tietääkö kukaan miten finnit saa pois?

*Mansikka*

mull on ollut jo n.2-3 vuotta finnejä naamassa, nyt kuitenkin enemmän kuin aikaisemmin.. pesen aamuin illoin naamani herbina-kasvovedellä iltaisin huuhdon myös vedellä naaman. viikonloppuisin käytän myös garnier-täsmäpuikkoa, mutta mikään ei tunnu auttavan! kouluun naamani peitän kylläkin vain kevyellä meikkivoide-kerroksella ja puuterilla. kiitos paljon niille, jotka viittii vastata otsikon kyssään!!

156

21758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haddiz

      hmm. itse suosittlen puhdistamaan kasvosi myös puhdistusgeelillä...sen jälkeen vielä pyyhkimään kasvovedellä. itse käytän lorealin pure zone tuotteita, ovat mulla toimineet aika hyvin, joskin ovat aika kuivattavia..

      apteekista saa ilman reseptiä acnex-liuosta, maksaa jotain 5-6e muistaakseni. kuivattavaa ja aika ytyä ainetta, samoin kuin myös reseptivapaa basiron-geeli. itse olen käyttänyt molempia, koska ihoni ei ole erityisen herkkä.

      Jos ei mikään tunnu auttavan niin kannattaa kipaista ihotautilääkärille. itse ekalla kerralla sain antibioottikuurin, finnit lähtivät pois mutta tulivat takasin heti kuurin loputtua. menin uudestaan lekurille ja sain roacuttania.. oikeastaan sen rinnakkaislääkettä.. ei mennyt kuin viikko niin tuntu että finnit alkoi vähentyä.. kuivattaa tosin... mullakin nenästä paraikaa hilseilee iho pois. kuuri on vasta alussa, katsotaan miten tämä tästä edistyy.
      toivottavasti oli jotain apua.

      ja ainiin, liikaa ei pidä kuivattaa. kosteus on myös tärkeää... itse käytän kosteusvoiteena apteekista saatavaa humektania.. edullinen eikä tuki huokosia. tietysti eri kosmetiikkasarjoillakin on omat tuotteensa..

      onnea sulle, lannistetaan näppylät =)

      • CarttuH

        Mulla on ollut jo n.3 vuotta finnejä naamas. Olen kokeillut mm.kaiken laisia kasvovesiä,geelejä ja muita puhdistus aineita, mutta mikään ei tunnu auttavan vaikka käytän niitä ammuin illoin. Mutta veljeni tyttöystävä on maskeeraaja ja sanoi että jos mua häiritsee finnit kamalasti voisin mennä ihotautiläärille. Se alkoi kiinostaa mutta en tiedä miten saan yhteyttä ja kuinka vanhat sinne voi mennä sillä olen itse 12.v .Joten jos joku on käynnyt niin voisiko vähän auttaa?


      • sasasasas
        CarttuH kirjoitti:

        Mulla on ollut jo n.3 vuotta finnejä naamas. Olen kokeillut mm.kaiken laisia kasvovesiä,geelejä ja muita puhdistus aineita, mutta mikään ei tunnu auttavan vaikka käytän niitä ammuin illoin. Mutta veljeni tyttöystävä on maskeeraaja ja sanoi että jos mua häiritsee finnit kamalasti voisin mennä ihotautiläärille. Se alkoi kiinostaa mutta en tiedä miten saan yhteyttä ja kuinka vanhat sinne voi mennä sillä olen itse 12.v .Joten jos joku on käynnyt niin voisiko vähän auttaa?

        Kysy vanhemmiltasi, jos he voisivat soittaa ihotautilääkärille. Kyllä niitä yksityisiä löytyy...


      • h-mmmmmmm
        CarttuH kirjoitti:

        Mulla on ollut jo n.3 vuotta finnejä naamas. Olen kokeillut mm.kaiken laisia kasvovesiä,geelejä ja muita puhdistus aineita, mutta mikään ei tunnu auttavan vaikka käytän niitä ammuin illoin. Mutta veljeni tyttöystävä on maskeeraaja ja sanoi että jos mua häiritsee finnit kamalasti voisin mennä ihotautiläärille. Se alkoi kiinostaa mutta en tiedä miten saan yhteyttä ja kuinka vanhat sinne voi mennä sillä olen itse 12.v .Joten jos joku on käynnyt niin voisiko vähän auttaa?

        Mulla on sama ongelma.. Oon 12.v. ja mä haluisin finnit pois, koska se on ärsyttävää, ku kaikki tuijottaa ym. =/


      • ISO tissi
        h-mmmmmmm kirjoitti:

        Mulla on sama ongelma.. Oon 12.v. ja mä haluisin finnit pois, koska se on ärsyttävää, ku kaikki tuijottaa ym. =/

        hei te 12 vuotiaat mä oon myös 12 ja mul on nyt viimepäivinä näkyny mun naamassa finnejä koitan putsata niitä jollain puhdistus maidolla ja jollain kasvo vedellä.. ne ei lähe ois kiva tietää miten ne saa poistettuu.. kertokaa pliis??? mmul on isot tissit se on toinen ongelma ja hei haloo oon vasta 12 ois kiva jos joku myös kertois että saako niitä pienennetyy ja oon jo aika laiha nii en usko että laihduttaminen auttaa.. ?? :(((


      • painoindexi
        ISO tissi kirjoitti:

        hei te 12 vuotiaat mä oon myös 12 ja mul on nyt viimepäivinä näkyny mun naamassa finnejä koitan putsata niitä jollain puhdistus maidolla ja jollain kasvo vedellä.. ne ei lähe ois kiva tietää miten ne saa poistettuu.. kertokaa pliis??? mmul on isot tissit se on toinen ongelma ja hei haloo oon vasta 12 ois kiva jos joku myös kertois että saako niitä pienennetyy ja oon jo aika laiha nii en usko että laihduttaminen auttaa.. ?? :(((

        vastaanpa nyt tähän...
        "mmul on isot tissit se on toinen ongelma ja hei haloo oon vasta 12 ois kiva jos joku myös kertois että saako niitä pienennetyy ja oon jo aika laiha nii en usko että laihduttaminen auttaa.. ?? :((( "

        tuskinpa niitä saa pienennettyä. ole onnellinen. ne ovat osa sinua. ei siis kannata inhota niitä. kehityt omaan tahtiisi, sille ei voi mitään. eikä sun kannata laihuttaa, paitsi jos painoindeksis on yli 25 ja tuskin on...?


      • moi kaikki
        ISO tissi kirjoitti:

        hei te 12 vuotiaat mä oon myös 12 ja mul on nyt viimepäivinä näkyny mun naamassa finnejä koitan putsata niitä jollain puhdistus maidolla ja jollain kasvo vedellä.. ne ei lähe ois kiva tietää miten ne saa poistettuu.. kertokaa pliis??? mmul on isot tissit se on toinen ongelma ja hei haloo oon vasta 12 ois kiva jos joku myös kertois että saako niitä pienennetyy ja oon jo aika laiha nii en usko että laihduttaminen auttaa.. ?? :(((

        no rintoja sä et ainakaan saa pois mitenkään(= mut ite oon kans 12-v ja sain finnit parhaiten pois vaan tavallisella vartalo sappualla ja vedellä


      • dippadau

        itsekki sain just antibiootti kuurin koska mulla on ilmeisesti se lievin akne ja kans kuivaa iho iha mukavasti.. mut se lääkäri sano että voi kuulemma iha hyvi laittaa jotai kosteuttavaa rasvaa sen akne rasvan päälle (: ps kannattaa suojata vaatteet koska toi rasva minkä saa ilma resepstiä on semmosta ainettaa että saataa vaalentaa hiuksia ja vaatteita ..


      • Anonyymi

        Aknelääke ilman reseptiä - http://derminax.se Erittäin hyvä tuote. Finnit vähenevät selkeästi käytön jälkeen, eikä siihen mene viikkoja.


    • neilikka

      EI saa mainostaa,mutta on pakko sanoa tuotteen nimi. luontaistuotekaupasta Tea Tree öljyä.olen hoitanut sillä paljon finnejä. huuliherpes ei edes nouse kun alkuvaiheessa useasti päivässä laittaa. kynsisienenkin olen hoitanut sillä.Kaikki ei tykkää hajusta ja mausta(ei niellä).mitäpä ei tekisi kauneudewn tähden.

      • daisy

        Mitäs öljyä tuo oikein on? Kuulostaa hyvältä. Onko kallistakin?
        Tehoaako tuo muka oikeasti kynsisieneen? Ihmettelen. Finnejäkin tässä naamassa on, joten aine kiinnostaa.


      • nimetön ankka

        hullua touhua!


    • *Mansikka*

      :) kiitti

      • Kaisu

        Ajattelin kertoa omat kommenttini tea treestä. Ainakin minulla aine on tehonnut hyvin. Ja nyt naamaani uskaltaa jo katsella ;). Joku antoi sellaisen vinkin, että puhdistettuaan ensiksi kasvovedellä kasvonsa, laittaa samaan vanuun kolme tippaa tt:tä ja uudestaan käy joko näppylä-kohdat tai sitten kokonaisuudessaan kasvot läpi. Aineen kuivuttua pitää muistaa rasvata kasvonsa esim. Humektanilla, jota saa apteekista.
        Kannattaa kokeilla=).


      • kjhhgfh

        Mulla on ollu nyt kolme vuotta finnejä naama täyssä ja mua haukutaankin sen taki tosi paljon. Tekisin mitä vaan että saisin sileän ja puhtaan ihon itselleni. Edellis päivänä sain allergia kohtauksen ja naamani punotti ja oli näppylöitä täyssä. Menin sitten lääkäriin ja sain antibiootti kuurin, lähteekö finnit sillä pois ?


      • Muista UV-suoja
        Kaisu kirjoitti:

        Ajattelin kertoa omat kommenttini tea treestä. Ainakin minulla aine on tehonnut hyvin. Ja nyt naamaani uskaltaa jo katsella ;). Joku antoi sellaisen vinkin, että puhdistettuaan ensiksi kasvovedellä kasvonsa, laittaa samaan vanuun kolme tippaa tt:tä ja uudestaan käy joko näppylä-kohdat tai sitten kokonaisuudessaan kasvot läpi. Aineen kuivuttua pitää muistaa rasvata kasvonsa esim. Humektanilla, jota saa apteekista.
        Kannattaa kokeilla=).

        Monet eteeriset öljyt ovat valoherkkiä, joten on syytä käyttää UV-suojan sisältävää rasvatonta kosteusvoidetta. Ja aina kun ihoa käsitellään jollain hapolla (joita akne-voiteissa useimmiten on), iho kannattaa suojata, koska happokuorittu iho alkaa helposti punottaa UV-säteiden vaikutuksesta. Siis helpommin kuin käsittelemätön iho.

        Tea tree todellakin tappaa bakteerit eikä se kuivata ihoa. Kynsisienen olen sillä nirhannut eikä mennyt edes kauaa. Nyt käytän sitä aknen hoitoon, kokemusta takana vasta 2 viikkoa joten vaikutuksesta paha sanoa vielä mitään.


    • Jakatta

      Mulla oli akne pari vuotta takaperin ja äiti sitten tilas kerran ajan kosmetologille ja sitten kävin siellä 1½ vuoden ajan kerran kuussa kasvojen puhdistuksessa ja mikrohionnassa. Kosmetologilta ostin myös omalle iholle sopivat hoitotuotteet. Ne autto mun aknen parantumista ehdottomasti. Kavereita kyllä kävi lääkärin kautta ja haki lääkkeitä siihen.

      Ja voihan olla että sulla on liian vahva tuo puhdistusaine, jos finnejä tulee vaikka putsaiskin. Kyllähän niitä joskus tulee vielä, mutta oikeanlaisilla iholle sopivilla aineilla ne pitäs ainaki vähentyä.

      Suosittelen sun ostavan vähän kalliimpia puhdistusaineita kuin nuo ruokakaupasta ostettavat. Joillekkin (ei niin herkkäihoisille) ne toimii ja puhdistaa muttei kaikille.

      • minä vaan..

        mistä sitä tea tree ainetta saa??


      • Jensku
        minä vaan.. kirjoitti:

        mistä sitä tea tree ainetta saa??

        Itse käytän finnien ehkäisemiseen VALCREMA:a mitä pitäis saada ihan tavallisesta kaupastakin. Se on voidetta jota levitetään ennen nukkumaanmenoa vastapestyille kasvoille ja annetaan vaikuttaa ja olla koko yön yli.
        Se ei tee ihosta rasvaista eikä kuivaa. Yksi huono puoli siinä kuitenkin on. Jos hikoilet; harjoitat jumppaa, lenkkeilet, juokset, se saa kasvot kiiltämään.


      • naaman kiilto
        Jensku kirjoitti:

        Itse käytän finnien ehkäisemiseen VALCREMA:a mitä pitäis saada ihan tavallisesta kaupastakin. Se on voidetta jota levitetään ennen nukkumaanmenoa vastapestyille kasvoille ja annetaan vaikuttaa ja olla koko yön yli.
        Se ei tee ihosta rasvaista eikä kuivaa. Yksi huono puoli siinä kuitenkin on. Jos hikoilet; harjoitat jumppaa, lenkkeilet, juokset, se saa kasvot kiiltämään.

        Ei siin naaman kiiltämises mitää huonoo puolta oo:D
        Se ois just kiva et naama kiiltäis


    • tiiu

      Mulla oli paljon finnejä vielä vuos sitten, nyt ei enää yhtään. hain apteekista sellaista puhdistusainetta, mitä laitetaan joka ilta ja aamu. niin ne finnit lähtivät.

      • vivy

        joo mitä vittuu? toihan kerto paljon


      • ööhm

        kertookin paljon O.o!?


    • Pakki

      ROACCUTAN.Sillä lähtee.Erikois lääkäri määrää.Sillä in kyllä sivuvaikutuksia , mutta kuulema finnit lähttee pois.

      • näppylä

        mullla oli sellasii pikkku näppylöitsä otsassa ja vähän sellasia isompia finnei niiiin ostin ihan kaupasta sellsta garnier pure 3 in 1 mikä toimiii kuorintana puhdistuksena tai naamiona niiin heti alko väheneee ja sit aurinko kyll kesäl auttaa kans:P


      • sdgsdsgd
        näppylä kirjoitti:

        mullla oli sellasii pikkku näppylöitsä otsassa ja vähän sellasia isompia finnei niiiin ostin ihan kaupasta sellsta garnier pure 3 in 1 mikä toimiii kuorintana puhdistuksena tai naamiona niiin heti alko väheneee ja sit aurinko kyll kesäl auttaa kans:P

        itsekin käytän tuota garnier pure 3 in 1, mutta niinku kaikki tuotteet toimii mulla - 2 viikkoa toimii, sen jälkee taas finnit takas... alkaa ärsyttää kun ei mistään löydy mitään KUNNON tuotetta joka KESTÄIS ja toimis kauan ja koko ajan !
        että saa vastata mullekki jos tän viestin luet :)
        tässä vähän tietoa miten pesen kasvot :
        ensin pyyhin öljy 'lapuilla' kaiken meikin, saa hyvin ripsivärinki pois, sitte sormilla sivelen vettä öljyn päälle ja hieron saippualla öljyn pois, ettei rasvoittas ihoa. sitte pesen tolla garnier pure 3 in 1'lla koko naaman, kaulankin. pesen pois. annan kasvojen kuivua, jälkeenpäin laitan garnierin kasvovettä ja annan kuivua ja lopuksi kosteusvoidetta. tätä tehnyt säännöllisesti. aamulla jätän kasvoveden välistä, ettei kuivattaisi ennen meikkiä...ja tota garnier pure 3 in 1, käytän kuorintana ja naamiona kerran viikossa.
        oon kokeillu kaikenlaisia kotikeinoja ja kaikenlaisia tuotteita...
        mielestäni puhdistan kasvoni oikein...(?)
        lisää vaan kertomuksia tänne ja suositeltavia tuotteita.
        ps. onko kellään kokemusta proactivesta?


    • todellakaan riitä!

      Kasvovesi ei ole yksinään riittävä aine kasvojenpuhdistukseen! Varsinkin kun meikkaat säännöllisesti kasvojesi ihoa, niin tarvitset puhdistusaineet, jotka poistavat meikin yöksi kasvoilta perusteellisesti.

      Kasvot pitäisi ensin puhdistaa esim. puhdistusgeelillä/puhdistusmaidolla ja vedellä. Sen jälkeen kasvot pyyhitään pumpulilapulla jossa on kasvovettä. Jos pumpulilappuun jää vielä meikkiä, niin puhdistus ei ole ollut tarpeeksi perusteellinen. Kun kasvot ovat varmasti puhtaat, niin levitetään kosteusvoide. Jos ihosi on kuiva, niin aamulla jättää vesipesun väliin ja ennen meikin levittämistä puhdistaa kasvot vain kasvovedellä ja levittää kosteusvoiteen.

      Kaikki ihonhoitotuotteet pitäisi valita ihotyypin mukaan. Jos ihosi on rasvainen, valitse puhdistusgeeli, rasvaiselle iholle tarkoitettu kasvovesi ja geelimäinen kosteusvoide. Jos ihosi on kuiva/pintakuiva, valitse puhdistusmaito, kosteuttava kasvovesi ja paksumpi kosteusvoide. Ihon kosteutuksentarve vaihtelee myös vuodenajan mukaan: Talvella iho saattaa kuivua kuivan sisäilman, lämmityksen ja pakkasen takia, mutta kesällä se voikin tarvita rasvaisen ihon tuotteita.

      Eli ihan ensin perusihonhoito kuntoon! Jos säännöllisen puhdistusrutiinin noudattamisen jälkeen vielä muutaman kuukauden päästäkään finnit eivät ole vähentyneet, niin kannattaa käydä kysymässä neuvoa ihotautilääkäriltä.

    • Supa97

      Aamulla:
      -Pesen kasvot viileällä vedellä.
      -Laitan sellaista "Clearasil SatyClear" finnien kohdalle. Tämä "voide" auttaa puhdistamaan finnit ja peittää ne myös hyvin! Se on meinaan sellasta ihon väristä... Laitan sitä siis vain ihan vähän, ihan ohuen kerroksen.

      Illalla:
      Sama juttu, kuin aamulla!

      Itse olen huomannut, että finnit lähtee, kun olen tehnyt noin aina aamuin ja illoin!

      Suosittelen!

      • nicknicknick

        puolikarkeaa hiomapaperia käteen ja eikun hiomaan.. jos ei ite osaa ni menee puusepältä kysymään apua XD. no vitsi vitsi. kannattaa iltasin käyttää semmost ilman reseptiä saatavaa pois pestävää ainetta sit myös jotain kuorinta aineita ja sn jälkeen vielä kasvo vettä. kannattaa myös varoa ettei käytä liikaa ettei pääse iho kuivamaan. sitä pois pestävää ainetta saa apteekista ilman reseptiä ja kasvovettä ihan normaali kaupoista. kannattaa vaik mutsi pistää asialle jos ei ite uskalla XD


      • jemani
        nicknicknick kirjoitti:

        puolikarkeaa hiomapaperia käteen ja eikun hiomaan.. jos ei ite osaa ni menee puusepältä kysymään apua XD. no vitsi vitsi. kannattaa iltasin käyttää semmost ilman reseptiä saatavaa pois pestävää ainetta sit myös jotain kuorinta aineita ja sn jälkeen vielä kasvo vettä. kannattaa myös varoa ettei käytä liikaa ettei pääse iho kuivamaan. sitä pois pestävää ainetta saa apteekista ilman reseptiä ja kasvovettä ihan normaali kaupoista. kannattaa vaik mutsi pistää asialle jos ei ite uskalla XD

        Aivan, kasvovesi ei todellakaan riitä puhdistukseen. Kunnnon rutiini ja aineet käyttöön. Alkoholia sisältävät tuotteet eivät kaikkien iholle sovi. Ne kuivattavat ihoa, joka taas kompensoi rasvottumalla lisää.. turhaa.

        Itse kärsin finneistä yläasteelta lukion läpi yliopistoon asti ennen kuin tajusin mennä lääkärille joka määräsi clindoxylia. Se sisältää valkaisuainetta ja antibioottia, joten yleensä käytetään vain kuurina, mutta lääkäri sanoi että voin käyttää koko ajan kun se kerran auttaa. Lisäksi aloitin e-pillerit, joissa on hormonia, joka lieventää finnien muodostumista (cypretyl). Ja ihan vinkkinä: Koska se on sairauden hoitoon saan siitä kela-korvauksen.. hinnaksi jää alle 5 e/3kk paketti :)

        Lisäksi lopetin ihoni tukehduttamisen paksulla meikkikerroksella. Siirryin meikkivoiteesta väriä sisältävään päivävoiteeseen (lumene), pistän vain hiukan punaisuuden poistajaa (lumene) näpyille jos niitä on ja kevyesti huiskulla puuteria. Ensin se vaivasi, mutta vain itseäni.. kaverit ei juuri edes huomannu. Oli vaan tyytyväisiä. Ja itekin sit osas arvostaa nopeampaa aamumeikkausta.

        Ilalla puhdistan naamani Lumenen sekaiholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä ja levitän clindoxylin yöksi. Ensin käytin "kasvoharjaa", sellaista pehmeää pientä harjaa mitä myydään joillakin kosmetiikkaosastoilla. Sillä vaahdotin geelin naamallani ja samalla se kuori ihoa hellästi.. myöhemmin lopetin sen käytön kun ajattelin ettei joka päivä ole hyvä kuoria. Aamulla pesen naamani Humektanilla (ei ole rasvaista vaan kosteuttavaa! jos kosteusvoide ei heti imeydy ihoon se on akneiholle liian rasvaista.) ja sitten kosteutan sen taas Humektanilla. Syön aamupalan ja aloitan meikkaamisen sävytetyllä kosteusvoiteella. Kuorinnan hoidan suihkun jälkeen kun iho on pehmeä, kastelen froteepyyhkeen kulman kuumalla vedellä ja hieron sillä kevyesti kasvot läpi. Ja ehdottomasti SORMET IRTI! EI PURISTELUA!

        Eipä ole vuoteen näpyt vaivannut. ja iho on paljon terveempi. Mulle ei nuo kaupan halvemmat tuotteet sopinut. Lumene on tosiaan suomalaiselle iholle (ei tarkotus mainostaa! sanon vaa mikä mulla toimi). Kasvovesi vaan kuivatti ihon ja tuo Tea tree (= teepuuöljy, saa apteekeista ja luontaistuoteosastoilta) vaan kuivatti näpyn kerrallaan pois muutamassa päivässä. Mitä apua ku 2-3 tuli heti tilalle.. Toimii tosin hyttysenpuremiin :) Selvitä onko sulla seka-, rasvanen -vai kuivaiho niin osaat valita tuotteet. Rahaa kannattaa käyttää.

        Toivottavsti saitte jotain vinkkejä. Kaikkien iho on tosin erilainen mutta paras tarttua toimeen ja ruveta kuuntelemaan ihoaan eikä vaan vihata, kuivattaa, kaivella, kuoria tai tukehduttaa sitä. :)


      • on ollu finnejä mulk
        jemani kirjoitti:

        Aivan, kasvovesi ei todellakaan riitä puhdistukseen. Kunnnon rutiini ja aineet käyttöön. Alkoholia sisältävät tuotteet eivät kaikkien iholle sovi. Ne kuivattavat ihoa, joka taas kompensoi rasvottumalla lisää.. turhaa.

        Itse kärsin finneistä yläasteelta lukion läpi yliopistoon asti ennen kuin tajusin mennä lääkärille joka määräsi clindoxylia. Se sisältää valkaisuainetta ja antibioottia, joten yleensä käytetään vain kuurina, mutta lääkäri sanoi että voin käyttää koko ajan kun se kerran auttaa. Lisäksi aloitin e-pillerit, joissa on hormonia, joka lieventää finnien muodostumista (cypretyl). Ja ihan vinkkinä: Koska se on sairauden hoitoon saan siitä kela-korvauksen.. hinnaksi jää alle 5 e/3kk paketti :)

        Lisäksi lopetin ihoni tukehduttamisen paksulla meikkikerroksella. Siirryin meikkivoiteesta väriä sisältävään päivävoiteeseen (lumene), pistän vain hiukan punaisuuden poistajaa (lumene) näpyille jos niitä on ja kevyesti huiskulla puuteria. Ensin se vaivasi, mutta vain itseäni.. kaverit ei juuri edes huomannu. Oli vaan tyytyväisiä. Ja itekin sit osas arvostaa nopeampaa aamumeikkausta.

        Ilalla puhdistan naamani Lumenen sekaiholle tarkoitetulla puhdistusgeelillä ja levitän clindoxylin yöksi. Ensin käytin "kasvoharjaa", sellaista pehmeää pientä harjaa mitä myydään joillakin kosmetiikkaosastoilla. Sillä vaahdotin geelin naamallani ja samalla se kuori ihoa hellästi.. myöhemmin lopetin sen käytön kun ajattelin ettei joka päivä ole hyvä kuoria. Aamulla pesen naamani Humektanilla (ei ole rasvaista vaan kosteuttavaa! jos kosteusvoide ei heti imeydy ihoon se on akneiholle liian rasvaista.) ja sitten kosteutan sen taas Humektanilla. Syön aamupalan ja aloitan meikkaamisen sävytetyllä kosteusvoiteella. Kuorinnan hoidan suihkun jälkeen kun iho on pehmeä, kastelen froteepyyhkeen kulman kuumalla vedellä ja hieron sillä kevyesti kasvot läpi. Ja ehdottomasti SORMET IRTI! EI PURISTELUA!

        Eipä ole vuoteen näpyt vaivannut. ja iho on paljon terveempi. Mulle ei nuo kaupan halvemmat tuotteet sopinut. Lumene on tosiaan suomalaiselle iholle (ei tarkotus mainostaa! sanon vaa mikä mulla toimi). Kasvovesi vaan kuivatti ihon ja tuo Tea tree (= teepuuöljy, saa apteekeista ja luontaistuoteosastoilta) vaan kuivatti näpyn kerrallaan pois muutamassa päivässä. Mitä apua ku 2-3 tuli heti tilalle.. Toimii tosin hyttysenpuremiin :) Selvitä onko sulla seka-, rasvanen -vai kuivaiho niin osaat valita tuotteet. Rahaa kannattaa käyttää.

        Toivottavsti saitte jotain vinkkejä. Kaikkien iho on tosin erilainen mutta paras tarttua toimeen ja ruveta kuuntelemaan ihoaan eikä vaan vihata, kuivattaa, kaivella, kuoria tai tukehduttaa sitä. :)

        kiitti paljon vinkeistä!!!!


      • EEss

        Olen 10-vuotias tyttö (pian 11)ja minulla on alkanut tulemaan finnejä.Äitini sanoo,että minulle alkaa tulemaan pikkuhiljaa murrosikä...Olisiko mitään keinoa saada finnit mahdollisimman nopeasti pois?Minulla on myös sellainen ongelma,että revin finnini ja ne ovat alkaneet punottamaan.Otsassani on n.5 näkyvää finniä ja ehkä 3 arpea :((


      • Finni expertti
        EEss kirjoitti:

        Olen 10-vuotias tyttö (pian 11)ja minulla on alkanut tulemaan finnejä.Äitini sanoo,että minulle alkaa tulemaan pikkuhiljaa murrosikä...Olisiko mitään keinoa saada finnit mahdollisimman nopeasti pois?Minulla on myös sellainen ongelma,että revin finnini ja ne ovat alkaneet punottamaan.Otsassani on n.5 näkyvää finniä ja ehkä 3 arpea :((

        SebaMedin tuotteita ostelkaa, kaikkia mahdollisia, löytyy geeliä, voidetta, kasvovettä sun muuta.
        Niit ku käytätte oikein muutaman viikon niin naamanne voisi vaikka nuolla!


      • näppynaama
        Finni expertti kirjoitti:

        SebaMedin tuotteita ostelkaa, kaikkia mahdollisia, löytyy geeliä, voidetta, kasvovettä sun muuta.
        Niit ku käytätte oikein muutaman viikon niin naamanne voisi vaikka nuolla!

        Mulla on aina ollu iho ihan hyvässä kunnossa vaikka en pahemmin kasvovesiä käyttänyt mutta nut 3 kuukauden aikana mulle on tullut tosi paljon näppyjä otsaan. Pesen kasvot joka aamu ja ilta juuri noin niinkun suositellaan mutta ei se kauheena ole auttanu. Mun iho ei kumminkaa oo nii huonossa kunnossa et omasta mielestäni tarvitsisin mitään apteekin aineita ku on vaan pari iso finniä ja sitte niitä näppyjä et oisko joku jolla on ollu vastaava tilanne ja osaa suositella jotain hyvää ainetta? Ei haittaa vaikka se olisikin vähän kalliimpaa... Mun ihotyyppi on kai normaali. Kiitti jo etkukäteen (:

        Ja samalla aattelin kysysä apua yhelle kaverille jolla on selässä aika paljon finnejä. Ne on tosi kipeitä ja punottaa ja se ei halua käyttää mitään selästä avoimia paitoja ja häpeää niitä todella paljon ja haluun auttaa sitä. Et jos joku tietäis jotain mitä sille vois tehä?


      • Nyyhhhh.
        näppynaama kirjoitti:

        Mulla on aina ollu iho ihan hyvässä kunnossa vaikka en pahemmin kasvovesiä käyttänyt mutta nut 3 kuukauden aikana mulle on tullut tosi paljon näppyjä otsaan. Pesen kasvot joka aamu ja ilta juuri noin niinkun suositellaan mutta ei se kauheena ole auttanu. Mun iho ei kumminkaa oo nii huonossa kunnossa et omasta mielestäni tarvitsisin mitään apteekin aineita ku on vaan pari iso finniä ja sitte niitä näppyjä et oisko joku jolla on ollu vastaava tilanne ja osaa suositella jotain hyvää ainetta? Ei haittaa vaikka se olisikin vähän kalliimpaa... Mun ihotyyppi on kai normaali. Kiitti jo etkukäteen (:

        Ja samalla aattelin kysysä apua yhelle kaverille jolla on selässä aika paljon finnejä. Ne on tosi kipeitä ja punottaa ja se ei halua käyttää mitään selästä avoimia paitoja ja häpeää niitä todella paljon ja haluun auttaa sitä. Et jos joku tietäis jotain mitä sille vois tehä?

        Mä oon 13v.. Pia 14 =) Ja mulla on ollu ainaki 3 vuotta finnejä. Eka naamassa.. Sit ne vaa lisäänty, alko tulla selkää ja rintakehää. Käytän Brevoxyl nimistä rasvaa, sitä saa apteekista. Oon huomannu et se auttaa, mutta kun pari kertaa jättää käyttämättä, finnejä alkaa taas ilmestyä.. En kehtaa edes käyttää toppeja -_- Otsatukan leikkasin finnien takia. ;/ Äiti sano et voidaa käydä iholääkärillä.. Oon täs ootellu 2 vuotta.. Oikeestiii byääää. :'< Auttaako se paljon, jos käy ihotautilääkärillä? Kannattaako? Tosin se maksaa. Itse oon käyttäny 2 rasvaa, sitten sitä proactiv tuotesarjaa (ei auttanut) Ja seba med vaahtoaa.. ei sekään auttanut. Toi Brevoxyl ainoo mistä näkyy tulosta.. Kehtaiskin mennä uimaankaan. Ei niitä finnejä liikaa oo, mutta on kumminkin sen verran, että näkyy ! =( Rintakehässä & selässä ja naamassa ! Ja on myös se ongelma, että tykkään puristella finnit pois. Naama siis vähän arvilla. Pitää käyttää meikkiä, ettei haukuta.. Kaikki on semmosia nukkeja, niin mäki haluisin ! :


      • !
        Nyyhhhh. kirjoitti:

        Mä oon 13v.. Pia 14 =) Ja mulla on ollu ainaki 3 vuotta finnejä. Eka naamassa.. Sit ne vaa lisäänty, alko tulla selkää ja rintakehää. Käytän Brevoxyl nimistä rasvaa, sitä saa apteekista. Oon huomannu et se auttaa, mutta kun pari kertaa jättää käyttämättä, finnejä alkaa taas ilmestyä.. En kehtaa edes käyttää toppeja -_- Otsatukan leikkasin finnien takia. ;/ Äiti sano et voidaa käydä iholääkärillä.. Oon täs ootellu 2 vuotta.. Oikeestiii byääää. :'< Auttaako se paljon, jos käy ihotautilääkärillä? Kannattaako? Tosin se maksaa. Itse oon käyttäny 2 rasvaa, sitten sitä proactiv tuotesarjaa (ei auttanut) Ja seba med vaahtoaa.. ei sekään auttanut. Toi Brevoxyl ainoo mistä näkyy tulosta.. Kehtaiskin mennä uimaankaan. Ei niitä finnejä liikaa oo, mutta on kumminkin sen verran, että näkyy ! =( Rintakehässä & selässä ja naamassa ! Ja on myös se ongelma, että tykkään puristella finnit pois. Naama siis vähän arvilla. Pitää käyttää meikkiä, ettei haukuta.. Kaikki on semmosia nukkeja, niin mäki haluisin ! :

        .. Mennä lääkärille. oon ite 13 ja mulla on ollu ny sen parisen vuotta kans finnejä ja äiti soitti jonnekki terveyskeskukseen siitä ja menin sit lääkärille ja mulle todettii lievä akne. Mulle kyl määrättiin lääke voide mikä ei auttanu, sain toisen lääkevoiteen reseptin eikä sekää oo kyllä nyt auttanu, syksyllä alkaa antibiootti kuuri, jospa se vaik auttais = )). Mut suosittelen menee sinne lääkärille, koska saatte sieltä ees jonkillaista apua.


      • nyhnyh :D
        ! kirjoitti:

        .. Mennä lääkärille. oon ite 13 ja mulla on ollu ny sen parisen vuotta kans finnejä ja äiti soitti jonnekki terveyskeskukseen siitä ja menin sit lääkärille ja mulle todettii lievä akne. Mulle kyl määrättiin lääke voide mikä ei auttanu, sain toisen lääkevoiteen reseptin eikä sekää oo kyllä nyt auttanu, syksyllä alkaa antibiootti kuuri, jospa se vaik auttais = )). Mut suosittelen menee sinne lääkärille, koska saatte sieltä ees jonkillaista apua.

        Äitit.. Se sano etten käytä sitä apteekin rasvaa tarpeeks.. en kyl käytä.. Mut oon oottanu et pääsis sinne lääkärii :::D jospa se vaa soittas sinne. 8< en jaksa mun rumaa ihoooooooooo. : < "rumaa ja rumaa " pahempiiki on nähty mut SILTI. 8


      • FinniNaama
        nyhnyh :D kirjoitti:

        Äitit.. Se sano etten käytä sitä apteekin rasvaa tarpeeks.. en kyl käytä.. Mut oon oottanu et pääsis sinne lääkärii :::D jospa se vaa soittas sinne. 8< en jaksa mun rumaa ihoooooooooo. : < "rumaa ja rumaa " pahempiiki on nähty mut SILTI. 8

        Oon 12v ja finnejä on ollu reilun vuoden. Aluksi ihan pieniä ja ihan hiusrajassa mutta nut melkein koko naama punainen. Käytän clerasiliä mutta ei tunnu auttavan nyt aloin käyttää ihan jtn. Pirkan kasvovettä, apua ei suuremmin ole ollut mutta auttaako kummatkaan tuotteet jos jaksaa säännöllisesti ja monen viikon ajan käyttää?


      • Punainen Naama
        FinniNaama kirjoitti:

        Oon 12v ja finnejä on ollu reilun vuoden. Aluksi ihan pieniä ja ihan hiusrajassa mutta nut melkein koko naama punainen. Käytän clerasiliä mutta ei tunnu auttavan nyt aloin käyttää ihan jtn. Pirkan kasvovettä, apua ei suuremmin ole ollut mutta auttaako kummatkaan tuotteet jos jaksaa säännöllisesti ja monen viikon ajan käyttää?

        Eli ihan normi ongelma finnien punoitus. Miten voisi saada pois kun ei aina viitsisi peitevärejä käyttää..?


      • Dietti käyttöön
        Punainen Naama kirjoitti:

        Eli ihan normi ongelma finnien punoitus. Miten voisi saada pois kun ei aina viitsisi peitevärejä käyttää..?

        Auttaako jos lopettaa limsan juomisen sipsien ja suklaan syönnin? Ja juo paljon vettä?


      • tietäväää
        Dietti käyttöön kirjoitti:

        Auttaako jos lopettaa limsan juomisen sipsien ja suklaan syönnin? Ja juo paljon vettä?

        Mun vinkit on tälläset :
        -Juo _paljon_ vettä!Mä juon vähintään 9dl vettä päivässä niin on jo paljon parempi.
        -Kannattaa ainakin vähentää kaikki rasvasia herkkuja,ei tarvitse kokonaan jättää syömättä:)
        -Kotona kannattaa pitää jotain pantaa tms.,siis niin että kasvoilla ei ole hiuksia(jotka voivat olla varsinkin nuorena vähän rasvaisia) ja muutenkin iho saa hengittää.
        -Osta naaman pesemiseen jotain hellävaraista puhdistusgeeliä/saippuaa/vaahtoa(esim.erisan,vichy,sebamed),hyvää kasvovettä ja tehokasta kosteusvoidetta(bodyshopissa on erittäin hyvät kosteus voiteet) sekä joku oikeinvahva ja kuivattava finnistikki,tai tea tree öljyä(jota saa myös vaikka bodyshopista).Naamaa ei kannata puhdistaa jollain esim.clerasilin tuotteilla koska ne ovat mielestäni aika vahvoja...Clerasilillä on kyllä hyvät finnistikit.Puhdista tässä järjestyksessä:puhdistus geeli,kasvovesi,finnistikki ja viimeisenä kosteusvoide.Varo finnistikin kanssa että laitat sitä pelkästään niille finneille!
        -Hammastahna on myös aika hyvä finneille mutta se ei ole välttämättä mikään paras aine ihon kannalta...


      • hullu akka. 11v
        EEss kirjoitti:

        Olen 10-vuotias tyttö (pian 11)ja minulla on alkanut tulemaan finnejä.Äitini sanoo,että minulle alkaa tulemaan pikkuhiljaa murrosikä...Olisiko mitään keinoa saada finnit mahdollisimman nopeasti pois?Minulla on myös sellainen ongelma,että revin finnini ja ne ovat alkaneet punottamaan.Otsassani on n.5 näkyvää finniä ja ehkä 3 arpea :((

        Mäkin oon yrittäny repiä finnejä pois, ja nekin rupesivat punoittamaan. (okei, sanon huvikseni ja ällöksenne, että kun tökkäsin finniä, sieltä tursusi jtn valkoista töhnää XP) mä raatelin yhtä finniä, (se sattui olemaan juuri se, mistä tuli töhnää.) ja se oli tietty hieman kivuliasta. Ja mä luulen, ettei se repiminen auta, mutta luulen myös että ne punaiset arvet lähtevät vuosien saatossa pois.


      • finnikeiju
        Finni expertti kirjoitti:

        SebaMedin tuotteita ostelkaa, kaikkia mahdollisia, löytyy geeliä, voidetta, kasvovettä sun muuta.
        Niit ku käytätte oikein muutaman viikon niin naamanne voisi vaikka nuolla!

        käytin sebemed saippuapalaa 2kk eikä mitään muutosta naamassa!!


      • jepajepa
        hullu akka. 11v kirjoitti:

        Mäkin oon yrittäny repiä finnejä pois, ja nekin rupesivat punoittamaan. (okei, sanon huvikseni ja ällöksenne, että kun tökkäsin finniä, sieltä tursusi jtn valkoista töhnää XP) mä raatelin yhtä finniä, (se sattui olemaan juuri se, mistä tuli töhnää.) ja se oli tietty hieman kivuliasta. Ja mä luulen, ettei se repiminen auta, mutta luulen myös että ne punaiset arvet lähtevät vuosien saatossa pois.

        elä tyttö hyvä revi niitä.. Ne arvet eivät kyllä lähde joskin voivat vaaleta.. On olemassa erilaisia kuorivia hoitoja ja laserhoitoja joilla noita arpia saa sitten häivytettyä, mutta se on jo prosessi sinänsä. Helpommalla pääset kun hillitset itsesi nyt niin saat aikuisena nauttia kauniista ihosta!

        Itse olen nyt 32 ja nuorena mullakin oli paha akne. Akne vaihe kesti noin pari vuotta ja alkoi sitten aikuisuuden kynnyksellä helpottamaan.. Nykyisin tosi hyvä iho, eikä arpia kun äiti kielsi repimästä finnejä. Äidillä itsellään pahat arvet vieläkin yli 60 vuotiaana!

        Koittakaa nuoret jaksaa, finnit ovat todella kiusallisia, mutta kuuluvat puberteettiin.. suurimmalla osalla niistä joilla on nuorena paljon finnejä on aikuisena hyvä iho! Itselläni jopa parempi kuin monella ystävälläni jolla ei nuorena finnejä ollut!

        Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille!


      • FinniVihaaja123
        Finni expertti kirjoitti:

        SebaMedin tuotteita ostelkaa, kaikkia mahdollisia, löytyy geeliä, voidetta, kasvovettä sun muuta.
        Niit ku käytätte oikein muutaman viikon niin naamanne voisi vaikka nuolla!

        Mulla ei ole ainakaan nuo auttanut yhtään, kuten ei muutkaan tuotteet, mutta mulla on toiminut vain DOVEN joku vartalosaippua (en muista tarkkaan mikä se niistä on)


    • bathibathi

      Itellä ollu huono iho yli 5 vuotta ja 2½ vuotta sitten muuttu keskivaikeaks akneks, pari kk sitten menin lääkäriin ja sain reseptillä differin geeliä jota laitetaan vaan yöks ja se on alkanu auttaa, ei oo moneen vuoteen ollu näin hyvä iho, toivottavasti ne lähtee lopullisesti pois. pesen naaman jollain acon puhdistusaineella jota saa apteekista ja puhdistusharjalla, 3 kertaa päivässä aamulla, illalla ja meikit pois kun tuun koulusta, jonka jälken acon kasvovettä joka poistaa samantien suurimman osan mustapäistä.

      • finnit kurii(;

        hei ei kannata käyttää cleasirin tuotteita,mun äiti on kosmetologi ja se kertoi että ne tuotteet
        eivät oikeasti auta,ottaa ehkä pari finniä pois mutta palaa heti takaisin ! itse käytän the body shopista
        saatavaa tea tree sarjaan kuuluvaa puhdistus vaahtoa (maksaa n. 10.50e) se auttaaa (: mut jos
        finnit ei ala lähtee ni kannattaa käydä kosmetologilla nuorten naaman puhdistuksis niistäkin on
        hyötyy (ensin rasvataa ihoo,otetaa laaseril finnei pois,puristetaa finnei,rauhotetaa ihoo naamiol
        ja voidaa nyppii kulmiaki(: ja aina ku on ite puristanu finnin ni kannattaa laittaa apteekista
        saatavaa desinfiointi ainetta,sit siihen puristettuun finniin ei tule rupea päälle ! toivottavasti näist oli jtn hyötyy;)


    • oleeol

      Mä sain ihoni parempaan kuntoon, kun aloin ennen jokailtaista ihonpuhdistusta pesemään käteni
      kunnolla vedellä ja saippualla. Suosittelen muillekin! Eipä oo voiteista ym. mitään hyötyä, jos
      siinä samalla levittää sormistaan iholleen pöpöjä.

      • srtkjlö

        Minulle tuo on itsestäänselvyys, mutta ei vaikuta finneihin. Tuosta tuli kuitenkin mieleen, että myös tyynyliina kannattaa kääntää ja vaihtaa säännöllisesti.


    • possu1234567876543

      itselleni lääkäri määräsi reseptille sen nimistä voidetta kun skinoren vaikkakin tosi vähän ollut finnejä autta tosi hyvin ainut että poltteleee ja kutittaa yön aikana.

    • jepajepa

      ..on VALKOSIPULI!

      Ota kynsi josta leikkaat kärjen veke.. Hiero leikkauspinnalla finniä. Toista käsittely hetken päästä tarvittaessa tai päivänmittaan. Laita ainakin yöksi. Aamulla jo alkanut finni on laskenut huomattavasti! parissa päivässä kadonnut kokonaan.
      Valkosipulilla on bakteereja tappava vaikutus. Itse en enää muita näppylätuotteita viitsi edes kokeilla kun kuivattavat liikaa ja tämä toimii paremmin kuin yksikään kallis litku! Varsinkin kun laittaa heti alkavalle näppylälle niin se ei kerkeä edes kunnolla nousemaan.

      • oiefäoiwf

        EN suosittele, valkosipuli voi rikkoa ihon. Googlettele vaikka kauhutarinoita :)

        Ennemmin sitä kannattaa kokeilla sisäisesti, monilla se on lievittänyt aknea.


    • ELLLLUUUUUHh

      voi teit finnipäit

      • itserakaspaska...

        no katotaas 1-2 vuoden pääst me hoidetaan nyt kasvoja ja sit me nauretaa sulle ku sul on finnei (;


      • ._.

        Oikeest oo ilonen et sul ei oo finnei. Ei tarvitse tulla vielä ärsyttämään tahalleen ihmisä, joita vaivaa se. Jotku tulee viel kiusatuks just tälläste kakkapäide takii, ku ei kestä erillaisuutta ja ei arvosta kuinka onnekkaita ne on .... joten TURPAKII oon jo kuullu liikaa... >-


    • Nortti01

      Mulla auttaa Vichyn tuotteet,pesuun Normaderm purifying cleansing gel-puhdistusgeeli,Normaderm kasvovesi rasvoittuvalle ja epäpuhtaalle iholle sekä Normaderm anti-imperfections tri-activ voide.Kaikki maksaa jotain 20€/kpl.Mulla on pysynyt iho hyvänä,kun säännöllisesti käyttää aamuin illoin.

    • juliaeatyou

      itse joka päivä käytän nivean kasvovettä ja pari kolme kertaa viikossa kuorin naaman , sekä kerran viikossa laitan kasvomaskin (= maski poistaa rasvaisuutta ja tekee ihosta mattapintaisen. minulla se on ainakin toiminut. olen käyttänyt garnier pure 3in1 wash.

    • EIooKIVAA

      Ooon 12 v. melkein 13. Otsassani on finnejä ;(. Kaikki tekee otsastani ison numeron. Luokkani pojat, luokkani tytöt, paras ystäväni, hänen vanhemmat.. haluan ne pois, minulla on arpia ja haluaisin nekin pois. Saako dermalogican tuotteilla tuloksia.En viitsisi käyttää halpiksia sillä niitä on ihan liikaa meillä, eivät auta. PLIIIS! Vastatkaa niin että saan jotain selvää ja että saisin finnini pois :!

    • roskapostirobotti(;;

      v1tuttaa erittäin paljon. oon nimittäöin 11. vuotias ja mulla on naama täynnä finnei. käytän jotai ihmeaineita jota äiti tilaa jostai shopilta. ne auttaa. jotenki. mut ei jaksais koko ajan olla hinkkaamassa naamaa jollai mömmöillä. ensin puhistus , sitten kasvovesi , sitten joku kosteusrasva ja sitten semmone ihmepuikko. siinä on mun arki aamulla ja illalla. :-------------------------------/

    • auttakaa..

      Oon 13 vuotias, ja mulla on otsassa haaleita finnejä, siis semmosia, mitkä ei oo punasii, mut ei lähde millään pois! Niitä on aika paljon. Nenässä ja silmänalusten alla mulla on ihan hirveesti pieniä, punasia finnejä, mitkä ei lähde pois, vaikka käytän kasvovettä ja geeliä illalla. Leuassa mulla on pari finniä, mut se ei oo suurikaan ongelma. Käyn joka päivä suihkussa, mikä auttais saamaan nää finnit pois?

    • tsippisduu

      en jaksanu lukkee aijempia kirjotuksia, mutta käytä jotaki puhistusgeeliä ja kasvovettä ja lopuksi MUISTA KOSTEUTTAA, vaikka tuntuski siltä että sulla on ihan rasvanen iho nii ne finnit ei lähe sillä ihon kuivattamisella mihinkään ja ihosta tullee vaan rumemman näkönen.

      Jos puristelet finnejä nii muista sen jälkeen kasvoveellä pyyhkiä ja rasvaa.

      ja sitte myös semmonenki juttu että jos meikkaat nii hyvä kasvojenpuhistus aine ja kasvovesi, eikä liian hellävarasia, että puhistaa varmasti. ite ainaski teen silleen että jos oon meikannu sinä päivänä nii illalla puhistusgeelillä eka ja sitte kahestikki saatan kasvoveellä naaman ottaa, että ei varmasti jää sitä meikkiä sinne ja sitte rasvaa. ja aamulla kasvoveellä ja taas rasvaa jne :)

    • plösöfinninaama

      Joo ... Vähä vanha tää aihe mut mul o iha sama ongelma.. Oon koht 13 vuotias ja mul on ollu n. 3-4 vuotta finnejä, ja nyt se on alkanu pahentumaa .. Ku on voi mennä minnekkää ilman meikkii ku sit haukutaa . Et mitkä tuotteet auttaa ? Ku käytän jotai Erisan Youth-tuottei, iha paskoi, ei auta mihinkää ..

    • Anskunen--

      Heipp!
      Ajattelin omat kokemukset tänne laittaa ihonhoidosta, kun oon ollut kosmetiikasta ja kauneudenhoidosta ollut kiinnostunut jo muutaman vuoden!

      Ensinnäkin, iho on syytä pestä jokainen päivä huolellisesti, aamulla ja illalla.
      Iltaisin meikit on pestävä huolellisesti pois, huolellinen pesu geelillä/puhdistusmaidolla tai muulla vastaavalla, jonka jälkeen kasvovedellä kostutetulla vanulapulla pyyhitään kasvot ja tarkistetaan, ettei päivän mittaan kertyneet "moskat" (esimerkiksi meikit :D) ole jääneet ihoon. Ja sitten kosteutus.

      toiseksi, valitse ihollesi sopivat tuotteet. Ihotyyppejä on erilaisia: toisilla on normaali ns. "ongelmaton" iho, toisilla kuiva tai pintakuiva, sekaiho (tälläisessä on niin rasvoittuvaa/normaalia kuin kuivaakin ihoa) ja rasvoittuva iho. Ainiin, ja tietenkin herkälle iholle tarkoitetut tuotteet! Näin saat ihollesi oikeanlaista hoivaa. :) Marketeissa olevat aineet eivät ole niin tehokkaita kuin apteekeista tai lääkärin määräyksellä saatavat.

      Oikeanlaisia tuotteita löydät tutkimalla ja internetistä, esimerkiksi Youtubessa on paljon ns." kauneusguruja", jotka tekevät arvosteluja ihonhoidon tuotteista ja tietenkin meikeistä.
      Jos iho-oireet yltyvät pahaksi, niin kannattaa mahdollisimman pian suunnata lääkärille, he tietävät yleensä parhaiten, ainakin jos iho kärsii aknesta (http://fi.wikipedia.org/wiki/Akne).
      Tietenkin kosmetologeilla on omia palvelujaan tarjota ihonhoidon saralla, myös he osaavat auttaa!

      Ja vielä; finnejä ei kannata väkisin puristella pois. Pienimpiä ja selkeimpiä joissa jo se "valkoinen töhnä" eli tali näkyy, niitä voi hellästi yrittää puhdistaa itse. Akne-ihoiselle en kuitenkaan tätä suosittele! Muistakaa kuitenkin pitää kätenne puhtaina jos tätä teette.

      Itselläni on sekaiho, ylä-aste ikäisenä en vielä osannut hoitaa ihoani oikein, mutta nyt 20-vuotiaana jo aika hyvin. :) Tosin edelleen on vielä paaaaljon opittavaa.

      Toivottavasti nää vinkit auttoi edes vähän! Ja internetistä löytyy tosiaan paljon tietoa.

      tässä pari videota, jotka löysin netistä. :D

      http://www.youtube.com/watch?v=7xm0TEXPDWk

      http://www.youtube.com/watch?v=rnIx6yPbT0s

    • oon niin kyllästyny

      mulla siis on ollu tässä varmaa pari vuotta finnejä? en oo varma. käytän aina koulussa meikkivoidetta jne.. en kyl haluis käyttää meikkivoidetta:/ ..vaa sen takii kyl käytän koska haluun peittää kaikki finnit. heti ku tuun kotiin nii yleensä puhistan naaman. käytän apteekista saatavia SebaMed puhdistusvaahtoa ja kasvovettä...kellää mun kaverilla ei oo finnei, ja mul on sillee aika paljo kavereita kuitenki...haluisin nää äkkiä pois että voisin olla luonnollinen...APUA!

    • Mymmeli95

      Lopettakaa se stressaaminen finneistä! Mulla oli sama ongelma n. vuosi sitten ja lopetin niitten peittämisen ja en murehtinut niistä. Pesin vain kasvoni puhdistus geelillä ja kasvovedellä normaalisti. Eipä oo enää :)

      • (:

        helppo sun on sanoo ku sulla ei enää oo mutta me muut joudutaa täs ny kärsii ja stressaa niist ;D


    • Pesupala

      Itse suosittelen Sebamedin Clear Face -pesupalaa

    • Katsokaaass.

      Eli tässä ois pari vinkkiä miten ite tein. aluksi pesin kädet saippualla ja heitin viellä desinfiointi ainetta käsiin.. laitoin sopivan lämmintä vettä ja hierosin hetken. sitten laitoin garnierin 3 in 1 voidetta kasvoille, minusta ainakin auttaa tosi paljon! sitten pesin ne pois ja jos oli isompia finnejä laitoin hammas tahnaa niihin ja annoin tahnan kuivua pesin huolelisesti pois ja laitoin kosteus voidetta. huomaa heti miten pehmeämpi ja sileämpi iho on noiden jälkeen eikä tarvitse käydä missään eikä vetää mtn ihme lääkkeitä ne ovat aivan turhaa paskaa!! ja semmone vinkki et jos pojalla/miehellä tulee finnejä siitä että ajaa parran pois niin auttaa se että joka kerta tai joka toinen kerta heittää ne terät desinfiointi aineeseen.. kiitos!

    • My Precious

      Upeita koruja juhlaan ja arkeen

      www.myprecious.fi

      Kiitos!

      • mariaw_

        Mul on ollu jtn 2 vuotta finnejä, aluks niit oli tosi vähä, sit pikku hiljaa ne kasvoi ja niit tuli enemmä. Ennen finnei mul oli syyliä iha joka paikas, mut sitku nää finnit tuli nii syylät katos. :D En tiiä oliks se vaa sattumaa.. Oon kerra käyny kosmetologil, mut jos haluis finnit lopullisesti pois ni siel pitäis käydä tosi mont kertaa ja se maksaa nii hirveest et ei mun äiti suostunu siihe. Oli jtn 53€.. Ja se kans sattu!


    • EmBBU11

      Oon 11 täyttäny n.5kuukaut sitte ja mulla on otsa ihan täynnä finnejä ,yhes vaihees ne lähti sit tuli vaa lisaa enemmä ja enemmä mä haluaisin vihdoin saada ne pois kun meen 5.luokalle. Et en meinaa kehdata mennä ees kouluun joskus ::D mut pakko... Et voisko joku antaa neuvoja ? :)

    • Huono ihoinen

      Hyvät ihmiset vaihtakaa ne teidän tönköt meikkivoiteeet "jauhomaisiin" MINERAALIMEIKKEIHIN!!! Ne eivät tuki ihohuokosia ja saavat aikaan luonnollisen lopputuloksen MUTTA SAMALLA PEITTÄVÄT HYVIN !! Ja jos haluu punasuutta viä paremmin peittää nii on sellasii ihon neutralisoijia mikkä on vihreetä (ei hätää pistät päälle ton mineraalimeikkipohjan nii ei se näy). Niitä saa tilattuu netistä ja musta peittävimmät on Lily Lolo ja Everyday Minerals niiden nettisivuilta saa tilattua edullisia näytteitä ja löytyy myös tosi vaaleita sävyjä. ( muistakaas sitt et nää levitetää iha omalla kabukilla. Esim. Lily Lololta löytyy hyvä, pehmeä sellainen) Mulla on ainakin näihin vaihtaminen auttanu suuresti.

      Sitt kans muistakaa juoda paljon vettä. Se kosteuttaa ihoa mut sitä pitäs juoda paljon n.8 ISOA lasia päiväss (koittakaas joskus! on ihan sika vaikeeta) Ja naama pesun yhteydessä ei kannata löträtä veden kaa koska se taas kuivattaa ihoo.

      Mullakin on ollu nää akne ongelmat pari vuoden ajan, ja tiedän se on stressaavaa kun MIKÄÄN ei auta. Oon käyny koko apteekin aine aineelta läpi eikä mikään oo auttanu( oon käyny kaupat ja netistä tilatut esim. Proactive

      • pikkujulkka

        hei ootko kokeillu vichyn normaderm-tuotteita? mulla on ne auttanu ihan hyvin ja ei maksa paljoa se puhdistusgeeli, kasvovesi ja kosteusvoide (: (mut tosin se kasvovesi sisältää himpun alkoholia eli en suosittele herkkäihoisille) (:


    • emuFINNi

      Eilen ajattlin et ¨nyt saa oikeesti riittää tää finni-naamasuus¨joo-o :D Eli kyllästyin lopulta finneihin :D Sit oon tän ja eilisen päivän pessy naamaani tunnin välein eka vähä jotain saippuaa ja sit jotain ihmeen litkua mikä estää finnit ym. ja luulen et alkaa jo vähän loppuu tää finnien punotus...Mut ei mikään paras hoito ::)

      • lifehacker

        Ei kannata ny noin paljoa pestä! Iho kuivuu ja reagoi erittäen vaan lisää rasvaa. Kahesti päivässä olisi parempi, ja se ettei koske naamaan niin ei pääse bakteereja iholle.


    • finneistäeroonpäässy

      Itelläni oli kans tosi kauan finnejä, mutta sitten löyty semmonen kuorivapesuaine joka toimii mulla ainakin. Ja jos rasvaa laitan vähänkin naamaan niin finni on taatusti seuraavana aamuna :( Eli en muutakuin pese naamani, joten voi olla että kaikille ei sovi mitkään rasvat yms. Itselläni oli pahin otsan alue, mutta kun kasvatin otsatukan pois niin otsa näyttää sileältä mutta on siinä jotai näppyjä jotka eivät punoita tai mitään (: ja näin kesäsin kannattaa jättää se meikkivoide ja puuteri ainakin pois, siinäkin itsellä tasoittui hyvin ja rusketusta tuli (:

    • Pelastukseni...

      Oon 14 w.Eli mulla oli sellasii pienii punasii finnejä(muutama isompi) naama täynnä ja karseennäkönen. Tottakai olin kokeillu jo kaikenlaiset halppismerkit läpi, eikä mitään apua,päinvastoin. No sitten päätin, et nyt ostan oikeen kunnon puhdistussarjan hinnalla millä hyvänsä, ja suuntasin sokokseen. Ensin ajattelin Acoa tms. ostaa, mut katsottuaan mun naamaa,myyjänä ollut kosmetologi johdatti mut pelastuksen luo: Phytomer-hyllylle.
      Se on sellanen merellinen ihonhoitosarja, joka sisältää siis merellisiä ainesosia.
      Mukaan kotiin lähti siis kasvojenpuhdistusaine,kasvovesi ja voide. Mukana sain myös lahjapakkauksen, jossa oli kuorintavoidetta, jotaa toista puhdistusainetta ja ruusukasvovettä. Halpaahan tuo lysti ei kyllä sitten ole, että varaudu siitä n.80-90 euroa pulittamaan.
      Aloin käyttää noita aina illalla ja n.3 viikon kuluttua aloittamisesta lähes kaikki finnit olivat poissa ja kaunis iho.
      Huom.Kun aloin puhdistaa sarjalla, jätin suklaan pois kokonaan, enkä meikannut yhtään, niin iho sai hengittää.
      MUTTA,kun iho oli parantunut, aloin taas syödä välillä suklaata ja käytin L'Orealin puuteria,kuten ennen, ja takapakkia tuli, naama alkoi taas kukkia.Nyt ,kun taas lopetin molemmat,naama parani taas kauniiksi.Vaihdankin luultavasti lähitulevaisuudessa luonnonkosmetiikkaan.


      Joten tiivistettynä:
      -Phytomer-sarja sokoksesta
      -Kallis, mutta oikeasti toimiva n.80-90 e
      -2-4 viikkoa, niin näkyy varmasti
      -On maltettava olla meikkaamatta, ainakaan millään huonoilla meikeillä, ja syömättä suklaata,niin paranee(ainakin minulla näin)

      Ps. Toki kaikilla on erilainen iho ja tulokset sen mukaisia,mutta mun ihoani sarja helpotti sanoinkuvaamattoman paljon.Jos vaan on rahaa,ni nyt mars sokokseen:)

    • Pelastukseni

      Sitten viellä lisäys ylempään,että aine alkaa pukkaamaan epäpuhtauksia ihon alta pois synnyttäen pieniä mätäpäitä,ja se on merkki toimivuudesta.Kyllä ne mätäpäitten ilmestymiset häviää jonkin ajan kuluttua,oo vaan kärsivällinen.

    • minnapirkko
    • TTBEST

      ELLUUUUUUUH ootappa vaa ku täytät tyylii 15 ni ei naama välttist ookkaa ku vauvan peppu!

      Ja ite suosin body shopin tea tree - tuottei :)

    • lifehacker

      Mene apteekkiin ja kysy sieltä. Kannattaa katsoa onko tuotteessa joko salisyylihappoa tai bentsoyyliperoksidia (tosin se on PAHAAN akneen), ne nimittäin kuivattaa finnit pois. Muista kuitenkin kosteuttaa ihoa käytön jäljeen.

    • finnit pooois

      mua ärsyttää iha hirveesti ku on otsas pari finnii sitku puristan ne välil ni ne tulee siihe takas? käytän kyl puhdistusainetta jotai lorealin mut se ei auta mitää :( ett jos viititte antaa vinkkei mitkä ois hyvii aineit iholle? =))

    • asdddderrr

      Itsellä oli kanssa samanlainen ongelma vuosi sitten,ja päälle vielä revin finnejäni. Etsin melko pitkään omalle iholle sopivaa tuotetta ja sanon että tuo grnierin kuorinta-aine toimii,mutta kuivattaa ihoa paljon. Käytän myös garnierin täsmähoitokynää.Teen itse joka päivä näin:

      Aamulla laitan kosteusvoidetta ennen meikkiä (koska finnit tulevat kuivalle iholle helpommin)
      päivällä kun tulen kotiin puhdistan kasvot garnierin kuorintavoiteella mutta en aina käytän välistä sellaista maito meikinpuhdistusainetta.
      Joskus kun finnejä tulee enemmän teen "vesihöyrykylvyn" kasvoille,eli laitan tulikuumaa vettä sankkoon ja kasvoni siihen päälle ja pyyhe pitämään köyryn sisällä,ja sen jälkeen teen vielä ihon kuorinnan ja kosteutan sen jälkeen. Minulla ainakin toimii !

    • finninaama:>

      on ite käyny kosmetologilla hakemassa sellasia erikoisempia meikkejä jotka ei rasita ihoa niinku normimeikit, oon ostanu apteekista kaikenmaailman tököttejä ja oon tehny vaikka mitä että finnit lähtis.
      karu totuus on kuitenki se että ei ne finnit sieltä mihinkään lähe, ainakaan mitenkään terveellisesti. ne kuuluu murrosikään ja se pitää itekki oppia hyväksyyn.
      kannattaa malttaa olla puristelematta koska sillon se finni todennäköisesti tulehtuu ja siitä saattaa jäädä arpi.. ja saatte aikuisena nauttii hyvästä ihosta ilman arpia ja muita (:
      joten koittakaapa kestää vielä jonku verran! (; ei ne finnit teillä koko loppuelämää ole...

    • jos joku vois auttaa

      Mulla on ollu nyt vähän aikaa nenän varressa kauheena finnejä ja pienii
      näppylöitä...äitini sanoi että saattaisi johtua meikkivoiteesta mutta empä usko
      koska olen käyttänyt meikkivoidetta jo aika kauan eikä mitään finnejä ole ollut ;o
      kun aloin käyttää nivean kosteusvoidetta niin siitä ne varmaan tulivat mutta en ole varma :s harmi jos finnit johtuvat meikkivoiteesta..

    • tyttö 14 vee...

      En lukenu keskustelua, mutta omasta kokemuksesta voin sanoo, että iho ei parane pelkillä puhdistusaineilla, ainakaan täysin. Iho nimittäin tottuu käyttämääsi tuotteeseen, eikä tuote pysty enää pitämään finnejä pois, kun iho alkaa seuraavaksi vaatimaan jotain vielä vahvempaa. Minulla näpyt palasivat jo kuukaudessa. Toki hyvä ihonhoitotuote voi vähän helpottaa elämää, mutta kyllä ne finnit palaa. Syö terveellisesti, se auttaa! Jos haluat finneistä eroon lopullisesti, on melkeinpä pakko mennä joku kuuri ottamaan. Itse odotan nyt rauhassa murrosiän loppumista ja katson sitten uudestaan. Oma naamani ei ole kuitenkaan sieltä pahimmasta päästä, joten toivoa varmaan on ilman kuurejakin.:)

    • mssawo

      Pari kertaa viikossa kannattaa tehdä kasvojen kuorinta sitruunamehulla ja sokerilla. Kostutetaan sitruunamehulla vanulappu ja ripotellaan lapulle noin puoli teelusikallista tavallista kidesokeria ja hierotaan kasvot pyörivin liikkein. Sitruunamehu on niin hapanta että se estää bakteerien kasvua iholla ja toisaalta sitruunamehulla on kirkastava vaikutus ihoon muutenkin. Sanotaanpa sen tepsivän myös maksaläiskiin vaalentavan vaikutuksensa vuoksi. Itsekin harrastan tehdä silloin tällöin sitruunamehu-sokeri kuorinnan vaikkei minulla finnejä olekaan. Tykkään siitä ihanan pehmeästä tunteesta iholla kuorinnan jälkeen.

    • Garnier<3

      mulla toimii garnier pure 3in1 wash. Käytän sitä joka toinen päivä ja kyllä toimii:)!

    • http://fi.gosupfiuty
      • kukkasano

        MÄKIN TYKSIN GOSUSTA SIIS GOSUPERMODEL - WHERE GIRLZ RULE !!!!!!!
        OBANA PAIKKA OIKEASTI!!!!! IAHANAIAIA OOTTE NII MUSSUAJA VITT T¨ÅÅSÅ9HA HERMOSTUU HYVÖÄÄÖ UUUTTA VUOTTA KAIKILLE 1.1.12 !!!
        RÄMÖN VIESIN MINÄ LAADIN SUNNUNTAINA KELLO 3.50 !!! toivottavsai tätä vielstiä ei poisteta on niin hauskaaa menen nukkumaan nyt minua väsyttää ja pistän ihmnohoitoyuotteita naamal ee itu,

        sydämmmell'ä: kukkasanoetoisinkakkataisiissanomuikunniinsaattuikun


    • kibatyttå

      voe kauhhiiaa touhhuu minö aianQ!!!!! rakastan teitä ootte oikesti 9hia!! ;));;); ootte kultsej taisiis mäki saan finneja ja e0n räsytäviä nyt mää hermotus a!!!!! ->.

    • :)

      Minulta tähtee finnit kun kuorii ihon kerran kuukaudessa, pesee kasvot aamuin illoin kasvo maidolla,ja rasvaa ihon joka toinen päivä muuten ihosta tulee aika rasvanen. meikkiä kannattaa välttää.ja jos meikkaa niin meikin alle suosittelen kasvo voiteen.

    • nobody100

      mulla on kans aika paljon finnejä ja yritän parhaillaan päästä niistä eroo ni kokeilen tällästä tyyliä:
      aamuin illoin pesen naaman sebamed puhdistusvaahdolla, ja pesun jälkeen sebamed kasvovettä ja sebamed moisturizing care geeliä.

      ^tollee oon siis tehny suunnillee kuukauden, onha niitä finnejä silti tullu, mut voishan se pahempiki olla. pakko silti viel kokeilla jotai, koska haluun oikeesti kirkkaamman ihon, joten lisään tohon vielä että pistän illalla (en nyt ihan joka ilta ettei kuivus ihan kamalasti) hammastahnaa VAAN NIIHIN PAHIMPIIN FINNEIHIN, etten rupee koko naamaan, enkä jokaisee pikkufinnii ja arpeen (mitä multa todellakin löytyy) sitä tunkee, ettei se kauheesti kuivuis. Sitte annan sen hammastahnan kuivuu siinä iholla (n.15min) ja sit pesen sen pois hieroen ne hammastahnan vaahdot mitkä on kuivunu siihen finneihin, koko naamaan ja pesen huolella. sitte lopuks pistän neutrogenan - oil-free moisturiser rasvaa, enkä hiplaile naamaa koko iltana. saa nähä sitte että toimiiko!

      kiitti kaikille neuvoista mitä täältä luin tän illan aikana :) (PLUS MONELTA MUULTA SIVULTA)

    • Finnimetso

      Hei,

      Haluaisin vähän avautua...... Mulla tuli ekan kerran finnejä, kun olin 11v.. Aateltiin silloin äitin kanssa, että kyllähän ne varmaan siitä iän myötä pikkuhiljaa katoaa.. Noh eipä kadonnut.. Siitä alko sitte hirvee rubmalanssi, joka itseasiassa jatkuu vieläkin.. Noh.. Tosiaan ekan kerran koitettiin jotain ihme clearface vai mikä olikaan, ni sen puhdistusgeelejä.. Ei toiminu.. Sen jälkeen siirryttiin apteekin kalleimpiin saman kaltasiin tuotteisiin.. Eipä tuottanu tulosta.. Tämän jälkeen kovasti lääkärillä käytyämme sain suun kautta nieltäviä (ei roaccutan) tabuletteja, joita 5kk syötyäni ei tulosta tuottanut.. Tämän jälkeen olen syönyt 3x roaccutan kuurin ja nyt 3x päivässä 9kk ajan niitä syöneenä EI OLE FINNEJÄ! Mutta olen silti täysin varma, että taas viimeistään vuoden päästä naama on kun.. No sanotaan että pahan näköinen.. Arpinen ja täynnä kipeitä, kutisevia möykkyjä.. Onko kukaan tehnyt teille niin, että katsoo teitä ja raapii samalla omaa naamansa? Se on ihan helvetin ärsyttävää..

    • tarvitsee apua

      mä oon 17v ja mulla on ollu 4 luokalta asti finneja ja on vieläkin valittetavasti oon käyny ihotautilääkärillä ja ne anto mulle jonku ihotauti läkkeen käytin sitä pitkään muttei auttanut ja sit menin uudelle ja ne anto yhet tabletit ja nekään ei auttanut
      syön kunnolla enkä ole allerginen millään ,urheilen, en käytä meikkiä pesen kasvo aamulla ja illalla ja kuorin.

      voisiko kukaan autttaaa muaa pliiiz

    • nups

      Noniin.. Olen 18 -vuotias, jo ainakin 4-5 vuotta aknesta kärsinyt ja siihen vaivaan pari lääkekuuriakin syönyt.. Tärkein neuvo: Älkää missään nimessä käyttäkö markettien kasvonpuhdistustuotteita (kuten Clerasil, Loreal... ym.)!! Ne todella vain ajan myötä pahentavat tilannetta, vaikka tuntuisi pesun jälkeen, että ihanan puhdas iho! Ne ovat yksinkertaisesti liian voimakkaita. Kohdelkaa akneihoa, kuin se olisi herkkäiho. Ostakaa kasvonpuhdistustuotteet apteekista (kuten Acnicyl puhdisemulsio, Humektan kosteusvoide.) Pitäkää sormet erossa naamasta, ja peskää kädet ennen kuin esim. meikkaatte, levitätte kosteusvoidetta ja kuivatkaa kädet paperiin (ei pyyhkeeseen, jossa muhii miljoonia bakteereja!). Finneille voi ostaa täsmätuotteen, kuten Acnicylin (se on tarpeeksi mieto.) Jos naama on todella finninen (ei siis tarkoita, että naamassa on 5 finniä..) niin suosittelen menemään ihotautilääkärille niin ainakin ihon kunto paranee hieman. :)

    • nups

      ps. Älkää missään nimessä käyttäkö sitä hammastahnaa finnien kuivatukseen, tai ajatelko että LIIAN ahkera peseminen auttaa! Se todellakin pahentaa tilannetta, Hoitakaa ihoa hellävaroen! :)

    • helppaaja =)

      tässä yksinkertaisia vinkkejä teille:
      1. osta kaupasta vihreää teetä ja juo sitä vähintään yksi kupillinen päivässä. se auttaa! voit käyttää sitä myös kasvovetenä.
      2. vaihda kerran viikossa tyynynliina ja kasvopyyhe.
      3. juo paljon vettä (1 l.) ja jätä limsat ja epäterveelliset mehut pois
      4. puhdista kasvot puhdistusgeelillä, kasvovedellä, ja kosteusvoiteella. HUOM! saman sarjan tuotteilla.
      5. syö terveellisesti, 400grammaa kasviksia, hedelmiä ja vihanneksia päivässä. ja jätä herkut pois tai ainakin vähennä niiden syöntiä.
      6. liiku! vähintään puolituntia päivässä!
      7. tee kerran viikossa kasvoillesi kuorinta ja kasvonaamio.
      8. jos käytät muotoilutuotteita etuhiuksissasi niin laita niitä varovasti etuhiuksiin koska finnit saattaa johtua niistä.
      TOIVOTTAVASTI NÄISTÄ ON APUA!

    • helppaaja

      niin, ja sitten vielä lisään tuohon äskeiseen: älä ole kauaa tietokoneella äläkä katso telkkariakaan kauaa. yhteensä ruutua saisi katsoa korkeintaan 2 h päivässä.

      ja vielä lisää vinkkejä: Älä stressaa! stressi lisää finnejä! oletko koskaan miettinyt, miksi koulun suosituilla tytöillä/pojilla ei ole/ollut finnejä? no minä olen. syy on tietenkin siinä, että he ovat itsevarmoja, eivätkä he stressaa. ole sinäkin itsevarma! siitä ihosikin tykkää. (koska stressi muuttaa jotenkin hormoneja ja näin syntyy finnejä. olen lukenut lääkäri kirjasta)

    • nups

      hei tyypit, ostakaa olikohan se marraskuun DEMI-lehti! siinä oli justii juttu että miten saa finnit pois. hyviä vinkkejä jotka oikeasrti auttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • mkjhygyt
    • Teini-iässä on normaalii et tulee finnei ja mustappäit. Jos käytät jo kaikenmaailman tuotteita niin et voi tehdä enempää. Sun pitää vaan odottaa et murrosikä lähtee. :)

    • 4234546

      apteekkii vaa

    • finniita

      rauhottukaa ihmiset kyllä ne finnit joskus lähtee pois !

    • ösrgölj

      Ai hyvänen aika.

      Elekää murehtiko, jos olette alle 20 ja finnisiä, niin kyllä ne finnit vielä lähtee. Älkää ainakaan pilatko nahkaanne puristelemalla ja tuskailemalla niiden kanssa.

    • finninnaama

      mul autto se joku aknicyl tai se mitä mainostetaan mut nyt ku se on loppu ni ei hemmetti.... O.O

    • anna kaisa

      mul on toiminu et oon pistäny sitruuna mehua naamaani ja sen päälle kurkuja ni finnit lähti ja tuli sileempi iho

    • FinniT POis

      minulla tulee usein finnejä kun hikoilee ja siihen auttaa ainakin minulla joka päiväinen pesu siis aamuin ja illoin mutta jos se ei toimi niin sillon kannattaa mennä lääkärille. yhden kerran laitoin finnin päälle hammastahnaa mutta se oli aivan tuskaa kun iho oli silloin vielä pahempi joten sitä hammastahna juttua ei kannata kokeilla! ja aina muutes pesun jälkeen laitan jotain hyvää rasvaa siihen finniin se auttaa ainakin minulla :)

    • pari pientä vinkkiä

      Heippa :)
      Itelläni pukkasi kans muutama vuosi sitten finniä naamaan. Oli otsassa ja leuassa ihan vierivieressä näppylöitä. Tuli sitten kokeiltua kaikenmaailman aknetuotteita siinä toivossa et naamasta tulis taas sileä. Noh, suureksi pettymykseksi ne kaikki ihme mömmöt ja aineet joilla luvattiin mun naama saada kuntoon, eivät tuottaneet mitään tuloksia..

      No mun tädin ystävä on kosmetologi, ja se sitten kertoi mulle näin:
      kasvojen iho on normaalia ohuempaa ja herkempää, joten ulkoisesti hoitavien aknetuotteiden kans pitää olla varovainen, koska ne yleensä kuivattaa kasvoja ja saattavat olla jopa liian vahvoja.

      Hän suositteli mua juomaan runsaasti vettä (noin 2 litraa päivässä), jotta keho puhdistuisi eikä kuona-aineet pukkaisi läpi ihon. Ja kasvojen huuhtelu suolavedellä, tai hellävarainen kuorinta suolalla kannattaa, sillä suolasta imeytyy hyviä mineraaleja ihoon. Ja hunajan tai sokerin levittäminen kasvoille on myös hyvä juttu, koska sokeri pitää ihon kimmoisana ja pehmeenä.

      Näillä konsteillä pääsee jo aika pitkälle :) Ja kannattaa välttää turhaa naaman hiplailua, ja jos käyttää meikkiä niin muistakaa puhdistaa kasvot päivän päätteeksi hyvin, vaikka normaalilla öljypohjaisella meikinpoistoaineella.

      Oma ihoni näyttää ainakin jo paremmalta. Toivottavasti on apua! :)

    • moi <3

      AUTTAKAA!! oon 14wee ja mull on naama täynnä finnejä, tai ei iha mut joo, mull on nenä täynnä mustpäitä ja en tiedä miten saan ne pois :(. Oon käyttänyt proactivea ja jotai ihme nivean tuotteita. Olen kuullut että tea tree on hyvä ja neutrogena! mutta mikä niistä on parempi?:) haluaisin vastauksia, kiitos (:

      • toimmi:)

        hei! minä kokeilin selaista lorealin musta pää poisto ainetta ja se ainnakin minnun iho tyypille sopi:) kannata kokeilla ja toinen on se et pesen amuin iloin kasvot ja aina enenkun meikkan niin pesen kasvot ja illala sesen meikin poisto ainnela kasvot ja sellaisella meikin poisto aineela joka on vähän niin kuin rasva laitan sen kasvoihin annan ollasen noin 5-10minutia ja pesen pois ja pesen kasvot kunnola :)


    • holla

      ÄÄÄ mie hallun fineistä eron. Minulla on atopinen iho eli se tarkoitta sitä että minulle tulle kokko ajan ihotuman ja mulle tutte aina lämpimässä kasvoihin ihottuma. ja joudun käytämän rasva ja se rasva lissä vaan sitä että tulle finejä. mutta minun on pakko laita kasvoihin rasva koska se ihotuma on sietämätöntä OIKEESTI PLIIS AUTAKKA MUA.

    • FINEJÄ ÄÄÄÄÄ

      APUA mulle on viime päivinnä ilestynyt finejä ja mulla ois viikon päästä juhlat jonne kasvojen pitäis olla puhtat ja hyvässä kunnosa. miten minnä saan noi finnit viikosa pois oikeesti autakka jos mulla on keskellä naama hirven isoja finnejä niin en mä viiti lähteä sinne juhlin ja sinne ois pakko mennä koska ne on todella isot juhlat ja ne kestäää neljä päivää oimesti auttaka miten pääsen viikosa eroon fineistä??? tai saan ne edes pienemäksi??????????????? OIKEEASTI PLIIS AUTAKA NYT OI TODELLA TÄRKEÄ SAADA APU.

      • ^.^

        sori en usko että on mitään ihme mehuu tohon. -.-
        voi kunpa oiskin!

        itel on sama propleemi.
        nyt käytän antibiootti(voidemainen) kuuria.
        toemii hyvin!suosittelen.
        hankin reseptin lääkärilt noin vuosi sitten (oon 13)
        siinä on niinkun 2 viikkoa kuuri putkeen ja sit 2 viikkoo ilman.
        iho mennöö huonoks kun on kuivilla. T^T
        mut paranoo noin 3-4 päivässä.
        et se vois auttaa.
        mut en usko että saat hätään tätä. -.-

        siis,sain tän lääkärilt.
        kävi koulul ja anto reseptin,jonka uusin aina.
        purkin saa apteekista.
        maksaa noin 30 euroa.
        ei oo kovin iso purkki. :(
        joten on hintaa mutta kyllä toimii!


    • kosmetologi10

      itse olen tyytyväinen kun ihoni on rasvoittumiseen ja joihinkin finneihinkin taipuvainen. kuiva ihotyyppi ryppääntyy helpommin. kannattaa lukea ilmaiskirja Nujerra akne, juoda vettä riittävästi, syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa, ei siis lisäaineita. Iho on yksi kehon puhdistuselin maksan ja munuaisten ohella joten kehoon tunkemamme haitalliset aineet näkyvät ihon kunnossa. kannattaa käyttää ihonhoidossa Luojan

      • kosmetologi10

        ainiin, tästä en tiedä itse mutta asiakkaani tuntuu tykkäävän Bactosan-kapseleista. ne on tarkoitettu sisäiseen käyttöön epäpuhtaan ihon hoitoon. kokemusta minulla ei ole niistä muita kuin tämä asiakas joka käy usein ostamassa uuden paketin. :)


    • Joku vaan

      Hei! Olen 15-vuotias ja mulla on ollu finnejä jo todella pitkään... Nykyään ei juurikaan yhtään :)
      Eli pesin aamusin ja iltasin kasvoni, käytin kasvonaamiota ja pyrin siihen etten koskisi kasvoihini lainkaan...

    • asdfghjklöä'

      Ihoni on parantunut jo paljon kun noudatan näitä:

      1. Älä purista finnejä, bakteerit leviävät ja finnistä tulee vain pahempi.
      2. Älä käytä liian kuivattavia puhdistusaineita ja muista kosteusvoide (joka ei tuki ihohuokosia), koska jos iho on liian kuiva iho erittää vain enemmän rasvaa kosteuttaakseen itseään.
      3. Juo paljon vettä, suositus olisi n. 1½-2l päivässä. Näin elimistö pysyy puhtaana.
      4. Mene vaikkapa kävelylenkille ja harrasta liikuntaa säännöllisesti. Liikunta tutkitusti vähentää stressiä ja niin vähenevät stressin mukana finnitkin.
      5. On tutkittu että suklaa ja muut epäterveelliset ruoat eivät lisäisi finnejä, mutta älä ainakaan niiden syönnin jälkeen enään rasvakätösilläsi kasvoja hiplaa. Eikä epäterveellisten ruokien jättämisestä pois ole ainakaan haittaa :]
      6. Vaihda tyynyliinat usein.
      7. Käytä kasvoilla aurinkovoidetta joka ei tuki ihohuokosia.
      8. Jos sinulla on tasaotsis tai otsatukkasi on otsalla, pidä otsatukka mahd. puhtaana ja laita se pois kasvoilta esim. nukkumisen ajaksi.
      9. Älä koskettele tai raavi finnejä tai kasvojasi muutenkaan, ja pidä kädet puhtaana jos levität käsin vaikkapa meikkivoidetta tms.
      10. Nuku tarpeeksi. Unenpuute saattaa aiheuttaa stressiä.
      11. Käytä ihomeikkiä joka ei tuki ihohuokosia, ja mikä vielä parempaa, älä käytä ihomeikkiä ollenkaan. Puhdista meikki pois huolellisesti iltaisin, jotta iho saa yöllä hengittää. Puhdista iho myös ennen meikin laittoa. Mikään ei ole kamalampaa kuin likainen ja rasvainen naama, johon vielä laitetaan litrakaupalla peitevoidetta eikä sitten jakseta edes illalla pestä pois.
      12. Jos sinulla on finnejä selässä tai rintakehässä tms. puhdista iho suihkussa käydessäsi samalla puhdistusaineella mitä käytät kasvoihinkin. Vältä hiostavia vaatteita ja pese vartaloa muutenkin tarpeeksi usein.

      Lorauta suolaan oliivioljyä että siitä tulee tahnamaista, laita naamaan 10-15min ajaksi. Huuhtele vedellä ja pese vielä puhdistusaineella, muuten iho jää vettä hylkiväksi ja tahmaiseksi :D Tee joka ilta kunnes tuloksia alkaa näkyä ja harvenna sitten käyttökertoja. Oliiviöljy ylläpitää ihon kosteustasapainoa ja suola torjuu finnejä. Itse olen tätä tehnyt tunnollisesti joka ilta ja huomaan jo muutoksia ihossani : ]

      kyllä, vanha aihe mutta pakko oli jatkaa :D

    • minä :)

      Raikkaiden hedelmien ja vihanneksien syöminen on tärkeää. Itse tiedän kui inhottavaa on näpyt. Olen 12 ja aloin kärsiin niistä jo 9- 10 iässä. Itse en pysty käyttämään oliiviöljyä, koska oksennan hajuun, mutta jossain kehotettiin tekemään kasvonaamio avokadoosta (en tie mite kirjotetaa:D)ja tilkasta oliiviöljyy. se ravitsee hyvin etenkin kuivaa ihoo ja jossai kehotettii sekottaa kaurajauhoi vesitilkkaan et siit tulee tahnaa nii se poistaa hyvin kuollutta ihoo ja likaa.

    • Epätoivoinen

      Onneks täältä löytyy finnieistä kärsiviä kohtalotovereita c: Mulla itellä on tosi paljon finnejä otsassa, silmien välissä mustapäitä, leuassa mustapäitä ja "valkosia töhnä" finnejä, nenän alla mustapäitä, ylähuulen yläpuolella ja kummalaki puolella nenää :d Yritän tukahuttaa finnejä puuterilla näkyvistä mutta niitä tulee vain lisää, en kumminkaan halua joutua kiusatuksi finnejen takia. Kaikilla muilla frendeillä on tosi hyvä ja näpytön iho ja mulla taas ei :/ OIKEESTI! Mitä teen? Oon ihan epätoivoinen, käytän clerasil geeliä ja SebaMed vaahtoa, ja aina kun pesen hiukset nii tönkötän shamppoota naamaan kans . . . mutta se ei auta! Mitä teen, ei oo kivaa mennä kouluun 5 kiloo puuterii naamassa, auttakaa mua!

      • 4tdg

        Osta kasvokuorinta ja kasvonaamio, käytä molempia kaksi kertaa viikossa.
        Vaihda pyyhe viikoittain jotta pyyhit naamasi aina suht puhtaaseen pyyhkeeseen.
        Anna ihon myös hengittää joten älä meikkaa viikonloppuisin.
        Älä käytä shampootaa naamaan, shampoo ei ole kasvopesuaine joten sen ainesosat voivat tukkia kasvojen ihoa ennestään.
        Myös lääkärillä käynti voi auttaa jos iho on oikeasti pahassa kunnossa.
        Jos lääkärille menet sulla pitää olla myös ihan finnejä finnejä, ei pelkkiä mustapäitä.


    • Raikas ja puhdas

      Finnit vähenevät huomattavasti kun löytää sen itselle hyvän kasvopesuaineen.
      Mulla toimii pelkkä Lactoline pesuneste. Ei kuivata ja pesee hellästi mutta poistaa silti meikit ja muut liat hyvin. Tuolla Lactoline pesunesteellä pesee myös alapään (toimii intiimipesuaineena) koska se on miedosti hapanta PH-arvoltaan niinkuin alapääkin.
      Intiimipesuaineet maksaa erikseen hirveästi joten hyvä vaan jos on kaksi tuotetta samassa. Kyllä tuolla pesee koko vartalonkin ja hiukset mutta itse käytän vain kasvoille ja alapäälle. Eniten mulla näppylöihin auttoi e-pillerit, tasoittavat hormonitoimintaa joten enää naama ei kuki. Muutamia finnejä tulee mutta ne saa nopeasti yleensä pois kun kiinnittää huomiota siihen että pesee naaman hyvin eikä räplää finnejä. Pyyhe kannattaa vaihtaa viikoittain!

    • zepppy

      itellä on ollu finnejä jo noin 3 vuotta ja oon nyt 15. 14 vuotiaana mulla oli naama IHAN täynnä finnejä, ja ainaku heräs nii oli varmaa 5 uutta finnii naamas. käytin tosi paljo kaikkia ihon puhiostustuotteita ja pesin naaman tosi usei päiväs. se oli oikeesti ahistavaa ku siltiki vaa tuli vaa uusii ja uusii.. mut kantsii muistaa et aikapaljolti elin tavat vaikuttaa ulkonäköön. itellä jos syön vaikka pari viikkoa tooosi epätereellisesti ja kokoaja suklaata,karkkia yms muita herkkui nii johan alkaa naamaan ilmestymää finnejä.... mutta sitteku juon paljon vettä ja syön monipuolisesti nii ei oo tuu uusia finnejä ees joka päivä. mut jos sulla on tosi paljon finnejä nii ostappa apteekista Basironia, se niin toimii!! ku aloin käyttää sitä ja elää terveellisemmi nii joha finnit hävis. vieläkin tulee kuiteki sillo tällö, mut ei oo enää naama pahan näköne ja kehtaa olla vaa iha ohuel meikkikerroksel! se Basiron maksaa 10e, ei oo mikään iso tuubi mut sitä tarvii vaa laittaa vähän. mä laitan sitä aina iltasin enneku meen nukkuu. kesällä päivällä ku on auringossa nii ei kannata laittaa sillä sit iho palaa. siin etiketis lukee se, mut pitihä se itekki kokee ennenku uskon.. ja iho paljoki tosi pahasti. sun finnis ei kuitekaa katoo hetiku alat sitä käyttää, et itellä tais mennä semmoset 4-7 pv enneku alko huomaa eron. mut mulla on just semmone juttu nyt ku oon käyttäny tota jo vuoden et jos lopetan sen käyttämisen vaikka 2 viikoks nii naamaan alkaa tulemaan iha tajuttomasti taas finnejä.. :s
      mutta nykyään en kuitenkaan käytä jokapäivä, et ei tarvii teijjä muitte tulla valittaa ettei sitä sais käyttää jatkuvasti : D tiiän, mut mä vaan en jaksa et ne kaikki finnit tulis takas. mut elintavat vaikuttaa aikapaljolti siihe miltä naama näyttää! kaikilla ei tosin oo silleen. mut suosittelen ostaa sitä basironii! :)

    • Muumisi

      Liikuntatunnin jälkeen pese kasvosi vedellä, ja myös niska. Kotona illalla huuhtele kasvosti viileällä vedellä, laita geeliä tai voidemaista puhdistusjuttua (en tiedä (; )kasvoihisi. Huuhtele Ja laita vanulappuun kasvovettä, taputtele sitä kasvoihisi. MUISTA AINA PUHDISTAA MEIKIT. Iltaisen kasvojen puhdistuksen jälkeen laita kosteuttavaa kasvoille tarkoitettua kosteusvoidetta kasvoihisi. Muista puhdas kasvopyyhe! Älä levitä geeliä, tai voidepuhdistusjuttua märkiin kasvoihin, vaan kuivaa ne ensin, sillä ihon epäpuhtaudet imeytyvät veden mukana voidejuttuun.
      Käytän Lumene finlandin "hellävaraista puhdistusemulsiota", pesen sen pois,
      puhdistaisin kasvot saman sarjan lumenen kasvovedellä, mutta se ei sopinut kasvoilleni, joten käytän ihanaa ruusuvettä. Sitten laitan kasvoihini Lumenen Arctic aqua- syväkosteuttavaa kasvovoidetta. Mene johonkin liikkeeseen, jossa asiantuntija neuvoo juuri Sinulle sopivan kasvojenhoitotuotteet. Toivottavasti tästä oli joillekin apua (:

      • Muumisi

        Niin, ja olen muuten 12 (:


    • minävain234
    • Rinsessa000
    • DCBL

      Paras puhdistustuote on Decubalin face wash. Toimii hyvin ja sitä voi ostaa apteekista.

    • kerroinpa vaan :-)

      ite tykkään tehä nii et iltasin aina eka pesen naaman lämpimällä vedellä,sit laitan kasvovettä ja HETI sen kasvoveden jälkeen kosteusrasvaa. jos oottaa eka et kasvovesi kuivuu ja sit vasta laittaa sitä rasvaa,nii se ainaki mulla toimii huonommin (jos haluan esim. saaha finnit pois) :)

    • vihaanfinnejä

      Minulla on se ongelma että naama kukkii vaikka mitä! Löytyy luomia, mustapäitä, ja finnejä. Peitän naamani kouluun puuterilla ja meikkivoiteella niin epäpuhtaudet eivät näy niin hyvin.
      Iho tuppaa olemaan kuiva, raasvainen ja herkkäkin joten mitä merkkiä tai tuotetta suosittelisitte? Yleesä olen käyttänyt jotain (en muista nimiä) garnierin puhdistusgeeliä, kasvovettä ja kosteutusvoiteita.

    • elvi

      Jos oikeasti haluaa puhtaita tuloksia niistä pitää olla valmiina maksamaan, ja paljon. Ulkomailta tilatut ammattitasoiset kasvonpuhdistus-, sekä kosteutusvoiteet maksavat jo niin paljon ettei siihen kannata ryhtyä, jos ei ole rahaa kuin roope-sedällä...
      Suosittelisin siis valitsemaan jonkin merkin ja kokeilevan sen tuotteita yhdessä. Esimerkiksi puhdistusgeeli, kasvovesi, ja kosteutusvoide oikeassa järjestyksessä toimivat. (Pitää myös tietää oma ihonlaatu jotta voi valita juuri sille tyypille tarkoitettuja tuotteita.)

      Epäpuhtaan ihon syitä on lukuisia ja on itse yritettävä saada selville mikä omissa kasvoissa meni vikaan.
      - Meikkiä kannattaa välttää parhaimman mukaan ja kasvot pitää pestä aina ennen meikin laittoa muutoin lika pääsee muhimaan meikin alla.
      - Terveellinen ruokavalio ja runsaan veden juonti on kannateltavaa.
      - Likaisilla sormilla kasvoja ei pitäisi näpelöidä.
      (Tässä ainakin muutama esimerkki!)

      Liiallista kasvojen pesua kannattaa myös välttää sillä se rasittaa ihoa, ja ei ole sille hyväksi. Kaksi kertaa päivässä riittänee mainiosti.

    • Pööpeli.

      Mulla on ihan sairaasti finnejä! Oon koittanu jotai dermosilin puhdistusmaitoa ja kasvovettä ja sen jälkeen sellasta kosteusrasvaa. Nyt mulla on jotain apteekista ostettua face young puhdistusvaahtoa. Mun iholle liian voimakas käytettäväks 2 kertaa päivässä.

      Mun ongelma on ainaki herkkujen syönti :> Sit monesti revin finnejä.

      Oisko joillain jotain vinkkejä? :o Haluisin oikeesti eroon näistä finneistä!!

      • Linneaaah<3

        Haaahaah. Onneks mulla on ihunan pehmeä iho. Ei oo finnejä ollenkaa. Äitilläki oli kuulemma ollu ihan sairaan puhdas iho nuorempana. Ja niin on vieläki. x) Voivoivoi teitä finninaamoja. Luuserit (:


    • kukka5

      Osta finnipuikko. Se erottuu selvästi ihonväristä, mutta laita sitä iltaisin, niin se ei näy semmosinä laikkuina. (Aamuun mennessä se onkin jo sitten imeytynyt ihoon.) Itse käytän finnipuikkoa ja on auttanu tosi paljon, ainakin minulla. Suosittelen!

    • kokemusta onn

      ihan vaan hammastahnalla! se kuivattaa finnit. ja löytyy (toivottavasti) joka kodista :D laitat vaan sitä siihen finnin päälle ja annat olla niin se kuivuu ja lähtee pois nopeammin. Ja mustapää ongelmiin sopii kananmunan valkuainen

    • hanneliisa

      "Haaahaah. Onneks mulla on ihunan pehmeä iho. Ei oo finnejä ollenkaa. Äitilläki oli kuulemma ollu ihan sairaan puhdas iho nuorempana. Ja niin on vieläki. x) Voivoivoi teitä finninaamoja. Luuserit (:"

      Hei Linneaaah

    • ongelmallinennuori..

      Moi. Oon 12 vuotias tyttö ja mulla on ollu kohta jokunen 2 vuotta finnejä ): pesen normaalisti aamuin illoin ja joskus päivälläkin. En käytä paljoa meikkiä muutakun ripsiväriä yleensä. Inhottaa kun muilla on niin puhdas iho ja itellä likanen! Nyt finnit on kuitenkin vähempänä pysyny. Tiedän että jokaiselle tulee murrosiässä finnejä mutta kai niiden pitäisi pesemällä lähteäkin? AUTTAKAA !!:)

    • Itselläni..

      on finnejä nenän ympärillä, mutta suihkusta tultuani ja kuivattuani levitän finnejen kohdille vartalorasvaa ja on auttanut! =D

      • Noloa...

        Moi. tiiätkö miten vois saada aknea pois peniksesstä? jotenkin että se ei ärsyttäis eikä tulis mitää tulehdusta? aika noloo enkä viitti mennä mihinkää lääkärille kopeloitavaks. mutta jos ei oo mitää muuta keinoo niin sit ehkä.. Poika 16v


    • sofia18

      Moi.
      te 12-14 vuotiaat, ei teidän tarvi vielä ton ikäsenä huolehtia. finnit kuuluu murrosikään ja niitä tulee. tää on vanha sivu varmaa mutta ei kannata murehtia.
      jos sulla on rasvanen ja likanen iho ase myös tekee sen et niitä tulee lisää. mut ei tosiaa vielä kannata mennä minnekkää lääkärille. odottakkaa kärsivällisesti ainaki siihen 18v saakka:) itekki olen 12v ja ohtassa kyllä riittää nuita näppylöitä sunmuita, pesen vaan aamuin illoin rasvalla naaman. kokeilkaa hammastahnaa myös, tai voita laittakaa naamaa.

    • ENooPISSIS

      Moikkiiiiiss

      • finnit

        moi oon ite 13v ja mul on ollu finnei noin 1-2 vuotta ja ne on sellasii outoi ihonvärisii näppylöit ja ne vituttaa ku niit on sikanaa ja kaikki on aina sillee mitä tos sun naamas on?:O ja sit ku sanon äitille et nää finnit vituttaa nii se on sillee et kyl ne lähtee ja ku ei vittu lähe oon kokeillu kaikkee maailman tuotteit mut mikää ei auta joten auttakaa joku!!!:) kiitos


      • kokeile kaikkea!
        finnit kirjoitti:

        moi oon ite 13v ja mul on ollu finnei noin 1-2 vuotta ja ne on sellasii outoi ihonvärisii näppylöit ja ne vituttaa ku niit on sikanaa ja kaikki on aina sillee mitä tos sun naamas on?:O ja sit ku sanon äitille et nää finnit vituttaa nii se on sillee et kyl ne lähtee ja ku ei vittu lähe oon kokeillu kaikkee maailman tuotteit mut mikää ei auta joten auttakaa joku!!!:) kiitos

        Olen itse 14 vuotias ja finnejä on ollu jo täs parivuotta välillä enemmään välillä vähemmän.
        Mites ne finnit lähtee..mäpä kerron
        Yleisen hygian ylläpito on todella tärkeää,perus suihkussa käyminen ja kasvojen pesu edeltävät sitä että finnejä ei tule enemmän tai että ne eivät lidäänny.Saunassa käyminen auttaa TOSI paljon koska iho uusiutuu ja puhdistuu saunassa.

        Käytä joka aamu ja ilta kasvon puhdistus geeliä/kasvon puhdistus vettä.Vähennä meikin käyttöä meikkivoide ja puuteri tukkivat iho huokoisia ja pahentavat finnejä ja niitä tulee lisää.älä purista finnejäsi likaisin käsin tai ollenkaan finni voi tulehtua ja siitä voi tulla iso ja kipeä näppylä naamaan jos finni on pakko puristaa pese kädet ja kasvot ja purista finnni sormilla ei kynsillä.

        Kuivata finnit.Jos otat paljon aurinkoa se kuivattaa finnit voit myös etsiä tuotteita jotka kuivattavat finnit mutta käytä niitä vain pahimpiin finneihin eikä koko naamaan!!!finnien pitäisi kadita myös kun kuukautisesi alkavag ja sitte tasaantuvat.

        Jos syöt paljon herkkuja tulee finne vältä roskatuokaa rasvoja ja sokeria liiku ja syö terveellisesti.siinä kaikki kyllä näillä ohjeilla finnit lähtevät!:)!:)!:)!:)


      • workiknowit
        kokeile kaikkea! kirjoitti:

        Olen itse 14 vuotias ja finnejä on ollu jo täs parivuotta välillä enemmään välillä vähemmän.
        Mites ne finnit lähtee..mäpä kerron
        Yleisen hygian ylläpito on todella tärkeää,perus suihkussa käyminen ja kasvojen pesu edeltävät sitä että finnejä ei tule enemmän tai että ne eivät lidäänny.Saunassa käyminen auttaa TOSI paljon koska iho uusiutuu ja puhdistuu saunassa.

        Käytä joka aamu ja ilta kasvon puhdistus geeliä/kasvon puhdistus vettä.Vähennä meikin käyttöä meikkivoide ja puuteri tukkivat iho huokoisia ja pahentavat finnejä ja niitä tulee lisää.älä purista finnejäsi likaisin käsin tai ollenkaan finni voi tulehtua ja siitä voi tulla iso ja kipeä näppylä naamaan jos finni on pakko puristaa pese kädet ja kasvot ja purista finnni sormilla ei kynsillä.

        Kuivata finnit.Jos otat paljon aurinkoa se kuivattaa finnit voit myös etsiä tuotteita jotka kuivattavat finnit mutta käytä niitä vain pahimpiin finneihin eikä koko naamaan!!!finnien pitäisi kadita myös kun kuukautisesi alkavag ja sitte tasaantuvat.

        Jos syöt paljon herkkuja tulee finne vältä roskatuokaa rasvoja ja sokeria liiku ja syö terveellisesti.siinä kaikki kyllä näillä ohjeilla finnit lähtevät!:)!:)!:)!:)

        toi on niin totta! :)


    • 10 vuotias finnipää

      Minullakin on finni, ja huomasin sen vasta tänään...
      Luin jostain lehdestä, että päivittäinen pesu ei auta, ja siihen en usko!
      Olen nyt 10 vuotias...
      On minulla ollut aikaisemmin todella paljon finnejä, mutta ne lähtivät pois itsestään...
      Äidilläni on ruusufinni, ja en haluaisi samaa kohtaloa...:(
      Ehkä järkevintä on pitää kädet erossa naamasta, sillä mitä enemmän naamaa hipeltää, sitä enemmän finnejä tulee

    • Emilia Josefiina Adele

      Itselläni on toiminut tämä kasvojenhoitorutiini:
      ILTAISIN
      1. Koska käytän meikkiä, poistan sen ensin huolellisesti meikinpoistoliinoilla. Tällä hetkellä käytän Pirkka Meikinpoistoliinoja, ne ovat toimivia ja halpoja (meidän lähikaupassamme 3,05€).
      2. Seuraavaksi kostutan kasvot ja hieron niille Lumenen Matt Touch-sarjan Syväpuhdistavaa puhdistusgeeliä. Käyn kasvot sillä huolellisesti läpi ja huuhtelen pois sekä taputtelen kasvot pyyheliinaan.
      3. Seuraavaksi viimeistelen puhdistuksen Lumenen Matt Touch-sarjan Ihohuokosia Supistavalla Kasvovedellä.
      4. Viimeinen vaihe on ihon kunnollinen kosteutus. Yöksi kannattaa laittaa kosteuttava voide- ei haittaa jos naama kiiltää, kun yöllä sitä ei kukaan näe. Suosittelen Lumenen Arctic Aqua-sarjan 24h Syväkosteuttavaa kasvovoidetta.
      AAMULLA
      1. Huuhtelen kasvot lämpimällä vedellä ja kuivaan pyyheliinaan.
      2. Pyyhin kasvot samalla kasvovedellä kuin illalla. Aamuisin en koe tarvitsevani varsinaista puhdistusainetta, kasvovesi kyllä riittää.
      3. Sitten taas kosteutus. Käytän apteekista saatavaa Sebamedin Clear Face-sarjan kosteuttavaa hoitogreliä. Se o ihanan kevyttä ja imeytyy nopeasti.

      Siinä se! Tämä rutiini on siis toiminut omalle iholleni, ja pitkästä aikaa kasvot ovat täysin puhtaat, eikä finnejäkään ilmesty kuin tiettyyn aikaan kuukaudesta. Enää ei ole ongelma olla ilman meikkiä, kun iho voi hyvin ja näyttää hyvältä ja terveeltä, edes aröia ei jäänyt!

      Sitten lopuksi vielä pari vinkkiä:
      - Älä yritä poistaa finnejä kuivattamalla koko naamaa, vaan käytä paikallisesti finniä kuivattavaa ainetta, esim. teepuuöljyä.
      - Älä tuki naamaasi meikillä! Nyt kovassa nuudossa olevat bb-voiteet ovat sopivan kevyitä ja iho saa happea. Vielä parempi olisi, jos pärjäisi pelkällä peitepuikolla.
      - ÄLÄ PURISTELE FINNEJÄ! Älä myöskään räplää naamaa likaisilla käsillä, ja jos meikkaat siveltimillä, pidä huoli että ne ovat puhtaita.
      - Vaihda tyynyliina ja pyyheliina vähintään kerran viikossa.

      Koittakaa pärjätä ja muistakaa, että kukaan muu tuskin tarkkailee naamaanne yhtä tarkasti kuin te itse, joten kaikki eivät välttämättä edes huomaa huonoa ihoa. Ja itsevarmuus vaikuttaa kokonaiskuvaan paljon!

    • no niin

      Mulle on ainakin riitänyt kun olen joka ilta putsannut kasvot pelkällä pumpulilla jossa on vettä. Ja heti kun on tullut uusi finni niin olen vaan illalla koittanut puhdistaa sen kaikista tarkimmin pelkällä pumpulilla jossa on vettä.

    • no niin

      Mulle on ainakin riitänyt kun olen joka ilta putsannut kasvot pelkällä pumpulilla jossa on vettä. Ja heti kun on tullut uusi finni niin olen vaan illalla koittanut puhdistaa sen kaikista tarkimmin pelkällä pumpulilla jossa on vettä.

      • jejejejej

        katokkus aknee ei voikkaa puhistaa millää pumpuli vesi yhdistelmäl ...


    • haloo??! *facepalm*

      JOS IHMISELLÄ ON AKNE SE EI LÄHDE MITENKÄÄN VEDELLÄ YMS. SÄ ET TAIDA TÄÄLTÄ SAADA PALJON NEUVVOA JA SÄ ET TUU SAAMAAN SUN AKNEA KUNNOLLA POIS, JA AINA VOI KÄYTTÄÄ PEITEVOIDETTA, TAI MENNÄ LÄÄKÄRIIN TAI KOULUTERVEYDENHOITAJAN LUO

    • mnfjhnfgbrghvrfhtjh

      Finnien tulo on hyvin normaalia eikä finnit kyllä lähde tuosta noin vain pois. Mutta vot kokeilla ns. lievää valotushoitoa kosmetologilla tai sitten voit vain kokeilla muitakin kasvovesi ja kuorintavoide-merkkejä. Valotukseen kannattaa mennä jos epäilee suurempaa ihonalaista tulehduksesta, mikä taas aiheuttaa finnien runsasta kasvua ja ennen oitoon menoa käy terkkarilla.

    • TomHill
    • kitkat1

      Suosittelen lämpimästi Basiron-voidetta!:) Itselläni oli lievä akne, ja tarvitsin kovasti jotakin millä sen saisi pois. Apteekista sai ihan ilman reseptiä ja vaikutus alkoi näkymään jo parin viikon sisällä! Basiron on luultavasti vahvin aknelääke mitä saa ilman reseptiä, mutta toimii!

    • herätysss! :)

      Miten jaksatte rassata jotain finnejä...

      • ........:)

        Lapsi rakas. Ne ovat isoin ongelma koko elämässä. vaikka ittelläsi ei ole ollun ikinä x)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe