Minulla on ollut jo muutaman vuoden monenmoisia vatsavaivoja, kuten turvotusta, vatsan kovaäänistä murinaa ja vatsakipua. Olen huomannut ruisleivän, puuron ym. lisäävän näitä vaivoja, mutta en niitsä ole kuitenkaan kyennyt luopumaan, mutta nyt ajattelin pitää ainakin kuukauden tauon näistä vatsavaivojen aiheuttajista ja katsoa miten vatsa reagoi. En koe kuitenkaan tarvetta lupua kaikista hiilareista ja urheilullisena tarvitsen niitä, jotta jaksan treenata.
Nyt kaipailisinkin vinkkejä hiilareiden tilalle, esimerkiksi mitä ihmettä syön aamupalaksi? Suurinta herkkuani on rasvaton ja maustamaton jugurtti höystettynä marjoilla / hedelmillä, mutta se ei pidä nälkää kauaa poissa, vaalea leipääkö lisäksi, se on vatsalle ruisleipää parempi vaihtoehto, mutta vyötärölle huonompi.... Englantilaisen aamupalan jätän suosiolla väliin.. :D
Joskus kun olen ollut syömättä ruisleipää muutaman päivän, niin ruansulatus tökkää kunnolla. Usein saan siis ravata vessassa päivittäin'useampaankin kertaan, mutta mikä avuksi vatsantoimintaan jos ruisleipä jää pois?
Muutenkin vinkkejä terveellisestä ja tasapainoisesta sekä vatsaystävällisestä ruokavaliosta otetaan vastaan. :D
Vatsavaivoja
3
551
Vastaukset
- yxäxä
Et kertonu onko sinulla vähä- vai runsashappoinen vatsa. Oireista päätellen runsashappoinen, koska vaalea leipä on parempaa, silloin just proteiinipitoinen ruoka, joka sisältää säännöllisesti jopa punaista lihaa on parempi tai jopa englantilainen aamiainen, joka pitää nälkää hyvin.
En ala enempää arvailemaan, koska perustiedot ovat näin hatarat.
Hanki kirja "Syö oikein oman tyyppisi mukaan", joko kirjastosta tai kaupasta ja etsi sieltä oma tyyppisi.
Siinä on oikeaa tietoa, kun jaksaa vaan syventyä asiaan. Tsemppiä.- Plumps
Itse asiassa ei ole tietoakaan, onko vatsani vähä- vai runsashappoinen, en itse asiassa edes tiedä mitä tuo tarkoittaa, en ole aiemmin kuullutkaan... Mutta kiitos kirjavinkistä, täytyy tutustua! :D
- hhgkkulytuor
Oireet viittaavat ruoan imeytymishäiriöön, Keliakiaan.
Kokeile gluteenitonta ruokavaliota. Pois ruis, ohra, vehnä ja kaura.
Tai käy tutkituttamassa asia.
Aamupalaksi vaikka riisipuuro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544035On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742437Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732332Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512102Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221826Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801610
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?811197Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111