Maanantai 13.2.2012
Nimipäivät: Sulo, Sulho ja Algot
Tekstikoko:
  loading...
liity jäseneksi!
 /   /  / luottotiedoista
6 Vastausta 569 Lukukertaa

luottotiedoista

Kuinka pitkäksi aikaa luottotiedot menee mustaksi pikavippien takia..itellä vaikka kuinka monta pikavippiä joiden annan nyt kaikkien mennä ulosottoon kun ei kerralla ole niitä vara maksella. Meneekö 2 vai useammaksi vuodeksi? ja mistä tuo aika on riippuvainen?
Taitaa mennä 5 vuodeksi.

Wikipediassa totuus

http://fi.wikipedia.org/wiki/Maksuh%C3%A4iri%C3%B6

Eli eivät puhdistu koskaan, jos et maksa niitä hassuja vippejäsi.

aika uusia!

jos annat niiden mennä sinne, etkä ota mitään kantaa mihinkään; se on 15 v. kun ne ovat olleet siellä sen ajan ne poistuvat. niitä ei kierrätetä uudestaan. ennen ne sai olla siä vaikka 100v. jos olet vasta vippiasteella, mikset koittaisi perintätoimistojen kanssa maksusopimuksia? en kyllä tiedä tulojasi ym. mutta vipit ei mee suoraan uo; hon. ja velkaneuvoja esim. voisi laittaa vippisi järjestykseen, jos et itse pysty. täss vaiheess tää neuvoja ei hirveesti ota kantaa, kun velat on niin tuoreita. mutta voisit saada sieltä jotain neuvoja. mutta se on 15v. luottohäiriömerkintä, täss välill tuo laki muuttui. toi wikin artikkeli kaipaisi vähän päivitystä.
Ei luottotiedot mene 15 vuodeksi jos ulosottoon menee. Jos maksaa velat ulosoton kautta on 3 vuotta merkintä näkyvissä sen jälkeen kun velka on maksettu pois. Esimerkiksi nyt alat maksaa velkojasi, niitähän maksellaan kuukaudessa jokaiselle pieni summa. Kun maksat viimeisen maksun esim huhtikuussa 2012 poistuu merkintä asiakastiedosta 3vuotta sen jälkeen eli toukokuussa 2015. 15 vuotta on merkintä jos jätät maksematta eikä ulosottoviramomaiset saa perittyä sinulta maksuja. Kannattaa kyllä sopia perintätoimistojen kanssa, vaikka hyvin pieniä summia. Itse maksan ulosoton kautta vielä 2 vuotta ja sitten kaikki maksettu mutta merkintä kuitenkin vielä 3 vuotta sen jälkeen. Tsemppiä sinulle, toivottavasti saat asiat sovittua.

Häiriö

On kauhea tilanne kun luottotiedot menee. En itse uskonut että näin pahoja ongelmia tulee. En esimerkiksi saanut vuokra-asuntoa luottohäiriön vuoksi. Itselläni on 750 euroa vippilainaa ja en ole pystynyt maksamaan niitä.
Itse en saanut uutta puhelinliittymääkään kun luottotiedot lähti
 /   /  / luottotiedoista

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua