Cultur Cafe'

pilvi*

Kaipaus kauneuteen sai minut avaamaan taas tämän Cafe'n, jossa voimme kertoa niin kirjallisuudesta kuin

musiikista, kuvataiteesta ja runoudesta. Vaikkapa kohtaamistamme ihmisistäkin, jotka olemuksellaan ja viestinällään ovat saanet meidät onnellisiksi.

On yö, ja olen saanut valmiiksi erään taulun, joka kuuluu tärkeimpiin ilmaisuuni tänä ajanjaksona, jonka olen palstalla viettänyt. Siinä se on valmiina, viereisellä pöydällä vain kehystä vailla.

Sen syntyyn on vaikuttanut moni henkilö täällä, ja on ensimmäinen taulu, joka syntyi kerralla, väreineen kaikkineen. Ruuneperi on taulun isä----mutta siihen ovat vaikuttaneet niin Jjoutava , minä vaan ja Irkkukin.
Atolfia ja Capt.Cöpenik olivat vahvasti mukana, sekä----- Chopinin Nocturne, jonka joku minulle samana aikana lähetti palstalla.

Nämä liitän kertomukseen taulun takaosaan, muistoksi siitä tuskallisen kauniista kokemuksesta, jota edelsi taulun synty.
Se, mikä liittyy tuskalliseen kokemukseen, on tottumattomuuteni näihin palstoihin, jossa kuka tahansa voi hyppää toisen aloittamaan ketjuun nimettömänä. Kyseessä oleva ketju oli Ruuneperin Rayn: toimintaa selostava ketju, johon osallistuin aivan uutena. Se olikin pitkä ketju, ja sen mukana en enään tiennyt kuka on kukin. Sillä ei enään väliä, taulu syntyi, ja jää---- jälkeenikin. Itsestäni en tiedä, enkä tällä hetkellä välitäkään siitä niin kovin. Orientoiduttava kuitenkin on elämässä, läheisillä kaikki hyvin. Kuvanteko on kanava, johon ehkä sovin kaikkein parhaiten.

Muuttui itsetilitykseksi, mutta se liittyi tauluuni.

Itse asiassa olen hyvin viehtynyt eskimoiden vuolukivestä ja valaanluista vuolemiin esineisiin. Siinä kiehtoo silmää yksinkertainen pelkistetty kauneus. En ole Googlesta katsellut löytyykö sieltä, kun itselläni on alan kirjallisuutta.
Varmasti on julkisuudessa ollut näitäkin esineitä, jossa aivan kouluttamattomat ihmiset ovat luoneet kaunista jälkeä, kuvatessaan hylkeen sulavuutta, jääkarhun jykevää päätä, ja harppuunaa iskevää heimoaan. Näin jättää jälkensä taiteilija, jonka silmät ovat avoinna kauneudelle.

74

1367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samanen*

      kuinka tämän luonteiseen ihmiseen vaikuttaa nuo asiat, ja saavat aikaan luovan syntymekanismin, joka minulla purkautuu kuvataiteena.

      Samoin on palstalla nyt oleva tilanne, joka on kestämätön. En halua asettaa itseäni alttiiksi sellaiselle, joka minua vahingoittaa.

      Varmaan vilkaisen tänne kulttuuripalstalle ja kirjoitankin joskus. Kiitos niille kantaville voimille, jotka auttoivat pitämään yllä kirjoittamista, Kukkahame, Ramoona Lorena ja Seku.

      • etsivivä-amadeus

        voi kuinka suloisen raflaavaa onkaan elämäsi.Suorastaan kateudensuossa rämmin minä täysin lahjaton yksilö,mitä taiteisiin tulee.
        Minä taiteilen tätä elämääni täysin tyhjiössä,mutta ihanaa lukea,etteivät kaikki tee niin.
        Heidät on oikein nimeltä kutsutut.Minne jäi Sus,Hän jos kuka on oikea elämäntaiteilija.
        Luen mielenkiinnolla hänen jokaisen kommenttinsa.
        mielipide on amateuksen


      • City-ukko
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        voi kuinka suloisen raflaavaa onkaan elämäsi.Suorastaan kateudensuossa rämmin minä täysin lahjaton yksilö,mitä taiteisiin tulee.
        Minä taiteilen tätä elämääni täysin tyhjiössä,mutta ihanaa lukea,etteivät kaikki tee niin.
        Heidät on oikein nimeltä kutsutut.Minne jäi Sus,Hän jos kuka on oikea elämäntaiteilija.
        Luen mielenkiinnolla hänen jokaisen kommenttinsa.
        mielipide on amateuksen

        Pois tuollainen puhe. Pilvi on Pilvi, hyvinkin piristävä ja monipuolinen Oma Itsensä täällä. Eikä mikään hattara vaan.

        Kiitos Pilville, kun löysi Cultur-Caf'én avaimet.


      • Tellen tuttu
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        voi kuinka suloisen raflaavaa onkaan elämäsi.Suorastaan kateudensuossa rämmin minä täysin lahjaton yksilö,mitä taiteisiin tulee.
        Minä taiteilen tätä elämääni täysin tyhjiössä,mutta ihanaa lukea,etteivät kaikki tee niin.
        Heidät on oikein nimeltä kutsutut.Minne jäi Sus,Hän jos kuka on oikea elämäntaiteilija.
        Luen mielenkiinnolla hänen jokaisen kommenttinsa.
        mielipide on amateuksen

        Eivät kaikki jotka maalaavat ole taiteilijoita, eivät kaikki jotka kirjoittavat ole kirjailijoita,
        eivät kaikki jotka autoilevat ole autoilijoita, eivät kaikki jotka siivoavat ole siivoojia ,,,,,,,

        Joillakin on pitkä koulutus ammattiinsa ja ovat joutuneet käymään monta kritisointia,
        ja nämä itse itsensä jalustalle nostajat, ammattiliittoihin pääsemattömät elävät
        omassa eufoorisessa maailmassaan.


      • Telle*
        Tellen tuttu kirjoitti:

        Eivät kaikki jotka maalaavat ole taiteilijoita, eivät kaikki jotka kirjoittavat ole kirjailijoita,
        eivät kaikki jotka autoilevat ole autoilijoita, eivät kaikki jotka siivoavat ole siivoojia ,,,,,,,

        Joillakin on pitkä koulutus ammattiinsa ja ovat joutuneet käymään monta kritisointia,
        ja nämä itse itsensä jalustalle nostajat, ammattiliittoihin pääsemattömät elävät
        omassa eufoorisessa maailmassaan.

        feikkikö? Mitä ilmeisimmin, sillä minut tuntevat ihmiset pitävät minua tuskin eufoorisena, eivätkä ole ilkeydellä varustettuja:D Pikemminkin melko realistisena. Koetahan voida.


      • Ei millään pahalla.
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        voi kuinka suloisen raflaavaa onkaan elämäsi.Suorastaan kateudensuossa rämmin minä täysin lahjaton yksilö,mitä taiteisiin tulee.
        Minä taiteilen tätä elämääni täysin tyhjiössä,mutta ihanaa lukea,etteivät kaikki tee niin.
        Heidät on oikein nimeltä kutsutut.Minne jäi Sus,Hän jos kuka on oikea elämäntaiteilija.
        Luen mielenkiinnolla hänen jokaisen kommenttinsa.
        mielipide on amateuksen

        jonka Ets.-AM. esitti.

        REHELLISESTI ON SE SANOTTAVA.


      • pilvi*
        etsivivä-amadeus kirjoitti:

        voi kuinka suloisen raflaavaa onkaan elämäsi.Suorastaan kateudensuossa rämmin minä täysin lahjaton yksilö,mitä taiteisiin tulee.
        Minä taiteilen tätä elämääni täysin tyhjiössä,mutta ihanaa lukea,etteivät kaikki tee niin.
        Heidät on oikein nimeltä kutsutut.Minne jäi Sus,Hän jos kuka on oikea elämäntaiteilija.
        Luen mielenkiinnolla hänen jokaisen kommenttinsa.
        mielipide on amateuksen

        ovat olleet aktiivisimmat kirjoittajat mielestäni palstalla, ja minäkin! En siinä luokitellut missään paremmuusjärjestyksessä. Johan nyt.Lukeehan siinä---- auttoivat ylläpitämään kirjoitusta palstalla. Harvahan tekee aloitteita.

        Ei EtsiväAmateuskaan usein esiinny kirjoittamassa. Tapahtumaköyhä keskustelupiiri ei vedä puoleensa kovinkaan.Nyt tosin on palsta ollut jonkinmoinen pahantuulen purkauspaikka, mutta nämä nyt eivät kuulu CulturCafe'n aihepiiriin, joten ehkä nyt ymmärrät miksi olen kokenut nuo mainitsemani palstaa kantaviksi!

        Palstan mieskirjoittajat ovatkin olleet viimeaikoina mukavasti mukana, sillähän sitä eloa aiheisiin tulee lisää.


    • hilema -

      Aika saavutus! Mielenkiintoisia hahmoja, taiteilijan mielikuvia virtuaalisen maailman hahmoista.

      Kuitenkin se seikka, että "Ruuneperi on taulun isa"- anteeksi vain - HAH-HAH-HAH-HAAAAAAAAA. Ei siinä juuri Nocturnokaan nyt auta.

      • pilvi*

        tunne käsitettä muusa, joka yleensä liitetään naiseen. Miehestä on vaikea antaa kuvaa muusana, innoituksen lähteenä. Sellaisena voi toimia monikin asia tai ihminen.

        CulturCafe' ei toki ole paikka, mihin henkilöön kohdistuvat vihamielisyydet sopii kirjoittaa.Lähinnä näkisin purnausotsakkeen alla nämä.

        Yleensä on vaikea ihmisen kommentoida alaa, josta hänellä ei ole tuntemusta. Kuunnellessa musiikkia nautimme siitä, ilman että tiedostamme sen syntyvaiheita.

        Toivon, ettei ilmapiiriä häirittäisi enempää kommenteilla, jotka eivät liity kulttuuriin vähimmässäkään määrin!


      • 20+14=34
        pilvi* kirjoitti:

        tunne käsitettä muusa, joka yleensä liitetään naiseen. Miehestä on vaikea antaa kuvaa muusana, innoituksen lähteenä. Sellaisena voi toimia monikin asia tai ihminen.

        CulturCafe' ei toki ole paikka, mihin henkilöön kohdistuvat vihamielisyydet sopii kirjoittaa.Lähinnä näkisin purnausotsakkeen alla nämä.

        Yleensä on vaikea ihmisen kommentoida alaa, josta hänellä ei ole tuntemusta. Kuunnellessa musiikkia nautimme siitä, ilman että tiedostamme sen syntyvaiheita.

        Toivon, ettei ilmapiiriä häirittäisi enempää kommenteilla, jotka eivät liity kulttuuriin vähimmässäkään määrin!

        vai tuntuuko se vain eilisen jälkeen. Nyt iso muki kaakaota, ja juustorinkilä-----ja hetki Vivaldia aamupäivän
        elämyksehttp://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWkksi:D


      • 10+15

      • HUHHHUHHHUUUUU
        10+15 kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=iSw7CcAXPWk

        kokeillaanpa uudelleen, jos ei, on virustorjuntaohjelma poistanut mahdollisuuden.

        kun jouduin näkemään ostoskeskuksessa niin sanotun "taidenäyttelyn" !

        Voi hyvä tavaton, mitä mauttomuutta ja typeryyttä!

        Yrittäjiä löytyy sillä alalla,
        ei kun akryyliväriä vain ja monta väriä.

        Minnekähän tuo "taide" saadaan hävitettyä?


      • pilvi*
        HUHHHUHHHUUUUU kirjoitti:

        kun jouduin näkemään ostoskeskuksessa niin sanotun "taidenäyttelyn" !

        Voi hyvä tavaton, mitä mauttomuutta ja typeryyttä!

        Yrittäjiä löytyy sillä alalla,
        ei kun akryyliväriä vain ja monta väriä.

        Minnekähän tuo "taide" saadaan hävitettyä?

        Kerran Isossa Omenassa oli "kulkukauppias" eikös ollutkin sopiva sana:D joka oli laittanut näytille haalimiaan tauluja juuri rullaportaiden luo, että pakkohan ne oli katsastaa! Surullista, että markkinataide, ennen toritaide, jos niitä voi taiteeksi sanoa, tulee ostoskeskuksiinkin.

        Paljonhan tulee kuvansiirtomenetelmänä aikaansaatu maalaus, siis kopio, saksalaiset lie aikanaan jäljensivät sillä menetelmällä Dusseldorffin koulun upeitakin maalauksia. Eihän niitä vakavasti oteta, joka vähänkin alaa tuntee!


      • 9+3
        pilvi* kirjoitti:

        Kerran Isossa Omenassa oli "kulkukauppias" eikös ollutkin sopiva sana:D joka oli laittanut näytille haalimiaan tauluja juuri rullaportaiden luo, että pakkohan ne oli katsastaa! Surullista, että markkinataide, ennen toritaide, jos niitä voi taiteeksi sanoa, tulee ostoskeskuksiinkin.

        Paljonhan tulee kuvansiirtomenetelmänä aikaansaatu maalaus, siis kopio, saksalaiset lie aikanaan jäljensivät sillä menetelmällä Dusseldorffin koulun upeitakin maalauksia. Eihän niitä vakavasti oteta, joka vähänkin alaa tuntee!

        Runoilija ja yleisnero, Johann Wolgang von Goethe, tunsi luovuuden todella, ja kirjoittaa muistiinpanoissaan, mikä osuus johdatuksella on pyrkiessämme luovuuteen. Siteeraan nyt suoraan Goethea:

        Sitoutumista edeltävät epäröinti, vetäytymisen mahdollisuus
        ja tehottomuus.
        Meidän on ymmärrettävä perustotuus: Sillä hetkellä kun antaudumme
        tehtävällemme, myös johdatus alkaa toimia.
        Kaikenlaisia suotuisia tapahtumia, joita muuten ei olisi tapahtunut,
        alkaa ilmaantua.
        Kokonaisia tapahtuma sarjoja syntyy päätöksien seurauksena, aiheuttaen
        monenlaisia sattumuksia, tapauksia ja tekoja, joita ei omalle kohdalleen voisi odottaa.
        Mitä tahansa uskot, tai luulet pystyväsi tekemään: Tee se. Toiminnassa
        on taikaa, suloa, ja valtaa.

        Se todella on noin yksinkertaista, kun vain uskallamme hypätä! Turvaverkko kyllä ilmaantuu.

        Halua,
        kysy,
        usko,
        vastaanota.

        Stella Terrill Mann


      • 00700
        9+3 kirjoitti:

        Runoilija ja yleisnero, Johann Wolgang von Goethe, tunsi luovuuden todella, ja kirjoittaa muistiinpanoissaan, mikä osuus johdatuksella on pyrkiessämme luovuuteen. Siteeraan nyt suoraan Goethea:

        Sitoutumista edeltävät epäröinti, vetäytymisen mahdollisuus
        ja tehottomuus.
        Meidän on ymmärrettävä perustotuus: Sillä hetkellä kun antaudumme
        tehtävällemme, myös johdatus alkaa toimia.
        Kaikenlaisia suotuisia tapahtumia, joita muuten ei olisi tapahtunut,
        alkaa ilmaantua.
        Kokonaisia tapahtuma sarjoja syntyy päätöksien seurauksena, aiheuttaen
        monenlaisia sattumuksia, tapauksia ja tekoja, joita ei omalle kohdalleen voisi odottaa.
        Mitä tahansa uskot, tai luulet pystyväsi tekemään: Tee se. Toiminnassa
        on taikaa, suloa, ja valtaa.

        Se todella on noin yksinkertaista, kun vain uskallamme hypätä! Turvaverkko kyllä ilmaantuu.

        Halua,
        kysy,
        usko,
        vastaanota.

        Stella Terrill Mann

        Muut kaikki oli opissa,
        mie en joutanut kotoa
        emon ainoan avusta,
        yksinäisen ympäriltä.
        Piti oppia kotona,
        oman aitan orren alla,
        oman äitin värttinöillä,
        veikon veistoslastusilla,
        senki piennä, pikkaraisna,
        paitaressuna pahaisna.

        Vaan kuitenki kaikitenki
        la'un hiihin laulajoille,
        la'un hiihin, latvan taitoin,
        oksat karsin, tien osoitin.
        Siitäpä nyt tie menevi,
        ura uusi urkenevi
        laajemmille laulajoille,
        runsahammille runoille,
        nuorisossa nousevassa,
        kansassa kasuavassa

        Näin ne menee loppusat, taitaako sitä paremmin paikkaella?


      • pilvi*
        00700 kirjoitti:

        Muut kaikki oli opissa,
        mie en joutanut kotoa
        emon ainoan avusta,
        yksinäisen ympäriltä.
        Piti oppia kotona,
        oman aitan orren alla,
        oman äitin värttinöillä,
        veikon veistoslastusilla,
        senki piennä, pikkaraisna,
        paitaressuna pahaisna.

        Vaan kuitenki kaikitenki
        la'un hiihin laulajoille,
        la'un hiihin, latvan taitoin,
        oksat karsin, tien osoitin.
        Siitäpä nyt tie menevi,
        ura uusi urkenevi
        laajemmille laulajoille,
        runsahammille runoille,
        nuorisossa nousevassa,
        kansassa kasuavassa

        Näin ne menee loppusat, taitaako sitä paremmin paikkaella?

        Siis ote on: K a l e v a l a s t a




        PS. Kun lainataan ote jostakin teoksesta, kuullu mainita lähde.


      • Tuulantei"
        00700 kirjoitti:

        Muut kaikki oli opissa,
        mie en joutanut kotoa
        emon ainoan avusta,
        yksinäisen ympäriltä.
        Piti oppia kotona,
        oman aitan orren alla,
        oman äitin värttinöillä,
        veikon veistoslastusilla,
        senki piennä, pikkaraisna,
        paitaressuna pahaisna.

        Vaan kuitenki kaikitenki
        la'un hiihin laulajoille,
        la'un hiihin, latvan taitoin,
        oksat karsin, tien osoitin.
        Siitäpä nyt tie menevi,
        ura uusi urkenevi
        laajemmille laulajoille,
        runsahammille runoille,
        nuorisossa nousevassa,
        kansassa kasuavassa

        Näin ne menee loppusat, taitaako sitä paremmin paikkaella?

        tuo VIVALDIN Kevät.
        Siinä on herkkyyttä ja suloutta sekä korville,että silmille !
        Ne kaikki kevään kukat,jotka siinä avautui!
        Kiitos linkistä!


      • 00700
        pilvi* kirjoitti:

        Siis ote on: K a l e v a l a s t a




        PS. Kun lainataan ote jostakin teoksesta, kuullu mainita lähde.

        Olen vanha ja unohtelen, tarkoitukseni oli laittaa lähde vaan kun unohdin

        Yritän karttaa vast'edes Cultur Cafeta !!


      • pilvi*
        Tuulantei" kirjoitti:

        tuo VIVALDIN Kevät.
        Siinä on herkkyyttä ja suloutta sekä korville,että silmille !
        Ne kaikki kevään kukat,jotka siinä avautui!
        Kiitos linkistä!

        http://www.youtube.com/watch?v=oobg-OEMspE


        Tässä sinulle Merikantoa!


      • mummeli...
        00700 kirjoitti:

        Olen vanha ja unohtelen, tarkoitukseni oli laittaa lähde vaan kun unohdin

        Yritän karttaa vast'edes Cultur Cafeta !!

        Täydensin vain pienen puutteen. Tuo runohan sopi tosi hyvin ! Ole vaan mukanamme 00700.


      • ynnämuu'
        pilvi* kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=oobg-OEMspE


        Tässä sinulle Merikantoa!

        Cultuuria tämäkin
        Aiemmin kirjoittamani runo.

        Sontakärpänen

        Tunkiolla tällä juuret
        maailma pyörii puskassa
        pienten tekojen tuskassa
        silti sillä luulot suuret.

        Tään puskan kunkku; mä oon
        kaiken otan minkä saan

        Pörrää, haistaa, vaanii otus
        kärpäsellä pieni otos


      • pilvi*
        ynnämuu' kirjoitti:

        Cultuuria tämäkin
        Aiemmin kirjoittamani runo.

        Sontakärpänen

        Tunkiolla tällä juuret
        maailma pyörii puskassa
        pienten tekojen tuskassa
        silti sillä luulot suuret.

        Tään puskan kunkku; mä oon
        kaiken otan minkä saan

        Pörrää, haistaa, vaanii otus
        kärpäsellä pieni otos

        Sehän jo käy sloganista.D Hyvä kun tekijä esittäytyy! Kulttuuria se on maanviljelys, ja kuten tunnettua pellolle sonta heitetään !


      • iines,
        pilvi* kirjoitti:

        Sehän jo käy sloganista.D Hyvä kun tekijä esittäytyy! Kulttuuria se on maanviljelys, ja kuten tunnettua pellolle sonta heitetään !

        kertoja nuo muutkin copsauset on luettu.


      • pilvi*
        iines, kirjoitti:

        kertoja nuo muutkin copsauset on luettu.

        Hyvin maanläheinen, ja ajatustakin herättävä. Pörräävä sittiäinen, ihan huvittava. Goetheako olet niin monet kerran tankannut? Siitä varmaan riittää ammennettavaa vaikka loppuelämäksi !

        Mukavaa ja kekseliästä iltapäivää ,kaikille musiikin ja runouden ystäville!

        PS. On tulossa saunavieraita, joten tila on vapaa: moi moi...kiitos seurastanne.


      • City-ukko
        00700 kirjoitti:

        Muut kaikki oli opissa,
        mie en joutanut kotoa
        emon ainoan avusta,
        yksinäisen ympäriltä.
        Piti oppia kotona,
        oman aitan orren alla,
        oman äitin värttinöillä,
        veikon veistoslastusilla,
        senki piennä, pikkaraisna,
        paitaressuna pahaisna.

        Vaan kuitenki kaikitenki
        la'un hiihin laulajoille,
        la'un hiihin, latvan taitoin,
        oksat karsin, tien osoitin.
        Siitäpä nyt tie menevi,
        ura uusi urkenevi
        laajemmille laulajoille,
        runsahammille runoille,
        nuorisossa nousevassa,
        kansassa kasuavassa

        Näin ne menee loppusat, taitaako sitä paremmin paikkaella?

        (Muuten, oletkos James Bondin 07 sukua, serkkuko ehkä)

        Siis sanoja vielä 00700:n lisäksi. Ovat Kalevalasta siis, runon lopetussanat 593-600:

        Elkätte, hyvät imeiset,
        Tuota ouoksi otelko,
        Jos ma, lapsi, liioin lauloin,
        Pieni, pilpatin pahasti!
        En ole opissa ollut,
        Käynyt mailla mahtimiesten,
        Saanut ulkoa sanoja,
        Loitompata lausehia.


      • iines, kirjoitti:

        kertoja nuo muutkin copsauset on luettu.

        "minä vaan" on tähän runoon ihan erikoisesti mieltynyt, eikä ihme. Kopsaa yhtenään. Pikkasen muunneltuna, tällä kertaa "nappiin!"
        Ehkä pistäydyn kulttuurikahvilassanne ihan asiallisessa merkeissä myöhemmin.


      • oscaro-
        pilvi* kirjoitti:

        tunne käsitettä muusa, joka yleensä liitetään naiseen. Miehestä on vaikea antaa kuvaa muusana, innoituksen lähteenä. Sellaisena voi toimia monikin asia tai ihminen.

        CulturCafe' ei toki ole paikka, mihin henkilöön kohdistuvat vihamielisyydet sopii kirjoittaa.Lähinnä näkisin purnausotsakkeen alla nämä.

        Yleensä on vaikea ihmisen kommentoida alaa, josta hänellä ei ole tuntemusta. Kuunnellessa musiikkia nautimme siitä, ilman että tiedostamme sen syntyvaiheita.

        Toivon, ettei ilmapiiriä häirittäisi enempää kommenteilla, jotka eivät liity kulttuuriin vähimmässäkään määrin!

        Mitä kieltä se "CulturCafe' " oikein on olevinaan? Ei ole englantia, ei ole ranskaa, ei ole saksaa, ei ole ruotsia, ei ole suomea ... .

        Kun selostusta nyt on tullut sen traumoja purkavasta luonteesta, sanoisin: Therapeutic Café


      • Lorena*
        oscaro- kirjoitti:

        Mitä kieltä se "CulturCafe' " oikein on olevinaan? Ei ole englantia, ei ole ranskaa, ei ole saksaa, ei ole ruotsia, ei ole suomea ... .

        Kun selostusta nyt on tullut sen traumoja purkavasta luonteesta, sanoisin: Therapeutic Café

        Tuli mieleen kantaa ottavasta lausunnostasi mitä kieltä on "CulturCafe' ". Olet yhtä paljonpihalla kun entinen eversti, joka aikoinaan tokaisi alaisilleen, "kun minä kuulenkin sanan Cultur" vedän liipasimen päälle......en voi sietää koko kulttuuri höpötystä. Tämä on tosi.

        Käytä hyvä ystävä kuukelia, sieltä löytyy! En arvannut käyttää sanaa googleta et varmaankaan ymmärtäisi mitä google tarkoittaa.


      • Cultur-Cafén tarjoil
        Lorena* kirjoitti:

        Tuli mieleen kantaa ottavasta lausunnostasi mitä kieltä on "CulturCafe' ". Olet yhtä paljonpihalla kun entinen eversti, joka aikoinaan tokaisi alaisilleen, "kun minä kuulenkin sanan Cultur" vedän liipasimen päälle......en voi sietää koko kulttuuri höpötystä. Tämä on tosi.

        Käytä hyvä ystävä kuukelia, sieltä löytyy! En arvannut käyttää sanaa googleta et varmaankaan ymmärtäisi mitä google tarkoittaa.

        Sinua askarruttaa, mitä kieltä on kahvilamme kyltti. Kerron:

        Sche on schian schaksaa, Schweinwn Deutsch. Etkös nyt ymmärrä, että huumorin kukkainen se täällä kukkii, huumors plummaa plumstar häär.

        Tarkoitus on myös olla individiualistististinen myös nimen puolesta.


      • pilvi*
        Cultur-Cafén tarjoil kirjoitti:

        Sinua askarruttaa, mitä kieltä on kahvilamme kyltti. Kerron:

        Sche on schian schaksaa, Schweinwn Deutsch. Etkös nyt ymmärrä, että huumorin kukkainen se täällä kukkii, huumors plummaa plumstar häär.

        Tarkoitus on myös olla individiualistististinen myös nimen puolesta.

        Marian valitsema, enkä voinut mennä muuttamaan sitä. Rehellisesti sanoen en edes reagoinut siihen. Minun puolestani se voi olla vaikka ruotsiksi Kulturpört!= Kulttuuri-Pirtti, penkkeineen päivineen ja oljet lattialla, tai----- Terapiakammari:D


      • Jalolady pilvi*
        Lorena* kirjoitti:

        Tuli mieleen kantaa ottavasta lausunnostasi mitä kieltä on "CulturCafe' ". Olet yhtä paljonpihalla kun entinen eversti, joka aikoinaan tokaisi alaisilleen, "kun minä kuulenkin sanan Cultur" vedän liipasimen päälle......en voi sietää koko kulttuuri höpötystä. Tämä on tosi.

        Käytä hyvä ystävä kuukelia, sieltä löytyy! En arvannut käyttää sanaa googleta et varmaankaan ymmärtäisi mitä google tarkoittaa.

        eivät ymmärtä minun korkeata statusta sekä hengen tuotetta että kulturia ja sivistystä
        sekä varakkuutta.


      • pilvi*
        Jalolady pilvi* kirjoitti:

        eivät ymmärtä minun korkeata statusta sekä hengen tuotetta että kulturia ja sivistystä
        sekä varakkuutta.

        taas tuo feikki yrittää! Inhoittavia ihmisiä! älä Lorena välitä, vaikka tuohduin.

        Ja, minut tuntevat eivät usko minun tuollaista kirjoittava, turha yritys!


      • ¨:^
        pilvi* kirjoitti:

        taas tuo feikki yrittää! Inhoittavia ihmisiä! älä Lorena välitä, vaikka tuohduin.

        Ja, minut tuntevat eivät usko minun tuollaista kirjoittava, turha yritys!

        muka taas jollain toisen suulla! Mikä mättää päässäsi, pilvi* pimeä?


      • pilvi*
        ¨:^ kirjoitti:

        muka taas jollain toisen suulla! Mikä mättää päässäsi, pilvi* pimeä?

        Hakeudu hyvä/ paha ihminen hoitoon, et tulee selviämään tuolla lailla! Mene ajoissa!!!


      • Lorena*
        pilvi* kirjoitti:

        Hakeudu hyvä/ paha ihminen hoitoon, et tulee selviämään tuolla lailla! Mene ajoissa!!!

        Ei kannata välittää pohjalaisen häirikön jutuista, hän on hän sieltä lakeuksilta. Kusiaispesään häirikkö pitäis istuttaa ja ilman housuja.


    • City-ukko

      Pilvi jo hoksasikin, että kulttuuri-sanalla on juurensa maanviljelyksessä. Latinan sana cultura tarkoittaa:
      1. muokkaus, viljelys
      2. kehitys, jalostus
      3. kunnioitus

      Joten hyvin, hyvin laaja käsite on kulttuuri. Ainakaan se ei tarkoita nipottamista ja p.tärkeyttä. Oikeastaan kahvikin tuossa mukissani on yhden sortin kulttuuria. Kulttuurin sorteissa löytyy. Vivant omnes virgines!

      • 00700

        napsautappa googleen, sieltä se löytyy, on kuule kultturia!


      • lumia*

        Täällä rajamailla, on putoilevia lehtiä.

        Vaikka kaikki naapurini ovat barbaareja,

        ja sinä, sinä olet taipaleiden takana.

        Pöydässäni on aina kaksi kuppia.


        Tang-dynastia (618-906 jKr.)


      • Lets löön
        00700 kirjoitti:

        napsautappa googleen, sieltä se löytyy, on kuule kultturia!

        - napsautappa > napsautapa
        - google > Google
        - kultturia > kulttuuria


      • saunap*
        lumia* kirjoitti:

        Täällä rajamailla, on putoilevia lehtiä.

        Vaikka kaikki naapurini ovat barbaareja,

        ja sinä, sinä olet taipaleiden takana.

        Pöydässäni on aina kaksi kuppia.


        Tang-dynastia (618-906 jKr.)

        mitä viehättävin runo! Ihan ihastuin, ja muutenkin hauskaa että jatkuu! Laitoin Janssonin k. valmiiksi uunia varten.

        Latinakin ,ihana vanha kieli sointuu hienosti, ja naiset saavat istua luin.

        *Tuo pöydässäni on aina kaksi kuppia.* on ajatuksena hieno.

        Kiitos.


      • Viisautta on
        Lets löön kirjoitti:

        - napsautappa > napsautapa
        - google > Google
        - kultturia > kulttuuria

        woee mahoto, mittees vielä?

        No nyt on ainakin palstalla hienoja immeisii, näin sitä hiusta tai karvaa halkaistaan, alkaa löytymään tilaa kun kaikki rientää opiskelemaan ;-DDD ääneen jo. . . nauran.

        Lisää huutelee maailman lapset! Kuukkeliks minä sitä nimitän.


      • hamlet**
        saunap* kirjoitti:

        mitä viehättävin runo! Ihan ihastuin, ja muutenkin hauskaa että jatkuu! Laitoin Janssonin k. valmiiksi uunia varten.

        Latinakin ,ihana vanha kieli sointuu hienosti, ja naiset saavat istua luin.

        *Tuo pöydässäni on aina kaksi kuppia.* on ajatuksena hieno.

        Kiitos.

        näyttää olevan vasta alkamassa.


      • jjoutava
        hamlet** kirjoitti:

        näyttää olevan vasta alkamassa.

        DVD filmi Hamlet tarttui mukaani, ajattelin sivistää sivistymätöntä itsiäni.
        Alku tunnelmat filmistä ovat mukaansatempaavat.


      • Pikkupoikana setäni vaimon posket olivat mielestäni se kulttuuri. Ryppyiset, hiukan ankarat. Tais olla Paasikivi vielä presidenttinä.


      • hihiiihehe
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Pikkupoikana setäni vaimon posket olivat mielestäni se kulttuuri. Ryppyiset, hiukan ankarat. Tais olla Paasikivi vielä presidenttinä.

        sitä ryppy kulttuuria nyt saat tuosta pilvistä kyllikses.


      • Kuukkeliko?
        Viisautta on kirjoitti:

        woee mahoto, mittees vielä?

        No nyt on ainakin palstalla hienoja immeisii, näin sitä hiusta tai karvaa halkaistaan, alkaa löytymään tilaa kun kaikki rientää opiskelemaan ;-DDD ääneen jo. . . nauran.

        Lisää huutelee maailman lapset! Kuukkeliks minä sitä nimitän.

        "Alkaa löytymään" on niin väärin, niin väärin. Pitää olla: Alkaa löytyä tai rupeaa löytymään. DDDDDDDDDD!!!


    • jallun ketale

      Missäs kohtaa tässä ketjussa on ollut muka kulttuuria?

      • kysy sitä

        city-ukolta eli pil...


      • pilvi*

    • havumetsien mies

      Ketjun alussa kuvattu taideteos on syvälle luotaaava ja ammentaa voimansa mielen pimennoista. Eräs palstalle ilmestynyt olennainen ilmiö siitä kuitenkin puuttuu: Kultainen vasikka.

      Enmmänkin siinä on muuten psykologiaa kuin kulttuuria.

      • remprantti

        Samoja ajatuksia edellisen kirjoittajan kanssa, kun ko. tekijä vuoden ajan tutkimuskenttänään pitänyt, analysoiden sopivia kirjoittajia ja ei-sopivia. Liekkö nyt kriisivaihe, jos pääsisi irti tästä pakonomaisesta analysoinnista ja "über egon" etsinnästä.
        Piirtelihän Marc Chagallkin lehmiä taivaalla lentelemässä muunmuassa. Kovasti hänen tuotannostaan olen aina pitänyt.
        Toivottavasti taulun isä tai muusako, on sopivasti näkyvillä ja sopivasssa hahmossa. Pitäiskö olla ihan keskellä taulua käsi polveen nojaamassa vaikka kerubin hahmoisena, silmissään satiirinen katse: O tempora, o mores.


      • kullanmurunen*

        että ihmettelen mikäs juutalaisten "kultainen vasikka" symboli nyt on meneillään?? Palvotaan mammonaa? Vai kullan-nuppu vasikka ? Vaiko vasikoiva kulta? Ilkeämielistäkö, mieluimmin hymähdän, muuten miksköhän joudun "keskipisteeksi" kun se ei ole mieluisaa ! Saa niin paljon törkyä niskaansa, vaikka ne karistaakin ajan kanssa pois, ei se mitään kivaa ole!

        Olinkin tänään ajatellut, että tulis nyt Susmorsian apuun , kun ei ole koskaan edes pistäytynyt kulttipalstalla,
        kun hänellä on omakohtaisia runojakin, voiskin tulla ihan vetävä ketju kun hän tuon rönsyilemisen hallitsee!


      • pilvi*
        remprantti kirjoitti:

        Samoja ajatuksia edellisen kirjoittajan kanssa, kun ko. tekijä vuoden ajan tutkimuskenttänään pitänyt, analysoiden sopivia kirjoittajia ja ei-sopivia. Liekkö nyt kriisivaihe, jos pääsisi irti tästä pakonomaisesta analysoinnista ja "über egon" etsinnästä.
        Piirtelihän Marc Chagallkin lehmiä taivaalla lentelemässä muunmuassa. Kovasti hänen tuotannostaan olen aina pitänyt.
        Toivottavasti taulun isä tai muusako, on sopivasti näkyvillä ja sopivasssa hahmossa. Pitäiskö olla ihan keskellä taulua käsi polveen nojaamassa vaikka kerubin hahmoisena, silmissään satiirinen katse: O tempora, o mores.

        Ei kai nyt sentään, vaan se työ on Manzurian kukkuloilta, jonne Pegasoksen selässä kiidin pakoon, koko ketjun tohinasta, karkuun läksin ja kaipasen vetäjää siihen kun jäin yksin pitkäääään vuoropuheluun. En minä sitä olis halunnut! Jännetupentulehduksen sain:D oudokseltaa. MUTTA taulu syntyi...eikä se Ruunen ylitys ole, vaan Pegasoksen, siinä se seisoo kirsikkapuiden takana, enempää en halua kertoa enää......


      • pilvi*
        kullanmurunen* kirjoitti:

        että ihmettelen mikäs juutalaisten "kultainen vasikka" symboli nyt on meneillään?? Palvotaan mammonaa? Vai kullan-nuppu vasikka ? Vaiko vasikoiva kulta? Ilkeämielistäkö, mieluimmin hymähdän, muuten miksköhän joudun "keskipisteeksi" kun se ei ole mieluisaa ! Saa niin paljon törkyä niskaansa, vaikka ne karistaakin ajan kanssa pois, ei se mitään kivaa ole!

        Olinkin tänään ajatellut, että tulis nyt Susmorsian apuun , kun ei ole koskaan edes pistäytynyt kulttipalstalla,
        kun hänellä on omakohtaisia runojakin, voiskin tulla ihan vetävä ketju kun hän tuon rönsyilemisen hallitsee!

        Sainkin oivalluksen tuosta kommentista "mielen pimennosta" Se todella onkin meiltä salattu, tuo osa päivätietoisuuden vieden suurimman osan. Mutta onhan sen todettu työsketelevän unen aikana tuoden esiin kypsyttämistä vaativia asioita elämässämme.

        Olen aivan ihastunut siihen, että se toimii. Vielä iloisempi olen siitä, että kuvat jotka kumpuavat elämänilosta
        välittää ne myös katsojalle. Monet joutuvat kuvaamaan kaaostilaansa, on niitä nähty, niistäkin voi lukea maailmalta saatuja vaikutteita.

        Nyt jätän mielelläni puheenvuoron muille.


      • Lorena*
        pilvi* kirjoitti:

        Sainkin oivalluksen tuosta kommentista "mielen pimennosta" Se todella onkin meiltä salattu, tuo osa päivätietoisuuden vieden suurimman osan. Mutta onhan sen todettu työsketelevän unen aikana tuoden esiin kypsyttämistä vaativia asioita elämässämme.

        Olen aivan ihastunut siihen, että se toimii. Vielä iloisempi olen siitä, että kuvat jotka kumpuavat elämänilosta
        välittää ne myös katsojalle. Monet joutuvat kuvaamaan kaaostilaansa, on niitä nähty, niistäkin voi lukea maailmalta saatuja vaikutteita.

        Nyt jätän mielelläni puheenvuoron muille.

        Kulttuuri käsitteenä on varsin monialainen. Jo varhaislapsuudessa saamme ensimmäiset opit käyttäytymisen kultaisella tiellä. Kansakoulu oli maalaiskylän lapsille varsinainen kulttuurin kehto monella tavalla. Silmät avautuivat näkemään ja tiedostamaan maailman ihmeitä.
        Kouluissa kulki "raittius saarnaaja" joka piti raittius aiheiset ainekirjoitukset kilpailun merkeissä.
        Opittiin lausumaan runoja, kuten allekirjoittanut lausui tämän, tosin palkintoa ei tullut.Tekijää en tiedä:
        "Voi sä toukka tollero,
        kaunis karvarollero.
        Vihreä on sulla paita,
        siinä moni täplä raita.
        Varo sinä varpusta,
        tiasta ja tikkaa.
        Toukka on makeampi
        tunion rikkaa".

        Niin siitä kauan on aikaa, esiintymistaitoa hiottiin kun koulu järjesti henkiset kilpailut, jokainen sai esiintyä, jokainen valitsi sen teeman josta piti. Pojilla oli hyvä lauluääni joten laulukilpailijoita oli runsaasti.
        Halusin tuoda esille miten tärkeä tehtävä kodilla ja koululla on laaja-alaisena kasvattajana jo elämän alkutaipaleella.

        Nykyisin pidän konserteista, Amadeukselle toivon loistavaa uraa ooppera musiikin alalla. Toivottavasti musiikki vie hänet suurille areenoille jopa Milano La Scala oopperataloon saakka. Tässä esimakua:
        http://www.youtube.com/watch?v=UJ_zzxnDTF4
        Tässä on sitä jotakin, joten on aihetta odottaa loistavaa jatkoa, kunhan opiskeluintoa riittää ja sitähän hänellä on.


      • ~~Rusakko
        Lorena* kirjoitti:

        Kulttuuri käsitteenä on varsin monialainen. Jo varhaislapsuudessa saamme ensimmäiset opit käyttäytymisen kultaisella tiellä. Kansakoulu oli maalaiskylän lapsille varsinainen kulttuurin kehto monella tavalla. Silmät avautuivat näkemään ja tiedostamaan maailman ihmeitä.
        Kouluissa kulki "raittius saarnaaja" joka piti raittius aiheiset ainekirjoitukset kilpailun merkeissä.
        Opittiin lausumaan runoja, kuten allekirjoittanut lausui tämän, tosin palkintoa ei tullut.Tekijää en tiedä:
        "Voi sä toukka tollero,
        kaunis karvarollero.
        Vihreä on sulla paita,
        siinä moni täplä raita.
        Varo sinä varpusta,
        tiasta ja tikkaa.
        Toukka on makeampi
        tunion rikkaa".

        Niin siitä kauan on aikaa, esiintymistaitoa hiottiin kun koulu järjesti henkiset kilpailut, jokainen sai esiintyä, jokainen valitsi sen teeman josta piti. Pojilla oli hyvä lauluääni joten laulukilpailijoita oli runsaasti.
        Halusin tuoda esille miten tärkeä tehtävä kodilla ja koululla on laaja-alaisena kasvattajana jo elämän alkutaipaleella.

        Nykyisin pidän konserteista, Amadeukselle toivon loistavaa uraa ooppera musiikin alalla. Toivottavasti musiikki vie hänet suurille areenoille jopa Milano La Scala oopperataloon saakka. Tässä esimakua:
        http://www.youtube.com/watch?v=UJ_zzxnDTF4
        Tässä on sitä jotakin, joten on aihetta odottaa loistavaa jatkoa, kunhan opiskeluintoa riittää ja sitähän hänellä on.

        Paskanmarjat mättähällä hangen alla nukkuu,
        täällä punoo joku aina aivan hulluu juttuu.
        Eräät juoksee naisten perään huutelevat herjaa,
        luulen niitten elämä on yksinäistä kurjaa.
        Eräs mies jo verhoksensa naisen hameen otti,
        sitten vielä päässä hällä pakkasella potti.
        Täällä kulttuurissa kukkii ideoita monta,
        joku takertuukin nimeen, voihan onnetonta.
        Käytetäänhän mielikuvaa kertomukseen moneen,
        hyvät naurut irrottavat päällimmäisen homeen,
        aivot saavat toimintaa ja puhetarve kasvaa,
        joku kyllä virheistämme muistutella jaksaa.
        Siitä viis kun veisataan ja suunta uutta kohti,
        lukiessa näitä, yksi kirjoitti ja pohti....


      • hyvä juttu
        ~~Rusakko kirjoitti:

        Paskanmarjat mättähällä hangen alla nukkuu,
        täällä punoo joku aina aivan hulluu juttuu.
        Eräät juoksee naisten perään huutelevat herjaa,
        luulen niitten elämä on yksinäistä kurjaa.
        Eräs mies jo verhoksensa naisen hameen otti,
        sitten vielä päässä hällä pakkasella potti.
        Täällä kulttuurissa kukkii ideoita monta,
        joku takertuukin nimeen, voihan onnetonta.
        Käytetäänhän mielikuvaa kertomukseen moneen,
        hyvät naurut irrottavat päällimmäisen homeen,
        aivot saavat toimintaa ja puhetarve kasvaa,
        joku kyllä virheistämme muistutella jaksaa.
        Siitä viis kun veisataan ja suunta uutta kohti,
        lukiessa näitä, yksi kirjoitti ja pohti....

        Runosuoni sykki hauskasti, sai pyrskähdellä samalla kun luki. " Se on vain elämää,
        eikä sen enempää.....:)


      • kiitollinen,
        ~~Rusakko kirjoitti:

        Paskanmarjat mättähällä hangen alla nukkuu,
        täällä punoo joku aina aivan hulluu juttuu.
        Eräät juoksee naisten perään huutelevat herjaa,
        luulen niitten elämä on yksinäistä kurjaa.
        Eräs mies jo verhoksensa naisen hameen otti,
        sitten vielä päässä hällä pakkasella potti.
        Täällä kulttuurissa kukkii ideoita monta,
        joku takertuukin nimeen, voihan onnetonta.
        Käytetäänhän mielikuvaa kertomukseen moneen,
        hyvät naurut irrottavat päällimmäisen homeen,
        aivot saavat toimintaa ja puhetarve kasvaa,
        joku kyllä virheistämme muistutella jaksaa.
        Siitä viis kun veisataan ja suunta uutta kohti,
        lukiessa näitä, yksi kirjoitti ja pohti....

        Kaunis ja mieltä lämmittävä runo.


      • pilvi*

      • takametsien mies

      • sukupuolen

      • Seku
        sukupuolen kirjoitti:

        kulttuuria kai sekin.

        Olen omiin olihini vetäytyvä. Hiljaisuuden retretissä viihtyvä, epätaiteellinen, mutta luova.
        Aika erikoinen ominaisuuksien cokteil!
        Minulle ei ol esuotu piirtäjän eikä maalarin lahjaa. Laulaa pikkuisen osaan ,mutta vain hyvin pienessä sueurassa, missä ääneni hukkuu muiden, parempien laulajien ääneen.

        Tänään istuin lempituoliini, saali polvilla, katselin takkatulen liekkejä, välillä katseeni kiersi seinillä, tauluissa, ja joita ihailen.
        Onkohan tämä nyt sitä meditaatiota. En kyllä hokenut mitään mantraa. Kiitos kumpusi sisimmästäni. Koin kiitollisuutta tästä kiireettömästä sunnuntai-iltapäivästaä, miehestä, joka pian tulee koiran kanssa lenkiltä.

        Itsekkäänä, yltäkylläisenä uhrasin jopa ajatuken Haitin maanjäristyksen uhreille.
        Päällimmäisenä kuitenkin omahyväinen tyytyväinen oloni.

        Tälläisiä taidamme useimmat olla. Maailman ja sen ihmisten tuska koskettaa, mutta ei saa tilaa elämässämme, muuta kuin kympin parin edestä katastrofirahastoon, Haitin uhrien auttamiseksi.

        PS Hiljainen hetki meni, nyt alan valmistaa sunnuntaipäivällistä.
        Kaikesta huolimatta nautimme hyvästä ruuasta ja viinistaä. Sivuamme keskustelussa maailman kurjia, nälkäänäkeviä, sotien ja luonnonkatastrofien uhreja.


      • takametsien mies
        sukupuolen kirjoitti:

        kulttuuria kai sekin.

        Mitähän tuokin tarkoitti? Sitäkö että tunnettu laulaja on vaihtanut sukupuolta?
        Olisi pystyttävä ilmaisemaan edes asiansa selvästi, jos tänne kirjoittelee.


    • Voisitko vaihteeksi muuttaa muotoa tuosta lumipilvestä vaikkapa poutapilveksi.
      Alkaa ottaa päähän tuo lumen kolaaminen. Kohtuus kaikessa meinaan.

      • *Kukkahame*

        Nyt Jobel taisit vetästä hyvästä narusta, kun tuon Pilvi* lukee hän varmaankin tule jo sulle vastaamaan.

        Mutta samoilla linjoilla olen lunta on jo varmaan 60 cm, ja parasta aikaa sataa taas melko tavalla.


      • henkee! TILAA!
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Nyt Jobel taisit vetästä hyvästä narusta, kun tuon Pilvi* lukee hän varmaankin tule jo sulle vastaamaan.

        Mutta samoilla linjoilla olen lunta on jo varmaan 60 cm, ja parasta aikaa sataa taas melko tavalla.

        Ei enää auta, vaikka hän poistuisi kahdeksi viikoksi, kuten sus toivoi.
        Joka paikka on tuotoksistaan tukossa ja tukahtunut.
        Hyvät kirjoittajat ovat lähteneet pois.


      • 1+13
        henkee! TILAA! kirjoitti:

        Ei enää auta, vaikka hän poistuisi kahdeksi viikoksi, kuten sus toivoi.
        Joka paikka on tuotoksistaan tukossa ja tukahtunut.
        Hyvät kirjoittajat ovat lähteneet pois.

        Otappa sinä lomaa vaikka 4 viikkoa, sinunkin valitukset alkaa jo tukkimaan kenttää!


      • hyvät kirjoittajatko
        henkee! TILAA! kirjoitti:

        Ei enää auta, vaikka hän poistuisi kahdeksi viikoksi, kuten sus toivoi.
        Joka paikka on tuotoksistaan tukossa ja tukahtunut.
        Hyvät kirjoittajat ovat lähteneet pois.

        lähteneet pois, no mene sinä heidän perässään, mitä täällä huonojen seassa enää norkoilet !


    • Curt Tuuri

      Tämä ovi on nyt kiinni. Viereinen ovi, jossa lukee KulttuuriKahvlia, on nyt käytössä.

      Ystävällisesti pokaten
      Curt

      • *Kukkahame*

        Mikähän 'sieppaus' tämäkin, tuosta vaan uus8 ketju ja uusi nimi ja vielä tähän tullan lopettamaan,miksi tätä nyt kutsutaan hOhhOijjaa


      • harrastaja,
        *Kukkahame* kirjoitti:

        Mikähän 'sieppaus' tämäkin, tuosta vaan uus8 ketju ja uusi nimi ja vielä tähän tullan lopettamaan,miksi tätä nyt kutsutaan hOhhOijjaa

        eihän täällä enää mitään kulttuuria enää ollutkaan, joku kukkahame paistatteli persettään ja pilvikin jäi tauolle. Toivottavasti uusi oikea kultuuri kuppila on siistimpi.


    • maria...

      Tuijotatko peiliin?
      Vääristynyt kehonkuva kuntoon
      Parempi elämänlaatu mielen hallinnalla

      Katri Manninen: Minä onnistun, kuuntele kehoasi,
      tunne itsesi, Gummerus 2010

      Katri Manninen, romaanikirjailija ja tv-sarjojen tekijä on
      osallistunut kuntomarkkinoihin aiemminkin mm. teoksilla Pysyvän painonpudotuksen salaisuudet (2003)
      ja Tehokiinteytys ( 2005). Mannisen ajattelu lähtee siitä,
      että ihmisillä on vääriä ajatusmalleja itsestään. Manninen
      itse paljastaa, että pari kertaa ovat treffit menneen ketuille, kun itsetarkkailu on vienyt voiton. Ensin oli
      ruotsalaispoika, joka tahtoi kuutamouinnille, mutta tytön
      huomio kiinnittyi omiin paksuihin reisiin. Toisen kerran
      jäi poika rannalle, kun tyttö mietti vain bikinirajojaan ja
      missasi hyvän alun.
      Ihmisen psyyken vääristymät ovat joskus aiheuttaneet
      liiallista ulkonäön miettimistä, jopa sairaalloista laihduttamista, jopa plastiikkakirurgikäyntejä tai kosmetologien luona ravaamista.
      Manninen käyttää omaa tarinaansa mallina kirjassa, joka tuo esille monia malleja, joilla omasta kunnosta voi huolehtia ja itsensä hyväksyä.
      Toisaalta henkinen paha olo voi näkyä myös purkamattoman vihan keräämisenä itseensä. Manninen
      löytää keinot tähänkin, esim. liikunnasta, siivouksesta,
      tanssista, kirjoittamisesta, jne. .
      Kirja on Mannisen henkilökohtaisen panoksen vuoksi
      lukijaystävällinen ja viihdyttäväkin. Samalla se tarjoaa
      elämänoppia lukijalleen.

      • pilvi*

        onkin oiva keino, saada sekä liikuntaa että itsensä ilmentämismahdollisuutta:)
        Kuinka hyvää se tekeekään koko olemukselle antautua rytmin valtaan, siinä jos missä unohtuu itsetarkkailut jotka mielestäni kuuluvat nuoruuden epävarmuuteen.

        Musiikki soimaan, ja tanssahdellen tehdä aamuaskareet on hauska keino saaada ilo esille! Sain tekstiviestin eläkeläiseltä, joka alkoi myös kotonaan jatsahdella oman intonsa iloksi, "tää on tosi kivaa, en tiennytkään"

        Vanhemmiten ja pakkaskauden rajoittaessa ulkoliikuntaa onkin niin uiminen kuin kaikkinainen sisäliikunta hyväksi, mutta askelkuvioista vapaa moderni tanssi on mielestäni paras elämänilon antaja!


      • pilvi* kirjoitti:

        onkin oiva keino, saada sekä liikuntaa että itsensä ilmentämismahdollisuutta:)
        Kuinka hyvää se tekeekään koko olemukselle antautua rytmin valtaan, siinä jos missä unohtuu itsetarkkailut jotka mielestäni kuuluvat nuoruuden epävarmuuteen.

        Musiikki soimaan, ja tanssahdellen tehdä aamuaskareet on hauska keino saaada ilo esille! Sain tekstiviestin eläkeläiseltä, joka alkoi myös kotonaan jatsahdella oman intonsa iloksi, "tää on tosi kivaa, en tiennytkään"

        Vanhemmiten ja pakkaskauden rajoittaessa ulkoliikuntaa onkin niin uiminen kuin kaikkinainen sisäliikunta hyväksi, mutta askelkuvioista vapaa moderni tanssi on mielestäni paras elämänilon antaja!

        Kaksi kulttuuripaikkaa, onpas nyt valinnanvaraa !

        Minäkin olen näitä tanssikärpäsen puremia ollut pienestä tytöstä saakka, ja aina kun on mahdollista, hakeudun oikein parketille pyörähtelemään. Itse olen ensimmäisen tanssioppini saanut isältä, ja mummina nyt siirrän oppia eteenpäin. Jumpparyhmän kanssa harrastamme itämaista vatsatanssiakin, joka tekee erityisen hyvää selälle, sen on Tarja Halonenkin todistanut - hulmuava huivi lanteille, niin pääsee oikeaan tunnelmaan ja masun pyöreys on vain eduksi. Sopivan painoiset käsipuntit on sohvan vieressä, niitä voi telkkaria katsellessa nostella , ja kokeilla mennen tullen, saako vielä sormenpäät varpaisiin. Kahvipirtissähän puhutaan hetkuttelusta ja ketkuttelusta, ne ovat oikein terveelliset liikehtimismuodot.
        Varsinainen senioritanssi on hyvin suosittu harrastus nykyisin, mutten ole sitä vielä kokeillut.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe