Auto on 180 000 tkm ajettu opel astra g 8v 2001.
Mikä ois hyvä öljy joka vähentäis hydr.vent. nostimien ääntä?
Mikä viskositeetti ois hyvä ?
Mitä laittaisin koneeseen?
13
663
Vastaukset
- jotai
1) kokeile nyt aluksi ajaa moottori lämpöiseksi ja sitten ajat yläpään kierrosalueella kiihdytellen, käyttäen moottorin tehoja. se voi auttaa, jos venttiilinnostimesi ovat vain tukossa niin saat niihin vähän liikettä - voi lika irrota.
2) jos ei auta, niin kokeile ihan eri merkkiä. minulla nostimien ääni väheni aikoinaan mobilin synt s 5w-40 öljyllä, mitä vastaava lienee nykyään super 3000.
jos ne nostimet naputtavat jatkuvasti, voi niissä olla jotain mekaanista vikaa. silloin en suosittele vaihtoehtoa 1, vaan mene mieluummin korjaamolle. minulla oli joskus nostimien naputusta käynnistyksessä, mutta se loppui tuolla tehokierrosalueen käytöllä, eli kai se avasi nostimet paineen alla uudelleen...- ekotykki 2.5
sille ennen seuraavaa öljynvaihtoa moottoripesu,se voi auttaa.Mutta tuon ikäsissä 1.6 8.v eco koneis on myös nokka-akseli vikoja.Oli liian pehmeää tavaraa akseli.Mutta paras tieto o ocf.fi pooppeli foorumis.
- raskaskoneasentaja
yks asentaja sanoi että ei noita 5w öljyjä ollenkaan näihin joissa nuo hydrauliset nostimet vaan joku 10w öljy! pitäs lakata ääni.
- pksapuhetta
taas "asentaja"! Hahahaha, vai vielä 10W nykyaikana, höpö höpö, 5W-40 niihin käy niinkun muihinkin. Eihän se Winter-lukema siihen sitäpaitsi vaikuta. Kaikenlaisia pihalla olevia lumiukkoja...
- 9+5
Selvähän se on että mitä lirumpaa kylmänä sitä paremmin hydrauliikka toimii heti käynnistäessä. Itse olen kokeillut opelissa erilaisia öljyjä, ja johtopäätös on aivan selkeä että mitä ohuempi kylmäviskositeetti sitä vähemmän ääntä venttiileistä.
Vaihtoehto yksi:
http://www.monitoimi.org/5w30-litraa-p-783.html
toinen vaihtoehto:
http://www.monitoimi.org/10w40-litraa-p-785.html
Moottorin sisäinen huuhtelu on suositeltavaa, koska nakutuksen aiheuttaja saattaa olla jumittava venttiilinnostin. Siihen tarkoitukseen on tämä aine:
http://www.monitoimi.org/engine-flush-p-809.html- öljyukko
Oletko töissä tuolla Rengon Monitoimessa, kun sitä täällä aina mainostat? On vaan aika hassua suositella öljyjä joita saa vain parilta paikkakunnalta.
öljyukko kirjoitti:
Oletko töissä tuolla Rengon Monitoimessa, kun sitä täällä aina mainostat? On vaan aika hassua suositella öljyjä joita saa vain parilta paikkakunnalta.
Joo, kyllä olen. Ja kyllä näitä tuotteita saa Postin tai Matkahuollon tai Kaukokiidon toimituksena Suomen jokaiselta paikkakunnalta. Linkitän tuotteet sen tähden kun joku kysyy jotta mitä voi laittaa mihinkin koneeseen.
- öljyukko
hasardi kirjoitti:
Joo, kyllä olen. Ja kyllä näitä tuotteita saa Postin tai Matkahuollon tai Kaukokiidon toimituksena Suomen jokaiselta paikkakunnalta. Linkitän tuotteet sen tähden kun joku kysyy jotta mitä voi laittaa mihinkin koneeseen.
Ko. yrityksen edustajana sinun tulisi tietää ettet saa täällä mainostaa ilman Suomi24:n lupaa. Näin ilmoitusluontoisena asiana ajattelin kertoa.
Säännöt:
http://www.suomi24.fi/opastus/keskustelu/ohjeet/#saannot_vastuu
- öljyukko
Yksi ääni lisää Mobil Super 3000 öljyille. Kaksi kotteroa saatu tuolla hiljaisiksi. Jos on jo kovasti kuluneet niin nostimet vaihtoon, näytti olevan vain noin 6€ kappale. Ei pitäisi olla vaikeaa vaihtaa.
Mitään puhdistus liemiä en koneeseen laittaisi, ne ei sinne kuulu vaikka on niitä nostimia hetkeksi saatu hiljaiseksi niilläkin. - ex astra omistaja
Opelien ja varsinkin tuon ikäisten astrojen koneet hajoaa niin helposti että ei siihen mikään öljy auta. Suosittelen auton vaihtoa öljynvaidon sijaan.
- 344567
Pysy 5W-40 öljyssä mutta kokeile toista merkkiä, esim. Teboil, Mobil tms. - et mainitse mitä nyt käytät.
MItään tarvetta moottorihuuhtelu- tai pesuaineille ei ole. - 20+9
Kokeile Forten mootorin pesuainette! Itellä autoi, ei tosin ollut Opel.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462