siis olen saanut ristiriitaista tietoa tilanteestani ja kysynin nyt kokemuksia..
eli tänään tulee viikko täytee vauvalla ja imetys on ollut vaikeaa viimepäivät koska nänneistä tulee verta. Pidin jo melkein koko päivän taukoa imetyksessä ja annoin pullosta omaa lypsettyä maitoa mutta sitten taas nännit auki ja veri menee siinä sitten vauvan suuhunkin.. ja on myös useamman kerran puklannut veriset maidot ulos.. saako imettää jos nänneistä tulee verta ja on rikki vai ei..?? en vielä olis halunnut luovuttaa!!!
ristiriitaista tietoa!
4
767
Vastaukset
- asfadfadf
itsellä vuosi osastolla nännit verta ja hoitaja sanoi, että silloin ei saa imettää jos rinnat vuotaa verta! Itsellä auttoi se imetysvoide, joku Lasinoh (en tarkalleen muista nimeä) tai Bepanthen ja käytä aluksi rintakumia, että rinnat tottuu! Johtuisikohan tuo väärästä imuotteesta, ootko tarkistanu sen? Mikäli rinnat on pahat jatkuvasta imetyksestä, niin lisämaito ei välttämättä lopeta imetystä: jouduin antamaan lisämaitoa ekat 2kk koska paino ei noussut eli tein siten (neuvolan ohjeesta), että ensin imetin 30min (15 15 tai 20 20), jonka jälkeen tarjosin lisämaitoa pullosta, mutta lisämaitoa meni vähän joten vauva oli kuiteskin 90% täysimetyksellä. Lopulta maitoa rupesi tulemaan oikein kunnolla kun vauva oli 1,5-2kk, jonka jälkeen emme enää lisämaitoa tarjonneet imetyksen jälkeen eli päästiin kaikista vaikeuksista huolimatta lopulta täysimetykseen. Kannattaa laittaa sitä voidetta joka imetyksen jälkeen ja antaa ilmakylpyjä rinnoille aina kun mahdollista!
- juuu!
Jatkan vielä edelliseen - ilmakylpy onnistuu myös niin (ettei tarvitse rinta paljaana kotona kulkea - ja valuttaa maitoa ympäriinsä), että laitat maidonkerääjän liiviin.
Siis, nänniin oikein reilu kerros Lansinohia ja maidonkerääjä suojaksi liivin sisään (liivin pitää toki olla aika väljä, ettei kerääjä paina ja aiheuta sitten taas tukkeumia).
Jos toinen rinta on kunnossa, imetä siitä tällä välin. Ja jos kipeässä rinnassa alkaa tuntua pakotusta eli se on aivan täynnä maitoa, voit tarvittaessa pumpata sitä sieltä pois - näin tuotanto pysyy yllä, mutta vauva ei saa verta suuhunsa. Itse asiassa omasta kokemuksesta voin sanoa, että lapsi kyllä lakkaa imemästäkin, siis kieltäytyy rinnasta, jos se vuotaa verta - sillä tavalla itse sen ensimmäistä kertaa huomasinkin.
Jos haavauma pääsee kuivamaan ja siihen tulee rupi, se aukeaa heti uudelleen imettäessä.
Tuota villarasvaa ei kannata säästellä, oikein kunnon kerrokset vaan. Sitä ei tarvitse poistaa ennen imetystä.
Kun rintasi ovat jo valmiiksi herät ja rikki, suojaa villarasvalla nännit myös suihkuun mennessä, levität siis kunnon kerrokset ennen pesua. Tätä toiselta äidiltä saamaani vinkkiä suosittelen lämpimästi aivan kaikille. - ap
juuu! kirjoitti:
Jatkan vielä edelliseen - ilmakylpy onnistuu myös niin (ettei tarvitse rinta paljaana kotona kulkea - ja valuttaa maitoa ympäriinsä), että laitat maidonkerääjän liiviin.
Siis, nänniin oikein reilu kerros Lansinohia ja maidonkerääjä suojaksi liivin sisään (liivin pitää toki olla aika väljä, ettei kerääjä paina ja aiheuta sitten taas tukkeumia).
Jos toinen rinta on kunnossa, imetä siitä tällä välin. Ja jos kipeässä rinnassa alkaa tuntua pakotusta eli se on aivan täynnä maitoa, voit tarvittaessa pumpata sitä sieltä pois - näin tuotanto pysyy yllä, mutta vauva ei saa verta suuhunsa. Itse asiassa omasta kokemuksesta voin sanoa, että lapsi kyllä lakkaa imemästäkin, siis kieltäytyy rinnasta, jos se vuotaa verta - sillä tavalla itse sen ensimmäistä kertaa huomasinkin.
Jos haavauma pääsee kuivamaan ja siihen tulee rupi, se aukeaa heti uudelleen imettäessä.
Tuota villarasvaa ei kannata säästellä, oikein kunnon kerrokset vaan. Sitä ei tarvitse poistaa ennen imetystä.
Kun rintasi ovat jo valmiiksi herät ja rikki, suojaa villarasvalla nännit myös suihkuun mennessä, levität siis kunnon kerrokset ennen pesua. Tätä toiselta äidiltä saamaani vinkkiä suosittelen lämpimästi aivan kaikille.kiitos vastauksesta. jossain luki että ei se veri haittaa vauvaa..siksi en tiennyt enää mitä tehdä mutta tosiaan tuskin se hyväksikään on.
annoin välillä lisäksi pumpattua maitoa että rinnat sai levätä mutta vauva ei oikein pullosta mielellään juo.. nyt juuri ei verta ole vuotanut tänään eikä eilen joten olen imettänyt. Rinnat tuntuvat kyllä omituisen tyhjiltä verrattuna aikasempaan että mietinjo onko siellä enää edes sitä maitoa vai ei...
imemisotetta olen koittanut tutkia mutta mielestäni se on ok..mietin että öisin kun monesi nukahdan kesken imetyksen niin käyköhän sillon niin että vauva saattaakin imeä huonossa otteessa enkä edes huomaa..
jos vielä alkaa verta tulemaan täytyy sitä rasvaa hommata, nyt olen bebanthenia käyttänyt.17 - laiturille
ap kirjoitti:
kiitos vastauksesta. jossain luki että ei se veri haittaa vauvaa..siksi en tiennyt enää mitä tehdä mutta tosiaan tuskin se hyväksikään on.
annoin välillä lisäksi pumpattua maitoa että rinnat sai levätä mutta vauva ei oikein pullosta mielellään juo.. nyt juuri ei verta ole vuotanut tänään eikä eilen joten olen imettänyt. Rinnat tuntuvat kyllä omituisen tyhjiltä verrattuna aikasempaan että mietinjo onko siellä enää edes sitä maitoa vai ei...
imemisotetta olen koittanut tutkia mutta mielestäni se on ok..mietin että öisin kun monesi nukahdan kesken imetyksen niin käyköhän sillon niin että vauva saattaakin imeä huonossa otteessa enkä edes huomaa..
jos vielä alkaa verta tulemaan täytyy sitä rasvaa hommata, nyt olen bebanthenia käyttänyt.17Maitolaiturille suosittelen kirjottamaan!! Sieltä olen saanu paljon apua mun imetystaipaleella :)
http://maitolaituri.imetys.fi/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698