Tyotodistukset kateissa

voihitttto

Onko kellään hävinnyt kaikki työtodistukset ja koulupaperit niinkuin minulla? Yritä sitten hakea töitä ilman papereita, eihän kukaan suostu ottamaan enää töihin ilman papereita. Koulupaperit saan takas helposti mutta miten kaikki helekutin työtodistukset.

22

7908

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttgghh

Ainakin viimeisimpään työpaikkaan voit soittaa ja kysyä josko kirjoittaisiavat uuden. Itse olen skannannut kaikki todistukset yms. ja polttanut usealle CD:lle. Kätevä tulostaa skannaukset verrattuna papereiden kopiointiin.

• työnantaja

Olen itse tehnyt samalla tavalla. Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset, joten heille ei taitaisi tällainen "meidän" versio kelvata?! Osaako joku valistaa?

• ...
        työnantaja kirjoitti:

Olen itse tehnyt samalla tavalla. Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset, joten heille ei taitaisi tällainen "meidän" versio kelvata?! Osaako joku valistaa?

HMM,mUTTA EIKÖ SIINÄ OLE JO TARPEEKSI TYÖTODISTUSTA KUN KATSOO VÄHÄN YMPÄRILLENSÄ.

• ttgghh
        työnantaja kirjoitti:

"Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset"

Olen ollut ties kuinka monessa työhaastattelussa ja missään ei ole kysytty alkuperäisiä todistuksia. Ainakin tekniikan alalla on onneksi tämä käytäntö että kopiot kelpaavat.

• Anatoli83
        ttgghh kirjoitti:

"Usein työnantajat haluavat nähdä alkuperäiset työ- ja tutkintotodistukset"

Olen ollut ties kuinka monessa työhaastattelussa ja missään ei ole kysytty alkuperäisiä todistuksia. Ainakin tekniikan alalla on onneksi tämä käytäntö että kopiot kelpaavat.

ei oo tarvinnu ollenkaan todistuksia

• nimmari345

Työnantajalla on velvollisuus antaa uusi työtodistus hävinneen tilalle kymmenen vuotta työsuhteen päättymisestä.

• eki68_

ei multa ole ikinä kysytty työtodistuksista tai koulutuksesta mitään. Valmistaudu oman
        cv:n pohjalta vain. Kyllä se siitä poikaseni

• minä vain

työnantaja on velvollinen säilyttämään alkuperäisen työtodistuksen 10 vuotta työsuhteen päätyttyä, joten kysäiseppäs työnantajilta todistuksia....

• Korvenkontio

Mitä virkaa on työtodistuksella eihän siinä ilmene kuin se aika jonka olet ollut poissa kotoa. Virallisemmat tiedot saat kun tilaat eläkevakuutuskertymän siinä on kaikki, tai ainakin pitää olla, se työhistoria hamasta menneisyydetäsi. Toisaalta taas, kun työtodistuksessa ei saa olla esim. mitään kielteistä viittausta työntekijään niin en käsitä miksi sille sitten annetaan niin suuri painoarvo työnhaussa.
      Jos kerran asioit muualla kuin työkkärin luukulla kusetettavana niin uskoisin, että sellainen työnantaja joka todella tarvitsee työntekijöitä osaa myös tulkita sitä listaa missä näkyy eläkekertymä ja työnantajat sekä työtehtävät.

• toinentyötön

"Toisaalta taas, kun työtodistuksessa ei saa olla esim. mitään kielteistä viittausta työntekijään niin en käsitä miksi sille sitten annetaan niin suuri painoarvo työnhaussa"

Jos on uskaltanut pyytää arvostelun ja kaikki on kiitettävää, niin kyllä sillä hiukan on vaikutusta.

• voihitto

Kiitos paljon!

• voihitto
        voihitto kirjoitti:

Kiitos paljon!

... yritin googlettaa että mistä tuon työeläkekertymän voi tilata mutten onnistunut löytämään vastausta

• googlettamalla

• ei näy mullakaan

kaikkie työsuhteita jos olet vanhempaa ikäpolvea...ota selvää asioista ennenkuin v....let

• Paroni!!!!!!!

Kiitettävät työtodistukset voi kirjoitella tietokoneella ja
      sitten vaan kopiokone laulamaan hoosiannaa!

Näinhän nämä lääkäritkin toimivat.

• työeläkkeet jo oot maksanu ni sieltä saan tarkat päivät koska ja missä oot ollu töissä....

• ottakaa selvää

kuin aiemmallekkin, siinä näkyy nykyään kaikki työsuhteet, mutta esim. "Aikuisilla"21 ihmisillä on työhistoriaa ajalta jolloin niitä ei vielä laskettu työeläkkeisiin, kuten itselläni silloin kun olin 17v. Oma työeläkkeeni on alkanut karttua vasta 23-vuotiaana kun olin ollut siihen asti lasten kanssa kotona ym "ei palkkatöissä"

• Eiooo

Mie oon Eestistä.

• ÖÖÖAAA

Syy?

• erkki nimimerkki

Niin, itse ihmettelen samaa. Miksi työnantaja ottaa ihmisen, joka ei osaa pitää huolta omista tärkeistä papereistaan? Itse olen huolimaton tohelo, mutta työ- ja koulutodistukset minulla on tarkassa järjestyksessä ja varalta vielä kopiot jokaisesta.

Valtion ja kunnan virkoihin on aina itseltäni tarkistettu alkuperäiset todistukset.

• arlen
        erkki nimimerkki kirjoitti:

Niin, itse ihmettelen samaa. Miksi työnantaja ottaa ihmisen, joka ei osaa pitää huolta omista tärkeistä papereistaan? Itse olen huolimaton tohelo, mutta työ- ja koulutodistukset minulla on tarkassa järjestyksessä ja varalta vielä kopiot jokaisesta.

Valtion ja kunnan virkoihin on aina itseltäni tarkistettu alkuperäiset todistukset.

Nykyään on työ CV-kätevä systeemi työn haussa,eikä itseltäni juurikaan ole kyselty todistuksia,riippuen tietty mihin "virkaan"hakee.Tallessa kyllä visusti ovat.

• erkki nimimerkki
        arlen kirjoitti:

Nykyään on työ CV-kätevä systeemi työn haussa,eikä itseltäni juurikaan ole kyselty todistuksia,riippuen tietty mihin "virkaan"hakee.Tallessa kyllä visusti ovat.

siis silloin on tarkistettu alkuperäiset kun olen tullut valituksi. Nykyään ei kunnallekaan enää haluta todistuksia, monesti ilmoituksessa joka painotetaan erikseen, ettei niitä pidä lähettää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe