Kävin työkkärissä uusimassa työnhakuni. Kun virkailija oli kirjautunut tietokonejärjestelmään henkilötunnuksellani, niin hänen ensimmäinen kysymys oli : Onko teidän työttömyysturvanne katkaistu?
Vastaisin, että ei. Ja asia jäi silleen.
Mutta nyt jälkikäteen alkoikin ihmetyttämään, että miksi työviranomainen kysyy minulta työttömyysturvan keskeyttämisestä, kun käsittääkseni työkkäristä menee työttmyysturvan maksajalle kaikki maksun keskeytysmääräykset.
Siis saan peruspäivärahaa (takana yli 500 180 korvauspäivää), että kaiketi Kela olisi sellainen taho, jolla olisi oikeus keskeyttää peruspäivärahan maksaminen siten, että keskeytyksestä Kelan ei tarvitsisi ilmoittaa työkkäriin.
Eli yleisesti. Työttömyyskorvauksen maksatuksen voi keskeyttää jokin viranomainen ihan omalla harkinnallaan työkkäristä riippumatta. Onko näin?
Työttömyysturvan keskeyttäminen
5
647
Vastaukset
- ...menee.
"Eli yleisesti. Työttömyyskorvauksen maksatuksen voi keskeyttää jokin viranomainen ihan omalla harkinnallaan työkkäristä riippumatta. Onko näin?"
TE-toimisto antaa lausunnon siitä, onko henkilöllä lähtökohtaisesti työttömyysturvaoikeus. Siis kun henkilön työnhaku on aktiivisena voimassa ja ei ole esteitä työttömyysturvan maksulle. Sen jälkeen homma siirtyy maksajalle (kassa/Kela). Maksaja tutkii sitten omia juttujaan, kuten esim. Kelassa työmarkkinatukilaisen puolison tuloilla voi olla vaikutusta päivärahan saantiin. Näitä taas ei TE-toimisto tutkiskele.- Kalju K Kojootti
Ok.
Mutta tapauksessani oli se kummallinen juttu, että mihin perustui tuo työkkärin virkailijan kysymys minulle, että onko työttömyysturvani maksatus keskeytetty.
Että millä perusteella työkkärin virkailija kysyi, tietojani katsottuaan, että onko työttömyysturvani peruttu.
No, kaiketi olisi tullut kysyä tuossa paikassa virkailijalta heti, että millä perusteella virkailija kysyi minulta mahdollisesta työttömyysturvani peruutuksesta.
Siis, onko työkkärin virkailijalla sellainen näkymä tietoihini, että mitä minulle ei ainakaan työkkärissä käynnilläni suoraan näytetä. - 31
Kalju K Kojootti kirjoitti:
Ok.
Mutta tapauksessani oli se kummallinen juttu, että mihin perustui tuo työkkärin virkailijan kysymys minulle, että onko työttömyysturvani maksatus keskeytetty.
Että millä perusteella työkkärin virkailija kysyi, tietojani katsottuaan, että onko työttömyysturvani peruttu.
No, kaiketi olisi tullut kysyä tuossa paikassa virkailijalta heti, että millä perusteella virkailija kysyi minulta mahdollisesta työttömyysturvani peruutuksesta.
Siis, onko työkkärin virkailijalla sellainen näkymä tietoihini, että mitä minulle ei ainakaan työkkärissä käynnilläni suoraan näytetä.Siis työttömyysturvaani ei ollut kukaan keskeyttänyt eikä ole tiedossakaan nyt, että joku taho tulisi työttömyysturvaani keskeyttämään.
Siis ihmettelen sitä, että mistä ihmeen ja kumman taustasta virkalija kysyi, että onko työttömyysturvani peruutettu.
Eihän tuollainen kysymys nyt aivan tuosta vaan "vihreänkään" virkailjan päähän synny. - ´´´´´´´´
Kalju K Kojootti kirjoitti:
Ok.
Siis, onko työkkärin virkailijalla sellainen näkymä tietoihini, että mitä minulle ei ainakaan työkkärissä käynnilläni suoraan näytetä.Olisiko tuossa virkailija vain sekoillut jotenkin? Ei niin kumma juttu.
- cnc-orja
Kannattaa aika välillä käydä pankkipalveluavaimilla, jos sellaiset on, käydä katsomassa molli-sivujen sähköinen asiointi kohdan alasivuilla omia tietojaan. Sieltä näkee mitä virkailija on kirjoittanut mm. niihin asiakirjoihin mitä menee esim. omaan työttömyyskassaan. Siellä näkee mitä selvityspyyntöjä on annettu ja millaisia päätöksiä esim. opiskeluista on annettu.Päätöksistä ei ainakaan minulle tullut kirjettä, vaan hain tiedon netin kautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192166Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392065Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä251945Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma461367- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46863Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56792Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698