harkinnan tähän kun vastauksetkin ovat näin asiallisia.Kaikenlaista..
Audi on hieno auto, mutta valitettavasti tämä ei sovellu Suomen talveen. Lukot ja bensatankin luukku jäätyy, vaihteita vaikea saada kylmänä päälle, alusta pitää nitinää pakkasilla, sisällä ei tahdo lämpö riittää jne. Myös kojelaudan varoitusvalojen kanssa on ollut ongelmia. Välillä syttyy ja taas sammuu. Ikävä homma siinä mielessä, kun ei tiedä milloin oikeasti on jotain vikaa.Kävin koeajamassa parisen viikkoa sitten A6:sta, ja myyjä sanoi, että itsestään aukeavista ikkunoista oltaisiin vähitellen pääsemässä eroon, tiedä sitten.
Oletko
"kuullut" että tuollaisia onkelmia olisi ollut kaverin kummilla.on ollut Audeja kymmenkunta vuotta eikä yhtään lukkoa ole jäätynyt eikä yhtään ikkunaa ole auennut ilman käsin katkaisijaan koskematta tai avaimella vedättämättä.
Yli 30 asteen pakkasella sisällä on sama lämpö kuin kesälläkin, eli 22 astetta lämmintä.
Yhtään nitinää ei ole kuulunut yhdestäkään Audista, joten en osaa ottaa kantaa laajemmin.
Sinunkin kannattaisi ensin ostaa Audi ja sitten alkaa "tietämään".
Mutta ajele nyt "koeajoja" muutama vuosi niin myyjä voi joskus rohkaistakin ostamaan.
Olen kyllä kuullut että joidenkin Audeja on ulosottomies takastellut kriittisestikin niiden natinoiden vuoksi.
Laatu vaihtelee?
Omistan tällä hetkellä A4 2,6 V6 Quattron, -95 -mallisen. Tässä kyseisessä yksilössä on ollut kaikki mainitsemani ongelmat, lukuunottamatta lämmön riittoa. Tämän poimein edellisen Audini (80 1,8 -87) 'harmilistasta'.Viime joulukuussa ostin talvikulkineeksi eri merkkisen auton, A4 on tallissa. Harmillista, että kyseisessä autossa on ongelmansa. Mieluummin ajaisin nelivetoaudilla talvet, kuin 16 -vuotta vanhalla ranskalaisella, mutta minkäs teet.
Simo S.
satu
Jaa, vai niin!Se jää sitten "Mauri Sariolakin" sulle toiseksi noissa saduissa.
Jep,
juurikin näin.Audiakin
"Taidankin jättää tämän laatumerkin harkinnan tähän kun vastauksetkin ovat näin asiallisia."Juu, samaa mieltä, et selvästikkään kuulu joukkoon!
Voi voi sentään, että se "vanha kasikymppinen sitten petti sinut".
Taisi tulla yskä, kun ne lasitkin itsestään aukesivat! Kuulemma.
ehhe
nyt taisi osua arkaan paikkaan ei se mitään otan osaasähköviat
Perheessäni ollut noin 15 audia, ei koskaan ikkunat auennut itsestään, ei ollut muutenkaan sähköongelmia koskaan, alustan osia joutunut uusimaan, niissä ehkä enemmän ongelmiaÄlä ala pelaamaan
venäläistä rulettia autovalinnan kanssa, suuntaa laakkoselle tai veholle!Jep!! Laakkonen myy Audia
Ihan hyvä ohje.entinen a3 kuski
niin jos haluu maksaa 2000 ylimääräistä. Olen ostanut aina autot yks. ei ongelmia. kun pitää järjen päässä ja tarkistaa ostoksensaaudi ja sähköviat
jos audin menaat ostaa niin sähkövikoja on edelleen tai sit mulla on maanantai yksilö2001 ostettu a4 1.8t ikkunat aukes kerran itekseen. tietokoneen yksikkö hajos eikä mennyt edes takuuseen 300euroo kiitos autolla ajettu vasta 50t huollot maksaa aina 220 euroo pelkästä öljyn vaihdosta jos lompsa kestää osta audi
Missäköhän
sinä käyt öljysi vaihtamassa? Minun öljynvaihtajani ottaa 6 euroa työstä + kaksi kannua mobil 1 öljyä = 64e + suodatin 5e. yhteensä siis 75e.Jos et halua saada palvelua osta AUDI!
Tosiaankin, mikäli haluat nyrpeitä ilmeitä myyjiltä, huollosta, varaosatiskiltä ja maahantuojalta, osta ihmeessä Audi tämä kalliimpi versio Volkkarista. Saat samat viat ja tympeät palvelut kalliimpaan hintaan.Ja jos sattuu niin huonosti käymään, että tyyppiviaksi luokiteltava vika sattuu juuri takuun loppumisen jälkeen, ja joka huollon pitäisi takuuseen kojata, on asioista otettava etukäteen selvää ettei joudu turhaa maksumieheksi. Voi olla, ettei auta sittenkään. Toisin on muilla kokokemillani merkeillä. Mutta tämä olikin viimeinen VW kokeiluni...
Terveisin:
Viimeinen VW
Eipä
ole paljoa Audilla ja VW:llä nykyaikana tekemistä keskenään.Jaa, ei vai? No miksi...
Jaa ei vai, kerrohan lisää perusteluja...Ja mistäs se VAG sitten tuleekaan?
Minun VW ja Skoda on täynnä niitä neljän ympyrän logoja, joten mitäs ne semmoiset mylpyrät sitten mun autossani tekee? Ne on just niitä osia joita saa jatkuvasti vaihdella :):)
Audi, VW, Skoda ja Seat sama asia eri kuorissa.
hah sanon minä!
Sun Skoda
Taidat olla väärällä palstalla.Tuulilasi,2001 (lainaus)
"Oman yhtymän Passatiinkin on tehty eroa: moottori, alusta, kori sekä testiautossa vielä vaihteisto ovat Audin omia. A4 osoittaa, että Audi pyrkii vetämään omaa linjaa. VW:n kanssa yhteinen tekniikka on jo aika vähissä, lukuun ottamatta etupään tuentaa. Auto erikoisine vaihteistoineen ja pitkälle vietyine sähköjärjestelmineen edustaa uutta, tulevaa aikaa. Samalla syntyy selvä pesäero yhtymän rinnakkaismalliin Passatiin, joka on selkeästi arkisempi. A4 on samalla sekä perinteinen Audi että moderni teknologiaihme, jossa käytetään monia autotekniikan viimeisimpiä uutuuksia. Perusmallinakin siinä on osittain hyvinkin runsas ja perusteellisesti mietitty varustelu"
Herneet pois nenästä...
jotta saat happea, ettei ajatus sumene.Taisi osua arkaan paikkaan :) :)
Enkös minä sanonut, että eri kuorissa... mutta tekniikaltaan vielä pitkälti samoja vehkeitä.
Mutta täytyyhän Audin tosiaan tehdä jotain omaakin, jotta korkeammalle hinnalle olisi edes jotain perusteita. No seuraavaksi Audin kokeilemat osat löytyy taas noista allaolevista merkeistä. Toivottavasti ilman lastentauteja... :=)
Siis
eikö tuo ollut aika tyhjentävä teksti? Mitä sinä pidät tekniikkana, ellet moottoria, vaihteistoa, sähköjärjestelmiä...?Älä viitsi puhua asioista, joista et tiedä mitään, tai joista sinulla ei ole kokemusta.
osat
alustan osat, moottorit esim 1.8T ym kyllähän niissä on samoja osia todella paljon. Samat ongelmatkin molemissaEnpä kuule usko.
Hanki kokemusta ensin, pliis.kokemusta
meinaatko että audiin ja volkkariin tehdään omia 1.8T koneita? lopeta nyt se vikinäKerro
tarkemmin yhteisistä osista? Luonnollista, että 1.8T moottoria käytetään konsernissa laajalti. Yhtenäiset toimivat ratkaisut (myös alusta jne.) konsernissa säästävät selvää rahaa, jota voidaan käyttää sitten esim. uusiin innovaatioihin. Tähän ei 'syyllisty' ainoastaan VAG vaan yleisesti autoyhtiöt, joille se vain on mahdollista.Ai,
sinulla on oikein kaksikin autoa? Taitaa vain olla huono itsetunto, ei muuta. Mutta miksi silti provoilet?H...jen kanssa on turha väitellä...
hah,Näyttää siltä, että h...jen kanssa on turha väitellä... Huudellaan, että puhutaan asiasta, mutta kun itse ei muuta keksitä, eikä omille perusteluilleen löydetä edes faktatietoa, niin pölistää jotain puutaheinää paskaa, että saadaan edes se viimeinen sana sanottua.
Tämä Audi palsta se näyttää olevan herkkähipiäisten, keskenkasvuisten lasten temmellyskenttä, jossa identiteettiään etsivät tötterölippaiset pikkupojat kinastelevat siitä kuka voi leikkiä kenenkin kanssa. No eihän tämä mikä asiafoorumi kyllä olekkkaan...
Minun itsetuntoni kyllä kestää ajaa autolla kuin autolla, ja myöntää siinä havaitsemani puutteet myös muiden kuullen, ja tuon ne mielelläni myös esille. Tapoihini ei kuulu, että jos 40-50ke:n AUDIni autoni hajoaa, niin se pitäisi pimeässä hinauttaa korjaamolle, ettei naapurit vain sattuisi näkemään! Ja korjaam ovielä vittuilee päälle ja antaa sitä kuuluisaa valohoitoa. Mutta minkäs sille tekee, kun kun itse ei osata tai sormet sotkeentuu :) :)
Ja mitä tekniikkaan tulee, niin useampi tuttuni jolla on AUDI, ei tekniikasta tiedä höykäsen pöläystä. Syy Audin ostoon on ollut vain se, että se on Audi. Tarkempia syitä kysellessä ollaankin jo siellä tunnetasolla, ei järkisyissä. Sanoisin, että tämä on sitä itsetunto-ongelmaa!
Mutta ottaahan se pattiin, jos naapuri ajelee halvemmalla, mutta samanlaisella autolla :) :)
samaa paskaa eri paketissa
Sinä et
vaan taida haluta hyväksyä tosiasioita ja katkeruus on ruma sana joillekin.Ongelma on että aina ei rahaa riitä Audiin, niin näistä keskusteluista saadaan "järjellä perusteltavia" väittämiä siitä, että ajetaan halvemmalla. Eikö?
piste
pistevein pois
Joo viimeinen niitti oli että kuuluisa saksalainen jätti talviselle baanalle varoitus valot vilkkuen - ajettu jopa 12tkm vm 03..NO GO.. paitsi baijerissa..sitä ennen ongelmia keskuslukituksessa, käynnistys probleemeja ja varikkokäyntejä liiaksi...onneksi oli lisari kärry...lasit aukeaa "itestään"
Mulla on A6 ja pari kertaa on auennu lasit mutta oon myös samalla painellu kauko-ohjaimen avausnappia. Ja yllätys yllätys sitä kun painaa ja pitää hetken pohjassa niin lasit aukeaa!! Ihmeellistä tuo tekniikka. 80-luvun mersussakin sai jo avainta vääntämällä lasit auki ja kiinni ja siitä huolimatta ihmiset ihmettelee moista toimintoa vielä nykyäänkin...nomulla
ei tarvitse edes painella kun ikkunat on ollu alhaalla pari kertaa aamulla töihin lähdettäessätosiaan on ihmeellistä tekniikka
aukeaa
Jokaisessa (kolmessa) omistamassani Audissa on ollut sama ongelma, eli ikkunat aukeavat itsestään. Ei uskaltanut mitään arvotavaraa jättää autoon. Viime vuonna, kaksi päivää ennen joulua olin vaimon kanssa ostoksilla, ja autolle päästyämme kaikki ikkunat täysin auki. Oli onni, että kaksi ensimmäistä kertaa tapahtui omassa autotallissa, niin osasin vastaisuudessa varautua tähän.Jokaisen Audin kohdalla valitin jälleenmyyjälle tästä ongelmasta, mutta vastaukseksi sain aina, ettei asialle osata tehdä mitään. Audin ominaisuus, todella ikävä ominaisuus.
Muuten Audit olivat kaikin puolin hyviä, paitsi talviominaisuudet todella heikkoja, niin kuin joku edellä jo mainitsikin.
HI-TECH
eihän kaikki osaa käyttää teknisiä vempaimia, luullaan ominaisuuksia vioiksi! Ja perkele autoon kun ilmaantuu pikkasen uutta tekniikkaa niin taas ollaan sormisuussa, mutta tietokoneella koodaillaan kummasti,mut eihän siinä niin kovin montaa nappia olekaan!HAUSKAAA LOPPUVUOTTA TOIVOTTAEN PETSKU!
Kalliit huollot?
Mulla on tällä hetkellä Ford Focus 1.8 TDI vm.2000. Saan käyttää sitä huollossa 15 tkm välein ja yksi huolto maksaa n. 300 € ilman "ylimääräisiä vikoja". Ajan vuodessa 48 tkm eli saan käydä huollossa 3 krt/vuosi.Siis n. 900 € perushuollot ja kaksi ylimääräistä laakerinvaihtoa vuoden sisällä eli 1200 €. Eli vaikka ne öljyt maksaakin sen 200 € niin jää vielä kivasti rahaa muihin tarkistuksiin!! Eli halvemmaksi se paljon ajavalle Audi tulee. :)
Ei valittamista
Isällä on A100 2.8 Quattro vm.92. Tasan 12 vuotta ja n.200tkm ollut nyt käytössä ja eipä ole juuri vikoja ollut. Pari vuotta sitten kuljettajan puoleinen sähköikkuna ei toiminut ja korjaus maksoi n.1000 mummon markkaa ("korjasivat" sen huollossa ja vika ilmeni parin viikon kuluttua uudestaan). Keskuslukitus tökkii hieman kun kuljetajan puolelta ovet avaa niin, että saa välillä 2-3 kertaa yrittää.VAG huolto ei Suomenojalla kyllä pisteitä saa mutta auto on ollut pirun mukava.
ei valittamista
Onneksi on joku edes vähän positiivinen.Itselläni on A6 Quatro 2.8 V6, toistaiseksi kaikki ok, ei mitään tällä sivulla ilmenneitä murheita. Sattumaako?
Pitääkö taas muistuttaa asiallisesta keskustelusta?
Ottakaa nyt jo se hengitystauko.. Mitä sillä on väliä mitä joku tuikituntematon nojatuolikuski ajatattelee autostasi? Tuttujen mielipiteen merkityksen vielä juuri ja juuri ymmärrän, mutta ei sittenkään ole syytä alkaa hiiltymään niinkuin on tässäkin viestiketjussa taas nähty.Keskustelun tulisi olla rakentavalla tavalla vapaata ja mielipiteet sallivaa, asiallisuuden rajoissa.
Taulukko
http://www.tekniikkatalous.fi/doc.te?f_id=406347&plain=truekatsokaa kyseistä linkkiä ihmetelkää tosi asiaa. Audeissa on vähemmän vikoja kuin muissa VAG konsernin autoissa. Audi pesee myös Mersut, Bemut, Volvot jne...
vanha
tuossa listassa on vahoja autoja ei nykykalustoaYLLÄTYS YLLÄTYS
Kiva lukea Teidän kokemuksianne, mutta voin ilolla kertoa Teille kaikille auton omistajille yhden jutun. Työskentelen eräässä Suomalaisessa yrityksessä, jonka päätuote on kulkuneuvo :)Kun "kulkuneuvon" sarjavalmistus aloitetaan, lähetetään kymmenille eri maissa oleville "alihankkijoille/toimittajille " tarjouspyyntö osien valmistamisesta tai hankkimisesta. Vuosisopimuksen saa aina se, joka on halvin ja pystyy toimittamaan sovitun määrän tavaraa.
(kts. laatujärjestelmä)
Valmistajaa ei himppukaan kiinnosta mikä sopimuksen saanut maa on.
Miksi luulisit sen Audin tai VW:n tai Skodan osan olevan samanlaisia. Tai mistä johtuu, että Japanilaisen auton ajovaloumpiossa saattaa lukea Bulgaria.
Tai miksi MB:n elektroniikassa saattaa lukea China
Uskokaa pois, autonvalmistajaa kiinnostaa ainoastaan yrityksen tuotto, ei mikään muu.
Kumpi on parempi Venäjällä valmistettu BMW vaiko
Skoda ?
Minulla on Bora ja arvatkaas mikä on kokkonpano maa ;)
-jukka-
oma asia
Mulla on audi a4, kävin täällä viikolla maksamassa laskun n.4000 euroo. Katkes toi nokkien välinen ketju ja sen myötä kansi uusiks ja kaikkee muuta sälää. Autolla on ajettu 150tkm.Että oli vähän huonoo tuurii.
Auto on koko ajan merkkihuollettu, että se senkin kannattavuudesta. Sanottiin vielä, että ketjun pitäisi olla ikuinen!!!. Sitten on vielä kuulemmma sellaista sattunut, että nokka leikkaa kiinni, Oiskohan se seuraava vika?? En kyl enää ota audia!!!
xxxxxxxxxx
tyhmyydestä sakotetaan! osta datsuni, ei sekään kestä mut maksaa vähemmän! vitun URPO!!!!eka
mun ja kaverin autosta menny pari puolaa ei muuta ihmeempää auto a 4 1.8t vm 02sähköikkunat
tänä aamuna oli mukava lähteä töihin, ku oli kaikki ikkunat a6 auki.. -17 pakkasta..onneksi oli sisätilalämmitin päällä..:)Oli muuten viimeinen Audi koskaan tässä perheessä.