Miten suhde toimii, kun on ikäeroa?

Kyselevä

Olen 28 - vuotias mies. Olen ihastunut mukavaan 17 - vuotiaaseen naiseen. Meillä on sama harrastun. Näemme useasti. Meillä on ikäeroa. Olem miettinyt ettei koskaan tiedä kuka se oikea on. Luulin naista vähän vanhemmaksi mitä oli. Hän on aina kavereiden kanssa. Miten minun kannattaa lähestyä? Miten suhde toimii, kun toinen 17 ja toinen 28?

9

974

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylä

Hyvin toimii, ainakin vähän aikaa. Onnea yritykseen.

• ...

Ei toimi! Teillä on niin paljo ikäeroa, jos tyttö ois 25 ja sä 36 niin sitte ois jotain mahiksia. Tajuatko se on tosi nuori tyttö, sä oot jo melkeen 30, täysin erilaiset elämäntilanteet. En millään usko että vois toimia. Eti nyt vaan oman ikästä seuraa...

• Invictus

"En millään usko että vois toimia. Eti nyt vaan oman ikästä seuraa... "

Tämä on se, mitä minä kutsun rajoittavaksi uskoksi. Ikä (niin kauan kun ei puhuta pedofialiasta) ei tarkoita sitä etteikö parisuhde voisi toimia. Tietenkin siinä on omat, todella vaikeat haasteensa, mutta ihmisen ei pitäisi koskaan antaa haasteiden estää tekemästä sitä mitä hän haluaa oikeasti tehdä.

• on keskusteltu

ja rakkaudessa ei ole sinällään koskaan voittajia tai häviäjiä. Jos odottaa ikänsä ihmistä, joka kaikin tavoin vastaa omia ja ennen kaikkea muiden ihmisten toiveita, ei löydä oikeaa milloinkaan. Ikä on loppupeleissä hyvin toisarvoinen seikka verrattuna esim. siihen, mitkä ne paljon puhutut elämäntilanteenne oikeasti ovat. Yhtä hyvin kaksi parikymppistä voi olla elämässään eri tilanteissa, toinen valmistunut jo ammattiin ja vaikkapa vakitöissä, toinen etsii vielä itseään ja miettii, mitä ehkä opiskelisi. Toinen voi haluta lapsia nuorena, toinen ei koskaan, kolmas asua omakotitalossa mahdollisimman pian ja joku taas ei milloinkaan. Kaikki nämä selviävät tutustumalla, ja merkitsevät enemmän kuin yksittäiset pikkuseikat, kuten ikä.

• Joo ei toimi

Ei tule toimimaan.

Olette täysin eri maailmoista ikinenne.

Kysymys ei ole ikäerosta vaan siitä että hän on noin nuori verrattuna sinuun. Tilanne tasoittuisi vasta monien vuosien jälkeen.

• vaikeaa on

Ongelma tässä on ainakin se, että tuo tyttö ei ole koskaan vakavasti seurustellut, eikä voi olettaa että 17-vuotiaana joku tietäisi mitä haluaa tehdä loppuikänsä. Omasta kaveripiiristä en juuri tunne tapauksia että nainen olisi alkanut seurustelemaan 20-vuotiaana tai nuorempana ja suhde olisi kestänyt. Haluatko ottaa riskin että hän päättää haluavansa kokeilla itsenäisyyttä joskus vuosia myöhemmin? Toinen juttu on se, että jos tyttö asuu kotona vanhempien luona ja hänen kaikki kaverinsa ovat lukioikäisiä teinejä, niin miten luulet sulautuvasi siihen kuvioon.

• vastausta!

Ihmiset ovat niin erilaisia tuossa iässä. Mutta usein sinun iässäsi mennään jo naimisiin ja perustetaan perhettä. Harva 17-20 vuotias on siinä vaiheessa. Teidän kaveripiirinne ja elämänne voi olla niin erilaisia...

Mutta, ehkä voisit koittaa tutustua tyttöön paremmin ja olla ensiksi kavereita ja katsoa mihin se siitä kehittyy.

Joskus "ennen vanhaan" tuo oli ehkä normaali ikäero, mutta maailma on muuttunut. Omasta mielestäni 17 -vuotiaat on useimmiten lapsellisia, mutta poikkeuksia voi löytyä. Ja usein tuon ikäisten suhteet ei kauaa kestä, mutta jotkut menevät teinirakkautensa kanssa naimisiin. Tosin sinähän et enää ole ihan teini... Oma siskoni meni 19-vuotiaana kihloihin ja sai lapsen 22-vuotiaana ja oli valmis siihen. Itse en todellakaan olisi ollut.

Koska emme tunne sinua emmekä tyttöä niin vaikea sanoa, toimisiko suhteenne vai ei! Ei sitä pelkän iän perusteella varmaksi tiedä. Muista kuitenkin sekin, että tytön vanhemmat voivat ehkä suhtautua sinuun karsaasti. Vaikka on niitä 35-40 -vuotiaitakin 17-vuotiaitten tyttösten kanssa seurustellut...

• anna mennä!

on teillä kyllä harmillinen just tuossa kohtaa, hän kun ei pääse vielä edes ravintolaan.. Itse olin 17, kun aloin seurustelemaan 26-vuotiaan kanssa. Olimme yhdessä 5 vuotta, kunnes halusin lisää elämänkokemusta. Hän halusi naimisiin, minä en voinut kuvitellakaan asiaa. Olin varhaiskypsä lukiolainen, hän jo akateemisen loppututkinnon suorittanut. Seurustelu oli hauskaa ja antoisaa, annoimme toisillemme kunnon vastuksen ihan alusta saakka. Naapurit ja kylänakat kauhistelivat, mutta se ei meitä haitannut. Erosimme ystävinä, mitä olemme edelleen hänen nykyisen vaimonsa harmiksi. Ikä on vain numero. Suurimmaksi osaksi.

• ....................
        anna mennä! kirjoitti:

on teillä kyllä harmillinen just tuossa kohtaa, hän kun ei pääse vielä edes ravintolaan.. Itse olin 17, kun aloin seurustelemaan 26-vuotiaan kanssa. Olimme yhdessä 5 vuotta, kunnes halusin lisää elämänkokemusta. Hän halusi naimisiin, minä en voinut kuvitellakaan asiaa. Olin varhaiskypsä lukiolainen, hän jo akateemisen loppututkinnon suorittanut. Seurustelu oli hauskaa ja antoisaa, annoimme toisillemme kunnon vastuksen ihan alusta saakka. Naapurit ja kylänakat kauhistelivat, mutta se ei meitä haitannut. Erosimme ystävinä, mitä olemme edelleen hänen nykyisen vaimonsa harmiksi. Ikä on vain numero. Suurimmaksi osaksi.

ei riitä pelkästään tuo että ihmiset iän perusteella sanoo toimiiko vai ei. Itse olen 18 ja mieheni 32 vuotta. Mieheni kyllä luuli minua 25-30 vuotiaaksi kun tavattiin :)
        Ja tuo, että tämän ikäinen ei voi tietää haluaako naimisiin vai ei, niin minä kyllä tiedän. Olisin valmis sitoutumaan nykyiseen mieheeni ihan kunnolla.
        Asiaan saattaa kyllä vaikuttaa se että aloitin nämä miesjutut jo 13-vuotiaana ja sekoiltua on tullut enemmän tai vähemmän. Minulla on ollut irtosuhteita, seurustelusuhteita ja seksisuhteita jo ennen miestäni, ihan riittämiin, jopa liikaa näin nuoreksi.
        Elämäntilanteet meillä on kuitenkin suht erilaiset, minä opiskelen ja hän on töissä. Omillaan olen kuitenkin asunut jo lähemmäs 4 vuotta, joten minulla on kuitenkin tolkku siitä miten asiat hoidetaan yms.
        Jos tyttö on kypsempi kuin ikäisensä yleensä ja sinä hieman oman ikäisiäsi epäkypsemmän oloinen, niin uskon että voi toimia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      147
      3992
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2407
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      52
      2083
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      21
      1797
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1117
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe