Keihäänheiton voimaharjoittelu

rgrrye

Juu elikkäs oon 14,5 vuotta vanha poika, joka harrastaa keihäänheittoa. Mulla on kotona säädettävät käsipainot, joita nostelen aika usein kun en salille kovinkaan usein pääse. En oikein osaa tehdä käsipainoillani muuta kuin ihan perusliikettä, et tietäiskö kukaan mitään sivustoa yms. missä kerrottais vähän monipuolisemmin käsipainojen harjoittelusta?

11

2573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toukka
    • MaveTeam
    • jerik

Mulla on myös saman ikäinen poika kuin sinä, Samuli Eriksson, otapa yhteyttä niin aletaan treenaamaan yhdessä :-)
      Heittelee kylmiltään nyt lähes 50m heittoja, ja nyt olis kiinnostunut treenaamaan ihan kunnolla.

[email protected]

• Heittelijä

Rautakankea heittelevät voimaharjoitukseksi keihäänheittelijät.

• jepjep777

Käsipainot melko turhat keihäänheittäjälle. Mene vaan sinne puntille ja siellä raskaita perusliikkeitä kuten rinnalleveto, penkkipunnerrus, kyykky sekä yliveto.

• SaksaOnPaskaMaa

Joo kyllä kannattaa just tehä paljon perusvoimaliikkeitä; Penkki, kyykky, Rinnallevetua ja tietysi vatsoja selkiä.. Käy kattooo seppo rädyn sivut!

• SEVE_-_99
        SaksaOnPaskaMaa kirjoitti:

Joo kyllä kannattaa just tehä paljon perusvoimaliikkeitä; Penkki, kyykky, Rinnallevetua ja tietysi vatsoja selkiä.. Käy kattooo seppo rädyn sivut!

Terve oon 10v lätkä pelaava poika. On käyny mielessä keihäänheitto. Oonko liian vanha ku heitän 25m, mutta kesällä lehtee 30m todennäköisesti. (kiitos vastauksista)

• jerik
        SEVE_-_99 kirjoitti:

Terve oon 10v lätkä pelaava poika. On käyny mielessä keihäänheitto. Oonko liian vanha ku heitän 25m, mutta kesällä lehtee 30m todennäköisesti. (kiitos vastauksista)

25m on hyvä tulos 10-vuotiaalle. Ei muuta kun harjoittelemaan niin saat 35m tänä kesänä...

• joku55654
        jerik kirjoitti:

25m on hyvä tulos 10-vuotiaalle. Ei muuta kun harjoittelemaan niin saat 35m tänä kesänä...

Oonkoha jo liian vanha iha keihäänheiton aktiiviseen keskittymiseen ku oon 15-vuotias? Tällä hetkellä lentää vähä yli 45 metriä 400g keihäs

• Näin on!!

Koittakaa ny tajuta että heivatkaa se penkkipunnerrus helevettiin jos lajina on keihäs!!!

• Ei!

EIJEIJEIJEIJEI!!!!!!!.... Älkää missään nimessä ruvetko punttisalilla käymään 14 vuotiaana! Paikat hajoo pikkuhiljaa ja aikusena mietitää miks mikään paikka ei enää kestä. Kaikista parhaimmat harjoitukset on omalla painolla tehtäviä juttuja (esim. punnerrukset.. leuanvedot jne..) Sitten kun tulee ikää se 16 nii silloin voi jo pikkuhiljaa tehdä puntilla pikkusilla painoilla.. Muistakaa: Aikuisena katsotaan ketä on maailman paras keihäänheittäjä.. Ei nuorena... Ja suurin osa keihäänheitosta perustuu jalkatyöskentelyyn, ei käteen. Jos jalkatyöskentely on paska niin ei kädellä sitä voi paikata. Tässä vähän informaatiota.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe