moi,
olen ostamassa e39 1998 340tkm mittarissa.
onko liika ajettu bemari vai onko ok?
ei mulla oo kokemuksia bemari et ei oo tietoa olisko ok vai tulisko kokoajan korjauksia
bemuostaja
Riippuu
miten ajettu ja huollettu, siistillä käytöllä ollut voi olla ihan hyväkin.Jos
se on diesel niin kyllä sillä vielä jonkin aikaa ajelee, mutta jos se on bensa niin se on kyllä jo ihan loppu.Ei kai bensat
heikkoja ole. Itsellä semmonen käsitys, että ahtamattomat bensakoneet merkillä kuin merkillä alkaa olemaan kestävämpiä kuin ahdetut dieselit. Jos ajetaan 400-500tkm, niin suuremman euromäärän saa nykyään pistää dieseleiden remppaan kuin bensojen (on turbo, suutin, polttoainepumppu, välijäähdytin yms. ongelmaa nokivasaroissa)e39 98 2,5 bensa
e39 98 2,5 bensa ajettu 250 ite ajannu 50 ei mitää vikaa ole ollu.Mutta
340 tkm on lähes 100 tkm enemmän kuin sinun autosi 250 tkm. Kyllä siihen 340 tkm ajetussa varmasti vikoja riittää. En ikinä ostaisi 340 tkm ajettua romua, oli merkki sitten mikä tahansa.Noin paljon
ajettu ei ole enää missään olosuhteissa hyvä. Jos muutamalla satasella saa, ehkä kannattaa ostaa.Ikä
Tuon ikäinen auto on merkkiin ja malliin katsomatta aina yksiläö jonka kunto riippuu siitä kuinka hyvin edelliset omistajat ovat sitä kohdelleet.Jos huollot on tehty ohjelman mukaan niin nuo kilometrit eivät merkitse yhtään mitään. Jos taas huonosti ylläpidetty niin kyseessä on täysi pommi.
Merkki huollon täysi huoltokirja on tietysti ainakin osittainen takuu huolloista. Kannattaa katsoa miten autoa on muuten pidetty.
On aina riski ostaa tuon ikäinen auto. riippumatta kilometreistä. Ostaja varokoon.
Vaikka huollot
olisi tehty miten hyvin, on ostos aina riski. Onko ajettu alhaisilla kierroksilla.......metallin väsyminen....kylmäkäynnistyksiä?................ylimääräinen kuluminen............jne, muutaman satasen voi maksaa jos renkaat hyvät ja silleen.Aivan
siksi kirjoitinkin "kunto riippuu siitä kuinka hyvin edelliset omistajat ovat sitä kohdelleet."Huollot ovat sellainen perusasia joka nyt ainakin pitää olla kunnossa.
Vanhassa autossa on tietyt riskit, koska ei välttämättä pysty ostohetkellä tunnistamaan kaikkia piilossa olevia juttuja. Kannattaa suosiolla jättää remonttirahavaraa vaikka noin 1000 euroa. Jotakin yllätyksiä voi tulla aina.
Näin esimerkkinä:
vanha E34, vm. 1993, aj 327 tkm
-ensimmäinen korjaus oli kansi, aj. silloin noin 200 tkm, auto ei läpäissyt pakokaasupäästömittauksia, osa venttiileistä oli käyriä, tähän meni yli 2000 euroa
-tuulilasi meni vaihtoon noin 250 tkm paikkeilla, 300 euroa
-pari talvirengasta piti vaihtaa, aj. 250-270 tkm, noin 300 euroa
-sitten vaihdettiin jarruosia (levyt, palat) siinä 270-300 tkm paikkeilla, noin 1000 euroa, siis yhteensä, muistaakseni on vaihdettu 2 x palat ja 1 x levyt, eri aikana
-300 tkm vaihdettiin kesärenkaat uusiin, 500 euroa
-305 tkm ostettu myös talvella uudet talvirenkaat, 500 euroa
-310 tkm paikkeilla jäähdytin alkoi vuotamaan enemmän, joten meni vaihtoon, maksoi sen noin 300 euroa kaikkineen
-315 tkm ostettu pari uutta talvirengasta, 300 euroa
-320 tkm vaihdettu kaksi tuulilasinpesijänpumppua, 50 euroa
-Nyt pari päivää sitten bensapumppu hajosi, aj. 327 tkm, maksoi 316 euroa
No tuo kansiremppa oli vähän suurempi juttu, mutta muuten melko yleistä osien kuluneisuudesta/rikkoutumisesta johtuneita vaihtamisia.
340
Ei ole nykyautoille matka eikä mikään, mutta valitettavasti Bemari ei kuulu niihin. Todennäköisesti noin ajettu Bemari on ihan loppu joka puolelta. Kone, vaihteisto, perä on loppu ja alustan saa käydä läpi. Jos on ajettu paljon suolatuilla teillä, on vielä korikin ruosteessa. Itse en edes kusisi sinne päin. Jos taas on kunnossa, kaikki paikat on käyty läpi ja ajeleehan sillä sitten.BMW
Jos sen halvalla saa eikä peukalo ole keskellä kämmentä nii mikä jottei! Osta pois.. nykysuuntaus vaan tuntuu olevan että noinkin paljon ajetuista bemareista koneesta riippuen pyydetään 7000 € ja siitä ylöspäin..kokemos
moottori kestää kyllä.Kiinnitä huomio jäähdytysjärjästelmään,onko jo uusittu syyläri(200-500e),vesipumppu,visko,muovikopat(termost.).Etupää nivelet joita on paljon,etuiskarit(300-500e).Erittäin kestävä,huippuhiljainen,.En pidä vielä paljon ajettuna omalla ajettu 310tkmisoilla
autoilla ajetaan aina.ei tuollaisia kilometrejä tarvitse säikkyä,jos auto vaikuttaa olevan ok.huoltokirjat ei tuon ikäisessä merkkaa paskaakaan,ne on ihmettelijöiden juttuja.jos haluaa vähemmän ajetun,se pitää hakea saksasta,kun siellä niillä ajetaan vähemmän,vaikka välimatkat on suurempia ja turkkilaisethan ei tähän liity mitenkään :-)
mersumiehetkin pitää sisäänajettuna 500 tkm ajettua,en ole omassani huomannut väsymyksiä,vaikka takana 470 tkm.tosin kyseessä 530 d.ostin auton kolme vuotta vanhana(aj.190 tkm) ja paljon on tarvinnut kulutusosia uusia,mutta ei mitään dramaattista.
no
ostitko sen?Bmw E39 syyläri
Itellä meni syyläri ja ostin uuden. Siis todellakin uuden ja hinta vain 75€. Suomessa se todella maksaa useita satasia mutta vielä pitäs hommata visko.hyvä peli
mulla e39 ja ajettu +500tkm. ja hyvin toimii. huollot ratkaisee. ainut ongelma on kuskinpuoleinen penkki, joka tärisee kiihdtyksissä.Ai tommosilla
romuilla palstalaiset ajelee.Tuskin
Paikkaansa. Ihan varmasti rukattu mittaria, siihen on pistetty ainakin 250tkm lisää.Kyllä
Yhdyn edelliseen. Todellisuudessa tuolla autolla on voitu ajaa ehkä 5-600 000 Helposti. Kyllä tuollainen bensa kone kestää helposti siihen 800 000. Riippuu tietenkin kohtelusta. Itselläni on samanlainen e39 ja ajettu 650 000 eikä edes polta öljyjä ja päästöt on ku uusissa autoissa. Eli menee leikiten läpi.E39
Ihan taatusti paskapuhetta, Bemarin bensakone ei kestä 500 000 kilometriä vaikka sitä Mersulla vedettäis. 300 000 Kilometriä ilman kansiremonttia on Bemarin bensakoneelta todellinen huippusaavutus, johon valtaosa niistä ei pääse. Ja ne muutamat joilla tuo 300tkm satutaan pääsemään, ovat sellaisia öljykrematorioita että Greenpeace on kimpussa jokaisen käynnistyksen jälkeen.Ei ole
Eipäs ole paskapuhetta. Kyllä oon ajanu jo 650 000 ja ei kertaakaan ole vaihdettu mitään kannentiivisteitä. Ja ei syö edes öljyä mulla eikä edes öljykrematori. Et ilmeisesti tajuu autosa paljoakaa.jooo joooo
höpö höpö. vai pystytkö todistaa väitteesi?JEEP JEEP
PYSTYN! Mulla oleva bmw on olllu mulla uudesta asti! joten tiedän ite onko siihen tehty kansiremontti vai ei. Ei ole. Ja yleensä jos on tehty jotain hommia niin kyllä huoltokirjoihin kirjoitetaan kaikki mitä autoon on tehty! Herra on hyvä ja tulee itse katsomaan huoltokirjaa ja mittarin että ei tarvi turhaan jankuttaa.E39-kokemuksia
Itsellä ollut E39 523 nyt kuudetta vuotta ja helvetin tyytyväinen olen ollut. Sillä on nyt ajettu 263 tkm, ostaessani sen mittarissa oli 185 tkm.Moottori on uuden veroinen; ei syö yhtään öljyä eikä kilise. Voimansiirto on uuden veroinen, ei mitään välyksiä eikä tärinöitä. Pientä öljyvuotoa jakopäässä ja vaihteistossa, mutta eivät haittaa käytännössä yhtään.
Uusittuja tai korjattuja osia ovat olleet:
- laturi ja moniurahihna
- vesipumppu, termostaatti ja moniurahihna
- jarrulevyt ja palat joka pyörään sekä käsijarrukengät
- iskarit taakse
- etupyörän napa
- pari tukivartta etuakselistoon
- koiranluut joka nurkkaan
- taka-akselistoon ns. narinahelat
- katalysaattori
- lämmitettävät taustapeilien lasit
- konepellin avausjaiveri
- hanskalokeron avausmekanismi
- takakontin kannen avausmekanismi
- airbagin merkkivalon sammuttaminen
- takakontin ruosteen paikkaaminen
- pissapojan pumpun uusiminen
Osan töistä olen tehnyt itse ja osan teettänyt muualla kuin merkkikorjaamossa. Varaosat enimmäkseen Motonetistä, vaikka Laakkosenkaan hinnat eivät ole kovin pahoja.
lisäyksenä vielä
Eihän sitä kaikkea meinaa muistaa:- Valonheittimien säätotapit
- molemmat etusumuvalot uusittu itse
- tulpat ja ilmansuodatin sekä raitisilmasuodattimet vaihdettu itse muutaman kerran
- nesteitä tietysti vaihdettu säännöllisesti
- kytkimen työsylinteri laukesi
Pohjassa vähän pintaruostetta, vaikka E39 ei ole todellakaan kovin ruosteherkkä...ainakaan verrattuna E34:ään, jonka omistin aikaisemmin (vertaa kynnyskotelot ja ovien alareunet).
vielä täytyy sanoa
että polttimot on helvetin helppo vaihtaa sekä eteen että taakse. Muutenkin sähköpuolesta on jäänyt erittäin laadukas vaikutelma noita etupenkkien alla olevia airbag-johdotuksia lukuunottamatta. Niihinkin auttaa se, että irrottaa ne etupenkkien jousituksista, johon ne on kiinnitetty liian tiukasti pienillä nippusiteillä. Ai niin akkukin on pitänyt kerran vaihtaa. jokohan tämä riittää..Ei kannata!
Liika ajettu Vuosimalli 98 ei ei.. Olkoon vaikka Diesel niin vuosimalli menee jo niin vanhaksi mittarilukeman suhteen.VÄHÄN FAKTAA
E39:n tyypillisiä vikoja ovat mm. elektroniikkahäiriöt, vialliset polttoainepumput, ajonestolaitteen viat, taka-akselin tuennan väljiintyminen, laturin rikkoutuminen, vaihteistojen öljyvuodot, moottorin ylikuumeneminen viallisen termostaatin takia, epätasaisesti eri puolille vaikuttava käsijarru ja jarrulevyjen kieroontuminen.
Korkeintaan 180tkm ajettu E39 Huoltokirjalla! Mutta unohda nämä yli 300tkm ajetut niistä ei tule kun kalliita korjaus kuluja ja päänvaivaa. T: Bemarimies
Hoh hoh
Tuossa mainitsit sellaisia osia jotka on vaihdettu jo pari kertaa uuteen, kulutusosia.Jos on hyvin pidetty niin ei kun kaupoille.
Tuota noin
Mitä järkeä? Samalla rahalla saat kyllä varmasti reilusti vähemmän ajetun. Ilmeisesti on ensimmäisestä autosta kyse? Onko sen pakko olla bemari? Vaikka itse pidän bemareista ja sellaisella ajan nytkin (E90), niin en ikipäivänä ostaisi mitään autoa millä on ajettu noin paljon.Isoauto, syö alustan osia. Tekniikka: DIESEL, suurimmat murheet on isoissa diisseleissä on automaattilaatikot, turbot ja siirtopumppu. BENSA, vanokset, puolat, termari. Ruoste EI OLE ongelma.
Itse pidän vielä +500tkm ajettua e39 loistohankintana. Kyse on kuitenkin aina siitä että käytetty auto on AINA yksilö.
P.S Kumpi on parempi suomesta ostettu 361tkm vai saksasta ostettu 200tkm???Niimpä...
Ostakaa autot kunnon ja huoltohistoria perustella ei kilmoetrien, ne eivät kerro autosta mitään!!!!
T: Toinen bemarimies....
halvat huollot ja varaosat, kunhan pysyt kaukana länsiautosta tai vast.
ja nyt ajattoman tyylikästä saa pilkkahinnalla, osta ihmeessä.
E39 vm. 98 523iA ajettu 380tkm, kävi kuin kello, ei kuluttanut ylimääräistä, eikä ongelmia, eikä ollut huoltohistoriasta mitään tietoa.
E39 vm. 97 525tds ajettu 580tkm, kävi kuin kello ei mitään ylimääräistä ohjelmaa, kulutti vähemmän kuin muiden vähemmän ajetut.
E39 vm. 98 523i ajettu 390tkm, ja sama homma kuin edellisissä. Tosin pitää kyllä tietää mitä on ostamassa. Koska voi olla pieniä vikoja varusteissa, kuten ilmastointi huoltamaton joka ei toimi ilman aineita, penkinlämmittimet ovat vikaherkkiä, airbag-valo apukuskin penkin takia, lämmitinlaitteen esivastus jne.
Nämä kaikki edes vähän tekniikasta tietävä hoitaa ilman hirveitä kuluja.
Itse en ikinä ostaisi muuta kuin BMW:tä yli 300tkm, BMW:n kilometreillä en pidä väliä, jos on kuutoskone M52:sta eteenpäin (E36, E39, E38). Nelos- ja kasikoneissa on sitten omat ongelmansa.
M52-moottori (E36 320, 323, 328 / E39 520, 523, 528 E38 728) on yksi maailman parhaista koneista suorituskyvyn, kestävyyden ja huoltohelppouden osalta, ja kulutus ei tehoihin nähden mikään älytönkään ole.
Se on yksi ainoista isoista huolloista jota kannattaa 450-500tkm välissä tehdä.