Hyvää Naistenpäivää!!!!

Peccy

Hyvää Kansainvälistä Naistenpäivää kaikille!

Pakkanen ja kuusisataa lehmää
Tarkoitus oli mennä Petroskoihin naistenpäiville, siis 8.3. Ajelimme pakettiautolla Wärtsilän ja Aunuksen välistä tietä kohti Salmia. Meillä oli kuormassa tuliaisina muutama jääkaappi, liesi ja IKEAN komeroita. Tarkoitus oli viedä nämä tuliaiset Petroskoihin ja Aunukseen. Tullissa meni kaikki aivan hyvin. Innokkaina ajelimme kireässä pakkassäässä kohti Aunusta. Valitettavasti paku hyytyi suoralla tiellä ennen rautatien tasoristeystä. Varmaan joku muistaa tämän paikan. Pitkärannan jälkeen ennen Salmia. Siinä on se ratavartijan mökki rautatien ja maantien risteyksessä.
Autoa ei saatu käyntiin. Auto oli aivan uusi Transit. Akuissa riitti virtaa, mutta auto ei käynnistynyt.
Lopulta paikalle tuli suomalainen metsäkoneurakoitsija maasto-toytalla. Hän hinasi meidät Salmiin. Välillä Transitia yritettiin käynnistää hinaamalla, mutta eihän se käynnistynyt. Välillä paku yritti käynnistyä, mutta muutaman sekunnin kuluttua sammui. Varmaan sillä oli jo inhimillisiä piirteitä.

Korjaamo Salmissa ei ollut enää auki, porukat olivat ilmeisesti menneet jo juopottelemaan Naisten Päivän kunniaksi. Yhdellä matkakumppaneillani oli tuttavapaikka Salmin Miinalan kylässä. Suomalainen metsäkoneurakoitsija hinasi pakun Antonoveille. Paikka on lähellä Lunkulansaarta. Sielläpä porukat yrittivät tutkia pakua iltamassa. Hinasivat sitä pitkin kyliä ja välillä olivat onnellisia, kun auto käynnistyi. Tosin saman tien moottori pysähtyi. Nollatulos. Masennus iski.

Paikkakunnalla oli jumalaton pakkanen, eikä meillä ollut muuta mahdollisuutta, kuin jäädä johonkin yöksi. Majoituimme sitten Antonovin perheeseen. Nämä auton masentajat ajattelivat, että auton polttoainejärjestelmä on jäätynyt. Siksi autolle yritettiin etsiä yöksi lämmin paikka. Autoa ei voitu viedä paikallisen kolhoosin verstaalle, koska siellä oli korjattavana iso kuormuri. Lämmin paikka löytyi kolhoosin navetasta. Paku työnnettiin navetan lehmien syöttöpöydälle. Siis navetassa on kaksi riviä lehmiä päät vastakkain ja välissä on kolmen metrin levyinen syöttöpöytä. Navetassa oli suunnilleen 600 lehmää. Varmaan ne tuottavat melkoisesti lämpöä. Auto jäi sinne yöksi seurustelemaan lehmien kanssa.

Veikko on vieteriukko

Menimme nukkumaan Antonoveille. Puolen yön maissa matkakaverimme Veikko ansioitunut Ford-myyjä kimposi ylös sängystään kuin vieteriukko ja alkoi selittää, mikä hänen mielestään Transitissa on vikana. Pakkasessa polttoainetankin ilmaputki on huurtunut, dieselin polttoaineen syöttöpumppu on imenyt vajaasta tankista polttoainetta, mutta tankkiin ei ole tullut korvaukseksi ilmaa. Muovinen tankki on puristunut ruttuun ja taivuttanut sisällä olevat kaksi kuparista polttoaineputkea, niin että moottori ei saa aina polttoainetta. Mikä ennustaja!!!!

Aamulla mentiin sitten navetalle katselemaan pöllästyneitä lehmien hoitajia. Transit oli seurustellut lehmien kanssa koko yön ja sulanut hyvin. Oli sillä ihan hyvä ilme.
Transit vietiin vieressä olevaan kolhoosin verstaaseen ja paikallinen asentaja irrotti tankin. Taittuneet kupariputket löytyivät ja ne suoristettiin oivasti viilapenkissä. Kamppeet kasaan ja sillä aikaa kävimme tyhjentämässä paikallisen kyläkaupan joutavista vodkapulloista. Jakelimme pullot kolhoosin johtajan nähden kaikille asentajille. Ja sitten matkaan.

Olimme päivän myöhässä, ajelimme Naisten Päivän aamuna Petroskoihin. Suomessa ja Petroskoissa ihmeteltiin, mihin olimme hävinneet. Silloin ei kännykkä toiminut Salmissa.

Naisten päivän kunniaksi juttu jatkuu….

13

704

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marmeladovna

fiilistä tuli minulle viime kesänä Joensuussa, Suvantosillalle kuoli auto kesken matkan ja liikenteen seassa tyänneltiin vehjettä pois kiireisempien jaloista. Sivummalla sai eräs meistä oivalluksen: Eilen tankattu Vyartsilassa, ja poikahan kehno, ruuvasi tankin korkin niin tiukalle kun sai. Ja sitä vääntämään auki, korkkia, ja kun se sitten aukesi, ja suljettiin löysemmälle, lähti kone taas hurisemaan, ja matka jatkui.

Joo, mutta kyllä tää liittyy Venäjän matkailuun, ainakin vähän.

• Neiti_Nuttura

Oi rakas Peccy!

Nyt sanon, että olen Sinnuu alusta asti rakastanut.

Olen tälle palstalle kirjoittanut viimeksi ehkä kaksi vuotta sitten. Silloin rettelöin yhden henkilön kanssa, joka keräsi porukkaa lähtemään Aunukseen. Oivalsin - mielestäni - vanhan ämmän vaistolla, että tämähän on huijari jos kuka. Sitten selvisi, että henkilö olikin oikein hyvä tuttuni ja taatusti oikein taitava matkanrakentaja. Sitten poistin kaikki viestini (siihen aikaan se vielä onnistui niin että kaikki "poikasetkin" hävisivät bittien tuonilmaisiin). Ja sitten rupesin häpeämään ihan vähän ja juomaan oikein paljon.

Niin kauniisti, Rakas Ressu, kirjoitat. Naistenkaupasta, no kesäaikaan oluet ulkona teltassa, vodkat ja samppanjat sisällä ja ilmaiset karkit. Ja kauniisti kirjoitat siitä tasoristeyksestä Uuksussa. Justiin vähän Uuksu-joen jälkeen, tai ennen. Ja Miinalan lehmistä kirjoitat niin että heikoksi mänen. Onko se sama, jossa vesitorni ennen vuoti ja talvella se oli oikein jäinen taideteos? Lunkulaan mennessä vasemmalla puolen tietä. Tai oikealla.

Vieläkö tosiaan mystinen autonkorjaaja liikkuu Karjalassa? Pari kertaa minäkin hänet yhytin epätoivon hetkellä.

• Peccy

Sä nyt et ole mikään vanha ämmä. Ihmisen ikä mitataan mielestäni aivojen tuotteesta!

Viimeisin asiakkaani oli lähes 100-vuotias veteraani. Hän halusi infrapunasaunan kerrostaloasuntoonsa. Toinen oli 96-vuotias veteraanin leski Kainuussa, joka halusi remonttia taloonsa.

Nämä naisihmiset kuten Sinäkin, pitävät edelleen Suomea yllä Sinähän olet kokenut naisihminen.
        Vertaan teitä kaikkia Karjalan mummoihin, jotka pitävät koko tasavaltaa yllä!
        Yritin laitta sähköpostia Sinulle jo aiemmin, Kansainvälisenä Naisten Päivänä (IWD), mutta olitkohan poistanut sähköpostisoitteesi? Sinulla on varmaan tallella osoitteeni. Laita siihen jotain uudesta osoitteestasi.

Kävin joskus myöhemmin tapaamassa Miinalan kylän lehmiä. Kävin siellä alkukesästä kesäkuussa. Siinä olisi yksi matkajuttu sen Surun Ristin paljastamistilaisuus. Lehmät laiduntivat silloin jo Lunkulansaaressa. Saareen on rakennettu kannas, jonka yli voi mennä nykyisin autolla. Kolhoosin empattiset kantturat Muurikit ja Mansikit laiduntavat nykyisin Lunkulansaaressa.
        Saman saaren ulkopuolella on Mantsinsaari. Siellä oli aiemin melkoisesti asukkaita. Tunsin muutamat 1944 sieltä pois muuttaneet omina naapureinani Suomessa. Löysin myös heidän tietonsa Mantsin kotisivuilta, ja mummojen haudat Suomesta.

Mutta semmosta tämä elo sitten on. Laita postia.

• Neiti_Nuttura
        Peccy kirjoitti:

Sä nyt et ole mikään vanha ämmä. Ihmisen ikä mitataan mielestäni aivojen tuotteesta!

Viimeisin asiakkaani oli lähes 100-vuotias veteraani. Hän halusi infrapunasaunan kerrostaloasuntoonsa. Toinen oli 96-vuotias veteraanin leski Kainuussa, joka halusi remonttia taloonsa.

Nämä naisihmiset kuten Sinäkin, pitävät edelleen Suomea yllä Sinähän olet kokenut naisihminen.
        Yritin laitta sähköpostia Sinulle jo aiemmin, Kansainvälisenä Naisten Päivänä (IWD), mutta olitkohan poistanut sähköpostisoitteesi? Sinulla on varmaan tallella osoitteeni. Laita siihen jotain uudesta osoitteestasi.

Kävin joskus myöhemmin tapaamassa Miinalan kylän lehmiä. Kävin siellä alkukesästä kesäkuussa. Siinä olisi yksi matkajuttu sen Surun Ristin paljastamistilaisuus. Lehmät laiduntivat silloin jo Lunkulansaaressa. Saareen on rakennettu kannas, jonka yli voi mennä nykyisin autolla. Kolhoosin empattiset kantturat Muurikit ja Mansikit laiduntavat nykyisin Lunkulansaaressa.
        Saman saaren ulkopuolella on Mantsinsaari. Siellä oli aiemin melkoisesti asukkaita. Tunsin muutamat 1944 sieltä pois muuttaneet omina naapureinani Suomessa. Löysin myös heidän tietonsa Mantsin kotisivuilta, ja mummojen haudat Suomesta.

Kiitos Sinulle Peccy!

Ei siellä viesteissä ollut mitään Peccylta. Mutta ehkä olen sählännyt toisen sähköpostin kanssa. Ja aivan varmasti aavistin luissani, että oet naistenpäivänä viestin laittanut.

Nyt minun täytyy poistaa tämä tunnus. Koska täällä on myös toinen Neiti Nuttura. Hiukan eri väliviivalla kirjoitettu. Ja hän on ollut ennen minua. Niin että nyt poistan tunnuksen, jos osaan.

Rakastan Sinua!

• Peccy
        Neiti_Nuttura kirjoitti:

Kiitos Sinulle Peccy!

Ei siellä viesteissä ollut mitään Peccylta. Mutta ehkä olen sählännyt toisen sähköpostin kanssa. Ja aivan varmasti aavistin luissani, että oet naistenpäivänä viestin laittanut.

Nyt minun täytyy poistaa tämä tunnus. Koska täällä on myös toinen Neiti Nuttura. Hiukan eri väliviivalla kirjoitettu. Ja hän on ollut ennen minua. Niin että nyt poistan tunnuksen, jos osaan.

Rakastan Sinua!

Etkö sitten ole armaani Neiti_Nuttura?

Hyi Sinua!!

• Neiti_Nuttura_
        Peccy kirjoitti:

"Mutta semmosta tämä elo sitten on. Laita postia"

Heti laitan postia, kun tiiän, että minnekä. Ite olen oman profiilini hukannut. Eikä Peccyn profiilissakaan näy osoitetta. Mutta ei itketä, jos liikkeelle pääsen, lähen kesäkuussa Karjalaan. Ehkä nähdään siellä.

NN

• Tässäpä....
        Neiti_Nuttura_ kirjoitti:

"Mutta semmosta tämä elo sitten on. Laita postia"

Heti laitan postia, kun tiiän, että minnekä. Ite olen oman profiilini hukannut. Eikä Peccyn profiilissakaan näy osoitetta. Mutta ei itketä, jos liikkeelle pääsen, lähen kesäkuussa Karjalaan. Ehkä nähdään siellä.

NN

Tässä on osoite. [email protected]
        Taisin poistaa tuon osoitteen profiilistani

Toivotan Hyvää Kevään jatkoa! Täällä on vielä melkoisesti lunta. Anteeksi, puuttui tuo kisulin kuva. On se katti vielä tallella, se nukkuu melkein joka yö vieressäni. En ole ollut Sinulle uskoton! Voisitko lähteä sinne Paatjärvelle. Juttu on juuri tuossa uusimmissa. Saisit Marmeladovan kanssa erityiskohtelun siellä. Mutta älä hänestäkään ole mustasukkainen.

Matka-aika on muuttunut, se on jotain heinä-elokuun vaihteessa. Ilmoitan myöhemmin. Kerro sähköpostiosoitteesi, vai onko se entinen voimassa?

Olen sairastunut viikon verran, ei nyt mitään vakavaa, mutta pitää hieman varjella itseäni. Minulla on vakavia perussairauksia. Menen kyllä töihin maanantaina.

Peccy

• Neiti_Nuttura_

Olen armaasi, jos vaan haluat.

N N

• Marmeladova

No samat on murheet täälläkin, ei löydy identiteettiä enää, ja on niin epävarma olo, että kukas mie olenkaan...Tää saitti on uudistunut niistä päivistä kun isä ohtalampun osti, ja minunkin kaksi profiilia on sotkeutuneet jonnekin, eikä systeemi anna uusiakaan duunata kun se muistaa ne entiset jäljet. Ilmoitus vaan tulee että nämä tiedot on jo käytössä. Tämä sama pulma on näissä asioissa usein vastassa. Toisaalta täällä liikkuu sen verran trolleja, ettei omia suoria yhteystietoja kehtoo laittoo repeloitaviksi.
      Joten haikaillaan porukalla.
      Nimim "Myös Reccyn fanittaja"

• Niin on....

En löydä edes itseäni! En löydä itsestänikään muuta kuin muistot.
        Olen kirjoitellut nimimerkillä "Volna". Se viittaa venäjäksi meren erääseen ominaisuuteen ja sortavalaiseen hotelliin. Minun pitää ryhdistäytyä ja tarkistaa profiilini.
        Sinun rekisteröitymätöntä (pirun vaikea sana kirjoittaa oikein) nimmariasi ei kukaan ole kuitenkaan varastanut.

Olen hukannut kai sähköpostiosoitteesi.

• Ei jatkunut...

Lupasin, että juttu jatkuu. Ei se sitten jatkunut vuonna 2010. Vai tietääkö joku, että jatkui? Oliko se jossain muualla?

Nyt se jatkuu ainakin hieman. Ajelimme Sitten Salmista Aunuksen kautta Petroskoihin ja pääsimme lopulta perille. Kannoimme jääkaapit ja liedet hotelli Severnajan sisälle varastoon ja Igor tuli hakemaan Ladan katolle IKEA:n kaapit.
      Eino ja Reino jäivät kaupungille pakun kanssa naistenpäiväksi tapaamaan tuttaviaan. Menin tuttavani Igorin kanssa heille Trevljankalle, veimme kaapin viidenteen kerrokseen kantaen, hissi ei toiminut.
      Oli Naistenpäivän ilta ja isäntäperhe oli kutsunut vieraita läheisiään vieraiksi. Igor patisteli minua kovasti suihkuun, koska oli jo vähän kiire.

Jutun "pihvi" on tämä. Kuvittelin puhuvani kohtalaisen hyvin venäjää. Olin unohtanut solmion Suomeen. Kirjoitan keskustelun ns. äänneasuna tähän. Kysyin. " izvinitse Igor, u Tibja kravat, u minja niet?" "Patzemu", kysyy Igor. Ja sanon:" Eta sensinie prasniek!"

Keskustelu on suomeksi suunnillen näin:" Anteeksi Igor, onko Sinulla sohvaa, minulla ei ole? Miksi haluat? Koska on naistenjuhlapäivä."

"Kravat" on venäjäksi sohva tai ehkä nojatuoli. Venäjäksi solmio on galstuk.

Niin se kielitaito menee. Pitää osata nauraa joskus myös itsellensä. Siitäpä on riemua riittänyt.

Volna

• Awotna

Keväinen kiima on tehnyt kaverille tepposet.
      Lisääntyvä valon määrä pökerryttää ja synnyttää värinöitä.

Keväästä toiseen hän käy täällä lirkuttelemassa ja houkuttelemassa naisia (ja miehiä) votkanhuuruisiin, epäselviin ihme bakkanaaleihinsa Venäjälle.

Eivätkö ylläpito ja viranomaiset voisi jo puuttua tällaiseen kaupantekoon, enempi tai vähempi laittomaan matkanjärjestelyyn.

Suhteet, Seuranhaku ja Seksi ovat palstoja Suomi24:ssä erikseen, ja tuollaisen värväyksen toivotaan siirtyvän tältä palstalta sinne.

Ei enää näitä henkilökohtaisia Igor-/Paatsjärvi-viestejä tänne, Volna, Peccy, Ressu & Co!

• 4+15= sex

...no voihan vee, jo on kateellinen tosikko!
        Tässähän on kyse MATKAILUSTA VENÄJÄLLE sosiaalisella huumorilla höystettynä.
        Sellaistahan Sinä et vissiin tunnekaan.
        Antaisit näitä ohjeitasi ilotyttöosoitteitä kyseleville kuolaleuoille etkä vakkareille!
        Ja kaupallista matkanjärjestelyä, pyhh, ettet vaan ole konkkaan mennyt yrittäjä itse.
        Tosikko ainakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      38
      3565
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      34
      2325
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2253
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2150
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      23
      1570
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      57
      1499
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      75
      1405
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      983
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      833
    Aihe