mitäs näitä oikein on? olen lukenut pientä purtavaa, ihana meri ja lasilintu. tietääkö joku muita hyviä kirjoja liittyen syömishäiriöihin?
kirjoja syömishäiriöistä
10
8260
Vastaukset
Stalinin lehmät.
- Minervä
Miksei joku raiskauksesta kertova kirja olisi mielenkiintoisempi. Miksi Nora Ropberts Puhelintyttömurhat ei kerro anoreksiasta?
- -Lara-
Laitanpa tähän listaa syömishäiriöistä kertovista kirjoista. Osa on mielestäni hyviä, jotkin keskinkertaisia/huonoja ja osaa en ole vielä lukenut. En rupea arvostelemaan kirjoja, jokainen lukekoon itseään kiinnostavat ja muodostakoon omat mielipiteensä. :)
Kaunokirjallisuus
Bell, Julia: Ahmatti (anoreksia, bulimia)
Honkasalo, Laura: Siskoni, enkelinluinen tyttö (anoreksia)
Huovi, Hannele: Madonna (anoreksia)
Kaskiaho, Reija: Pientä purtavaa (bulimia)
Lassila, Anna: Popcornprinsessa (bulimia)
Lehtolainen, Leena: Kun luulit unohtaneesi (bulimia)
Littow, Sara: Tuuditan, tuuditan (anoreksia)
Marjakangas, Emma: Ei yksin (anoreksia)
Matintupa, Tuula T.: Lasilintu (anoreksia)
Nousiainen, Inka: Kivienkeli (anoreksia)
Oksanen, Sofi: Stalinin lehmät (bulimia, bulimareksia)
Poutanen, Kira: Ihana meri (anoreksia)
Puskala, Sirpa: Euroopan pehmeimmät huulet (bulimia)
Repo, Niina: Pimeä huone (bulimia)
White, Kirsty: Rakastaako kundit laihoja (anoreksia)
Tietokirjallisuus
Claude-Pierre, Peggy: Syömishäiriöiden salainen kieli (anoreksia, bulimia)
Hakala, Laura: Siskonmakkarat: miltä syömishäiriö tuntuu (anoreksia, bulimia)
Hornbacher, Marya: Elämä kateissa: kertomus anoreksiasta ja bulimiasta
Koivunen, Sakari: Jääprinsessa: anorektikon paranemiskertomus isän kertomana
Käcko, Marianne: Tapa minut, äiti!: äidin kertomus tytöstä joka kieltäytyi syömästä (anoreksia)
Ylönen, Ann Suzanne: Tarinat, joita ei kerrottu: novellikokoelma (anoreksia)
Oho, taisi tulla joitain jotka on jo mainittu. :P - jokunytvaan1
Osaakos joku kertoa tuon Pimeä huone -kirjan teeman? Itse en oikeen tajunnut :/
Kuinka pitkä tuo Lasilintu kirja on? Eli kuinka monta sivua siinä on?
- nyymixi
112 vihaan itseäni
- Tainatuulia
Kirja joka kertoo vakavaan anoreksiaan sairastuneen 10-vuotiaan pojan ja äidin tarinan on Ei mitään hyvää minulle. Tekijä toimittaja Minna Ala-Heikkilä. Kiitetty kirja, yhtä aikaa helppolukuinen ja koskettava.
- Meri622
Todella koskettava kirja! Ja ihan uusi tänä vuonna vissiin ilmestynyt kirja. Tilasin itse netistä www.biblia.fi ja luin kahdessa päivässä sen! Voi suositella!
- Hyi123
Elämä kateissa – kertomus anoreksiasta ja bulimiasta.
On kyllä niin huonosti kirjoitettu, että!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122435
- 222363
Unkari lopettaa Pride-marssit lailla
Pride-marsille osallistumisesta yli 500 euron sakko https://www.hs.fi/maailma/art-2000011107644.html397174050-vuotias lapsitähti Sami Pilvilä kuollut
En kyllä lainkaan muista tuollaista kaveria. Hän voitti Lapsitähti-kisan vuonna 1986 ja osallistui vuonna 1987 Syksyn Sä81333Totuus on että säikähdin
Sun rakastumista. Yhtäkkiä tuli vain niin paljon tunteita että tutustuminen meni perseelleen. Sitten tein sen mitä tein671099- 231070
Jotenkin mua loukkaa se
Että on joku tosi tärkeä asia, jonka jätät mulle kertomatta. En tiedä jätätkö muiltakin, mutta ainakin multa. Tunnen sen391046Martinalta ulostulo Stefanista
Seiska: ulostulo Stefan Thermanista. Viktoria on onnekas, että hänellä on Eskon kaltainen isä. - Mitä sit Isabellalla e2321043- 52998
TUULIVOIMA ILLAN ANTI
Tuulivoima illan tärkein anti oli, että kaupunginjohtaja Rusanen ei ole tehnyt yhtään mitään. Hän laittoi kaiken syyn tu59901