AMK:n opinnäytetyöstähän saa 10 opintoviikkoa. Kela vaatii 3 ov:ta suoritettavaks kuukaudessa. Eli opinnäytetyö pitäis sit tehä kolmessa kuukaudessa jos ei haluu ottaa rinnalle muita kursseja? Onko näin ja onnistuuko tossa ajassa?
Kyllähän se onnistuu jos sitä vaan tekee eikä jahkaile. Itse teen tuohon 3kk. Tietysti riippuu paljon siitä minkälainen työ itsessään on. Sen "koko" on kuitenkin se 10ov, että ei siinä ajassa oikeasti mitään hirveen laaja-alaista tuotosta tehdä.
Mutta jos on halua ja tekee töitä kyllä tuohon pääsee, no problem.
Olen sitä mieltä että jos AMK opinnäytetyön tekemiseen käyttää 6kk+, on jossain jo pahasti jotain vialla. Jos tekee töitä niin onnistuu varmasti. Jos ei onnistu voi alkaa pohtimaan sitä onkohan kokonaisuus kenties liian laaja?? Kuten edellä sanottu ei se oo kummonen tuotos ja sen koko määritelty siihen 10ov... että siitä.
ihmeteltiin just koulul et miks ihmees noist lopputöist helistään. katteltiin vanhoi lopputöit mitä koulun kirjastos oli ja eihän ne sen kummosempii ollu. keksit vaan aiheen ja liität siiihen jonkun yrityksen ja siinä se. kolme kuukautta on pitkä aika ja siinä tekee vaiks kaks lopputyötä.
Amk opinnäytetyö pitää joissakin oppilaitoksissa (näköjään) tehdä kaiken muun opiskelun lomassa, joten opintoviikoista ei kyllä jää opintotuen saaminen kiinni.... Iloista vaan se, että kun vuorokaudessa ei ole kuin 24 tuntia, niin jostain on nipistettävä, mutta kuolema kuittaa univelat -niin sanotaan. Tsemppiä ja jos sinulla on 3kk pelkkään opinnäytetyön tekemiseen niin onnittelen lämpimästi!!!
Meidänkoulussa tehtiin niin, et tyrkättiin kaikki kurssit kolmeen vuoteen et on se viimene puol vuotta aikaa tehä opinnäytettä, mut kaikki kyl aikoo vääntää sen kesällä ja valmistuu syksyllä. Mäkin teen sen kesätöiden lomassa. Ei oo vaikee homma kun ottaa vaan asiakseen ja aattelee et sit se on tehty.
Me kypsyteltiin aihetta ja kerättiin matskua noin vuosi muiden opintojen ohessa ja sitten väännettiin se kerralla purkkiin edelleen muiden opintojen ja työn ohella noin kolmessa kuukaudessa. Hyvä tuli K5! Meillä vaan oli aihe ajoissa selvä...
Kerta rytinällä vaan!
Ensi viikolla juhlat! 3,5 vuoden opinnot ohi kolmes vuodes!
Kyllä pystyy, jos ei ohjaaja jarruttele, eli pidä välitarkastuksissa aivan tolkuttoman kauan. Myös gradun voi tehdä samassa ajassa hyvälläkin arvosanalla. Ainoastaan ylemmän AMK:n opinnäyte on käytännössä mahdoton saada valmiiksi tuossa ajassa, koska siinä vaaditaan (vaadittiin ainakin tutkintojen alkuvaiheessa) opinnäytteenä tehtävälle kehittämistyölle myös seurantatutkimus ja sen perusteella esitettäväksi uudet toimenpiteet kehitettävän asian parantamiseksi. Tuosta rtyöstä ei käytännössä voinut selvitä alle vuodessa.
Tiedän edelliset asiat, koska olen tehnyt insinöörityön, tradenomin opinnäytteen, ylemmän AMK:n opinnäytteen ja pro gradun.
Nykyisin vaaditaan 5 op kuukaudessa, eli aikaa kaksi kuukautta. Ja sen ehtii siinäkin kyllä tehdä. Tai jos on pisteitä suoritettu valmiiksi enemmän, niin säästöstä voi ottaa. Nehän tarkastetaan vuosittain.
Minun opiskelupaikassani opinnäytetyön laajuus on 15 op, eli periaatteessa 5 op/kk, käytännössä siis vastaa 3 kuukautta täysipäiväistä työskentelyä. Oma työni ei kyllä valmistunut tuossa ajassa (nyt 7. kuukausi menossa ja saa nähdä, tuleeko valmista koskaan). Alkuvaiheessa suoritin kyllä erään kurssin samaan aikaan, kun tein opinnäytetyötä. Aihe on melko laaja, ja aloitusseminaarissa kysyttiinkin, sisältyykö työhön myös harjoittelua. Olen kuitenkin suorittanut kaikki harjoittelut jo aikoja sitten.
Meillä luokan priimus teki sen muistaakseni kahdessa viikossa, kirjoitusvirheiden korjailut sitten siihen päälle tarkastuksen jälkeen. Pisin aika jonka itse tiedän on kaksi vuotta.
Jos kyseessä on ns. selvitystyö niin kyse on vain lähteiden etsimisestä ja kopioinnista. Kun pääsee prosessista jyvälle niin sivu per päivä on helppo nakki.
Ainakin Metropoliassa insinööripuoellla tekstiasetukset ovat sellaiset, että sivu tulee täyteen melko pienellä määrllä tekstiä, varsinkin jos heittää yhden kuvan mukaan per sivu. Ei pidä pelästyä 40 sivun vaatimusta.
Vai että muutaman kymmenen sivun mittaisia oppareita te väsäilette.. Markkinointiin suuntautuneena suositus on 80-120 sivua ja samat 15 op jää käteen..
Itse aloin viime tipassa sitä oikeasti tekemään. Kirjotin noin 50 liitteineen saihsea noin viikon aikana. Kirjoitin kyllä 12h joka päivä potaskaa. Lisäksi kaksi viikkoa meni kselylomakkeen tekemiseen , niiden jakamiseen ja tulosten analysointiin. Jaon kyselyn 180 ja 150 vastasi. Valmistuin ajallani ja sain jopa 3 arvosanaksi. Yhteistyökumppanille en ole vieläkään esitellyt työtäni, vaikka valmistumisesta on jo puoli vuotta. Kaikki energiani meni työn tekemiseen ja kun työ oli valmis niin innostus lopahti täysin. Mielestäni opinnäytetyöhön ei kannata uhrata ainakaan yli kahta kuukautta, siinä ajassa sen saa valmiiksi,kun tekee työn yhteen menoa.
eli meillä (maisteri)graduun aikaa 4kk ja se on 30 op!!! ja jos haluaa arvosanan joka on parempi kun alin mahdollinen niin 4 kk saa riittää!!! ja huom.. 4kk siihen että on korjattu ja painossa!
kyllä onnistuu
Kyllähän se onnistuu jos sitä vaan tekee eikä jahkaile. Itse teen tuohon 3kk. Tietysti riippuu paljon siitä minkälainen työ itsessään on. Sen "koko" on kuitenkin se 10ov, että ei siinä ajassa oikeasti mitään hirveen laaja-alaista tuotosta tehdä.Mutta jos on halua ja tekee töitä kyllä tuohon pääsee, no problem.
Onnistuu
Olen sitä mieltä että jos AMK opinnäytetyön tekemiseen käyttää 6kk+, on jossain jo pahasti jotain vialla. Jos tekee töitä niin onnistuu varmasti. Jos ei onnistu voi alkaa pohtimaan sitä onkohan kokonaisuus kenties liian laaja?? Kuten edellä sanottu ei se oo kummonen tuotos ja sen koko määritelty siihen 10ov... että siitä.hyvin
Hyvin onnistuu, jos ei käy samaan aikaan töissä tai suorita muita kursseja. Mulla meni n. 3 kk ja arvosana oli 5.jees jees
ihmeteltiin just koulul et miks ihmees noist lopputöist helistään. katteltiin vanhoi lopputöit mitä koulun kirjastos oli ja eihän ne sen kummosempii ollu. keksit vaan aiheen ja liität siiihen jonkun yrityksen ja siinä se. kolme kuukautta on pitkä aika ja siinä tekee vaiks kaks lopputyötä.opinnäytetyön tekemisestä..
Amk opinnäytetyö pitää joissakin oppilaitoksissa (näköjään) tehdä kaiken muun opiskelun lomassa, joten opintoviikoista ei kyllä jää opintotuen saaminen kiinni.... Iloista vaan se, että kun vuorokaudessa ei ole kuin 24 tuntia, niin jostain on nipistettävä, mutta kuolema kuittaa univelat -niin sanotaan. Tsemppiä ja jos sinulla on 3kk pelkkään opinnäytetyön tekemiseen niin onnittelen lämpimästi!!!Urakalla vaan!
Itse tein ko. työn 7 viikossa muiden opintosuoritusten jälkeen.opiinäytetyö
Meidänkoulussa tehtiin niin, et tyrkättiin kaikki kurssit kolmeen vuoteen et on se viimene puol vuotta aikaa tehä opinnäytettä, mut kaikki kyl aikoo vääntää sen kesällä ja valmistuu syksyllä. Mäkin teen sen kesätöiden lomassa. Ei oo vaikee homma kun ottaa vaan asiakseen ja aattelee et sit se on tehty.2-2,5kk
Mulla seuraava tilanne:Aloitin tekeen maaliskuun puolessa välissä ja nyt alkaa olla homma paketissa. Eli 2-2,5kk ja valmista... ei oo paha rasti.
kyllä
Me kypsyteltiin aihetta ja kerättiin matskua noin vuosi muiden opintojen ohessa ja sitten väännettiin se kerralla purkkiin edelleen muiden opintojen ja työn ohella noin kolmessa kuukaudessa. Hyvä tuli K5! Meillä vaan oli aihe ajoissa selvä...Kerta rytinällä vaan!
Ensi viikolla juhlat! 3,5 vuoden opinnot ohi kolmes vuodes!
kiits
Tiedän edelliset asiat, koska olen tehnyt insinöörityön, tradenomin opinnäytteen, ylemmän AMK:n opinnäytteen ja pro gradun.
Jos kyseessä on ns. selvitystyö niin kyse on vain lähteiden etsimisestä ja kopioinnista. Kun pääsee prosessista jyvälle niin sivu per päivä on helppo nakki.
Ainakin Metropoliassa insinööripuoellla tekstiasetukset ovat sellaiset, että sivu tulee täyteen melko pienellä määrllä tekstiä, varsinkin jos heittää yhden kuvan mukaan per sivu. Ei pidä pelästyä 40 sivun vaatimusta.