elikkäs nyt viikon ollu mahavaivoja 2vkon ikäsellä, kipristelee, röyhtii, pieree, yöllä pahimmat, varsinkin aamuyöstä, päivällä myös juurikun uneen pääsemässä niin tulee "kohtaus" eli eilenkään ei nukkunut kun yhdet unet klo 9.00-20.00 välillä, mielestäni vähän? saanut cuplatonia 4gt ennen ateriaa noin 2-3 h välein, en viitsi ihan tunninvälein antaa jos syöminen on renkkaamista. nyt lisänä myös idoform 0,5mlx1 iltasin. cuplat menny koht vkon ja ido 2 kertaa. th sano et pari vkoa ootella cuplan vaikutusta, mielestäni tämä ei ole juuri auttanut, olen kokeillut syöttökertoja myös ilman kerran mutten osaa sanoa oikein auttaako olla ilmna, kun jotkut sanoo et pahentanu vaivoja. syön itse myös gefilus tabletteja.
tosi kurjaa kun pikkusta sattuu, ei sen puoleen olen aika väsynytkin kun noi yöt menee noin, eli kitisee ja päiväl ja yöl äityy huutoonkin.
olen yrittäny syödä terveelleisesti mut tuntuu ettei mitään voi syödä... nyt syön vaan vaaleeta leipää, kahvia juonu kupin vaan nyt sekin pois ja tee. huoh..
millon teillä alkanu mahavaivat ja millon helpottanu ja miläl konstilla? onko joku joutunu jättää imetyksen kokonaan, välillä mieli tekee kokeilla tuleeko korvikkeesta vaivoja, mutta olisiko se virhe? nimittäin oireet alkaa heti syönnin yhteydesäs ja heti sen jälkeen.
kokemuksia, kommentteja, neuvoja kiitos kaipailen :)
mahavaiva/imetys
5
381
Vastaukset
- .....
lapsesi on vielä niin pieni, ettei ihme ja eihän mikään ehdi vilä noin pienelle vaikuttamaan.. :) mutta meillä auttoi rela -tipat, joskin vasta 2kk ikäisenä. Siihen loppui iltaitkut ja vatsavaivat. Onneksi nuo kestävät siis vain lyhyen aikaa :) !
- ap
2kk kuulostaa pitkälle, :) no ei siinä sitten mitn jos ei mikään auta :/
- no juu..
ap kirjoitti:
2kk kuulostaa pitkälle, :) no ei siinä sitten mitn jos ei mikään auta :/
ehkä se tuossa vaiheessa kuulostaa pitkälle (niin myös itsestäni kuulosti), mutta jälkeen päin ajateltuna se oli lyhyt aika.. :)
- dguys
no juu.. kirjoitti:
ehkä se tuossa vaiheessa kuulostaa pitkälle (niin myös itsestäni kuulosti), mutta jälkeen päin ajateltuna se oli lyhyt aika.. :)
ei kannata kuitenkaan imetystä lopettaa. nimittäin äidinmaidonkorvikkeesta ne ilmavaivat vasta tuleekin. kaikilla vauvoilla on aina ihan pienenä mahavaivoja. lopeta ne lääkkeet,ne ei tee hyvää. itse imetin 3kk ja mahavaivoja oli jonkinverran, riippui aina siitä mitä itse olin syöny.ja vaalea leipähän ei ole muuten terveellistä. kyllä ne mahavaivat siitä sitten ja vesi auttaa, voi antaa ihan pienellekkin vaikka ei neuvolassa siitä puhukkaan. niinku ei paljon muutakaan.. jos vauvalla kakka kovalla niin kannattaa kokeilla apteekista mallasuutetta. puristat maitoa pulloon ja sekoitat sinne.
- rt
dguys kirjoitti:
ei kannata kuitenkaan imetystä lopettaa. nimittäin äidinmaidonkorvikkeesta ne ilmavaivat vasta tuleekin. kaikilla vauvoilla on aina ihan pienenä mahavaivoja. lopeta ne lääkkeet,ne ei tee hyvää. itse imetin 3kk ja mahavaivoja oli jonkinverran, riippui aina siitä mitä itse olin syöny.ja vaalea leipähän ei ole muuten terveellistä. kyllä ne mahavaivat siitä sitten ja vesi auttaa, voi antaa ihan pienellekkin vaikka ei neuvolassa siitä puhukkaan. niinku ei paljon muutakaan.. jos vauvalla kakka kovalla niin kannattaa kokeilla apteekista mallasuutetta. puristat maitoa pulloon ja sekoitat sinne.
..kaikilla vauvoilla on mahavavoja jonkinverran, kun ei pikkuisen maha ole tottunut vielä mihinkään. ja katsot vaan mitä itse pistät suuhun. eli jos vaik syöt tulisen tortillan ni varmasti myös vauvalla tulee maha kipeeks..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi772200Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä412079Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?64901Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760