Olen suomalaissyntyinen ja koko ikäni Suomessa asunut 17-v nuori. Äitini on suomalainen ja isäni afrikkalainen (muslimi). He sitten päättivät antaa minulle arabinimen, joka minua kyrsii ERITTÄIN paljon. (en kuulu mihinkään uskontokuntaan, mutta vuosien päästä mahdollisesti liityn kirkkoon). Ikinä en missään kehtaa nimeäni sanoa ja aina yritän välttää tilanteita, joissa nimi pitäisi mainita. Joskus jopa valehtelen nimeni, jos se tilanteessa ei ole mitenkään tärkeä asia. Rasismia en juurikaan ole kohdannut, ainoastaan nimen puolelta. Nimeni varmasti tulisi työpaikan saantiakin haittaamaan. Puhelinmyyjää minusta ei tule, mutta mieti, ostaisitko lehtimyyjältä lehden jos myyjänä olisi Abdul?
Nimeni olen siis päättänyt vaihtaa täytettyäni 18. Äitini varmasti perustelujeni jälkeen hyväksyy asin, isäni taas ei taatusti, mutta minun elämänihän kyseessä on. Olen hivenen (en paljoa) perussuomalaista tummempi ihonväriltä. Tuntuisiko teistä oudolta, jos tummaihoisella olisi suomalainen nimi? Ehdottakaa nimiä! :) Ehdotuksia myös hieman perussuomalaisista nimistä poikkeavia, esim. Aleksi -> Alex.
Ps. Mahdollisesti väärä palsta tälle, mutta en löytänyt parempaa!
Arabinimen vaihtaminen
2
254
Vastaukset
- Eräs lukija
Ota niin suomalainen nimi kuin huvittaa, sinulla on tuohon täysi oikeus. Olen törmännyt jopa täysin tummaihoisiin, perinteisen suomalaisen nimen omaaviin, joten ei tuo mitenkään oudolta tuntuisi. :-)
- Mauriina
suomalainen nimi ensimmäiseksi etunimeksi, mutta säilytä vanhempien antama nimi toisena nimenä. Jos sinulla on useampia etunimiä, niin voit jättää yhden niistä pois. Suomessa saa olla vain kolme etunimeä. Tässä ehdotuksia uudeksi ensimmäiseksi nimeksi:
Aapo
Aaro
Ahti
Aleksi
Anssi
Antti
Eero
Eino
Erkki
Esko
Hannes
Hannu
Harri
Heikki
Henri
Herman
Iikka
Ilkka
Ilmari
Ilpo
Ismo
Jaakko
Jani
Janne
Jere
Joel
Jonne
Joonas
Juho
Julius
Jussi
Juuso
Jyri
Kalle
Kari
Kimi
Kimmo
Konsta
Kosma
Kuisma
Lauri
Lassi
Leo
Luka
Marko
Markus
Martti
Matti
Mattias
Mauri
Mika
Mikael
Mikko
Miro
Nestor
Niko
Niilo
Niklas
Olavi
Olli
Ossi
Otso
Paavo
Patrik
Pauli
Pekka
Perttu
Rami
Reima
Riku
Sakari
Sami
Santeri
Santtu
Sauli
Seppo
Simo
Taavi
Taneli
Tapani
Teppo
Timo
Tuomo
Tuukka
Ukri
Unto
Usti
Valtteri
Valto
Veikka
Venne
Viktor
Viljami
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202232Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742173Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422053Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma511427- 741366
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46893Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?61870Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8771- 52743
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi33734