Lääketieteen alennustila

Etsin kissojen ja koirien kanssa tätä viestiä, mutta löysinpä viimein. Lainaus:

"-- Eräällä tutullani, joka sairastui bakteerimyrkyistä, kasvoi Aspergillus fumigatus korvakäytävässä. Sieni-infektio hänelle syntyi massiivisten kortisonitablettikuurien seurauksena. Kortisonin vuoksi sinullakin on todennäköisesti sieni-infektio.

"Tuon diagnoosin joutui tekemään kuitenkin eläinlääkäri, koska tavallinen lääkäri ei suostunut ottamaan näytettä korvasta."

( http://keskustelu.suomi24.fi/node/8886128/flat_thread#comment-42837497 )

*

Pitäisikö jatkossa siis varata aika eläinlääkärille?

Johan tässä hevosetkin nauraa!

- So what!

Hyviä eläinlääkäreitä pääkaupunkiseudulla?

25

1321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dr.Oetker

      Tälläistä tää kyllä se pätevyys ja ennenkaikkea halu tehdä potilaan/asiakkaan hyväksi.... esim. tässäkin tapauksessa ratkaisua pukkaa eläinlääkäri puolelta, mutta hyvä vinkki täytyy alkaa varaamaan aikoja sieltä...

      • .

        Eläinlääkärit ovat vastuussa esimerkiksi Espoossa lasten homeoireilussa. Joku äiti oli ottanut kaupunkiin yhteyttä tyttärensä sairastelun vuoksi ja hänet lapsineen oli ohjattu eläinlääkärille.

        Toisaalta eläinlääkärit voivat olla parempiakin. He ovat tottuneet selvittämään potilaiden sairauden, vaikkei eläin pysty kommunikoimaan. Ihmislääkärit eivät saa mitään selville vaikka niille kertoo itse mikä vaivaa ja mihin koskee. Ihmislääkäri sanoo ettei sinua mihinkään koske, se on vaan stressiä ja mielikuvitusta.



      • sanasinko kirjoitti:

        En voi olla postaamatta tätä linkkiä: http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/92924-vessaharja-jai-takapuoleen-nainen-kuoli

        "Daily Mail -lehden mukaan Cortonilta meni kaksi vuotta lääkärien vakuuttamiseen siitä, että vessaharjan käsikahva oli juuttunut hänen pakaraansa. Hänestä oli otettu röntgenkuvatkin, mutta mitään ei oltu havaittu."

        Daily Mailin uutinen: http://www.dailymail.co.uk/news/article-1279593/Young-mother-died-doctors-failed-spot-toilet-brush-handle-lodged-buttocks.html

        Sydänoireet vaan "närästystä", poretabletti lääkkeeksi - potilas kuoli infarktiin:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lääkäri diagnosoi sydänoireet närästykseksi potilas menehtyi/1135262134789


      • sanasinko kirjoitti:

        Sydänoireet vaan "närästystä", poretabletti lääkkeeksi - potilas kuoli infarktiin:

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Lääkäri diagnosoi sydänoireet närästykseksi potilas menehtyi/1135262134789

        Uutiseen on tullut jo paljon hyviä kommentteja, muun muassa nämä. Lainaus:

        *

        Halpaa on henki...
        pevela 04.12.2010 10:42

        Jos itse omassa ammatissani osaamattomuudellani aiheuttaisin esim. tietomurron 100 henkilön tietokoneisiin olisi korvaussumma vähintään 100-kertainen... Pistää miettimään.

        *

        Sattuu päivittäin
        Jäävuoren huippu 04.12.2010 10:53

        Puutteellisia ja virheellisiä diagnooseja tehdään varmaankin joka päivä. Useimmiten ne eivät onneksi johda näin dramaattisiin seurauksiin. Hoidon alkamisen viivästyminen voi silti aiheuttaa jopa pysyvän vammautumisen loppuiäksi. Näitä ei käsitellä oikeusistuimissa eikä lehtien palstoilla, joten ainakin vain tiedotusvälineitä seuraamalla saa takuulla liian positiivisen kuvan toiminnan todellisesta tasosta. Vaikka potilas ei kuolisi, paljon turhaa tuskaa, huolta ja tarpeettomia uusintakäyntejä aiheutuu, kun hommaa ei tehdä kerralla kunnolla.

        *

        Samanlainen tarina
        MA10 04.12.2010 11:48

        Espoossa annettiin samanlainen dignoosi joitakin vuosia sitten. Maallikkokin olisi ymmärtänyt, että kyse on sydänoireista eikä närästyksestä. Potilas selvisi hengissä, kun onneksi tajusi lähteä oireiden entisestään pahennuttua sairaalaan. Heti passitettiin pallolaajennukseen. Tukoksia oli muistaakseni yhdeksän, joista jotkin olivat todella pahoja. Elämä oli hiuskarvan varassa. Mistä näitä tällaisia lääkäreitä oikein tulee.

        *

        Turhauttavaa
        vaivainen 04.12.2010 12:43

        Itselleni lääkääriin meno on todella korkea kynnys. En mene ellei joku asia todella vaivaa. Tunnen oman kehoni ja tiedän kyllä milloin kaikki ei ole kunnossa. Siksi onkin ollut turhauttavaa ja suorastaan loukkaavaa kun lääkäriä tuntuu kiinnostavan enemmän tuleva ruokatauko kuin potilaan tilan tutkiminen. Muutaman kerran olen saanut ala-arvoista kohtelua ja vähättelyä vaivoistani. Minulle on tyrkätty esimerkiksi särkylääke, rautakuuri ja mielialalääkkeitä, ja kaikki nämä ilman mitään kunnollista syytä tai tutkimusta. Onneksi en tyytynyt diagnoosiin vaan menin toiselle lääkärille, joka otti heti tosissaan ja löysi vakavan elinikäisen sairauden. Lääkäriin pääsyä saattaa joutua odottamaan kuukauden ja sinne viimein päästyään toivoisi saavansa ansaitsemaansa hoitoa.

        *

        Ei harvinaista
        olantakaa 04.12.2010 15:08

        Naistuttavani valitti vaivojaan terveyskeskuslääkärille. Lääkäri määräsi rauhoittavia lääkkeitä. Kun syöpä sitten toisen lääkäriin toteamana alkoi saada asianmukaista hoitoa, oli jo liian myöhäistä ja elinaikaa jäljellä vain muutama kuukausi.

        *

        Verenmyrkytys
        nef-ilim 04.12.2010 16:19

        oma tarina osaavasta lekurista : poikasena sain verenmyrkytyksen johon olin menehtyä, vain erimieltä lääkärin kanssa ollut kummisetäni ja hänen päätös roudata meitti suoraan sairaalaan pelasti minut.
        Diagnoosini oli alunperin lonkan venähtyminen ja siihen sain rasvaa.
        Kun pääsin sairaalaan, minut leikattiin heti, sillä verenkuva osoitti tilanteen vakavuuden ja erittäin korkea kuume ...
        Kun saisi tämän puoskarin käsiin ...

        http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/5627140/?page=1&perPage=20


    • Nyt se on sitten takana, onnistunein lääkärireissu ikinä.

      Jo varhain aamulla lähdin liikkeelle.

      Sitten vain oven aukaisu ja sisälle aulaan odottamaan.



      Meitä oli siellä aulassa monta kärsää.

      Vieressä oleva minipossu röhki hyväntahtoisesti emäntänsä vierellä. Yritin röhkäistä takaisin.

      Marsu puputti häkissään ruohoa ja tunsin yhteenkuuluvuutta sen kanssa.

      Vastapäätä minua oli iso puudeli, joka tarkkaili touhujani, vaikka se oli sairas niin kuin minäkin.

      Toisella puolella istui omassa kuljetuslaatikossaan musta maatiaiskissa, joka maukui aina välillä. Mieleni teki maukua takaisin, mutta ajattelin, että se olisi liikaa. Olinhan röhkäissyt jo minipossulle ja saanut eläintenomistajilta monta mulkaisua takaisin.

      He varmaan ihmettelivät, missä minun eläimeni oli...

      Syntyi kiusallinen hiljaisuus, jonka rikkoi ylhäältä tuleva rääkäisy:

      "Määä-äää!"

      Ällistyin oikein, onko täällä lammaskin jossain, mutta huutajana oli vain papukaija, joka istui ylpeänä orrellaan. En huomannut sitä, koska häkki oli asetettu korkealle hyllyyn.



      Minulla alkoi olla jo levoton olo, mutta yritin hillitä itseni.

      Odotus tuntui kestävän ikuisuuden...

      Lopulta odotushuoneessa oli enää jäljellä minä ja minipossu.

      Kun se oli päässyt vastaanotolle yhdessä emäntänsä kanssa, vain minä jäin jäljelle.

      Oli orpo olo ja tunsin turvattomuutta.



      Jonkun ajan kuluttua lääkäri tuli ovensuulle ja huusi: "Seuraava potilas!"

      Otin kasvoilleni väkinäisen hymyn ja astuin häntä kohti kädet taskuissani.

      Päästyämme huoneeseen lääkärillä oli epäuskoinen ilme, kun hän ei nähnyt lisäkseni ketään.

      Hänen katseensa kohdistui käsiini, jotka olivat taskuissa. "Ja lemmikin vaiva oli..." lääkäri kysyi ihmettelen.

      Lääkäri oli nähnyt kaikenlaista ja ajatteli taskuissani olevan jotain.


      Katkaisin hiljaisuuden ja ynähdin: "Sieni-infektiota epäilen."

      "Jaahas, ja missäs se lemmikki sitten on, millä tämä sieni-infektio on", lääkäri sanoi tuijottaen edelleen taskujani.


      Tunnelma oli kiusaantunut. Ähkäisin.

      Vedin kädet taskuista pois, jolloin lääkärin ilme oli yhä epäuskoisempi.


      "Tuota noin..." sopersin. "Minä se olen. Olen kolunnut kaikki mahdolliset paikat läpi saamatta apua, kunnes kuulin jonkun saaneen apua eläinlääkäriltä. Siinä syy, miksi olen täällä."

      Eläinlääkäriltä loksahti suu auki ja hän oli häkeltynyt, yhtä häkeltynyt kuin minäkin.


      Työnsin äkkiä käteni takaisin taskuihin pelätessäni lääkärin reaktiota, mutta sitten lääkärin kasvoille levisi ystävällinen ja ymmärtäväinen hymy. Hän sanoi, että kaltaisiani on juossut viime aikoina yhä enemmän hänen vastaanotollaan ja määräsi otettavaksi kaikki ne testit ja kokeet, joita lemmikkieläimille tämmöisissä tapauksissa tehdään.

      - The happy end 1.4.2010 -

      • outojaotuksiaon

        Aivan loistavasti kirjoitettu! Toivottavasti tämä on totta. Jäämme odottamaan jatkoa..


      • outojaotuksiaon kirjoitti:

        Aivan loistavasti kirjoitettu! Toivottavasti tämä on totta. Jäämme odottamaan jatkoa..

        Aprillia, aprillia, mutta niin totta!

        Idea juttuun syntyi jo kolme viikkoa sitten - ja oli vaikeaa odottaa aprilliin saakka sormien syyhytessä kirjoittamaan.

        Loppu on paljonpuhuva. Ystävällinen ja ymmärtäväinen hymy viittaa siihen, että eläinlääkärikin pitää pöpinä, vaikka suostuikin testeihin.


    • hupi huttunen ajokoi

      minne kuuluu.


      • sanasinko kirjoitti:

        Jep, ja arvauskeskuksessa*) pyyhkii hyvin.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2010061611869754_tr.shtml





        ______________

        *) = terveyskeskus

        En ole nukkunut vielä yhtään, olen valvonut aamuun.

        Minua alkoi nyt yöllä häiritä lepovapina istuessani tietokoneen äärellä. Olen nukkunut useina öinä liian vähän, muttei se ole syy. Minulla on ollut tuota jo kauan, ja viime aikoina se on pahentunut.

        Vapina on ollut tänä yönä sen verran kovaa, että tiedonhankinnan tarve syrjäytti nukkumisen tarpeen. Aloin kääntää hakusanoja englanniksi ja googlata niillä. Lepovapina johti Parkinsonin tautiin, ja sen ja polion välillä on löydetty yhteys.

        Tutkin myös omia MRI-lausuntojani ja käänsin hakusanoja niistä selaimeen. Vuonna 2007 todetaan: "Takakuopassa on hieman väljät likvortilat, tämä löydös on ennallaan v. 2001 TT-kuviin verrattuna." Viime keväänä taas näin: "Pikkuaivojen kortikaalisissa likvortiloissa ja jkv väljyyttä."

        Itselleni on selvää, että nuo muutokset ovat seurausta poliotalvena 1984-85 sairastamastani virustaudista, josta keskustelin neurologian professorin kanssa vuonna 2007. Kerrottuani kovasta kuumeesta, että kuin päätä olisi leikattu veitsellä, jonka jälkeen lihakset alkoivat pomppia, ja että kuumetta kesti kuukauden ja päänsärkyä vuoden, hän sanoi minun sairastaneen todennäköisesti virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Olin kertonut, etten saanut mitään hoitoa, että niin lääkärit kuin muutkin pitivät minua vain luulotautisena.

        Sain sairastaa ihan yksin ja kestää sen järkyttävän taudin, jonka jälkeen en ollut enää entiselläni. Jäi jatkuvat lihasnykäykset, elohiiret ja se vapina.

        Olin 24-vuotias, kun sairastuin siihen tautiin. Kirjoitin siitä novellinkin tapaisen, joka on tallessa ja jota täytyy eräänä päivänä päivittää.

        - Mutta se, mitä nyt yöllä luin, ei voinut olla järkyttämättä minua.

        Tässä se lukee, olen sairastanut tämän:

        "Following the meningitic phase, most patients develop a spinal type of poliomyelitis, in which
        severe muscle pain arises, often with muscle spasms, then weakness and fasciculation develops."

        [Seuraavassa meningiittivaiheessa useimmat potilaat kehittävät spinaalityyppisen poliomyeliitin, jossa syntyy vaikeaa lihaskipua, usein lihasspasmien kanssa, sitten kehittyy heikkoutta ja faskikulaatiota (nykimistä).]

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2398624/pdf/postmedj00023-0003.pdf?tool=pmcentrez


      • vertti-eetu
        sanasinko kirjoitti:

        En ole nukkunut vielä yhtään, olen valvonut aamuun.

        Minua alkoi nyt yöllä häiritä lepovapina istuessani tietokoneen äärellä. Olen nukkunut useina öinä liian vähän, muttei se ole syy. Minulla on ollut tuota jo kauan, ja viime aikoina se on pahentunut.

        Vapina on ollut tänä yönä sen verran kovaa, että tiedonhankinnan tarve syrjäytti nukkumisen tarpeen. Aloin kääntää hakusanoja englanniksi ja googlata niillä. Lepovapina johti Parkinsonin tautiin, ja sen ja polion välillä on löydetty yhteys.

        Tutkin myös omia MRI-lausuntojani ja käänsin hakusanoja niistä selaimeen. Vuonna 2007 todetaan: "Takakuopassa on hieman väljät likvortilat, tämä löydös on ennallaan v. 2001 TT-kuviin verrattuna." Viime keväänä taas näin: "Pikkuaivojen kortikaalisissa likvortiloissa ja jkv väljyyttä."

        Itselleni on selvää, että nuo muutokset ovat seurausta poliotalvena 1984-85 sairastamastani virustaudista, josta keskustelin neurologian professorin kanssa vuonna 2007. Kerrottuani kovasta kuumeesta, että kuin päätä olisi leikattu veitsellä, jonka jälkeen lihakset alkoivat pomppia, ja että kuumetta kesti kuukauden ja päänsärkyä vuoden, hän sanoi minun sairastaneen todennäköisesti virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Olin kertonut, etten saanut mitään hoitoa, että niin lääkärit kuin muutkin pitivät minua vain luulotautisena.

        Sain sairastaa ihan yksin ja kestää sen järkyttävän taudin, jonka jälkeen en ollut enää entiselläni. Jäi jatkuvat lihasnykäykset, elohiiret ja se vapina.

        Olin 24-vuotias, kun sairastuin siihen tautiin. Kirjoitin siitä novellinkin tapaisen, joka on tallessa ja jota täytyy eräänä päivänä päivittää.

        - Mutta se, mitä nyt yöllä luin, ei voinut olla järkyttämättä minua.

        Tässä se lukee, olen sairastanut tämän:

        "Following the meningitic phase, most patients develop a spinal type of poliomyelitis, in which
        severe muscle pain arises, often with muscle spasms, then weakness and fasciculation develops."

        [Seuraavassa meningiittivaiheessa useimmat potilaat kehittävät spinaalityyppisen poliomyeliitin, jossa syntyy vaikeaa lihaskipua, usein lihasspasmien kanssa, sitten kehittyy heikkoutta ja faskikulaatiota (nykimistä).]

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2398624/pdf/postmedj00023-0003.pdf?tool=pmcentrez

        https://www.hyvinvoinnin.fi/ryhma/257/Hiivasyndrooma

        Kosteusvauriorakennuksen toksiinimyrkyllisyys sairastuttaa "vauvasta vaariin ja paljon siltä väliltä.
        Homebisnes jos loppuisi, niin työttömien ja uudelleen koulutettujen määrä "ehkä" kasvaisi kovasti.

        Vääntäkää vastaan. Jotain.


      • sanasinko kirjoitti:

        En ole nukkunut vielä yhtään, olen valvonut aamuun.

        Minua alkoi nyt yöllä häiritä lepovapina istuessani tietokoneen äärellä. Olen nukkunut useina öinä liian vähän, muttei se ole syy. Minulla on ollut tuota jo kauan, ja viime aikoina se on pahentunut.

        Vapina on ollut tänä yönä sen verran kovaa, että tiedonhankinnan tarve syrjäytti nukkumisen tarpeen. Aloin kääntää hakusanoja englanniksi ja googlata niillä. Lepovapina johti Parkinsonin tautiin, ja sen ja polion välillä on löydetty yhteys.

        Tutkin myös omia MRI-lausuntojani ja käänsin hakusanoja niistä selaimeen. Vuonna 2007 todetaan: "Takakuopassa on hieman väljät likvortilat, tämä löydös on ennallaan v. 2001 TT-kuviin verrattuna." Viime keväänä taas näin: "Pikkuaivojen kortikaalisissa likvortiloissa ja jkv väljyyttä."

        Itselleni on selvää, että nuo muutokset ovat seurausta poliotalvena 1984-85 sairastamastani virustaudista, josta keskustelin neurologian professorin kanssa vuonna 2007. Kerrottuani kovasta kuumeesta, että kuin päätä olisi leikattu veitsellä, jonka jälkeen lihakset alkoivat pomppia, ja että kuumetta kesti kuukauden ja päänsärkyä vuoden, hän sanoi minun sairastaneen todennäköisesti virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Olin kertonut, etten saanut mitään hoitoa, että niin lääkärit kuin muutkin pitivät minua vain luulotautisena.

        Sain sairastaa ihan yksin ja kestää sen järkyttävän taudin, jonka jälkeen en ollut enää entiselläni. Jäi jatkuvat lihasnykäykset, elohiiret ja se vapina.

        Olin 24-vuotias, kun sairastuin siihen tautiin. Kirjoitin siitä novellinkin tapaisen, joka on tallessa ja jota täytyy eräänä päivänä päivittää.

        - Mutta se, mitä nyt yöllä luin, ei voinut olla järkyttämättä minua.

        Tässä se lukee, olen sairastanut tämän:

        "Following the meningitic phase, most patients develop a spinal type of poliomyelitis, in which
        severe muscle pain arises, often with muscle spasms, then weakness and fasciculation develops."

        [Seuraavassa meningiittivaiheessa useimmat potilaat kehittävät spinaalityyppisen poliomyeliitin, jossa syntyy vaikeaa lihaskipua, usein lihasspasmien kanssa, sitten kehittyy heikkoutta ja faskikulaatiota (nykimistä).]

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2398624/pdf/postmedj00023-0003.pdf?tool=pmcentrez

        Nukahdin hermovapinaan, heräsin hermovapinaan.

        - Menen kirjoittamaan aamusivuni.

        Olen todella vihainen siitä, miten minua on kohdeltu.


      • sanasinko kirjoitti:

        En ole nukkunut vielä yhtään, olen valvonut aamuun.

        Minua alkoi nyt yöllä häiritä lepovapina istuessani tietokoneen äärellä. Olen nukkunut useina öinä liian vähän, muttei se ole syy. Minulla on ollut tuota jo kauan, ja viime aikoina se on pahentunut.

        Vapina on ollut tänä yönä sen verran kovaa, että tiedonhankinnan tarve syrjäytti nukkumisen tarpeen. Aloin kääntää hakusanoja englanniksi ja googlata niillä. Lepovapina johti Parkinsonin tautiin, ja sen ja polion välillä on löydetty yhteys.

        Tutkin myös omia MRI-lausuntojani ja käänsin hakusanoja niistä selaimeen. Vuonna 2007 todetaan: "Takakuopassa on hieman väljät likvortilat, tämä löydös on ennallaan v. 2001 TT-kuviin verrattuna." Viime keväänä taas näin: "Pikkuaivojen kortikaalisissa likvortiloissa ja jkv väljyyttä."

        Itselleni on selvää, että nuo muutokset ovat seurausta poliotalvena 1984-85 sairastamastani virustaudista, josta keskustelin neurologian professorin kanssa vuonna 2007. Kerrottuani kovasta kuumeesta, että kuin päätä olisi leikattu veitsellä, jonka jälkeen lihakset alkoivat pomppia, ja että kuumetta kesti kuukauden ja päänsärkyä vuoden, hän sanoi minun sairastaneen todennäköisesti virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Olin kertonut, etten saanut mitään hoitoa, että niin lääkärit kuin muutkin pitivät minua vain luulotautisena.

        Sain sairastaa ihan yksin ja kestää sen järkyttävän taudin, jonka jälkeen en ollut enää entiselläni. Jäi jatkuvat lihasnykäykset, elohiiret ja se vapina.

        Olin 24-vuotias, kun sairastuin siihen tautiin. Kirjoitin siitä novellinkin tapaisen, joka on tallessa ja jota täytyy eräänä päivänä päivittää.

        - Mutta se, mitä nyt yöllä luin, ei voinut olla järkyttämättä minua.

        Tässä se lukee, olen sairastanut tämän:

        "Following the meningitic phase, most patients develop a spinal type of poliomyelitis, in which
        severe muscle pain arises, often with muscle spasms, then weakness and fasciculation develops."

        [Seuraavassa meningiittivaiheessa useimmat potilaat kehittävät spinaalityyppisen poliomyeliitin, jossa syntyy vaikeaa lihaskipua, usein lihasspasmien kanssa, sitten kehittyy heikkoutta ja faskikulaatiota (nykimistä).]

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2398624/pdf/postmedj00023-0003.pdf?tool=pmcentrez

        Edellä mainittu neurologian professori totesi minulla peruskokeessa vuonna 2007 niukan tremorin "(n 1 mm amplitudi)", joka taitaa olla jo pahempi. Menen vaikka hänen luokseen uudestaan, jos oireet jatkuvat tällaisenaan ja hän pitää vielä vastaanottoaan.


      • sanasinko kirjoitti:

        Edellä mainittu neurologian professori totesi minulla peruskokeessa vuonna 2007 niukan tremorin "(n 1 mm amplitudi)", joka taitaa olla jo pahempi. Menen vaikka hänen luokseen uudestaan, jos oireet jatkuvat tällaisenaan ja hän pitää vielä vastaanottoaan.

        Ei tuonne pääse enää, on jäänyt eläkkeelle. Tavoitan kyllä hänet muuta kautta, jos haluan. Hyvä lääkäri - ja se on aika paljon, kun noin sanon. Menin vastaanotolle, kun vasen korvani alkoi puutua ja sitä sitten tutkittiin. Olin aloittanut keväällä 2007 uintiharrastukseni uudestaan, kroolannut niskani kipeäksi ja aloittanut kävelysauvalenkkeilyn. Vaivani oli lihasperäistä, mutta uskoin sen vasta, kun olin vänkännyt tarpeeksi hänen kanssaan. Hän sanoi: "Usko minua pitkän linjan neurologia..." Vänkäämisellä selvisi se, ettei ollut syytä huoleen ainakaan puutumisen takia ;)

        No se oli aikaa ennen homeongelmaa, ja sen jälkeen on tullut liuta uusia oireita.

        Viime yönä en meinannut saada nukuttua, kun tärisin kauttaaltaan. Vaikka miten asettelin tyynyä, tärinä levisi päästä varpaisiin. Jossain vaiheessa kuitenkin nukahdin ja heräsin aamulla samaan tärinään, jota on kaiken aikaa taustalla.

        Varasin toiselle neurologille ajan.


      • sanasinko kirjoitti:

        Jep, ja arvauskeskuksessa*) pyyhkii hyvin.

        http://www.iltalehti.fi/terveys/2010061611869754_tr.shtml





        ______________

        *) = terveyskeskus

        Tosi tarina.

        Kävimme epsanjalaisella lääkärillä Soomessa. Kyseessä oli nuori terveyskeskuslääkäri, jolle saimme arvaustoimistosta peruutusajan. Poikani oli menossa armeijan kutsuntoihin, mutta lääkärintarkastus oli jäänyt roikkumaan.

        Mutta tämä lääkäri ei osannut huva soomi ollenkaan, pikkasen vaan hoono soomi. Hän ei ummarra, mitä puhumme. Hän sanoo, että kysyä ylilääkäriltä ja me lähteä pois.

        Sitten terveyskeskuksesta ei kuulu mitään. Kutsunnat ovat lähestymässä, ja kauhistun. Tarvitsemme lääkärintodistuksen, ja alkuperäiset paperit ovat ties missä siellä terveyskeskuksessa.

        Soitan terveyskeskukseen ja vaadin papereita takaisin.

        Terveydenhoitajalta tulee soitto, että osa papereista on hukkunut, että pojan on käytävä terveydenhoitajan tarkastuksessa uudestaan. Poika tekee työtä käskettyä.

        Huokaan helpotuksesta vasta, kun saamme tärkeät paperit takaisin. Menemme yksityiselle lääkärille, joka kirjoittaa vapauttamista puoltavan lausunnon, jonka jo neurologikin on kirjoittanut.

        Homma on hoidossa ja kaikki hyvin siinä vaiheessa, kun poika käy kutsunnoissa ja esitykset menevät läpi.

        Mutta viikon sisällä terveyskeskuksesta tulee postia, lähettäjänä epsanjalainen lääkäri. Mukana on lasku ja lausunto "vammaistuen hakemista varten".

        Haukon henkeäni lausuntoa lukiessani, niin pöyristynyt olen. Lääkärihän on ihan ulkona!

        Otan punakynän käteeni ja kirjoitan, ettemme ole pyytäneet tuollaista lausuntoa, että tarvitsimme vain todistusta armeijan kutsuntoja varten ja olemme saaneet sellaisen jo yksityiseltä. Vaadin poistamaan poikani tiedoista kyseiset väärät merkinnät - ja skannaan lausunnon ja laskun todisteeksi tapahtuneesta.



      • sanasinko kirjoitti:

        Surullista taas. Tietää ja tuntee olevansa sairas ja käännytetään vaan pois...

        Tässä tapauksessa syntyi 12-vuotias ruumis - elämä vasta alussa, päättyen ambulanssiin:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121712880303_uu.shtml

        Hiljaiseksi vetää.

        Pieni arkku, lapsosen arkku.

        Lääkäreiltä puuttuu myötäelämisen kyky kokonaan, ja tilalle on astunut kyynisyys, kylmyys ja kovuus.

        Ei auta siihen tautiin viestieni tukahduttaminen...

        http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=2450#2450



      • sanasinko kirjoitti:

        Surullista taas. Tietää ja tuntee olevansa sairas ja käännytetään vaan pois...

        Tässä tapauksessa syntyi 12-vuotias ruumis - elämä vasta alussa, päättyen ambulanssiin:

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121712880303_uu.shtml

        Hiljaiseksi vetää.

        Pieni arkku, lapsosen arkku.

        "Pieni arkku, lapsosen arkku."

        - Näin perjantaina iltapäivällä pienen arkun, lapsosen arkun.

        Kävelin korvaklinikalta poispäin, kun sairaala-alueelta oli tulossa ruumisauto.

        Kävelin auton ohi, mutta käännyin katsomaan perään ja näin sisällä pienen arkun, jossa oli vaaleansinertävää koristelua. Arkku oli aikuisten arkusta kolmanneksen tai puolet pienempi.

        Näky pysähdytti minut ja kyyneleet nousivat silmiini. Elämä on epäoikeudenmukaista, ajattelin.

        Joillain on sydän murskana, ajattelin.

        Rakas lapsi on kuollut, tulee surullinen joulu.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Pieni arkku, lapsosen arkku."

        - Näin perjantaina iltapäivällä pienen arkun, lapsosen arkun.

        Kävelin korvaklinikalta poispäin, kun sairaala-alueelta oli tulossa ruumisauto.

        Kävelin auton ohi, mutta käännyin katsomaan perään ja näin sisällä pienen arkun, jossa oli vaaleansinertävää koristelua. Arkku oli aikuisten arkusta kolmanneksen tai puolet pienempi.

        Näky pysähdytti minut ja kyyneleet nousivat silmiini. Elämä on epäoikeudenmukaista, ajattelin.

        Joillain on sydän murskana, ajattelin.

        Rakas lapsi on kuollut, tulee surullinen joulu.

        Ehkä arkku oli juuri tuon pojan...

        http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Lääkäri luuli influenssaksi - 12-vuotias kuoli ambulanssiin/art-1288356708053.html


      • sanasinko kirjoitti:

        En ole nukkunut vielä yhtään, olen valvonut aamuun.

        Minua alkoi nyt yöllä häiritä lepovapina istuessani tietokoneen äärellä. Olen nukkunut useina öinä liian vähän, muttei se ole syy. Minulla on ollut tuota jo kauan, ja viime aikoina se on pahentunut.

        Vapina on ollut tänä yönä sen verran kovaa, että tiedonhankinnan tarve syrjäytti nukkumisen tarpeen. Aloin kääntää hakusanoja englanniksi ja googlata niillä. Lepovapina johti Parkinsonin tautiin, ja sen ja polion välillä on löydetty yhteys.

        Tutkin myös omia MRI-lausuntojani ja käänsin hakusanoja niistä selaimeen. Vuonna 2007 todetaan: "Takakuopassa on hieman väljät likvortilat, tämä löydös on ennallaan v. 2001 TT-kuviin verrattuna." Viime keväänä taas näin: "Pikkuaivojen kortikaalisissa likvortiloissa ja jkv väljyyttä."

        Itselleni on selvää, että nuo muutokset ovat seurausta poliotalvena 1984-85 sairastamastani virustaudista, josta keskustelin neurologian professorin kanssa vuonna 2007. Kerrottuani kovasta kuumeesta, että kuin päätä olisi leikattu veitsellä, jonka jälkeen lihakset alkoivat pomppia, ja että kuumetta kesti kuukauden ja päänsärkyä vuoden, hän sanoi minun sairastaneen todennäköisesti virusmeningiitin, että aivokuumeesta en olisi selvinnyt. Olin kertonut, etten saanut mitään hoitoa, että niin lääkärit kuin muutkin pitivät minua vain luulotautisena.

        Sain sairastaa ihan yksin ja kestää sen järkyttävän taudin, jonka jälkeen en ollut enää entiselläni. Jäi jatkuvat lihasnykäykset, elohiiret ja se vapina.

        Olin 24-vuotias, kun sairastuin siihen tautiin. Kirjoitin siitä novellinkin tapaisen, joka on tallessa ja jota täytyy eräänä päivänä päivittää.

        - Mutta se, mitä nyt yöllä luin, ei voinut olla järkyttämättä minua.

        Tässä se lukee, olen sairastanut tämän:

        "Following the meningitic phase, most patients develop a spinal type of poliomyelitis, in which
        severe muscle pain arises, often with muscle spasms, then weakness and fasciculation develops."

        [Seuraavassa meningiittivaiheessa useimmat potilaat kehittävät spinaalityyppisen poliomyeliitin, jossa syntyy vaikeaa lihaskipua, usein lihasspasmien kanssa, sitten kehittyy heikkoutta ja faskikulaatiota (nykimistä).]

        http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2398624/pdf/postmedj00023-0003.pdf?tool=pmcentrez

        Tuokaan sairaus ei poistu mielestä, koska seuraukset on jäljellä aina vaan. Keksin nyt yöllä, että tilaan minua luulosairaana pitämiltä Koskelan terveysasemalta ja Auroran sairaalasta paperit tuolta ajalta, jos vaan onnistuu. Polio olisi pitänyt sulkea pois akuuttivaiheessa selkäydinpunktiolla, olen lukenut jälkikäteen, mutta minulta otettiin vaan pitkän ajan kuluttua verikokeita. Ainoan asiallisen kohtelun sain neurologilta Hesperian sairaalassa, tilaan sieltäkin paperit, kun niin pitkälle pääsen.



    • uupunut.

      On oikeasti aivan uskomatonta kuinka vähän lääkärit tietävät homeista ja vielä uskomattomampaa on se, että he eivät haluakaan tietää. En voi käsittää miksi. Homesairastuneita on niin valtavat määrät ja oireet niin vakavia. On lähes mahdotonta löytää lääkäriä, joka tietäisi asiasta tai edes suhtautuisi asiaan kunnioittavasti. Asiattominta ja epäpätevintä kohtelua olen saanut itse Hkin allergiasairaalan sisäilmayksiköstä. Ja nyt on vuosi 2010! Kuoleeko lääkäreiden koulutuksessa totaalisesti maalaisjärki ja terve ajattelu, lapsikin tajuaa että erilaiset homeet, kosteusvauriomikrobit ja toksiinit eivät voi olla aiheuttamatta ongelmia ihmiselle - ne hajottavat taloja, miksei sisällä olevaa ihmistä samalla!

      • samaa täällä

        Minä myös sain jopa hyvin tunnetulta lääkäriltä välinpitämätöntä kohtelua eikä ollut pätkääkään kiinnostunut . Lääkärin ammattitaidon kannalta kannattaisi kuunnella ja kirjata ylös potilaiden oireita
        ja olosuhteita missä sairastuminen tapahtui . Vai suhtautuuko allergiasairaala päiväkodissa tapahtuvaan otsonointiin ylimielisesti olankohautuksella . Niin ja lopuksi hän ehdotti että alkaisin tekemään lyhyempää päivää , jos se nyt väsyttää niin kovasti se työnteko . Voi per ... mitä kohtelua saamme kestää .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6519
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4203
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2607
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1548
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe