Koitin monesta eri lähteestä etsiä kahden arabian käyttöesineeni ikää, mutta en niitä mistään löytänyt.
Toinen on kokonaan valkoinen kastikekulho / terriini . pohjassa massaleima ARABIA sekä tunnukset X3 ja WZO - kulhon kahvoissa on jonkinlaiset simpukkafiguurit.
Toinen on hiukan rusahtava / luonnonvalkoinen tarjoiluvati, pohjassa massaleima ARABIA, jonka sekä ylä- että alapuolella on kirjaimet N. lisäksi siinä on kirjaintunnukset DB sekä T ja 15.
Osaako joku auttaa?
vanhan arabian tunnistaminen?
4
1529
Vastaukset
- timppetii
Massaleimoja käyttiin 1800- luvun lopusta 40- luvulle. Jos olisi myös numeroita massaleimassa niistä voisi saada tarkan valmistusvuoden selville. Massaleimattujen astioiden ikä on yleensä aika mahdotonta saada selville, sillä onhan niitä käytetty yli 5 vuosikymmenen aikana..
Hei!
Nyt menee arvauksen piikkiin - mutta itselläni on samalla leimalla: ARABIA ylä ja alapuolella N kuin sinun tarjoiluvadissakin- Arvelen luvun 15 tarkoittavan toukokuu 1901.??- heitän...
Onko tuollainen vati sitten jonkun arvoinen ?
Löysin sivun jolla oli noita Arabian vuosileimoja: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2azrq raila-arabian-vuosileimat.html
Mutta siellä ei missään ollut tuota N - N -yhdistelmää..??
ja edelleen X3 pysyy arvoituksena vai voisiko se tarkoittaa X -> 10 eli Maaliskuu 1910 ???
WZO - on kuulemma joku suunnittelija ?? samoin kuin vadin DB ?? heitän... kirjoitti:
Onko tuollainen vati sitten jonkun arvoinen ?
Löysin sivun jolla oli noita Arabian vuosileimoja: http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/2azrq raila-arabian-vuosileimat.html
Mutta siellä ei missään ollut tuota N - N -yhdistelmää..??
ja edelleen X3 pysyy arvoituksena vai voisiko se tarkoittaa X -> 10 eli Maaliskuu 1910 ???
WZO - on kuulemma joku suunnittelija ?? samoin kuin vadin DB ??Kyllä Sinä sille käyttöä keksit - ja onhan se aika vanhakin, joten säilytä vaan. Minun vati on 811= marr. 1908 ja kirjaimet AT ja 16. Minulla on monia ant. käsitteleviä kirjoja, mutta ei niissäkään missään ole N-N merkintää - ikämerkintä kuitenkin on minulle tärkeämpi.
Vadin koko on 30x40. Ja käsinpesen sen varovasti. Jouluna vadilla köllötti kalkkuna. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483