Erittäin huonot ohjeet

pitäkää kuvanne

digikuvauksesta. Netistä ei löydy edes tolkun tietoa miten kuvia pienennetään että voisi lähetää liitetiedostona. Ei myöskään Canonin ohjelevykkeeltä. Kaikissa käsketään pienentää pikseleitä vaikkei sitä vaihtoehtoa edes voi käyttää kuvankäsittelyohjelmassa.Näkee että on miesten laatimat ohjeet. Siis ihan perseestä. Vittu kun ei osata selkokielellä järjestyksessä sanoa miten menetellään. Stana!

26

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskaa tulee

      vihaksi että on tuntitolkulla haaskannut aikaa äijien paskaohjeiden kanssa. Edes yliopiston ohjeissa ei käytetty kun vanhoja ohjelmia, joiden ohjeet ei toimi tämän päivän ohjelmissa.

    • vara parempi

      Olen minäkin toisinaan kaipaillut helppokäyttöistä kuvankäsittelyohjelmaa jolla voisi esim. muuttaa kuvan koon. PaintShopPro 3 oli ihan hyvä. En yleensä tarvitse sen kummallisempaa. Uudet ohjelmat ovat tarpeettoman hienoja ja monimutkaisia. Niiden käyttöä pitäisi erikseen opetella. Vanha ajaa saman asian pienemmällä hässingillä. Uusista ei aina tiedä että mitä ne oikein tekee. Ei jaksa opetella käyttämään aina uusia ja erilaisia ohjelmia koska enhän minä _niitä_ sinänsä halua.

      • kamera paskaksi

        hemmetisti jotain ohjelmiakin, ettei niistä edes tiedä mitä ne on. Kun lataa kuvat kamerasta koneelle ei tiedä mihin vittuun ne edes menee ja kun naksuttelee noita kuvakkeita niin jossain ne kuvat aina on ja toinen näyttää vaan jonkun kuvan. Aivan mieletöntä touhua! Kännissäköhän joku on näitä ohjelmia tehnyt?

        Sitten kun painelee koemielessä noita stanan kuvaohjelmia niin eipä tiedä onko jo tullut jaettua ja ladattua kuvat ties minne kun ei tiedä missä helvetissä ne oikein seikkailee. Mutta kuvien koko se vaan pysyy isona ja samana ettei niitä tolkun mukaan voi ainakaan sähköpostissa lähettää. Mutta hanakasti toosa tekisi niistä vaikka videoita tai jotain helvetin muita ihme juttuja. Että kai tässä kohta on kuvat elokuvana jossain juutubessa jaossa. Että kertokaa sitten mullekin jos mun valokuvista tulee joku filminpätkä sinne. Voi perkele sentään.


      • hyvä tulee
        kamera paskaksi kirjoitti:

        hemmetisti jotain ohjelmiakin, ettei niistä edes tiedä mitä ne on. Kun lataa kuvat kamerasta koneelle ei tiedä mihin vittuun ne edes menee ja kun naksuttelee noita kuvakkeita niin jossain ne kuvat aina on ja toinen näyttää vaan jonkun kuvan. Aivan mieletöntä touhua! Kännissäköhän joku on näitä ohjelmia tehnyt?

        Sitten kun painelee koemielessä noita stanan kuvaohjelmia niin eipä tiedä onko jo tullut jaettua ja ladattua kuvat ties minne kun ei tiedä missä helvetissä ne oikein seikkailee. Mutta kuvien koko se vaan pysyy isona ja samana ettei niitä tolkun mukaan voi ainakaan sähköpostissa lähettää. Mutta hanakasti toosa tekisi niistä vaikka videoita tai jotain helvetin muita ihme juttuja. Että kai tässä kohta on kuvat elokuvana jossain juutubessa jaossa. Että kertokaa sitten mullekin jos mun valokuvista tulee joku filminpätkä sinne. Voi perkele sentään.

        Todennäköisesti oletuksena kuvat menevät My Pictures -hakemistoon. Suomenkielisessä XP:ssä hakemisto on varmaankin Omat kuvatiedostot tms. joka on hakemiston "Omat tiedostot" alla.

        Siirto-ohjelmasta voit itse valita, jos haluat kuvat jonnekin muualle ja voit valita, että kuvat lajitellaan valmiiksi kuvauspäivän mukaan omiin hakemistoihinsa, esim. 2009_12_24, 2009_12_25, 2010_02_11 jne.

        Voit myös valita kuvatiedoston nimen niin, että siinäkin on kuvauspvm mukana, esim. IMG_20091225_0123.JPG, jossa on päivämäärä YYYYMMDD ja loppuosassa lisäksi juokseva numero, jotta kunakin päivänä otetut kuvat erottuvat toisistaan.

        Tuo on aika helppoa. Ota rauhallisesti, hengitä syvään ja kokeile. Jos et itse osaa, kutsu siskonpoika tms. apuun.


    • Hyvin menee

      Tässä mummo-ohjeet. Edellytyksenä se, että tuntee Windowsin peruskäytön, osaa asentaa ohjelmia ja tuntee hakemistot, tiedostot ja osaa valita tiedostoja käyttäen hiirtä ja shift- ja ctrl-näppäimiä.

      Asenna ZoomBrowser, se löytyy Canonin softalevyltä.

      Jos ZoomBrowsersisi on kovinkin vanha (esim. yli 2 vuotta vanha), asenna sitten siihen saman tien päivitys, jolla saat lisää käytettävyyttä ja ominaisuuksia.
      (www.canon.fi, suorempi linkki http://software.canon-europe.com/).

      Käynnistä ZoomBrowser,

      Valitset haluamasi kuvat, saa olla miten monta vaan.

      Valitse vasemmalta toiminto Export.
      Valitse siitä sitten Export Still Images.

      Valitse sitten haluamasi kuvan koko, esim. kuvan pitkä sivu 800 pikseliä jne.

      Kannattaa tehdä uudet pienennetyt tiedostot omaan hakemistoonsa, josta
      ne on sitten kätevämpi käsitellä ja ottaa vaikka sähköpostiin tai laittaa nettiin.

      • tattis vaan

        koneelta. Jaa silläkö ne kuvat sitten pienennetäänkin eikä photoshopilla? Mutta verenpaine on nyt jo niin korkealla, että pitää jättää tämä kokeilu toiseen kertaan. Nyt täytyy välillä tapella tv:n kanssa joka stanan paska ei ole tallentanut ohjelmia. Jos vielä kahvinkeitin hajoaa niin tapahtuu kauheita... Voi vittu tätä pienen ihmisen elämää.


      • Hyvin menee
        tattis vaan kirjoitti:

        koneelta. Jaa silläkö ne kuvat sitten pienennetäänkin eikä photoshopilla? Mutta verenpaine on nyt jo niin korkealla, että pitää jättää tämä kokeilu toiseen kertaan. Nyt täytyy välillä tapella tv:n kanssa joka stanan paska ei ole tallentanut ohjelmia. Jos vielä kahvinkeitin hajoaa niin tapahtuu kauheita... Voi vittu tätä pienen ihmisen elämää.

        Jep, sillä Export Still Images -toiminnolla saat tehtyä kuvista pienemmät versiot, ihan minkä kokoiset itse vaan haluat (640x400, 800x600, 1024x768, ... tai mitä vaan keksitkin).

        Tee vaikka ennen noita varten hakemisto (esim. KUVAT_640x400), jonne määräät ohjelman tekemään pienet versiot, jolloin niitä ei tarvitse etsiä alkuperäisten seasta.

        Ja nämä uudet versiot mahtuvat ja kulkevat sähköpostissa yms. sen jälkeen.


      • prrrkl
        tattis vaan kirjoitti:

        koneelta. Jaa silläkö ne kuvat sitten pienennetäänkin eikä photoshopilla? Mutta verenpaine on nyt jo niin korkealla, että pitää jättää tämä kokeilu toiseen kertaan. Nyt täytyy välillä tapella tv:n kanssa joka stanan paska ei ole tallentanut ohjelmia. Jos vielä kahvinkeitin hajoaa niin tapahtuu kauheita... Voi vittu tätä pienen ihmisen elämää.

        edelleen 3,7 MB, vaikka pienensi 200 x 300, vittu kun on suurta kaikki!


      • Etsimään ja löytyy
        prrrkl kirjoitti:

        edelleen 3,7 MB, vaikka pienensi 200 x 300, vittu kun on suurta kaikki!

        Se Export Still Images -toiminto ei tee muutoksia alkuperäiseen kuvatiedostoon vaan tekee uuden tiedoston. Uuden nimi on ehkä alkuperäinen_2.JPG tms.

        Siksi on paras määrätä ohjelma tekemään pienemmät versiot ihan uuteen hakemistoon.


      • utelias,
        prrrkl kirjoitti:

        edelleen 3,7 MB, vaikka pienensi 200 x 300, vittu kun on suurta kaikki!

        Jo kiinnostaisi tietää, että onnistuiko homma.


      • pidin tunkkini..
        utelias, kirjoitti:

        Jo kiinnostaisi tietää, että onnistuiko homma.

        Veikkaisin että aloittajan kone on nyt huollossa ja siihen pitää asentaa ammattilaisen toimesta käyttis uusiksi...


      • koville ottaa
        utelias, kirjoitti:

        Jo kiinnostaisi tietää, että onnistuiko homma.

        Mutta ihme juttu se kyllä oli. Aamulla kun laitoin sähköpostia, että tässä liittenä kuva ja kun yritin liittää ei se suostunut liian isoa liittämään. Vaihdoin tekstin, että en voi lähettää kuvaa kun on liian suuri, ettei tullutkaan liitteeksi. Ja posti matkaan. Ja sitten se sen seitsemän mesominen niiden prkl ohjeiden kanssa.... Herjasi se sitä kuvan pienennystäkin, eikä se heti mihinkään pienentänyt. Ja sitten se myöhemmin rävähtikin pienempänä. Ja sitten tuli iltapäivällä vastaus, että kiitos kuvasta! Ja ihmettelin, että mistä hell... kuvasta kun ei se siitä liitettä tehnyt. Eli prkl ketku kone teki sen salaa ja lähetti tietämättäni!!!

        Nyt kun avasin koneen tuli päälle musta ruutu jossa joku windows.exe, mutta ei mitään ruudussa. Me jännättiin, että josko siihen kohta rävähtää joku prkl valokuva vähintään, mutta ei tullut.... ainakaan vielä.

        Onni onnettomuudessa on tässä se, että mihin vitt... tahansa tämä kone kuviani tietämättäni lähettääkin tumpelon itsensä (lue: minun) kuvia ei ole jaossa, koska koneella ei ole yhtäkään omaa kuvaani. Että tuttavat ja kylänmiehet voivat ihmetellä jos kuviaan jostain bongaavat. Minulla ei ole sitä pelkoa, että oma lärvi rävähtäisi ruudulle mistään. Jos tarvin omakuvaa menen joko valokuvaamoon tai passikuvakoneeseen. Muut saavat olla varuillaan kuvaselkkausteni kanssa... Tosin lopetan tämän kuvankäsittelyn ja lähettämisen tuohon episodiin suosiolla.

        Tunnen syvää myötätuntoa Anneli Jäätteenmäkeä kohtaan. Sillähän rävähti myös tilaamatta ja pyytämättä. Naisparka!

        Myös tv:n tallennus toimii taas - ja kahvinkeitin tietenkin, enpähän olisi tässä muuten.


      • 9+10
        koville ottaa kirjoitti:

        Mutta ihme juttu se kyllä oli. Aamulla kun laitoin sähköpostia, että tässä liittenä kuva ja kun yritin liittää ei se suostunut liian isoa liittämään. Vaihdoin tekstin, että en voi lähettää kuvaa kun on liian suuri, ettei tullutkaan liitteeksi. Ja posti matkaan. Ja sitten se sen seitsemän mesominen niiden prkl ohjeiden kanssa.... Herjasi se sitä kuvan pienennystäkin, eikä se heti mihinkään pienentänyt. Ja sitten se myöhemmin rävähtikin pienempänä. Ja sitten tuli iltapäivällä vastaus, että kiitos kuvasta! Ja ihmettelin, että mistä hell... kuvasta kun ei se siitä liitettä tehnyt. Eli prkl ketku kone teki sen salaa ja lähetti tietämättäni!!!

        Nyt kun avasin koneen tuli päälle musta ruutu jossa joku windows.exe, mutta ei mitään ruudussa. Me jännättiin, että josko siihen kohta rävähtää joku prkl valokuva vähintään, mutta ei tullut.... ainakaan vielä.

        Onni onnettomuudessa on tässä se, että mihin vitt... tahansa tämä kone kuviani tietämättäni lähettääkin tumpelon itsensä (lue: minun) kuvia ei ole jaossa, koska koneella ei ole yhtäkään omaa kuvaani. Että tuttavat ja kylänmiehet voivat ihmetellä jos kuviaan jostain bongaavat. Minulla ei ole sitä pelkoa, että oma lärvi rävähtäisi ruudulle mistään. Jos tarvin omakuvaa menen joko valokuvaamoon tai passikuvakoneeseen. Muut saavat olla varuillaan kuvaselkkausteni kanssa... Tosin lopetan tämän kuvankäsittelyn ja lähettämisen tuohon episodiin suosiolla.

        Tunnen syvää myötätuntoa Anneli Jäätteenmäkeä kohtaan. Sillähän rävähti myös tilaamatta ja pyytämättä. Naisparka!

        Myös tv:n tallennus toimii taas - ja kahvinkeitin tietenkin, enpähän olisi tässä muuten.

        Tuntuu kuin, että tekisit vähän kaikenlaista selvittämättä etukäteen, mitä pitäisi oikeasti tehdä ja toivot tuuria, että toimisi. :)

        Kannattaa kysyä joku tietokonehommia osaava tuttava näyttämään, miten kuvien pienennys ja sitten niiden pienennettyjen kuvien lähettäminen onnistuu siltä varalta, että tilanne tulee uudestaan eteen.


      • halvat huvit
        9+10 kirjoitti:

        Tuntuu kuin, että tekisit vähän kaikenlaista selvittämättä etukäteen, mitä pitäisi oikeasti tehdä ja toivot tuuria, että toimisi. :)

        Kannattaa kysyä joku tietokonehommia osaava tuttava näyttämään, miten kuvien pienennys ja sitten niiden pienennettyjen kuvien lähettäminen onnistuu siltä varalta, että tilanne tulee uudestaan eteen.

        Kone tekee mitä tykkää, vaikka minä luulen tekeväni jotain muuta. Onneksi on vanha kamera vielä tallella ja filmiäkin saa vielä kaupasta. Jos joku haluaa vielä jonkun kuvan minulta saa kyllä jalkautua sen täältä hakemaan. Koneella en enää lähetä kun tekstiä ja siitäkään ei ole takeita mihin ne menee. Arpapeliähän tämä koneen käyttö on. Joskus on tuuria, yleensä ei.


    • ittellä…

      "Näkee että on miesten laatimat ohjeet. Siis ihan p…"
      Missään ei edes sanota selvästi miten päin kameraa pitäisi pitää kädessä, tuli vain suttuisia oman pärstän kuvia kaikki. Nyt on kamera täynnänsä pärstäkuvia enkä saa niitä millään pois sieltä "kun ei osata selkokielellä järjestyksessä sanoa miten menetellään.".

    • niin pidämme!

      Heitä digikuvaus vittuun ja lähetä filmikuvat sähköpostin liitetiedostona. Uutta märinää odotellessa...

    • NaisKos

      ".Näkee että on miesten laatimat ohjeet"

      eikös naiset olekkaan älykkäämpi ja verbaalisempi sukupuoli?

    • helvetin apinat

      Sehän on varmaan kanöönin vika että olet kädetön idiootti. Digikuvan osaa pienentää ekaluokkalainenkin ilman mitään ohjekirjoja. VITTU ETTÄ IHMISET ON NYKYÄÄN AVUTTOMIA!!! Ei edes persettä osata pyyhkiä niin ettei ranne mene sijoiltaan ja käsi ole kainaloa myöten paskassa.

    • Valheenpaljastaja
      • huihaihöpöohjeet

        ei ole paskankaan hyötyä. Täysin mitäänsanomaton sivu!! Nörttipellejen tekemä. Se tuli luettua melkein ensimmäisenä, turhaan. Niin kuin ei siitä yliopistonkaan sivusta. Mulla on enkunkielinen ohjelma eikä nuo neuvo mitään mitä tehdä ja mistä valikosta etsiä ym. Tuota soopaa on netti täynnä, mutta ei siitä tavikselle mitään apua ole. Vituttaa vaan kahlata noita turhia sivuja kun on muutakin tekemistä kun hakea loputtomasta suosta tietoa jota ei koskaan löydy.


      • höpöä tekee..
        huihaihöpöohjeet kirjoitti:

        ei ole paskankaan hyötyä. Täysin mitäänsanomaton sivu!! Nörttipellejen tekemä. Se tuli luettua melkein ensimmäisenä, turhaan. Niin kuin ei siitä yliopistonkaan sivusta. Mulla on enkunkielinen ohjelma eikä nuo neuvo mitään mitä tehdä ja mistä valikosta etsiä ym. Tuota soopaa on netti täynnä, mutta ei siitä tavikselle mitään apua ole. Vituttaa vaan kahlata noita turhia sivuja kun on muutakin tekemistä kun hakea loputtomasta suosta tietoa jota ei koskaan löydy.

        Lataa vaikka irfanview. Avaa sillä ohjelmalla kuva ja pienennä se ja sitten talletat kuvan kiintolevylle. Helpompaa kuin perseen pyyhkiminen, joka näyttä aika monelle olevan liian monimutkainen operaatio. Ja sitten heitä se trollaaminen vittuun. En usko että olet oikeasti noin vitun tyhmä kuin mitä annat ymmärtää. Tai ehkä sittenkin olet...


      • ei oo tietoa
        höpöä tekee.. kirjoitti:

        Lataa vaikka irfanview. Avaa sillä ohjelmalla kuva ja pienennä se ja sitten talletat kuvan kiintolevylle. Helpompaa kuin perseen pyyhkiminen, joka näyttä aika monelle olevan liian monimutkainen operaatio. Ja sitten heitä se trollaaminen vittuun. En usko että olet oikeasti noin vitun tyhmä kuin mitä annat ymmärtää. Tai ehkä sittenkin olet...

        trollaaminen? Kertooko Wikipedia kansantajuisesti mitä se tarkoittaa? Pissiskieltä en ymmärrä.


      • hikipedia.
        ei oo tietoa kirjoitti:

        trollaaminen? Kertooko Wikipedia kansantajuisesti mitä se tarkoittaa? Pissiskieltä en ymmärrä.

        Muista ottaa oikean väriset pillerit lääkärin määräämään aikaan. Ei enempää eikä vähempää.


      • m-lm-lm-ml
        hikipedia. kirjoitti:

        Muista ottaa oikean väriset pillerit lääkärin määräämään aikaan. Ei enempää eikä vähempää.

        ystävällisesti kertoa, ihan nimeltä mainiten, minkänimisillä lääkkeillä oppii valokuvan pienentämisen? Se on ollut ainoa ongelmani tähän asti. Toisilla näkyy olevan suurempaa ja pienempää....


      • kiitti mulle riitti
        m-lm-lm-ml kirjoitti:

        ystävällisesti kertoa, ihan nimeltä mainiten, minkänimisillä lääkkeillä oppii valokuvan pienentämisen? Se on ollut ainoa ongelmani tähän asti. Toisilla näkyy olevan suurempaa ja pienempää....

        Lääkkeen nimi on vaikka Irfanview, ainakin kertaalleen jo mainittu. Jos sinulla on Windows, kannattaa tutkia myös kuvien esikatselohjelma, siinäkin saattaa olla tarvittava säätövalikko. Minä en sitä pysty tarkistamaan koska en omista Windows-konetta. Jos et osaa ladata internetistä ilmaista ohjelmaa, en ala tämän pidemmälle neuvomaan vaan suosittelen sinua unohtamaan koko harrastuksen. Tai hae johonkin tietokonekurssille ja sen jälkeen valokuvauskurssille. Niistä saat peruseväät joilla voit lähteä itse laajentamaan tietouttasi. Myöskään itseopiskelu kirjastoa ja nettiä apuna käyttäen ei ole kiellettyä. Tiedon hankkiminen on nykyään helpompaa kuin koskaan aiemmin, silti ihmiset näyttäisi olevan tyhmempiä kuin koskaan. Mitään ei osata, mitään ei viitsitä. Ei millään pahalla mutta minä halveksin sinunlaisia ihmisiä enemmän kuin mitään muuta. Kiitos ja näkemiin.


    • Shrinkpic

      Kuvat pienenevät automaattisesti sähköpostin liitetiedostoksi shrink pic ohjelmalla. Lataa ohjelma koneellesi. Ohjelma on englannnin kielinen, mutta toimii taustalla, kun liität kuvan sähköpostiisi. Olen itse ainakin onnistunut pienentämään kuvat hyvin sen avulla.
      http://www.onthegosoft.com/shrink_pic.htm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe