Sikainfluenssa rokotus laukaisi polyradikuliitin

tellu6

Onko muille käynyt näin? onko teillä tuttuja joille on käynyt näin?oletteko itse sairastanut tätä,jo aiemmin?

20

1814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      (27.1.2010) Keskustelu jatkuu: Suomi24.fi: Kysymys sikainfluenssarokotteen laukaisseesta polyradikuliitista

      Nimimerkki tellu6 kirjoittaa Suomi24.fi-keskustelufoorumilla sikainfluenssarokotteen laukaisseen polyradikuliitin ja kysyy, onko muille käynyt samoin. Polyradikuliitti viittaa Wikipedian mukaan Guillain-Barrén -oireyhtymään, joka kuvattiin jo vuonna 1859, mutta joka sai nimen vasta myöhemmin.

      http://www.rokotusinfo.fi/

      • E-VAARI

        Sairaus on lauennut 15v tytölle tuntemattomasta syystä. Mutta on ottanut myöskin sikainf.rokotteen aikaisemmin. Sairastumisis oireet ovat todella huolestuttavia tytön heikoksi menneen kunnon vuoksi.
        Tyttö on nyt sairaalassa ja tarvitsee todella oikeita hoitomuotoja. Monelta taholta on tiedot tärkeitä.


    • ...
    • jalkakipu

      Minkälaisia oireita sinulla on ollut? En ole varma johtuuko omat oireeni possupiikistä, mutta samoihin aikoihin ne alkoivat. Itsellä tuntuu tuossa vasemmassa jalassa reiden kohdalla jonkin asteinen kipualue mikä leviää koko vasemman jalan alueelle, pohkeeseen, sääreen, pakaraan, mutta ei välttämättä yhtäaikaa.

      Seisominen pitkään tuntuu välillä mahdottomalta ja istumaan on välillä päästävä, mikä tuntuu parikymppiselle aika oudolta. Oireet viittaavat myös hermopinteeseen tai lihasjännitykseen tai johonkin, en oikein edes tiedä mikä siellä on eikä tunnu lääkäritkään tietävän! :(

      Aikaisemmin minulla on kyllä todettu protruusio L4-L5 välissä, mutta uskon sen olevan kuihtunut. Luulen että kipu tulee muualta, koska protruusio oli kohtalaisen pieni ja todettu muutama vuosi sitten, jolloin ensimmäiset oireet alkoivat. Jalka oli jo parempi, mutta tämä kyseisen possupiikin jälkeen jalka taas kipeytyi?

      Onko samoja kokemuksia? Liikuntaa ja venyttelyä olen harrastanut aktiivisesti sen minkä olen pystynyt. Vasemmalla puolella on tavallaan "lukko" mikä ei aukea.

      Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

      • tellu6

        Mulla alko nää oireet n. kk rokotuksen jälkeen.eka ristiselkä tuli tosi kipeeks ja sit rupes jalkoja pistelee ja ne oli puutuneen tuntuset sit tätä samaa rupes oleen käsissä kasvoissa ja koko kropassa.jalkojen jäykkyyttä ja ihan jäässä koko ajan,puutuneet,tunto ei ok.Verenpaineen nousu(mulla aina ollu alhainen),sykkeen nousu,pissaamis vaikeus,puheen hidastuminen,pientä nielemis vaikeutta.Kävely oli tosi hidasta ja lihasheikkoutta niin jaloissa kuin käsissä!Kamalan tuntuset!
        Saunassa käyminen vaan pahensi oireita!
        Sit pahimmassa vaiheessa toinen puoli kasvoista ei meinannu toimia ja toinen jalka sama homma.
        Pääsin vihdoin sit sairaalaan monen monen turhan päivystys käynnin jälkeen jossa selkäydin punktio näytteestä ja hermorata tutkimuksella todettiin polyradikuliitti.
        En ihmettele et tästä voi saada melkein hullun paperit lääkäreitten silmissä ku mitään näyttöä ei oo ennenkun tila huono,se on vaan mitä ite tunnet.Oli välillä todella epätoivonen pelottava tilanne ku tila vaan huononi ja mitään ei voitu tehä.Tosi vaikee sairaus saada diagnoosi.


      • 88908908
        tellu6 kirjoitti:

        Mulla alko nää oireet n. kk rokotuksen jälkeen.eka ristiselkä tuli tosi kipeeks ja sit rupes jalkoja pistelee ja ne oli puutuneen tuntuset sit tätä samaa rupes oleen käsissä kasvoissa ja koko kropassa.jalkojen jäykkyyttä ja ihan jäässä koko ajan,puutuneet,tunto ei ok.Verenpaineen nousu(mulla aina ollu alhainen),sykkeen nousu,pissaamis vaikeus,puheen hidastuminen,pientä nielemis vaikeutta.Kävely oli tosi hidasta ja lihasheikkoutta niin jaloissa kuin käsissä!Kamalan tuntuset!
        Saunassa käyminen vaan pahensi oireita!
        Sit pahimmassa vaiheessa toinen puoli kasvoista ei meinannu toimia ja toinen jalka sama homma.
        Pääsin vihdoin sit sairaalaan monen monen turhan päivystys käynnin jälkeen jossa selkäydin punktio näytteestä ja hermorata tutkimuksella todettiin polyradikuliitti.
        En ihmettele et tästä voi saada melkein hullun paperit lääkäreitten silmissä ku mitään näyttöä ei oo ennenkun tila huono,se on vaan mitä ite tunnet.Oli välillä todella epätoivonen pelottava tilanne ku tila vaan huononi ja mitään ei voitu tehä.Tosi vaikee sairaus saada diagnoosi.

        "Mulla alko nää oireet n. kk rokotuksen jälkeen"


      • Onko minullakin?
        88908908 kirjoitti:

        "Mulla alko nää oireet n. kk rokotuksen jälkeen"

        Moikka!

        Itse kävin possupiikillä joulukuun alussa 2009 ja jouluaaton tienoilla kiinnitin ensimmäistä kertaa huomiota potkurilenkillä ollessani siihen, että jotenkin jalat tuntuivat voimattomilta, ja potkurointiin ei saanut kunnon potkuja aikaiseksi. Kipuja jaloissa tai missään muuallakaan ei ole ollut yhtään. Vain voimattomuutta, ja holtittomuutta.

        Ajattelin tämän johtuvan ties mistä. Alaselkä tuntui samoihin aikoihin myös jäykältä. Pikku hiljaa jalkojen voimattomuus muuttui pahemmaksi, ja holtittomammaksi. Voimattomuus tuli myös käsiin ja muuallekin. Käveleminen muuttui raahustamiseksi, ja muutenkin lihasten kontrollointi. Ennen aktiivisesti kuntosalilla, jumpissa ja juoksemassakin kulkenut minä muuttui raahustavaksi, voimattomaksi haamuksi.

        Lääkärin pakeille menin tammikuun alussa, ja verikokeissa ei löytynyt muuta poikkeavaa kuin hieman rajojen alle olevat kilpirauhasarvot. Lääkitys aloitettiin ja oireidenkin arveltiin johtuvan kilpparista.

        Nyt, kuukauden päivät lääkkeitä syöneenä tilanne ei ole yhtään parantunut, ehkä jopa hieman pahentunutkin. Jalat ja muu kroppa on voimaton, juokseminen ei ole onnistunut herran aikoihin, portaiden nouseminenkin on jo eräänlainen taidonnäyte.

        Maanantaina menen jälleen lääkärille kuulemaan uusien verikokeiden tulokset. Jos kilppariarvot ovat täysin normalisoituneet, uskallanko heittää lääkärille Polyradikuliitin yhtenä vaihtoehtona??

        Olen 31-vuotias nainen.


      • sivusta seurannut
        Onko minullakin? kirjoitti:

        Moikka!

        Itse kävin possupiikillä joulukuun alussa 2009 ja jouluaaton tienoilla kiinnitin ensimmäistä kertaa huomiota potkurilenkillä ollessani siihen, että jotenkin jalat tuntuivat voimattomilta, ja potkurointiin ei saanut kunnon potkuja aikaiseksi. Kipuja jaloissa tai missään muuallakaan ei ole ollut yhtään. Vain voimattomuutta, ja holtittomuutta.

        Ajattelin tämän johtuvan ties mistä. Alaselkä tuntui samoihin aikoihin myös jäykältä. Pikku hiljaa jalkojen voimattomuus muuttui pahemmaksi, ja holtittomammaksi. Voimattomuus tuli myös käsiin ja muuallekin. Käveleminen muuttui raahustamiseksi, ja muutenkin lihasten kontrollointi. Ennen aktiivisesti kuntosalilla, jumpissa ja juoksemassakin kulkenut minä muuttui raahustavaksi, voimattomaksi haamuksi.

        Lääkärin pakeille menin tammikuun alussa, ja verikokeissa ei löytynyt muuta poikkeavaa kuin hieman rajojen alle olevat kilpirauhasarvot. Lääkitys aloitettiin ja oireidenkin arveltiin johtuvan kilpparista.

        Nyt, kuukauden päivät lääkkeitä syöneenä tilanne ei ole yhtään parantunut, ehkä jopa hieman pahentunutkin. Jalat ja muu kroppa on voimaton, juokseminen ei ole onnistunut herran aikoihin, portaiden nouseminenkin on jo eräänlainen taidonnäyte.

        Maanantaina menen jälleen lääkärille kuulemaan uusien verikokeiden tulokset. Jos kilppariarvot ovat täysin normalisoituneet, uskallanko heittää lääkärille Polyradikuliitin yhtenä vaihtoehtona??

        Olen 31-vuotias nainen.

        tälläinen löytyi, vaikutti aika mielenkiintoiselle. Taitaa täsmätä oireet.....



        http://therapiafennica.fi/wiki/index.php?title=Polyradikuliitti_(Syndroma_Guillain-Barré)


      • sivusta seurannut

      • sivusta seurannut

      • tellu6
        Onko minullakin? kirjoitti:

        Moikka!

        Itse kävin possupiikillä joulukuun alussa 2009 ja jouluaaton tienoilla kiinnitin ensimmäistä kertaa huomiota potkurilenkillä ollessani siihen, että jotenkin jalat tuntuivat voimattomilta, ja potkurointiin ei saanut kunnon potkuja aikaiseksi. Kipuja jaloissa tai missään muuallakaan ei ole ollut yhtään. Vain voimattomuutta, ja holtittomuutta.

        Ajattelin tämän johtuvan ties mistä. Alaselkä tuntui samoihin aikoihin myös jäykältä. Pikku hiljaa jalkojen voimattomuus muuttui pahemmaksi, ja holtittomammaksi. Voimattomuus tuli myös käsiin ja muuallekin. Käveleminen muuttui raahustamiseksi, ja muutenkin lihasten kontrollointi. Ennen aktiivisesti kuntosalilla, jumpissa ja juoksemassakin kulkenut minä muuttui raahustavaksi, voimattomaksi haamuksi.

        Lääkärin pakeille menin tammikuun alussa, ja verikokeissa ei löytynyt muuta poikkeavaa kuin hieman rajojen alle olevat kilpirauhasarvot. Lääkitys aloitettiin ja oireidenkin arveltiin johtuvan kilpparista.

        Nyt, kuukauden päivät lääkkeitä syöneenä tilanne ei ole yhtään parantunut, ehkä jopa hieman pahentunutkin. Jalat ja muu kroppa on voimaton, juokseminen ei ole onnistunut herran aikoihin, portaiden nouseminenkin on jo eräänlainen taidonnäyte.

        Maanantaina menen jälleen lääkärille kuulemaan uusien verikokeiden tulokset. Jos kilppariarvot ovat täysin normalisoituneet, uskallanko heittää lääkärille Polyradikuliitin yhtenä vaihtoehtona??

        Olen 31-vuotias nainen.

        kuulostaa aika samanlaiselta!hitaasti etenee sullakin joten ole tyytyväinen siihen,sillä rajummissa tapauksissa voi parissa vko halvaantua täysin!
        Otat ilmanmuuta puheeks et epäilet ite tätä!
        Mulla ei ollu missään verikokeissa mitään poikkeavaa vasta selkäydin näytteessä ja hermorata tutkimuksessa tää todettiin ja varmistettiin.
        Voimia ja jaksamista!!ottaa meinaa päästäkin aika lujille,itellä tuli paniikkikohtauksia ym. ku jatkuvasti pelkäs et kohta ei pysty hengittää tai kävelee.
        Koita jaksaa ja pistä viestiä tänne missä mennään!!


      • Näin siinä sitten..
        tellu6 kirjoitti:

        kuulostaa aika samanlaiselta!hitaasti etenee sullakin joten ole tyytyväinen siihen,sillä rajummissa tapauksissa voi parissa vko halvaantua täysin!
        Otat ilmanmuuta puheeks et epäilet ite tätä!
        Mulla ei ollu missään verikokeissa mitään poikkeavaa vasta selkäydin näytteessä ja hermorata tutkimuksessa tää todettiin ja varmistettiin.
        Voimia ja jaksamista!!ottaa meinaa päästäkin aika lujille,itellä tuli paniikkikohtauksia ym. ku jatkuvasti pelkäs et kohta ei pysty hengittää tai kävelee.
        Koita jaksaa ja pistä viestiä tänne missä mennään!!

        ..maanantaina kävin lääkärissä, ja kerroin oman epäilykseni, mistä oireeni johtuisivat. Ei oikein ottanut tosissaan, ja arveli oireideni liittyvän jotenkin kilpirauhaseen.

        Menen huomenna uudestaan, ja jos eivät ala tulta työterveyden puolelta lähettämään minnekään jatkotutkimuksiin, pyydän kaikki lippuset ja lappuset mukaani ja marssin yksityiselle. Alkaa tämä parin kuukauden könkkääminen nyt riittää. Luulisi, että jos tämä liittyisi jotenkin kilppariin, oireet olisivat alkaneet VÄHENTYÄ, eikä PAHENTUA, kuten nyt on tuntunut tekevän.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee. Säästäköön työnantaja lanttinsa, jos niikseen tulee.

        Terkuin se 31-vuotias nainen


      • tellu6
        Näin siinä sitten.. kirjoitti:

        ..maanantaina kävin lääkärissä, ja kerroin oman epäilykseni, mistä oireeni johtuisivat. Ei oikein ottanut tosissaan, ja arveli oireideni liittyvän jotenkin kilpirauhaseen.

        Menen huomenna uudestaan, ja jos eivät ala tulta työterveyden puolelta lähettämään minnekään jatkotutkimuksiin, pyydän kaikki lippuset ja lappuset mukaani ja marssin yksityiselle. Alkaa tämä parin kuukauden könkkääminen nyt riittää. Luulisi, että jos tämä liittyisi jotenkin kilppariin, oireet olisivat alkaneet VÄHENTYÄ, eikä PAHENTUA, kuten nyt on tuntunut tekevän.

        Rahalla saa ja hevosella pääsee. Säästäköön työnantaja lanttinsa, jos niikseen tulee.

        Terkuin se 31-vuotias nainen

        yksityiselle vaan!Mä kerkesin kans varata sillon yksityiselle ajan mut pääsin sit yleisen kautta kuitenkin! Ja siinäkin oli hirvee työ.kävin varmaan 6 kertaa päivystyksessä ja kukaan ei meinannu ottaa tosissaan ennenkun olin tosi pahana jo.
        tää on niin harvinainen kuitenkin et ei ne meinaa uskoo hevillä et just sulla nyt vois olla tämmönen. Sun on pakko päästä oikeelle neurologille eikä millekään työterveys lekurille,eihän ne tiedä tämmösestä mitään!!!
        Jaksamista!!
        Oon muuten ite 30v nainen :)


      • Minä, 31-v.
        tellu6 kirjoitti:

        yksityiselle vaan!Mä kerkesin kans varata sillon yksityiselle ajan mut pääsin sit yleisen kautta kuitenkin! Ja siinäkin oli hirvee työ.kävin varmaan 6 kertaa päivystyksessä ja kukaan ei meinannu ottaa tosissaan ennenkun olin tosi pahana jo.
        tää on niin harvinainen kuitenkin et ei ne meinaa uskoo hevillä et just sulla nyt vois olla tämmönen. Sun on pakko päästä oikeelle neurologille eikä millekään työterveys lekurille,eihän ne tiedä tämmösestä mitään!!!
        Jaksamista!!
        Oon muuten ite 30v nainen :)

        ...eli neurologille ? Vai endokrinologian asiantuntijalle? Ajattelin tässä alkaa käymään noita Oulun seudun yksityisiä lääkäriasemia läpitte. Työterv.lääkäri tuumi, että odotellaan vielä viisi kuusi viikkoa, ja sitten HARKITAAN jos mennään lisätutkimuksiin. Nyt riitti mulle.


      • tellu6
        Minä, 31-v. kirjoitti:

        ...eli neurologille ? Vai endokrinologian asiantuntijalle? Ajattelin tässä alkaa käymään noita Oulun seudun yksityisiä lääkäriasemia läpitte. Työterv.lääkäri tuumi, että odotellaan vielä viisi kuusi viikkoa, ja sitten HARKITAAN jos mennään lisätutkimuksiin. Nyt riitti mulle.

        en tiiä mikä systeemi siellä kenelle sun kandee mennä, mut ite olin Tampereella neurologian osastolla hoidossa ja joka paikassa neurologi tutki.
        Voit sanoo soronoo tollasille työpaikka lääkäreille,se haluu vaan säästää eikä lähetä sua mihinkään jatkotutkimuksiin.


      • Oululainen nainen
        tellu6 kirjoitti:

        en tiiä mikä systeemi siellä kenelle sun kandee mennä, mut ite olin Tampereella neurologian osastolla hoidossa ja joka paikassa neurologi tutki.
        Voit sanoo soronoo tollasille työpaikka lääkäreille,se haluu vaan säästää eikä lähetä sua mihinkään jatkotutkimuksiin.

        ...verikokeisiin kävi käsky yksityisellä, ja neurologi määräsi ENMG-tutkimukseen, jonne suuntaan torstaina.

        Työpaikkalääkärin pakeilla ajattelin sen verran käydä, että pyydän lisää saikkua.


        T Se oululainen


      • tellu6
        Oululainen nainen kirjoitti:

        ...verikokeisiin kävi käsky yksityisellä, ja neurologi määräsi ENMG-tutkimukseen, jonne suuntaan torstaina.

        Työpaikkalääkärin pakeilla ajattelin sen verran käydä, että pyydän lisää saikkua.


        T Se oululainen

        hyvä että asiat etenee! enmg tutkimuksessa selviää hyvin mistä kiikastaa
        Jaksamista!


      • Oulun tyttö
        tellu6 kirjoitti:

        hyvä että asiat etenee! enmg tutkimuksessa selviää hyvin mistä kiikastaa
        Jaksamista!

        ..on diagnoosini luultavasti tuleva olemaan Myasthenia gravis. Ilemmalla näihin enmg-tutkimuksiin määränneet neurologin juttusille, ja olen varmasti vähän viisaampi.

        Sen verran ehdin jo kuitenkin netissä "kuukkeloida", että hoito on olemassa, lääkkeellinen ja/tai kateenkorvanpoistoleikkaus.

        Ilmoittelen kun olen käynyt neurologilla, mikä oli tuomio!

        T: Antiluulosairas


      • Ookkonä Oulusta
        Oulun tyttö kirjoitti:

        ..on diagnoosini luultavasti tuleva olemaan Myasthenia gravis. Ilemmalla näihin enmg-tutkimuksiin määränneet neurologin juttusille, ja olen varmasti vähän viisaampi.

        Sen verran ehdin jo kuitenkin netissä "kuukkeloida", että hoito on olemassa, lääkkeellinen ja/tai kateenkorvanpoistoleikkaus.

        Ilmoittelen kun olen käynyt neurologilla, mikä oli tuomio!

        T: Antiluulosairas

        on nyt todettu, ja tänään kävin lääkkeet apteekista. Nyt odotellaan, mitä tuleman pitää. Eiköhän se tästä taas elämä ala!

        T: Se Oululainen


      • Anonyymi

        Edelleen särkee satunnaisesti reisiä. Ihan kuin sukkapuikkoja työnnettäisiin reisiin. Satunnaisesti. Parasta aikaakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe