Apu kasvojen punotukseen

elviira

Tietääkö joku apua kasvojen punotukseen? Punotus on väliaikaista, eikä se myöskään ole hermostumisesta johtuvaa n.s. punastumista. Arbutinista olen kuullut pelkkää huonoa, ei kuullemma auta. Mikä siis avuksi? Voisiko jokin ruokalaji aiheuttaa tämän? Kiitos.

75

78496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mia

      Arbutinista ei ole tosiaankaan mitään hyötyä! Se on ruskehtavaa kuraa, joka tuntuu tahmealta ja muutenkin epämiellyttävältä ihossa! Eipähän sillä rypyt oiennut ja iho normalisoitunut...

    • hmm..

      Hei, mikäli punoitus johtuu siitä, että sinulla on verisuonet poskillasi pinnalla, niin apteekissa on erittäin hyvä voide juuri couperosaiholle. Minulle ainakin on auttanut, vaikutus näkyy jo kolmessa viikossa, kysyppä sieltä.

      • minä

        hmm kerrotko millä aineella olet saanut
        punotuksen häipymään.


      • hmm
        minä kirjoitti:

        hmm kerrotko millä aineella olet saanut
        punotuksen häipymään.

        Se on:
        EAU THERMALE
        Avène
        DIROSEAL,
        Hoitovoide punoitukseen, itselläni tuloksia alkoi näkyä jo parin viikon käytön jälkeen, säännöllisesti kerran päivässä käytettynä.
        Toivottavasti sinäkin saat avun siitä, minäkin kokeilin jo kaikki muut aineet.


      • minä
        hmm kirjoitti:

        Se on:
        EAU THERMALE
        Avène
        DIROSEAL,
        Hoitovoide punoitukseen, itselläni tuloksia alkoi näkyä jo parin viikon käytön jälkeen, säännöllisesti kerran päivässä käytettynä.
        Toivottavasti sinäkin saat avun siitä, minäkin kokeilin jo kaikki muut aineet.

        Kiitos hmm , täytyypä kipaista ostamaan.


      • elviira
        hmm kirjoitti:

        Se on:
        EAU THERMALE
        Avène
        DIROSEAL,
        Hoitovoide punoitukseen, itselläni tuloksia alkoi näkyä jo parin viikon käytön jälkeen, säännöllisesti kerran päivässä käytettynä.
        Toivottavasti sinäkin saat avun siitä, minäkin kokeilin jo kaikki muut aineet.

        Ostin kyseistä tuotetta ja laitoin sitä illalla. Kasvot tulivat punaiseksi. Ne olivat vielä aamullakin punaiset, mitä ne yleensä eivät aaamuisin ole. Tulivatko sinun kasvosi punaiseksi aluksi voiteesta? Meneekö se ohi ajan myötä vai pitäisikö käyttö lopettaa? Ne tuntuivatkin hieman kiristäviltä. (Kasvojen punoitus kohdallani on sellaista, että se tulee yleensä ruokailun jälkeen tms.)


      • hmm..
        elviira kirjoitti:

        Ostin kyseistä tuotetta ja laitoin sitä illalla. Kasvot tulivat punaiseksi. Ne olivat vielä aamullakin punaiset, mitä ne yleensä eivät aaamuisin ole. Tulivatko sinun kasvosi punaiseksi aluksi voiteesta? Meneekö se ohi ajan myötä vai pitäisikö käyttö lopettaa? Ne tuntuivatkin hieman kiristäviltä. (Kasvojen punoitus kohdallani on sellaista, että se tulee yleensä ruokailun jälkeen tms.)

        Kyllä, huomasin ensimmäisellä viikolla hieman lisääntynyttä punoitusta. Itse laitan sitä aamulla,meikkivoiteen alle, mutta vain niihin kohtiin, jotka normaalisti punoittavat. Tuote on itsessään hieman kuivattava, joten kannattaa huolehtia ihon hoitamisesta ja rasvaamisesta hyvin.
        Tuotehan tavallaan "paksuntaa" ihoa kyseisistä punoituskohdista, jolloin punoitus ei pääse näkyville.
        Kiristävä tunne johtuu varmaankin ihon liiallisesta kuivuudesta.
        Aurinkoisia kevätpäiviä ilman punoitusta....


      • elviira
        hmm.. kirjoitti:

        Kyllä, huomasin ensimmäisellä viikolla hieman lisääntynyttä punoitusta. Itse laitan sitä aamulla,meikkivoiteen alle, mutta vain niihin kohtiin, jotka normaalisti punoittavat. Tuote on itsessään hieman kuivattava, joten kannattaa huolehtia ihon hoitamisesta ja rasvaamisesta hyvin.
        Tuotehan tavallaan "paksuntaa" ihoa kyseisistä punoituskohdista, jolloin punoitus ei pääse näkyville.
        Kiristävä tunne johtuu varmaankin ihon liiallisesta kuivuudesta.
        Aurinkoisia kevätpäiviä ilman punoitusta....

        Se oli kiva kuulla, että punoituksen lisääntyminen on normaalia. Tulipa helpottunut olo. Iloista kevättä sinullekin. Ja paljon kiitoksia hyvästä vinkistä.


      • Punanahka
        elviira kirjoitti:

        Se oli kiva kuulla, että punoituksen lisääntyminen on normaalia. Tulipa helpottunut olo. Iloista kevättä sinullekin. Ja paljon kiitoksia hyvästä vinkistä.

        sitten jos tuloksia näkyy. Minulla ilmeisesti samanlaista punoitusta kuin sinulla eli mausteisen ruuan jälkeen, oluen jälkeen, kasvopesun ja saunan jälkeen ...??? eikä mitään ihan lievää punoitusta...


      • elviira
        Punanahka kirjoitti:

        sitten jos tuloksia näkyy. Minulla ilmeisesti samanlaista punoitusta kuin sinulla eli mausteisen ruuan jälkeen, oluen jälkeen, kasvopesun ja saunan jälkeen ...??? eikä mitään ihan lievää punoitusta...

        laitan sitten jos alkaa näkyä tuloksia. Toistaiseksi naama on ollut punaisempi kuin yleensä. Olen käyttänyt sitä nyt muutaman päivän. Katsotaan kuinka käy.


      • elviira
        elviira kirjoitti:

        laitan sitten jos alkaa näkyä tuloksia. Toistaiseksi naama on ollut punaisempi kuin yleensä. Olen käyttänyt sitä nyt muutaman päivän. Katsotaan kuinka käy.

        olen käyttänyt sitä n. 2 viikkoa, ja punotus senkun jatkuu pahempana kuin ennen. Kasvot ovat punaisemmat koko ajan, enemmän kuin aikaisemmin. Toivon, että ne eivät jää tällaisiksi. :(
        Lopetan nyt tuotteen käytön. Ainakin toistaiseksi. Olisi kiva kuulla muidenkin kommentteja ja kokemuksia tuotteesta. Onkohan tämä punotus ihan normaalia kuitenkaan?


      • minä
        elviira kirjoitti:

        olen käyttänyt sitä n. 2 viikkoa, ja punotus senkun jatkuu pahempana kuin ennen. Kasvot ovat punaisemmat koko ajan, enemmän kuin aikaisemmin. Toivon, että ne eivät jää tällaisiksi. :(
        Lopetan nyt tuotteen käytön. Ainakin toistaiseksi. Olisi kiva kuulla muidenkin kommentteja ja kokemuksia tuotteesta. Onkohan tämä punotus ihan normaalia kuitenkaan?

        Minäkin olen käyttänyt ainetta poskilleni pari
        viikkoa ja tuntuu että posket oikein helottaa.
        Ajattelin jatkaa voiteen käyttöä edelleen.
        Saapa nähdä kuinkä käy.Ohjeessahan luki että voidetta laitetaan kerran vrk:ssa n.3 kk:n ajan.


      • elviira
        minä kirjoitti:

        Minäkin olen käyttänyt ainetta poskilleni pari
        viikkoa ja tuntuu että posket oikein helottaa.
        Ajattelin jatkaa voiteen käyttöä edelleen.
        Saapa nähdä kuinkä käy.Ohjeessahan luki että voidetta laitetaan kerran vrk:ssa n.3 kk:n ajan.

        sitten kuinka on käynyt. Minä en tiedä uskallanko aloittaa enää sen käyttöä. Olisin kiitollinen jos laittaisit tänne viestiä myöhemmin.


      • minä
        elviira kirjoitti:

        sitten kuinka on käynyt. Minä en tiedä uskallanko aloittaa enää sen käyttöä. Olisin kiitollinen jos laittaisit tänne viestiä myöhemmin.

        Olen käyttänyt n 3 viikkoa ja vielä en ainakaan
        ole huomannut mitään eroa poskissani.Eli
        jatketaan sinnikkäästi. Kirjoittelen parin viikon
        päästä lisää.


      • elviira
        minä kirjoitti:

        Olen käyttänyt n 3 viikkoa ja vielä en ainakaan
        ole huomannut mitään eroa poskissani.Eli
        jatketaan sinnikkäästi. Kirjoittelen parin viikon
        päästä lisää.

        että kirjoitat :) Odottelen innolla kuulumisia


      • Peba
        elviira kirjoitti:

        että kirjoitat :) Odottelen innolla kuulumisia

        Se arbutinhan maksaa 30ml pullo jotain 40€ mut kauan yks sellanen kestää päivittäisellä kätöllä eli jos kerran päiväs käyttää


      • Huhuu
        elviira kirjoitti:

        että kirjoitat :) Odottelen innolla kuulumisia

        Miten on käynyt voiteen kanssa? Onko punotus helpottunu?

        t. vielä yksi uusi punanaama


      • minä
        Huhuu kirjoitti:

        Miten on käynyt voiteen kanssa? Onko punotus helpottunu?

        t. vielä yksi uusi punanaama

        Olen käyttänyt tuota voidetta kohta kaksi kuukautta ja täytyy myöntää ettei ole paljon helpottanut.Aamulla kyllä näyttää että posket ei olisi niin punaiset mutta jos on lämmin päivä niin
        poskipäät punoittaa. Minulla on katkenneita
        verisuonia poskilla ja olen ottanut vielä Arbutinin käyttöön.Arbutin kyllä tasaa muuten laikukasta ihon väriäni.


      • punahilkka
        minä kirjoitti:

        Olen käyttänyt tuota voidetta kohta kaksi kuukautta ja täytyy myöntää ettei ole paljon helpottanut.Aamulla kyllä näyttää että posket ei olisi niin punaiset mutta jos on lämmin päivä niin
        poskipäät punoittaa. Minulla on katkenneita
        verisuonia poskilla ja olen ottanut vielä Arbutinin käyttöön.Arbutin kyllä tasaa muuten laikukasta ihon väriäni.

        Minä olen kamppaillut kasvojen punoituksen kanssa jo vuosikaudet, ihotautilääkärin diagnoosin, ja omien kokeilujeni lopputuloksena olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on elimistön liika hiiva. Lääkäri sanoi, että ruoan ja kuuman juoman (esim kahvi) jälkeinen punoitus johtuu siitä, että hiiva ikäänkuin aktivoituu lämpimässä ja tästä johtuu ihon punoitus. Lääkärin määräämä lääkekuuri ei auttanut asiaan ollenkaan, ainoa asia millä pystyn punoitusta mitenkään hillitsemään ja rajoittamaan, on syömällä jatkuvasti luontaistuotekaupoista saatavaa probioottikuuria. Ja tarkkailemalla ruokavaliota ja elintapoja. Auh, eli sokerit, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot pois,alkoholin käyttö minimiin, ja tilalle rutosti hedelmiä ja kasviksia, hapankaaleja yms...
        Nyt olen ollut viikon reissussa eikä ollut mukana probiootteja, söin kaikkea epäterveellistä, ja hohkaan taas naama paloauton värisenä...

        Onnea taisteluun!


      • Mie
        punahilkka kirjoitti:

        Minä olen kamppaillut kasvojen punoituksen kanssa jo vuosikaudet, ihotautilääkärin diagnoosin, ja omien kokeilujeni lopputuloksena olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on elimistön liika hiiva. Lääkäri sanoi, että ruoan ja kuuman juoman (esim kahvi) jälkeinen punoitus johtuu siitä, että hiiva ikäänkuin aktivoituu lämpimässä ja tästä johtuu ihon punoitus. Lääkärin määräämä lääkekuuri ei auttanut asiaan ollenkaan, ainoa asia millä pystyn punoitusta mitenkään hillitsemään ja rajoittamaan, on syömällä jatkuvasti luontaistuotekaupoista saatavaa probioottikuuria. Ja tarkkailemalla ruokavaliota ja elintapoja. Auh, eli sokerit, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot pois,alkoholin käyttö minimiin, ja tilalle rutosti hedelmiä ja kasviksia, hapankaaleja yms...
        Nyt olen ollut viikon reissussa eikä ollut mukana probiootteja, söin kaikkea epäterveellistä, ja hohkaan taas naama paloauton värisenä...

        Onnea taisteluun!

        myös on paljon poskien punoitusta ja se on hyvin häiritsevää. Äitini aina sanoo, että se johtuu siitä, että terveillä ihmisillä on punaset posket (olen kyllä hyvin terve), mutta se on häiritsevää ku aina näytän ihan tomaatilta.


      • Ronja
        Mie kirjoitti:

        myös on paljon poskien punoitusta ja se on hyvin häiritsevää. Äitini aina sanoo, että se johtuu siitä, että terveillä ihmisillä on punaset posket (olen kyllä hyvin terve), mutta se on häiritsevää ku aina näytän ihan tomaatilta.

        oletteko testanneet mitään muita tuotteita nyt? Tämä punoitus on ihan kamalaa.. :( Todella kivaa lähteä ensi keväänä kahden viikon matkalle luokan kanssa kun posket ovat tämmoiset. Auttaisiko laihdutus? (olen hieman ylipainoinen) En tiesä mitä tekisin poskieni kanssa. Välillä ne ovat ihan normaalit,mutta välillä ne hehkuvat ihan punaisina. Olen niin tuskaantunut olemaan aina punanaama,josta kaveritkin jo huomauttelevat.Tulen kohta ihan hulluksi ja masentuneeksi ongelmani kanssa. Apuja?


      • hiivaaaa
        punahilkka kirjoitti:

        Minä olen kamppaillut kasvojen punoituksen kanssa jo vuosikaudet, ihotautilääkärin diagnoosin, ja omien kokeilujeni lopputuloksena olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on elimistön liika hiiva. Lääkäri sanoi, että ruoan ja kuuman juoman (esim kahvi) jälkeinen punoitus johtuu siitä, että hiiva ikäänkuin aktivoituu lämpimässä ja tästä johtuu ihon punoitus. Lääkärin määräämä lääkekuuri ei auttanut asiaan ollenkaan, ainoa asia millä pystyn punoitusta mitenkään hillitsemään ja rajoittamaan, on syömällä jatkuvasti luontaistuotekaupoista saatavaa probioottikuuria. Ja tarkkailemalla ruokavaliota ja elintapoja. Auh, eli sokerit, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot pois,alkoholin käyttö minimiin, ja tilalle rutosti hedelmiä ja kasviksia, hapankaaleja yms...
        Nyt olen ollut viikon reissussa eikä ollut mukana probiootteja, söin kaikkea epäterveellistä, ja hohkaan taas naama paloauton värisenä...

        Onnea taisteluun!

        Jep itse oon kans tullu siihen tulokseen että poskien punoitus johtuu elimistön liika hiivasta. Itselläni epämiellyttävää ja kuumottavaa punoitusta tulee mm. tulisesta ruuasta, alkoholista, liikunnasta, saunassa käynnistä... Laitoin tosiaan ruokavalion remonttiin ja kappas muutaman kuukauden jälkeen ei enää posket punotellutkaan samaan malliin. Oli ihanaa esim. käydä saunassa ja lenkkeillä kun ei posket helottanu tulipunaisina. No nyt sitten oon repsahtanu ruokavalion suhteen...on tullu syötyä kaikkea mitä ruokavalio remontin aikana välttelin ja lisäks alkoholin käyttö on ollut runsasta. Ja tässäpä on lopputulos: epämiellyttävän kuumottavat ja punoittavat posket :( Nyt täytyy taas alottaa alusta ruokaremontti mutta tosiaan useempi kuukaus meni viimeks että ei tullut enää punoitusta. Siispä hiivan liikakasvu kuriin! Niin ja vatsakin voi sillon paljon paremmin kun ruokavalio oli kunnossa. Nyt taas on mahassakin ruvennut kuplimaan eli mielestäni se hiiva on nyt siellä ns. käymisreaktiossa.


      • Voi olla
        Mie kirjoitti:

        myös on paljon poskien punoitusta ja se on hyvin häiritsevää. Äitini aina sanoo, että se johtuu siitä, että terveillä ihmisillä on punaset posket (olen kyllä hyvin terve), mutta se on häiritsevää ku aina näytän ihan tomaatilta.

        Tomaattiallergia!?


      • Tomaattiallergia
        punahilkka kirjoitti:

        Minä olen kamppaillut kasvojen punoituksen kanssa jo vuosikaudet, ihotautilääkärin diagnoosin, ja omien kokeilujeni lopputuloksena olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on elimistön liika hiiva. Lääkäri sanoi, että ruoan ja kuuman juoman (esim kahvi) jälkeinen punoitus johtuu siitä, että hiiva ikäänkuin aktivoituu lämpimässä ja tästä johtuu ihon punoitus. Lääkärin määräämä lääkekuuri ei auttanut asiaan ollenkaan, ainoa asia millä pystyn punoitusta mitenkään hillitsemään ja rajoittamaan, on syömällä jatkuvasti luontaistuotekaupoista saatavaa probioottikuuria. Ja tarkkailemalla ruokavaliota ja elintapoja. Auh, eli sokerit, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot pois,alkoholin käyttö minimiin, ja tilalle rutosti hedelmiä ja kasviksia, hapankaaleja yms...
        Nyt olen ollut viikon reissussa eikä ollut mukana probiootteja, söin kaikkea epäterveellistä, ja hohkaan taas naama paloauton värisenä...

        Onnea taisteluun!

        Syytin pitkään epäterveellistä ruokaa kunnes tajusin yhteyden ketsuppiin roskaruuissa.

        Parhaiten selviää ostamalla tomaattimehua ja juomalla 2dl suoraa purkista.

        Itse jätin ketsupin pois ja punoitus lakkasi.

        Ei enää lämpöeroista johtuvaa punoituskärsimystä, pitkittynyttä saunapunoitusta, alkoholipunoitusta. Kaikista eroon. Alkoholi itessään punottaa mutta ei reagoi niin rajusti kun on ketsupit pois.

        Kahvi myös herkistää.


      • mies -55v
        punahilkka kirjoitti:

        Minä olen kamppaillut kasvojen punoituksen kanssa jo vuosikaudet, ihotautilääkärin diagnoosin, ja omien kokeilujeni lopputuloksena olen tullut siihen tulokseen, että kysymyksessä on elimistön liika hiiva. Lääkäri sanoi, että ruoan ja kuuman juoman (esim kahvi) jälkeinen punoitus johtuu siitä, että hiiva ikäänkuin aktivoituu lämpimässä ja tästä johtuu ihon punoitus. Lääkärin määräämä lääkekuuri ei auttanut asiaan ollenkaan, ainoa asia millä pystyn punoitusta mitenkään hillitsemään ja rajoittamaan, on syömällä jatkuvasti luontaistuotekaupoista saatavaa probioottikuuria. Ja tarkkailemalla ruokavaliota ja elintapoja. Auh, eli sokerit, karkit, leivonnaiset ja valkoiset jauhot pois,alkoholin käyttö minimiin, ja tilalle rutosti hedelmiä ja kasviksia, hapankaaleja yms...
        Nyt olen ollut viikon reissussa eikä ollut mukana probiootteja, söin kaikkea epäterveellistä, ja hohkaan taas naama paloauton värisenä...

        Onnea taisteluun!

        Minä olen aivan samaa mieltä asiasta. Itselläni on hyvin herkkä iho ja reakoi heti juuri kahviin ja sokereihin. Olen ollut pienenä jo himo kahvin ja pullan/karkin syöjä ja sieltä asti naama on ollut tosi herklkä. Joskus ihmetellyt kuin kasvot reakoi aivan hetkessä johonkin ruokaan. Joskus syönyt turhaan tetracyklin kuurin monta viikkoa.. maksa-arvot nousi pilviin ja sieltä lisäpotkua hiivoille. Avenen Cicalfate voide auttaa kuumotukseen. Täytyypä taas alkaa kattoo mitä suuhun laittaa..


      • Anonyymi
        Punanahka kirjoitti:

        sitten jos tuloksia näkyy. Minulla ilmeisesti samanlaista punoitusta kuin sinulla eli mausteisen ruuan jälkeen, oluen jälkeen, kasvopesun ja saunan jälkeen ...??? eikä mitään ihan lievää punoitusta...

        joo mulla on samoja ongelmia


      • Anonyymi
        Mie kirjoitti:

        myös on paljon poskien punoitusta ja se on hyvin häiritsevää. Äitini aina sanoo, että se johtuu siitä, että terveillä ihmisillä on punaset posket (olen kyllä hyvin terve), mutta se on häiritsevää ku aina näytän ihan tomaatilta.

        en yhtää tiiä mikä vittu tähän tomaatti lärviin toimis ainaku pistää mitä vaa rasvaa ni naama onku paloauto.Mietin joka ilta että kehtaako ees mennä kouluun.Välillä iho on iha ok mut sitte se alkaa


    • yks lisää!!

      eräs lääkäri sanoi että siihen ei ole mitää muita toimenpiteitä kun jonkinlaiset leikkaukset(ei mitää halpoja)...ja ei 100pros..toiminta varmuutta..mutta esim. nuorilla se voi olla murros iän mukana tuleva punoitus...mutta sitä en tiedä lähteekö se murrosiän jälkeenkään...itselläni todellä häiritsevää..ku kaikki sanoo että kylläpäs "söpösti" punottaa mutta itteä kyllä lähinnä vituttaa..ja odotas saunan..urheilun..tai alkoholin oton jälkee nii helottaa nii että se jo punotuksen lisäksikin epämukavaa ku poskia aivan kuumottaa..

      • samoin

        todella ikävää se on, itselläni ne ovat aina lähes yhtä voimakkaat. mutta aurinkoa jos saavat niin se on sitten ihan punaisilla olemista.
        ottaa päähän...


      • muori

        Mulla tulee myös saunan jälkeen, alkoholista, lenkkeilystä yms. Kestää pari päivää ja olo on kurja, kun kuumottaa koko ajan. Olen keksinyt sille nimenkin: tonttumuorin syndrooma.


    • jepjepjep

      minulla ei punoita posket syömisen eikä juomisen jälkeen. niitä vain alkaa kuumottaa ja tunnin kuluessa poskissani on isot punaiset ''pallot''. tulee jotenki raukea mutta vaivautunut olo. en tiedä johtuuko se jostain jännittämisestä tai jotain sinne päin kun tuota tapahtuu vain kun menin ystävien tai tuttujen kanssa ulos. vaikka omasta mielestäni en jännitä ollenkaan. se on häiritsevää kun kenelläkään muulla ei näin ole. en voi nauttia vapaa-ajastani kunnolla kun joka kerta käy näin. olisiko mitään voidetta joka esim. peittäisi tämän jotenkin koska mitkään tavalliset meikit ei auta tässä asiassa pätkääkään. ihan jatkuvaa punoitusta minulla ei kyllä löydy.

      • haydenn

        Itsellä on ollut samaa ongelmaa erityisesti alkoholin nauttimisen yhteydessä. Kuumotus ja punotus johtuu yleensä alkoholin vapauttamasta histamiinista eikä siihen suoraa lääkettä ilmeisesti ole olemassa. Olen kuullut jostain luontaistuotekaupoissa myytävästä ihmevoiteesta joka poistaa punoituksen sen jo alettua. Toinen minkä olen huomannut jonkiverran auttavan on beetasalpaajat joita yleensä käytetään esiintymisjännityksen oireisiin. Niitä saa reseptillä.


      • Koikeilepas näitä
        haydenn kirjoitti:

        Itsellä on ollut samaa ongelmaa erityisesti alkoholin nauttimisen yhteydessä. Kuumotus ja punotus johtuu yleensä alkoholin vapauttamasta histamiinista eikä siihen suoraa lääkettä ilmeisesti ole olemassa. Olen kuullut jostain luontaistuotekaupoissa myytävästä ihmevoiteesta joka poistaa punoituksen sen jo alettua. Toinen minkä olen huomannut jonkiverran auttavan on beetasalpaajat joita yleensä käytetään esiintymisjännityksen oireisiin. Niitä saa reseptillä.

        Heipä hei,


        Jos kasvojesi punoitus alkoholin nauttimisen jälkeen johtuu histamiinista niin lääkkeitä on olemassa runsaasti, moni näistä vielä reseptivapaita. Nämä lääkkeet ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan ns. antihistamiineja. Monien tunnettujen allergiavalmisteiden vaikuttava ainesosa on jonkin sortin antihistamiinu (Zyrtec tms.)

        http://www.terveysportti.fi/terveysportti/geneerinen.koti?p_hakusana=CETIRIZIN-RATIOPHARM

        Yllä lista antihistamiinisista valmisteista sekä niiden hintavertailu.

        Antihistamiinisia valmisteita on myös saatavissa luonteistuotekaupoista, tosin en tiedä ovatko teholtaan samaa luokkaa. Niiden vaikuttavana osana on kvertsetiini. Kvertsetiiniä sisältäviä luontaisutotteita ovat mm.

        1. Tri Tolosen Isokarpalo (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=96)
        2. Polar Pharma - Nivelin (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=594)
        3. Kverilla (http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/599)
        4. Dr Donsbach - Flavototal (http://www.shopping4net.fi/Luontaistuotteet/Vitamiinit/Antioksidantit/Flavototal.htm)
        5. Kvertsetiini Komplex (http://www.omakroppaok.fi/product_info.php?products_id=920&osCsid=bae54f553d878ecc3e212e352ab7ca98)

        Näin aikoinani paljon vaivaa kaikkien tarjolla olevien kvertsetiinituotteiden kartoittamiseen ja hintavertailun tekemiseen, joten toivottavasti noista on hyötyä (ovat vieläpä hintajärjestyksessä).

        Itse olen tällä hetkellä listan alkupäässä numerossa 1, joten katsotaan joko Tri Tolosen kuuri tehoaa :) Eipä ainakaan noita testaamalla pääse köyhtymään. Tosiaan, kun kyseisen luontaistuotekartoituksen tein, en vielä tiennyt, että samaa asiaa ajavia tuotteita saa reseptivapaasti apteekistakin, joten kannattaa varmaan niitä ensin kokeilla. Eivät meinaan ole luontaistuotteet tunnetusti pärjänneet OIKEILLE lääkkeille vertailussa.

        Mikä noihin punoitusvoiteisiin tulee, tällainen pisti Googelsta silmään kuin "Anti-Redness Voide" (http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12266). Onko siitä mihinkään? Ei tuossakaan hinta ainakaan mitään ryöstä ole. =P


        Kesäisin terveisin,
        Punanaama


      • Kokeileppas näitä
        Koikeilepas näitä kirjoitti:

        Heipä hei,


        Jos kasvojesi punoitus alkoholin nauttimisen jälkeen johtuu histamiinista niin lääkkeitä on olemassa runsaasti, moni näistä vielä reseptivapaita. Nämä lääkkeet ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan ns. antihistamiineja. Monien tunnettujen allergiavalmisteiden vaikuttava ainesosa on jonkin sortin antihistamiinu (Zyrtec tms.)

        http://www.terveysportti.fi/terveysportti/geneerinen.koti?p_hakusana=CETIRIZIN-RATIOPHARM

        Yllä lista antihistamiinisista valmisteista sekä niiden hintavertailu.

        Antihistamiinisia valmisteita on myös saatavissa luonteistuotekaupoista, tosin en tiedä ovatko teholtaan samaa luokkaa. Niiden vaikuttavana osana on kvertsetiini. Kvertsetiiniä sisältäviä luontaisutotteita ovat mm.

        1. Tri Tolosen Isokarpalo (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=96)
        2. Polar Pharma - Nivelin (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=594)
        3. Kverilla (http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/599)
        4. Dr Donsbach - Flavototal (http://www.shopping4net.fi/Luontaistuotteet/Vitamiinit/Antioksidantit/Flavototal.htm)
        5. Kvertsetiini Komplex (http://www.omakroppaok.fi/product_info.php?products_id=920&osCsid=bae54f553d878ecc3e212e352ab7ca98)

        Näin aikoinani paljon vaivaa kaikkien tarjolla olevien kvertsetiinituotteiden kartoittamiseen ja hintavertailun tekemiseen, joten toivottavasti noista on hyötyä (ovat vieläpä hintajärjestyksessä).

        Itse olen tällä hetkellä listan alkupäässä numerossa 1, joten katsotaan joko Tri Tolosen kuuri tehoaa :) Eipä ainakaan noita testaamalla pääse köyhtymään. Tosiaan, kun kyseisen luontaistuotekartoituksen tein, en vielä tiennyt, että samaa asiaa ajavia tuotteita saa reseptivapaasti apteekistakin, joten kannattaa varmaan niitä ensin kokeilla. Eivät meinaan ole luontaistuotteet tunnetusti pärjänneet OIKEILLE lääkkeille vertailussa.

        Mikä noihin punoitusvoiteisiin tulee, tällainen pisti Googelsta silmään kuin "Anti-Redness Voide" (http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12266). Onko siitä mihinkään? Ei tuossakaan hinta ainakaan mitään ryöstä ole. =P


        Kesäisin terveisin,
        Punanaama

        Korjausta sen verran tuosta listasta, että se on lähinnä järjestetty kvertsetiinipitoisuuden mukaan pienimmästä suurimpaan. Hintajärjestyksessäkin se on sikäli, että raakkasin samoista tuotteista vain halvimmat jäljelle ;)

        Yksi väärä linkkikin vahingossa joukkoon eksyi, joten jos listaa haluat tutkia, niin tutkia alla olevaa korjattua listaa.

        1. Tri Tolosen Isokarpalo (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=96)
        2. Polar Pharma - Nivelin (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=594)
        3. Kverilla (http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/601&hakusanat=Kverilla)
        4. Dr Donsbach - Flavototal (http://www.shopping4net.fi/Luontaistuotteet/Vitamiinit/Antioksidantit/Fl...)
        5. Kvertsetiini Komplex (http://www.omakroppaok.fi/product_info.php?products_id=920&osCsid=bae54f...)


      • Anonyymi

        ei apua voin samaistua liikaa


      • Anonyymi
        Koikeilepas näitä kirjoitti:

        Heipä hei,


        Jos kasvojesi punoitus alkoholin nauttimisen jälkeen johtuu histamiinista niin lääkkeitä on olemassa runsaasti, moni näistä vielä reseptivapaita. Nämä lääkkeet ovat kaikessa yksinkertaisuudessaan ns. antihistamiineja. Monien tunnettujen allergiavalmisteiden vaikuttava ainesosa on jonkin sortin antihistamiinu (Zyrtec tms.)

        http://www.terveysportti.fi/terveysportti/geneerinen.koti?p_hakusana=CETIRIZIN-RATIOPHARM

        Yllä lista antihistamiinisista valmisteista sekä niiden hintavertailu.

        Antihistamiinisia valmisteita on myös saatavissa luonteistuotekaupoista, tosin en tiedä ovatko teholtaan samaa luokkaa. Niiden vaikuttavana osana on kvertsetiini. Kvertsetiiniä sisältäviä luontaisutotteita ovat mm.

        1. Tri Tolosen Isokarpalo (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=96)
        2. Polar Pharma - Nivelin (http://www.luontaisporssi.fi/shop/product_details.php?p=594)
        3. Kverilla (http://www.naturanetti.fi/sumuSHOP/sivu/tuotetiedot/tuote_id/599)
        4. Dr Donsbach - Flavototal (http://www.shopping4net.fi/Luontaistuotteet/Vitamiinit/Antioksidantit/Flavototal.htm)
        5. Kvertsetiini Komplex (http://www.omakroppaok.fi/product_info.php?products_id=920&osCsid=bae54f553d878ecc3e212e352ab7ca98)

        Näin aikoinani paljon vaivaa kaikkien tarjolla olevien kvertsetiinituotteiden kartoittamiseen ja hintavertailun tekemiseen, joten toivottavasti noista on hyötyä (ovat vieläpä hintajärjestyksessä).

        Itse olen tällä hetkellä listan alkupäässä numerossa 1, joten katsotaan joko Tri Tolosen kuuri tehoaa :) Eipä ainakaan noita testaamalla pääse köyhtymään. Tosiaan, kun kyseisen luontaistuotekartoituksen tein, en vielä tiennyt, että samaa asiaa ajavia tuotteita saa reseptivapaasti apteekistakin, joten kannattaa varmaan niitä ensin kokeilla. Eivät meinaan ole luontaistuotteet tunnetusti pärjänneet OIKEILLE lääkkeille vertailussa.

        Mikä noihin punoitusvoiteisiin tulee, tällainen pisti Googelsta silmään kuin "Anti-Redness Voide" (http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12266). Onko siitä mihinkään? Ei tuossakaan hinta ainakaan mitään ryöstä ole. =P


        Kesäisin terveisin,
        Punanaama

        itellä on semmone acon anti redness voide mutta naama helottaa entistä enemmän ja oon käyttäny sitä ny jonku 1kk ajan not funny


    • Entinen punanaama

      Käykäähän punanaamat keliakiakokeissa. Jospa sieltä löytyisikin syy... Jos viljan gluteeni pystyy tuhoamaan suoliston, mitä se tekeekään kasvojen herkälle iholle.

      • punaman

      • poistios
        punaman kirjoitti:

        Moro! ajattelin tässä kysyä että onko ketään kokeillut kyseistä Anti-Redness Voidetta (http://www.dermoshop.com/product.asp?id=12266) ?
        Toi on nimittäin melko edullinen kokeiltavaksi.

        Aloita kuuri 500mg tapleteilla muutaman päivä ja jatka sitten 100mg cardio mallilla. Punoitus hävisi muutamassa päivässä.


      • jepahh
        poistios kirjoitti:

        Aloita kuuri 500mg tapleteilla muutaman päivä ja jatka sitten 100mg cardio mallilla. Punoitus hävisi muutamassa päivässä.

        Siis tarkoitat aivan normaalia aspiriinin särkylääkettä tabletteina?
        Eli yksi päivässä riittää? onko kukaan muu kokeillut tätä menetelmää :)
        Olisi ihanaa saada punoitus pois, se tulee joka päivä tiettyihin kellon aikoihin :S


      • Punalärvi
        jepahh kirjoitti:

        Siis tarkoitat aivan normaalia aspiriinin särkylääkettä tabletteina?
        Eli yksi päivässä riittää? onko kukaan muu kokeillut tätä menetelmää :)
        Olisi ihanaa saada punoitus pois, se tulee joka päivä tiettyihin kellon aikoihin :S

        Hei minulla on taas ilmennyt näin syksyn tullen että kun töistä saavun kotiin ja käyn suihkussa niin lärvi alkaa oikeen huolella punottamaan. Ei kehtaa ees minnekkään liikkua kun ihmiset kattoo että mikä punanaama tuolla menee. Hyviä neuvoja?


      • dita.
        Punalärvi kirjoitti:

        Hei minulla on taas ilmennyt näin syksyn tullen että kun töistä saavun kotiin ja käyn suihkussa niin lärvi alkaa oikeen huolella punottamaan. Ei kehtaa ees minnekkään liikkua kun ihmiset kattoo että mikä punanaama tuolla menee. Hyviä neuvoja?

        Sama vika täällä. Olen käyttänyt näitä:

        http://www.iherb.com/Derma-E-Pycnogenol-Redness-Reducing-Serum-2-fl-oz-60-ml/10870?at=0

        http://www.iherb.com/MyChelle-Dermaceuticals-Capillary-Calming-Serum-Sensitive-1-fl-oz-30-ml/15690?at=0

        (postikulut 4 USD ja koodilla NEM055 -nollaviisiviisi - saa 5 USD alennusta, paketti tulee hiukan yli viikossa).

        Jossain vaiheessa kokeilin myös tätä:

        http://www.verkkokauppasunrise.fi/product_catalog.php?c=5

        Siis tuo Dermalogican Gentle Soothing Boosteri. Se on vaan aika hintavaa per pikkupullo, eikä minusta pelittänyt ihan niin hyvin. Kannattaa tietty kokeilla, mikä sopii omalle ihotyypille.


      • veripää
        jepahh kirjoitti:

        Siis tarkoitat aivan normaalia aspiriinin särkylääkettä tabletteina?
        Eli yksi päivässä riittää? onko kukaan muu kokeillut tätä menetelmää :)
        Olisi ihanaa saada punoitus pois, se tulee joka päivä tiettyihin kellon aikoihin :S

        ei auta punoitukseen ainakaan minun tapauksessa koska syön joka päivä lääkärin määräyksestä veren ohennukseen


      • yhyh
        veripää kirjoitti:

        ei auta punoitukseen ainakaan minun tapauksessa koska syön joka päivä lääkärin määräyksestä veren ohennukseen

        Miksi posket alkaa punoittaa heti kun rauhottuu ettei enää tee mitään, istuu vaikka vaan niin sitten kohta tuntuukin aivan hirveä kuumotus poskissa ja sitä myötenhän alkaa punainen valokin hehkumaan.. :(


    • kävelevä chili

      omat ongelmani tuntuvat vielä pahemmilta kuin teidän muitten kirjoittamat! Olen varma että kukaan ei punastu yhtä paljon kuin minä! Olen vielä ala-ikäinen tyttö ja harrastan jalkapalloa. Harjoituksissa noin 15 min jälkeen on jo mukavat punat naamassa. n. 30 min jälkeen kuumottaa ja punottaa jo aika paljon ja noin 1h jälkeen kuumoitus senkun pahenee ja rupeaa jo kirvelemään. Harjoitusten jälkeen lempinimi chili kertoo jo kaiken. Todella rasittavaa kun näytän tomaatilta kun muilta ei ole edes irronnut yhtä hikipisaraa. Itsellänikään tuskin on edes kuuma mutta naama punoittaa kuin tomaatti. Apua? Kesällä ongelma on vain pahempi. Kerran jouduin 30 asteen helteessä lopettamaan pelin kesken kun tuntui että naama räjähtää. Eikä vain naama, koko vartaloni punoittaa rankan urheilusuorituksen jälkeen kuumalla kelillä. olen kuin kävelevä chili. Sama tapahtuu saunassa käydessä. Punastumista tapahtuu myös urheilun ulkopuolella, koulussa kun esimerkiksi nauran tai nolostun. Olen kyllästynyt pilkkaamiseen ja poltteluun naamassa. Jopa valmentajakin vitsailee siitä harjoituksissa. Kun oma joukkue jaetaan kahteen osaan, vaikka punapaitaisiin ja sinipaitaisiin, valmentaja vitsailee että voin mennä naamani puolesta punaisiin vaikka minulla olisikin sininen paita.

    • tomatoface

      moro. onko mitään helppoa konstia miten punotusta voisi välttää? alkaa pikkuhiljaa vituttamaan kun kavereilta tulee "jaa taas ollaan naama punasena" ja kaikkea vastaavaa.. esimerkiksi harkoissa 15 minuutin jälkeen naama on kuin paloauto !

    • turhautunut redface

      täällä kuulkaas ihan samat ongelmat kuin teillä! posket punoittaa vaikkei olisikaan kuuma. Oli kylmä tai kuuma niin posket punoittaa aina, eikä se punoitus todellakaan ole vähäistä vaan helotan kuin tomaatti. Treenien jälkeen punoitan, saunan jälkeen punoitan,lämpimän juoman jälkeen punoitan jne...Ja tosiaan olen niin kyllästynyt tähän kun vähän väliä huudellaan palo autoista lähtien kaikki ilkeydet :(

    • jätesäkki päähän

      itsellä esim. liikunnan ilo on mennyt ihan täysin tuon naaman punoituksen takia. Ja tuo punoitus saa itsetuntoni nolliin ja muutenkin rajoittaa elämää. "En voi nyt tehä sitä ja tätä ja lähtee sinne ja tänne kun naama on punanen/alkaa punottaa ja kun ei oo meikit naamassa/jaksa meikata" Monesti saattaa olla koko kroppa ihan jäässä mutta posket vaan punottaa. Ihankun olis pään työntäny nuotioon. Nenänpää on aika jännä..välillä se on ihan tulessa ja voi tuntee jyskytyksenkin. Välillä taas ihan sisälläkin ollessa nenä saattaa olla ihan jäässä mut punottaa silti...niinkun nytten...vaikka siis poskia kyllä kuumottaa. Tää alko 16v. ja ikää nyt 24v. Jotenkin ahistun kun kasvoja alkaa kuumottaa ja puna puskee pintaan ja sitten minusta tulee vaan kiukkunen ämmä :D Nuorempana purskahdin itkuun lenkkeilyn jälkeen kun niin kuumotti ja jyskytti naamassa...ihan kun olis turpaansa saanu. Äitini vaan sano että kivahan se on kun posket vähän punottaa. Ai että kiva!! Ai että vähä!! Ei se oo kiva jos ne ei terveellä tavalla punoita ja tätä on varmaan monien vaikee käsittää jos ei omalle kohdalle oo osunu. No joka tapauksessa en tiiä mitä tapahtu mutta puoltoista vuotta sitten punotus katos. Elämä oli ihanaa. En ollu enää ahistunut enkä masentunut. Minusta tuli se menevä elämäniloinen "adhd", joka olin sillon nuorena tyttönä. Sosiaalinen elämä parani. Pystyin jo kuvittelemaan seurustelemaan vakavasti ja vaikka muuttamaan mahdollisen kumppanin kanssa saman katon alle. Näin en ollut aikasemmin osannut kuvitellakkaan koska punoitus on ollut niin häiritsevää, enkä osais olla tomaattina muiden seurassa...ja ei ne meikit päällä viitti olla 24h. Noh sitä onnee kesti sitten vain sen puoltoista vuotta. Taas ollaan naama punasena, masentuneena, elämän ilon menettäneenä. Ei kai tätä pitäis ottaa näin vakavasti. Mutta en voi sille mitään että tää vaan vaikuttaa niin paljon itsetuntoon. Tästä aiheesta vois kirjottaa vaikka miten paljon :D No jollain tavalla hetkellisesti helpottaa kun sai vähän avauduttua ja tietää että on tietä tomaatteja muitakin :D

    • sofiaellen95

      että on tavallaan ihana lukea täältä että muillakin on sama ongelma enkä ole vain ainoa :) mulla kans olen nyt 16v ja nykyään aina 24/7 koulussa ja kotona posket aivan punasena hehkuu ja kuumat ku patteri! mitä ihmettä mä voin näille tehä? joo tiiän että saaattaa olla murrosiän vaikutuksii tai muuta mutta eikö tosiaa oo mitää millä nää sais pois ku häiritsee tosi paljon :( muuten voi olla kylmä mutta posket on ku paloauto ja koko naamaa kuumotttaa niin paljo ettei ossaa ees selittäää :( hyöväisköhän käydä terveydenhoitajalla puhumassa asiasta vai meinaatteko että on aivan turhaa? ja sit ku miekkaa aamulla, laittaa meikkivoiteen ja pääsee kouluuun nii kohta on sillee että meikkivoide on tavallaan vaa silmien alla sellasena "ruskeena" tai sllee jännästi ja posket iha punaset eli mullon sit niinku 2 värinen naama ? :O voiko olla että oon allerginen juuri tälle meikkivoiteelle tai muulle :)? ois tosi kiva jos joku osais ees johonkin vastata:D te kun voitte ihan kokemuksesta puhua ja luulet että tiiätte miltä tää tuntuu :) eikä tosiaankaa oo mukavaa ku äitikin aina sanoo että " no se on terveen merkki ku on vähä väriä naamassa" :D kuulostaako tutulta? :) Auttakaa pliiiiiiiiiis! :)

    • kirjolohi21

      oon 21 vuotias jätkä ja ongelmanani kans naamanpunotus. itse oon tehnyt sillain että jos esim. perjantaina lähden ryyppään niin meen jo torstai iltana suihkuun ja rasvaan todella kevyellä apobase merkkisellä voiteella naamani. perjantaina en sitten käy suihkussa ja otan disperin merkkisen lääkkeen naamaan koska sen on todettu hidastavan veren kiertoa. sitten suosin kaljaa,lonkeroo ja vältän likööreitä niin pystyy juomaan ilman naamanpunotusta illan :) kesällä kannattaa yrittää ruskettua niin ei naamanpunotus näy läpi! naamaan tuleva punotus ei itsellä häiritse muutakun ryyppäämässä.

    • jätesäkki päähän

      Sofiaellen95: Heh joo kyllä kuulostaa hyvinkin tutulta :D ittelläni on ens keskiviikkona ihotautilääkärille aika. Toivottavasti se osaa jotain sanoa...vaikka epäilen kyllä. Kahdella tavan lääkärillä oon jo käyny eikä ne oo osannu sanoo mitään. Ootteko muuten koskaan polttanu naamaanne auringossa? Kun oon tässä miettiny että oisko vaikka jonkunsortin tulehdus tullu kasvoille kun poltin naamani. Aiheuttaako muuten kuumotus muillakin nenän tukkoisuutta?

    • Supercheek

      Tervehdys. Itselläni kävi niin, että viime kesänä (toukokuun aikana) poskipääni paloivat pahasti. Olin vielä huomaamattani laittanut vanhentunutta aurinkorasvaa poskipäilleni ja olihan minulla vielä aurinkolasitkin. Laseista vielä kimposi sopivasti säteitä, joita poskipääni avosylin ottivat vastaan. Paloi iho todella pahasti. Olen siitä asti kärsinyt poskipäiden punoituksesta.

      Pahimmillaan punoitus on saunan, urheilun tai suihkun jälkeen. Iho tuntuu yllättävän paljon reagoivan tähän. Alkoholi tietty pahentaa asiaa. Eli jos on kostea saunailta, niin aikamoinen punoitus on selviö.

      Nyt maaliskuussa tuli mitta täyteen. Menin ihotautilääkärille joka suositteli tuota Diroseal voidetta. Käytin sitä aikani, mutta ei auttanut. Sitten soitin Mehiläiseen ja menin tapaamaan erikoisihotautilääkäriä. Konsultointikäynti oli 70e ja siinä yhteydessä varasin verisuonilaserin. Siinä kävin ensimmäisen kerran maaliskuun loppupuolella. Hoito on kohtalaisen metka kokemus. Pistää/nipistää aika kovasti, mutta kyllä sen kestää. Hoidon jälkeen iho hieman turposi, mutta vain alle päiväksi. Apua siitä varmaan oli, mutta ei huimasti. Nyt kävin toukokuun alussa toisen kerran. Tästä voisi melkein tehdä kuukausittaisen tavan, on se sen verran edullista. 277,5e eka kerta ja toinen kerta säästöliekillä 262,5e.

      Toisen kerran jälkeen iho on kyllä hieman parantunut. Olen välillä yöksi laittanut tuota arbutinia ja aamulla iho on jo aika ok. Päivän aikana homma äityy aina punoituksen puolella ja illalla on jo aika punaiset poskipäät.

      Seuraavan kerran menen syksyllä tuohon hoitoon. Kesällä pitää laittaa 50 suojakertoimella olevaa suojavoidetta poskipäihin ja on tämä kohtalaisen nihkeää. Alkoholia en käytä niin paljon, että se aiheuttaisi poskipäihin mitään. Mutta nyt pienikin määrä viiniä tai olutta saa posket helottamaan, joten tietämättömät voivat tehdä johtopäätöksiä väärin perustein.

      Olen myös kokeillut tuota dermalogican sheer tint redness reliefiä ja siitä ei mun mielestä ole mitään jeesiä. Jää vain vihreeks naama ja ei siitä mitään apua ole ollut.

      Enpä tiedä mitä kokeilen seuraavaksi. Aijoo, kävin vime syksynä kosmetologilla ottamassa jonkun väsyneen hoidon, jolla parannettiin palovammapotilaita. Siinä jotenkin hiottiin poskipäitä jne. Kai sekin jotain jeesas, mutta ei kauan.

      Olen aikoinaan kärsinyt aknesta ja olen popsinut roaccutan lääkkeitä kuin aamiaismuroja, joten ei sekään ole auttanut tätä tilannetta. Iho on ollut vuosikaudet niin "herkässä" tilassa, että pitäisi olla tosi tarkkana.

      Mikäli joku tietää jotain jeesiä tai pystyy vielä ehdottamaan jotain, niin olisin toki kiitollinen. Aika paljon on tullut jo kokeiltua eri keinoja ja fyrkkaa palaa :)

      Mutta tossa nyt tiivistettynä omat kokemukset..

    • Ratkaisu löytyy :)

      Kasvojen punotus johtuu usein vääränlaisesta ruokavaliosta, ja muista elintavoista. Vaihda ruokavaliosi puhtaisiin luonnontuotteisiin, älä syö lisä äläkä väriaineita. Juo paljon vettä, pitkin päivää, pieninä kulauksina.

      Näiden lisäksi kannattaa välttää kaikkia kemikaalisia tuotteita. Käytä meikkinä, saippuana, rasvana ainoastaan puhtaita luonnontuotteita. Ja ehdottomasti alkoholittomia!

      Kärsin punanaamaisuudesta ihan liian monta vuotta. Tämän opin kokemuksen ja kantapään kautta. Kun pidättäydyn terveellisemmällä ja luonnonmukaisella linjalla, kasvoni ja koko ihoni on kaunis, sileä ja luonnollisen hehkuva. Ei tippaakaan punainen.

      Veden juonti on ihan ensisijaisen tärkeää. Jokaista muuta juomaa kohden pitäisi juoda samanverran vettaä. Edes tee ei ole vettä :)

    • jätesäkki päähän

      Supercheek: kerrotko sitten jatkossakin miten on laaserhoidot vaikuttaneet ihon punoitukseen! :) Lääkärit ja ihotautilääkärikään ei oo tähän punoitukseen osannu mitään sanoa. Itselläni on kans käyny mielessä jonkun sortin laaserhoito. Oon miettiny että toimiskohan nlite- tai ktp-laaser.

    • hessu-89

      Helpottavaa lukea että muillakin on ongelmia:) Myös minulla on punaiset kasvot, ja se vaikuttaakin jo itseluottamukseen. Ne punoittavat 24/7 JA PÄIVITTÄIN KÄYTÄN PEITEVOITEITA KU EI KEHTAA MENNÄ MIHKÄÄN ILMAN:( en tiedä mikä tähänki auttas, stresssaavaa... Noista vaihtoehdoistakaa ei ihan heti tiedä mistä lähtis koittamaan, niitä on nii pirusti.:)

      • hessu-89

        Ja siis ne punoittavat ilman että tekisinkään mitään!! heti aamusta lähtien.....


    • hulluhelotus

      punoitusta alkoholia juodessa, auringossa ja kuumissa tiloissa, monissa sosiaalisissa tilanteissa ja liikuntaa harrastaessa. kaikenlaisia voiteita on kyllä koitettu mutta eivät auta, myös laaserhoidoissa käyty mutta tuntuu että oireet vain pahentu. alkaa mennä hermo kun meikkivoidetta ja muita peiteaineita saa olla koko ajan lisäämässä ja punaisuus paistaa silti läpi. alkoholia käyttäessä oireet haittaa eniten kun liikkuessa punoitus 'normaalimpaa'. varsinkin ahdas kuuma klubi niin punoitus on varmaa. keliakia testeihin ois tarkoitus suunnata, toiv. syy tähän löytyisi ja tosiaan helpottaa kun meitä on monta!

    • hermot meni

      Kärsin itse aivan samoista, yllä kuvatuista ongelmista. Ja päätin että prkle nyt loppuu! Olen käynyt 5 kertaa solariumissa, kasvoissa kiva rusketus, eikä punotus näy, vaikka tuntisinkin että posket ovat taas liekeissä. No, tässä "hoito" muodossa täytyy ottaa huomioon, että solarium nostaa huisisti ihosyöpä riskiä. Itse päätin ottaa riskin, koska ei sekään ollut elämää, että todella kärsin naaman punoituksesta.

    • hulluhelotus

      toden totta olen todennut että alkoholia juodessa kasvojen punoitukseen auttaa aspiriini! kätevät zip aspiriinit mukaan kun tiedossa alkoholillisia juomia, ja vaikka kasvot kyllä kuumottaa, on punoitus enää vain luonnollisella tasolla! sama pätee jokseenkin myös muissa yleensä punoitukseen johtavissa tilanteissa ja aspiriini on siis tähän mennessä ollut suurin apu ja paljolti pelastus! SUOSITTELEN.

      • UghRf

        Suihkussa käynti ja muukin naaman kasteleminen punaatutta naaman heti. Eli jos posket hieman jo punoittaa, älä huuhdo naamaa, vaikka mieli tekisi. Keuruu sanoi ettei punoitukseen ole mitään ihme pillerit jolla sen saisi pois. Kiire, stressi, vaikeat sosiaaliset tilanteet, pärjäämiseen tarve työelämässä. Siinä ainakin minun punaisuuden resepti. Eläimet on kivoja, niitä ei kosmeettiset ongelmat haittaa!


    • rednosereindeer

      Hei,

      sama vika meikäläisellä (mies >50) - Olen löytänyt tilapäisen avun seuraavasta tuotteesta eli Lumene Keep It Cool. Laitan aamuisin ja tarvittaessa päivällä. Muista pestä edellinen rasva pois jos laitat kesken päivän. Lisäksi lopetin kuumat juomat päivällä. Toivottavasti apuja.

    • Mies

      ei tuo aine tehnyt muuta kuin pahentsi punoitusta, ei voi käyttää....Lumene Keep It Cool.

    • RedUgly

      Hei kaikki sielunveljet ja -sisaret !

      Minulla on täysin sama ongelma. Kasvot ovat erittäin punaiset, siis sellaiset, että muutkin siitä huomauttavat (eikä edes vain lähimmät ystävät vaan puolitutukin). Tämä on vaikuttanut sosiaaliseen elämääni hyvin merkittävästi.
      Ennen olin todella ulospäinsuuntautunut, rempseä ja elämäniloinen nuori mies. Nykyään pelkään julkisia paikkoja ja normaaleja sosiaalisia tilanteita, puhumattakaan esiintumisestä.

      Olen syönyt 7 kuuria Roaccutania akneen ikävuosina 15-21, mikä on aiheuttanut kasvjen ihon ohenemista ja näin punaisuutta. Roaccutan myös edesauttaa ahdistuksen ja maennuksen syntymistä.

      En ole masentunut, en sinne päinkään, mutta sosiaalinen elämäni on aivan jäässä. Suurimmaksi osaksi punoitus siis johtuu nimenomaan paniikista ja pelosta. Samalla, kun punastun, hengitys tihenee ja silmät vuotavat. Näyttää siis siltä, että itken..

      Nyt niihin apuihin:

      Itse EN ole syönyt mielialalääkkeitä paniikin helpottamiseen. Olen keskittynyt vain ihon hoitoon. Muutin ruokavalioni täysin. Jätin gluteenin ja sokerin pois kokonaan. Tämä parantaa sekä aknea, että tekee ihosta samettisen ja tasaisemman. Punoitus vähenee huomattavasti. Jättäessä gluteenin ja sokerin, lisäsin kalaa, pähkinöitä, manteleita, porkkanaa, kananmunia ja eritoten suomalaisia marjoja. Joka päivä syön salaatin, jossa on runsaasti oliiviöljyä. Kananmunia syön vähintään kaksi päivässä ja minimissään yhden porkkanan päivässä. Syön myös mahdollisimman monipuolisesti.

      Mikäli ruokavalion muutos tuntuu vaikealta, kannattaa apua hakea ulkoisista hoidoista ja peittämisestä, mitä myös teen tämän lisäksi.

      Pesen kasvot vain vedellä, mielellään vain kerran päivässä. Käytin voiteena jonkin aikaa Jojoba-öljyä, mikä on 100% luonnon tuote. Tämä on useimmille hyvä, mutta minulle se ei sopinut.
      Nykyisin käytän voiteena Cliniquen Red solution- päivävoidetta, jonka päälle laitan saman sarjan meikinalusvoidetta (maksavat noin 25 e kumpainenkin). Molemmat ovat vahvasti vihreitä voiteita, jotka neutralisoivat punaisuutta.
      Tämän päälle laitan Joe Blascon Red neutralizer -meikkivoidetta (n. 40 e muistaakseni), joka nimensä mukaisesti neutralisoi punaista. Meikki on aika paksua ja saattaa saada ihon hieman kiiltämään, mutta mielestäni kiilto on pienempi paha kuin tomaatin väriset kasvot. Joe Blasco on niin vahvaa, että jopa silloin, kun tuntuu, että kasvot ovat punaistakin punaisemmat ja paniikkikohtaus
      vyöryy päälle, niin punaisuus helottaa poskilta vain vähän meikin läpi.
      On mahtava tunne, kun juoksee vessaan paniikin iskettyä ja kasvot ovatkin neutraalin näköiset. Tämä pikku hiljaa parantaa myös ahdistus/ paniikkikohtauksia. Pelot vähenevät.

      Blascon päälle voi vielä laittaa mineraalipuuteria, joka on herkälle/punaiselle iholle hyvä, ja ei näytä ollenkaan pakkelilta.

      Ainiin ja sitten probioottikuurit. Very good.

      Olen 22-vuotias mies ja olen testannut kymmeniä eri meikkejä, voiteita ja pillereitä. Miehenä haluan, etten näytä vahanukelta, ja tämä yhdistelmä on tuntunut parhaalta. Mikäli iho on liian kuiva, kuten se aika ajoin on, jätän Blascon pois ja laitan vain Cliniquen Red solutionit. Tämäkin toimii ihan hyvin.

      Toivottavasti tästä on apua, jaksamista kaikille punanaamoille.

      PS. Kahvi kannattaa jättää pois kokonaan ! (tämä oli minulle vaikeaa, kärsin kuukauden pahoista vieroitusoireista, kuten huimauksesta, huonovointisuudesta, sanoin kuvaamattomasta väsymyksestä) mutta silloin vasta tajusinkin mikä myrkky se kaffe on.

      • RedUgly

        Ja yksi erittäin tärkeä unohtui: D-vitamiini !
        Tätä syön noin 50 mikrogrammaa päivässä. Saa ihon kuntoon ja mielen pirteäksi. Mikäli ei muuta ravinnossa jaksa muuttaa niin lisää ainakin D-vitamiinia. Suositeltu annos 7,5 on surkean pieni, varsinkaan kun kaikki syöty D-vitamiini ei välttämättä imeyydy kehoon.


    • Onnistumiseni

      Itsellä kans lapsesta/teinistä asti ollut sama tuska. Kohta 26v. Olen kokeillut erilaisia ruokavalioita, luontaistuotteita, apteekin tuotteita, allergialääkkeitä.

      Tärkeimmät onnistumisen avaimet:
      - Juon aamulla puoli litraa vettä heti herättyäni, ja juon päivän mittaan PAljon vettä
      - Pesen kasvot aamuin ja illoin ja rasvaan hyvin (alkoholittomilla: aloe veraa illalla ja s-ryhmän päivävoidetta)
      - Liikun enemmän kuin on pakko
      - Pääasiassa en meikkaa (mitä vähemmän ja harvemmin meikkaan, sitä paremmin punotus pysyy kurissa)
      - En ikinä jätä meikkejä pesemättä pois yöksi
      - Syön sitä mitä kroppa haluaa, ja kumma kyllä yleensä se ei ole sokeria tai valkoisia jauhoja
      - Nukun tarpeeksi ja silloin kun väsyttää
      - Jos naama punottaa niin hymyilen :) Se antaa loput anteeeksi!

      • Viiru71

        Minä huomasin, että naama tuli äkkiä punaiseksi kun oli matkalla juonut ison pullon BATTERY-energiajuomaa.
        Minulle on tullut kaksi kertaa kasvojen punoitus yht`äkkiä ja mennyt ohi muutamassa tunnissa. Nyt tarkkailen jatkossa eri piristeiden käyttöä pitkillä automatkoilla.
        Kysymyksessä on oletettavissa allerginen reaktio. Kannattaa tarkkailla ruoka- ja juomavalikoimia mitä päivittäin syö tai juo.


      • Vapaa7
        Viiru71 kirjoitti:

        Minä huomasin, että naama tuli äkkiä punaiseksi kun oli matkalla juonut ison pullon BATTERY-energiajuomaa.
        Minulle on tullut kaksi kertaa kasvojen punoitus yht`äkkiä ja mennyt ohi muutamassa tunnissa. Nyt tarkkailen jatkossa eri piristeiden käyttöä pitkillä automatkoilla.
        Kysymyksessä on oletettavissa allerginen reaktio. Kannattaa tarkkailla ruoka- ja juomavalikoimia mitä päivittäin syö tai juo.

        Minulla punoituskohtaukset aiheutti:

        -Kahvi
        -Runsas tee
        -Ketsuppi eli tomaatti
        -Alkoholi
        -Raaka omenamehu (ehkä)
        -Luonnonkumi mm. purukumit

        Noita en käytä, enkä punoita enää.


      • p.s.
        Vapaa7 kirjoitti:

        Minulla punoituskohtaukset aiheutti:

        -Kahvi
        -Runsas tee
        -Ketsuppi eli tomaatti
        -Alkoholi
        -Raaka omenamehu (ehkä)
        -Luonnonkumi mm. purukumit

        Noita en käytä, enkä punoita enää.

        Kofeiini mm. battery juomissa ja muissa energiajuomissa herkistää punoitukselle.


    • kalkkilaivankapteeni

      Omaan couperrosa-ihooni on auttanut sinkkivoide. Halpaakin on :)

    • minulletuliapu

      Tomaattiallergia!

    • Sisukka!

      Minulla on melkein koko naama ihan punainen , Kireä ja tulehtunut ja tänään menen lääkäriin ! Tämä tuntuu todella ikävältä . Jos teillä on naama ihan punainen ja tunnet että se olisi kireä tai tulehtunut niin älä laita siihen isoja kerroksia rasvaa ! Ja jos näin on laita naamaasi vain perusvoidetta ei mitään muita rasvoja ! Erioil rasva on todella hyvä ja se helpottaa punotusta ja pehmentäää ihoa. minuun se on ainakin toiminut :) Tämä tuntuu ikävältä mutta kestän tämän ja jos näin on suosittelen menemästä pihalle! Ja jos näin on tuuleta huoneesi ja jos punotus kestää kauan ota yhteyttä lääkäriin :) Perus ohjeet tulevat viellä kerran ! 1. Ei isoja kerroksia rasvaa. 2. Tuuleta kotisi huolella. 3. Älä käytä meikkiä tai muita hajuste tai kauneus rasvoja. 4. Laita illalla pieni kerros rasvaa. 5. Laita 2 tyynyä päällekkäin kun nukut se auttaa naaman punotusta illalla. 6. Ota yhteyttä lääkäriin jos naama on todella punainen tai tulehtunut ! Toivon teille kaikille että paranette pian ja onnea teille :)

    • Ruufus

      Googlettakaa Ruusufinni taso 1 pelkkä kasvojen punoitus. Sen kanssa tässä nyt painitaan ja ei ole helppo selätettävä.

    • Setä.neuvoo

      Youtubessa on ollut videoita aiheesta anti-inflammatory diet, eli tulehdusta ehkäisevä ruokavalio.

      Itselleni kamomillateen juonti on silloin tällöin aiheuttanut punotusta naamaan. Kamomilla sisältää kumariinia, joka ehkäisee veren hyytymistä. Eli notkeammin kulkee veri.

      Toisaalta aspiriini saattaa vähentää tulehdusta ja sitä kautta punotustakin.

    • redface-one

      MOrot pöytää vitun punanaamat ,niinku minäki :) !!. aloe vera voidetta 2 krt päiväs(ohutta) ja heittää semmost perus vaaleet meikkii iha pienen kerroksen kun rasvannu ihon..Ei helota eikä sitä miehenä tarvii panikoida ku ei suttaa koko naamaa nii et näyttää M jacksonilt ,vaikka mies /tai nainen olet .. kaikkee noit tullu kokeiltuu ja yritettyy monien vuosien aikana ,ei toimi mikään muu tähän .. Itse asiassa cannabis on auttanut tosi hyvin ,ja kun lopetin jokapäiväsen dokaamisen .. HAve a nice day redfaces :Dd life its a bitch ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5887
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3727
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      2008
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1809
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1246
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1229
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1037
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      980
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe