Luhtajoen talli, kokemuksia?

minä11

Vantaalla sijaitsee luhtajoen ratsutila ja haluaisin kuulla kävijöiden kokemuksia.

54

8956

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S

      Voin lämpimästi suositella Luhtajoen ratsutilaa. Oon käyny itse siel vuoden aikuistunnilla. Tosi mukavat ja pätevät opettajat ja hepat, kaikille löytyy sopiva tunti. Omistaja Tea on tosi hyvä tyyppi ja paras opettaja mitä tiiän. Tallilla on myös upeita friisiläisiä ratsuja. Tuntihevoset ja ponit osaavia ja selväpäisiä. Aloittelijat saa apua kaikilta tallilaisilta.

      • Ei37

        Luhtis on parastuntemani talli. Kenestäkään ei juoruilla


    • Ridaajaaa

      Hoidin Luhtajoen Tallilla n. puoli vuotta ja otin tunteja siinä ohessa satunnaisesti.Tallille menee hyvin muutama bussi Myyrmäestä ja Helsingistä ja kävelymatkakin on varsin lyhyt. Tallitilat ovat siistit ja muutenkin tallialue siisti. Kaksi kenttää pieni ja iso. Hevoset kivoja, ihania friisiläisiä ruuna Uffe oli oman aikani hoitsu siellä. Tunnit olivat mielestäni yksinkertaisia ja niissä vain kerrottiin tee sitä,tee tätä eikä mielestäni ratsastajien virheisiin ja onnistumisiin puututtu, itse joudun kysymään usein menihän nyt oikein, kun ei opettaja yhtään maininnut asiasta. Tea=opettaja vaikutti muutenkin hieman tuuliviiriltä ja muutti suunnitelmiaan useasti. Hän käski hakemaan hevoset laitumelta ja hakiessani hän tuli huutaen, "mitä sä teet",eikä nähtävästi muistanut, että oli antanut tehtäväkseni hevosten hakemisen.

      Hoitajat vaikuttivat ilkeiltä, juoruilevilta ja välittivät huonoa ilmapiiriä talliväelle. Täytyi pitää kyllä omat puolensa, että sai hevosen laitettua kun oli koko ajan hoitaja siinä tungeksimassa, vaikka omaa ridau kokemusta pn yli kymmeneltä vuodelta. ;)

      Itse en niinkään tykännyt tallista ja mielestäni hevoset tekevät liian kovaa päivää, vaikka talli vaikuttaa ns. pieneltä maalaistallilta niin tuntuu että toisin on. Itse lopetin kun en tykännyt hoitajista, jotka tekivät tallillaolemisesta kurjaa ja opettajasta.

      • louisa____

        Oho, omat kokemukset ovat täysin erilaisia kuin ylläolevassa tekstissä - mielestäni yksi tallin hauskimmista piirteistä on juuri mukava ilmapiiri ja hyvä opettaja Tea. Hepat ovat kivoja, talli on helppojen kulkuyhteyksien päässä ja maastot upeita. Ei mitään pahaa sanottavaa, suosittelen kaikille!


      • vaki tuntilainen

        Luhtis ridaaja:
        en todellakaan ole samaa mieltä. Hevoset ja paikat ovat kyllä mukavat, mutta erityisesti opetus on todella hyvää! Opin ensimmäisen puolen vuoden aikana enemmän kuin olin toisilla talleilla edeltävän 4 vuoden aikana oppinut, kirjaimellisesti. Tea panostaa täysillä oppilaidensa opettamiseen ja kehittymiseen ja olen saanut todella yksityiskohtaista opetusta.
        Ja tallin ilmapiiri on aivan ihana, "hoitajia" ei ole, kaikki saavat hoitaa hevosia ja poneja! Enkä ole kuullut minkään laisia juoruja, kun tulee tallille kaikki tutut ja tuntemattomat hymyilevät, kaikkien kanssa on mukava puhua ja jokaista autetaan mielellään.
        Erityisesti kahden edellämainitun takia suosittele (opetus ja ilmapiiri) "maalais tyylistä" huolimatta hevosett ovat todella osaavia ja eri persoonia, eivätkä ole kuin 1-2 (max 3, harvoin) tunnilla päivässä. "automaateista" ei tietoakaan, jokaiselle löytyy varmasti sopiva hevonen kaikkii opeteltaviin asioihin!
        Suosittelen lämpimästi tutustumista lähemmin! =)


      • =)

        en ole samaa mieltä asiasta minusta opet ovat muihin talleihin verrattuna todella kilttejä suosittelen luhtajoen ratsutilaa!!!!!=)


      • Uffe-fani

        Ratsastan Luhtiksella n. 6tta vuotta. Hoitajat ovat mukavia ja avuliaita eivätkä juorua toisista tallilaisista mitään pahaa. Sinun on "satunnaisena" ratsastajana vaikea levittää Teasta tuollaista. Hän keskittyy yhteen kerrallaan ja auttaa/neuvoo tätä. Tämän tekstisi perusteella voisi luulla että olet itse luonut itsellesi kyseisen mielikuvan tai tunteen. Luhtisen väki on ihanaa, eikä ketään kiusata!


      • Yykaakoo1234567

        Olen samaa mieltä. Kokemusta siis löytyy 2v vakituista ratsastusta. Lisään vielä, että mielestäni tiettyjä oppilaita suositaan (moni on samaistunut) ja poni/hevos toiveita ei oteta huomioon ja osa opettajista ovat kirjaimellisesti epäreiluja ja ilkeitä.


    • emm.luhtis00

      heiiii! nyt ette puhu kivoja meijän tallista! olen tallin pääratsastaajan tyttö ja . luhtis on hyvä talli

    • :)))

      Suosittelen lämpimästi Luhtajoen ratsutilaa minun mielestä siellä saa hyvää opetusta ja tallin ilmapiiri on todella mukava.

      • luhtis on peestä!!!!

        julia on hirvee! hävetkää luhtis fanit! käytte mailman surkeimmalla tallilla!!


    • Viivi<3

      Moi, minusta talli on siisti, opettaja(julkku, teasta ei kokemusta)on -vaikkakin nuori- mukava paljon parempaakin opetusta tiedän mutta ok.Hevoset mukavia ja rauhallisia ehkä hieman eroavampia persoonallisuuksia kaipaisin.Leireille en taas suosittelisi majoitus-, peseytymis- &ruokailutilat hyvin epäsiistit!!! Rakentavaa kommenttia->ei pahalla...

    • Mannnis

      Oho onpa täällä eroavia mielipiteitä! Millainen Luhtajoki on senioriratsastajien näkökulmasta?

    • sennu-88

      luhtajoki on hirveä paikka!

    • Tätiratsastaja

      Huh,huh mitä tekstiä Luhtisvihaaja! Ei taida olla äö kovin korkea. Itse olen sitä mieltä että aina kannatta itse mennä paikan päälle ja kokeilla esim irtotunneilla paikkaa. Kyllä jo ekasta kerrasta saa mielikuvan jatkaako vai ei

    • Luhtisrakas<3

      luhtajoen ratsutilan on oikesti tosi mukava ja ihana paikka! Itse olen ratsastanut siellä noin 5½ vuotta enkä voisi kuvitellakkaan ratsastavani missään muualla. Ponit että hepat sekä opettajat ovat osaavia ja mukavia. Aloitteljat saavat apua kaikilta ja paikan ilmapiiri on hyvä:)

    • +-0

      Minusta Luhtiksen vahvoja puolia on ehdottomasti hyvä opetus ja kivat hevoset. Myös ponitunneilta on kokemusta katsojan roolissa.

      Kehityskohteena taas on ehdottomasti paikan siisteys ja puitteet. Vaikka olisi uusi tallilla, hakee hän hevonen itse sisään... ja sen löytäminen ei aina ehkä ole helppoa ( rospuuttoaikaan pitää olla ehdottomasti kumisaappaat mukana, muuten uppoa mutaan). Hevosten tarhapaikka -karttakin voisi auttaa tuohon löytämiseen.'

      Kenttien pohjat ( tarhojen pohjat) kaipaavat myös kipeästi minusta remonttia/ uusimista.

    • Kukapa muukaan

      Luhtajoen ratsutila on mielestäni aivan kamala paikka!
      En ole eläessäni nähnyt jotain niin järkyttävää kuin Luhtajoki! Ponit ovat ilkeitä, rumia, ja kaiken lisäksi huonoja opetusponeja. Opettajat sekoilevat, ja eivät kerro esim. istunnan virheistä. Monien ratsastajien istunta on siellä niin huono ja ********! Jos he vaihtaisivat tallia, johan istunta vaihtuisi. Kentät ovat huonossa kunnossa, ja ratsastajat hyppäävät poneilla, vaikka olisi kuinka kylmä.

      Ei ole kunnollisia ja siistejä tiloja! WC on joku laitahökkeli, joka on täynnä hämähäkkejä..
      ...yök!!!

      Talliilmapiiri on kireä, ja vieraita tuijotetaan pitkään eikä tervehditä.

      En suosittele Luhtajokea kenellekkään joka haluaa oppia ja kehittyä ratsastuksessa!

      • Siis minä kerron!

        Hei, Kukapa muukaan:

        Kerronpa sinulle nyt vähän asiasta.

        Luhtajoelle on tulossa MANEESI joten silloin ei ratsasteta kentillä. Ja tiedoksi, että alakentästä piti tulla maneesi, mutta en tiedä syytä miksi ei tullut. Poneja ei saa haukkua! Syynä voi olla se, ettet osaa hoitaa/ratsastaa niillä! Rambokin menee peräänannossa jos sillä osaa ratsastaa. Sinä siis ET OSAA ratsastaa luhtajoen poneilla. Ja anteeksi?!? Opettajat huomauttavat ainakin minun istunnastasi, jos se on väärä. Ja minua ainakin aikuisetkin ja vieraat tervehtivät, kun tulen tallille! Ja itse tervehdin kaikkia.

        Eli meneppäs sinä vaan nuolemaan omaa _________ jos ei sana kuulunut?


      • Miettippäs vähän

        Luhtajoelta on pari ihmistä päässyt kilpailemaan SM tasolle saakka. Eräs henkilö on aloittannut ratsastuksen Luhtiksella ja on päässyt poninsa kanssa ponien maajoukkueeseen 2013. Hän ratsastaa yhä luhtajoella ja poninsa asuu siellä. Nii!!


      • maneesi not
        Siis minä kerron! kirjoitti:

        Hei, Kukapa muukaan:

        Kerronpa sinulle nyt vähän asiasta.

        Luhtajoelle on tulossa MANEESI joten silloin ei ratsasteta kentillä. Ja tiedoksi, että alakentästä piti tulla maneesi, mutta en tiedä syytä miksi ei tullut. Poneja ei saa haukkua! Syynä voi olla se, ettet osaa hoitaa/ratsastaa niillä! Rambokin menee peräänannossa jos sillä osaa ratsastaa. Sinä siis ET OSAA ratsastaa luhtajoen poneilla. Ja anteeksi?!? Opettajat huomauttavat ainakin minun istunnastasi, jos se on väärä. Ja minua ainakin aikuisetkin ja vieraat tervehtivät, kun tulen tallille! Ja itse tervehdin kaikkia.

        Eli meneppäs sinä vaan nuolemaan omaa _________ jos ei sana kuulunut?

        Luhtis ei ole saanut lupaa maneesiin, joten sinne ei ole tulossa maneesia.


      • Luhyisridaaja

        Voi olla et tulee maneesii hanke on taas edistynyt


    • ponit on best

      Hei! halusin puuttua asiaan minä en ole siellä hepoilla mennyt mutta kaverini on hän sanoo tallia parhaaksi ja minusta hepat näyttävät hyviltä ja kilteiltä itse ajattelisin aloittaa siellä vielä tänä vuonna

    • Vielä hetki

      Omat kokemukseni ovat hieman kaksijakoiset.
      Opetus varmaankin perustasoltaan ok mutta olisi hienoa jos opettajat tarttuisi virheisiin ja antaisivat ohjeen mitä pitää korjata. Toisaalta vaikka ryhmät ovatkin sopivan pieniä niin kaikille ratsastajille pitää löytyä aikaa. Toivon että maneesi tulisi. Talli oloissa , tarhoissa ja ympäristössä olisi melkoisesti toivomisen varaa. Varmaan syksyllä ja keväällä monissa paikoissa tarhojen kanssa ongelmia mutta Luhtajoessa tarhat ovat todella heikossa kunnossa ja tuntuu ettei se kiinnosta omistajaa , ponit seisoo todella syvällä savessa ja pesupaikkaa voi käyttää vain kesällä joten "työntekijöiden olot on huonot." . Pihapiirissä kaikkea romua auton raatoja, pesukoneita jne.... No toki niitä varmaan talkoilla aina silloin tällöin siivoilaan.
      Se mikä itseäni kauhistuttaa ettei pikkuisien poniratsastajien toimia valvota. Pikkulapset itse laittavat ponit kuntoon ja tuntien jälkeen ominpäin purkavat ne , totta näin oppii muta valvonta pitää olla paikanpäällä.
      Jokainenhan tekee valinnan itse missä ratsastaa tai ratsastuttaa lastaan. Me ei varmastikkaan enään ko paikassa jatketa vaikka meillä ei varsinaisesti mitään valitettavaa ole mutta jotenkin huoleton meno , hevosten/ponien huonot olot ja hinta laatu ei kohtaa

    • Luhtis fani

      Kuulkaa luhtis on hyvä paikka ja hevoset/ponit ovat killtejä ja omia persoonia kaikki. Tallin ilmapiiri on hyvä kaikki auttavat toisia ja ovat kivoja. Ala ja yläkentät ovat hyviä myös tarhat. Ei tosiankaan valituksia.

      • Luhtis on paras

        Luhtis on loistava. Itse olen hoitanut yhtä Lumikki ponia 5 ja puol vuotta. Ilmapiiri tosi hyvä kaikki tervehtivät toisia ja auttavat myös kaikkia. Hevoset/ponit ovat osaavia ja mukavia samoin opet. Tykkään kaikista pettajista julkusta,teasta ja sannasta. Ei valituksia:)


      • tiitta1
        Luhtis on paras kirjoitti:

        Luhtis on loistava. Itse olen hoitanut yhtä Lumikki ponia 5 ja puol vuotta. Ilmapiiri tosi hyvä kaikki tervehtivät toisia ja auttavat myös kaikkia. Hevoset/ponit ovat osaavia ja mukavia samoin opet. Tykkään kaikista pettajista julkusta,teasta ja sannasta. Ei valituksia:)

        sorry, Lumikki ei kyllä ole ollut tallilla viittä vuotta.


      • luhtis on paras
        Luhtis on paras kirjoitti:

        Luhtis on loistava. Itse olen hoitanut yhtä Lumikki ponia 5 ja puol vuotta. Ilmapiiri tosi hyvä kaikki tervehtivät toisia ja auttavat myös kaikkia. Hevoset/ponit ovat osaavia ja mukavia samoin opet. Tykkään kaikista pettajista julkusta,teasta ja sannasta. Ei valituksia:)

        Nii varmaan


      • ;(((
        luhtis on paras kirjoitti:

        Nii varmaan

        R.I.P Lumikki ;(


    • miinä vaan

      Itse olen käynyt luhtajoella kohta 6 vuotta ja suosittelen lämpimästi! Opettajat ovat mukavia ja ponit kilttejä. Paras talli :D

    • Tea Blom

      Hei, meillä on kodin pihapiiriin rakennettu ratsastuskoulu joten kultaa ja kimallusta täältä on turha hakea.
      Oppilaat ovat tosiaan kilpailleet kansallisella tasolla sekä este- että kouluratsastuksessa ja olemme saaneet sijoituksia joka vuosi myös ratsastuskoulujen välisistäkilpailuista joten tulokset puhukoot puolestaan.
      Ratsastuskoulu on tällä hetkellä asiakasmäärältään Nurmijärven suurin. Maneesilupaprosessi on kunnassa.
      Ponituntimme ovat toistaiseksi täynnä ja hevostunneille mahtuu jokunen ratsastaja vielä.
      Tervetuloa itse kokeilemaan.
      Kiitos joillekin kritiikistä. Otan sitä mielelläni suoraankin vastaan koska näin voin kehittää yritystäni.
      tallin puh. 040-5455461
      Terveisin Tea

      • Luhtis♥♡♥♡♥♡♥♡♥

        Oon ratsastannu luhtiksel 5 vuotta ja ainaku tulee tallille kaikki tervehtii. Ja sit siit opetuksest: opettajat huomauttaa istunnasta, rohkaisee kokeilemaan uusia asioita, joskus tunneilla tehdään lapsien toiveista. Ponit♥ nää ponit opettaa todellakin ratsastamaan on poneja jotka sopivat pienille, kilttejä poneja, vähän vaikeempia(itsepäisiä,laiskoja...) mutta jos osaa ratsastaa pääsee vaikeimmillakin poneilla esim.hyppäämään...


    • ponityttö88

      Onko jollain kokemuksia luhtiksen leireistä? Ajattelin ens kesänä mennä sinne leirille. Mielipiteitä?

    • kertoja1

      Ratsastin luhtajoella kuutisen vuotta, ja voin sanoa että Sannan ja Tean tunnit on parhaita. Hevoset ovat kivoja ja suurin osa talliporukasta mukavia ! Itselläni kävi kyllä niin että lopetin sielä koska en oppinut enään uutta, kävimme samoja vanhoja asioita läpi, emmekä harjoitelleet uusia asioita.

      Luhtajoen leirit eivät ole huippuluokkaa,mutta ihan mukava paikka. Ratsastetaan 2h/pv ja leiriin kuuluu olikohan nyt kolme vai neljä ateriaa päivässä. En itse suosittelisi luhtajoen leirejä.

      Olen nyt ratsastanut hiukan yli 9v ja olen kolmen vuoden aikana oppinut vuokrahevosilta ja valmennuksista tuplasti enemmän kuin kuuden vuoden aikana luhtajoella. Ehkä se ei vaan ollut minun paikkani, mutta kaikille meillehän sopii erilaiset tallit, ei ole yhtä ja ainutta oikeaa tallia kaikille, vaan kaikki pidämme eri talleista, joten kokeile! Saattaa olla että opetus on sinulle hyvää ja opit sielä enemmän kuin minä, silti suosittelisin vuokrahevosen hankkimista ja sen kanssa tunneilla käymistä. Opettaa älyttömästi, kun et mene joka tunti eri hevosella.

    • ehkä sinne

      Onko maneesi jo tullut?

    • napro

      Luhtajoen ratsutila on tässä kuluneen kuukauden aikana näyttänyt sekä hyviä, että huonoja puoliaan. Ratsastuksenopettajat osaavat asiansa, mutta tuntien taso ei silti ole kovin hyvä. Tuntilaiset nuorempaa sakkia, tai sitten näitä sennuja. Tunnilla saa päättää, meneekö ilman satulaa, vai satulalla - mikä voi olla sekä hyvä, että huono puoli. Tasapaino kehittyy, mutta jos ei "ikinä" ratsasta satulalla, ei ainakaan kilpakentille ole asiaa tulevaisuudessa. Vähän sellanen lastentalli.

      Kentät on kyllä aivan järkyttävässä kunnossa 2/4 ajan vuodesta, samoin hevosten tarhat. Osa hevosista imppaa tai on muuten stressaantuneita.

      Toki siellä paljon hyvääkin on! Ilmapiiri ja ihmiset, kannustava ja iloinen tunnelma. Osa hevosista voi todella hyvin ja on tyytyväisiä, osa sitten ei, kuten sanoin.

      En siirtyisi ratsastamaan pääpainotteisesti luhtikselle.

    • Luhtajokionparas

      Aloin syksyllä luhtajoella. Olen tässä ajassa oppinut tuplasti tällä luhtajoella kun 5 edellisenä vuonna muilla talleilla. Heti ensimmäisenä päivänä kaikki hymyilivät, kysyivät tarvitsen apua yms. Jotenka voin sanoa että tallin ilmapiiri on todella hyvä, kaikkia kannustetaan ja autetaan. Toki jos itse on nirppanokkana, ei kenenkään tee mieli hymyillä sinulle, joten kannata miettiä myös omaa käytöstä jos on luhtajoella saanut huonon ilmapiirin käsityksen. Luhtiksella on hevosia että poneja, joista kaikilla on oma luonne. On vaikeampia ratsuja ja helpompia, ja minulla itselläni ainakin on tehty niin, että kun muutaman tunnin on mennyt jollain ponilla,ja osaa asiat joita on opettelu, on annettu toinen poni jolloin taas saa lisää harjoiteltavaa. Luhtiksella on erikseen koulu ja este tunnit, ja kolutunneilla hypätään noin. Kerran kuussa. Maastoilu riippuu ryhmän tasosta, mutta jos ryhmän taso on hyvä niin keväisin ja syksyisin pääsee maastoon. Teasta ja Sanasta ei ole minulla kokemusta, mutta kyllä hekin ovat päteviä. Julia on todella mukava, ja neuvoo jos teet väärin. Itse ei saa päättää meneekö satulalla vai ei, vaan opettajalta kysytään. Usein saa mennä ilman satula, mutta opettajat pitävät huolen että satulalakin tulee ratsastettua. Maneesia ei ole saatu rakentaa koska se olisi kuulemma häirinnyt naapureiden näköala tai jotain vastaavaa. Leirejä ei tänävuonna ole. Paikka ei ole ehkä mikään maailman siistin, mutta se ei loppujenlopuksi vaikuta mitenkään ratsastamiseen. Juuri eilen luhtajoella olikin talkoot. Kentät ovat hyvässä kunnossa aina,paitsi jos on satanut. Sama pätee tarhoihin ja laitumiin. Tietysti luhtajoella on myös huonot puolensa, esimerkiksi se että ei ole erikseen harjoja, ja ne ovat usein likaisia ja huonokuntoisia. Myös se että kun sataa paikat ovat mutaisia on harmillista. Esteitä ei hypätä silloin kun kenttä on jäässä tai kova, yleensä ei myöskään laukata. Hevoset ha ponit saa harjata vain kun on vanhemmat mukana tai opettaja/tallityöntekijä/vastuuhenkilö tullut ulos. Aluksi en tutustunut kamalasti muihin, mutta nykyään yksi parhaimmista kavereistani on yksi niistä kehiin en heti luhtajoella tutustunut, ja tällä koitan sanoa että tutustuminen vaatii aikaa etkä sinä voi heti saada kavereita, mutta ajan kanssa kyllä.


      SUOSITTELEN LUHTAJOENRATSUTILAA KAIKILLE❤❤❤!!!

      • Luhtajokionparas

        Ja pahoittelen kirjoitusvirheitä joita auotomaattikirjoitus on korjannut väärillä sanoilla


    • Oliviaonparas

      Muuta joku on mielestäni kiva paikka
      Opettajat osaa neuvoa ja opettaa hyvin
      Hepat ja ponit on mielestäni kilttejä ja kivoja. Tietenkin kaikilla on oma luonteensa on tallissa huonojakin puolia mielestäni Sanna on parhain opettaja

    • Oliviaonparas

      Sori kirjoitus virheistä mutta tossa alussa tarjotun luhtajoen ratsutilaa

    • Papunen11

      Moi! ::D Hei suosittelen, Luhtis on paras paikka. Hevosia kokonsa ja luonteensa mukaan löytyy jokaiselle! Kaksi kenttää toinen isompi jossa enemmän estekalustoa sekä toinen jossa paremmat koulukirjaimet (jossa kylläkin myös hyvä estekalusto) Maneesia tällä tallilla ei ole. Kolme opettajaa joilla on oma tyyli jokaisella ja kaikki ihan erilaisia mutta hyviä:) Hyvä talli suosittelen!

    • Kysymyksiä

      Tää on tosi vanha keskustelu mut ihan sama. Mietin vaihtaisinko luhtikselle joten mulla on pari kysymystä. Onko sielä nykyään maneesia? Onko sielä vessa? Onko sielä hyvät hevoset ja ponit? Kannattaako vaihtaa sinne tallilta jossa on maneesi ja noin 30 hevosta ja ponia?

      • Luhtiss

        Hei vastaan tähän vanhaan keskusteluun ja ei niin vanhaan kommentiin. Mutta siis itse ratsastin Luhtiksella 9 vuotta. Aloitin tenavatunneilta ja siitä etenin ponitunneille ja lopulta ratsastin hevostunneilla. Opettajana aina ollut Sanna taikka Julia (Tea muutamaan otteeseen) ja kaikki opettajat ovat ihania ja kaikilla on oma tyylinsä opettaa. Poneja ja Hevosia on tällä hetkellä vissiinkin n.30? ( en ole varma sillä jouduin lopettamaan ratsastuksen ajan puutteen vuoksi vuosi sitten mutta koska kaverini tallilla vielä ratsastavat tiedän hyvin asioista vieläkin ) Nää hevoset ja ponit on I H A N I A! On erilaisia; eri kokosia, helppoja, ei niin helppoja, hitaampia, pirteämpiä, kouluheppoja, esteheppoja...
        Ja maneesi on tällä hetkellä rakennusvaiheessa/ sen rakennus on aloitettu ( puita raivattu yms joten uskoisin että valmistuu piankin ) . Vessa on periaatteessa ulkohuussi joka sijaitsee keskellä tallipihaa olevassa rakennuksessa, luksusta se ei ole mutta tallityttönä ei huussin käyttäminen ole mikään elämän suurin juttu. Tietty jos pakkasasteira on paljon on mahdollusta päästä ”taloon” vessaan. Itse suosittelisin vaikka käydä kokeilemassa parikin kertaa!


    • luhtisonbest

      Suosittelen ehdottomasti Luhtajoen ratsutilaa!! Sanna ja Tea ovat tosi mukavia ja niin myös Juliakin. Kaikki huomauttaa virheistä jos on huomautettavaa! Ponit ja opettajat ovat kaikki päteviä!! Tunteja on aloittelijoille sekä myös enemmän ratsastaneille ja on pieniä poneja, isoja poneja ja myös hevosia. Maastoon mennään jos sää sallii ja ryhmän taso on tarpeeksi hyvä eli noin He C tai He B jne. Este ja koulutunnit ovat erikseen! Talli on saanut luvan maneeain rakentamiseen!!

      • Luhtiiisssonnnnbeststat

        Oot oikeessa!


    • Olliviaonbest

      Siis tää on aika vanha keskustelu, mutta silti.
      Suosittelen Luhtajokea täydestä sydämmestä.

      Ponit ovat ihania. Osa on vähän vaikeempia, osa taas helpompia, toiset vähän reippaita ja toiset vähän laiskoja.
      Tallilla on jokaiselle jokin ratsu. Löytyy hevosia, poneja ja shettiksiä. Ja kaikkia eri kokoja.

      Maneesi on valmistumassa töitä on jo tehty sen eteen.

      Osa heppoista/poneista asuu pihatossa ja osa karainoissa.

      Kaikki opettajat opettavat eri tavalla, mutta aina olen oppinut jotain uutta.
      Vessa on huussi, mutta ei se maailmaa kaada käydä siellä. Ei ainakaan itselläni.
      Alatallissa on kartta heppojen tarhapaikoista. Ja aina autetaan kysyy vaan rohkeasti. Itse olen pelkuri, mutta kun kävin kysymässä tallista apua miten saan yhden ponin kiinni Tea oli heti auttamassa.

      Ilmapiiri on hyvä ja aina autetaan.
      Ainakin ylätallissa ponien satuloiden ja suitsien vieressä lukee kenelle ne kuuluu.

      Luhtajoen nettisivut on tosi selkeät.

      SUOSITTELEN lämpimästi Luhtajoen ratsutilaa kaikille.

    • Anonyymi

      Luhtajoki on paras talli koskaan vaikka on hieman likanen. Mutta on hyvät opettajat eniten tykkään Juliasta.Mun mielestä paras poni on Eetu vaikka pukittaakin aina kun yrittää nostaa laukkaa.

    • Anonyymi

      Tosi kiva talli

    • Anonyymi

      hevoset pakotetaan muotoon piuhoilla ja selät menee paskaks

    • Anonyymi

      Vanha alotus mutta nyt on pakko ottaa kantaa.
      Luhtiksesta kokemusta n. vuodesta 2019 asti itsellä, ja en todellakaan suosittele tallia kenellekkään.
      Selkeästi kipeitä ja sairaita (selkäkipuisia, selkeesti ontuvia) hevosia pidetään aktiivisesti jopa hyppäreillä mukana, eikä niitä a) hoideta ammattimaisesti kuntoon b) anneta ollenkaan parantumis aikaa.
      Opettajasta ja omistajasta Teasta kertoo paljon se että tämä neuvoo oppilaita saamaan hevosen ulos maneesista nykimällä ja repimällå ohjista taakse ja samalla lyöden kouluraipalla hevosta persuksille. Luhtiksen tarhat ovat paskasimmat ikinä näkemäni (kyllä, muuallakin on etenkin syksyllä vellistä mutta luhtiksella on vuoden ympäri), hevoset seisovat kuran mudan ja oman paskansa sekoituksessa vähintäänkin vuohisiin asti, useampi tarha sitäki upottavampi.
      Omistaja kiristänyt asiakkaitaan, kysellyt alaikäisten asiakkaittensa rokotustietoja (laitonta jos lapsen vanhemmat eivät oo paikalla), tehnyt/esittänyt laittomia uhkauksia, antanut portti/ratsastuskieltoa jos asiakas ei näytä puhelimensa sisältöä yms. On myös häirinnyt entistä asiakastaan ja tämän vanhempia pitkään viesteillä ja uhkaillut eri tavoin.
      Luhtiksen (etenkin ponien) varusteet aina paskasia, rikki, epäsopivia tai kadoksissa. Kerran ku kysyin missä ratsuni satula on sain vastaukseks ”se oli yön ulkona sateessa haha ota toisen ponin satula!”.
      Hevoset vedetään ”muotoon” gramaaneilla. Tosi monella ponilla häntäremmit.
      Hevosten selkeeseen kipukäytökseen karsinassa ei puututa/syitä ei yritetä selvittää.
      Joillain hevosista selkeää stressikäytöstä.
      Elsu kamaa, toivottavast koko paska menee konkkaan tai eläinsuojelu puuttuu asiaan, hevos parkojen pitäs päästä pois sielt. Oksettavaa.
      Kun Luhtikselta kysytään asiaan liittyviä kysymyksiä esim. Tiktokissa, luhtis vastaa kommenttiin videolla mutta vastaa ympäripyöreästi/ei koskaan suoraan kysymykseen.

    • Anonyymi

      Toosi vanha juttu mut mulla on huomenna tunti luhtiksella enkä tiiä onko luhtis hopotissa ja miten siellä hoidetaan hepat?? Onko hepat valmiina karsinassa vai laitetaanko itse? Mistä tiedän kenellä menen ja mistä tiedän hevosen omat ratsastus kamat satula, suitset tms? AUTTAKAA LUHTIKSELLA KÄYVÄT (oon siis menossa ekaa kertaa) ja tunnin taso on HeB.

    • Anonyymi

      😡😡😡😡😡!!!! Huono talli!!!!! EEN D dndndk

    • Anonyymi

      Äskeinen oli vahinko

    • Anonyymi

      5 v lapseni laittoi tuon puhelimellani, pahoittelut! Ei olla tallilla käyty..

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe