Varallisuusongelma

nainen...29

Olen vasta valmistunut eikä työtä vielä ole löytynyt ja tällä hetkellä elän erittäin niukasti. No ei se mitään, kyllä tämä tästä, yritteliäisyyttä ja kunnianhimoa kyllä löytyy.

Olen tavannut miehen jonka kanssa olen vastikään aloittanut seurustelusuhteen. Mies on kohtalaisen varakas, eikä hänen arkielämään kuulu senttien kyttäämiset kauppareissulla ja halpisviinipullot. Ei hän mikään ökyrikas ole eikä mitään luksusta vaadi, tarkasti itsekin katsoo mihin rahansa laittaa, mutta suuri ero silti minun arkiseen elämään verrattuna.

Se aiheuttaakin ongelmia siihen meidän yhteiseen olemiseen. Tuntuu inhottavalta aina olla sanomassa että ei mulla ole varaa kun hän ehdottaa ravintolaa yms mukavaa mitä hän haluaisi kanssani tehdä. Hänellä ei tunnu olevan ongelmaa sen suhteen että hän maksaa jos jotain ehdottaa, mutta kyllä minulle tulee sellainen olo että olen hänelle velkaa, ja taas tuntuu inhottavalta. Eli tuntuu että olen toisaalta jarruna sanomassa että nyt ei pysty tuota ja tuota tekemään, ja sitten taas tuntuu että olen joku siipeilijä jos sanon että sopii ja annan hänen maksaa.

Miten tähän voisi löytää jonkin tasapainon? Mies itse oli aikoinaan opiskelut lopetettuaan tiukoilla joten tiedän että hän ymmärtää tilannettani ainakin jotenkin, ja siksi varmaan tarjoutuukin maksamaan. Mutta mua todellakin vituttaa tää, pidän tästä miehestä paljon ja turhauttavaa että raha aiheuttaa tällaista ongelmaa.

32

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oki

kertoisin että oletko ajatellut että hän ehkä tahtoo jakaa omaa "hyvä osaisuuttaan" sun kanssas? Näin ollen hän tuskin kokee katkeruutta edes suhteen katkettua...

• keksitään..:P

Mitä ongelmaa tässä nyt on? Ehkä mies ajattelee, että kun kerta olette parisuhteessa, niin myös varallisuus on ns. yhteistä ja että molemmilla on hyvä olla. Älä vikise vaan ole onnellinen, että olet löytänyt miehen, joka on tajunnut parisuhteen perusajatuksen - yhteiseen hiileen puhaltamisen...voihan olla, että mies on joku päivä työtön tms. syistä vähätuloinen ja sinä töissä, niin ole silloin sinä sitten se, joka maksaa.

• nainen...29

Niin, en tiedä onko tämä ongelma sitten enemmänkin vain omassa päässäni. Mutta ei se kovin tasavertaiselta vaikuta kun toinen laittaa paljon rahaa yhteisiin tekemisiin ja itse ei pysty. Nytkin mies on parin viikon ajan useaan kertaan sanonut että olisi kiva mennä johonkin viikonlopuksi. Ja tämä on taas että mies maksaisi lentoni. Ja itselläni ei ole mitään lomakassaa, vaan sielläkin pitäisi pennejä vahtia. Valinta olisi taas että joko mies maksaa tai sitten nyhjätään ja jätetään paljon tekemättä minun rahatilanteeni takia. Tai sitten ei mennä ollenkaan, mikä taas tarkoitaa että mies on vähän pettynyt kun ei mennä.

Iman mitään matkaakin vaikka ihan tavalliseen illanviettoon mies saattaa kuluttaa (minulle) älyttömiä summia. Viime viikonloppuna oltiin hänen luonaan ja päätettiin että vietetään koti-ilta ja kokataan illallinen yhdessä ja haetaan viiniä. Mentiin sitten ostoksille ja ostettiin kalliit lihat ja lisukkeet ja pari kahdenkympin viinipulloa. Kyllä siihen rahaa upposi siihen koti-iltaan, eikä mulla ollut kuin parikymppiä sille heittää.

Ja onhan se ihan kiva sinänsä jos mies joskus tarjoaa, mutta kun se tarjoaa koko ajan. Ja meidän suhde on vielä niin alussa että ei tässä vaiheessa vielä varallisuuden pitäisi mitenkään yhteistä olla.

• Viisas vaimo!
        nainen...29 kirjoitti:

Niin, en tiedä onko tämä ongelma sitten enemmänkin vain omassa päässäni. Mutta ei se kovin tasavertaiselta vaikuta kun toinen laittaa paljon rahaa yhteisiin tekemisiin ja itse ei pysty. Nytkin mies on parin viikon ajan useaan kertaan sanonut että olisi kiva mennä johonkin viikonlopuksi. Ja tämä on taas että mies maksaisi lentoni. Ja itselläni ei ole mitään lomakassaa, vaan sielläkin pitäisi pennejä vahtia. Valinta olisi taas että joko mies maksaa tai sitten nyhjätään ja jätetään paljon tekemättä minun rahatilanteeni takia. Tai sitten ei mennä ollenkaan, mikä taas tarkoitaa että mies on vähän pettynyt kun ei mennä.

Iman mitään matkaakin vaikka ihan tavalliseen illanviettoon mies saattaa kuluttaa (minulle) älyttömiä summia. Viime viikonloppuna oltiin hänen luonaan ja päätettiin että vietetään koti-ilta ja kokataan illallinen yhdessä ja haetaan viiniä. Mentiin sitten ostoksille ja ostettiin kalliit lihat ja lisukkeet ja pari kahdenkympin viinipulloa. Kyllä siihen rahaa upposi siihen koti-iltaan, eikä mulla ollut kuin parikymppiä sille heittää.

Ja onhan se ihan kiva sinänsä jos mies joskus tarjoaa, mutta kun se tarjoaa koko ajan. Ja meidän suhde on vielä niin alussa että ei tässä vaiheessa vielä varallisuuden pitäisi mitenkään yhteistä olla.

Älä ota niin kauheasti tressiä tuosta!!!
        Anna miehen maksaa!! Nauti ja oot sitten oikein mukavana siellä petipuuhissa!! ..ja muutenkin! :)
        Se kuittautuu sillä!!
        Nykyajan tasa-arvokeskustelut on saanut just tämmöisen aikaan..ei osata enää nauttia miehen kohteliaisuuksista ja tarjoiluista!!
        Mies haluaa hemmoitella sinua ja kerran hänellä on rahaa, niin anna hemmotella! Kiitä ja ole mielissäsi!
        Unohda nyt jo tuollaiset ajatukset, ettei mene koko suhde pilalle!!
        Laitat sitten joskus omalla pienellä budjetillas hälle jotain kotiruokaa kynttilöiden valossa kotonasi..!!
        Nauti nyt, nainen! Mieshän on selvästi rakastunut sinuun! Älä pilaa sitä tuolla "kaikki puoliksi" asenteellasi..miehesi ei ajattele koko asiaa, kuten sinä!
        Naimisissa ollessakin se mies maksaa suurimman osan laskuista yleensä, ja ihan vain sen vuoksi, kun miehet nyt valitettavasti tienaavat ainakin 2-3 kertaisesti enemmän kuin naiset...siis yleensä!
        Osta seksikkäitä hepeneitä ja anna miehelle usein, hän arvostaa taas sitä enempi!

• 7+7
        Viisas vaimo! kirjoitti:

Anna miehen maksaa!! Nauti ja oot sitten oikein mukavana siellä petipuuhissa!! ..ja muutenkin! :)
        Se kuittautuu sillä!!
        Nykyajan tasa-arvokeskustelut on saanut just tämmöisen aikaan..ei osata enää nauttia miehen kohteliaisuuksista ja tarjoiluista!!
        Mies haluaa hemmoitella sinua ja kerran hänellä on rahaa, niin anna hemmotella! Kiitä ja ole mielissäsi!
        Laitat sitten joskus omalla pienellä budjetillas hälle jotain kotiruokaa kynttilöiden valossa kotonasi..!!
        Nauti nyt, nainen! Mieshän on selvästi rakastunut sinuun! Älä pilaa sitä tuolla "kaikki puoliksi" asenteellasi..miehesi ei ajattele koko asiaa, kuten sinä!
        Naimisissa ollessakin se mies maksaa suurimman osan laskuista yleensä, ja ihan vain sen vuoksi, kun miehet nyt valitettavasti tienaavat ainakin 2-3 kertaisesti enemmän kuin naiset...siis yleensä!
        Osta seksikkäitä hepeneitä ja anna miehelle usein, hän arvostaa taas sitä enempi!

"Nykyajan tasa-arvokeskustelut on saanut just tämmöisen aikaan..ei osata enää nauttia miehen kohteliaisuuksista ja tarjoiluista!!"

Juurikin näin. Nykyään pitää olla niin saatanan itsenäisiä että kaikki oma pitää maksaa omasta pussista ja kaikki muu on siipeilyä. Ei ymmärrä. :P Meillä lyödään joka kuukausi rahat yhteen läjään, siitä maksetaan vuokra laskut ja loput jaetaan kummankin omiin menoihin ja elämiseen, yhtään ei piitata siitä kumpi nyt on joutunut enemmän laittamaan.

Ja aloittajalta tällainen pätkä:

"Ja meidän suhde on vielä niin alussa että ei tässä vaiheessa vielä varallisuuden pitäisi mitenkään yhteistä olla."

En tuota yhteistä nyt aivan kirjaimellisesti tarkoittanut, vaan sitä, että ehkäpä se miehelle vain on itsestäänselvyys, että parisuhteessa tosiaan pelataan yhteiseen pussiin, myös raha-asioissa.

Kuten jo sanoinkin, ole iloinen - niitäkin ihmisiä on, joiden mielestä kaikki pitää maksaa 50/50, eikä väliä onko tuloero 10 vai 1000euroa.

• arvaa vaan
        Viisas vaimo! kirjoitti:

Se kuittautuu sillä!!

"Anna miehen maksaa!! Nauti ja oot sitten oikein mukavana siellä petipuuhissa!!"

Tietyntyyppiset naiset tekevät tuota. Alkavat h-kirjaimella.

• mielellään huora!
        arvaa vaan kirjoitti:

"Anna miehen maksaa!! Nauti ja oot sitten oikein mukavana siellä petipuuhissa!!"

No, minä olen sitten mieheni HUORA! Mies tienaa 2 kertaa minua enempi, joten maksaa laskuistakin suuremman osan...en kuitenkaan pihtaa yhtään sängyssä, kuten varmaan sinä, hapan naama!

• työssäkäyvä vhm
        nainen...29 kirjoitti:

"Mentiin sitten ostoksille ja ostettiin kalliit lihat ja lisukkeet ja pari kahdenkympin viinipulloa. Kyllä siihen rahaa upposi siihen koti-iltaan, eikä mulla ollut kuin parikymppiä sille heittää."

Huomaa kyllä että olet työtön ja entinsen opiskelija :-)

Normaali- tai hyvätuloiselle muutaman kympin viikonlopunvietto ei tunnu yhtään missään. Sinulla on vähän tuo rahankäytön suhteet hukassa. Loma miehen maksamana ulkomailla on jo kallis, mutta hei, et saa mitenkään syötyä miestä vararikkoon.

• kaikenlaisia perk...
        arvaa vaan kirjoitti:

Et varmaan pysty tekeen koskaan miehen kanssa lapsiakaan, kun ensin pitäisi miehesikin pystyä synnyttämään...heh heh!
        ...kukkiakaan et voi koskaan ottaa vastaan, kun niitäkin annetaan "jotain mielessä.."..:)
        ...ja oveakaan sinulle ei kannata kenenkään miehen avata, mielessä kuitenkin naiminen... :D
        Minä hemmottelen naistani mielelläni, ostelen koruja ja kukkia! Enkä todellakaan pidä häntä minään H:lla alkavana,jos sänkyyn päädytään, minulla on vain varaa siihen! :D
        Luulen sinun olevan femakkonainen ja jos erehdyn, olet tosi törkeä mies, joka maksattaa naisella kaiken ja sitten itsetyytyväisenä tyrkyttää munaansa ja jos nainen ei suostu, saa kuulla olevansa pihtari!

• nainen...29
        työssäkäyvä vhm kirjoitti:

"Mentiin sitten ostoksille ja ostettiin kalliit lihat ja lisukkeet ja pari kahdenkympin viinipulloa. Kyllä siihen rahaa upposi siihen koti-iltaan, eikä mulla ollut kuin parikymppiä sille heittää."

Huomaa kyllä että olet työtön ja entinsen opiskelija :-)

Normaali- tai hyvätuloiselle muutaman kympin viikonlopunvietto ei tunnu yhtään missään. Sinulla on vähän tuo rahankäytön suhteet hukassa. Loma miehen maksamana ulkomailla on jo kallis, mutta hei, et saa mitenkään syötyä miestä vararikkoon.

se muutama kymppi mitään, mutta jos tuo koti-ilta on lähemmäs satasen niin silloin se kyllä vähän iskee. Varsinkin jos se ei ole ainut sen viikon menoerä. Ei se miehen vararikko tässä pelota, vaan pointti on se että tunnen koko ajan olevani hänelle velkaa.

• Arvasit väärin!! :D
        kaikenlaisia perk... kirjoitti:

Et varmaan pysty tekeen koskaan miehen kanssa lapsiakaan, kun ensin pitäisi miehesikin pystyä synnyttämään...heh heh!
        ...kukkiakaan et voi koskaan ottaa vastaan, kun niitäkin annetaan "jotain mielessä.."..:)
        ...ja oveakaan sinulle ei kannata kenenkään miehen avata, mielessä kuitenkin naiminen... :D
        Minä hemmottelen naistani mielelläni, ostelen koruja ja kukkia! Enkä todellakaan pidä häntä minään H:lla alkavana,jos sänkyyn päädytään, minulla on vain varaa siihen! :D
        Luulen sinun olevan femakkonainen ja jos erehdyn, olet tosi törkeä mies, joka maksattaa naisella kaiken ja sitten itsetyytyväisenä tyrkyttää munaansa ja jos nainen ei suostu, saa kuulla olevansa pihtari!

Taitaapi olla sitten kaikki naiset liitoissaankin niitä ukkojensa huoria, kun ukothan ne yleensäkkin tienaa paljon enemmän ja kun on eukoilla ne synnytyksetkin ja lastenhoidot kotona ilman palkkaa ja sitä seksiä harrastetaan silti! ;D Lauletaas tytöt että:"huoria oomme äitin kaikki, oomme kaikki,oomme kaikki!" hih hih!

• .,-,.-,.-,.-,.-

mitä jos sinä keksisit teille jotain kivaa halpaa aktiviteettia aina välillä, ja kustantaisit nämä?
      esimerkiksi aina ei tarvitse mennä elokuviin, käy vuokraamassa joku kiva leffa ja osta irtomakeisia, se maksaa alle 5e. tai kesällä voitte mennä ravintolan sijaan piknikille, kokkaat jotain hyvää ruokaa ja ostat sen halppisviinipullon. tai aina voit hankkia jotain keikkatyötä/esim töitä supermarketista siksi aikaa, että löydät kunnontyön.

• oppeliini

että toinen saatta olla kiinnostunut sinun seurastasi oli sinulla rahaa tai ei. Mies todennäkoisesti menisi ulos päivällisille yksin jokatapauksessa. Kivempihan sitä on aterioida seurassa kuin dekkarin kanssa. Jota hyvin monet tekevöt jatkuvasti jo työmatkojensa puolesta! Siis lukemattomat ateriat dekkarin kanssa ravintolassa.

Sinä tarjoat ideoita ja juttuseuraa, se ei maksa euroja. Sinä toimit myös kuuntelijana ja hänen ideoidensa innoittajana. Se ei maksa euroja. Sinä tartut hänen käteensä pakkaspäivänä lenkkeillessänne. Se ei maksa euroja. Sinä tunnet itsesi arvostetuksesi voidessasi tarjota sitä jotain mitä toinen kaipaa. Mies tuntee itsensä arvokkaaksi voidessaan tarjota seuraansa (ja ylimääräistä hössötystä joihin hän voi upottaa euronsa). Sinä voit välillä tehdä kotonasi ateriat ja kutsua hänet päivälliselle. Esim salaatti ja perunapaistos tai hernekeitto ja juustovoileivät eivä kaada kenenkään budjettia ja on täydellisen hyvä ateria.
      Joka aterialla EI tarvitse olla alkoholia!!!!!!!! Raikas vesi kä täydellisen loistavasti palanpainikkeena. Liina vain poydälle, kynttilä ja kaunista musiikkia, tavallisesta ateriastakin saa helposti juhlavan.

Kyllä tämä taloudellinen tila aikanaan purkautuu ja sinäkin keksit palkallisen ammatin. Sitten voit halutessasi osallistua enemmän kulujen maksupuoleen.

• Yksi nainen.

Ymmärrän kyllä aloittajaa ja minustakin tuntuisi ikävältä, jos mies maksaisi kaiken. Toivottavasti löydät pian töitä ja pystyt osallistumaan tasapuolisesti kustannuksiin.
        Itse en kestäisi tuollaista tilannetta siksi en seurustelekaan eri varallisuustason miesten kanssa. Teillä on eri juttu kun sinä et ole töissä.

• käsittämätöntä..
        Yksi nainen. kirjoitti:

Ymmärrän kyllä aloittajaa ja minustakin tuntuisi ikävältä, jos mies maksaisi kaiken. Toivottavasti löydät pian töitä ja pystyt osallistumaan tasapuolisesti kustannuksiin.
        Itse en kestäisi tuollaista tilannetta siksi en seurustelekaan eri varallisuustason miesten kanssa. Teillä on eri juttu kun sinä et ole töissä.

Huh huh!!
        Ai jaa! Et siis usko todelliseen rakkauteenkaan! Olet siivooja ..otan talkkarin..ihme ajattelutyyli sinulla!
        Vähän kommunistinen..tai taidat olla huonon itsetunnon omaava ihminen!
        Luokkaeroja ei nyky-yhteiskunnassa todellakaan pitäisi suvaita! Ajatteletko joskus, että lapsesikaan ei saa ottaa koulutettua puolisoa, jos hänkään ei ole lukenut!!
        Sairasta!

• Yksi nainen.
        käsittämätöntä.. kirjoitti:

Huh huh!!
        Ai jaa! Et siis usko todelliseen rakkauteenkaan! Olet siivooja ..otan talkkarin..ihme ajattelutyyli sinulla!
        Vähän kommunistinen..tai taidat olla huonon itsetunnon omaava ihminen!
        Luokkaeroja ei nyky-yhteiskunnassa todellakaan pitäisi suvaita! Ajatteletko joskus, että lapsesikaan ei saa ottaa koulutettua puolisoa, jos hänkään ei ole lukenut!!
        Sairasta!

Enpä kärsi huonosta itsetunnosta jos olen sitä mieltä, että samantasoiset lapset leikkivät parhaiten. Lika barn leka bäst.

Eli jos mies on kovin varakas ja tottunut ylelliseen elämäntyyliin johon minulla ei ole varaa niin en näe suhteella jatkutuutta. En halua että mies maksaa enkä toisaalta usko että viihtyisin jossain ulkomailla golfia pelaamassa, laskettelemassa tai pienkoneella lentelemässä kun en ole tottunut sellaisiin ympyröihin. Enkä minä toisaalta halua miestä kieltää tekemästä asioita, koska varakkaat miehet pitkästyvät arkielämästä. He etsivät virikkeitä elämäänsä.

Olen siis luonteeltani täysin erilainen kuin he.

Sama ajatus minulla on eri uskontojen yms. asioista. En halua muuttua miehen mieliksi.

Eihän koulutus välttämättä liity asiaan mitenkään, vaan varallisuus.

• nainen...29

se on tullut pieneen mieleeni. Tottakai me tehdään halvempia ja ilmaisia juttuja ja niistä nautitaan yhtälailla.

Onhan se totta mitä sanot, että se henkinen läheisyys ja yhdessäolo on ne tärkeimmät asiat joita me molemmat saadaan. Varmaan tämä oma epävarmuus vielä oikein korostuu, kun itsellään on todellakin tiukkaa tällä hetkellä ja itse minun pitää huolellisesti suunnitella rahankäyttöni, ja mies on todellakin vähän "normaalia varakkaampi".

Kai tämä johtuu siitä että suhtautumiseni rahaan on erilainen kuin hänen. Oma lapsuuteni oli varsin köyhä ja hänen perheensä taas on varsin varakas. Taitaa olla tuo opiskelun jälkeinen jakso ainut kun hän on tiukoilla elänyt. Tosin sitä (onneksi) kesti useampi vuosi. Itse olen niin tottunut siihen että säästetään, ei osteta turhaa, ei paljoa ole luksusta ja asioiden eteen tarvitsee tehdä työtä. Se että hän noin vain laittaa satasen yhteiseen illanviettoon on itselleni suuri asia, vaikkei hänelle olisikaan.

Kaipa tästä vain pitää löytää jokin kultainen keskitie. Enkä tässä todellakaan kauaa aio itse tällä tavalla köyhistellä koska olen itsekin varsin yritteliäs henkilö, joten katsotaan miten asiat muuttuu.

• ;)
        nainen...29 kirjoitti:

se on tullut pieneen mieleeni. Tottakai me tehdään halvempia ja ilmaisia juttuja ja niistä nautitaan yhtälailla.

Onhan se totta mitä sanot, että se henkinen läheisyys ja yhdessäolo on ne tärkeimmät asiat joita me molemmat saadaan. Varmaan tämä oma epävarmuus vielä oikein korostuu, kun itsellään on todellakin tiukkaa tällä hetkellä ja itse minun pitää huolellisesti suunnitella rahankäyttöni, ja mies on todellakin vähän "normaalia varakkaampi".

Kai tämä johtuu siitä että suhtautumiseni rahaan on erilainen kuin hänen. Oma lapsuuteni oli varsin köyhä ja hänen perheensä taas on varsin varakas. Taitaa olla tuo opiskelun jälkeinen jakso ainut kun hän on tiukoilla elänyt. Tosin sitä (onneksi) kesti useampi vuosi. Itse olen niin tottunut siihen että säästetään, ei osteta turhaa, ei paljoa ole luksusta ja asioiden eteen tarvitsee tehdä työtä. Se että hän noin vain laittaa satasen yhteiseen illanviettoon on itselleni suuri asia, vaikkei hänelle olisikaan.

Kaipa tästä vain pitää löytää jokin kultainen keskitie. Enkä tässä todellakaan kauaa aio itse tällä tavalla köyhistellä koska olen itsekin varsin yritteliäs henkilö, joten katsotaan miten asiat muuttuu.

Anna miehen olla mies, älä ala sen rahankäyttöä arvosteleen! Unohda se pihiytes...sehän ei ole miehen ongelma!

• olet ennakkoluuloine
        Yksi nainen. kirjoitti:

Enpä kärsi huonosta itsetunnosta jos olen sitä mieltä, että samantasoiset lapset leikkivät parhaiten. Lika barn leka bäst.

Eli jos mies on kovin varakas ja tottunut ylelliseen elämäntyyliin johon minulla ei ole varaa niin en näe suhteella jatkutuutta. En halua että mies maksaa enkä toisaalta usko että viihtyisin jossain ulkomailla golfia pelaamassa, laskettelemassa tai pienkoneella lentelemässä kun en ole tottunut sellaisiin ympyröihin. Enkä minä toisaalta halua miestä kieltää tekemästä asioita, koska varakkaat miehet pitkästyvät arkielämästä. He etsivät virikkeitä elämäänsä.

Sama ajatus minulla on eri uskontojen yms. asioista. En halua muuttua miehen mieliksi.

Pidä ihmeessä kummallinen ajatusmallisi! Mutta älä tuu sitä tuppaan tänne!
        Minun,tavallisen työssäkäyvän lapset leikkivät naapurin lääkäriperheen lasten kanssa, eikä mitään ongelmaa! Taidat itse tehdä asiasta ongelman!
        Et varmaan mene auttamaan hukkumaisillaan olevaa henkilöäkään, ennen kuin varmistat, mihin yhteiskuntaluokkaan hän kuuluu..?

• varhaiskasvattaja
        Yksi nainen. kirjoitti:

Siis...piti aivan pysähtyä tähän! Sinä yksi nainen! Sinulla on nyt oikeasti ongelma! Etkö tosiaan anna lastesi leikkiä keskenään, vaan erittelet, mihin kategoriaan kukakin kuuluu??
        HALOO!! nyt on kyllä asiat huonolla tolalla! Jos itse haluat pyöriä vain kaltaistesi kanssa, sehän on oma päätöksesi, vaikka hyvin suppeaksi jääkin ajatusmaailmasi, mutta lapsien elämää et saa rajoittaa!!
        Luulen, ettei sinulla edes ole vielä lapsia, kun ei kukaan oikeasti tuollainen rasisti monestikkaan ole, kun lapsien leikit on kyseessä, mutta esim. päiväkodeissakin ajattelutapasi tyrmättäisiin täysin! Siellä lapsesi leikkisivät kaikkien kanssa yhdessä, ketään eroittelematta! Ja koulussa kanssa!
        Tuollainen ajattelutyylisi pitäisi kiskoa kokonaan pois ihmisestä! Oletko ajatellut jokinkinlaista terapiaa?

• se on niin
        ;) kirjoitti:

Anna miehen olla mies, älä ala sen rahankäyttöä arvosteleen! Unohda se pihiytes...sehän ei ole miehen ongelma!

että pihiys ja varattomuus on aivan kaks eri asiaa.

• oppeliini
        nainen...29 kirjoitti:

The millionaire next door, lueppa se. Aivan liian usein äkkirikkaat näyttävät kaikille että heillä on vara tehdä sitä ja tätä. Myoskin tuo tekeminen tapahtuu velaksi, usein . Muuta jos huomioit todella varakkaat, he eivät matkusta koneen etuosassa (eka tai bisnesluokassa), he tavallisesti ajelevat vanhalla autolla, eivät leveile kalliilla harrastuksillaan, pukeutuvat huomaamattomasti (ellei ammatti vaadi todella esiintymiskelpoisuutta), eivät asu kaupungin kalleimmissa taloissa. Mutta heillä on mahtavat pankkitilit ja sijoitusportfoliot pahan päivän varalle. Ts. he eivät kärsi puutetta mistään mutta varoilla ei missään kulmassa leveillä eikä sitä mainosteta.

Joten tuota kaava mielessäpitäen sinä voisit aivan yhtä hyvin olla Tsiljonääri :)
        Auttoiko?

• jestas sentään
        varhaiskasvattaja kirjoitti:

Siis...piti aivan pysähtyä tähän! Sinä yksi nainen! Sinulla on nyt oikeasti ongelma! Etkö tosiaan anna lastesi leikkiä keskenään, vaan erittelet, mihin kategoriaan kukakin kuuluu??
        HALOO!! nyt on kyllä asiat huonolla tolalla! Jos itse haluat pyöriä vain kaltaistesi kanssa, sehän on oma päätöksesi, vaikka hyvin suppeaksi jääkin ajatusmaailmasi, mutta lapsien elämää et saa rajoittaa!!
        Luulen, ettei sinulla edes ole vielä lapsia, kun ei kukaan oikeasti tuollainen rasisti monestikkaan ole, kun lapsien leikit on kyseessä, mutta esim. päiväkodeissakin ajattelutapasi tyrmättäisiin täysin! Siellä lapsesi leikkisivät kaikkien kanssa yhdessä, ketään eroittelematta! Ja koulussa kanssa!
        Tuollainen ajattelutyylisi pitäisi kiskoa kokonaan pois ihmisestä! Oletko ajatellut jokinkinlaista terapiaa?

Hei haloo itsellesi. Missä on yleissivistys? "Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten" on sananparsi, fraasi, joka tarkoittaa että samantaustaiset ihmiset viihtyvät parhaiten keskenään. Lika barn leka bäst på svenska. Ei sillä ole mitään tekemistä oikeiden lasten kanssa, eikä se tarkoita, etteivätkö lapset saisi vapaasti leikkiä keskenään. Etkö ole todellakaan koskaan kuullut??

• ei auta muu

noo muistutan, että vaikka olisit töissäkin, naisen euro on korkeintaan 85centtiä ja tällä hetkellä niinkin korkea siksi, että miesvaltaiset alat on lomauttanut valtavat määrät esimerkiksi rakennusmiehiä. Pitäisikö sitä vielä hävetäkin? Kun lamasta noustaan tuokin luku vielä laskee.
      Sanot miehelle suoraan, että seurustellaan vaan, mutta rahaa ei riitä sulla kaikkeen ja sinua kiusaa olla velassa tai kiitollisuudenvelassa ja on hankalaa vetää samaa elintasoa kuin mies. Että jos mies ei ymmärrä, niin on parempi tehdä heti asia selväksi, kuin että seurustelisitte sen aikaa kunnes tilisi olisi tyhjä ja siiinä huomaisit olevasi tyhjätasku ja suhdekin olisi ohi. Arvosta itseäsi. Motoksi vaikka se, että rahaa ei ole niin paljon, että siitä saisi ongelmaa.
      Lisäksi todennäköisesti mies tienaa paljon enemmän, sittenkin vaikka olisit töissä. Siksi olis parempi heti puhua tuo asia selväks, koska ei se sillä töihinmenemisellä siitä sikseen muutu.

• tyhmät ämmät!

Samaa mieltä...Tää tasa-arvokeskustelu on loppujen lopuksi tehnyt paljon hallaa naisille...joissakin asioissa..
        Entinen tyttö osasi sentään nauttia, kun sai ruusuja mieheltä...nykyajan feministi-äidin kasvattama tyttö ei oikein tiedä, mitä ostaisi tilalle!! Aivan naurettavaa!! Nautinnot vaan vähenee..
        Menis nämäkin femakot täältäkin liputtaa sen eteen, että saatais samasta työstä sama palkka miesten kanssa!!
        Eikä takertuis naurettavuuksiin!

• niinpäniin..
        tyhmät ämmät! kirjoitti:

Samaa mieltä...Tää tasa-arvokeskustelu on loppujen lopuksi tehnyt paljon hallaa naisille...joissakin asioissa..
        Entinen tyttö osasi sentään nauttia, kun sai ruusuja mieheltä...nykyajan feministi-äidin kasvattama tyttö ei oikein tiedä, mitä ostaisi tilalle!! Aivan naurettavaa!! Nautinnot vaan vähenee..
        Menis nämäkin femakot täältäkin liputtaa sen eteen, että saatais samasta työstä sama palkka miesten kanssa!!
        Eikä takertuis naurettavuuksiin!

en tunne ketään naista, jolla olis oikeasti varaa ajatella noin. Lama-ajan lapset on kasvanut siihen, että niin ei ajatella. Ja kun aikuistutaan ja kouluttaudutaan, taas on lama. Ja siihen, että ei se ole niin sanottua, että varakaskaan mies pitemmän päälle on varakas tai edes rakas tai että siihen elintasoon vois naisena luottaa miehenkään puolelta. Ja niinhän se menee, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt, eli kieltämättä sitä mielellään vaan elelis odotellen niitä ruusuja ovelleen päivästä toiseen. Voisin ikihyvin antaa laskupinon vastalahjaksi, jos lähdetään siitä, että naiset voi vaan olla hiljaa ja kauniita. Vielä ei ole sellaista päivää tullut, että ei olis se realismi näyttäytynyt, kun tiliotteella vähän hieroo otsaa, kyllä siinä tuo vaaleanpunainen unelmahöttö kummasti karisee.

Muutan heti ajatusmaailmaani kun elämässäni on varaa olla liputtamatta sellaisen palkan puolesta, millä tulen toimeen.

Mietin pä minäkin, mikä on naurettavaa, kun seuraavan kerran tulee tiliote ja laskupino ovelle, eikä niitä ruusuja. Mietin hartaasti, pitäiskö mun laittaa niihin ruusuihin se vähäkin, ettei vaan pääsis miehet vielä päälle nauramaan.

• vamppirella 32
        niinpäniin.. kirjoitti:

en tunne ketään naista, jolla olis oikeasti varaa ajatella noin. Lama-ajan lapset on kasvanut siihen, että niin ei ajatella. Ja kun aikuistutaan ja kouluttaudutaan, taas on lama. Ja siihen, että ei se ole niin sanottua, että varakaskaan mies pitemmän päälle on varakas tai edes rakas tai että siihen elintasoon vois naisena luottaa miehenkään puolelta. Ja niinhän se menee, että sen lauluja laulat, kenen leipää syöt, eli kieltämättä sitä mielellään vaan elelis odotellen niitä ruusuja ovelleen päivästä toiseen. Voisin ikihyvin antaa laskupinon vastalahjaksi, jos lähdetään siitä, että naiset voi vaan olla hiljaa ja kauniita. Vielä ei ole sellaista päivää tullut, että ei olis se realismi näyttäytynyt, kun tiliotteella vähän hieroo otsaa, kyllä siinä tuo vaaleanpunainen unelmahöttö kummasti karisee.

Muutan heti ajatusmaailmaani kun elämässäni on varaa olla liputtamatta sellaisen palkan puolesta, millä tulen toimeen.

Mietin pä minäkin, mikä on naurettavaa, kun seuraavan kerran tulee tiliote ja laskupino ovelle, eikä niitä ruusuja. Mietin hartaasti, pitäiskö mun laittaa niihin ruusuihin se vähäkin, ettei vaan pääsis miehet vielä päälle nauramaan.

Jos saa mieheltä ruusuja, ei minulla tule ainakaan mieleen ruveta sitä kuvetta kaiveleen,et paljonko maksaa..?
        Otan ne kiitollisuudella vastaan! Varsinkin, jos saan ne rakkaaltani! Oli sitten varakas tai ei!

• Ainakin minua näin miehenä vituttaa vaan jos naisella on asenne, ettei mies saisi maksaa kun varaa siihen on. Et sinä häntä vararikkoon vie. Ja itse sanoit että tarkasti hän katsoo mihin rahansa laittaa, eikö se jo kerro siitä miten paljon hän sua arvostaa? ;) Sinun seuras on hänelle rahaa arvokkaampaa. Anna hänen vain maksaa (omat) ja yhteiset jutut ja pidä itse huoli omista henkilökohtaisesta taloudestasi, niin hyvin se menee. Ei tunne mies, että olisit joku siipeilijä, usko pois vain :)

• aivan turhaa

ei kellään järkevällä naisella ole pokkaa olettaa, että mies alkais maksella ihan muka hyvästä sydämestä.
        Laskupinot tulee joka kuukausi ja kun tulee joku yllättävä meno, vaikka pyykkikone hajoaa tai auto, tai tietokone menee uusiksi, niin vieläkö miestä hivelee olla maksumiehenä, vaikka olis ensin miten jalona esittänyt.. tuskin. Tai nainen joutuu sairaslomalle, sairaspäivärahalle ja sattuu joku pakollinen isompi maksu.. mieskö maksaisi? Joo pikku lääkelasku vois mennä, mutta joku isompi juttu, niin turha kuvitella. Ja ne maksut olis ehkä okei siihen saakka kun sattuis ensimmäinen kunnon riita. Sitten niillä lyötäis takaisin kuitenkin. Ei kukaan nainen tosielämässä ole niin lapsellinen, että vois odottaa elättäjää itselleen.
        Lisäks naisten ja miesten kulutukset on vähän eri asia. Mies tuskin voi tajuta pientäkään osaa siitä, miksi naisen pitää ostaa joku juttu, mitä hän itse ei miehenä tarvitse.

• aivan turhaa kirjoitti:

ei kellään järkevällä naisella ole pokkaa olettaa, että mies alkais maksella ihan muka hyvästä sydämestä.
        Laskupinot tulee joka kuukausi ja kun tulee joku yllättävä meno, vaikka pyykkikone hajoaa tai auto, tai tietokone menee uusiksi, niin vieläkö miestä hivelee olla maksumiehenä, vaikka olis ensin miten jalona esittänyt.. tuskin. Tai nainen joutuu sairaslomalle, sairaspäivärahalle ja sattuu joku pakollinen isompi maksu.. mieskö maksaisi? Joo pikku lääkelasku vois mennä, mutta joku isompi juttu, niin turha kuvitella. Ja ne maksut olis ehkä okei siihen saakka kun sattuis ensimmäinen kunnon riita. Sitten niillä lyötäis takaisin kuitenkin. Ei kukaan nainen tosielämässä ole niin lapsellinen, että vois odottaa elättäjää itselleen.
        Lisäks naisten ja miesten kulutukset on vähän eri asia. Mies tuskin voi tajuta pientäkään osaa siitä, miksi naisen pitää ostaa joku juttu, mitä hän itse ei miehenä tarvitse.

Käsitit nyt vähän väärin..
        Ei tässä nyt elättäjästä mitään puhuttu, nimenomaan sanoin että nainen pitää huolen omasta henk.koht. taloudestaan ja siitä mitä siihen kuuluu. Ja nuo kaikki mitä luettelit niin kuuluu siihen.

• aivan turhaa
        Trist kirjoitti:

Käsitit nyt vähän väärin..
        Ei tässä nyt elättäjästä mitään puhuttu, nimenomaan sanoin että nainen pitää huolen omasta henk.koht. taloudestaan ja siitä mitä siihen kuuluu. Ja nuo kaikki mitä luettelit niin kuuluu siihen.

"nainen pitää huolen omasta henk.koht. taloudestaan ja siitä mitä siihen kuuluu. Ja nuo kaikki mitä luettelit niin kuuluu siihen. "

eli, miten tuo on yhdistettävissä tuohon aikaisempaan mielipiteeseen..? Mies haluaa esittää jaloa, mutta käytännössä nuo on ihan tyypillisiä rahaongelmia. Eli toisinsanoen pääasia, että mies on olevinaan antelias, kunhan nainen hoitaa omat asiansa miten parhaaksi näkee. Jos naisella ei ole varaa enää pistää suhteeseen, en kuvittelisi, että sitä mieskäään alkaisi tehdä. Ei monellakaan ole ainakaan korvamerkittyä budjettia pistää tapailuun, jos tulee yllättäviä menoja. Tai ylipäätään ei ole vara eleillä jonkun muun toivomaa elintasoa, vaikka se miten hieno ajatus olisikin.

Eli toivottavasti jokainen löytää tasan yhtä huonosti tai hyvin toimeentulevan.

• aivan turhaa kirjoitti:

"nainen pitää huolen omasta henk.koht. taloudestaan ja siitä mitä siihen kuuluu. Ja nuo kaikki mitä luettelit niin kuuluu siihen. "

eli, miten tuo on yhdistettävissä tuohon aikaisempaan mielipiteeseen..? Mies haluaa esittää jaloa, mutta käytännössä nuo on ihan tyypillisiä rahaongelmia. Eli toisinsanoen pääasia, että mies on olevinaan antelias, kunhan nainen hoitaa omat asiansa miten parhaaksi näkee. Jos naisella ei ole varaa enää pistää suhteeseen, en kuvittelisi, että sitä mieskäään alkaisi tehdä. Ei monellakaan ole ainakaan korvamerkittyä budjettia pistää tapailuun, jos tulee yllättäviä menoja. Tai ylipäätään ei ole vara eleillä jonkun muun toivomaa elintasoa, vaikka se miten hieno ajatus olisikin.

Eli toivottavasti jokainen löytää tasan yhtä huonosti tai hyvin toimeentulevan.

Sitten jos yhdessä asutaan niin se on taas eri asia. Ja vaikka se miten oudolta sinusta kuulostais, niin on vielä nykyäänkin miehiä, joiden mielestä miehen kuuluu tienata se pääelanto perheelle ja kaikkea ei kuulu jakaa tasan. Ainakin tuntee olevansa hyödyllinen. vaikkei sitten alettaiskaan pohtia elämän syvimpii tarkoituksii. Toki on hyvä ettei nainen tätä itsestäänselvyytenä pidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe