Omalla tavallaan on helpottunut tunne, olen aivan helvetin pitkään taistellut maksusuunnitelmien kanssa. Ei vaan rahat yksinkertaisesti riitä. Olen asiaa jo pitkään pohtinut ja tulin tänään siihen tulokseen että päästän kaikki ulosottoon. Yhteensä n. 15000€. Siellä se varmaan nousee n. 25000 euroon mutta ei voi mitään. Empähän saa enää perseiltyä asioitani enempää. Siitä hetkestä tiedän että tulevaisuudessa saan asiani kuntoon. Toivon että saisin ulosottoviraston kanssa tehtyä maksusuunnitelman niin että palkasta menisi 500€ kuukaudessa, se on mun nettotuloistani n. 1/3 joka on kai muutenkin maksimi jonka saa ulosmitata. Veronpalautukset, lomarahat sun muut tuohon päälle niin saan about 3.5 vuodessa kuitattua tuon paskan pois. Ei tää vaan toimi tällä systeemillä enää enkä tässä tapauksessa näe ulosottoa pahana asiana. Varmasti se on raskainta aikaa kun odottelen että nuo kaikki menee sinne ulosottoon asti. Mutta itsepähän olen kuseen itseni ajanut. Ja aion kyllä asiani hoitaa. Katselin valmiiksi hyvän kämpän hyvältä paikalta niin saapi siinä sitten asustella. Autoa en onneksi omista joten siitä ei kuluja tule. Onko kenelläkään kokemuksia asiasta? Teenkö ihan helvetillisen virheen? Toki tiedän sen että siitä kun saan ulosotot maksettua menee ehkä n. 5v ennen kuin saan luottotiedot takaisin, olen kuitenkin sen hinnan valmis maksamaan. Ja mites, onko mahdollista tehdä tuollainen sopimus ulosoton kanssa vai vievätkö suoraan palkasta? Toki ajattelin vielä takuusäätiön kautta koittaa mutta epäilen että siitä ei apua ole.
Helpottunut olo
11
657
Vastaukset
- MxS
Olet rohkea! Olen samassa tilanteessa, velkaa kuitenkin enemmän. En jaksa enää tsempata kun rahat ei kuitenkaan riittää. Niin aion tehdä niinkun sinä, päästän suurin osa ulosottoon. Ei ole järkevää yrittää pitää maksusuunitemista kiinni kun ne kuitenkin purkautuu koko ajan. Selviämme kyllä! Et ole yksin! Voimia!
- Alkup. Kirjoittaja
Toki se on ihan omasta elämän tilanteessa kiinni onko teko fiksu. Mutta mulle tuo tosiaan varmasti sopii kuin nenä päähän. Turhaa tosiaan teen maksusuunnitelmia, kuitenkin taas pakko ottaa hiukan vippiä että saa noita noudatettua. Sitten taas elämiseen vippiä. Olen n. 3 vuotta elänyt noin, rahaa ei koskaan ole jäänyt käteen. Nyt jos saan ton 500€ suunnitelman tehtyä ulosottoon mulle jää vuokran, puhelinlaskun ja sähkölaskun jälkeen about 550€ kuukaudessa käteen. Ja sehän on saatana enemmän rahaa kun olen nähnyt tona kolmena vuotena. Ja ainakin se takaa sen että lisää velkaa en pysty tekemään vaikka miten yrittäisin. Sillon on kulut kiinteät. Syödään sitten vaikka näkkileipää jos rahat loppuu. Vippiä ei ainakaan voi enää ottaa. Kyllähän nuo vipit on varmasti hyviä niille jotka niitä osaavat käyttää. Valitettavasti meitä puupäitä on vaan turhan paljon. Uskoisin vielä että sitten kun luottotiedot kunnossa osaan vihdoin käyttää rahaa oikein. Noh, ainakin saan siihen uuden mahdollisuuden.
- 25
Minulla sama tilanne kun sinulla,oravapyörää on ollut jo vuosia.
Velkaa minulla silti vielä noin 37 000,eli paljon enemmän kun sinulla mutta meinaan voittaa tämän taistelun.
Velkojia on 13 kpl,joten tiukkaa tekee joka kuukausi.
Asun yksin,nettotulot 1700 euroa.
Ruokaan minulla menee kuukaudessa vain noin 100 euroa,kaiken ylimääräisen laitan velkojen maksuun.
Minulla on tavoitteena saada noista 5 velkaa maksettua elokuuhun mennessä jolloin minulta vapautuu noin 500 euroa muihin velkoihin.
Jos päästäisin nuo kaikki 13 velkaa ulosottoon tulisi niihin jokaiseen 250 euroa kärjäkuluja että jokaisesta ulosmittauksesta menee ulosottomiehelle kuluja korkoja eli hetkessä velka ois kasvanut jo 5000 euroa.
Olen siinä mielessä hyvässä tilanteessa etten velkaannu enää lisää,luottotiedot kyllä kunnossa edelleen mutta onneksi lainanantokriteerit ovat kiristyneet enkä luultavasti saa mistään ilmaan takaajia lainaa.
Jos tulee tiukka tilanne,soitan aina velkojalle ja sovin uudesta maksupäivästä ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.
Koska sinulla kuitenkin *vaan*15 000 euroa velkaa,miettisin sinuna kahteen kertaan tuota velkojen ulosottoon päästämistä.
Tsemppiä- Alkup. Kirjoittaja
Mulla luottokortti 4900€, nordean kulutusluotto 2900€ risicumin kulutusluotto 1300€ credit 24 kulutusluotto 800€ ostosraha 600€ ok moneyn kaksi 430€ erää maksamatta. Monetti 484€ vippiluotto perinnässä yht. 1000€ suomivippi 375€ ainalaina perinnässä yht. 800€ tekstivipistä kaksi 300€ erää maksamatta. Yksi 470€ laina. Ja lisäksi pitäis 1100€ maksaa viikon sisällä. Kaksi viimeistä on sellasia mistä ei voi joustaa. Eli koko paska yhteensä n. 16800€.. Tilillä rahaa tällä hetkellä 1100€ ja viikon päästä tulee tili eli n. 1500€. Kyllähän monia varmasti saiskin sovittua, mutta nuo vitun pikavipit on sellasia että ne eivät kyllä jousta. Niin, ja asut yksin, mutta onko kämppä jo oma? Vaiko vuokra? Eihän tossa oo kun nuo vipit mulla sellasia jotka tuskastuttaa.. Tai käytännössä 7000€ kun saisin maksettua niin helpottais aika isosti. Nyt on pakollinen muutto edessä, ja toi viiminen 1100€ maksu sisältää vuokran 2kk takuuvuokran..
- Alkup. Kirjoittaja
Alkup. Kirjoittaja kirjoitti:
Mulla luottokortti 4900€, nordean kulutusluotto 2900€ risicumin kulutusluotto 1300€ credit 24 kulutusluotto 800€ ostosraha 600€ ok moneyn kaksi 430€ erää maksamatta. Monetti 484€ vippiluotto perinnässä yht. 1000€ suomivippi 375€ ainalaina perinnässä yht. 800€ tekstivipistä kaksi 300€ erää maksamatta. Yksi 470€ laina. Ja lisäksi pitäis 1100€ maksaa viikon sisällä. Kaksi viimeistä on sellasia mistä ei voi joustaa. Eli koko paska yhteensä n. 16800€.. Tilillä rahaa tällä hetkellä 1100€ ja viikon päästä tulee tili eli n. 1500€. Kyllähän monia varmasti saiskin sovittua, mutta nuo vitun pikavipit on sellasia että ne eivät kyllä jousta. Niin, ja asut yksin, mutta onko kämppä jo oma? Vaiko vuokra? Eihän tossa oo kun nuo vipit mulla sellasia jotka tuskastuttaa.. Tai käytännössä 7000€ kun saisin maksettua niin helpottais aika isosti. Nyt on pakollinen muutto edessä, ja toi viiminen 1100€ maksu sisältää vuokran 2kk takuuvuokran..
Unohtui listasta kaksi Vipsterin 500€ vippiä eli 100€ lisää pottiin.
- Alkup. Kirjottaja
Unohtui listasta kaksi Vipsterin 500€ vippiä eli 100€ lisää pottiin.
Eli 1000€ lisää sihen pottiin eikä 100€
- 25
joo,unohdin mainita että vuokraa maksan 473 euroa.
Joo,noi pikavipit on kyllä hankalia koska niissä niin lyhyt maksuaika.
Voisiko joku tulla takaamaan sulle lainan jolla saisit noi vipit maksettua?tai edes osan niistä.
Annat vipit mennä perintään ja sovit heidän kanssa maksusuunnitelman,antavat kyllä vähintään 6 kk maksuaikaa.
Ei ole mitään ideaa maksaa vippi pois ja ottaa se uudestaan,kalliiksi tulee kalliimmaksi kun antaa mennä perintään.Toinenkin hyvä puoli on se että sulle tulee automaattisesti lainakieltokin,jos menee perintään. - vipit kieltoon
Alkup. Kirjottaja kirjoitti:
Eli 1000€ lisää sihen pottiin eikä 100€
miten sä ylipäätänsä oot saanut noin isoja vippejä?
Mulla suurin vippi 400 euroa.
Olet varmaan pidemmän aikaa maksanut vipin ja saanut sitten aina suuremman? - Dg
25 kirjoitti:
joo,unohdin mainita että vuokraa maksan 473 euroa.
Joo,noi pikavipit on kyllä hankalia koska niissä niin lyhyt maksuaika.
Voisiko joku tulla takaamaan sulle lainan jolla saisit noi vipit maksettua?tai edes osan niistä.
Annat vipit mennä perintään ja sovit heidän kanssa maksusuunnitelman,antavat kyllä vähintään 6 kk maksuaikaa.
Ei ole mitään ideaa maksaa vippi pois ja ottaa se uudestaan,kalliiksi tulee kalliimmaksi kun antaa mennä perintään.Toinenkin hyvä puoli on se että sulle tulee automaattisesti lainakieltokin,jos menee perintään.Kyllä mä uskon että toinen isoveli tai vanhemmat auttaisivat. Mutta en mä kehtaa asiasta puhua. Ystävistäkin joku vois ehkä auttaa. Mutta en kehtaa puhua asiasta, varsinkin kun en tahdo muille paskaa. Hoitaisin kyllä velkaa parhaani mukaan mutta eipä tässä irtisanomisien maassa tiedä koska jää työttömäksi. Teen nyt ainakin niin että ainoatakaan vippiä en ota, enkä maksa pois ennen perintää. Mutta kyllä tosiaan tuntuu tuo ulosotto häämöttävän. Olisi hyvä jos perintäfirmat voisivat niputtaa vippejä yhteen, mutta niin vain ei ole. Niissähän monesti saa erät niin että pienin erä n. 100€.. Ei riitä noihin vippimääriin tulot millään vaikka sais kaikkia 14 lainaa vähennettyä tuon verran.
- D.d.
vipit kieltoon kirjoitti:
miten sä ylipäätänsä oot saanut noin isoja vippejä?
Mulla suurin vippi 400 euroa.
Olet varmaan pidemmän aikaa maksanut vipin ja saanut sitten aina suuremman?Kuten sanottua, tyhmyys tulee kalliiksi. Kuten jo mainitsin, tätä paskaa jatkunut n. 3 vuotta. On tullut maksettua vipillä vippiä. Elin pitkään siinä harhaluulossa että jos päästän vipin perintään, menee luottotiedot. Siitä syystä en maksusuunnitelmaa tehnyt aikanaan mistään, tai siis en uskaltanut päästää vippejä perintään. Kaduttaahan nuo typeryydet aivan törkeästi. Mutta tosiaan, en näe ulosottoa pahana asiana. Saisin ehkä kiristettyä niin että maksaisin ulosottovelkoja n. 800€ kuukaudessa pois. Tärkeintähän on se, että haluan tästä selvitä, enkä vaan jää kotiin makaamaan.
- 25
Dg kirjoitti:
Kyllä mä uskon että toinen isoveli tai vanhemmat auttaisivat. Mutta en mä kehtaa asiasta puhua. Ystävistäkin joku vois ehkä auttaa. Mutta en kehtaa puhua asiasta, varsinkin kun en tahdo muille paskaa. Hoitaisin kyllä velkaa parhaani mukaan mutta eipä tässä irtisanomisien maassa tiedä koska jää työttömäksi. Teen nyt ainakin niin että ainoatakaan vippiä en ota, enkä maksa pois ennen perintää. Mutta kyllä tosiaan tuntuu tuo ulosotto häämöttävän. Olisi hyvä jos perintäfirmat voisivat niputtaa vippejä yhteen, mutta niin vain ei ole. Niissähän monesti saa erät niin että pienin erä n. 100€.. Ei riitä noihin vippimääriin tulot millään vaikka sais kaikkia 14 lainaa vähennettyä tuon verran.
Voit tietenkin maksaa jonkun vipin niin saisit vähän lisäaikaa vaikkakaan en suosittele lisävelkaantumista.
Perintätoimistot kuitenkin edellyttävät että maksat joka kuukausi tietyn summan,ja jos niitä on monta niin on tosi hankalaa hoitaa velka maksusuunnitelman mukaisesti.
Hoida kuitenkin nuo pankin velat asiallisesti.
Ja jos joku vippi ulosottoon meneekin,niin ei se elämä siihen kaadu.
Mutta välttäisin kuitenkin kaikkien velkojen päästämistä ulosottoon,ei sulla ihan toivoton tilanne kuitenkaan ole.Luota itseesi!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772588On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole512570Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682523Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä742433Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl391947Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051769Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve121283Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko271277Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r81069Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411065