Oulun VERVE

marami

UUtisissa oli ennen joulua juttua Verven kuntoutuslaitoksista, etenkin rakennusten homevaurioista.
Onko Oulun Hengitysliitto Helin omistamassa Vervessä kosteusvaurio-ongelmia tällä hetkellä?
Onko tietoa asiasta?

49

5891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yks vaan

      Olin juuri siellä kuntoutuksessa ja mielestäni siellä tiloissa ei ollut homeongelmia tai en ainakaan regoinut niissä tiloissa missä olin..

      • krsti

        Olin siellä ja kokemus ei ollut muuten hyvä. Tosin en saanut homereagointiakaan, joten sekin jäi kokematta.. :) Mutta siis mitään erityistä apua en Vervestä saanut, ainakaan kun vertasin siihen että tuttava kävi jossain toisella isolla kuntoutusfirmalla Oulussa, (en muista sen nimeä, mut se oli jonkun naisen niminen firma, vähän kuin eilakaisla) ja hän sai sieltä ihan konkreettista apua ja työkokeilun päätteeksi työpaikan uudelta alalta. Tätä minäkin olisin kaivannut, enkä pelkkää juttelua, mut tulipahan käytyä.


      • Piksuliini
        krsti kirjoitti:

        Olin siellä ja kokemus ei ollut muuten hyvä. Tosin en saanut homereagointiakaan, joten sekin jäi kokematta.. :) Mutta siis mitään erityistä apua en Vervestä saanut, ainakaan kun vertasin siihen että tuttava kävi jossain toisella isolla kuntoutusfirmalla Oulussa, (en muista sen nimeä, mut se oli jonkun naisen niminen firma, vähän kuin eilakaisla) ja hän sai sieltä ihan konkreettista apua ja työkokeilun päätteeksi työpaikan uudelta alalta. Tätä minäkin olisin kaivannut, enkä pelkkää juttelua, mut tulipahan käytyä.

        katjanoponen oy? Sellainen ammatillisen kuntoutuksen paikka on Oulussa ja kai aika monessa muussakin kaupungissa suomessa. Mä olin siellä ja kokemus oli ihan hyvä ja just tuommoinen konkreettinen, vaikka toki juteltiinkin, mutta ne auttoi mua myös löytämään koulutuspaikan.


      • Hippishei
        Piksuliini kirjoitti:

        katjanoponen oy? Sellainen ammatillisen kuntoutuksen paikka on Oulussa ja kai aika monessa muussakin kaupungissa suomessa. Mä olin siellä ja kokemus oli ihan hyvä ja just tuommoinen konkreettinen, vaikka toki juteltiinkin, mutta ne auttoi mua myös löytämään koulutuspaikan.

        Olen käynyt aikaisemmin Vervessä ammatillisen kuntoutuksen tai minkä se nyt onkaan palveluissa. Juteltiin vaan ja mitään konkreettista en sieltä saanu. Vakuutusyhtiö ohjasi sitten minut tuonne noposelle Ouluun ja siellä uravalmentajan kanssa yhdessä järkkäiltiin mulle oppisopimuskoulutus uuteen työhön. Oon tosi tyytyväinen siihen, että sain ihan oikeaa apua, sillä yksin en olisi paikkaa löytänyt. Matka sinne oli vähän pitkä, mutta kannatti.


      • Rikki s
        Hippishei kirjoitti:

        Olen käynyt aikaisemmin Vervessä ammatillisen kuntoutuksen tai minkä se nyt onkaan palveluissa. Juteltiin vaan ja mitään konkreettista en sieltä saanu. Vakuutusyhtiö ohjasi sitten minut tuonne noposelle Ouluun ja siellä uravalmentajan kanssa yhdessä järkkäiltiin mulle oppisopimuskoulutus uuteen työhön. Oon tosi tyytyväinen siihen, että sain ihan oikeaa apua, sillä yksin en olisi paikkaa löytänyt. Matka sinne oli vähän pitkä, mutta kannatti.

        Noposta minäkin suosittelen, lopettelin siellä just kun aloitan opiskelut. Mukava valmentaja ja koulutuspaikka unelmien työhön järjestyi. Olen onnellinen taas pitkästä aikaa. :)


      • Kaissu
        Rikki s kirjoitti:

        Noposta minäkin suosittelen, lopettelin siellä just kun aloitan opiskelut. Mukava valmentaja ja koulutuspaikka unelmien työhön järjestyi. Olen onnellinen taas pitkästä aikaa. :)

        Oulun katjanoposesta olen minäkin kuullut hyvää. Onnea sinulle, voi kun minäkin jonain päivänä olisin kans onnellinen, mut tää homesairaus vie ilon keväästäkin..


      • Rikki s
        Kaissu kirjoitti:

        Oulun katjanoposesta olen minäkin kuullut hyvää. Onnea sinulle, voi kun minäkin jonain päivänä olisin kans onnellinen, mut tää homesairaus vie ilon keväästäkin..

        Minullakin toipuminen vei aikansa, nyt kaikki pitkästä aikaa hyvin. Kyllä se aurinko alkaa sinullekin paistamaan, jaksa vain sinnikkäästi taistella. Tsemppiä sinulle Kaissu hyvä!


      • Kaissu
        Rikki s kirjoitti:

        Minullakin toipuminen vei aikansa, nyt kaikki pitkästä aikaa hyvin. Kyllä se aurinko alkaa sinullekin paistamaan, jaksa vain sinnikkäästi taistella. Tsemppiä sinulle Kaissu hyvä!

        Kiitos tsempistä, yritän taistella ja tavoitteena minullakin tuonne samalle Oulun noposen uravalmentajalle pääsy, kunhan tässä kuntoutuisi ensin siihen kuntoon. Kivaa kesää kaikille kanssakulkijoille.


      • Homepää
        Rikki s kirjoitti:

        Noposta minäkin suosittelen, lopettelin siellä just kun aloitan opiskelut. Mukava valmentaja ja koulutuspaikka unelmien työhön järjestyi. Olen onnellinen taas pitkästä aikaa. :)

        Noposelle pääsee ?
        Minäkin tarvisin uuden paikan.


      • kymppi*
        Homepää kirjoitti:

        Noposelle pääsee ?
        Minäkin tarvisin uuden paikan.

        Mä ainakin pääsin sinne eläkevakuutusyhtiön kautta ja mun mieskaveri VKK:n avulla. Kannattaa olla yhteydessä omaan eläkevakuutusyhtiöön tai sitten ihan tavalliseen vakuutusyhtiöön jos se hoitaa sun asiaa, ne lähtettävät sitten tuon VKK:n kautta niille jonkun lähetteen. Tsemppiä sulle, voin suositella tätä, miehenikin laitoin tästä innostuneena samaan paikkaan ja sillekin löytyi uusi ura noiden avulla. :)


      • Kaalleppi
        kymppi* kirjoitti:

        Mä ainakin pääsin sinne eläkevakuutusyhtiön kautta ja mun mieskaveri VKK:n avulla. Kannattaa olla yhteydessä omaan eläkevakuutusyhtiöön tai sitten ihan tavalliseen vakuutusyhtiöön jos se hoitaa sun asiaa, ne lähtettävät sitten tuon VKK:n kautta niille jonkun lähetteen. Tsemppiä sulle, voin suositella tätä, miehenikin laitoin tästä innostuneena samaan paikkaan ja sillekin löytyi uusi ura noiden avulla. :)

        Kiitos tiedosta. Vaikuttaa just mulle nappijutulta.


      • Pike10
        Hippishei kirjoitti:

        Olen käynyt aikaisemmin Vervessä ammatillisen kuntoutuksen tai minkä se nyt onkaan palveluissa. Juteltiin vaan ja mitään konkreettista en sieltä saanu. Vakuutusyhtiö ohjasi sitten minut tuonne noposelle Ouluun ja siellä uravalmentajan kanssa yhdessä järkkäiltiin mulle oppisopimuskoulutus uuteen työhön. Oon tosi tyytyväinen siihen, että sain ihan oikeaa apua, sillä yksin en olisi paikkaa löytänyt. Matka sinne oli vähän pitkä, mutta kannatti.

        En suosittele, minustakin siellä vaan juteltiin, eikä mitään oikeaa saatu aikaan.


    • ))))))))))))))))))))

      Kyllä siellä vaan hometta ja kosteusongelmaa vuosi sitten oli. Me koko keuhkovammaisten ryhmä saatiin oireita ja jouduttiin lisäämään lääkitystä. Majoitus oli samassa rakennuksessa missä opiskelijatkin asuvat, ei suinkaan siinä hotellissa. Se on kuulemma liian kallis kuntoutettaville. Aika ikävä oli 2 viikkoa päivä-päivältä lisästä astmalääkkeitä ja yrittää sitten nauttia kuntoukseen kuuluvasta liikunnasta. Se liikunta puoli olisi kyllä ollut todella hyvä, mutta eihän siitä mitään hyötyä.

      • :(

        Sama juttu, jouduin lähtemään Vervestä (Oulu) kesken pois, kun sain niin pahat oireet. Kuntoilu ei onnistunut kun kehkot täynnä astmalääkettä. :(


      • Zipx
        :( kirjoitti:

        Sama juttu, jouduin lähtemään Vervestä (Oulu) kesken pois, kun sain niin pahat oireet. Kuntoilu ei onnistunut kun kehkot täynnä astmalääkettä. :(

        Mä en saanu oireita, mut muuten aika tylsä paikka.


      • Sipsi72
        Zipx kirjoitti:

        Mä en saanu oireita, mut muuten aika tylsä paikka.

        Kokemus ei ollu kummoinen. Noposella en oo käyny, mut siitä oon taasen lukenu monesta paikkaa hyvää ja yksi kaveri oli siellä ja se ainakin kehui saamaansa kohtelua.


      • Sip-si
        Sipsi72 kirjoitti:

        Kokemus ei ollu kummoinen. Noposella en oo käyny, mut siitä oon taasen lukenu monesta paikkaa hyvää ja yksi kaveri oli siellä ja se ainakin kehui saamaansa kohtelua.

        Mut siirrettiin Petreasta Noposeen, kun Petrealla ei tapahtunut mitään. Nyt etsimme mulle työkokeilupaikkaa, josta voisi tulla mun uusi ura.


      • 30+
        Sip-si kirjoitti:

        Mut siirrettiin Petreasta Noposeen, kun Petrealla ei tapahtunut mitään. Nyt etsimme mulle työkokeilupaikkaa, josta voisi tulla mun uusi ura.

        Mut taas siirrettiin Patrik säätiöstä Noposelle Kouvolassa. Homma vasta alussa, mutta vaikuttaa paljon paremmalta meinigiltä kuin tuolla säätiössä.


      • Petreaan en mee
        30+ kirjoitti:

        Mut taas siirrettiin Patrik säätiöstä Noposelle Kouvolassa. Homma vasta alussa, mutta vaikuttaa paljon paremmalta meinigiltä kuin tuolla säätiössä.

        Oli myös tosi iso pettymys. Hoidettiin kuin liukuhihnalla, päivät pelkkää odottelua, pakko olla paikalla, mitään hyötyä ei ollut siitä.


      • apuapuatartteis
        Petreaan en mee kirjoitti:

        Oli myös tosi iso pettymys. Hoidettiin kuin liukuhihnalla, päivät pelkkää odottelua, pakko olla paikalla, mitään hyötyä ei ollut siitä.

        Molemmista saa lukea täältä pelkkää huonoa. Ei ihme jos sieltä siirrettiin pois..


      • seurailijajasivusta
        apuapuatartteis kirjoitti:

        Molemmista saa lukea täältä pelkkää huonoa. Ei ihme jos sieltä siirrettiin pois..

        Säätiöt ja julkiset laitokset ovat usein osoittautuneet tehottomiksi. Yksityisellä seurataan paremmin tuloksellisuutta, siinä ero.


      • Anonyymi
        seurailijajasivusta kirjoitti:

        Säätiöt ja julkiset laitokset ovat usein osoittautuneet tehottomiksi. Yksityisellä seurataan paremmin tuloksellisuutta, siinä ero.

        Tämä! Eron huomaa


    • nuhis??

      Tulee ongelmia, astmaoireet lisääntyivät selvästi. Harmillista oli.

      • a stmaatikko

        Aivan varmasti oli hometta, ainakin viime syksynä, sillä astmani paheni huomatttavasti!


      • Anonyymi
        a stmaatikko kirjoitti:

        Aivan varmasti oli hometta, ainakin viime syksynä, sillä astmani paheni huomatttavasti!

        Edelleen sama ongelma, syksyllä 2019. Ihme kun eivät tee mitää asialle


    • vervessä 21.3 ollut

      Oulun Hengitysliitto Helin omistamassa Vervessä on todellakin kosteusvaurio-ongelmia. Ei uskois, kun ovat asiantuntijoita sillä saralla. :)

    • käynyt ja turhaaa

      Eivät taida sittenkään olla..

    • turhan reissun tehny

      Eivät ole!!!!

    • hukkaputki...

      Vervessä kävin ja homma ei edenny mihinkään. Hometta en huomannu, mutta muuten oli 95 %:sti hukka reissut.

    • dasdasi

      Oulun Hengitysliitto Helin!!!! omistamassa Verve (Oulu) on edelleen homeinen. Sain oireita ja kuntoutus jäi kesken.

    • Onko vastauksia?

      Mainiota homesairaan kuntousta kerrassaan. Keitä palvelee se homeisissa tiloissa homesairaan kuntoutus? Ihan sama, kun sitä, jolta jo toinen jalka on poikki, kuntoutettaisiin katkaisemalla se tervekin jalka tai vastaavasti analyfaktisesti pähkinäallergista kuntoutettaisiin valvovan silmän alla pähkinöitä syöttäen. Milloin näihin kuntoutuksiin tulee jotain järkeä? Voiko kuntouttamisen homeisessa kiinteistössä tulkita tahallisen vamman tuottamiseksi?

      • "Ihan sama, kun sitä, jolta jo toinen jalka on poikki, kuntoutettaisiin katkaisemalla se tervekin jalka tai vastaavasti analyfaktisesti pähkinäallergista kuntoutettaisiin valvovan silmän alla pähkinöitä syöttäen."

        - Harasoo! Mike ongelma?

        Tuo just järkkee, oikkee viimese tip-top. Russie hyve maa.


    • Manit pois tyhmiltä

      köyhät kyykkyyn. Hometta.

    • ?????????????

      Kannattaisiko äänestää jaloillaan?

    • Hipppiheikki

      Varvin homeesta en muuta tiedä kuin täällä kirjoitetut jutut.
      Kuntokartoitus on sama kuin tk.ssa kävisi, ei asiantuntemusta tai sitten on järjestetty lekuri "unohtamaan" asiakkaan (potilaan) etu.
      Diakonissalaitos on vaihtoehto johon kehoitan asiakkaan ohjautumaan jos mahdollisuus on olemassa.
      Kookle tietää vaan ei kerro.

    • Yks vaan

      On homeessa, vaikka se Verven puolelta kiellettiinkin kun oireilin. Ryhmän vertaistuki koko kurssin parasta antia, muutenpa en kokenut tulleeni kovin valaistuksi tai kuulluksi... Kelan vaatimat mittarit (tavoite kurssille siinä onnistuminen) tehtiin "hyvin ohjattuna" kurssin kahtena viimeisenä päivänä. Filungin maku jäi koko touhusta...

      • RPS¨

        Ihan kuin minun tarinani, en kokenut kuulluksi tulemista tai henkilökohtaista hyötyä.


    • Verve, kuntoutus?

      Ihan kuin olisin ollu nimimerkin yks vaan kanssa samassa ryhmässä, mulla tosin ryhmä päättyi vasta äsken... eli sama meno jatkuu!

    • RPS¨

      Iso laiva muuttaa kurssiaan hitaasti, vaikka vastaavaa palautetta ovat varmasti paljon saaneet. Kannattaa äänestää jaloillaan.

    • sinne menossa toukok

      Onko kukaan käyny viime aikoina, mikä tilanne siellä nyt?

    • sinne menossa toukok

      Huhuu??

      • jhwklhehqöe

        En tiedä auttaako, mutta huhtikuussa oli ihan sama juttu, ihan liukuhihnameininkiä kaiken muun lisäksi


    • aika tulossa..

      Entä nyt, onko kukaan käyny kostealla syksyllä, mikä tilanne nyt? Pelottaa ajatellakin, että sinne pitää mennä altistumaan.

    • ei hyötyä

      Olin ja oireilin. Toki kostea on ollut alkuvuosikin.

    • Verve Oulu

      Oli aivan kamala kokemus kaikin puolin. Verve Oulu. En voi suositella. Liukuhihnalla ilman ihmisarvoa. Kokemus...

    • Vervekokemuksia

      Verve kokemuksia. Ihan paska. Mitään hyvää en löytänyt niiden toiminnasta

    • pettynyt123

      Perseestä koko laitos

    • eikannatamennä

      Edelleen oireilua, kävin vain lyhyesti sisällä.

      • Anonyymi

        Onko tietoa mikä tilanne? Kokemuksia Verve kaivataan!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe