Ostimme muutama vuosi sitten loma-osakkeen. Olemme tyytyväisiä kylläkin kauppaan.
Liityimme myös RCI:n pistejärjestelmään.
Loppuvodesta 2008 tulimme siihen tuokseen, että käytämme viikkoamme itse ja sanomme irti pistejäsenyyden.
Olimme yhteydessä RCI: n toimistoon, josta kerrottiin, että sanottaessa irti nyt, ei tarvitse maksaa enää v. 2010 jäsenmaksua.
Olimme yhteydessä lomaosakkeen myyjään, joka lupasi hoitaa irtisanomisen. Eli kaiken piti olla ok !
Hämmästys oli kuitenkin suuri, sillä saimme viikolla 3/ 2010 kirjeen (suomenkielinen !), jonka mukaan meidän pitää kuitenkin maksaa v. 2010 jäsenyys. Olin yhteydessä RCI:n toimistoon, josta kerrottiin, että laskuun ei tarvitse reagoida ja peruuntuminen on tullut ajallaan.
Nyt tänään posti toi meille englanninkielisen karhukirjeen, jossa uhataan vielä 50 euron lisämaksulla.
Soitin jälleen RCI:n toimistoon. Nyt siellä sanottiin, että maksu pitää maksaa !!!!!!
Ilmoitus pistejäsenyyden purkamisesta oli tullut heille kuulemma kesäkuussa 2009. Kerroin, toimitimme irtisanoutumisen vuodenvaihteessa 2009 lomaosakkeen myyjälle, josta hän sanoi toimittavansa kirjeen eteenpäin RCI:lle. RCI ohjeisti vain, että ota yhteyttä lomaosakkeen myyjää ! Tosi helppoa, koska ko. myyjä on siirtynyt kokonaan muualle toisen yhtiön palvelukseen.
Mielenkiintoista oli myös, että RCI:ltä ei löytynyt mitään tietoa pe 22.1.2009 soittamastani puhelusta, jolloin minulle kerrottiin, että laskuun ei tarvitse reagoida, koska irtisanoutuminen on tullut ajoissa.
RCI:n mukaan kuitenkin jokaisesta puhelusta tulee merkintä !!!! Mutta minne hävisi minun puheluni merkintä !!!
Mitä tästä opimme:
1.Pistejäsenyyden peruminen on tehty todella vaikeaksi
2. Jos perut, kirjoita joka puhelu ylös ja kenen kanssa puhuit ja mitä sovitte
3. Lue tarkkaan RCI:n pistejäsenyys ehdot ja mitä purkaminen vaatii
RCI pistejäsenyys pettymys
8
1112
Vastaukset
- näin on
Mitä jälleen opimme tästä huijareita kaikki.Ei muuta voi enään sanoa.Yksi änkyrä lomaosakehuiputtaja joka sanoo olevansa lomaosakeomistaja vuosien ajalta on tietysti eri mieltä.
- kaikenlaisia hölmöjä
Ahaa, että jos hoitaa asiaat asioina, lukee paperit, ja toimii sopimusten mukaan, se on sitten änkyrä? Olisko kuitekin kyse siitä, että keskivero tossunkuluttaja viis veisaa velvollisuuksitaan, vaan aina on syyllinen joku muu, kuin itse, vaikka kuinka typeryyksiä itse tekisikin? Ei perehdy sopmuksiin, vaikka niihin on allekirjoituksensa rustannut. Syy on taas jonkun muun, vaikka itsensä pitäis lukea kaikki sopimukset läpi, ennenkuin niihin nimensä rustaa. Ja kun ei lue, alkaa jumalaton älämölö huijauksesta. Itse asiassa huijari on juuri tämä, joka ei viitsi edes lukea, minkalaisia sopimuksia on tehnyt. Eletään kuin lehmät pellossa, välittämättä hyväksymistään sopimuksista. Mutta suomalaiselta uhomieliseltä nyt ei voi odottaakkaan, että lukisi mitään papereita, saatikka edes koneiden käyttöohjeita. Tämähän on tunnettua, että koneet ja laitteet käyttöön, ja jos eivät käy, puretaan ja sitten kun on rikottu, räyhätään, että häntä on huijattu, kun takuu ei korvaakkaan. Sellaista sakkia
- ajsdlfkjaslökjd
kaikenlaisia hölmöjä kirjoitti:
Ahaa, että jos hoitaa asiaat asioina, lukee paperit, ja toimii sopimusten mukaan, se on sitten änkyrä? Olisko kuitekin kyse siitä, että keskivero tossunkuluttaja viis veisaa velvollisuuksitaan, vaan aina on syyllinen joku muu, kuin itse, vaikka kuinka typeryyksiä itse tekisikin? Ei perehdy sopmuksiin, vaikka niihin on allekirjoituksensa rustannut. Syy on taas jonkun muun, vaikka itsensä pitäis lukea kaikki sopimukset läpi, ennenkuin niihin nimensä rustaa. Ja kun ei lue, alkaa jumalaton älämölö huijauksesta. Itse asiassa huijari on juuri tämä, joka ei viitsi edes lukea, minkalaisia sopimuksia on tehnyt. Eletään kuin lehmät pellossa, välittämättä hyväksymistään sopimuksista. Mutta suomalaiselta uhomieliseltä nyt ei voi odottaakkaan, että lukisi mitään papereita, saatikka edes koneiden käyttöohjeita. Tämähän on tunnettua, että koneet ja laitteet käyttöön, ja jos eivät käy, puretaan ja sitten kun on rikottu, räyhätään, että häntä on huijattu, kun takuu ei korvaakkaan. Sellaista sakkia
ne pärjää jotka käyttää päätään ja osaavat lukea. On oma vika jos ei ymmärrä asioita. Osa ihmisistä luottaa johonkin 'systeemiin' joka pelastaa kaikelta. Mikään ei pelasta kuin oma aktiivisuus. Valmiille oppineiden lapamatomeininkiä.
- Helppo valittaa...
Tai ehkä yleensäkin kannattaisi ottaa ylös kenen kanssa puhuu puhelimitse jos asia koskettaa jotain tärkeää. Tuskin kukaan loukkaantuu siitä että hänen nimensä pyydetään vielä toistamaan! Asian kysyminen ei viene liikaa aikaa ja näin voi itsekin turvata oman selustansa.
Kuka sanoo ja mitä sanoo ja kuka soitti ja minne. Jos kukaan ei tiedä kenen kanssa juteltiin niin vikaa on molemmissa päissä sanon minä!- näin on näreet
Minä kirjaan tietokoneelleni kaikki, ja kysyn vielä varmuuden vuoksi, että sanotko nimesi uudelleen. Itse en soita vaan lähestyn aina kirjallisesti, mutta jos yrityksistä soittavat, silloin otan juuri nuo tiedot ylös, soittajan tiedot, päivän ja kellonajan, ja jos numero näkyy, mistä numerosta, myös sen ylös
- mahtipontinen
Minä en soita mihinkään, sillä siitä ei jää minkäänlaista dokumenttia. Aina kirjallisena ja minä käytän sähköpostia.
Fonecta on vielä paskempi firma. Nyt kun puhelinluettelot on annettu Fonectan hoidettavaksi, sieltä tulee vain lasku, ei minkään valtakunnan selitystä, mitä lasku koskee. Olen nyt kuukausia taistellut, saadakseni asiallisen liitteen laskuun, niinkuin laskussa pitää olla ns. lähetysluettelo, mitä summa pitää sisällään. Mutta he eivät vastaa edes kirjallsiiinkaan pyyntöihin.
Isoilla isojen mahti.- muka myöhässä
Hankalaa oli purkaa pistejäsenyys. Ei ollut paperit tulleet muka ajoissa. Siitä 144 e lisälasku.
Näkyy olevan, että kaikki pitää lähettää kirjattuna.
Vittumaiseksihan elämä menee, jos joka puhelu pitää alkaa kirjaamaan. Työssäni matkustan paljon ja hoidan työasioita paljon puhelimitse ajaessani. En todellakaan kirjaa kaikkea ylös. Luotan pitkälti siihen mitä puhelimessa on sovittu ja tämä on toiminut.
Löysin vielä RCI: pistejäsenyyden ehtoja. Aika kapulakieltä ovat. Tarkkaan pitää todella lukea ja miettiä, mitä ehdot tarkoittaa käytännössä. - kirjattuna varmaa
muka myöhässä kirjoitti:
Hankalaa oli purkaa pistejäsenyys. Ei ollut paperit tulleet muka ajoissa. Siitä 144 e lisälasku.
Näkyy olevan, että kaikki pitää lähettää kirjattuna.
Vittumaiseksihan elämä menee, jos joka puhelu pitää alkaa kirjaamaan. Työssäni matkustan paljon ja hoidan työasioita paljon puhelimitse ajaessani. En todellakaan kirjaa kaikkea ylös. Luotan pitkälti siihen mitä puhelimessa on sovittu ja tämä on toiminut.
Löysin vielä RCI: pistejäsenyyden ehtoja. Aika kapulakieltä ovat. Tarkkaan pitää todella lukea ja miettiä, mitä ehdot tarkoittaa käytännössä.No ei tulisi mieleenkään lähettää muutoin, kuin kirjattuna. Siitä on silloin todisteet.
Kerran mulle kävi tapaus, että kirjeen saaja änkyröin, ja sotki asioita, ja väitti aivan jotain muuta. Mutta kun olin lähettänyt kirjattuna, minulla oli lähetysnumero, jonka perusteella postista haettiin, kun on kuitannut lähetyksen. Eli lähetyksen hakijan nimi.
Kun tämän ilmoitin, että nyt pitää loppua noiden satujen sepitys, että siihen ja siihen kellonaikaan on teidän edustaja se ja se kuitannut lähteyksen, ja tämä on nyt tällä selvä, asia on loppuun käsitlety, minä olen hoitanut asiani ajallaan. Ja vieläpä hyvin ponnekkaasti ilmoitin tuon asian, että se pitää olla tällä selvä. Ei ollut siis lomaosakekasia, mutta otin sen vaan esimerkkinä tähän, miten kirjatulla kirjeellä on voimaa muuttaa kirjeen saajan höpinät perättömiksi.
Joten aina kirjattuna kaikki muutokset ja ilmiotukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772548On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492546Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732412Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl331915Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko251234Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59965