Sain lääkäriltä yleiseen ahdistuneisuushäiriöön citalopram orion 20 mg lääkettä. Söin lääkettä tasan kolme päivää ja lopetin. Ne olivat elämäni hirveimmät päivät ja luulin kuolevani. Ja söin vain 10 mg silloin, tarkoitus oli viikon jälkeen nostaa 20 mg. Mulle tuli tajunnantason häiriöitä, huimausta, ihan helvetillistä ahdistuneisuutta.
Kun lopetin lääkityksen, oloni parani mutta nyt se on taas alkanut. Mietin olenko valmis aloittamaan tätä uudestaan? Varsinkin nyt kun erosin poikaystävästäni ja olen todella yksin kaikki päivät. Ja yksinäisyys mua vasta pelottaakin. Joten uskon nyt lääkkeistä tulevan vielä voimakkaammat ahdistuneisuudet ja en uskaltaisi varmasti olla hetkeäkään yksin kun en silloin ensimmäisellä kerrallakaan, jolloin poikaystäväni oli tukenani.
Sanokaa mielipiteenne? Ja millaisia oireita teillä on tästä tullut ja kuinka kauan on mennyt ennen kuin on helpottanut?
Citalopram orion
3
401
Vastaukset
Hei
Tuskinpa olet ensimmäinen potilas, joka on saanut haittavaikutuksia SSRI- lääkkeistä.
Onneksemme vastaavia vaihtoehtoja on markkinoilla muitakin; sinulle ei vain sattunut sopimaan juuri Citalopraami.
Oireet tulivat uudelleen? Nyt kipin kapin takaisin lääkäriin- todennäköisesti lääke vaihdetaan, mahdollisesti miedompaan vaihtoehtoon. Kuten sanottu, vaihtoehtoja on useita.
Pää pystyyn, apua löytyy kyllä!- Raapija
Lääkkeen ohjeessakin lukee, että alussa oireet voivat voimistua. Itsellänikin ekan viikon ajan pahoinvointia ja ahdistus paheni. Lääkkeet alkaa tehota ja vaikutus tuntua aikaisintaan parin viikon kuluttua.
Itselläni tosin lääkkeen positiiviset vaikutukset lakkasivat tuntumasta puolen vuoden käytön jälkeen. Nyt menossa uusi, tehokkaampi lääke.
Kannattaa vaihtaa Citalopram apteekissa halvempaan Sepramiin (rinnakkaisvalmiste).
Koita jaksaa alkupahoinvoinnin yli, jotta tiedät onko lääkkeistä sinulle apua. Tietty jos oireet ovat ihan mahdottomat, saattaa kys. lääke olla sinulle sopimaton. - Karin_aivopesula
Kokeile tätä hoitoa, joka palauttaa veren peruskemian kohdalleen.
http://qmies.blogit.fi/mielenterveyden-tehohoito/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole422475Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742447Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732342Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl251837Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801663Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211108Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40969Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864