voe tokkiinsa...jo monta mäykynpentua kokeneena olen uuden haasteen edessä - ilonpissa! Pentumme on 5kk.n ikäinen valloittava karvanaama...mutta,mutta - vaikka on juuri käyty ulkona niin liian hellä ote saa pissat lentämään. Ensimmäinen mäykkyni joka näin tekee...hyrisee ja pissaa...Minua itseäni sekä naurattaa että suututtaa, varsinkin kun koiriin tottumaton elämänkumppanini tuomitsee heti koko koirarodun. - Ja itseäni nolottaa, minä kun luulin tuntevani kaikki karkkarit! - karkkari-immeiset please - kertokaa kokemuksistanne :)
ilonpissat...
12
946
Vastaukset
- mäykkis-mamma
Kuule,minulla 3 vuotias kk mäykkypoika ja ihan sama homma täällä.
Eihän sille voi olla vihainen, se vaan on niiiiiiiin iloinen.
Vähän olen yrittänyt, ettei tehdä ihmisten saapumisesta kamalaa hulabaloota - silloin kyllä tulee sitä ilopissaa enemmänkin, mutta muutoin on täysin sisäsiisti, ei ole tehnyt kumpaakaan sisälle siitä
kun se tuli sisäsiistiksi.
Ajattele ny´pienä mäykkyä, on niin iloinen että pissa lirahtaa.. - liikaa ??
Moni mäykkynen tekee "ilopissoja" . Ei sille ilmeisesti muuta voi kuin olla reakoimatta siihen ?
Herkkä mikä herkkä :)))
Pennulla se kyllä voi mennä hyvinkin ohi kun aika ja ikä tuo rohkeutta lisää .
Kyläilemme kahdessakin tällaisessa kodissa missä koirille on tullut ilopissat .
Mennessämme heille nykyisin emme reakoi heti koiria ,näin ilopissoja ei ole enää koirille tullut .- m
Meillä myös kkk-uros tapasi tehdä noita ilopissejä,juurikin tilanteessa kun tulin kotiin ja kumpikin ilolla toisiamme tervehdittiin. Sydän verta vuotaen piti sitten tervetuliaisia rajoittaa ja antaa tilanteen ensin tasoittua sekä olla huomioimatta koirusta silittämällä. Samoin vieraita ohjeistin että älkää missään nimessä silittäkö heti kun ovesta tulette. :) Yhdellä tutulla oli myös ilopissa ongelmaa mäykkynsä kanssa joten taitaa olla melko yleistä. ;)
- vesselinäiti
m kirjoitti:
Meillä myös kkk-uros tapasi tehdä noita ilopissejä,juurikin tilanteessa kun tulin kotiin ja kumpikin ilolla toisiamme tervehdittiin. Sydän verta vuotaen piti sitten tervetuliaisia rajoittaa ja antaa tilanteen ensin tasoittua sekä olla huomioimatta koirusta silittämällä. Samoin vieraita ohjeistin että älkää missään nimessä silittäkö heti kun ovesta tulette. :) Yhdellä tutulla oli myös ilopissa ongelmaa mäykkynsä kanssa joten taitaa olla melko yleistä. ;)
...nyt pieni mies on 6kk ja opettelemme kestämään ne muutamat tipat lattialla ilon myötä. - ja toden totta, se auttaa ettemme reagoi ensin kotiin tullessa emmekä puhu sitä ns. mäykkykieltä eli höpötä kuin pienelle vauvalle. Ja käydään aina ennen hellimistä ulkopissillä. Vesseli on muuten sisäsiisti joten eiköhän se tästä - ja silti suukotellaan ja paljon ;)))
- mk
vesselinäiti kirjoitti:
...nyt pieni mies on 6kk ja opettelemme kestämään ne muutamat tipat lattialla ilon myötä. - ja toden totta, se auttaa ettemme reagoi ensin kotiin tullessa emmekä puhu sitä ns. mäykkykieltä eli höpötä kuin pienelle vauvalle. Ja käydään aina ennen hellimistä ulkopissillä. Vesseli on muuten sisäsiisti joten eiköhän se tästä - ja silti suukotellaan ja paljon ;)))
Meillä meni ohi reilun puolen vuoden iässä :-)
- oppariksi
mk kirjoitti:
Meillä meni ohi reilun puolen vuoden iässä :-)
meillä meni ohi vasta 1.5 v iässä vähä tyhmä mutta erittäin mukava!
- Lirina
Mun kamun tutun koiraki pissas kun sille puhuttiin ja sitä rapsuteltiin jne(pentu se muuten vieläkin on). On se sitten joidenki kiva siivota niiden jälkiä.
- Mäykyn mammara
Ei mene aina ohi, minulla 4 v karkkarityttö, ja kun lapseni tulevat käymään niin ilohan siitä nousee, minä vain en pissaa alleni, mutta koira kylläkin...
- hajustiina
Mäykyn mammara kirjoitti:
Ei mene aina ohi, minulla 4 v karkkarityttö, ja kun lapseni tulevat käymään niin ilohan siitä nousee, minä vain en pissaa alleni, mutta koira kylläkin...
pikkuäijä on nyt jo 1v ja 3kk vanha... mahtava karkkaripoika ja niin äitin ja iskän oma vesseli ettei todeksikaan! Osaa ja on oppinut paljon asioita joista olemme todella ylpeitä ja on niin ihmisrakas että sydän on aina revetä kun tapaamme!
Ja niitä ilonpissoja tulee aina joskus vieläkin... varsinkin kun oikein leperrellään ja hyristään yhdessä ... mutta eipä tuo haittaa vaikka muutama pisara korvaan osuukin sillä pieni miäs on vain niin mahottoman hyvillään hellyydestä... ja eiköhän se jossain vaiheessa lopu kun emme tee asiasta suurta numeroa!
Me elämme rakkauden ehdoilla ... ja teemmehän me ihmisetkin mokia niin miksi emme hyväksyisi "mäykkyimmeisen" pieniä virheitä !
- Titityyyy
mikäli et tee siitä sellaista.
Meillä karkeakarvaiselta tytöltä pisut tuli ainakin 5 - 6 vuotta, määrä tietysti väheni pikkuhiljaa. Meillä ongelmaa helpotettiin sillä, että menimme aina ulos " vieraita" vastaanottamaan, helpotti siivoamista.
Ensin se tosiaan naurattaa, sitten vähän harmittaa ja sitten siihen tottuu. Kuka sitä ei kestä, pysyköön poissa. Onnea uudelle perheenjäsenelle ja risuja kumppanillesi, joka on............- hajustiina
oppinut rakastamaan pientä ukkelia :)
- 28
Meillä myös ilopissoja vielä neljän vuoden iässä. Tässä taannoin nostin "vauvamaisesti" syliin selälleen, niin toinen innostui niin, että suoraan seinään suihkusi kuin painepesurista. Hetken ihmettelin kunnes tajusin mistä se tuli :D Mitä vähemmän itse malttaa hyysätä, sitä vähemmän ilopisuja...mutta onko se nyt niin vakavaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109868"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten277674- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483