Parkkiin veto

Makkonen vaan

Tässä on nyt pariinkin otteeseen päässyt käymään niin, että kun kotikadullani vedän taskuparkkiin alkaa takaa kuulua saatanallinen tööttäys. Tämä aiheuttaa suurta ihmetystä, koska joudun ajamaan töistä tullessa (isohkoa) katua ensin toiseen suuntaan ja sitten tekemään U-käännöksen. Eli vähän ennen kääntymistä ehdin tsekkailla itselleni sopivan parkkipaikan, liikun pakettiautolla btw. Noh U-käännöksen jälkeen pistän vilkun oikealle välkkymään siinä 100 m ennen parkkiruutua, 50 m ennen (nuo mitat on silleen perstuntumalla) alan jarruttelemaan jotta takanaolija ymmärtää pysähtymisaikeeni. En kuitenkaan himmaa vauhtia alle neljänkympin ennenkuin parkkiruudun kohdalla (jottei muu liikenne pumppaisi) ja auton stoppaan kun perä on samalla tasolla kun parkkiruutua edeltävä auto. Pakki silmään, jotta pakkivalo näkyisi, ja vasta sitten käännän renkaat ja peruutan ruutuun, yhdellä sujuvalla liikkeellä.

Käsittääkseni auton saa pysäköidä lailliseen paikkaan? Ja jos se tarkoittaa toisen kaistan hetkellistä pysähtymistä, se ei muuta mitään. No tosiaan tässä parin kuukauden aikana on sattunut muutaman kerran niin, että kun auton saan pysäytettyä, pakin päälle ja auto alkaa peruuttamaan niin se tööttäily alkaa. Jos erehdyn avaamaan oven ja kurkkaamaan mikä siellä takana on hätänä, välkytellään valoja ja nojataan tööttiin. Takanaolija ei suostu itse peruuttamaan vaikka on imeytynyt perseeseeni kiinni ja minun on pakko peruuttaa ruutuun!! Mahdoton tilanne. Nyt olen nämä muutamat kerrat joutunut odottamaan paikallani kunnes takanaolija on renkaat sutien lähtenyt viereisen kaistan kautta, tööttäillen ja keskisormeaan heilutellen. Vasta sitten on ollut tilaa peruuttaa ruutuun.

Kaksi viimeistä tapausta eivät ole edes sattuneet ruuhka-aikaan! Vaan erittäin hiljaiseen aikaan, siinä seitsemän korvilla illalla. Toinen kaista olisi ollut tyhjä. Mutta pakko oli vetää pakittavaan pakuun kiinni.

Millainenkohan hirveä elämä tälläisilla ihmisillä on? Onko heidän elämänsä jatkuvaa vastoinkäymistä ja pään hakkaamista seinään? Ilmeisesti. Itten panin nortin palamaan ja nostin pyyhkijät irti tuulilasista, antaa toisten riehua..

4

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahtuu..

Teit ihan oikein. Kaupungissa keskellä korttelia pysähtyminen voi tarkoittaa yleensa vain kahta asiaa, pysäköimistä tai lastin ottamista/purkamista. Jos takana tulija on niin törppö, että blokkaa itsensä siihen, tehköön niin. Vähänkin eteensä katsova autoilija vaihtaa kaistaa nähdessään edessä vilkku päällä seisovan pakettiauton.

Yleensä nuo äärireaktiot kuvastavat vain turhautumista omaan itseen ja siihen typeryyteen, jota tuli osoitettua. Ei kannata hämmentyä.

• mahtuu..

Niin ja unohtui... Osa meistä on niin pitkällä pinnalla varustettuja, että pysähdymme antamaan tilaa. Ei se parkkaaminen ammattikuskilta niin kauan ota, ettei sitä voi siinä kymmenen metrin päässä odottaa. Sitten tietysti minä olen se joka saa ne valot ja käsimerkit. Mutta edelleen, mitä väliä...

• mjörökölli

Kun ajelee mätsälästä helsingin keskustaan ja työmatka suuntaansa kestää 1,5 tuntia, siinä sitä hermoja koetellaan kun yks alkaa pakittelemaan kesken liikenteen ja kiire olis kotia ennenkuin lapset on nukkumassa.

Noh, ihan laillisesti ja oikeihan sinä teet, ei siinä mittään. Ehkä ne tööttöilijät oppivat valitsemaan sellaisella kadunpätkällä sen vasemman kaistan, niin ei tarvitse pysähdellä.

• Makkonen jälleen

Hyvä hyvä. Itse olen ollut sydän syrjällään tässä hyvän tovin, muistellut autokouluaikoja ja pohtinut onko siinä jotain väärää kun tuolleen parkkeeraa. Noh, on nastaa huomata välilä olevansa oikeassa.

Tänään ei tarvinnut parkkeerata, oli höylä&aura kombinaatio vetänyt kaikki lumet meidän taloyhtiön puolelle katua ja aikaisemmat parisataa parkkipaikkaa oli kutistunut alle kymmeneen.

Mietin vaan minneköhän kaikki naapurit on saaneet autonsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe