Mohikaanilta ja muiltakin

ekivaari

jotka olette lukeneet Ristin Voitosta 6/2010 Matti Kankaanniemen artikkelin "Sanan arvovalta ei kaadu ´epätarkuksiin`", niin mitä mieltä olet ja olette artikkelista, jonka loppukommentin otsikkona on; "virheettömyysintoilu voi olla karhunpalvelus ymmärtämiselle"?

Omalta osaltani olen iloisesti yllättynyt, että R.V. on antanut koko keskiaukeaman tilan tutkimuksen selittämiseen!

`

15

249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RV-lehti, n. vudesta -68 lähtien, ehkä joku numwero on jäänyt välistä, kun lasku on ollut liian pitkään maksamatta? Pidän edelleen siitä lehdestä, se on tärkein minulle tuleva lehti. Mutta siitä huolimatta RV-lehti ei ole sellaisenaan Jumalan sanaa. En pidä tämänpäivän Rv: keskiaukeaman kirjoituksesta, miksi pitää väitellä jostain joksikin tohtoriksi? Saivarrella Sanaa ristiinrastatiin, niin että yksinkertaisempi menee taatusti sekaisin!
      * Ymmärrän sinun ekivaari nauttivan siitä, koska itsekkin etsit viisaudenkautta yhteyttä Jumalaan, sinulle on Jeesus pelkkä syntinen liha, jolla ei ole sinulle mitään merkitystä. sinä liitelet hengessä kaiken raadollisuuden yläpuolella viisaudessasi.
      * Minä taas uskon ristin hullutukseen, jota Jumala saarnaa uskollisten Raamatun mukaiseen evankeliumiin uskovien veljien ja sisarien kautta.
      * Keskiaukeman kirjoitus ei ole tämän seuraavan Raamatun kohdan kanssa samaa mieltä.

* Itse Raamatun Herra ja Sana, uskon alkaja ja täydelliseksi tekijä on iloinen aivan eriasioista, kuin mitä RV-lehden keskiaukeama tänään kirjoittaa.
      * Matt. 11:25-30. "< Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. 26. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. 27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. 28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. 29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. 30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

* Tuossa yllä on ekivaari paljonkin sinulle opettavaa, jos minullekkin, mutta olen jo sen oppinut Jumalan armosta, että ellei Isä ilmoita Poikaansa, niin Häntä ei voi tulla tuntemaan oppimisen kautta, eikä Isää, ellei Poika Häntä ilmoita. Eikä tuo keskiaukeaman kirjoitus vie ketään lähemmäs Isän tai Pojan tuntemista. Sen tietää jos siitäkin, koska sinä miellyit heti monisanaiseen viisauteen ja viisasteluun, sanoejen sommiteluun joka osoittaa ainoastaan ihmisviisautta. Mutta evankeliumin päämäärän kannalta turhaa sana helinää.
      * Evankeliumin päämäärä on sielun pelastus, ei tohtorien ja professorien arvonimet ja tittelit.
      * Syväntö sanoo Israelissa kauan asuneena ja Raamattua paljon tutkineena, että jes. 52 sanotaan, "Ei ollut Hänellä, Jeesuskella; titteliä eikä oppiarvoa, johon me oleimme mielistyneet." Niin nytkö pitäis hurrata nykyajan kirjanoppineille, jotka sekoittavat Raamatun yksinkertaista sanomaa, enemmän, kuin siitä olisi evankeliumin ymmärtämisen kautta hyötyä sielujen pelastukseksi ?

* Arvostan kyllä Martti Kankaanpäätä, mutta en nyt tuota vaikeaselkoista monisanaista selitystä selityksen perään. Se vie pohjan yksinkertaiselta RISTIn sanomalta, ja veren evankeliumilta, että evankeliumi onkin sitten vain viisasten ja ymmärtäväisten saatavailla. Täysin päinvastoin kuin mitä evankeliumin Herra Jeesus itse sen määrittelee ja siitä on iloissaan, että Isä on sittenkin asiat näin hyväksi nähnyt. Ja nytkö se sitten pitääkin mutkistaa sanaleikiksi?

• kanssasi, että Ristin Voitto ei ole sellaisenaan Jumalan sanaa, enkä siihen siinä mielessä avauksessani viitannut. Tuli vain mieleeni kanssasi aikaisemmin käymät keskustelut, joissa muistutin Raamatun olevan ristiriitainen kirja, koska se kertoo kahdesta toisilleen vastakkaisista ja ristiriitaisista maailmoista. Eiväthän fysiikan määritelmän säännötkään päde yksiin kvanttifysiikan sääntöjen kanssa, koska nekin ovat keskenään ristiriitaista materialista contra antimaterialista tiedettä!

Materiaalisen maailman tutkimiseen riittää maallinen viisaus ja taivaallisen hengen maailman tutkimiseen Jumala on antanut meille Jeesuksen Kristuksen; "joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi." [1.Kor. 1:30; Ef. 1:8]

`

Syväntö on erehtynyt tuossa mitä Jeesuksen tittelistä on sanonut, sillä Jumala aateloi Kristuksen pojakseen ja ylipapiksi, [Fil. 2:9] Raamattu sisältää hyvinkin paljon sanaleikkejä. Heprean kieli on leikillinen kieli, kun siinä samojen konsonanttien väliin lukija voi sijoittaa tarpeelliset vokaalit ja samoista konsonanteista voi kuulema rakentaa vokaaleita lisäämällä eri sanoja. Esimerkiksi 1. Kuninkaiden kirja 17. luvun 6. jakeen voi vaihtoehtoisesti lukea tällä tavalla: "ja - a r a b i t - toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta."

Mutta eihän se olisi mahdollista juutalaisten ylpeydelle, että arabit olisivat ruokkineet profeetta Eliasta!
        [Vertaa Luuk. 4:25-27;].

• ekivaari kirjoitti:

kanssasi, että Ristin Voitto ei ole sellaisenaan Jumalan sanaa, enkä siihen siinä mielessä avauksessani viitannut. Tuli vain mieleeni kanssasi aikaisemmin käymät keskustelut, joissa muistutin Raamatun olevan ristiriitainen kirja, koska se kertoo kahdesta toisilleen vastakkaisista ja ristiriitaisista maailmoista. Eiväthän fysiikan määritelmän säännötkään päde yksiin kvanttifysiikan sääntöjen kanssa, koska nekin ovat keskenään ristiriitaista materialista contra antimaterialista tiedettä!

Materiaalisen maailman tutkimiseen riittää maallinen viisaus ja taivaallisen hengen maailman tutkimiseen Jumala on antanut meille Jeesuksen Kristuksen; "joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi." [1.Kor. 1:30; Ef. 1:8]

`

Syväntö on erehtynyt tuossa mitä Jeesuksen tittelistä on sanonut, sillä Jumala aateloi Kristuksen pojakseen ja ylipapiksi, [Fil. 2:9] Raamattu sisältää hyvinkin paljon sanaleikkejä. Heprean kieli on leikillinen kieli, kun siinä samojen konsonanttien väliin lukija voi sijoittaa tarpeelliset vokaalit ja samoista konsonanteista voi kuulema rakentaa vokaaleita lisäämällä eri sanoja. Esimerkiksi 1. Kuninkaiden kirja 17. luvun 6. jakeen voi vaihtoehtoisesti lukea tällä tavalla: "ja - a r a b i t - toivat hänelle leipää ja lihaa aamuin sekä leipää ja lihaa illoin, ja hän joi purosta."

Mutta eihän se olisi mahdollista juutalaisten ylpeydelle, että arabit olisivat ruokkineet profeetta Eliasta!
        [Vertaa Luuk. 4:25-27;].

* Jeesuksella ei ollut maanpäällä ollessaan titteleitä, eikä arvonimimejä. Hän oli ylenkatsottu ja halveksittu, jona emme minäkään pitäneet.
        * Vasta taivaaseen astuessaan Hän sai paikkkansa takaisin, josta luopui ajaksi, kun tuli Ihän valmistamsaa ruumiissa lunastamaan syntiset, työnsä tehtyään palasi pailakkeen, josta oli hetkeksi luopunut, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen ihmisenä ollessaan.
        * Jumala herätti Hänet kuolleista, muutti Hänen ruumiinsa kuolemattomaksi ikuisuus ruumiiksi, että olisi ensimmäinen kaikessa veljiensä joukossa. Jeesus on Jumalan Poika ollut jo tänne alalstullessaan, ja ylösnousemisen kautta Jumala asetti Hänet korkeimpaan asemaan IHMISENÄ mitä koskaan on ollut tai tulee olemaan maaimanakaikkeudessa,Jumala Hän on ollut alusta alkaen. Ei koskaan syntinen, ei lihan eikä Hengen puolesta.

• to..

diletantin karkea virhe, sana toar on nykyhepreassa oppiarvo, muinaisessa hepreassa jota puhuttiin aikaan jolloin ei ollut oppilaitoksia eikä tutkintoja, ei ollut sitä vastaavia sanojakaan, eli toar tuli tarkoittamaan oppiarvoa vasta NYKYhepreassa. Toar vanhassa hepreassa on "ulkomuoto", mikä lienee ollut Syvännön mukaan Rakelin oppiarvo koska " Raakelilla oli kaunis muoto(toar) ja kauniit kasvot."
        Syväntö oli kansakoulun käynyt rautatieläinen mitään kielitieteellisiä opintoja hänellä ei ollut, ei pelkkä Israelissa asuminen viisastuta.

• to..
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Jeesuksella ei ollut maanpäällä ollessaan titteleitä, eikä arvonimimejä. Hän oli ylenkatsottu ja halveksittu, jona emme minäkään pitäneet.
        * Vasta taivaaseen astuessaan Hän sai paikkkansa takaisin, josta luopui ajaksi, kun tuli Ihän valmistamsaa ruumiissa lunastamaan syntiset, työnsä tehtyään palasi pailakkeen, josta oli hetkeksi luopunut, eikä katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen ihmisenä ollessaan.
        * Jumala herätti Hänet kuolleista, muutti Hänen ruumiinsa kuolemattomaksi ikuisuus ruumiiksi, että olisi ensimmäinen kaikessa veljiensä joukossa. Jeesus on Jumalan Poika ollut jo tänne alalstullessaan, ja ylösnousemisen kautta Jumala asetti Hänet korkeimpaan asemaan IHMISENÄ mitä koskaan on ollut tai tulee olemaan maaimanakaikkeudessa,Jumala Hän on ollut alusta alkaen. Ei koskaan syntinen, ei lihan eikä Hengen puolesta.

...

• olen kuitenkin vähän nettiversiosta juttuja lukenut ja keskustelupalstoilta.

Ristinvoitto edustaa helluntaikirkoksi yhdistymistä, ainoana oikeana päämääränään ja siellä puhaltaa uskon suhteen uusia liberaaleja tuulia samalla kun äärikarismaattisuutta halutaan lisää.

Marraskuussa tein tuon aloituksen:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8647771

• on aika yhdentekvää, mitä mieltä olet RV-lehdestä! Raamatun vihollisena sinä olet RV-lehden sanoman ulkopuolella täysin, se on pääasiassa uskovaisten lehti, yli seurakunta rajojen. Parempi, ettei sitä sinulle tulekkaan, koska et sieltä löytäisi kuitenkaan mitään hyvää, vaan Jumala kielteisyyttäsi ruokkisit kaikella mahdollisella sieltä saamallasi , päättely metodisi tuntien, käyttäisit vaan sitä hyväksesi parjata yhä enemmän Raamattua ja uskovia, kuin h.herätystäkin, ja kirkkoa. Joista et ole millään tavalla osallinen eikä asiat siltä sektorilta sinulle kuulu millään tavalla. Simson sanoikin jo jotakin vaiti olemisen siunauksesta!

• minullekaan, mutta vaimo tilasi R.V;n tämän vuoden alusta, kun oli muutaman vuoden tulematta. Partasen ja Kankaanniemen kirjoitukset pyrkivät murtautumaan vapaaksi dogmaattisesta muotokristillisyydestä ja kertomaan Raamatun asioista enemmän totuuden mukaisesti. Julle oli noin pari vuotta sitten muutaman kuukauden ajan palstanvalvojana Netmissionissa mutta lähti sieltä pois jostakin arvattavasta syystä.

`

• leahim
        Mohikaani_27 kirjoitti:

on aika yhdentekvää, mitä mieltä olet RV-lehdestä! Raamatun vihollisena sinä olet RV-lehden sanoman ulkopuolella täysin, se on pääasiassa uskovaisten lehti, yli seurakunta rajojen. Parempi, ettei sitä sinulle tulekkaan, koska et sieltä löytäisi kuitenkaan mitään hyvää, vaan Jumala kielteisyyttäsi ruokkisit kaikella mahdollisella sieltä saamallasi , päättely metodisi tuntien, käyttäisit vaan sitä hyväksesi parjata yhä enemmän Raamattua ja uskovia, kuin h.herätystäkin, ja kirkkoa. Joista et ole millään tavalla osallinen eikä asiat siltä sektorilta sinulle kuulu millään tavalla. Simson sanoikin jo jotakin vaiti olemisen siunauksesta!

"Yli seurakunnan rajojen....?"
        Kyllä se kaikille kuuluu,se lehti.
        Vai lukeeko siinä että:
        Pe.kulta kielletty?

Tai minulta kielletty.......

• Mohikaani_27 kirjoitti:

on aika yhdentekvää, mitä mieltä olet RV-lehdestä! Raamatun vihollisena sinä olet RV-lehden sanoman ulkopuolella täysin, se on pääasiassa uskovaisten lehti, yli seurakunta rajojen. Parempi, ettei sitä sinulle tulekkaan, koska et sieltä löytäisi kuitenkaan mitään hyvää, vaan Jumala kielteisyyttäsi ruokkisit kaikella mahdollisella sieltä saamallasi , päättely metodisi tuntien, käyttäisit vaan sitä hyväksesi parjata yhä enemmän Raamattua ja uskovia, kuin h.herätystäkin, ja kirkkoa. Joista et ole millään tavalla osallinen eikä asiat siltä sektorilta sinulle kuulu millään tavalla. Simson sanoikin jo jotakin vaiti olemisen siunauksesta!

psykoloogista kikkaa, Mohikaani, saadaksesi ateistit lukemaan hengellistä kirjallisuutta? Kaikkea kiellettyähän pitää vähintäänkin maistella, jotta onko se kieltämisen arvoista. Ei, kyllä sinä olet ihan tosissasi, Mohikaani!

`

• leahim kirjoitti:

"Yli seurakunnan rajojen....?"
        Kyllä se kaikille kuuluu,se lehti.
        Vai lukeeko siinä että:
        Pe.kulta kielletty?

Tai minulta kielletty.......

taas ylireagoi! Ylirajoen tarkoittaa juuri sitä, että se on kaikkien tilattavana. Miksi sinä olet tuommoinen, koska olen sinua kieltänyt tilaamasta , ylipäätään mitään lehtiä tai muutakaan? Mutta kun on niin sielunveljeä taas vaihteeksi ateistin kanssa, ja äsken oli niin kaikki dogmit hallussa, että !

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ristiriitaista Raamatun opetuksen kanssa. Tahdotko sinä ettei Pe.ku ja yleensä ateistit totuuden tuntemiseen pääsisi? Minustakin joskus kirjoitit kirjoitit jotenkin näin että "olisit pysynyt siellä ateistisuudessa"!

Mutta kun "Usko tulee siis kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta." [Room. 10:17 ]

Miten ateistit sitten tulevat uskoon, jos eivät saa lukea eikä kuulla pyhiä kirjoituksia? Minäkin aikoinaan tutkin pilkkamielessä Raamattua ja kun sieltä joku Elävä sana aukesi sisimpääni, koin ahaa-elämyksen kun löysin Hengen maailman ja sain kokea samaa kuin Psalmin kirjoittaja;

Psalmit 119:130
        "Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä."

• (?)
        Mohikaani_27 kirjoitti:

taas ylireagoi! Ylirajoen tarkoittaa juuri sitä, että se on kaikkien tilattavana. Miksi sinä olet tuommoinen, koska olen sinua kieltänyt tilaamasta , ylipäätään mitään lehtiä tai muutakaan? Mutta kun on niin sielunveljeä taas vaihteeksi ateistin kanssa, ja äsken oli niin kaikki dogmit hallussa, että !

Mohikaan! Missä tuollainen joki on? Ei ainakaan Suomessa! Kerropa!

• Sim-son

Tässä otin Sim-son nicin takaisin, sillä se on kotoisampi. Tahdoin vain tervehtiä vanhaa kumppaniani Einoa. Emme ole joka asiasta samaa mieltä, ja olen sanonut sinulle kovastikkin. Raamattu sanoo:

Älä nuhtele kovasti vanhaa miestä.

Pyydän anteeksi joskus liian tiukkaa kielenkäyttöä sinua kohtaan Ekivaari.

Ps. En ole lukenut tänään tullutta Ristin Voittoa, niin en voi sitä kommentoida.

• Palauttamasi nikin kyllä muistan, mutta en enää muista mistä asioista olemme olleet eri mieltä. Ei minulle ole jäänyt mitään kannetta ketään vastaan liian tiukasta kielenkäytöstä. Olen pyytänyt Jumalalta, että hän antaa anteeksi Kristuksessa kaikille minua vastaan sanoneille sekä täällä nettikirjoittelussa että arkielämässä, ja ettei minun tarvitse muistella ja herätellä kenenkään liian kovaa kielenkäyttöä.

`

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe