AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

 /   /  /  /  / CRV Diesel -09 hiukkassuodatin ongelmat

CRV Diesel -09 hiukkassuodatin ongelmat

62 Vastausta 9 078 Lukukertaa
Onko muilla kokemuksia 2.2 kiisselin hiukkassuodattimen temppuilusta. Itselläni takana 30000km ja nyt yli
-20 asteen pakkasten aikaan sytytti valon, joka ei sammunut ohjeen mukaisesti kierroksia nostamalla ja ajamalla jonkin aikaa. Itseasiassa valo syttyi suoraan palamaan, eikä "vilkutellut" etukäteen. Regeneroitiin huollossa ja ajoivat uuden softan, jonka pitäisi ennaltaehkäistä tukkeutumista. Softan vaihdon jälkeen tuntuu, että moottorilämmöt nousevat entistäkin hitaammin. Pääasiallinen ajo mulla on työmatkaa n. 30km ja reissupäivä välillä pidemmälle, eli tuollaiset 4000km/vuosi, toki lyhyttä kauppareissuakin välillä; kuitenkin päivittäin koneen lämmöt nousevat normaaliin ainakin kahdesti. Kohtalontovereita, auttoiko softan vaihto vai uusiko ongelma ?

lämpenemisen

hitauden perusteel vähennettiin egr:n käyttöä,onko käytetty c3 öljyjä??Eli ne mitä suurin osa hiukkas-suodatin diisselivalmistajat suosittelee.Ja kyl pätkäajo on myrkkyä hiukkasloukulle muissakin automerkeissä.Itsel kerran pakko poltettu saab,ja sen jälkeen olen kattonu tripistä n500-700km väleil antaa lämpimälle koneelle hanaa ihan kunnol,se on lähes aina aktivoinut sen polton.Tietty jo oppinu sen kulutuksen perusteel arviomaan milloin on aika polkasta.Silloin kun osuu paljon nurkkaa ja kulutus lähes 9 niin se 500km välein kiihdyttely riittäny.Ilmeisesti se anturi tulkitsee et putki ahdistaa ja siks se aktivoi sen polton.Ethän vaan ole sammutanu moottoria kesken sen hiukkasten polton??Sen mokan tein ja vika tilaan meni.Usein sen polton tunnistaa vähän nousseista kierroksista,paljon nousseesta hetkellisestä kulutuksesta ja saabis pienestä nykimisestä ihan ryömintä nopeudes ja flekti huutaa vaik pakkasta yli 20!!Hondas ei vakiona webastoa ja siks se voi olla ongelma et ei koskaan oikeasti pääse tarpeeks lämpimäks,mut se kova ajo ja sisälle ei ihan simona lämpöä vois käynnistää sen polton sopivil väleil.Ja ei tartte pelätä käskee sitä,harva kone nyky öljyillä kuluu karstottuminen isompi ongelma.Ja pitäs sen kestää kilsoja sen hondan diisselin,tutulla taksi accord 06 ja yli 300tkm ajetttu ja hyvin pelaa

Joo...

Öljyt on just nuo kallit mitä Honda vaatii hiukkassuodattimen toiminnan kannalta. Merkkihuolettu jne. Olen saattanut joskus sammuttaa koneen kesken "polton" kun en sitä ei oikeastaan mistään huomaa kun ilmeisesti siitä, että jeesus-käry on ulkona kun oven ajaa, sellainen kumin/kytkimen-tyyppinen kärtsä.

kyl

se siitä,pidä vaan konees ne c3 öljyt(halvemmal saa mobil experss esp)kuin yleensä merkkihuollosts.Eli vaihda ne takuu aikana valmiiks enne huoltoa.Takuun loputtua käytä muual valohoidos.Mut jos auto muuten miellyttää ihan suotta vaihdat,kun ei parempaa/kestävämpää/hintansa pitävää cittaria oikein ole.Toyota jos et muuta saa reivi on viivioil,mut kun tulee muittenkin kuin taksareiden tietoon 2.2 ja 2.0d koneitten luokaton laaatu niin crv on arvo kunkku.Ei muuten löydy yhtään uutta ave 2.2 taksia tästä(yli 100)kaupungista,sen verran tehokkaasti 07_09 2.0 ja 2.2 koneita kannesta hajos.

Niin

Kyllähän työ mukava ja hyvä auto on muuten, kolmas honda minulle. Totta sekin, että sitimaasturi-linjalla hinta/laatusuhteeltaan aika ylivoimainen. Kilometrejä tulee kuitenkin siihen tahtiin, että parin vuoden sisään pitää vaihtaa ja jos "parempaa" tahdoo, niin varmaan pitää nousta hinnassa luokkaan n. 60000e, josta löytyy audia ja volvoa; varmaan murheensa niissäkin.

Harmittaa vaan tällaiset "viat", jotka voivat pakottaa päättämään matkanteon pakkaseen kesken työreissun.

ei ole ollut

Minulla ei ole ollut ongelmia hiukkassuodattimen kanssa, nyt ajetttu 28 000 km. cr-v:n vm. 2008.
Pyrin etten keskeyttäisi polttoprosessia ja jos mahdollista menen moottoritielle (se on tossa lähellä) ajamaan pitämällä kierrokset n. 3000 r/min. Viimeksi kun poltteli oli pakkasta -20 C. pistin vielä eeberin päällä, että
helpottaisi konetta saavuttamaan tarvittavan lämpötilan. Merkki huollossa huollettu ja mobilin esp:ä
öljynä.

Mistä tiiät ?

Mistä tiedät, että polttelu on käynnissä ?

siitä tiiän

Kun keskikulutus nousee huomattavasti mittarissa ja myös koneen käynti ääni muuttuu silloin
kun polttelee. Joku lamppu kun syttyis kojetaulussa niin olis selkeempi nyt joutuu tulkitsemaan.

Joo...

Kiitti...

Itse vissiin olen sen verran tupelo, että en ole huomannut moista muutosta. Olis todella hyvä, jos vaikka se hiukkassuodattimen valo vilauttelis, niin ymärtäisi nostaa kierroksia tai vaikka joku piippaus. Itseasiassa ohjekirja antaa jotenkin ymmärtää, että valo vilauttelisikin. Tapahtuuko tuo polttelu mielestäsi miten taajaan ? Mulla siis aika jetsulleen 29000km ajettu huhtikuusta 2009 lukien ja nyt viikko sitten tälläsi tuon valon suoraan päälle ja huollossa pakkopoltettiin.

hiukkaspolttelu

Minulla tulee aikapaljon kaupunki ajoa, en tiedä vaikuttaako polttelu tiheyteen mutta
arvioisin n. 300-500 km välein. Kesäisin polttelu hoituu helpommin kun on lämmintä
tämä on varmaan näitä talven aiheuttamia ongelmia kun on kylmää ??.

Niin varmaan

Joo, varmaan tää erikoinen pakkastalvi tekee oireet, kun normaali nolla-loskaa ei ole lainkaan ollut. Ihan alkuvuodesta heitti mulla myös moottoritilan häiriövalon, se hävisi kun tankkasin ja laitoin jäänestoa kiisselin sekaan. Kyllä kai tää tästä kesää kohti :D
Kokeilin omassani tehoboxia, tuntui hyvältä ja kulutuskin tippui litran verran mutta hiukkassuodattimen valo syttyi muutaman sadan kilometrin jälkeen. Otin boxin pois ja käytin regeneroinnissa eikä sen jälkeen ole ollut ongelmia.

Merkkivalo

Kyllä näyttöön tulee merkkivalo, kun poltto on käynnissä, vilkase ohjekirjasta.

lamppu

Tulee kyllä sitten kun on jo niin tukossa että on viimeiset hetket saada se ajossa puhtaaksi.
Ei siellä kyllä normaalisti mitään pala mittaristossa.

Onko

6.000km kohdilla viimeiset hetket?

lamppu

No hyvä jos se merkkivalo ilmoittaa renegoinnin uusimmissa malleissa omassa -08 se merkkivalo EI OLE palanut vielä missään vaiheessa 28 000 km.n aikana.

Ei ole

Joo, ei ole 09 elegancessakaan mitään merkkivaloa, joka ilmaisisi polton tarpeen. Kun valo palaa, terve menoa vaan suoraan huoltoon ja mieluiten hinaamalla (kertoo honda assistance). Ohjekirjassa sanotaa, että ajotietokoneella varustetuissa malleissa merkkivalo.

Vinkkinä vaan, että jos valo syttyy ajon päällä, älä aja ihan huoltamolle saakka. Jos huoltofirmalla ei ole aikaa generoida hiukkassuodatinta samana päivänä, sijaisautoa ei assistancen kautta saa jos on jo korjaamolla. Aika huvittavaa, maksavat mieluummin hinausauton naapuritontilta, heh.

On

En halua inttää asiasta, mutta merkkivalo vilkkuu, kun poltto pitää suorittaa. Tämä tulee, jos autolla ajetaan lyhyitä matkoja ja automaattinen poltto ei näin ole onnistunut. Jos valo jää palamaan, silloin kyseessä huoltoon meno. Huoltokirjan sivu 534. Näin omassani 09 Elegancessa.

Tämähän toimii samoin kaikissa uudemmissa dieseleissä, siis itse polttotapahtuma. Ei tästä suurempia murheita kannata ottaa, suorittaa vain aika ajoin poltto-ohjelman, jos niin vaaditaan ja muistaa käyttää oikeita moottoriöljyjä. Jos oikein ahdistaa, kannattaa ostaa bensa auto. Mukavaa kevään odotusta!
Meillä viime talvena kerran syttyi palamaan ja vaikka painoin menemän 4000 rpm puolituntia niin ei mitään vaikutusta, sitten se itetsttään sammui... Mutta lööä tuo vie niin ettei siinä jonkun ihme hiukkasuodattimen puhdistusta edes huomaa, vai onko sinulla joku ulkouolinen taarkkuusmittari? Tuoo hondan omahan on lähinnä vitsi... Kyllä seuraava suv voi olla Kia Sorento, antaa se niin paljon enempi samalla rahalla...

myös ongelmia

Joulukuussa syttyi sama keltainen varoitusvalo- sammui parin päivän jälkeen pakkasten lauhduttua. Toisen kerran syttyi 3 vk myöhemmin. Kummallakin kertaa yhteistä se, että ajoin 300-400 km n.25 asteen pakkasessa, talvinopeusrajoitusten mukaisesti, tietty. Ilmeisesti kovilla pakkasilla puhdistustoiminto ei lähde liikkeelle. Elikkä, joko asiaa ei ole testattu pakkasilla, tai meille pohjoisessa asuville, marginaali-ihmisille, on ihan sama... No, kertoivat merkkiliikkeessä, että EGR-venttiili olisi sökö, meni kuulemma Japanin tilaukseen, olisikohan hyllyt tyhjenneet, vaikka väittivät Wetterillä, että tämä olisi ensimmäinen tapaus laatuaan. Yritin saada sitä puhdistustoimintoa liikkeelle ajamalla hieman yli 3 th kierroksilla noin 100 km - ei vaikutusta. Pakkasta oli kyllä 30 astetta. Onkohan muissa merkkiliikkeissä huoltoon liittyvät "prosessit" paremmin hanskassa kuin em. liikkeessä. Olis joku henkilö, joka tarkastaisi, että seuraavana päivänä korjuulle tuleviin autoihin löytyy osat! Suoraan sanoen ottaa pattiin, että ajaa yhteensä 200 km kuullakseen, " että ei meillä nyt olekaan sitä osaa, me ilmoitellaan sitten kun se tulee..."

kokemuksia

Ajelin uuskoppaisella 130 tkm pääasiassa matka-ajoa. Alkuun vilkutteli polttoprosessia silloin tällöin, mutta aina valo häipyi. Toki hajusta huomasi polttoprosessin toimivan myöhemminkin. Mittarissa oli muistaakseni vajaa 110tkm ja valo alkoi palamaan koko ajan. Regenerointi piti tehdä huollosta käsin ja viaksi diaknosoitiin öljynmäärän anturi.
Muuta huomioitavaa näillä kilometreillä oli, että Mobilin (Veho käyttää) öjyillä 20 tkm huoltovälillä sai lisätä 1-2 krt öljyä ja Wetterin käyttämällä Nesteen öljyillä ei tarvinnut lisätä huoltovälillä. Huoltohinnat näillä kahdella taas vaíhtelivat ihan miten sattuu, perushinnassa saattoi olla yli 100 € eroa.

utelias

Kumpi kallimpi ?

Hinnat

Hinnat vaihtelivat puolin ja toisin.

älä

käytä wetterillä,siellä ei tiedetä hondan huollosta muuta ku rahat pois asiakkaalta.
seurasin oman auton huoltoa niin huoltomies porisi vaan toisen kans että kuluu 2 tuntia
ei ottanut renkaita ees pois vaikka joka huollossa pitää ottaa.
oli ruksinut semmoisenkin tarkastuksen mitä ei etes autossa ole varusteena.
höpö liike nyt menee seuraava huolto veholle.

mulla kans

ajettu toi uusi softa maanataina.en kyllä saatana ala kuuntelemaan mitään mitään kierroksia jos on poltto kesken.jos ei pystytä tekemään autoa että täytyis alkaan kuuntelemman kierroksia,niin on lyllä syytä pysysä moottoripyörissä,ei tarrte miettiä koska auton voi sammuttaa.mää ainakin sammutan koska tarttee.jos vehkeet ei kestä,niin on niitä muitakin merkkejä joita ei tartte valvoa koska sammuttelee.kyllä vika on hondan,ei asiakkaan.

2.2 riesel-08

Omaan hondaan vaihdettu hiukkassuodatin,koska huollossa suoritettu "poltto" ei auttanut.Meni takuuseen,hinta 4500e+työ n.100e.Kyseinen osa ei kuulemma hondassa kuulu huollon piiriin,mikä nostaa korjauksen hintaa.Eli hiukkassuodattimen tulisi kestää ja toimia ilman huoltotoimia?Auto on sen verran juoksuttanut ylimääräistä,että taitaa mennä vaihtoon!Autolla ajettu nyt 75000km.Huollossa väitetttiin,että ko. auton hiukkassuodattimen hajoaminen oli ensimmäinen tapaus koko Skandinaviassa??Varaosa tuli kuulemma Hollannista.

-09 akko

-09 kiisseli akko on nyt kaks kertaa tämän talven aikana hinattu huoltoon kun huutomerkillä varustettu hiukkassuodattimen vikavalo syttyny palamaan.

hiukkas

suodati maksaa kyllä 1000-1500e
ei 4500 sua on vedetty nenästä heh heh

hiukkas

Tiedätkö mistä saapi hiukkassuodattimen 1000-1500 hinnalla ?
Itse olen tutustunut CR-V:ni 2007 hiukkassuoddatimen saloihin oikein olan takaa ;) 140tkm alkoi vaikeudet... Valo jäi suoraan palaamaan. Sen jälkeen meni vuosi hyvin ...nyt mittarissa 160tkm ja nyt kuukauden aikana 3 polttoa takana ja 250-260km oli joka kerta tripissä, kun paukahti valo suoraan päälle. Eli tämä on kilometrimäärä, jossa viimeistään CR-V polttelee...
Ehdottivat Astrumissa uuden hiukkassuodattimen vaihtoa (noin 3000€).
Revittiin pönttö auki yksityisellä pajalla ja voisin sanoa, että nämä pitkulaiset suotimet ovat palaneet niin piukkaan sisältään kiinni, että kalua tästä ei tule pesemällä eikä millään muullakaan keinoa.
Tyhjennettiin siis pönttö ja ajettiin uusi softa tehonlisäyksellä ja eipä näy mitään savupilveä vaikka polkaisen kaasun pohjaan. Pakoputken pää on toki nykyään musta. Kulutus pieneni (jos jaksaa ajaa maltisillisesti).
Ja ainakin mieleni on paljon levollisempi, kun ei tarvii toivottavasti enää koskaan katsoa sitä keltaista valoa.... ja P.S. (kuulemma menee katsastuksestakin läpi ihan hyvin päästöjensä puolesta)
Toimii siis tyhjälläkin pöntöllä, mutta tapat kanssaihmisesi syöpään tupruttelemalla pienhiukkasia...
Voi v...u mitä paskaa!!
Myö tyhjennetiin kans pönttö, mutta syttyi moottorinohjausvalo palamaan. Otitteko ihan tyhjäksi? Tuolla ajettu 230 000 km. 2007 malli.
hondafani hei ! pitääkö ajaa uusi softa veholla,,käykö joku muukin? tyhjäsin pöntön,,syttyi se moottorin ohjausvalo!
jep,koondamiehell,,toimii nyt, ajettiin uusi softa ja vähän lastuttiikin,,mahtava kun pelaa, kulutus putosi n. litran sadalle !
230 tkm ajettu acco 09 alla. Hiukkassuodatin oli niin tukossa että meni vaihtoon. Hinta 660 euroo + työt. n.1100 euroa. Pöntön poisto olisi maksanut noin 1500 euroa. Kokeillaan nyt näin. Toivottavasti valo ei syty enään palamaan. 3 kertaa regeneroitu 2 kuukauden aikana.
Ei ole ollut ongelmia,,,150000km ajettu
Tehtiin hiukkaspöntön tyhjennys ja uuden softan ajo. Tehoja lisättiin 180hv:n ja väännöt nousivat 460nm:n. Polttoaineen kulutus tippui litran sadalla! Eipä tarvitse enää miettiä, että millon syttyy hiukkassuodattimen valo. :))) On kuin uusi auto..;)
Vaikuttikos softamuutos muihin toimintoihin, esim. cruiseriin? Minulla itelle uusi crv07, jossa cruiseri ei toimi. Kysyin asiaa myyjältä ja kertoi että oli hiukkaspurkki poistettu ja ajettu pajalla ohitussofta jonka takia jäi cruiseri pois käytöstä. Käynnistettäessä hiukkaspurkin merkkivalo syttyy mutta ei tietenkään vilkuttele eikä pala.
Joo,kun takuu loppuu taidan tehdä saman-kovasti ovat olleet tyytyväisiä ketkä ovat pöntön poistaneet.
Onko tekijöitä muualla kuin Keski-Suomessa?
Tänään se valo sit syttyi ja tehot hävis. Kärsiikö ajaa viikonlopun yli vai oottaa että pääsee huoltoon? ku manuaalin mukaan pitäs heti sinne kiikuttaa.
Eihän kertakaikkiaan voi pitää autoa, jonka kanssa joutuu temppuilemaan jonkun hiukkasloukun takia. En minä ainakaan. Vaimokin ihmetteli sitä palaneen hajua, joka ilmestyi ajoittain. Silloi ei olisi saanut pysähtyä, vaikka olisi kotiportilla.
Jos hiukkasloukun temppuilu ketuttaa,kannattaa siirtyä bensakoneeseen. Siis ongelmahan ei ole pelkästään hondassa vaan koskettaa muitakin vastaavalla tekniikalla varustettuja autoja.
Autotehtaathan vastustivat tekniikan käyttöönottoa-mutta viherpiipertäjät voittivat.
paska mikä paska. Kyllä vituttaa nää uudet autot saatana. Nyt ei pystynyt enää edes pakkopolttamaan. Hiukkasuodatin niin rajussa hapessa, että uusi pitää hankkia. Toistaiseksi ainoa kustannusarvio, mitä sain rempasta oli: "Pelkkä hiukkassuodatin maksaa monta tonnia" :o( Ja kun 2007:n CR-V:n arvo on jo reippaasti alle 20k, niin eipä taida kannattaa. Ajan sen jostain veneenlaskuliuskalta vaan alas ja ostan jonkun 80-luvun luottohevosen.

Toi on varmasti suunniteltu niin, että kestää juuri takuuajan yli ja sitten laukeaa, mulla ei ekan kolmen vuoden aikana ollut mitään ongelmia. Sitten kun meni takuu umpeen, alkoi lousku lahota.
Mulle suositeltiin myös pöntön vaihtoa,mutta se on turhaa!!Pönttö pois(10min max)jotain noen pesuainetta sisälle ja anna liueta!Sitten vettä perään molemmista päistä ja reilusti pesurilla parikymmentäminuuttia,tavaraa tulee todella paljon!pönttö takas,auto käyntiin hetki tyhjää ja paanalle!Ensin palaa valo,sammuta käy kahvilla ja valo ei enää sytykään!säästö pari tonttua ja hyvä mieli,minä juuri toimin näin!
poistata loukku ja asennuta uusi ohjelma,toimenpiteen jalkeen tehoa 180hv.
Myös hyvä konsti...
Omassa oli myös hiukkasloukkuongelmaa ja sai kaksi kertaa kuussa käydä Veholla antamassa rahaa!! Kuulin tutulta, että Tampereella on yksi firma, missä onnistuu auton ohjelmointi niin, että vakionopeudensäädin toimii myös ohjelmoinnin jälkeen. Tyhjensin itse pöntön ja ajoin Tampereelle vikavalot palaen ja kotiin ajettaessa kaikki toimi, myös vakionopeudensäädin!! Ovat kuulemma Suomessa ainoat ketkä pystyy noin sen ohjelmoimaan. Firma oli Optimoiautosi.fi Tampereella ja kaverin puhelinnumero on 044-5867096, suosittelen!!!
Taitaa Optimoiautosi.fi kaveri taas mainostaa ja kehua itseään! Väittävät, että ovat Suomessa ainoa firma kuka pystyy poistamaan suodattimen Hondasta ilman ettei tule vakkarin kanssa ongelmia! Paskat! Olin kyseiseen yritykseen yhteydessä ja kaveri "takki auki" kehui itseään ja firmaansa... Poisto onnistuu 100% ongelmitta ja VAKKARI varmasti pelaa poiston jälkeen. Mietin tätä tarjousta ja ehdotusta päivän ja päätin varata ajan, niin siinä vaiheessa kaveri sanoo, että ei pystykkään luvata 100% toiminta varmuutta autolle/vakkarille. On kuulemma ollut useammalla asiakkaalla ongelmia kuitenkin jälkeenpäin auton kanssa! Mitä helvettiä!? Ensin luvataan kuu taivaalta ja sitten, kun pitäisi lunastaa lupauksia, niin EI osatakkaan!

Täysin amatööri kuva jäi kaverista! En suosittele tätä Optimoiautosi.fi kenellekkään vaikka ei enempää kokemusta olekkaan.Useammalla foorumilla vielä ylistää samaa asiaa, että ovat Suomen paras firma tässä asiassa yms...

Täytyy viedä auto toiseen paikkaan missä on ammattilaisia töissä!
Tuo hiukkasloukku tuntuu olevan melkoinen päänvaiva niin valmistajalle, omistajalle kuin ohjelmointifirmoillekin. Itse taistelin yli vuoden toistuvasti tukkeutuvan DPF:n kanssa ja etsin sitä osaajaa, joka saisi kaiken toimimaan. Useampi firma kehui saavansa DPF:n ohitettua, mutta vakionopeussäädin ei kuitenkaan tämän jälkeen enään toimisi -> eli autoon jää puutteellisesti toimivan DPF:n takia vikatila päälle, ainoastaan tehonrajoitus siis poistetaan softasta ja tästä revitään hilloa.
Monia tunnettuja softafirmoja läpi soitelleena tiedän, että ongelman kanssa tosiaan tehdään kovasti töitä ja jokainen toivoo ratkaisun löytyvän. Ja se ratkaisu löytyy varmasti vielä jonain päivänä.

Tampereen kaverin kehuskelut olivat varmaan hieman ennenaikaisia, mutta taitavat olla kuitenkin pisimmällä heti sen yhden firman jälkeen, joka suomessa tuon vasta oikein osaa. Mainostaminen kielletty, joten pidän suuni kiinni....

Niin ja vedetäänhän noita autojakin massoittain takaisinkutsulla huoltoon, kun huomataan että esim. joku prikka estää jarrujen toimivuuden. Miten sellaista on saatettu edes mainostaa luotettavana automerkkinä.....
Tehtävänäsi on siis muodostaa isoista kirjaimista pystysuoraan - siis pystysuoraan ylhäältä alas - lause HONDISTI ON HÅMÅ.

Oikein ratkaisseiden kesken arvomme päivittäin Honda Repair Kit korjaussarjan, jolla jokaisella hondistilla on varmasti päivittäin käyttöä.
Pakko laittaa jotain positiivista tuosta optimoiautosi.fi - puljusta. Tuon firman Oulun alueen kaveri oli joutunut opettelemaan hiukkassuodatinmaailman kantapäänkautta, CR-V:n omistaja... :) Itselläni dpf kenkkuili pitkään, eikä pakkopoltoista ja pesusta ollut apua kuin muutaman tuhat kilometria kerrallaan. Nyt ajettu operaation jälkeen yli 4000km, eikä mitään ongelmia ole esiintynyt. Vakionopeussäädinkin toimii moitteettomasti. Pönttö tyhjennettiin kaverini pajalla, mutta tuollakin se olisi ilmeisesti onnistunut. Niin ja mikä parasta, kulutus tippui 6,5 -> 5,7L/100km !!
Mulla on samoja ongelmia CR-V:n kanssa valot palaa kuin joulukuusessa. No minä olen ratkaissut ingelman niin että hinautan auton merkkiliikkeeseen huoltoon jokaikisenkerran kun valo syttyy ja maahantuojan piikkiin luonnollisesti. En tiedä minkälaiset katteet mahtaa näissä autoissa olla mutta epäilen että on voinu tulla takkiin honda finlandille ko. auton kanssa. Noin 25 kertaa on ollu pirssi lavetilla ja aina tuotu myös sijaisauto eli noin 500€ lasku/krt. Nyt ajettu 135tkm ja maahantuojan piikkiin laitetaan edelleen ja tullaan aina laittamaankin. Autossa kun on ollut vika jo uudestalähtien eikä nämä onnettomat saa sitä korjattua.
Joo yhdenkään honda kuskin ei pidä koskaan maksaa hiukkassuodattimen poltosta penniäkään. Menee takuuseen vaikka autolla olisi ajettu miljoona. Joten älkää hyvät ihmiset maksako.
Itse ajelen -07 diesel CRV:llä. Noin vuosi sitten lasissa oli vähän reilut 100tkm ja suodatin tukossa jatkuvasti. Vaihdettiin uuteen kahdesti (toinen maahantuojan piikkiin kokonaan, toinen osittain) ja viallisia polttoaineen suuttimia meni samalla vaihtoon. Ongelmat vain jatkuivat. Huollossa tsekattiin boroskoopilla venttiilit ja havaittiin, että varsien tiivistys falskaa öljyä palotilaan. Kone irti ja auki, tiivisteet vaihtoon ja ongelma hävisi kokonaan suodatinta poistamatta. Hintalappua toki kertyi kaikkineen pitkälle toistakymmentä tonnia. Onneksi maahantuoja tuon suostui kustantamaan...
Onpa tämä mielenkiintoinen viestiketju. Itselläni oli -07 crv diesel -07/-08 ja ajoin n. 50 tkm. Ihmettelin monesti kun flekti huusi ajon jälkeen ja kulutus oli matkajaossa ihan hirveitä 12 litraa ja enemmän ja palaneen käry usein. Kyselin huollosta, että missä vika ja silloin eivät osanneet sanoa muutakun, että ihan on normaalia. No vajaan vuoden ihmettelin ja pistin kiertoon, oli ensimmäinen ja viimeinen honda muuten.
Tuo käry tuli minunkin -09 CTDI CR-V:stä aika ajoin ja huollossa kertoivat hiukkassuodattimen suorittavan polttoa silloin. Kilometrejä kun oli 135tkm niin paukahti varoitusvalo mittaristoon ja auto ei kulkenut kunnolla. En uskaltanut ajaa ja lavetilla Tampereen käyttöautoon. Siellä saivat auton kuntoon ja 80€ kuitissa luki "hiukkassuodattimen regenerointi" Kysyin mitä tuo tarkoittaa ja kertoivat, että oli mennyt hiukkassuodatin tukkoon ja pakkopoltettiin auki?! Meni viikko ja taas valo tauluun ja soitin Käyttöautoon, mutta työllä ei ollut takuuta vaan pitäisi taas auto tuoda ja mahdollisesti uusia hiukkassuodatin 3800€ vaihdettuna!!!!!! Maahantuoja ei tule vastaan kun on takuu ummessa. Netissä selailin, että onko halvempaa vaihtoehtoa olemassa ja Optimoiautosi.fi sivuilla kerrottiin, että koko hiukkassuodattimen voi poistaa! Soitin Tampereen myyjälle ja hän kertoi sen olevan mahdollista ja lupasi hoitaa asian. Vein auton hänelle ja 4h päästä tuli soitto, että auton voi hakea pois. Nyt auto on toiminut 5kk ilman ongelmia ja kulutuskin jostain syystä näyttää pienempiä lukemia. Hienoa, että on muitakin kuin merkkihuolto, jossa voi teettää korjauksia ja maksoikin vain noin neljäsosan Käyttöauton hinnasta, suosittelen!!!
T:Jari.P
Sama ongelma Accordissa... Hinta-arvio Hondalla vaihdostanoin 3 500 €... Tuntuu arvokkaalta alle 1 000 € osan vaihdosta??

Toimiiko sulla vakionopeussäädin?
Vakionopeudensäädin toimii normaalisti kuten luvattiin! Auto tuntuu tosi paljon erilasemmalta kuin ennen positiivisessa mielessä. Kulkee jotenkin kevyemmin ja reagoi kaasupolkimeen herkemmin, olisiko ollut niin tukossa koko hiukkaspönttö...
T:Jari.P
no onhan se ollu tukossa...kun ei ahdettu kone tarvis minkäänlaista vastapainetta niin ei ole ihme että herkistyy kun hengittää paremmin!
nii ja vaihto vie puol tuntia...
Vien kaksi autoani ens kuussa optimoiautosi.fi jälleenmyyjälle ohjelmoitavaksi. Taitaa olla varsin laadukas firma. Ainakin puhelimessa tiesivät mistä puhuvat.
OptimoiAutosi.fi Tampereella ainakin mulle selitti selkokielellä ja ymmärrettävästi optimoinnin kiemurat, vakuuttava olo jäi ja autoon olen tosi tyytyväinen. Optimoinnin jälkeen vähän kuin eri autolla ajaisi. Tyytyväisyystakkuu oli ja kaveri sanoi, että muokataan ohjelmaa, jos en ole tyytyväinen, mutta en voi mistään valittaa. Taitaa ylempi valittaja olla kilpailija, taitaa alalla olla jos jonkinlaista yrittäjää.
 /   /  /  /  / CRV Diesel -09 hiukkassuodatin ongelmat

Asiantuntijat

  • SincityNaisille ja pariskunnille sunnattu intiimituotteiden erik...

Keskusteluhaku

Laaja haku



Lisää keskusteluja aiheesta

Facebookissa suositeltua

Tietoa mainosten kohdentamisesta