Hei
Olen 43 vuotias ulkosuomalainen, yli puolet elämästäni eri maissa viettänyt. Olen viimeisen parin vuoden ajan yrittänyt tutustua parin nettisivuston kautta suomalaiseen, perinteiseen suomalaiseen tyttöön tosi tarkoituksella. Olen kokeillut sekä maksullista sivustoa, että myös maksutonta, mutta molemmissa on lopputulos ollut sama, ei paljon mitään tosissaan otettavaa.
Olenkohan minä muuttunut vai onko suomessa yleinen ilmapiiri muuttanut ihmisiä varsinkin tyttöjä/naisia , niitä joilta olen sitten yhteydenottoja saanut kovaksi ja usein valitettavasti myös oman edun tavoittelijaksi.
En tarkoita kirjoituksellani missään tapauksessa provosoida teitä, en millään tavalla, olen vaan niin yllättynyt ja pettynyt sekä itseeeni että tähän nykyiseen maailmaan, kumpikohan on muuttunut :(
Kun aikanaan suomen taakseni jätin, tietenkin täytyy huomioida se tosiasia että olin hyvin nuori ja suhteet ja suhteiden luominen jo senkin puolesta oli täysin erilaista ehkä helpompaa kuin tänä päivänä kun ikää ja kokemusta on kertynyt. Muistokseni mukaani tälle matkalleni jäi, miten rehellisiä, uskollisia ja avoimia tytöt olivat, nyt kun olen mailla ja mannuilla pyörinyt, ihmisiin ja kulttuureihin tutustunut on koko ajan mielessäni suomesta vielä ollut tämä sen aikainen hyvä kuva.
Onko olemassa, tai varmasti on, mutta mistä ne löytää, perinteiset elämänarvot omaavan, iloisen, rehellisen ja positiivisen ihmisen joka osaa varsinkin avoimesti keskustella, ymmärtää myös toisen mahdollisesti eriävät mielipiteet ja suhteen jatkuessa on valmis välillä vaikeuksien esiin tullessa puremaan huulta ja sanomaan "kyllä me tästä selvitään".
Hyvin monet tapaamistani ihmisistä on ehkä ulkonäöllisesti hyvin atraktiivisia, saattavat kuitenkin omata hyvin rikkinäisen, kuluneen elämän, osa on ollut jopa jo eläkkeellä, herranen aika, eikö ole mitään itsetuntoa ja pitkäjänteisyyttä. En usko tämän johtuvan missään tapauksessa olemassa olleesta profiilistani sivustolla. Lisäksi monet tuntuvat elävän jossakin TVn 20 sek. mainoselämässä ilman minkäänlaisia vastoinkäymisiä kaukana oikeasta elämästä.
Onko niin, että turvallisuuden tunteen antaminen ja saaminen ei olekaan enää mikään arvo, toisen läsnäolon tuoma hyvä olo, yhteiset avoimet keskustelut ja realiteetteihin perustuva maailman katsomus?
En perusta mitään pelkkään ulkonäköön mutta se on kuitenkin valitettavan tärkeä koko alulle.
Vai voisiko olla, että suomessa tämänhetkiset miehet ovat huonolla laadullaan tämän kyseisen muutoksen aiheuttaneet, itse en missään tapauksesa lukeudu niihin, baareissa alkuillasta niin iloisesti huomiota ja kiinnostusta herättäen ja valomerkin jälkeen naisen hihaan oman elämänsä kurjuutta itkien. Tämäkö on se miesmalli suomessa?
En väitä itse olevani missään tapauksessa kaikessa tässä täydellinen mutta rehellinen olen niin itselleni kuin myös muille.
Nyt olis kiva kuulla teidän mielipiteitä, myös kritisointia jos siltä tuntuu, kaikki minkä katson rehelliseksi lupaan punnita asiaa mielessäni ja ehkäpä myös muuttaa itseäni, jos se enää on mahdollista :)
Toksia!
suomessa on tytöt muuttuneet :(
18
880
Vastaukset
- hgjdkfjkl
..2000-luvun alussa helpommin vastasivat,enemmän kirjoittivat ja antoivat mahdollisuuksia meikäläiselle keskinkertaisuudelle. Hyviä kokemuksia. Nyt ne kunnon tytöt ovat kadonneet. Pariutuneetko? Ehkä.
Nettitreffailu kai muutenkin yleisempää niin huonoja mahtuu joukkoon liikaakin ja se vaikuttaa negatiivisesti puolin ja toisin. Ei voi oikein muuta järkisyytä olla. Mutta kyllä nyt luulisi niitä hyviäkin olevan, ei pinnallisia.
Njääh taitavat niitä alfauroksia etsiä nuo "naiset". Median pilaamat prinsessat.- yleistynyt...
Nuorempana yleensäkin helpommin vastataan....
Tosin netti on niin arkipäiväistynyt että 2000-luvulla se oli vielä jollakin lailla "uusi juttu" ja oli vähemmän käyttäjiä ja vastaajia... Nykyisin on niin paljon käyttäjiä ja vastaajia, että sen takia on vaikeampi saadakin vastausta.
- yksi mielipide
Olet siis huomannut, että nykyajan hektisessä elämäntahdissa ihmiset haluavat häppeninkiä, helppoutta,
ja eroaminenhan on niin vaivatonta nykyään, melkein kaikkihan eroavat pettyessään, koska parisuhde ei
tuonutkaan ikuista onnea . Kuulin kerran, sivusta, erään henkilön sanovan että, ihmiset eroavat kun tulee riitaa tiskivuoroista tai siitä, kumpi vie roskapussin ulos ! ?
Olen ainakin itse huomannut, että perinteisiä elämänarvoja, iloisia, positiivisia ja rehellisiä ihmisiä on
treffipalstoilla pilvin pimein, siitä vaan valkkaamaan itsellesi sopiva .
Toki sinunkin pitää ymmärtää, että ikäluokkasi ihmisellä on jo elämää ja kokemuksia takanaan.
Kokemuksia, jotka ovat muokanneet ajatuksia, elämänkatsomusta ja opettaneet tuntemaan/välttämään
paremmin erilaisia/tietynlaisia persoonallisuuksia .
Vaikeuksien tullen " kyllä me tästä selvitään "- tyyppejäkin varmasti on, mutta ovat jo kenties
kumppaninsa löytäneet ja tällaisen ominaisuuden omaavat ovat jo suurimmaksi osaksi maan mullissa tai
mummoja ja pappoja . Ennen oltiin kärsivällisempiä .
Miehet etsivät yleensä äitihahmoja, neitsyitä, monitaitoisia ja useasti eronneet ovat " kuluneita ",
kierrätyskamaa, eihän nyt sellaista voi ottaa puolisokseen !
Miehet ovat kranttuja ja hyvinkin helposti arvostelemassa naisia , kuin myös toisinpäin .
Mieslaadusta en mene sanomaan mitään, mutta sen verran, että sekin on muuttunut.
Eiväthän useat nuoret miehet enää jaksa armeijaakaan käydä, mitä tämä kertoo nykyajasta ja
" miesten laadusta " ??
On myös miehiä jotka eivät ymmärrä sanaa - vastuu ja velvollisuus - , jättävät naisen yksin kantamaan
vastuun ja sitten näitä yh-äitejä parjataan ja nolataan keskustelupalstoilla ja livessäkin !
Elämä ei ole Big Brothersia jossa syödään, juodaan ja naidaan toisten kustannuksella, eikä tarvitse
mistään kantaa huolta, jaa no juu, tietenkin siitä, onko tukka hyvin ...
Jokainen voi kasvaa henkisesti, elikkä muuttua, sopeutua ja ottaa myös se toinen huomioon tässä
minäminäminä- maailmassa .
Tässä sinulle eräs mielipide . Onnea etsintääsi . Kenties löydät puuttuvan palasen elämääsi, jos et
ole liian kranttu . Kirjoituksesi oli kyllä hyvä ja herättänee lukijoissaan ajatuksia ja mielipiteitä ! - Taimi Tavallinen
Olen itse muuttanut takaisin Suomeen muutama vuosi sitten ja toki "kultturishokki" oli tyrmistyttävä monestakin syystä.
En sitten tiedä, ovatko ihmiset muuttuneet yhteiskunnan myötä, mutta vaikutelmani näiltä viime vuosilta on semmoinen, että perin merkillinen juoppojen pyhättö on tämä Suomi. Ja muutoin ei liene kukaan puhuvan yhtään mitään kenellekkään.
Ystävystyminen ihmisiin on tosi hidasta ainakin tämmöisessä pienessä maalaiskaupungissa; lasten vanhemmat ei juttele toisilleen leikkipaikoilla, minkä luulin olevan yleismaailmallinen ilmiö. Työelämä on niin hektistä ja ensimmäisenä neuvona oli, jotta älä päästä ketään "liian lähelle" tarkoittaen, jottei työkavereitten ts." alaisten" kanssa henkilökohtainen ystävystyminen ole sallittua; syystä että ?!? Oi oi, että on pelottavaa, jos on ihan niinkuin normaali ihminen ja puhuu työaikana muutakin, kuin työasiaa ???
Näin ollen olen tullut siihen tulokseen, jotta Suomessa on ihan hirvitävän vaikea tutustua yhtään keneenkään uuteen ihmiseen, koska kukaan ei tahdo tai ehdi mahduttaa ketään omaan elämäänsä. Niinpä sitten uudet tuttavuudet tulevat aina työn tai ystävien kautta; muut ihmiset lienevät epäilyttäviä ja varsinaisen epäilyttäviä lienevät yh-äidit salakavaline taka-ajatuksineen ;)
Enpä tiedä, iste eksyin juuri tälle sivustolle syystä, että ajattelin, josko mahdollisesti edes kirjoittelisin jonkun uuden ihmisen kanssa syystä, että istuksin aina illat kotona lapsoseni nukkuessa. Nettideittejä en ole pläräillyt sen kummemmin, koska en ehkä kumminkaan tahtoisi kenenkään järkyttävän tasapainoista eloamme. Joten, olisi joka tapauksessa mukava kuulla, mitä kummaa olet puuhastellut ja missä päin maailmaa, edes ihan molemminpuoliseksi virkistykseksi ???- ladyface
ehkä elämän tyyli on tänä päivänä paljon hektisempää kuin silloin ko me oltiin nuoria
olen sinun ikäinen eronnut nainen
ainakin nyt eronneena sen huomaa kuittailut uudesta kaverista ja kihloista alkoi heti kuukauden päästä erosta jotenki puistattaa koko ajatus
ja meneppä pienellä paikkakunnalla johonkin kuppilaan on leima ottassa
se piiritys on kyllä jotakin varsin törkeää miesten osalta kyllä sillon "sata" vuotta sitten pidettiin edes jonkinlainen "hajurako" jos tyttö kiinosti; miten nyt suoraan asiaan meille vai teille
joten kyllä te miehetkin olette muuttuneet tosi paljon sieltä seurustelu ajoista kun vertaa tähän päivään
ja muutenkin tämä elämän tyyli on kiire ja kaikki pitää saada heti
ehkä tämä meidän yhteiskuntakin vaatii enemmän ihmisiltä
mutta onhan meitä ihan kivan näköisiä ns. perinteisiä naisia olemassa
ei taida löytyä vaan treffipalstoilta :) - meille vai teille..
ladyface kirjoitti:
ehkä elämän tyyli on tänä päivänä paljon hektisempää kuin silloin ko me oltiin nuoria
olen sinun ikäinen eronnut nainen
ainakin nyt eronneena sen huomaa kuittailut uudesta kaverista ja kihloista alkoi heti kuukauden päästä erosta jotenki puistattaa koko ajatus
ja meneppä pienellä paikkakunnalla johonkin kuppilaan on leima ottassa
se piiritys on kyllä jotakin varsin törkeää miesten osalta kyllä sillon "sata" vuotta sitten pidettiin edes jonkinlainen "hajurako" jos tyttö kiinosti; miten nyt suoraan asiaan meille vai teille
joten kyllä te miehetkin olette muuttuneet tosi paljon sieltä seurustelu ajoista kun vertaa tähän päivään
ja muutenkin tämä elämän tyyli on kiire ja kaikki pitää saada heti
ehkä tämä meidän yhteiskuntakin vaatii enemmän ihmisiltä
mutta onhan meitä ihan kivan näköisiä ns. perinteisiä naisia olemassa
ei taida löytyä vaan treffipalstoilta :)Suoraan asiaan: Suurin osa suomalaisista naisista hakee itselleen taloudellista turvaa, ihmettelenkin mihin te "jopa" töissä käyvät naiset oikein tienestinne supsutatte kun rahat tuntuu olevan teillä aina lopussa.
- ladyface
meille vai teille.. kirjoitti:
Suoraan asiaan: Suurin osa suomalaisista naisista hakee itselleen taloudellista turvaa, ihmettelenkin mihin te "jopa" töissä käyvät naiset oikein tienestinne supsutatte kun rahat tuntuu olevan teillä aina lopussa.
vuokraan menee yli 600 sataa euroa sitten on sähkö vesi
laina entisestä elämästä
lapsi tyttö sille vaatteet
ja eihän sitä itsekkään alasti halua olla
ruokaan autoa ei ole en onneksi tartte
kaikki tämä "supsutus" yhden tuloilla
palkka noin 1700 kuussa siihen lapsilisät
yhteishuoltajuus eli ei elatustukea
ei asumistukea
ja kuitenkin voin supsuttaa vielä vähän kivaakin
käydä syömässä hotellissa
tanssessa kerrran kuussa mutta kuitenkin
että tässä nämä yhden työsssäkäyvän yh äidin supsutukset
ja se mies enpä taida enää
ainakaan kovin pitkä aikaista saas nähdä:) ja muuten ei ole ollet rahat lopussa kertaakaan ero jälkeen:) - eräs vaan
ladyface kirjoitti:
vuokraan menee yli 600 sataa euroa sitten on sähkö vesi
laina entisestä elämästä
lapsi tyttö sille vaatteet
ja eihän sitä itsekkään alasti halua olla
ruokaan autoa ei ole en onneksi tartte
kaikki tämä "supsutus" yhden tuloilla
palkka noin 1700 kuussa siihen lapsilisät
yhteishuoltajuus eli ei elatustukea
ei asumistukea
ja kuitenkin voin supsuttaa vielä vähän kivaakin
käydä syömässä hotellissa
tanssessa kerrran kuussa mutta kuitenkin
että tässä nämä yhden työsssäkäyvän yh äidin supsutukset
ja se mies enpä taida enää
ainakaan kovin pitkä aikaista saas nähdä:) ja muuten ei ole ollet rahat lopussa kertaakaan ero jälkeen:)Olempa huomannut minäkin, yleensähän ne menot pienenee kun ei tarvitse juoppoa ja nysväävää ukkoa siinä sivussa enää "elättää".
- ladtface
eräs vaan kirjoitti:
Olempa huomannut minäkin, yleensähän ne menot pienenee kun ei tarvitse juoppoa ja nysväävää ukkoa siinä sivussa enää "elättää".
näinhän se menee
on suomessa meitä tavallisia vahvoja naisia olemassa ,eikä ikää tartte olla ko vähän päälle 40
tarpeeksi kovassa liemessä ko naisenki "keittää" siitä hyvä tulee
hyvä me:) - maunau
Suoraan asiaan: Suurin osa suomalaisista naisista hakee itselleen taloudellista turvaa, ihmettelenkin mihin te "jopa" töissä käyvät naiset oikein tienestinne supsutatte kun rahat tuntuu olevan teillä aina lopussa.
40 - 50 -vuotiailla naisilla saattaa olla pitkä työttömyy takana. 90-luvun laman aikaan työmarkkinoilta pudonneet eivät välttämättä enää uusia rahakkaita työuria ole voineet luoda. Jos on nainen muuttunut, niin on mieskin - vielä muutama vuosikymmen sitten miehelle oli tärkeää turvata rakkaittensa elämä myös taloudellisesti. Onko tasapuolista, että naisen euron ollessa 80 snt kaikki menot pitäisi jakaa tasan? Milloin löydämme jälleen ilon toistemme olemassa olosta ja elämän jakamisesta ilman, että aina mietitään kuka maksaa ja mitä?
Vaikka ihan omatoimisestikin osaan elää, tahtoisin olla miehelleni kainaloinen kananen. En siis vajaavaltainen, vähä-älyinen, vaan mieheni rinnalla omaa paikkaani elävä aikuinen nainen. - - fakta -
On miehiäkin, jotka etsivät taloudellista turvaa . Sellaisiakin tapauksia on että miehen rahat ovat
hänen omiaan ja naisen " meidän yhteisiä varoja " . Kaikki on nykyään rahasta ja ulkonäöstä kiinni !
Tavallinen, pienipalkkainen nainen ei " supsuta rahojaan " turhuuteen, eläminen on kallista . - Taimi Tavallinen
- fakta - kirjoitti:
On miehiäkin, jotka etsivät taloudellista turvaa . Sellaisiakin tapauksia on että miehen rahat ovat
hänen omiaan ja naisen " meidän yhteisiä varoja " . Kaikki on nykyään rahasta ja ulkonäöstä kiinni !
Tavallinen, pienipalkkainen nainen ei " supsuta rahojaan " turhuuteen, eläminen on kallista .itsekkin rakastuneena ja pienen lapsen kanssa kotona olleena annoin "liikemieheni" hassata asuntoni ja autoni verran rahaa ja sepä ei vielä riittänytkään, vaan seurauksena oli vielä henkilökohtainen konkurssinkin, kun isä-"liikemies" olikin hullu peliautomaatteihin ja riskinottoon näin vähäisimmistä puhellen. Ja superhuijari kaikin puolin.
Mutta ne ajat on onneksi menneitä, vaan selvitty ollaan lapsen kanssa tähän saakka ja joka päivä on ollut leivän päälle laitettavaa ja kaikkiin harrasteisiin on voitu osallistua, vaikka onkin ulkomaanmatkat ja trendit jääneet väliin.
Palkkakuoppaan vissiin putoaa perhe-elämän myöstä, kun ei voi tehdä ja olla saavutettavissa 24/7. Itte kylläkin palkka on ollut tuplat keskivertonaisihmisen likasata kaiken maailman työsuhde-etuineen, vaan taidan iän myötä kohta olla tiukilla minäkin. Ja tottahan, kun eläkeikään on suunnilleeen yhtä pitkä matka, kuin nuoruuden hulluuteen, on harmillista, jottei ole ne jo kerran säästetyt käytettävänä asumiseen ja näin olis ollut ehkä ihan vähän ainakin helpompaa taloudellisesti. Tai sitten olisi helpompaa, jos perhe-elo olisi ollut inhimillisen sopuisaa ja se isukkikin olisi avittanut edes pikkuisen edes lastenhoitoavulla silloin tällöin, mutta kun ei koskaan eikä edes kerran vuodessa. En silti sure tätä, koska parempi näin kuin odotella jotakin, mikä ei koskaan toteudu.
Elämässä voi kumminkin sattua kelle hyvänään näköjään niin hyviä kuin huonoja asioita, globaalisti ajatellen meillähän on kumminkin aika hyvin asiat, kun ei ketään jätetä täysin heitteillekkään. Ja niin kauan kuin on terveys tallella, muuta asiat kyllä suttaantuvat.
Oikien ihanaa talvea kaikille naisille ja miehille tuloista ym. seikoista välittämättä toivotellen,
- Hyvä nainen
Me kaikki hyvät silloiset tytöt olemme nykyään naimisissa, pitkässä avioliitossa ja lapsiperheitä.Olen 43 ja silloiset Suomen hyvät tytöt jakoivat Suomen pojat.Ainoa keino saada toivomasi olisi ottaa varattu nainen mutta kun me olemme hyviä, niin emme ryhdy sellaiseen.
- ladyface
on meitä vapaanakin meitä rohkeita ihania 43 v
naisia eronneita kylläkin siksi saattaapi olla rima korkealla ko kerran on "turpiin" tullut
pitkässä ihmissuhteessa niin ei ole enää kovin herkkä koittamaan
uutta suhdetta :)
pärjäämme ihan omillaan ei kaikki hae miestä vain siksi että talous olis turvattu tarttee
siihen muutakin :)
tosaalta olisi kiva jos löytyis mukava turvallinen kainalo arkea piristämään:)
- tärkeää!!
On Suomessa kyllä hyviä arvoja omaavia naisiakin!! Kirjoituksesi oli mielenkiintoinen, siksi vastasin!! Itse olen 39 v nainen ja kovan elämän läpi käynyt, mutta onhan elämän kokemusta ettei ole enää sinisilmäinen niinkuin nuorena tyttönä. Tietää mitä haluaa ja ei halua. Ja hellä, luotettava kumppani on todella tärkeä täällä elämän tyrskyissä!! Mutta kyllä se on niinkin ettei sellaisia miehiä helpolla löydy!!!
- Jooniinjaa
Hellä, luotettavakumppani joka suostuu vielä elättämäänkin ei "suomiakoille" enää riitä, me miehet haemme kans hellää ja luotettavaa kumppania, emme katkeraa marmattajaa.
- hu hu!!
Jooniinjaa kirjoitti:
Hellä, luotettavakumppani joka suostuu vielä elättämäänkin ei "suomiakoille" enää riitä, me miehet haemme kans hellää ja luotettavaa kumppania, emme katkeraa marmattajaa.
Oletko itse se katkera marmattaja?? Kun puhut "suomiakoista" eikös ne olekkaan suominaisia niinkuin kuvailit suomimiehiä!! Ei todellakaan kaikki naiset ole marmattajia!!!!! löytyy niitä ukoistakin jotka haluaa naisen elättävän ja vieläpä osaavat marmattaa!! Tiedoksi vaan!!
- justjoojajetsulleen
että jo joitakin aikoja sitten kirjoittamani juttu on vieläkin täällä ja vastauksia on tullut, eli kirjoitukseni herätti lukijoissa mielenkiintoa ajatuksiani kohtaan.
Kirjoitustani ei mitenkään voi yleistää koskemaan kaikkia suomen naisia, ei tietenkään, olen vain tavatessani ja tutustuessani muutaman kerran suomessa tyttöön/naiseen huomannut tämän niin mielestäni merkittävän eron negatiiviseen suuntaan näiden vuosien jälkeen, tietenkään ei voi poislukea sitä että onhan tässä itse ja myös ne henkilöt joiden seuraan on tavoitellut iältään vanhentuneet.
Ei niitä perinteisiä naisiakaan helpolla löydy suomesta, tai en minä ainakaan ole vielä löytänyt, no tulee sitten jos tulee vastaan tai ei tule.
Tällähetkellä niin mielenkiinnolla seuraan netinkautta mediasta tätä suomelaisten ahtaajien tyhmyyttä, kyykyttää suomi lopullisesti ahdinkoon. Maailma vaan on muuttunut ympärillä, niin pitäisi meidänkin, silmät auki ja katsellaan vähän ympärillemme, ei eletä enää siinä suomalaisessa lintukodissa johon olemme tottuneet.
Tsemppiä.
PS. kiitokset kirjoituksista, hienoja ajatuksia lukijoilla.
T. [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202212Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi492120Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä301999Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471406- 741346
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46883Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56822Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8751- 52733
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33724