Kiinnostuneita etsimään syvempää Jumala-yhteyttä kanssani?

-Mirkku-

Hei! Olen kolkyt ja risat kahden lapsen äiti Helsingistä. Olen luterilainen, joka etsii ja kaipaa syvempää Jumala-yhteyttä vanhaan körttiläiseen henkeen, mutta koen tämän tehtävän haastavaksi ja kaipaan rukousystäviä/rukouskavereita. Voisimme kokoontua rukoilemaan yhdessä. Olen itse Raamatun ja kertomusten pohjalta ymmärtänyt yhteisen rukouksen voimallisemmaksi keinoksi löytää Herra.

Nykyiset karismaattiset piirit koen vieraaksi, ja uskon itse jopa vihollisen tekevän niissä työtään. Esim. erilaiset kummalliset ilmiöt, vapinat, tärinät, ääntelyt, jopa kaatumiset herättävät epäilyni. En ole onnistunut löytämään rukouspiiriä, jossa kaipaamani kaltainen hengellisyys toteutuisi, ilman villejä ilmiöitä mutta kuitenkin enemmän kuin pelkkää yhteistä rukousta tavoitellen.

Kaipaisin sitä, että todella oltaisiin valmiit etsimään Herran kasvoja. Etsien Raamatun lupauksia, vedoten niihin Jumalan edessä. Oltaisiin valmiit ODOTTAMAAN. Ei alettaisi itse tuottaa tai visualisoida mitään, jos Herra ei vastaa. Tarpeen tullen yritettäisiin vaikka paastota yhdessä, mahdollisuuksien ja jaksamisen mukaan. Emme niinkään ylistäisi, ennen kuin olemme saaneet Herralta jotain (toki jossain määrin sekin olisi mahdollista, se ei kuitenkaan olisi erityisen painottunut asia.

Jos kiinnostuit, kirjoita vastaus jossa kerrot jotain itsestäsi. Edellytys on, että ajattelet edes suunnilleen samalla tavalla kuin minä... voit vastat myös sp-osoitteeseeni [email protected]. :)

13

533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että sinä jo etukäteen suljet Jumalan omaan pieneen purkkiisi. Jumalan pitäisi toimia sinun määräämissäsi puitteissa??? Et anna Jumalalle vapaita käsiä toimia niin kuin Hän tahtoo tulevassa rukouspiirissäsi.
      Sinä kaipaat kohdata Jumalan mutta panet Hänelle ehtoja tai jopa kieltoja. Miksi?
      Oletko varma että Kaikkivaltias Jumala suostuu sinun määräämiisi ehtoihin ja puitteisiin?
      Anna Jeesukselle kaikki valta elämässäsi. Heitä pelot ja rajoitukset pois.
      Herra on nähnyt sinun kaipauksesi. Hän rakastaa sinua ja tulee kohtaamaan sinua mutta....
      Herra tulee ja siunaa sinua niin kuin Hän itse tahtoo jos annat Hänen tehdä sen.
      Jos et anna Jeesuksen toimia vapaasti, Hän voi jäädä sivustaseuraajaksi. Silloin sinä jäät kaipaavaksi.
      Herra ei tee sinulle väkivaltaa. Tässä on sinun ongelmasi.
      Kuka on Herrasi joka sinua hallitsee? Sinä itse ja sinun pelkosi, vaiko Herra Jeesus Kristus?

Huomaa että, Pyhä Henki ja armolahjat ovat annettu kaikille uskoville ja kaikille Jumalan seurakunnille.
      Helluntaiseurakunnilla ei ole yksinoikeutta Pyhään Henkeen eikä myöskään armolahjoihin.
      Mutta yksilöuskovan tulee janota ja pyytää Pyhää Henkeä ja armolahjoja jotta hän voisi ottaa ne vastaan.
      Jos on pelkoja ja ennakkoluuloja Pyhän Hengen toimintaa kohtaan, silloin on vaikea ottaa vastaan vaikka Jeesus suorastaan tyrkyttää Pyhää Henkeä ja armolahjoja jokaiselle omalleen.
      Olen ymmärtänyt Raamatusta että Jeesus murehtii kun uskovat eivät ota vastaan Hänen Pyhää Henkeään ja armolahjojaan.

• siskoni luteri-

laisuudessa. Iloitsen halustasi kasvaa Herran tuntemisessa. Tunnen hyvin körttiläisyyttä ja ymmärrän halusi löytää Kristuksessa enemmän.

>>>Nykyiset karismaattiset piirit koen vieraaksi, ja uskon itse jopa vihollisen tekevän niissä työtään. Esim. erilaiset kummalliset ilmiöt, vapinat, tärinät, ääntelyt, jopa kaatumiset herättävät epäilyni. En ole onnistunut löytämään rukouspiiriä, jossa kaipaamani kaltainen hengellisyys toteutuisi, ilman villejä ilmiöitä mutta kuitenkin enemmän kuin pelkkää yhteistä rukousta tavoitellen.

• >>>Jaikal on mennyt mukaan helluntailaisuuteen ja raamatunvastaiselle toiselle kasteelle>Ajattelen kanssasi samalla tavoin.

• aiheenmukaisella
        jaikal kirjoitti:

>>>Jaikal on mennyt mukaan helluntailaisuuteen ja raamatunvastaiselle toiselle kasteelle>Ajattelen kanssasi samalla tavoin.

osastolla. Ei Häiritä Mirkun aloitusta hyvästä aiheesta tämän enempää.

• jaikall
        aiheenmukaisella kirjoitti:

osastolla. Ei Häiritä Mirkun aloitusta hyvästä aiheesta tämän enempää.

ei voida käydä millään palstalla ilman riitelyä. Kastepalstalla tätä asiaa puidaan jatkuvasti
        eikä kukaan näistä keskusteluista näytä oppivan mitään.
        Tällä palstalla en aio alkaa keskustelemaan (väittelemään) kasteesta.
        Ihminen joko uskoo Jumalan Sanan ja ottaa sen vastaan sellaisenaan ja tekee sen mukaan, tai sitten hän hylkää sen ja perustaa oman opin kasteesta(kin) ja toimii sitten sen mukaan.
        Mutta on hyvä huomauttaa tästä tärkeästä asiasta. Vilpitön ihminen huomaa tai hänen pitäisi huomata luterilaisten muuttaneen Jeesuksen lähetyskäskyn sanajärjestystä tukemaan lapsikastetta.
        Jospa se on tämä asia josta se kenkä puristaa Mirkullakin.
        Mutta emme häiritse tämän enempää.

• -Mirkku-

Miksi ihmeessä nuo kuvaamasi rukousyhteisöt ovat ossain maan alla?? :) Eihän leiviskää pidä kätkeä, lamppua pitää pöydän alla ne... niin turhauttavaa kun on niin vaikea löytää sellaista. Vaikka toisaalta ymmärrän kyllä halun suojella omaa pientä porukkaa, jos yhteinen sävel on löytynyt.

Mutta joo, kerro vaan minulle noista tietämistäsi piireistä. En välttämättä pääse mukaan mutta eihän se mitään ota os ei annakaan. Sp-osoitteeni on tosiaan tuo [email protected]

• -Mirkku_
        -Mirkku- kirjoitti:

Miksi ihmeessä nuo kuvaamasi rukousyhteisöt ovat ossain maan alla?? :) Eihän leiviskää pidä kätkeä, lamppua pitää pöydän alla ne... niin turhauttavaa kun on niin vaikea löytää sellaista. Vaikka toisaalta ymmärrän kyllä halun suojella omaa pientä porukkaa, jos yhteinen sävel on löytynyt.

Mutta joo, kerro vaan minulle noista tietämistäsi piireistä. En välttämättä pääse mukaan mutta eihän se mitään ota os ei annakaan. Sp-osoitteeni on tosiaan tuo [email protected]

Jiit ei näämmä toimi kunnolla mun koneella, kokeilkaa sovitta jiitä oudon näköisiin sanoihin...

• -Sirkku-

Kukapa ei kaipaisi syvempää yhteyttä Jumalaan. Minäkään en ole tähän mennessä löytänyt seurakunnista sellaista yhteyttä, jossa osapuolet jakaisivat edes suurin piirtein samanlaiset näkemykset kanssani.

Mutta onko uusien piirien perustaminen sittenkään hyvä ratkaisu? Vihollinen tekee työtään kaikissa kristillisissä yhteisöissä eikä uusikaan piiri olisi siltä automaattisesti suojassaa. Toisaalta, jos tai kun löytää samanhenkisiä ystäviä, eikö heitä voi tavata jo olemassaolevissa yhteisöissä?

Eräs pappi sanoi mielestäni viisaasti, kun esitin hänelle tähän asiaan liittyviä kysymyksiäni: kannattaa tehdä työtä liittyäkseen jo olemassaoleviin yhteyksiin. Kyllä minäkin silti kavahdan seurakuntia, joissa esiintyy kovin räikeitä ristiriitoja siihen nähden, mitä itse pidän oikeana. Ehkä kannattaa valita yhteisö, jossa ongelmia on vähiten. Sen kautta Jumala voi kasvattaa ja laajentaa sydäntäni. Siten yhteyttä alkaa ehkä ennen pitkää löytyä yhä useampien kanssa. Alkaa nähdä sitä, mikä on yhteistä sen sijaan, että huomio kiinnittyisi eroavaisuuksiin.

Löysin muuten tänään erinomaisen nettisivuston nimeltä tulta.fi. Sieltä löytyy laadukasta lukemista Herran kasvoja kaipaavalle. Uskon saavani sivuston opetuksista sellaisia uusia näkökulmia, joiden kautta voin ehkä vapautua tarpeettomista odotuksista seurakuntaa kohtaan. Kun kasvan uskossa, Jumala tuonee tielleni oikeat ystävät ilman että heitä tarvitsee varsinaisesti etsiä.

• Westsider

saavat uuden voiman". Ja siinä Voimassa on 100% ratkaisu kaipaukseesi. Eikä siihen muuta ratkaisua olekaan.
      Sinun iässäsi minullekin (myöskin luterlainen) tuli tuo sama kaipaus ja halu päästä lähemmäksi Jeesusta Kristusta
      Kirkkauden toivo. Sainkin innon tutkia sanaa ja käydä sanan kuulossa. Rukoilin Pyhän Hengen ohjausta, päästä
      Elämäntielle, joka on Jeesus Kristus. Sainkin pian kohdata hänet Pyhän Hengen kasteessa, Siinä kasteessa sain
      sinetin, jolla hän sinetöi minut omakseen, aina lunastuksen päivään saakka, pois tämän maailman herrasta
      ja menosta. "Ei voi palvella kahta herraa."

Siitä hetkestä on kulunut jo monet kymmenet vuodet, ja "sinetti on säilynyt yhtä kirkkaana, Kiitos Herralle,
      Hän on se joka pitää sen voimassa. Sillä Hän on uskollinen.
      Kun pyysin häntä elämäni Herraksi ja johdattajaksi, en asettnut mitään rajoituksia hänen työlleen minun elämässäni. Hän on johdattanut elämäni kulun ihanalla tavalla. En totisesti vaihtaisi siitä päivääkään pois.

• Westsider

Menee Herran omien sydämeltä sydämelle. Yli kaikkien Herätys ja Kirkko rajojen.
        Otan sen, mikä on oikein ja hyvää, ja hylkään mikä ei niin ole.

• KK
        Westsider kirjoitti:

Menee Herran omien sydämeltä sydämelle. Yli kaikkien Herätys ja Kirkko rajojen.
        Otan sen, mikä on oikein ja hyvää, ja hylkään mikä ei niin ole.

meikäläisin, eikä heikäläisiin. Hän on kaikki. Kaikissa omissaan.

• Tjerne.

Jos asiasi kiteytetään, niin etsit näköjään jumal-suhdetta ihmisistä.

• Westsider

"Anoen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan
        ja valaisisi teidän sydämenne silmät, että tietäisitte, mikä on se toivo, johon hän on teidät kutsunut, kuinka suuri hänen perintönsä kirkkaus hänen pyhissään" (Ef. 1:17-18)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe