Parin päivän ajan kolmosen ja nelosen ohjelmissa on tekstiraita alkanut liikaa vasemmalta, eli ensimmäinen sana tai ainakin puolet siitä puuttuu kokonaan. Teksti on myös hyvin isoa, fonttikoko tuplaantunut. En löydä mistään digiboxin (topfield 5100pvr) asetuksista, sen paremmin kun telkkarin puoleltakaan sellaista säätöä, jolla saisin tekstin taas pienennettyä ja kohdalleen. Vika ei liene lähetyksessä, kun talon toisesta telkkarista näkyy teksti niin kuin pitääkin.
Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja miten siitä on päässyt eroon? Onko ainoa konsti asentaa digiboksi uudelleen? En ihan ensimmäisenä viitsisi tehdä sitä, kun kaikki ajastukset menee sen siliän tien...
tekstitys yli laidan
7
643
Vastaukset
- ttppii
Että kuvasuhdekin on päin p:tä?
No, joka tapauksessa, paineles muutama kerta näppäintä nolla siinä kaukosäätimessä.- Kannatti kysyä
Ei ollu kuvasuhde mitenkään päin peetä, teksti vaan. Mutta nollasta korjaantui, paljon kiitoksia! Enkä ole tätä palstaa aikaisemmin seurannut, en tiennyt että olisi kenties asiasta jo aikaisemmin ollut puhetta.
- Kokeillaanpas näin
Puitu sen sata ja yksi kertaa... "Onko kellään ollut tällaista ongelmaa ja miten siitä on päässyt eroon?" Kokeilitko haulla esim. "topfield tekstitys"? Vastaus: painele 0-näppäintä.
- kohdalleen
Teksti sinänsä ei ole suurentunut, vaan koko kuva. Kuva suhdeasetukset ovat poskellaan boksissa ja/tai telkkarissa.
Sinulla on ilmeisestikin 4:3-kuvasuhteinen telkkari. Paina boksin kaukosäätimen 0-nappia niin monta kertaa, että kuvasuhdeasetuksena on "4:3 postiluukku". Jos sinulla kuitenknn on laajakuvatelkkari, aseta boksin kuvasuhteeksi "16:9 täysi".
Jos tämä ei auta, on ongelman syy telkkarisi kuvasuhdeasetuksissa. Säädät sitten ne kohdalleen. Tarkempia ohjeita on vaikea antaa tietämättä telkkarin merkkiä, mutta käyttöohjeesta voit saada jotain osviittaa.- -mitä-sitä-ny-tekis-
Ei oikein auttanut kun mun DiVision boxissa on nolla näppäimen kohdalla AUX valinta. Se vain tuputtaa sitä AUXia eikä anna mitään kuvasuhde valintoja. Finlux telkkarin oma kaukosäädin taas on sen verran monta kertaa pudonnut sohvalta parketille, että se ei ole toiminut tammikuun alun jälkeen.. Siitä saattais saada kuvasuhdetta muutettua analoogisella lähetteellä, mutta ei digitaalista...
- .......
-mitä-sitä-ny-tekis- kirjoitti:
Ei oikein auttanut kun mun DiVision boxissa on nolla näppäimen kohdalla AUX valinta. Se vain tuputtaa sitä AUXia eikä anna mitään kuvasuhde valintoja. Finlux telkkarin oma kaukosäädin taas on sen verran monta kertaa pudonnut sohvalta parketille, että se ei ole toiminut tammikuun alun jälkeen.. Siitä saattais saada kuvasuhdetta muutettua analoogisella lähetteellä, mutta ei digitaalista...
boksin valikoiden kautta jos ei kerran 0-näppäimestä löydy se kuvakoon valinta. Toisaalta ei se mullakaan ole 0-näppäimessä vaan mun boksissa on ihan erillinen näppäin sitä varten. Toisaalta mulla ei kyllä olekaan topfieldia vaan toisen merkkinen boksi.
- Kokeillaanpas näin
....... kirjoitti:
boksin valikoiden kautta jos ei kerran 0-näppäimestä löydy se kuvakoon valinta. Toisaalta ei se mullakaan ole 0-näppäimessä vaan mun boksissa on ihan erillinen näppäin sitä varten. Toisaalta mulla ei kyllä olekaan topfieldia vaan toisen merkkinen boksi.
Ohjekirjoistahan nuo kuvasuhdenäppäimet löytyisi... Se nyt riippuu täysin boksin merkistä, että mistä kuvaa saa zoomattua. Aloittajalla oli Topfield, siinä kuvasuhde vaihtuu 0-näppäimestä. Asia on sen verran yleinen, että ohjeen topfieldin kuvauhteen korjaamiseen voi sanoa suoralta kädeltä. Muissa bokseissa on sitten muita nappeja, mutta kaikki on kerrottu kyllä ohjekirjoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole492536Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742529Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672200Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko241221Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411045Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59955