Rappaushinnat?

ensi kesälle

Onkos kukaan kyselly rappaushintoja tulevalle suvelle? Onko hinnoissa tai rappareiden saatavuudessa laman vuoksi mitään eroa aikaisempiin kesiin?

Itsellä olisi noin 100 neliötä kellariperustusta rappaamatta, se ei ole aikaisemmin juuri raappareita kiinnostanu.

13

1010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fyrkat finaalissa?

Höpö höpö sun lama juttus. Töitä on rappareilla enemmän kuin koskaan. Luuletko että omakotimökit on ainoita työllistäjiä. Kerrostaloihin tehdään valtava määrä eristerappauksia remppakohteisiin. Sun 100 neliöö jotain paskahommaa ei kiinnosta nytkään ja varsinkin kun pitäisi ilmaiseksi tehdä. Taitaa olla fyrkat finaalissa kun menit kivitorpan tekemään.

• Inssi.

Ole hiljaa senkin hikinen kommari. Luuletko että edes työllistäisin tuollaisen työttömän urpon. Mene takaisin sinne homeiseen puutaloosi juomaan lidlin kaljaa.

• Fyrkat finaalissa?
        Inssi. kirjoitti:

Ole hiljaa senkin hikinen kommari. Luuletko että edes työllistäisin tuollaisen työttömän urpon. Mene takaisin sinne homeiseen puutaloosi juomaan lidlin kaljaa.

Ensinnäkin olen oikean laidan miehiä. Ja sun 100 neliöö ei kauheasti työllistä, vaikka itselläsi kova usko työllistäjänä olemisesta on. En ole työtön, vaan aina on ollut töitä vähän liikaakin. En asu puutalossa, vaan kivitalossa. Enkä käy Lidlissä, enkä juo kaljaa. Hiki on välillä, siinä olet sentään oikeassa. Eihän se ole mun vika jos olet kädetön insinööri huonolla palkalla.

• Reino Rappari
        Fyrkat finaalissa? kirjoitti:

Ensinnäkin olen oikean laidan miehiä. Ja sun 100 neliöö ei kauheasti työllistä, vaikka itselläsi kova usko työllistäjänä olemisesta on. En ole työtön, vaan aina on ollut töitä vähän liikaakin. En asu puutalossa, vaan kivitalossa. Enkä käy Lidlissä, enkä juo kaljaa. Hiki on välillä, siinä olet sentään oikeassa. Eihän se ole mun vika jos olet kädetön insinööri huonolla palkalla.

Asennetta rapparia etsiessä olisi aavistuksen muutettava. Pelkän hinnan tiedustelu nostaa monilta karvat pystyyn, kun noita sikakilpailuttajia tuntuu riittävän. Tulisi tiedustella mielummin millä laastilla ja miten toteutetaan, kysellä tekijän referenssejä jne... Hinta kyllä sitten kerrotaan ja koska ehditään.
        Kilpailua on kyllä riittävästi ja kausiluontoisena rappaus ei ole mikään kultakaivos, jos olet kunnan hommissa niin tervetuloa vaan koettamaan kuinka kivaa ja helppoa homma on.

• tällasten

mänttien takia kannattaa tehdä kaikki mahdollinen itse. Ottaa pattiin tällaset meuhkaajat joille ei mikään tunnu riittävän eikä mikään ole tarpeeksi. Aloitajalle tiedoksi, että laita lehteen ilmoitus ja ota useita tarjouksia. kyllä 100m2 pinnoitus kiinnostaa varmasti. kylläpä näyttää sana "LAMA" sekoittavan muutamien pään...

• samaa kuraa
        Reino Rappari kirjoitti:

Asennetta rapparia etsiessä olisi aavistuksen muutettava. Pelkän hinnan tiedustelu nostaa monilta karvat pystyyn, kun noita sikakilpailuttajia tuntuu riittävän. Tulisi tiedustella mielummin millä laastilla ja miten toteutetaan, kysellä tekijän referenssejä jne... Hinta kyllä sitten kerrotaan ja koska ehditään.
        Kilpailua on kyllä riittävästi ja kausiluontoisena rappaus ei ole mikään kultakaivos, jos olet kunnan hommissa niin tervetuloa vaan koettamaan kuinka kivaa ja helppoa homma on.

Joten eiköhän pysytellä hinnoissa ja työhalukkuudessa, jos halutaan muutoksista keskustella.

• Rakentanut 2003

Kilpailuttamien kannattaa. Sika hintoja on revitty viime vuodet. Pyydä 3-5 tarjousta ja referenssikohteet nähtäville. Kysy referenssikohteiden omistajilta rappausfirmasta ja työnlaadusta ym. Vastaava mestari kannattaa olla mukana kun tarjouksia kyselet. On nimittäin sekavan näköisiä papereita alan toimijoilla.

• Insinöörit on köyhiä

Kannattaa järjestää tarjouskilpailu 100 neliön sokkelin rappauksesta! Yhdeltäkään asialliselta firmalta et saa tuolla asenteella edes tarjousta. Parin päivän hommasta tämmöinen meuhkaaminen jo etukäteen huuhaa palstalla. Taitaa oikeasti olla rahan puute kaiken taustalla.

• Talo jo rapattu
        Insinöörit on köyhiä kirjoitti:

Kannattaa järjestää tarjouskilpailu 100 neliön sokkelin rappauksesta! Yhdeltäkään asialliselta firmalta et saa tuolla asenteella edes tarjousta. Parin päivän hommasta tämmöinen meuhkaaminen jo etukäteen huuhaa palstalla. Taitaa oikeasti olla rahan puute kaiken taustalla.

Itse luin aloituksen ja ajattelin aivan samaa.

Jollakin taitaa vain olla hieman kateissa mitä työ oikeasti maksaa. Jos paikanpäälle tulee esim. kolme tahoa katsomaan mitä pitää tehdä ja tuon jälkeen antamaan tarjouksia, niin kustannus on posketon työn määrään nähden.

Ainahan voi rapata itse, jos tuo tekijän löytyminen ja hinta tuntuu ylivoimaiselta.

• fgqdfq
        Talo jo rapattu kirjoitti:

Jollakin taitaa vain olla hieman kateissa mitä työ oikeasti maksaa. Jos paikanpäälle tulee esim. kolme tahoa katsomaan mitä pitää tehdä ja tuon jälkeen antamaan tarjouksia, niin kustannus on posketon työn määrään nähden.

Ainahan voi rapata itse, jos tuo tekijän löytyminen ja hinta tuntuu ylivoimaiselta.

No, itse kysyin rapparilta noin-hintaa, ei suostunut antamaan sitä vaan tuli paikan päälle katsomaan: tuloksena se että hinta oli aivan posketon, ja tein itse ja hyvä tuli ja säästyi 40 000 euroa.

Olisi antanut suoraan noin-hinnan neliölle niin olisin voinut säästää kummankin aikaa.

• itse tehden hyvä
        Talo jo rapattu kirjoitti:

"Jollakin taitaa vain olla hieman kateissa mitä työ oikeasti maksaa"

No hintaahan tuo kysymys koski. Eikös se hinta selviä juuri noin kun kyselee sitä?

Eikös se ole hyvä että kyselee täältä muilta rappausta ostaneilta, eikä häiritse rappareiden talvilomaa noin pienellä työmaalla.

• Talo jo rapattu
        itse tehden hyvä kirjoitti:

"Jollakin taitaa vain olla hieman kateissa mitä työ oikeasti maksaa"

No hintaahan tuo kysymys koski. Eikös se hinta selviä juuri noin kun kyselee sitä?

Eikös se ole hyvä että kyselee täältä muilta rappausta ostaneilta, eikä häiritse rappareiden talvilomaa noin pienellä työmaalla.

Tuo työ nyt kuitenkin, mistä puhut, on niin pieni, että ei kukaan tuota määrää lähde urakalla tekemään ilman posketonta ylihintaa. Helpoiten menee kun otat jonkun tuntinhinnalla tekemään sen.

Toinen vaihtoehto on tietenkin tehdä itse. Puhutko muuten tässä rappauksesta? Noihin perustuksiin lätkitään aika usein sokkelirouhetta pintaa. Allekirjoittaneella oli jotain 50m2 ja tein itse. Aika helppoa.

Rappauksen teetin tuntitöillä ja itse toimin apurina, eli kasasin telineet, kannoin laastit, pesin ämpärit jne. Aivan kannattava homma. Saa juuri niin hyvää jälkeä kuin mitä itse haluaa.

Tein itse talossa suurimman osan itse. Rappaus on kuitenkin ammattilaji, enkä tuota uskaltanut itse lähteä tekemään, enkä apumiehena toimimisen jälkeenkään lähtisi itse tekemään. Laastit saa aivan varmasti seinässä pysymään, mutta jälki voi olla aika karseaa.

• aina saa pyytää

Meillä noin 300m2 Lammi-talon julkisivua rapattavana kesällä. Lähetetty 10 tarjouspyyntöä, tarjoukset saatu kaikilta. Hinnat aineineen päivineen (mukaanlukien telineet) 45-75 eur (sis alv). Valitsimme 60 eur tarjouksen, koska referenssit antoivat todella hyvän palautteen. Huonoin palaute nimenomaan laadusta tuli kaikista kolmesta urakoitsijasta jotka tarjosivat 75 eur per m2. Tarjouspyyntöjä en edes lähettänyt yli 75 eur m2 (jo puhelimessa moni pyyteli /- 100 eur m2) pyytäneille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      126
      3943
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      40
      2436
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      73
      2396
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2302
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      43
      2059
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      78
      1630
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1566
    8. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      12
      1274
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      71
      1097
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1091
    Aihe