jotta tulee tänne huutelemaan "TEE ABORTTI"
Miten pahaolo voi ihmisellä olla henkisesti jos hän kehtaa edes HEITTÄÄ tuollaista kommenttia!
Ei oo kaikki palikat päässä kohdallaan, jos näin kehtaa jotakuta loukata!
narsisti?
katkera ja kateellinen?
abortin tehnyt ja häpeissään siitä, mutta haluaa muidenkin tekevän, jottei oma syyllisyys tuntuisi niin pahalta?
mikä teillä ihmiset on vialla kun tuutte tuommoisia tänne huutelemaan. Ei edes nimettömänä tervejärkinen ihminen tule noin sanomaan. Ei kukaan voi olla niin TYHMÄ ! ja kapinallinen..ei edes murrosikänen kakara sano tuollaista. (ehkä poika 14 wee joka ei ymmärrä)
miten katkera ihmisen täytyy olla
14
502
Vastaukset
- Näin helppoa
se on sanoa, ilman kateutta, katkeruutta tai pahaa oloa.
Ilman mitään mainitsemiasi asioita.
Kuka tuosta loukkaantuu? Sinä? Miksi tuollainen loukkaa?
En oikein ymmärrä kun kyseessä on keskustelupalsta jossa kuka vaan voi sanoa mitä vaan. Enemmän luulisi loukkaavan jos joku tuttu, kenties ystävä sanoisi niin...
Enkä nyt tarkoita että mielestäni keskustelupalstoilla saisi sanoa toisille mitä vain ja ilman että muilla ei olisi oikeutta ottaa nokkiinsa siitä.
Vaan alkoi tässä naurattamaan että joku on päättänyt loukkaantua tuollaisesta täräytyksestä niin paljon että tekee siitä uuden avauksen ja keksii kaiken laisia syitä miksi joku on päättänyt sanoa niin.
Ei todellakaan tarvitse olla mitenkään häiriintynyt jos kehottaa toista tekemään abortin.
Vai onko nyt niin että asialla on joku abortinvastustaja jolle ei sovi mainita halaistua sanaa abortista?
Onhan niitä muitakin vaihtoehtoja kuin abortti ja pitää myös muistaa sekin ettei tarvitse hypätä kaivoon jos joku tuntematon tai vaikka tuttu, ystävä niin sanoo....- uhybghjb
Ymmärräthän että abortti on monessa tilanteessa hyväkin vaihtoehto. Tosin sinä taidat olla näitä "abortti on murha" ihmisiä. Eiköhän se ole ihmisen itse päätettävissä tekeekö abortin vai ei, jotkut osaa ajatella järkevästi jotkut ei!
- mutta menköön
uhybghjb kirjoitti:
Ymmärräthän että abortti on monessa tilanteessa hyväkin vaihtoehto. Tosin sinä taidat olla näitä "abortti on murha" ihmisiä. Eiköhän se ole ihmisen itse päätettävissä tekeekö abortin vai ei, jotkut osaa ajatella järkevästi jotkut ei!
En vastusta aborttia, kunhan totesin että muitakin vaihtoehtoja on ja ei tarvitse hypätä kaivoon jos joku niin käskee tekemään.
- .
Vaan alkoi tässä naurattaa kun tekstiäsi luin.. Yhdyssanat kirjoitetaan yhteen kuten kaikenlaisia :)
- äiti90
Olen samaa mieltä, siitä ettei ko. kommenttia tulisi käyttää niin kevyin perustein kun täällä porukka näyttää käyttävän. Syiden spekulointisi on kuitenkin yliampuvaa enkä usko, että todellisuudessa on näin.
Uskon, että useimmat ihmiset, jotka ko. kommenttia käyttävät eivät ole omakohtaisesti kokeneet aborttia tai eivät ymmärrä minkälaisesta tunnemyrskystä on kyse. En nyt lähde selvittämään onko abortti eettisesti oikein, mutta tosi asia on että abortti on naiselle aina psyykkisesti todella raskas kokemus. Näin ollen "tee abortti" - kommentti on asiaton tai ainakin tahditon, ilman minkäänlaisia asiallisia perusteluita.- bgfxb
mä veikkaan, et on pojan jullit pilailemassa täällä.
Ja joo en oo ite tehny aborttia. En oo olul raskaana, en ole "abortti on murha" ihmisiä. Olen kohtelias ihminen, joka ei voi käsittää, että joku voi olla päästään niin helvetin vajaa, että tuo pitää väkisin käydä huutamassa jos ei muuta keksi.
- idiootti!!!
Onneksi vanhempani ohjasivat tekemään abortin enkä ole sitä katunut päivääkään. Jonain yyhoona olisin ollut joku ressukka hylkiö enkä olisi koskaan saanut kunnollista miestä. Onneksi sain kerrottua ajoissa ongelmistani vanhemmilleni jotta sain ajoissa apua. Myöhemmällä iällä tajusin etten halua koskaan lapsia kun muutenkin olin aina inhonnut niitä. Haluan kuluttaa aikani itseni kehittämiseen mihinkä lapsiperheelliset eivät kykene. Lapsiperheellisillä kaikki asiat pyörii vaan yhtä ja toista ympyrää ja mitään muita ulottuvuuksia ei nähdä eikä kyetä halutakkaan nähdä, sen olen huomannut! kakkavaippojen vaihtaminen , perseiden pyyhkiminen ja siivoominen ei ketään kehitä. Ihmekkös se harvoja miehiä kiinnostaa ja en yhtään ihmettele. Joillain miehillä on pakkomielle olla jokin perhe ja koti minne tulla silloin kun huvittaa ja lähteä pois silloin kun huvittaa. Kulisseja on monenlaisia ja kaikkiin liittyy aina kakarat joita on jommankumman pakkomielteestä tehtailtu eikä kumpikaan tyytyväisiä.
Teini- iän typeryydet luulisi kaikkien antavan anteeksi muttei ihan aikuisiän mokia jotka jotkut toistaa toistamiseen. Monet kumppanien vaihdot ja lapsia eri kumppaneille on täysin ihmisen tyhmyyttä eikä siitä voi syyttää muuta kuin itseään. Virheitään toistava ihminen ei koskaan kuuntele muita kun vaan elää itsekkäästi juuri niin kuin haluaa.- hdg
sinulla ei ole tainnut olla onnellinen lapsuus?
Minkäs takia sinä ittiäs kehität? mitä hyötyä siitä on yhtää kellekkää?
No ehkä kasvaessasi tajuat, että SUURIN osa miehistä haluaa jälkikasvua, mut jos eukko tekkee sen kersan salaa(ei ota pillereitä tms.) ilman et oottaa miehen kysyvän (sanonta kuuluu, että mies rakasta eniten silloin kun ehdottaa lapsen tekoa) sitte tuskin miestä innostaa. Siinä olit ihan oikeessa.
Mutta lasten kasvattaminen kehittää varmasti paljo enemmän ku toimistossa istuminen. Samallai voi itteesä kehittää. Aikunen saa sellasen lapsen jota ite tarvii kasvaakseen ja lapsi saa sellaset vanhemmat jota tarvii kasvaaksee. - että teit
itsesi kannalta "oikean" päätöksen, mutta tarkoittaako se että jokaisen teinin tulisi tehdä abortti? :D
Eivät kaikki ole kanssasi samassa tilanteessa ja tuskimpa kukaan vanhemmaksi ryhtyy itsensä kehittämiseksi.
Elämä on vaikka lapsi kainalossa.
Sitä kerkeää kyllä tehdä muutakin kuin vaihtaa vaippoja tms muuta lapsen hoitoon liittyvää.
Mutta jos käsität asiat noin, niin kaipa se on todellakin hyvä että teit abortin ja pääasia että itse olet tyytyväinen. Me kaikki emme kuitenkaan ole samanlaisia kuin sinä joten ymmärrät kai myös sen että abortti ei ole meille kaikille vaihtoehto??? - RAKKAUS LAPSEEN
HaHA. Onneksi ohjasivat, kun näytät olevan suuren suuri lapsi vihaaja. Tuttu joka oli 14 vuotias saadessaan lapsen, on nyt onnellisesti miehen kanssa. Että se siitä yh-hylkiöstä. Kerroppas minulle IDIOOTTI miten niin lapsiperheelliset eivät kehitä itseään? Heillä sentäs on sylitäynnä rakkautta!
Missä mielikuvitus maailmassa oikein elät? Lapsetko muka tehdään pakkomielellä. Oletko koskaan ajatellut jos sinä vaikka synnyit pakkomielellä ja kulissi kotiin, koska niin on näyttänyt tapahtuvan. Tai sitten lapsuutesi oli surkea, kärsit vai etkö saanut rakkautta tarpeeksi? Yhtähyvin aikuisiän mokat annetaan ja tulisi antaa anteeksi. - kkkristiina
RAKKAUS LAPSEEN kirjoitti:
HaHA. Onneksi ohjasivat, kun näytät olevan suuren suuri lapsi vihaaja. Tuttu joka oli 14 vuotias saadessaan lapsen, on nyt onnellisesti miehen kanssa. Että se siitä yh-hylkiöstä. Kerroppas minulle IDIOOTTI miten niin lapsiperheelliset eivät kehitä itseään? Heillä sentäs on sylitäynnä rakkautta!
Missä mielikuvitus maailmassa oikein elät? Lapsetko muka tehdään pakkomielellä. Oletko koskaan ajatellut jos sinä vaikka synnyit pakkomielellä ja kulissi kotiin, koska niin on näyttänyt tapahtuvan. Tai sitten lapsuutesi oli surkea, kärsit vai etkö saanut rakkautta tarpeeksi? Yhtähyvin aikuisiän mokat annetaan ja tulisi antaa anteeksi.En ymmärrä MIKSI jokaiselle nuorelle äidille pitää tyrkyttää aborttia? Miksi täällä, kun ei sitä neuvolassakaan heti tehdä, ei ehkä ollenkaan, kysytään vain, onko lapsi toivottu? Ymmärrän kyllä jos raskaus on saanut alkunsa ihmisen omasta tyhmyydestä, känniseikkailusta, raiskauksesta tai e-pillerit on pettänyt... Moni nuori äiti kuitenkin selviää ja rakastuu lapseen, aivan kuten mahdollisesti tämän lapsen isä ja tämän lapsen isovanhemmat! Ei kaikista tule siis automaattisesti yksinhuoltajia. Tietenkin on olemassa näitä pellejä, jotka luulevat olevansa kypsiä seksiin, mutta eivät kypsiä puhumaan ehkäsystä, eikä kypsiä olemaan vanhempia lapselle JOKA on mahdollista saada alulle seksillä!
Tapasin oman mieheni kun olin 15 vuotta. Olemme seurustelleet siitä asti, nyt kihloissa ja ensi vuonna tarkoitus olisi pitää häät. Pointtina tässä kuitenkin on se, että tulin raskaaksi 17 vuotiaana. Olisin täyttänyt 18 muutamaa kuukautta ennen kuin lapsi olisi syntynyt. Tällä toivotulla lapsella kuitenkin todettiin paha epämuodostuma, jonka takia JOUDUIN synnyttämään kuolleen lapseni. Ei se mitään herkkua ollut nähdä oma "täydellinen" lapsi ja tämän suloiset kasvot. Nyt kun olen hieman päälle parin kymmenen, voin sanoa vieläkin, etten kadu MITÄÄN! Raskaus oli toivottu, mies on pysynyt vieläkin rinnallani kaikista vaikeuksista huolimatta, molemmilla on ammatit ja yhteistä kotia rakennetaan. Lapsia meillä ei ole, koska siihen emme ole vielä pystyneet..
Mutta sen sanon kokemuksesta, että vaikka itse olin raskauden aikana 17, ei minua neuvolassa tai äitiyspolilla syrjitty iän takia. Alussa kysyttiin perus tiedot ja onko raskaus toivottu, onko ehkäisyä ollut käytössä, onko miestä, onko vaki suhde vai ei... NÄMÄ kysytään kaikilta. Ei sitä aborttia sielläkään ehdoteta, joten miksi sitä pitää täällä ehdottaa. TEE ABORTTI, on varmasti helppo sanoa, mutta sen tekeminen, on varmasti MILJOONA kertaa vaikeampaa!!!!!! Itse en siis aborttia ole tehnyt, mutta ammatin takia nähnyt abortti videoita ja sen lisäksi nähnyt oman pikkuisen 20 viikkoisena, ei siitä helposti yli pääse...Lisäksi, abortteja tekee myös vanhemmat, 20-36 vuotiaat naiset, sen takia, että työura on pahasti kesken tai lapsia on jo muutama, tai mahdollisesti lapset on poikia, eikä halua enää poikaa! Onko se syy aborttiin, joka mielestäni on murha?
Sanon vielä sen, että vaikka pidän aborttia jokseenkin murhana, niin ymmärrän sitä kylläkin jonkin verran, jos:
-abortin tekijä on alle 16vuotta tai kehitysvammainen eikä pysty huolehtimaan lapsesta
-tullut raskaaksi raiskauksesta
-vauvalla on todettu jokin vamma/epämuodostuma, jonka takia hän ei tulisi elämään viikkoa pidempään synnytyksen jälkeen..
Ja te jotka täällä jauhatte abortista, teillä kun tuntuu olevan aikaa, niin menkää ihmeessä mainostamaan sitä vaikka paikkakuntanne neuvolan tai äitiyspolin eteen! - 20v
Kaikille lapset eivät ole virheitä.. Meille lapsi todellakin oli MOLEMPIEN halusta tehty.. Mies odottaa vauvaa yhtä paljon kuin minäkin.. Hän ei malttaisi millään olla koko ajan koskettelematta vatsaani ja on koko ajan tunnustelemassa potkuja.. Eilen tokaisi jopa minun näyttävän hyvältä raskaana ollessani.. Että ei se niin ankeaa tuo lasten saanti ole..
Siskollani on lapsia ja kyllä hän pystyy itseään kehittämään.. Äitini on kouluttautunut lisää eli kehittänyt itseään vaikka hänellä on lapsia.. Miksi ei pystyisi? Ei lapset sitä estä.. Oma asenne voi estää..
- Menettänyt
Se on helppo sanoa täällä mitä vaan ku kukaan ei tiiä kuka sanoo ja mitä...
Mielestäni abortti ei ole murha, mutta joillekkin se on sellainen.
Itselläni keskeytyi toivottu raskaus kun olin 14v. Olen siitä vieläkin surullinen.
Luulen että suurimmalla osalla jotka tulee raskaaksi(varsin tai vahingoissa) herää sellainen selittämätön äidinvaisto jonka seurauksena haluaa pitää lapsensa. Minulla ainakin kävi niin. Jos joku käskee siinä vaiheessa tehdä abortin se tuntui ainakin minulla siltä kuin jokin haluaisi vahingoittaa lasta, viedä sen minulta, tappaa sen...
En voi kuvitellakkaan että se joka joskus ehdotti minulle aborttia , olisi voinut lapsen syntymänkään jälkeen toivoa hänelle mitään hyvää. Olihan tuo ihminen jo kerran antanut ymmärtää että hänelle olisi sama vaikka lasta ei olisikaan. Vaikka se olisi kuollut...
mitä mieltä muut? - ........
tuntemattomalle ihmiselle. Ymmärrän kyllä, jos lähipiirissä näinkin isoista asioista keskustellaan, mutta aikuisen ihmisen suusta odottaisi tulevan muutakin kuin tuollainen tyhjä lause, tee abortti. Jos te voisitte näille nuorille äideille perustella, miksi.
Toki ymmärrän, jos 14-vuotias ei ole jonkun mielestä valmis vanhemmuuteen, ei ole minustakaan. Vaikkakin asiahan on niin, ettei KUKAAN voi koskaan olla täysin valmis. Oli minullakin omat luuloni ja oletukseni äitiydestä, mutta eipä se niin ruusunpunaista todellakaan ole. Ensimmäiset vastoinkäymiset alkoivat omalla kohdallani heti lapsen syntymän jälkeen, olin todella huonossa kunnossa synnytyksen jälkeen (sektio), mutta sisukkaasti lapseni hoidin. Ja kun lapsi sairastaa, ei sekään mitään ihanaa ole. Itse olen 20 v ja tytär pian 2 kk.
Mutta aloittaja on siis oikeassa, kukaan teistä täällä ei ole toista tuomitsemaan. Toki jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen, mutta ei asioista pidä kenenkään puhua kaikkitietävään sävyyn. Oikeasti tekin olette aivan yhtä hakoteillä lapsen kanssa aluksi, iästä huolimatta, koska kukaan ei ole seppä syntyessään muistakaapas se kun puhutte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192186Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698