Phuket: uiminen

-lomalle

Ollaan lähdössä ihan huhtikuun lopussa Phukettiin, ja mietin, että onkohan keväällä huhti-toukokuun vaihteessa miten suuret aallokot esim. Kata tai Karon beachillä, että pääseeköhän kuitenkin ihan mereen uimaan?:)

8

834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nun

      hei! kyllä pääsee uimaan, Karalla on pitkästi matalaa, lapsille hyvä, Katalla syvenee nopeammin. medusoista ei kiusaa. Aallot riippuu ihan päivästä. aivan siellä niemen kärjessä on isoimmat aallot. ylempänä,patong, kamala, lamsin biitseillä hyvä uisa. rannat jo silloin vähemmän kansoitettuja.

      • CapeSienna...

        "Meduusoista ei kiusaa." Itse olen lähdössä Kamalaan ja kyselinkin aikaisemmin jo meduusoista. Tuntui että oikein kukaan ei osannut vastata mitään, kun kirjoitin että ainakin Australiassa meduusat ovat suuri ongelma. No juuri tänään luin lehdestä, että ruotsalainen nainen oli kuollut Thaimaassa (en tiedä missä päin) meduusan pistoon ja vielä ihan matalalla rannalla...kahluusyvyydellä. Jostain syystä nämä meduusat huolestuttavat minua enemmän kuin mikään muu reissulla. :) Voihan sitä aina jäädä vaikka auton alle, mutta siihen kun pystyy edes jotenkin itse vaikuttamaan.

        Itse luin että tietty pieni meduusalaji tappaa ihmisiä melko paljonkin ja vasta muutamia vuosia sitten Australiassa tajuttiin että kuolemat johtuvat meduusasta. Itse mietin mahtaaka tällaisia tapahtua paljonkin Thaimaassa?

        No mutta muuten, jos Kamalasta jotain tiedätte niin mieluusti kuulen siitä kommentteja. =)


      • Anne40...
        CapeSienna... kirjoitti:

        "Meduusoista ei kiusaa." Itse olen lähdössä Kamalaan ja kyselinkin aikaisemmin jo meduusoista. Tuntui että oikein kukaan ei osannut vastata mitään, kun kirjoitin että ainakin Australiassa meduusat ovat suuri ongelma. No juuri tänään luin lehdestä, että ruotsalainen nainen oli kuollut Thaimaassa (en tiedä missä päin) meduusan pistoon ja vielä ihan matalalla rannalla...kahluusyvyydellä. Jostain syystä nämä meduusat huolestuttavat minua enemmän kuin mikään muu reissulla. :) Voihan sitä aina jäädä vaikka auton alle, mutta siihen kun pystyy edes jotenkin itse vaikuttamaan.

        Itse luin että tietty pieni meduusalaji tappaa ihmisiä melko paljonkin ja vasta muutamia vuosia sitten Australiassa tajuttiin että kuolemat johtuvat meduusasta. Itse mietin mahtaaka tällaisia tapahtua paljonkin Thaimaassa?

        No mutta muuten, jos Kamalasta jotain tiedätte niin mieluusti kuulen siitä kommentteja. =)

        Kyllä medusan huomaa. Ensimmäisellä Kata reissulla niirtä ei ollut 2v sitten tänä vuonna sekä katalla että karonilla.

        Ne huomaa erittäin helposti.

        1) Medusojen lähellä asuu loisia jotka polttelee iholla kuin olisi nokkosella hipaissut. Polte menee hetkessä ohi mutta siitä hyvin teitää medusojen läheisyyden. kannattaa siirtyä hieman pois jo 10 metrin siirtokin voi toimia.

        2) Medusat näkyy tummina läikkinä lähinnä ruskeana alueena muuten kirkkaassa vedessä.


        Voi olla hieman liioiteltua tuo kuolema sillä silloinkin joulukuussa rannoilla oli tuhansia ihmisiä ja ihan rauhassa siellä uitiin vaikka medusoja oli jokunen.


        Sitä paitis olen eri mieltä tuosta uimisesta. matkan hienoimpia jurruja on juuri uiminen ja tänä vuonna uskomattomana elämyksenä oli reissu Phi Phi saarille snorklaamaan.

        Ikinä en ollut snorklannut koskaan aikaisemmin mutta ensi kerralla varmasti mennään sillä se on älyttömän kivaa. Snorlata voi kuitenkin lapsesta mummoikäänkin...:)

        Anne40


      • hotelli allas kutsuu
        CapeSienna... kirjoitti:

        "Meduusoista ei kiusaa." Itse olen lähdössä Kamalaan ja kyselinkin aikaisemmin jo meduusoista. Tuntui että oikein kukaan ei osannut vastata mitään, kun kirjoitin että ainakin Australiassa meduusat ovat suuri ongelma. No juuri tänään luin lehdestä, että ruotsalainen nainen oli kuollut Thaimaassa (en tiedä missä päin) meduusan pistoon ja vielä ihan matalalla rannalla...kahluusyvyydellä. Jostain syystä nämä meduusat huolestuttavat minua enemmän kuin mikään muu reissulla. :) Voihan sitä aina jäädä vaikka auton alle, mutta siihen kun pystyy edes jotenkin itse vaikuttamaan.

        Itse luin että tietty pieni meduusalaji tappaa ihmisiä melko paljonkin ja vasta muutamia vuosia sitten Australiassa tajuttiin että kuolemat johtuvat meduusasta. Itse mietin mahtaaka tällaisia tapahtua paljonkin Thaimaassa?

        No mutta muuten, jos Kamalasta jotain tiedätte niin mieluusti kuulen siitä kommentteja. =)

        http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6530600.ab


    • tarkista itse

      on siellä turistien yleisin kuolinsyy.

      Googleta, kun et kuitenkaan usko.

      • uimamaisterit

        ja kannattaa pysyä merkityllä alueella sillä merivirta on se joka tappaa. Vesi on aina 30C ja aaltojen koko vaihtelee mutta kyllä uimaan yleensä pystyy. Ja on aina vielä uima-altaat. Merivedessä uinti ei aina ole kovin mahtavaa voimakkaan suolan takia jne.


      • tammi09
        uimamaisterit kirjoitti:

        ja kannattaa pysyä merkityllä alueella sillä merivirta on se joka tappaa. Vesi on aina 30C ja aaltojen koko vaihtelee mutta kyllä uimaan yleensä pystyy. Ja on aina vielä uima-altaat. Merivedessä uinti ei aina ole kovin mahtavaa voimakkaan suolan takia jne.

        ja aallot olivat ekakerralla yllätys.ei tajunnut niiden voimaa.mutta kun muutaman kerran oli turvallaan pohjassa oppi kunniottamaan meren voimaa..tosin on niissä aaltoissa mukava leikkiä....


      • matamem
        tammi09 kirjoitti:

        ja aallot olivat ekakerralla yllätys.ei tajunnut niiden voimaa.mutta kun muutaman kerran oli turvallaan pohjassa oppi kunniottamaan meren voimaa..tosin on niissä aaltoissa mukava leikkiä....

        Oli Katalla niin voimakkaat aallot, että minut heittivät ihan rannalla päistikkaa. Hyvä etten hukkunut rantaveteen- olisi ollut noloa. mutta siitä seurasi se hyvä, että tekonivel- polveni oli ollut jäykkä, eikä ollut taipunut pyöräilyyn, mutta sen keikauksen jälkeen on pyöräily sujunut normaalisti. Eli onni onnettomuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe