Aina.
Muuta en voi sanoa.
iloinen elämä pilalla.
Hyvin masentavaa olla vl
30
678
Vastaukset
- syntejä..
Minullakin on kyllä ainainen synninpelko. Ajattelen aina ennen nukkumaanmenoa, että jos kuolen, onkohan kaikki synnit anteeksi. Aina tulee syntiä, myös ajatuksissa.
Kyllä tämä elämä on kauhiaa.
Hakuaisin pois tästä elämästä, kuolla samalla hetkellä, kun synnit annettais anteeksi, että uusia ei ehtis ajatuksissa tulla.
Olen vielä nuori ja halu kuolla.- M. Jurva
Ihminen älä sinä hermostu, rallattele vaan,
ota kiitokset kaikki ne vastaan vaaan,
jotka ylhäältä annetaan! että synti puree ihmistä persiiseen lähes koko ajan. Jokaisen nurkan takana vaanii uusia syntejä sinua varten. Synnit pitää vilkutella säännöllisesti pois puserosta. Vl-kodissa pitää joka ilta vetää läpi vl-mantra "nimessä ja veressä"...
Vl-saarnoissa mässäillään synneillä. Niitä pyöritetään edestä ja takaa sekä molemmilta sivuilta.
Jumalan armosta ja rakkaudesta ei ole tarvis saarnata vl-rauhanyhdistyksillä. Pääasia on, että pidetään esillä sielunvihollisen tekoja ja töitä.
Tämä on vl-elämää, mutta se ei ole ihmisen elämää.
En tiedä sinun ikää, mutta eroa vl-vankilasta heti kuin se vain on mahdollista. Tiedän, että tämä ei ole helppoa, mutta se on ainoa vaihtoehto oman itsesi kannalta.
Tsemppiä ja elämäniloa sinulle kahlehdittu vl-kulkija!!- Ajatuksia äskeisestä
Olen itsekin kärsinyt vuosia sitten hirvittävän hengellisen kriisin juuri alituisesta synninpelossa. Tämän kiirisn kautta löysin armahtavan Jumalan, kun tajusin etten pysty synnittömään elämään, ajatuksiin jne ja Jumala sen tietää ja silti armahtaa. . Voi kun voisit uskoa että Vapahtajamme tietää mitä tekoa olemme, ja hän on tullut juuri vapauttamaan ja armahtamaan meitä syntisiä. Eihän pelastukseen kenelläkään ole mahdollisuutta ilman Jeesuksen sovituskuolemaa. Minua itse lohduttaa mm. roomalaiskirjeen kohta (ks. tarkemmin Room 7: 7-25) "teen sitä pahaa mitä en tahdo". jne. Ja tämä lihan ja hengen ristiriita on uskovassa kuolemaan asti, toivo on siinä että Vapahtajamme tämän tietää ja meitä armahtaa. Ja Hän antaa anteeksi, ja tämän pelkonsakin (kadotukseen joutumisesta) voi Hänelle suoraan rukouksessa esittää. Emmehän kukaan tiedä milloin lähtömme aika koittaa, mutta voimme luottaa siihen, että hänen sovitus yltää niihinkin synteihin, joita emme itsessämme tiedosta ja/tai ehdi Häneltä anteeksi pyytää. Tämä luottamus on auttanut itseäni elämään vapaana alituisesta pelosta.
vl-lapsia ja vl-nuoria. Heidän elämänhalunsa ja elämänilonsa lyödään tehokkaasti lyttyyn ääliömäisellä vl-talostelulla.
Koita jaksaa!
Samaa jaksamista myös toiselle vl-kommentoijalle!- Totuus esiin
on julma uskonto, joka murskaa liian monen ihmisen itsetunnon ja mielenterveyden. :((
- itkupillinen
Miksi vl-oppi on tuommosta, että mennee elämänilo ainaisessa synninpelossa ja tuskassa.
Saavat Oulussa SRK ite syyttää siitä ihtiään.
Ei kait elämää ole tarkotettu kitumaan, vaan elämään iloisesti, ei itkien. itkupillinen kirjoitti:
Miksi vl-oppi on tuommosta, että mennee elämänilo ainaisessa synninpelossa ja tuskassa.
Ei kait elämää ole tarkotettu kitumaan, vaan elämään iloisesti, ei itkien.Saatana hallitsee ja villitsee vl-herätysliikettä (lähinnä vl-johtomiehiä ja vl-saarnamiehiä) ja haluaa tuhota mahdollisimman monta vl-elämää.
Saatana on varas, joka on saanut vahvan otteen vl-herätysliikkeestä - vl-opetuksesta ja vl-julmuuksista (mm. hoitokokoukset).
Joh. 10:10
"10. Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys."- Miksetlähelipettiin
itkupillinen kirjoitti:
Ei kait elämää ole tarkotettu kitumaan, vaan elämään iloisesti, ei itkien.Miksi itse tieten tahtoen sitten pysyttelet liikkeessä ja käyt rauhanyhdistyksellä ? Kyllä aikunen ihminen itse vastaa siitä missä on ja mitä totena uskoo.
- Hyi saatana
Miksetlähelipettiin kirjoitti:
Miksi itse tieten tahtoen sitten pysyttelet liikkeessä ja käyt rauhanyhdistyksellä ? Kyllä aikunen ihminen itse vastaa siitä missä on ja mitä totena uskoo.
muuten heitetään saatanalle, sitten on paha olo koko loppuiäksi.
- Meiliaikku
itkupillinen kirjoitti:
Ei kait elämää ole tarkotettu kitumaan, vaan elämään iloisesti, ei itkien.puhut? Jos synti on tullut suureksi tunnolle, on Armo vielä suurenpi. Minä en ole tavannut erityisesti itkeviä vl.a. Tottahan jokaisella on välillä murheita, muillakin kuin vl:lla, mutta eihän tämä mietenkään uskoon lokeroidu.
Sinulla on uskosta täysin väärä ymmärrys. Usko on iloa , vapautta ja rauhaa , mutta ei iloa, vapautta ja rauhaa synnissä , vaan Jeesuksessa Kristuksessa.
- laskdjfölkajsdlas
Elämäni alkoi vasta sitten, kun muutin kotoa pois ja sain itse päättää omista asioistani. Vapauduin myös synnin pelosta ja kaikesta uskonnollisesta hömpästä, jota olin joutunut lapsuudessa kuuntelemaan. Ärsytti, kun sitä tuputettiin kotona. Onneksi tiede on olemassa eikä höpöjuttuja tarvitse pelätä. Emme olleet vl perhe mutta vanhemmilla herätysliiketaustaa ja sieltä juontuivat uskonnolliset jutut, että muka olisi korvakorusyntiä ym kaikkea hömppää, jota ei Raamatussa edes ole ja ovat ihmisten keksimiä sääntöjä toisten kyttäämistä varten.
- voe voe
"ihmisten keksimiä sääntöjä toisten kyttäämistä varten"
Juurikin noin. Mutta onkohan korvakorusynneillä ym. höpöllä muukin funktio: viedä huomio pois asioista, joita tapahtuu, mutta jotka ovat niin järkyttäviä, ettei oikein pysty sanomaankaan. Kytätään korviksia ja meikkejä, jotta voidaan ummistaa silmät väkivallalta, henkiseltä ja fyysiseltä. Kumman paljon täällä on kertomusta myös insestistä ja pedofiliasta. - Tikkuviina
Alkoholisoitunut mies hoiperteli kadulla ja jäi kauppatalon urkalle nojaamaan seinään. Siihen kulki paikalle lestaadiolaispappi, joka katseli juopunutta aikansa ja sitte sanoi juopuneelle: Kuulkaas mies te menette turmioon, kaikki varanne menee viinaan. Jos olisitte ollut juomatta, olistte varakas, ja kädessänne olevan alkoolipullon sijasta omistaisitte vaikkapa tuon takananne olevan talon. Tähän soperteli kännikäinen: k.u.u.l.e p.a.s.t.o.r.i m.i.nä o.m.i.s.t.a.n t.u.o.n. t.a.l.o.n. j.a. k.a.u.p.a.n !
- voe voe
Tikkuviina kirjoitti:
Alkoholisoitunut mies hoiperteli kadulla ja jäi kauppatalon urkalle nojaamaan seinään. Siihen kulki paikalle lestaadiolaispappi, joka katseli juopunutta aikansa ja sitte sanoi juopuneelle: Kuulkaas mies te menette turmioon, kaikki varanne menee viinaan. Jos olisitte ollut juomatta, olistte varakas, ja kädessänne olevan alkoolipullon sijasta omistaisitte vaikkapa tuon takananne olevan talon. Tähän soperteli kännikäinen: k.u.u.l.e p.a.s.t.o.r.i m.i.nä o.m.i.s.t.a.n t.u.o.n. t.a.l.o.n. j.a. k.a.u.p.a.n !
Pannaan huumoriksi vaan sitten. Kyllä nuo viestissäni mainitsemani asiat voidaan vaieta kuoliaaksi huumorillakin.
- Meiliaikku
Tikkuviina kirjoitti:
humalainen ei ole köyhä eikä kipeä.
- hyvää!
Hei, muista että elämä on lahja!
Ja jos se ei sovi yhteen vl-opin kans, kannattaa käyttää aivojaan. Minäkään en olisi jaksanut "talostella" ainaisessa kuoleman toivossa, joten olen vapauttanut itseni vl-kurimuksesta!
ps. uskoa ja luottamusta Jumalaan en ole jättänyt! terv. exvl- kevätrastas
Ei sitä monet noin vaan voi lähteä kotoa vl-uskontakia. On peruskoulu käymättä jne.
On siis pakko asua vielä kotona.
On siis monen talosteltava kotona..
Monet vl- vanhemmathan heittävät lapsensa "pihalle" jos eivät käy seuroissa, kyselemättä edes perään. Ks. edell.
Oli vaikka ala-ikäinenkin. - Kotona lämmin olo
kevätrastas kirjoitti:
Ei sitä monet noin vaan voi lähteä kotoa vl-uskontakia. On peruskoulu käymättä jne.
On siis pakko asua vielä kotona.
On siis monen talosteltava kotona..
Monet vl- vanhemmathan heittävät lapsensa "pihalle" jos eivät käy seuroissa, kyselemättä edes perään. Ks. edell.
Oli vaikka ala-ikäinenkin.Tuota väittämääsi en usko. Näyttäkää edes yksi esimerkki. Joskus alaikäisetkin lähtevät, vaikka kuinka yrittäisi pitää kiinni
- A.H.
Kotona lämmin olo kirjoitti:
Tuota väittämääsi en usko. Näyttäkää edes yksi esimerkki. Joskus alaikäisetkin lähtevät, vaikka kuinka yrittäisi pitää kiinni
vaan kaikki tapaukset, joissa vl-vanhemmat ovat osoittaneet lapselleen kodin ulko-ovea, kun tämä ei ole lähtenyt rauhanyhdistykselle kuuntelemaan valhesaarnoja.
- siitäsait
Tuota väittämääsi en usko. Näyttäkää edes yksi esimerkki. Joskus alaikäisetkin lähtevät, vaikka kuinka yrittäisi pitää kiinni
Sukunimi alkaa P:llä.
- rukoillaan
Järki ja elämä voittaa.
- aölkdjfaölkdjaölkjd
Tuttavapiiristä tiedän ainakin yhden tapauksen, mutta en usko, että se hirveän yleistä on.
- tyrmistää..
Ihmisten pitää antaa anteeksi toisille.
SRK heitteli iän kaiken seuroissa käyneitä vanhuksia saatanalle ja helvettiin.
Ja vielä syljettiin takana, että nuiden kanssa ei saa olla missään tekemisisissä, tulee sama kohtalo.
Monet syyt ajatuksissa oikeasta vl-uskosta masentaa. Minuakin. Onkohan näin.
Mummut saatanalle?- Jari-Kyösti
masentavaa olla Kristuksen oma. Jos masentaa olla vl. Tutki silloin kuka on Herrasi.
- Harrikka
Taidat itse olla anteeksiantamaton, kun kaivelet vuosikymmeniä sitten tapahtuneita asioita - ehkä tunnet aiheen vain 'lööppien' perusteella?
- Tätä päivää
Harrikka kirjoitti:
Taidat itse olla anteeksiantamaton, kun kaivelet vuosikymmeniä sitten tapahtuneita asioita - ehkä tunnet aiheen vain 'lööppien' perusteella?
...ovat suurimmaksi osaksi täyttä totta. Tehtyä ei saa tekemättömäksi. Asiat ovat edelleen korjaamatta.
- Meiliaikku
On iloinen asia, että saan olla uskomassa. Tämä elämän aikakin on onnellista, kun tietää ja tuntee, että on turva joka hetki. Ja sitten kun kuoleman hetki koittaa, onkin se silloin onnellista ja välttämätöntä, että syntini ovat anteeksi.
- Tsemppiä kaikille!
Mistä osa teistä lestadiolaisista on keksinyt tuon alkoholin käyttökiellon ja väittää alhoholin juomista synniksi? Osa väittää että se on saatanasta tai houkuttelee pahaan. Kristinuskoon tällainen ei kuulu eikä Raamatusta löydy mitään kieltoa. Ettekö muista mitä Jeesus teki Kaanaan häissä? Muutti veden VIINIKSI. Olisiko Jeesus muuttanut veden joksikin pahaksi? No ei varmasti, vaan synnyttääkseen iloa ja riemua Jumalan nimeen. Alkoholin häpäisemällä pilkkaatte Jeesusta.
Aivan mikä tahansa voi erottaa Jumalasta, vaikka liiallinen veden juominen tai vaikka sairas ja epäluonnollinen alkoholinvastaisuus. Liika on aina liikaa. Varsinkin jos on vl.
Aina voi erota tuosta elämän pilaavasta lahkosta ja liittyä johonkin kirkkoon joka julistaa ilosanomaa.- O.M(G)
Pakkulan palstan pellet on keksineet, että Raamattu varoitteleekin itseasiassa rypälemehusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k1534791On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole152059Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä141813- 1061728
- 921632
Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma401276- 631096
- 1081070
Omasp hakenut Fincapia ja Gapconia konkurssiin perjantaina 5.6
Ilkka ei ole vielä ehtinyt uutisoida, mutta Omasp on jättänyt 5.6 konkurssihakemuksen Fincapia ja Gapconia koskien. Ilka261033- 74884