C6 löi Lexuksen

Yks lukija

Auto Motor und Sportin lukijaäänestyksesä parhaista autoista:

1. Mercedes E-Klasse/CLS
2. Audi A6/Allroad
3. BMW 5er-Reihe/GT
4. Jaguar XF
5. Skoda Superb
6. Citroen C6
6. Volvo V70/XC 70
8. Chrysler 300 C
9. Lexus GS
10. Saab 9-5

Löipä C5 myös Lexuksen (IS200), joka ei edes mahtunut kympin sakkiin


1. Audi A4/Allroad/A5
2. BMW 3er-Reihe
3. Mercedes C-Klasse/CLC
4. Opel Insignia
4. VW Passat/Passat CC
6. Ford Mondeo
7. Skoda Octavia
8. Alfa Romeo 159
9. Citroen C5
10. Saab 9-3
10. Volvo S40/V50

115

983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nipponisti

      ja opetus oli? Vai oliko opetus se että Skoda Superb löi cittisen, ekä edes maksa kun puolet cittis 6:sen hinnasta.

      • Niin oli

        että nuo C5 ja C6 ovat pääosin saksalaisten mielestä parempia autoja kuin Lexus. Skodalle joka käyttää saksalaista tekniikkaa hävisi.


      • patoz
        Niin oli kirjoitti:

        että nuo C5 ja C6 ovat pääosin saksalaisten mielestä parempia autoja kuin Lexus. Skodalle joka käyttää saksalaista tekniikkaa hävisi.

        että saksalaiset oli parempia kuin ranskan patongit.


    • 11+12

      Vaikka eteenkin jäi autoja, lähinnä saksalaisia.

      • silleen

        Kyllähän Saksassa ymmärrettävästi arvostetaan oman maan tuotteita (ja konsernin). Olihan meilläkin aikoinaan SAAB menestyksekäs suomalaisissa testeissä.
        Saksalaisten autojen jälkeen sakut arvostavat muita eurooppalaisia. Japanilaiset merkit eivät niinkään ole suosittuja.


    • grh...

      kattele niitten ranskanrimpuloiden jälleenmyyti arvoa,rapea ranskalinen=saa nakkarilta,eli leikkikalu.heh heh.

      • Rich man

        narkkari. Jälleenmyyntiarvolla ei ajeta.


      • silleen

        Käytetyt autot ovat liian kalliita (3-6v). Vanhemmista ei paria tonnia enempää kannata missään tapauksesa maksaa. Poislukien erikoisautot tai luksusautot.

        Citikka on oikein hinnoiteltu. Haluatko maksaa paljon käytetystä? Heh heh


      • gfbhnm
        silleen kirjoitti:

        Käytetyt autot ovat liian kalliita (3-6v). Vanhemmista ei paria tonnia enempää kannata missään tapauksesa maksaa. Poislukien erikoisautot tai luksusautot.

        Citikka on oikein hinnoiteltu. Haluatko maksaa paljon käytetystä? Heh heh

        Naapurillakin on Tojota. Pakko olla minullakin etteivät luule että haluan olla yksilöllinen ja poiketa massasta. Kaikilla naapureilla on samanlaiset tuulipuvutkin.


    • myyntitilasto?

      Lukijat äänestävät niitä autoja, millä itse ajavat. Eli tuo listahan on kutakuinkin myös myyntitilasto. Jaggea tosin noin paljoa tuskin myydään, siksi sen sijoitus on tosi hyvä.
      Pienempien autojen luokassa on slmiinpistävää sakujen kotiinpäinveto :D
      Autojen paremmuuden kanssa tällä luettelolla ei ole mitään tekemistä.

      • Aijaa?

        vai niin. Ja kun sitä parhainta sai kuitenkin äänestää.


      • vuijuku!
        Aijaa? kirjoitti:

        vai niin. Ja kun sitä parhainta sai kuitenkin äänestää.

        sehän kertoo vaan tuokin tilasto sen että, sittiskökkökuskit on ollut liikkeellä, yksinkertaista. kehuvat romujaan vaikka kuinka vikaisia olisivat.


      • C5
        vuijuku! kirjoitti:

        sehän kertoo vaan tuokin tilasto sen että, sittiskökkökuskit on ollut liikkeellä, yksinkertaista. kehuvat romujaan vaikka kuinka vikaisia olisivat.

        oman tasosi.


    • Höpö jöpöttäjä

      Jos ei Toyota voita niin tutkimus on silkkaa höpöhöpöä.

    • truth10

      tilasto muutaman vuoden päästä kun C6:ssa on ollut jo jonkinlaista vikaa ja arvo romahtanut ja Lexus eikun porskuttaa viattomana ja arvonsa säilyttäneenä pelinä. Toisekseen Suomessa on vain muutama kappale uusia C6:sia ja nekin myytävänä nettiautossa joten koko asialla ei ole ole mitään väliä :))

      • ja väliä.

        Eipä noihin Lexuksiin törmää kovin usein. Perin harvinainen auto Suomessa. Toyota on kansanauto ja sellaisena pysyköön.
        C6:sta voi sanoa, että yhtä omintakeista autoa on vaikea löytää. Voisinpa ostaa sellaisen, jos vain jostain saisi. Pitänee mennä Saksanmaalle.


      • 20+10

      • 30
        ja väliä. kirjoitti:

        Eipä noihin Lexuksiin törmää kovin usein. Perin harvinainen auto Suomessa. Toyota on kansanauto ja sellaisena pysyköön.
        C6:sta voi sanoa, että yhtä omintakeista autoa on vaikea löytää. Voisinpa ostaa sellaisen, jos vain jostain saisi. Pitänee mennä Saksanmaalle.

        on satoja Suomessakin ja yhä enemmän. C6:sia vain muutama kappale ja nekin myytävä eivätkä mene kaupaksi :) Arvo niillä putoaa kuin lehmän häntä. Kukaan ei uskalla ostaa niitä ja jäävät myyjienm käsiin. Arvo pudonnut muutamassa vuodessa kymmeniä tuhansia uusilla autoilla.


      • kfpfp
        20+10 kirjoitti:

        puhki. Tuulilasikin totesi Lexuksen ruostesuojauksen olevan ala-arvoisen. Lexusta ei edes tunnista liikenteessä korealaisten joukosta.

        On sillä se väli, että C6 on parempi.

        Tuossa olisi neljä vuotta vanha C6, hinta 60.000 €

        http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.1977717&singleItem=true&list=1264715191895...

        Saattaa tulla joskus vaikka ostettua C6.

        marginaaliauto. Ei tule menestymään Suomessa ikinä muuta kuin arvon romahtajana. Lexus sitä vastoin säilyttää arvonsa todella hyvin luotettavana viattomana merkkinä.


      • laatua japanista
        20+10 kirjoitti:

        puhki. Tuulilasikin totesi Lexuksen ruostesuojauksen olevan ala-arvoisen. Lexusta ei edes tunnista liikenteessä korealaisten joukosta.

        On sillä se väli, että C6 on parempi.

        Tuossa olisi neljä vuotta vanha C6, hinta 60.000 €

        http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.1977717&singleItem=true&list=1264715191895...

        Saattaa tulla joskus vaikka ostettua C6.

        todella helppo tehdä itsekin kun on vehkeet. Sen teettäminen ei maksa kuin vajaa tonnin vieraallakaan teetettynä. Aivan toisarvoinen ongelma. Sitävastoin luotettavuuden puute ja arvon romahtaminen on suorastaan katastrofaalista.


      • 10+7
        laatua japanista kirjoitti:

        todella helppo tehdä itsekin kun on vehkeet. Sen teettäminen ei maksa kuin vajaa tonnin vieraallakaan teetettynä. Aivan toisarvoinen ongelma. Sitävastoin luotettavuuden puute ja arvon romahtaminen on suorastaan katastrofaalista.

        tehdä kunnolla jälkeen päin. Lexuksen galvanointi ja kuumavahaukset ovat surkeat. Lexuksesta ei saa kunnollista autoa tekemälläkään.

        Ei C6:ssa ole luotettavuudessa puutteita. Sen sijaan Lexuksessa on kuollut useita ihmisiä kaasun hirttämisen vuoksi.


      • 7+16
        kfpfp kirjoitti:

        marginaaliauto. Ei tule menestymään Suomessa ikinä muuta kuin arvon romahtajana. Lexus sitä vastoin säilyttää arvonsa todella hyvin luotettavana viattomana merkkinä.

        Suomessa marginaaliautoja. Lexuksen myynti on romahtanut Suomessa. Ei silti, että myynnillä olisi mitään väliä. Lexusta en voisi edes harkita, niin tympeä harmaavarpunen se on. Eikä ruosteongelmaa saa kuntoon.


      • ettänäinon
        10+7 kirjoitti:

        tehdä kunnolla jälkeen päin. Lexuksen galvanointi ja kuumavahaukset ovat surkeat. Lexuksesta ei saa kunnollista autoa tekemälläkään.

        Ei C6:ssa ole luotettavuudessa puutteita. Sen sijaan Lexuksessa on kuollut useita ihmisiä kaasun hirttämisen vuoksi.

        mitään autoista. Olen päässyt katselemaan mm. Lexuksen alustaa ja ihan yhtä helppo se on ruostesuojata kuin muutkin. Sitävastoin arvon romahtamista ja sähkövikoja ei estä mikään sitikoissa.


      • 14+17
        30 kirjoitti:

        on satoja Suomessakin ja yhä enemmän. C6:sia vain muutama kappale ja nekin myytävä eivätkä mene kaupaksi :) Arvo niillä putoaa kuin lehmän häntä. Kukaan ei uskalla ostaa niitä ja jäävät myyjienm käsiin. Arvo pudonnut muutamassa vuodessa kymmeniä tuhansia uusilla autoilla.

        arvon putoaminen haittaa tuollaisen auton ostajia. Nähtiin tuossakin miten paljon enemmän eurooppalaiset arvostavat C6:tta.


      • totuuseipalatulessak
        7+16 kirjoitti:

        Suomessa marginaaliautoja. Lexuksen myynti on romahtanut Suomessa. Ei silti, että myynnillä olisi mitään väliä. Lexusta en voisi edes harkita, niin tympeä harmaavarpunen se on. Eikä ruosteongelmaa saa kuntoon.

        ei jätä tielle kuten shitikan ruosteongelmat. Ruostesuojaus on todella helppo tehdä tai tettää vieraalla ammattitaitoisella korjaamolla kun rahaa on. Sitävastoin marginaaliauto C6:n arvon romahtamista ei mikää maailman mahti estä eikä niitä inhottavia sähkövikoja. Todella monimutkainen vikaherkkä auto jonka korjaaminen maksaa maltaita.


      • 19+7
        ettänäinon kirjoitti:

        mitään autoista. Olen päässyt katselemaan mm. Lexuksen alustaa ja ihan yhtä helppo se on ruostesuojata kuin muutkin. Sitävastoin arvon romahtamista ja sähkövikoja ei estä mikään sitikoissa.

        ei sitä autoa suojata päältä päin, tarkoitan siis maalattuja pintapeltejä.

        Mekaaniset viat on helppo laittaa kuntoon eikä niitäkään ole paljon Citikoissa. Ruostevaurioita ei sen sijaan saa kuntoon oikein mitenkään.

        Joka on uutena ostamassa C6:n kaltaista autoa ei mieti jälleenmyyntiarvoa. Joka taas ostaa käytettynä saa siitä kohtalaisen edullisesti hienon auton.


      • 2+12
        totuuseipalatulessak kirjoitti:

        ei jätä tielle kuten shitikan ruosteongelmat. Ruostesuojaus on todella helppo tehdä tai tettää vieraalla ammattitaitoisella korjaamolla kun rahaa on. Sitävastoin marginaaliauto C6:n arvon romahtamista ei mikää maailman mahti estä eikä niitä inhottavia sähkövikoja. Todella monimutkainen vikaherkkä auto jonka korjaaminen maksaa maltaita.

        tekemään kuin alustaan. Kukkivia Lexuksia jo näkee.

        Tutustu Saksan tiepalvelun tilastoihin ja kerro sitten jättääkö Sitikka usein tielle.


      • sitikkaei kelpaa usa
        19+7 kirjoitti:

        ei sitä autoa suojata päältä päin, tarkoitan siis maalattuja pintapeltejä.

        Mekaaniset viat on helppo laittaa kuntoon eikä niitäkään ole paljon Citikoissa. Ruostevaurioita ei sen sijaan saa kuntoon oikein mitenkään.

        Joka on uutena ostamassa C6:n kaltaista autoa ei mieti jälleenmyyntiarvoa. Joka taas ostaa käytettynä saa siitä kohtalaisen edullisesti hienon auton.

        ja tilastoa sitikka on voittanut. Ei kelpaa edes mukavuudenhaluisille jenkeille...maailman suurimmille automarkkinoille. Sitävastoin Lexus on usassa erittäin arvostettu auto ja ainainen luotettavuustilastojen voittaja.


      • bitter sitrus
        19+7 kirjoitti:

        ei sitä autoa suojata päältä päin, tarkoitan siis maalattuja pintapeltejä.

        Mekaaniset viat on helppo laittaa kuntoon eikä niitäkään ole paljon Citikoissa. Ruostevaurioita ei sen sijaan saa kuntoon oikein mitenkään.

        Joka on uutena ostamassa C6:n kaltaista autoa ei mieti jälleenmyyntiarvoa. Joka taas ostaa käytettynä saa siitä kohtalaisen edullisesti hienon auton.

        ruostesuojaus on todella helppo tehdä mutta niitä sitikan mitä kummallisimpia sähkövikoja eivät saa autosähköasentajatkaan kuntoon. Arvonpudottaminen on sitikalla suorastaan maaginen... johtuu varmaankin vikanaisesta maineesta. Kukaan ei halua sitä C6:sta ristikseen.


      • 18+3
        sitikkaei kelpaa usa kirjoitti:

        ja tilastoa sitikka on voittanut. Ei kelpaa edes mukavuudenhaluisille jenkeille...maailman suurimmille automarkkinoille. Sitävastoin Lexus on usassa erittäin arvostettu auto ja ainainen luotettavuustilastojen voittaja.

        Lexus ainainen voittaja. Nytkin on Buick kärjessä Amerikassa.
        Sitikka Xsara/Picasso on Saksan tiepalvelun ykkönen luokassaan.

        Sitikka ei myy autojaan Jenkkeihin.

        Luotettavuus on vain yksi pieni osa autoa. Eurooppalaiset äänestivät C6:n paremmaksi.

        Montako vielä kuolee Leluksissa?

        http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I


      • dhopåööö
        2+12 kirjoitti:

        tekemään kuin alustaan. Kukkivia Lexuksia jo näkee.

        Tutustu Saksan tiepalvelun tilastoihin ja kerro sitten jättääkö Sitikka usein tielle.

        ensin myynti, vika ja laatutilastoihin. Monessako sitikka kärjessä. Ei missään vaan tutusti muiden ranskisten kanssa kiltisti viimeisillä sijoilla.


      • 5kpl:tta
        20+10 kirjoitti:

        puhki. Tuulilasikin totesi Lexuksen ruostesuojauksen olevan ala-arvoisen. Lexusta ei edes tunnista liikenteessä korealaisten joukosta.

        On sillä se väli, että C6 on parempi.

        Tuossa olisi neljä vuotta vanha C6, hinta 60.000 €

        http://www.autotalli.com/crometapp/product/cars2/used_search/public/item.jsp?carId=31.1977717&singleItem=true&list=1264715191895...

        Saattaa tulla joskus vaikka ostettua C6.

        tehdä valinnan. Eipä ole kovin valinnanvaraa.

        http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?id=45919404&id_make=13&tb=tmp_find_agent&PN[0]=adv_search&PL[0]=advSearch.php?id=45919404@tb=tmp_find_agent&id_model=2700


      • 19+14
        bitter sitrus kirjoitti:

        ruostesuojaus on todella helppo tehdä mutta niitä sitikan mitä kummallisimpia sähkövikoja eivät saa autosähköasentajatkaan kuntoon. Arvonpudottaminen on sitikalla suorastaan maaginen... johtuu varmaankin vikanaisesta maineesta. Kukaan ei halua sitä C6:sta ristikseen.

        ruostesuojauksen pintapelleille? Asfalttitiellä oleva hiekka pöllyää ja poistaa vesiohenteisen maalin ja huonosti galvanoitu auto ruostuu.

        Sitikassa ei ole mitään kummallisia sähkövikoja ja sähköviatkin saadaan kuntoon.

        Tuskin kukaan tyylikästä autoa haluava päätyy Lexukseen. Se on vain harmaa ja tylsä Toyota.


      • lexusonluxus
        18+3 kirjoitti:

        Lexus ainainen voittaja. Nytkin on Buick kärjessä Amerikassa.
        Sitikka Xsara/Picasso on Saksan tiepalvelun ykkönen luokassaan.

        Sitikka ei myy autojaan Jenkkeihin.

        Luotettavuus on vain yksi pieni osa autoa. Eurooppalaiset äänestivät C6:n paremmaksi.

        Montako vielä kuolee Leluksissa?

        http://www.youtube.com/watch?v=03m7fmnhO0I

        kun ei kelpaa laatuongelmiensa takia usan vaativille markkinoille... maailman suurimmille ja kilpailluimmille. Lexus sensijaan kelpaa ja parhaiten. Ohittaa kaikki merkit usassa luotettavuustilastoissa ja laatutilatoissa.


      • 4+5
        dhopåööö kirjoitti:

        ensin myynti, vika ja laatutilastoihin. Monessako sitikka kärjessä. Ei missään vaan tutusti muiden ranskisten kanssa kiltisti viimeisillä sijoilla.

        kirjoitin, Xsara/Picasso on ykkönen. Vikatilastot ovat vain Tojohörhöjä varten.

        Montako takaisinkutsua Toyota/Lexukselta on tullut vuoden sisään? Montako on kuollut ja loukkaantunut?


      • sähkötdown
        19+14 kirjoitti:

        ruostesuojauksen pintapelleille? Asfalttitiellä oleva hiekka pöllyää ja poistaa vesiohenteisen maalin ja huonosti galvanoitu auto ruostuu.

        Sitikassa ei ole mitään kummallisia sähkövikoja ja sähköviatkin saadaan kuntoon.

        Tuskin kukaan tyylikästä autoa haluava päätyy Lexukseen. Se on vain harmaa ja tylsä Toyota.

        muka sähkövikoja :))) Sitikka ja muut ranskikset ovat oikein kuuluja niistä. Miten luulet arvon putoavan jos maine ei ole huono. Kaikki autoalalla toimivat tietää tämän.


      • 6+15
        sähkötdown kirjoitti:

        muka sähkövikoja :))) Sitikka ja muut ranskikset ovat oikein kuuluja niistä. Miten luulet arvon putoavan jos maine ei ole huono. Kaikki autoalalla toimivat tietää tämän.

        sähkövikoja. Vain köyhät miettii arvonalennusta.


      • 20+15

      • eivioille
        6+15 kirjoitti:

        sähkövikoja. Vain köyhät miettii arvonalennusta.

        "Varjopuolena on kuitenkin jatkuvat testeissä ilmenneet laatu-, ja tekniset ongelmat, joissa on kehittämisen varaa kilpailijoihin nähden."

        Tämän vuoksi en tule ikinä hankkimaan Citroen merkkistä autoa.


      • 14+20
        lexusonluxus kirjoitti:

        kun ei kelpaa laatuongelmiensa takia usan vaativille markkinoille... maailman suurimmille ja kilpailluimmille. Lexus sensijaan kelpaa ja parhaiten. Ohittaa kaikki merkit usassa luotettavuustilastoissa ja laatutilatoissa.

        ole kiinni kelpaako. Citikka vaan ei ole lähtenyt sinne. Autoista pitäisi muotoilla yhtä mitään sanomattoman näköisiä kuin Toyota/Lexus ovat, perustaa valtava jälleenmyyntiorganisaatio, tehdä autot ehkä paikan päällä jne.

        Euroopan markkinat ovat paljon vaativammat ja siksi Lelux ei pärjää.


      • kunhanhöpisetlämpimi
        6+15 kirjoitti:

        sähkövikoja. Vain köyhät miettii arvonalennusta.

        ei ole sitikassa koskaan vikoja vaan ne on hienoja autoja :)))) Mutta totuus on aivan toinen kunnon foorumeilla.


      • 11+11
        eivioille kirjoitti:

        "Varjopuolena on kuitenkin jatkuvat testeissä ilmenneet laatu-, ja tekniset ongelmat, joissa on kehittämisen varaa kilpailijoihin nähden."

        Tämän vuoksi en tule ikinä hankkimaan Citroen merkkistä autoa.

        Minäkin ajattelin vielä 15 vuotta sitten noin. Sitten silmäni aukesivat. Toyotia on ollut mutta ei koskaan tule enää niitä minulle. On nytkin nähty millaisia vikapesiä ne ovat.


      • suurin pudottaja
        20+15 kirjoitti:

        jos haluaa.

        sielläkin pudonnut roskisluokkaan. Siitä sen näkee miten sitkkkaa arvostetaan. Asuiko mieluummin huonosti arvonsa säilyttävässä slummilähiön yksiössä vai hyvin arvonsa säilyttävässä Eiralaisessa yksiössä hienostoalueella?


      • 4+16
        kunhanhöpisetlämpimi kirjoitti:

        ei ole sitikassa koskaan vikoja vaan ne on hienoja autoja :)))) Mutta totuus on aivan toinen kunnon foorumeilla.

        kyllä tällä palstalla puhutaan vioista. Eniten puhuvat ne joilla ei Sitikkaa ole. Mutta viathan saa kuntoon korjaamalla. Ominaisuuksia, tyyliä ja mukavuutta ei saa jälkeenpäin. Tai kunnollista ruosteenestoa.

        Toyotan viimeaikaiset viat ovat olleet järkyttäviä.


      • varma merkki
        11+11 kirjoitti:

        Minäkin ajattelin vielä 15 vuotta sitten noin. Sitten silmäni aukesivat. Toyotia on ollut mutta ei koskaan tule enää niitä minulle. On nytkin nähty millaisia vikapesiä ne ovat.

        ei vaan löydy muuta kuin joskus harvoin ja automerkki joka myy Suomen ja maailman parhaiten ei voi olla huono. Vanha totuus liike-elämästä.


      • 14+9
        suurin pudottaja kirjoitti:

        sielläkin pudonnut roskisluokkaan. Siitä sen näkee miten sitkkkaa arvostetaan. Asuiko mieluummin huonosti arvonsa säilyttävässä slummilähiön yksiössä vai hyvin arvonsa säilyttävässä Eiralaisessa yksiössä hienostoalueella?

        Mitähän asuntoalueet vaikuttavat autoihin, menee jo aika lailla ohi aiheen.

        Jos auto ostetaan käytettynä ja sen arvo on pudonnut jo valmiiksi enemmän kuin toisen niin sehän tulee edullisemmaksi noin päin.


      • nääs nääs
        4+16 kirjoitti:

        kyllä tällä palstalla puhutaan vioista. Eniten puhuvat ne joilla ei Sitikkaa ole. Mutta viathan saa kuntoon korjaamalla. Ominaisuuksia, tyyliä ja mukavuutta ei saa jälkeenpäin. Tai kunnollista ruosteenestoa.

        Toyotan viimeaikaiset viat ovat olleet järkyttäviä.

        maksaa sitikoissa jatkuvien vikojen takia mutta takaisinkutsuja ei tarvitse itse maksaa. Ja toisekseen niitä viimeaikojen vikoja ei ole Suomessa olevissa tojoissa. Tojo käyttää eri alihankkijoita nääs jos et satu tietämään.


      • 11+20
        varma merkki kirjoitti:

        ei vaan löydy muuta kuin joskus harvoin ja automerkki joka myy Suomen ja maailman parhaiten ei voi olla huono. Vanha totuus liike-elämästä.

        Euroopassa. Nyt tulee takaisinkutsu yli viidelle miljoonalle Tojolle ja oliko syksyllä neljällä miljoonalla. Toyotan maine meni siinä.


      • markkinataloudenlaki
        14+9 kirjoitti:

        Mitähän asuntoalueet vaikuttavat autoihin, menee jo aika lailla ohi aiheen.

        Jos auto ostetaan käytettynä ja sen arvo on pudonnut jo valmiiksi enemmän kuin toisen niin sehän tulee edullisemmaksi noin päin.

        asia on asunnoissa. Lexus on Eiran hienostoalueen asunto ja sitikka slummilähiön asunto. Arvo putoaa kohisten siihen Eiran yksiöön verrattuna. Markkinatalous toimii kuten sen pitääkin. Huono tuote menettää arvonsa. Näin on ollut aina ja tulee aina olemaan.


      • 17+15
        nääs nääs kirjoitti:

        maksaa sitikoissa jatkuvien vikojen takia mutta takaisinkutsuja ei tarvitse itse maksaa. Ja toisekseen niitä viimeaikojen vikoja ei ole Suomessa olevissa tojoissa. Tojo käyttää eri alihankkijoita nääs jos et satu tietämään.

        ollut Sitikoissa korjattavaa.

        Tuo takaisinkutsu koskee myös Suomi-Tojoja:

        http://www.ts.fi/online/kotimaa/107038.html


      • 5+16
        markkinataloudenlaki kirjoitti:

        asia on asunnoissa. Lexus on Eiran hienostoalueen asunto ja sitikka slummilähiön asunto. Arvo putoaa kohisten siihen Eiran yksiöön verrattuna. Markkinatalous toimii kuten sen pitääkin. Huono tuote menettää arvonsa. Näin on ollut aina ja tulee aina olemaan.

        Lexus on slummialueen laho (ruoste) talo ja Citroen tyylikäs arkkitehdin suunnittelema koti.


      • hippåö
        17+15 kirjoitti:

        ollut Sitikoissa korjattavaa.

        Tuo takaisinkutsu koskee myös Suomi-Tojoja:

        http://www.ts.fi/online/kotimaa/107038.html

        ei tarvitse itse maksaa omasta pussista ja toisekseen sehän on vain hyvää huolenpitoa asiakkaista...aitoa välittämistä asiakkaasta jolloin viat korjataan takuuseen.


      • 11+4
        hippåö kirjoitti:

        ei tarvitse itse maksaa omasta pussista ja toisekseen sehän on vain hyvää huolenpitoa asiakkaista...aitoa välittämistä asiakkaasta jolloin viat korjataan takuuseen.

        huolenpitoa kun asiaa yritettiin piilotella ?

        http://www.youtube.com/watch?v=kJ847n_UsYc

        USA:n hallitus syyttää Tojoa harhaanjohtamisesta

        http://www.wkyt.com/home/headlines/69248992.html

        Amerikkalaiset ovat hyvin vihaisia Toyotalle, 16 ihmistä kuollut ja vasta nyt alettiin toimenpiteisiin kun 2.000 ilmoitusta oli tullut ongelmasta. Tojo vaan vähätteli asiaa.


      • eipäsjuupass
        5+16 kirjoitti:

        Lexus on slummialueen laho (ruoste) talo ja Citroen tyylikäs arkkitehdin suunnittelema koti.

        tiedät hyvin itsekin että asia on juuri toisinpäin. Luotettava arvonsa säilyttävä Lexus on luxusmerkki ja Citroen pelkkä euroopalainen kansanauto joka ei saa suomessa suosiota.


      • ei minusta
        11+4 kirjoitti:

        huolenpitoa kun asiaa yritettiin piilotella ?

        http://www.youtube.com/watch?v=kJ847n_UsYc

        USA:n hallitus syyttää Tojoa harhaanjohtamisesta

        http://www.wkyt.com/home/headlines/69248992.html

        Amerikkalaiset ovat hyvin vihaisia Toyotalle, 16 ihmistä kuollut ja vasta nyt alettiin toimenpiteisiin kun 2.000 ilmoitusta oli tullut ongelmasta. Tojo vaan vähätteli asiaa.

        huolimatta Tojo myy ja sitikka ei. Mites sen selität? Toyota eikun porskuttaa ja sitikka meni konkurssiin 1976 ja pösö osti sen. Sellaineko on menestyvä laadukas autonvalmistaja?


      • niin se vain on
        11+20 kirjoitti:

        Euroopassa. Nyt tulee takaisinkutsu yli viidelle miljoonalle Tojolle ja oliko syksyllä neljällä miljoonalla. Toyotan maine meni siinä.

        romahti suomessa 60% ja tojon ero seuraavan wolkkariin eikun kasvoi 2000 autosta 3000 autoon tänäkin vuonna. Mites sen selität? Jos tojo on huono niin mites myynti vain kasvaa suomessa ja maailmalla? Sitikka ei kelpaa edes usan vaativille markkinoille.


      • 3+11
        eipäsjuupass kirjoitti:

        tiedät hyvin itsekin että asia on juuri toisinpäin. Luotettava arvonsa säilyttävä Lexus on luxusmerkki ja Citroen pelkkä euroopalainen kansanauto joka ei saa suomessa suosiota.

        Lelux on tyylitön iso Corolla eikä myy Euroopassa eikä sitä kovin paljon täällä arvosteta. Näkeehän tuon äänestyksen tuloksestakin.

        Se nyt on selvää, että sinä et osta koskaan Sitikkaa ja minä en Toyotaa/Leluxia. Ei tämä tästään kummemmaksi muutu vaikka väiteltäisiin maailman tappiin.


      • 20+14
        niin se vain on kirjoitti:

        romahti suomessa 60% ja tojon ero seuraavan wolkkariin eikun kasvoi 2000 autosta 3000 autoon tänäkin vuonna. Mites sen selität? Jos tojo on huono niin mites myynti vain kasvaa suomessa ja maailmalla? Sitikka ei kelpaa edes usan vaativille markkinoille.

        on laskenut Euroopassa kun taas PSA:n myynti on lamasta huolimatta pysynyt ennallaan.

        Minua ei tosin myynti kiinnosta, parempi jos myydään vähän.

        Leluxin myynti on romahtanut Suomessa noin 50 %.


      • hiekkiss
        3+11 kirjoitti:

        Lelux on tyylitön iso Corolla eikä myy Euroopassa eikä sitä kovin paljon täällä arvosteta. Näkeehän tuon äänestyksen tuloksestakin.

        Se nyt on selvää, että sinä et osta koskaan Sitikkaa ja minä en Toyotaa/Leluxia. Ei tämä tästään kummemmaksi muutu vaikka väiteltäisiin maailman tappiin.

        tietää että raha ratkaisee lopulta. Lexus on luxusmerkki Citroen ei ole sitä. Citroenilla ei ole mm. Lexus TFA:n tasoista urheiluautoa puhumattakaan jostain ministeristason todella kalliista sedanista. Sitikka on lilliputti automerkki Toyotaan ja sen resursseihin verrattuna.


      • 5+5
        ei minusta kirjoitti:

        huolimatta Tojo myy ja sitikka ei. Mites sen selität? Toyota eikun porskuttaa ja sitikka meni konkurssiin 1976 ja pösö osti sen. Sellaineko on menestyvä laadukas autonvalmistaja?

        kun Euroopassa myynti on laskenut?

        Minua ei kiinnosta tippaakaan yli 30 vuotta sitten tapahtuneet konkurssit. Tai mikä ettei historiamielessä mutta ei sillä ole vaikutusta siihen minkä auton ostan.

        Toyotan maine on mennyt.

        "– Toyotan maine pitkän aikavälin laatutuotteena on mennyt, arvioi autoalan konsulttiyhtiön Casesa Shapiro Groupin johtava neuvonantaja Maryann Keller."

        "– Ihmiset eivät osta Toyotaa. Piste. Mallilla ei ole väliä. Viime aikaiset tapahtumat pitävät huolen siitä, etteivät asiakkaat eksy kauppoihin."

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/01/28/toyotan-piina-jatkuu-kutsuu-takaisin-miljoona-autoa-lisaa/20101327/139

        Ihan näkyy omalta palstaltanne löytyvän, on varmaan pistetty niin myöhään, ettei sheriffi ole kerennyt poistamaan.


      • epävarmaa
        11+4 kirjoitti:

        huolenpitoa kun asiaa yritettiin piilotella ?

        http://www.youtube.com/watch?v=kJ847n_UsYc

        USA:n hallitus syyttää Tojoa harhaanjohtamisesta

        http://www.wkyt.com/home/headlines/69248992.html

        Amerikkalaiset ovat hyvin vihaisia Toyotalle, 16 ihmistä kuollut ja vasta nyt alettiin toimenpiteisiin kun 2.000 ilmoitusta oli tullut ongelmasta. Tojo vaan vähätteli asiaa.

        Yhtiön mukaan polkimet ***saattavat harvinaisissa tapauksissa*** jumittua.

        Siis saattavat ... siinä on tärkeä sana.


      • hirveäpudotus
        5+5 kirjoitti:

        kun Euroopassa myynti on laskenut?

        Minua ei kiinnosta tippaakaan yli 30 vuotta sitten tapahtuneet konkurssit. Tai mikä ettei historiamielessä mutta ei sillä ole vaikutusta siihen minkä auton ostan.

        Toyotan maine on mennyt.

        "– Toyotan maine pitkän aikavälin laatutuotteena on mennyt, arvioi autoalan konsulttiyhtiön Casesa Shapiro Groupin johtava neuvonantaja Maryann Keller."

        "– Ihmiset eivät osta Toyotaa. Piste. Mallilla ei ole väliä. Viime aikaiset tapahtumat pitävät huolen siitä, etteivät asiakkaat eksy kauppoihin."

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2010/01/28/toyotan-piina-jatkuu-kutsuu-takaisin-miljoona-autoa-lisaa/20101327/139

        Ihan näkyy omalta palstaltanne löytyvän, on varmaan pistetty niin myöhään, ettei sheriffi ole kerennyt poistamaan.

        oli vuonna 2009 Suomen myydyin automalli 5000 autollaan. Sitikan myydyin malli oli vasta 35. (C5) Ja huom! sitikan myynti putosi peräti 59.1 % !


      • 18+9
        hiekkiss kirjoitti:

        tietää että raha ratkaisee lopulta. Lexus on luxusmerkki Citroen ei ole sitä. Citroenilla ei ole mm. Lexus TFA:n tasoista urheiluautoa puhumattakaan jostain ministeristason todella kalliista sedanista. Sitikka on lilliputti automerkki Toyotaan ja sen resursseihin verrattuna.

        ole luxusmerkki vaan premium. Luxuksia ovat mm. Bentley ja Maybach. Citroenin C6 on ministeritason auto.
        Citikka on moninkertainen rallin maailmanmestari kun taas Toyota joutui nolosti vetäytymään ilman voittoa formuloista.

        Tojo/Lexuksen myynti on vähän yli kaksinkertainen PSA:han verrattuna maailmassa joten samaa kertaluokkaa on myynti.


      • 4+2
        hirveäpudotus kirjoitti:

        oli vuonna 2009 Suomen myydyin automalli 5000 autollaan. Sitikan myydyin malli oli vasta 35. (C5) Ja huom! sitikan myynti putosi peräti 59.1 % !

        tämä on automaailman peräkylä. Euroopassa Ave floppasi.

        Hyvä vaan kun Citikan myynti tippuu Suomessa niin on harvimaisempi. Emmehän sopuleita halua olla.


      • 20+8
        epävarmaa kirjoitti:

        Yhtiön mukaan polkimet ***saattavat harvinaisissa tapauksissa*** jumittua.

        Siis saattavat ... siinä on tärkeä sana.

        ja 16 ihmistä on kuollut.


      • TFA
        18+9 kirjoitti:

        ole luxusmerkki vaan premium. Luxuksia ovat mm. Bentley ja Maybach. Citroenin C6 on ministeritason auto.
        Citikka on moninkertainen rallin maailmanmestari kun taas Toyota joutui nolosti vetäytymään ilman voittoa formuloista.

        Tojo/Lexuksen myynti on vähän yli kaksinkertainen PSA:han verrattuna maailmassa joten samaa kertaluokkaa on myynti.

        nimenomaan luxusmerkki ja sitikka ei. Sitikkaa ei huoli mikään muu ministeristaso kuin ranskan presidentti. Lexus kelpaa jo Suomenkin ministereille. Imago eikun kohoaa. Jälleenarvohan se ratkaisee. Sitikan laskee kuin lehmän häntä päinvastoin kuin Lexuksella. Montakos superautoa sitikka on rakentanut? Vastaus: ei yhtään. Lexukselta tuli juuri TFA malli joka viedään suorastaan käsistä.


      • heh.
        18+9 kirjoitti:

        ole luxusmerkki vaan premium. Luxuksia ovat mm. Bentley ja Maybach. Citroenin C6 on ministeritason auto.
        Citikka on moninkertainen rallin maailmanmestari kun taas Toyota joutui nolosti vetäytymään ilman voittoa formuloista.

        Tojo/Lexuksen myynti on vähän yli kaksinkertainen PSA:han verrattuna maailmassa joten samaa kertaluokkaa on myynti.

        samaa myynti ... Salli mun nauraa :) Sitikka ei edes kelpaa maailman vaativimille markkinoille Pohjois-Amerikkaan.


      • taas kerran

      • sitrusss
        20+14 kirjoitti:

        on laskenut Euroopassa kun taas PSA:n myynti on lamasta huolimatta pysynyt ennallaan.

        Minua ei tosin myynti kiinnosta, parempi jos myydään vähän.

        Leluxin myynti on romahtanut Suomessa noin 50 %.

        vasta 35. tilalla Suomen viime vuoden myyntitilastossa ja myynti laskenut peräti 60 % !


      • ultimate experience
        19+14 kirjoitti:

        ruostesuojauksen pintapelleille? Asfalttitiellä oleva hiekka pöllyää ja poistaa vesiohenteisen maalin ja huonosti galvanoitu auto ruostuu.

        Sitikassa ei ole mitään kummallisia sähkövikoja ja sähköviatkin saadaan kuntoon.

        Tuskin kukaan tyylikästä autoa haluava päätyy Lexukseen. Se on vain harmaa ja tylsä Toyota.

        tylsä Toyota...karvaita on pihjalanmarjat sanoi kettu kateuksissaan :)

        http://www.lexus.fi/range/lfa/index.aspx?WT.ac=spotlight_LFA_-_superauton_synty


      • fbc
        heh. kirjoitti:

        samaa myynti ... Salli mun nauraa :) Sitikka ei edes kelpaa maailman vaativimille markkinoille Pohjois-Amerikkaan.

        Säälittävää lässytystä. Vaikkei Citroen olekaan luksusmerkki, niin näemmä se silti kerää keskustelupalstoille kateellisia sushiämpäreihin kyllästyneitä kirjoitustaidottomia heliumrääpäleitä. Varokaa vain niitä kaasupolkimianne ja mattoja. Jos ei nuita kahta onnistuta tekemään ihmishenkiä menettämättä, on sama jättää autonvalmistus muille. Keskittyköön japsit niihin paperilennokkeihin ja leijan lennätykseen. Siinä jopa saattavat onnistua ranskalaisia paremmin.


      • fdghkiopöpö
        14+17 kirjoitti:

        arvon putoaminen haittaa tuollaisen auton ostajia. Nähtiin tuossakin miten paljon enemmän eurooppalaiset arvostavat C6:tta.

        meitä laadukkaan auton vaativia asiakkaita. Nimittäin Tojo korjasi taas potin sekä myynti että katsastustilastoissa viime vuonna että se siitä taas.


      • joopatijoos
        TFA kirjoitti:

        nimenomaan luxusmerkki ja sitikka ei. Sitikkaa ei huoli mikään muu ministeristaso kuin ranskan presidentti. Lexus kelpaa jo Suomenkin ministereille. Imago eikun kohoaa. Jälleenarvohan se ratkaisee. Sitikan laskee kuin lehmän häntä päinvastoin kuin Lexuksella. Montakos superautoa sitikka on rakentanut? Vastaus: ei yhtään. Lexukselta tuli juuri TFA malli joka viedään suorastaan käsistä.

        Aikamoista paskapuhetta. Jos lähdetään tyylejä vertaamaan Ranskan ja Suomen välillä, niin eiköhän Ranska hakkaa 100-0. "Lexus kelpaa jo Suomenkin ministereille." Onko tuo joku saavutus? Enemmän ne herrat Ranskassa ymmärtävät hienouksien päälle kuin suomalaiset jussipaitaiset harmaassa massassa liikkuvat mettäläiset.

        Suomessa pääsee jo julkkikseksi hankkimalla kumitissit tai myymällä huutokaupassa munakarvat. Kertoo jo aika paljon yleisestä tasosta.


      • vikoja riittää
        fbc kirjoitti:

        Säälittävää lässytystä. Vaikkei Citroen olekaan luksusmerkki, niin näemmä se silti kerää keskustelupalstoille kateellisia sushiämpäreihin kyllästyneitä kirjoitustaidottomia heliumrääpäleitä. Varokaa vain niitä kaasupolkimianne ja mattoja. Jos ei nuita kahta onnistuta tekemään ihmishenkiä menettämättä, on sama jättää autonvalmistus muille. Keskittyköön japsit niihin paperilennokkeihin ja leijan lennätykseen. Siinä jopa saattavat onnistua ranskalaisia paremmin.

        vain niiden sähkövikojen etsimiseen ja arvonalennuksen voivotteluun. Siinä sitä voivottelua onkin kerrakseen.


      • No voi voi
        vikoja riittää kirjoitti:

        vain niiden sähkövikojen etsimiseen ja arvonalennuksen voivotteluun. Siinä sitä voivottelua onkin kerrakseen.

        Ei vaan ole niitä tullut vaikka 10 vuotta jo odotellut. Arvokin alenee kaikissa autoissa.


      • Naurattaa
        TFA kirjoitti:

        nimenomaan luxusmerkki ja sitikka ei. Sitikkaa ei huoli mikään muu ministeristaso kuin ranskan presidentti. Lexus kelpaa jo Suomenkin ministereille. Imago eikun kohoaa. Jälleenarvohan se ratkaisee. Sitikan laskee kuin lehmän häntä päinvastoin kuin Lexuksella. Montakos superautoa sitikka on rakentanut? Vastaus: ei yhtään. Lexukselta tuli juuri TFA malli joka viedään suorastaan käsistä.

        Lexus on kaukana luksus-autosta. Leksus ei ole kelvannut yhdellekään pörssiyhtiön johtajalle Suomessa kun Sitikka on.


      • En minä
        taas kerran kirjoitti:

        olisin sitikan omistajana paljon huolestuneempi:

        http://www.tekniikkatalous.fi/metalli/article247319.ece

        C5 pahnanpohjimmaisten joukossa muiden ranskisten kanssa ja Tojot korjasivat taas kerran potin.

        Ovat kaikissa autoissa nuo hylkäysprosentit niin pieniä. Sen sijaan tappajapolkimia löytyy vain Tojoista.


      • "Keskittykään"
        vikoja riittää kirjoitti:

        vain niiden sähkövikojen etsimiseen ja arvonalennuksen voivotteluun. Siinä sitä voivottelua onkin kerrakseen.

        Huonoa ja huonosti ymmättävää suomenkieltä tuo lyhyt kirjoituksesi. Voi resukkaa.


      • silleen

        Citroenilla, kuten muillakin valmistajilla on volyymimallit ja mallit, joita ei ole tarkoitustakaan valmistaa suuria määriä. Jos muista oikein Citroenilla on laskettu 30 000 c6 mallin vuotuisen valmistamisen riittävän kannattavuuden takaamiseksi.


      • Sittris
        fdghkiopöpö kirjoitti:

        meitä laadukkaan auton vaativia asiakkaita. Nimittäin Tojo korjasi taas potin sekä myynti että katsastustilastoissa viime vuonna että se siitä taas.

        mukavuutta emmekä parin prosentin eroja katsastustilastoissa.


      • Sittris
        sitrusss kirjoitti:

        vasta 35. tilalla Suomen viime vuoden myyntitilastossa ja myynti laskenut peräti 60 % !

        myyntitilastot, varmaan sinua.


      • lexuskateus
        "Keskittykään" kirjoitti:

        Huonoa ja huonosti ymmättävää suomenkieltä tuo lyhyt kirjoituksesi. Voi resukkaa.

        joku äidinkielenopettaja? Puutut epäolennaisuuksiin kun sitikka ei pärjääkään Lexukselle eli japanilaiselle konow how:lle eli tietotaidolle. Taitaa keljuttaa :)


      • Sitikkakateus
        lexuskateus kirjoitti:

        joku äidinkielenopettaja? Puutut epäolennaisuuksiin kun sitikka ei pärjääkään Lexukselle eli japanilaiselle konow how:lle eli tietotaidolle. Taitaa keljuttaa :)

        juuri voittanut äänestyksessä Lexuksen kuten myös C5? Kyllä voitti.


      • ioop
        Sitikkakateus kirjoitti:

        juuri voittanut äänestyksessä Lexuksen kuten myös C5? Kyllä voitti.

        äänestyksen jossa oli vain vasta viides ja sakut voitti kaikki ykkösijat. Amerikkalaiset olisivat äänestäneet Lexuksen voittajaksi.


      • Ei voi mitään
        ioop kirjoitti:

        äänestyksen jossa oli vain vasta viides ja sakut voitti kaikki ykkösijat. Amerikkalaiset olisivat äänestäneet Lexuksen voittajaksi.

        Sitikka Lexuksen. Lexus on suurinpiirtein amerikkalainen auto.


      • lelut pois lattialta
        lexusonluxus kirjoitti:

        kun ei kelpaa laatuongelmiensa takia usan vaativille markkinoille... maailman suurimmille ja kilpailluimmille. Lexus sensijaan kelpaa ja parhaiten. Ohittaa kaikki merkit usassa luotettavuustilastoissa ja laatutilatoissa.

        se on TV:ssä nähty MAX kanavilla, että lelut on jenkeissä slummikansan ja heikko-osaisten suosiossa, ei muiden. Ei siellä juurikaan näy parempiosaisten kulkineena. Ja tämä on pelkkää faktaa. Miksikös jari Sillanpää vaihtoi lelun mersun S malliin. Ei tainnut lelut miellyttää. Jos olisi ollut hyvä, niin kait se olisi hankkinut saman merkkisen tilalle. Kerrotko sinä viisaudessasi, miksi ei kelvannut uudempi lelu?


      • niin on
        niin se vain on kirjoitti:

        romahti suomessa 60% ja tojon ero seuraavan wolkkariin eikun kasvoi 2000 autosta 3000 autoon tänäkin vuonna. Mites sen selität? Jos tojo on huono niin mites myynti vain kasvaa suomessa ja maailmalla? Sitikka ei kelpaa edes usan vaativille markkinoille.

        eihän hojolojon myyntikään siellä jenkeissä oiken loista, kun ovat niitä tehtaita sulkeneet. Samoin kiinassa näkyy olevan paljon sitikoita, ja muita euromerkkejä, koska kiina haluaa tehda eurooppalaisempia autoja. Miksiköhän kiine ei ole kopionut toyotia, kuten on audia, mersua, ja monia euromerkkejä. Ei niillekkään enää mikään japsipaska kelpaa. Kyllä kiina on kovasti suuntautunut euroopan malleihin.


      • näinsevaanon

      • laatua vai latua
        hippåö kirjoitti:

        ei tarvitse itse maksaa omasta pussista ja toisekseen sehän on vain hyvää huolenpitoa asiakkaista...aitoa välittämistä asiakkaasta jolloin viat korjataan takuuseen.

        väititte että toyotan laadun tarkastuksesta ei viallisia laitteita pääse markkinoille. Mihin se teidän aiempi väittämä perustuu? Kun katsoo jatkuvia miljoonien toyotien takaisin kutsujen määrää, eri asteisia ongelmia ja laajuutta. Aiemmin oli vaaralliset turvatyynyt, mitä ei edes kaikkiin toyotiin korjattu. Tämäkö on sitä asiakkaan huolehtimista sinun mielestä.


      • Valitsijamies

      • Lelut erikseen.
        TFA kirjoitti:

        nimenomaan luxusmerkki ja sitikka ei. Sitikkaa ei huoli mikään muu ministeristaso kuin ranskan presidentti. Lexus kelpaa jo Suomenkin ministereille. Imago eikun kohoaa. Jälleenarvohan se ratkaisee. Sitikan laskee kuin lehmän häntä päinvastoin kuin Lexuksella. Montakos superautoa sitikka on rakentanut? Vastaus: ei yhtään. Lexukselta tuli juuri TFA malli joka viedään suorastaan käsistä.

        lelun näytöt on kilpailuissa? eipä ole pahemmin tuuletettu. Paremmin näkyy lemansissa menevän diesel peugeotit, ja audin dieselit. Ei sielläkään juhli toylotan leluxit Samoin eihän toyotat ole pärjänneet normaaleissa sport malleissa. Joku jarisin saippualaatikko ei ole juhlinut missään sarjassa. niille täytyisi järjestää ihan oma sarja, missä ajettaisiin vain jarksilla, niin voisi varmasti kehua, että taas toipota voitti.


      • nipponisti
        Sittris kirjoitti:

        mukavuutta emmekä parin prosentin eroja katsastustilastoissa.

        tuli vaan mieleen kun kirjoitit teidän hakevan mukavuutta, niin ihmettelen vaan että missä se mukavuus piilottelee. Kun kokeilin joku vuosi sitten uudehkoa viitosta talvikelissä, niin kyllä siinä nitinässä ja natinassa oli mukavuus kaukana, liukkaalla pinnalla etupyörät pomppivat kolinan säestyksellä kun koitti kiihdyttää, oli melkoinen pettymys.


      • nipponisti
        niin on kirjoitti:

        eihän hojolojon myyntikään siellä jenkeissä oiken loista, kun ovat niitä tehtaita sulkeneet. Samoin kiinassa näkyy olevan paljon sitikoita, ja muita euromerkkejä, koska kiina haluaa tehda eurooppalaisempia autoja. Miksiköhän kiine ei ole kopionut toyotia, kuten on audia, mersua, ja monia euromerkkejä. Ei niillekkään enää mikään japsipaska kelpaa. Kyllä kiina on kovasti suuntautunut euroopan malleihin.

        älä keksi omiasi! Kinuskit on kopioineet kaikki tojotan mallit, ja ainakin osan hondan malleista, kannattas ensin selvitellä asioita ennekuin kirjoittelee noin tyhmiä tänne.


      • Pierre!
        Naurattaa kirjoitti:

        Lexus on kaukana luksus-autosta. Leksus ei ole kelvannut yhdellekään pörssiyhtiön johtajalle Suomessa kun Sitikka on.

        Lexus on varmasti kelvannut pörssiyhtiön johtajalle. Trainers House on pörssiyhtiö OMX pörssissä (eli Helsingin pörssissä), sitä johtaa Jari Sarasvuo, joka ajaa Lexuksella. Mitä väliä tällä sitten on minkään kanssa? Citikka ja Lexus ovat harvoin toistensa vaihtoehtoja, joten juupas - eipäs väittely on melko hedelmätöntä.


      • pihalle
        lelut pois lattialta kirjoitti:

        se on TV:ssä nähty MAX kanavilla, että lelut on jenkeissä slummikansan ja heikko-osaisten suosiossa, ei muiden. Ei siellä juurikaan näy parempiosaisten kulkineena. Ja tämä on pelkkää faktaa. Miksikös jari Sillanpää vaihtoi lelun mersun S malliin. Ei tainnut lelut miellyttää. Jos olisi ollut hyvä, niin kait se olisi hankkinut saman merkkisen tilalle. Kerrotko sinä viisaudessasi, miksi ei kelvannut uudempi lelu?

        luulisi. Menehän kysymään kumpi on laatuauto Lexus vai Citroen. Nauravat sut pihalle jos vastaat että Citroen.


      • todellisuus on karu
        14+20 kirjoitti:

        ole kiinni kelpaako. Citikka vaan ei ole lähtenyt sinne. Autoista pitäisi muotoilla yhtä mitään sanomattoman näköisiä kuin Toyota/Lexus ovat, perustaa valtava jälleenmyyntiorganisaatio, tehdä autot ehkä paikan päällä jne.

        Euroopan markkinat ovat paljon vaativammat ja siksi Lelux ei pärjää.

        laatu ei yksinkertaisesti riitä maailman vaativimmille ja suurimmille automarkkinoille. Siinä todellinen syy.


      • markkinoiden laki
        4+2 kirjoitti:

        tämä on automaailman peräkylä. Euroopassa Ave floppasi.

        Hyvä vaan kun Citikan myynti tippuu Suomessa niin on harvimaisempi. Emmehän sopuleita halua olla.

        valistunut kuluttaja ei halua ostaa laadutonta tuotetta vaan haluaa pistää rahansa tuotteeseen joka antaa hänelle parhaan vastineen.


      • foflk

      • varmaakin varmempi
        Valitsijamies kirjoitti:

        kiinnittämään huomiota vikatilastoihin.

        ei ole koskaan vikaa kun on varma auto.


      • luxusta
        Ei voi mitään kirjoitti:

        Sitikka Lexuksen. Lexus on suurinpiirtein amerikkalainen auto.

        on luxus johan sen jo nimikin sanoo.


      • nää peppu jutskat
        lelut pois lattialta kirjoitti:

        se on TV:ssä nähty MAX kanavilla, että lelut on jenkeissä slummikansan ja heikko-osaisten suosiossa, ei muiden. Ei siellä juurikaan näy parempiosaisten kulkineena. Ja tämä on pelkkää faktaa. Miksikös jari Sillanpää vaihtoi lelun mersun S malliin. Ei tainnut lelut miellyttää. Jos olisi ollut hyvä, niin kait se olisi hankkinut saman merkkisen tilalle. Kerrotko sinä viisaudessasi, miksi ei kelvannut uudempi lelu?

        ole tutustunut tohon Sillanpään tekemisiin kun noin hinttarit ei oikein kiinnosta-sua tuntuu kiinnostavan


      • Tietäjä.
        pihalle kirjoitti:

        luulisi. Menehän kysymään kumpi on laatuauto Lexus vai Citroen. Nauravat sut pihalle jos vastaat että Citroen.

        riisikuppi.


      • Näin on

      • markkinat
        todellisuus on karu kirjoitti:

        laatu ei yksinkertaisesti riitä maailman vaativimmille ja suurimmille automarkkinoille. Siinä todellinen syy.

        ovat Euroopassa ja ihan hyvin myy.


      • auttaja
        lexuskateus kirjoitti:

        joku äidinkielenopettaja? Puutut epäolennaisuuksiin kun sitikka ei pärjääkään Lexukselle eli japanilaiselle konow how:lle eli tietotaidolle. Taitaa keljuttaa :)

        sinua kateelista tuntuu häiritsevän, kun täällä roikut etkä siellä omiesi lelulaatikossa leikkimässä. Eipä ole tarvinnut meidän käydä kohottamassa itsetuntoa, kuten teidän töyotistien muiden merkkisivuilla. Kokeile vielä jos se itsetunto nousisi hiivalla paremmin. Mutta otan osaa siihen sinun ongelmaasi. Mutta älä tapa vielä itseäsi, kuten tuntuu teidän keskuudessa olevan hyvin yleistä itsemurhat.


      • vuosikymmenet
        4+5 kirjoitti:

        kirjoitin, Xsara/Picasso on ykkönen. Vikatilastot ovat vain Tojohörhöjä varten.

        Montako takaisinkutsua Toyota/Lexukselta on tullut vuoden sisään? Montako on kuollut ja loukkaantunut?

        on kymmenien vuosien kuluessa kärsinyt sitikan laatuongelmista?


      • epäilen sinua
        nää peppu jutskat kirjoitti:

        ole tutustunut tohon Sillanpään tekemisiin kun noin hinttarit ei oikein kiinnosta-sua tuntuu kiinnostavan

        tosi hanuri "mies", kun heti tartuit jartsun hanuriin. En mielestäni käsitellyt aihetta, kuten sinä.


      • Tää on totta
        nipponisti kirjoitti:

        älä keksi omiasi! Kinuskit on kopioineet kaikki tojotan mallit, ja ainakin osan hondan malleista, kannattas ensin selvitellä asioita ennekuin kirjoittelee noin tyhmiä tänne.

        Start ohjelmassa mainittiin japanilais auto merkkejä perässähiihtäjiksi. Tätähän se on ollut niin kauan, kun japsi rimpuloita on kyhätty. Oli mielestäni erittäin osuvasti, ja totuuden mukaisesti sanottu.


      • epäilen sinua

      • Kummisetä 1
        ultimate experience kirjoitti:

        tylsä Toyota...karvaita on pihjalanmarjat sanoi kettu kateuksissaan :)

        http://www.lexus.fi/range/lfa/index.aspx?WT.ac=spotlight_LFA_-_superauton_synty

        leluja myydään, kun näkyy ilmoituksessa olevan että Rakenna oma LFA:si. Kenen koottaviin leluihin se kuuluu. Onko BRIO:n vai kuuluuko leekon valmistus sarjan palikoihin. Tuleeko siihen patterit mukaan, vai pitääkö hankkia erikseen. Ajattelin jos ostaisi 6v täyttävälle kummipojalle synttärilahjaksi.


      • näin se vaan menee
        markkinataloudenlaki kirjoitti:

        asia on asunnoissa. Lexus on Eiran hienostoalueen asunto ja sitikka slummilähiön asunto. Arvo putoaa kohisten siihen Eiran yksiöön verrattuna. Markkinatalous toimii kuten sen pitääkin. Huono tuote menettää arvonsa. Näin on ollut aina ja tulee aina olemaan.

        toyotia on enemmän, kun mitään muuta noilla slummialueilla, sekä teidenvarsilla hylättyinä. Ei ehdi hinauskalusto kerätä sitä mukaa pois, kun uutta toyotaa sinne hylkäävät. Onhan se hyvä että ämä toyotat työllistävä teiden kunnossapitäjiä.


    • Böö .

      jos olisi varaa näin se menee...

    • vauhdissa :)

      Vastauksia: 102
      Lukukertoja: 228

    • 351

      Se on jännä kuinka porukka yrittää dissata jotain automerkkiä keksimällä sille hullun hauskan lempinimen. Esim. Lexus=lelux, tottakai vielä pienellä alkukirjaimella. Ärsyttää lukea sellaista kun joissain tapauksissa pitää oikein jäädä miettimään että mitähän merkkiä tässä nyt haetaan.

    • cee kutonen

      hauskaa textiä täällä luettavana etenkin kun ajan c6 lla ite. muija ajaa citroen xsaralla faija c5 lla jne . vaari osti sukuun ekan sitikan 60 luvun alussa ja siitä asti on aina niitä käytetty . on toki aina välillä ostettu muitakin merkkejä et vertaaminen on ollut mahdollista [ useempi jenkki ,jaguar peugeot vw fiat skoda saab ladakin japseja unohtamatta ,koe ajettu lähes kaikkia ns tavallisia merkkejä ] . onko sukuvika vai mistä johtuu et aina vaan sitikkaan palattu . mukavuus on ehkä tärkein syy ja toinen hinta laatu suhde , kolmas on ehkä se et esim c6 nen on jo näöltään niin lumoava että harva merkki on ja löytyy parkkikselta ylen helposti usein vielä maamerkkinä vieressä seisoo joku perus auton kuljettaja sormi nenässä ja kyselee c6 sta ja sen sielun elämästä . tykkään vastailla niille ja kovin usea tuttu ja naapuri on vuokseni siirtynyt sitroenin omistajaksi ja myös pysynyt sillä linjalla . tärkein on päästä paikasta toiseen ,mut miksei sitä tekisi mukavimmalla pelillä .c6 nen ei muuten ole kallis vaan halpa verrattuna siihen mitä se tarjoaa omistajalleen . kertokaa perk.... mikä toinen alle sadan tonnin auto tarjoaa samaa mukavuutta kun c6 nen . tai kahden sadan tonnin . jos löytyy ni vaihdan autoni välittömästi sellaseen . asun maalla ajan pitkiä pakollisia matkoja eli luotettavuuttakin on oltava . totta on et hinta putoo enemmän kun joillain toisilla merkeillä mut mitä sitte . joku dokaa rahansa mä en . kakara kun saa joskus kortin ni sitikka tulee lahjaksi nähtäväksi jää jatkaako perinnettä vai sekooko nupistaan tms . hauskaa kesää ja ralli hetkiä kaikille ,myös japsi kuskeille .rane

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe